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インド食品添加物市場の概要、2029年


India Food Additives Market Overview, 2029

インドの食品添加物市場は、ダイナミックで急速に発展している分野であり、国の料理シーンのさまざまなエネルギッシュなシーンを形成する上で不可欠な役割を担っている。豊かな郷土料理スタイルと活気ある人口を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年1月31日 US$2,250
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サマリー

インドの食品添加物市場は、ダイナミックで急速に発展している分野であり、国の料理シーンのさまざまなエネルギッシュなシーンを形成する上で不可欠な役割を担っている。豊かな郷土料理スタイルと活気ある人口を背景に、インドの食品業界では、独創的で扱いやすい食品への関心が高まっている。乳化剤、風味調味料、安定剤などの食品添加物は、味、外観、幅広いアイテムの現実的な使いやすさの時間枠を改善するのに役立っている。顧客の味覚が発達し、生活様式がますます高速化するにつれて、食品添加物の利用は、有利で楽しい食品選択のニーズを満たすために、次第に基本的なものとなっている。市場は、伝統的な料理慣行と、現在の食品取り扱い戦略を受け入れる準備態勢が混在していることを反映している。厳しい管理ガイドラインが添加物の使用を監督し、購入者の安全と商品の品質の両方を保証している。インドの食品添加物市場は、快適さ、おいしさ、食の便益に重点を置き、変化する消費者の志向に対応した開発と変革に先行して対応している。インドの食品添加物市場は、ダイナミックで急速に発展している分野であり、国の料理シーンのさまざまなエネルギッシュなシーンを形成する上で不可欠な役割を担っている。豊かな郷土料理スタイルと活気ある人口を背景に、インドの食品業界では、独創的で扱いやすい食品への関心が高まっている。乳化剤、風味調味料、安定剤などの食品添加物は、幅広い品目の味、外観、現実的な使いやすさの時間枠を改善するのに役立っている。顧客の味覚が発達し、生活様式がますます高速化するにつれて、食品添加物の利用は、有利で楽しい食品選択のニーズを満たすために、次第に基本的なものとなっている。市場は、伝統的な料理慣行と、現在の食品取り扱い戦略を受け入れる準備態勢が混在していることを反映している。厳しい管理ガイドラインが添加物の使用を監督し、購入者の安全と商品の品質の両方を保証している。インドの食品添加物市場は非常に深刻で、世界的な大手企業が独占しているが、さまざまな企業が存在し、同様に分裂している。インドの食品添加物市場は非常に深刻で、世界的な大手企業が市場を支配しているが、同様に、さまざまな企業が存在し、分割されている。市場の中心的な参加者は、カーギル、連結、BASF SE、Worldwide Flavors and Aromas, Inc.、Koninklijke DSM N.V.、Ingredion Integratedである。

Bonafide Research社の調査レポート「インド食品添加物市場の概要、2029年」によると、インド食品添加物市場は2024年から2029年にかけて6.50%以上の成長が見込まれている。インドは世界最大規模の食品ビジネスを誇り、取扱食品品種の市場が急速に発展しているため、食品添加物にとって有望な地域となっている。購買者の健康意識が高まり、衛生上の懸念に留意するようになるにつれて、通常の食品添加物に対する関心が拡大している。このような購買者の志向の変化により、葉物食品のような通常の供給源から得られるアイテムへの関心が高まっている。同国の野菜生産はさらに拡大しており、生産者にとっては、野菜から着色料のような通常の食品添加物を決定するための実り多い土壌となっている。例えば、2021年には、インドにおける野菜の絶対生産量は約2億4500万トンに達した。クリーンネームフレーバーへの関心の拡大、特に農業国、例えばインドでは、通常の食品フレーバーの市場はさらに成長すると思われる。黒米、アサイーベリー、マキベリーパウダーなど数多くのスーパーフードにはアントシアニンが含まれており、特徴的な食用色素として使用されている。ノーマル」という表現に対する肯定的な見方とスーパーフードの有用性の高さが、国内で天然添加物への関心が高まっている主な理由である。

製品タイプ別に見ると、市場は甘味料、プロバイオティクス、香料・強化剤、食物繊維、ハイドロコロイド、着色料、乳化剤、プレバイオティクス、保存安定剤、脂肪代替剤、保存料、酵素、その他(固結防止剤)に分類される。インドの食品添加物市場では、さまざまな顧客の傾向や食事の前提条件に特別な注意を払うために、さまざまな糖類が使用されている。例えば、砂糖やジャガリーといった慣例的な糖類はインド料理の主食であり続け、ペストリー、飲料、様々な地方料理で中心的な役割を担っている。低カロリーで糖尿病患者にも適合する他の選択肢への関心が高まる中、サッカリン、アスパルテーム、スクラロースなどの偽糖が有名になり、さまざまな食品、飲料、卓上糖に応用されるようになった。さらに、ステビア・レバウディアナ(Stevia rebaudiana)という植物の葉から採れるステビアのような通常の砂糖は、植物由来の砂糖代替品として認知されている。インドの食品添加物市場は、従来の改善戦略と現在の他の選択肢との調和を反映しており、ウェルビーイングを意識した意思決定と砂糖消費量の減少を求める購買者の志向の高まりと一致している。バランスのとれた腸内細菌叢と全体的な免疫力との関連性を認識し、消費者は消化器系の健康に役立つプロバイオティクス製品にますます引き付けられるようになっている。市場は、ラッシーのような伝統的な発酵飲料から最新のプロバイオティクス・サプリメントに至るまで、プロバイオティクスを強化した製品の数々でこれに応えており、多様でダイナミックなインドの食品事情において、消化器系の健康をサポートする機能性食品に向かう幅広い傾向を示している。

添加物の主な供給源は天然物と合成物である。インドの広範で多様な食品市場では、天然添加物と合成添加物の両方が、さまざまな食品の品質、味、使用可能期間を形成する上で基本的な役割を担っている。非常に古い食習慣を受け継ぐインド料理では、フレーバー、スパイス、従来の調味料などの天然添加物が広く浸透しており、料理の豊かで正当な味を引き立てている。同時に、快適で扱いやすい食材への関心から、製造された添加物の利用も避けられない。添加物、乳化剤、安定剤は、使用可能な期間を延ばし、さまざまな同梱商品の表面を維持するために利用されている。さらに、合成着色料やフレーバーエンハンサーは、多くの場合、処理された食品ソースの視覚的な魅力と味をアップグレードするために使用されます。インドの食品市場のさまざまな場面では、社会的妥当性を守ることと、最先端で素早く動く生活様式の発展傾向に対応することの間に、ある種の調和を見出している。厳しい管理ガイドラインが天然物質と合成物質の使用を監督し、このユニークで急速に発展しているビジネス分野において、買い手の安全と商品の品質を保証している。

用途別では、食品業界の製パン・冷菓部門が添加物のほとんどを使用している。インドの食品市場では、添加物は製パンやデザートの分野で重要な役割を担っており、さまざまなスイーツの品質や魅力に影響を与えている。乳化剤は一般に、調理された製品の表面と一貫性を向上させ、均一で満足のいく口当たりを保証するために利用される。添加物は、お菓子の現実的な使用可能期間を広げ、長期にわたって新しさを維持するために使用される。ベーキングパウダーやイーストのような起毛のスペシャリストは、さまざまな調理品に理想的な上昇と表面を加える。さらに、通常の調味料や着色料は、ケーキやお菓子、その他のデザートショップの楽しみのために、爆発的な風味と視覚的な魅力を与え、具体的な経験をアップグレードします。インド市場では、従来のトップ・チョイスと独創的なスイーツの両方が受け入れられているため、添加物の慎重な利用は、ベーキングやアイスクリーム・パーラーの分野で、味や表面、一般的なアイテムの品質に対する買い手の想定を集める上で重要な役割を担い続けている。甘味料は、砂糖のような国民的な選択肢と、例えばソルビトールやスクラロースのような合成の選択肢の両方が、理想的な心地よさの程度を達成するために苦労して選ばれる。さらに、フレーバーエンハンサー、着色料、通常の濃縮物は、魅力的なフレーバーと視覚的な感触の異なる範囲を作るために添加される。これらの添加物は、冷凍菓子の具体的な特徴とラックの固さを維持する上で基本的な役割を担い、慣習的な味と創造的で一流の冷凍菓子の両方を求めるインドの顧客の想定に応えている。

本レポートで検討している分野
- 地理インド
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートでカバーされている側面
- インドの食品添加物市場:その価値とセグメント別予測
- 様々な推進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- トッププロファイル企業
- 戦略的提言

製品タイプ別
- 甘味料
- プロバイオティクス
- フレーバー&エンハンサー
- 食物繊維
- ハイドロコロイド
- 着色料
- 乳化剤
- プレバイオティクス
- 保存安定剤
- 脂肪代替剤
- 保存料
- 酵素
- その他(固化防止剤)

ソースタイプ別
- 天然
- 合成

用途別
- ベーカリー&製菓
- 乳製品・冷凍デザート
- 飲料
- コンビニエンス食品
- スパイス、調味料、ソース、ドレッシング
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府発行の報告書やデータベースの分析からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーや販売業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、食品添加物業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整する際にお役立ていただけます。マーケティングおよびプレゼンテーションに加えて、この業界に関する競合知識を高めることもできます。







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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. India Food Additive Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Source Type
6.4. Market Size and Forecast By Application
7. India Food Additive Market Segmentations
7.1. India Food Additive Market, By Product Type
7.1.1. India Food Additive Market Size, By Sweeteners, 2018-2029
7.1.2. India Food Additive Market Size, By Probiotics, 2018-2029
7.1.3. India Food Additive Market Size, By Flavors & Enhancers, 2018-2029
7.1.4. India Food Additive Market Size, By Dietary Fibers, 2018-2029
7.1.5. India Food Additive Market Size, By Hydrocolloids, 2018-2029
7.1.6. India Food Additive Market Size, By Food Colorants, 2018-2029
7.1.7. India Food Additive Market Size, By Emulsifiers, 2018-2029
7.1.8. India Food Additive Market Size, By Prebiotics, 2018-2029
7.1.9. India Food Additive Market Size, By Shelf- life Stabilizers, 2018-2029
7.1.10. India Food Additive Market Size, By Fat Replacers, 2018-2029
7.1.11. India Food Additive Market Size, By Preservatives, 2018-2029
7.1.12. India Food Additive Market Size, By Enzymes, 2018-2029
7.1.13. India Food Additive Market Size, By Others(Anti-caking Agent), 2018-2029
7.2. India Food Additive Market, By Source Type
7.2.1. India Food Additive Market Size, By Natural, 2018-2029
7.2.2. India Food Additive Market Size, By Synthetic, 2018-2029
7.3. India Food Additive Market, By Application
7.3.1. India Food Additive Market Size, By Bakery & Confectionery, 2018-2029
7.3.2. India Food Additive Market Size, By Dairy & Frozen Desserts, 2018-2029
7.3.3. India Food Additive Market Size, By Beverages, 2018-2029
7.3.4. India Food Additive Market Size, By Convenience Foods, 2018-2029
7.3.5. India Food Additive Market Size, By Spices, Condiments, Sauces & Dressings, 2018-2029
7.3.6. India Food Additive Market Size, By Others, 2018-2029
8. India Food Additive Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Source Type, 2024 to 2029
8.3. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: India Food Additive Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Source Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 5: Porter's Five Forces of India Food Additive Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for India Food Additive Market, 2023
Table 2: India Food Additive Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: India Food Additive Market Size and Forecast By Source Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: India Food Additive Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: India Food Additive Market Size of Sweeteners (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: India Food Additive Market Size of Probiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: India Food Additive Market Size of Flavors & Enhancers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: India Food Additive Market Size of Dietary Fibers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: India Food Additive Market Size of Hydrocolloids (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: India Food Additive Market Size of Food Colorants (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: India Food Additive Market Size of Emulsifiers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: India Food Additive Market Size of Prebiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: India Food Additive Market Size of Shelf- life Stabilizers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: India Food Additive Market Size of Fat Replacers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: India Food Additive Market Size of Preservatives (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: India Food Additive Market Size of Enzymes (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: India Food Additive Market Size of Others(Anti-caking Agent) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: India Food Additive Market Size of Natural (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: India Food Additive Market Size of Synthetic (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: India Food Additive Market Size of Bakery & Confectionery (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: India Food Additive Market Size of Dairy & Frozen Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: India Food Additive Market Size of Beverages (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: India Food Additive Market Size of Convenience Foods (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: India Food Additive Market Size of Spices, Condiments, Sauces & Dressings (2018 to 2029) in USD Billion
Table 25: India Food Additive Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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Summary

The food additive market in India is a dynamic and quickly developing area that assumes an essential part in molding the different and energetic scene of the country's culinary scene. With rich embroidery of local cooking styles and a thriving populace, India's food industry has seen a flood in the interest for creative and handled food items. Food additives, including emulsifiers, flavor enhancers, and stabilizers, are instrumental in improving the taste, appearance, and time frame of realistic usability of a wide cluster of items. As the customer sense of taste develops and ways of life become all the more high speed, the utilization of food additives has become progressively fundamental to satisfy the need for advantageous and delightful food choices. The market mirrors a mix of customary culinary practices and a readiness to embrace present day food handling strategies. Severe administrative guidelines oversee the utilization of additives, guaranteeing both purchaser security and item quality. With an emphasis on comfort, taste, and dietary benefit, the food additive market in India is ready for preceded with development and transformation to changing shopper inclinations. The food additive market in India is a dynamic and quickly developing area that assumes an essential part in molding the different and energetic scene of the country's culinary scene. With a rich embroidery of local cooking styles and a thriving populace, India's food industry has seen a flood in the interest for creative and handled food items. Food additives, including emulsifiers, flavor enhancers, and stabilizers, are instrumental in improving the taste, appearance, and time frame of realistic usability of a wide cluster of items. As the customer sense of taste develops and ways of life become all the more high speed, the utilization of food additives has become progressively fundamental to satisfy the need for advantageous and delightful food choices. The market mirrors a mix of customary culinary practices and a readiness to embrace present day food handling strategies. Severe administrative guidelines oversee the utilization of additives, guaranteeing both purchaser security and item quality. With an emphasis on comfort, taste, and dietary benefit, the food additive market in India is ready for proceeded with development and transformation to changing shopper inclinations.India's food additive market is exceptionally serious and is dominated by major worldwide players, however it is likewise divided with different players present. The central participants in the market incorporate Cargill, Consolidated, BASF SE, Worldwide Flavors and Aromas, Inc., Koninklijke DSM N.V., and Ingredion Integrated.

According to the research report “India Food Additive Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the India Food additive Market is expected to grow with more than 6.50% from 2024 to 2029. India brags one the biggest food businesses worldwide, and its market for handled food varieties is quickly developing, making it a promising region for food additives. As purchasers become more well being cognizant and mindful of sanitation concerns, the interest for normal food additives has expanded. This change in buyer inclinations has prompted a more prominent interest in items got from normal sources, like leafy foods. The country's vegetable creation has additionally expanded, making a fruitful ground for producers to determine regular food additives like colorants from them. For example, in 2021, the absolute vegetable creation in India represented around 200.45 million metric tons. With the expansion in clean-name flavor interest, especially in agricultural nations, for example, India, the market for normal food flavors is supposed to grow further. Purchasers favor straightforward and clean marks, pushing food organizations to integrate regular additives.Numerous superfoods, like dark rice, acai berries, and maqui berry powder, contain anthocyanins that go about as a characteristic food color. The positive view of the expression "normal" and the high usefulness of superfoods have been the main thrust behind the rising interest for natural additive in the country.

Based on Product Type, the market is classified into Sweeteners, Probiotics, Flavors & Enhancers, Dietary Fibers, Hydrocolloids, Food Colorants, Emulsifiers, Prebiotics, Shelf- life Stabilizers, Fat Replacers, Preservatives, Enzymes, Others(Anti-caking Agent). In the Indian food additive market, various sugars are used to take special care of different customer inclinations and dietary prerequisites. Customary sugars, for example, sugar and jaggery remain staples in Indian cooking, assuming a focal part in pastries, drinks, and different provincial dishes. In light of the developing interest for low-calorie and diabetic-accommodating other options, fake sugars like saccharin, aspartame, and sucralose have acquired notoriety, tracking down applications in a scope of handled food varieties, drinks, and tabletop sugars. Moreover, regular sugars like stevia, got from the leaves of the Stevia rebaudiana plant, have acquired acknowledgment as a plant-based sugar substitute. The Indian food additive market mirrors an amicable concurrence of conventional improving strategies and the coordination of current other options, lining up with developing buyer inclinations for wellbeing cognizant decisions and decreased sugar consumption. Consumers are increasingly drawn to probiotic-rich products for their digestive health advantages, recognizing the link between a balanced gut microbiome and overall immunity. The market has responded with a plethora of probiotic-enriched offerings, ranging from traditional fermented drinks like lassi to modern probiotic supplements, indicating a broader trend towards functional foods that support digestive wellness in the diverse and dynamic Indian food landscape.

Natural and synthetic are the main sources of additives. In the broad and different food market of India, both natural and synthetic additive substances assume fundamental parts in forming the quality, taste, and time span of usability of different food items. Embracing exceptionally old culinary customs, natural additive substances like flavors, spices, and conventional flavorings are pervasive in Indian food, adding to the rich and legitimate taste of dishes. At the same time, the interest for comfort and handled food sources has prompted the inescapable utilization of manufactured additives. Additives, emulsifiers, and stabilizers are utilized to broaden time span of usability and keep up with the surface of different bundled merchandise. Moreover, synthetic colorings and flavor enhancers are in many cases used to upgrade the visual allure and taste of handled food sources. The Indian food market's different scene finds some kind of harmony between safeguarding social validness and meeting the developing inclinations of a cutting edge, quick moving way of life. Severe administrative guidelines oversee the utilization of both natural and synthetic substances, guaranteeing buyer security and item quality in this unique and quickly developing business sector.

Based on application, Baking and Frozen desserts sector in food industry uses most of the additives. In the Indian food market, additives assume an essential part in the domain of baking and desserts, impacting the quality and allure of a wide cluster of sweet treats. Emulsifiers are generally utilized to improve the surface and consistency of prepared products, guaranteeing a uniform and satisfying mouth feel. Additives are used to broaden the timeframe of realistic usability of sweets, keeping up with their newness over the long haul. Raising specialists, like baking powder and yeast, add to the ideal ascent and surface in different prepared items. Furthermore, normal and manufactured flavorings and colourings upgrade the tangible experience, giving an explosion of flavor and visual enticement for cakes, treats, and other dessert shop delights. As the Indian market embraces both conventional top choices and creative treats, the cautious utilization of additives keeps on assuming a significant part in gathering buyer assumptions for taste, surface, and in general item quality in the baking and ice cream parlor area. Sweeteners, both national choices like sugar and synthetic options, for example, sorbitol or sucralose, are painstakingly chosen to accomplish the ideal degree of pleasantness. Furthermore, flavor enhancers, colorings, and normal concentrates are added to make a different scope of engaging flavors and visual feel. These additives assume a fundamental part in keeping up with the tangible characteristics and rack solidness of frozen pastries, measuring up to the assumptions of customers in India who look for both customary flavors and creative, top notch frozen treats.

Considered in this report:
• Geography: India
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report:
• India Food Additive market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product Type
• Sweeteners
• Probiotics
• Flavors & Enhancers
• Dietary Fibers
• Hydrocolloids
• Food Colorants
• Emulsifiers
• Prebiotics
• Shelf- life Stabilizers
• Fat Replacers
• Preservatives
• Enzymes
• Others(Anti-caking Agent)

By Source Type
• Natural
• Synthetic

By Application Types
• Bakery & Confectionery
• Dairy & Frozen Desserts
• Beverages
• Convenience Foods
• Spices, Condiments, Sauces & Dressings
• Others

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analysing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Food Additive Industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. India Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. India Food Additive Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Type
6.3. Market Size and Forecast By Source Type
6.4. Market Size and Forecast By Application
7. India Food Additive Market Segmentations
7.1. India Food Additive Market, By Product Type
7.1.1. India Food Additive Market Size, By Sweeteners, 2018-2029
7.1.2. India Food Additive Market Size, By Probiotics, 2018-2029
7.1.3. India Food Additive Market Size, By Flavors & Enhancers, 2018-2029
7.1.4. India Food Additive Market Size, By Dietary Fibers, 2018-2029
7.1.5. India Food Additive Market Size, By Hydrocolloids, 2018-2029
7.1.6. India Food Additive Market Size, By Food Colorants, 2018-2029
7.1.7. India Food Additive Market Size, By Emulsifiers, 2018-2029
7.1.8. India Food Additive Market Size, By Prebiotics, 2018-2029
7.1.9. India Food Additive Market Size, By Shelf- life Stabilizers, 2018-2029
7.1.10. India Food Additive Market Size, By Fat Replacers, 2018-2029
7.1.11. India Food Additive Market Size, By Preservatives, 2018-2029
7.1.12. India Food Additive Market Size, By Enzymes, 2018-2029
7.1.13. India Food Additive Market Size, By Others(Anti-caking Agent), 2018-2029
7.2. India Food Additive Market, By Source Type
7.2.1. India Food Additive Market Size, By Natural, 2018-2029
7.2.2. India Food Additive Market Size, By Synthetic, 2018-2029
7.3. India Food Additive Market, By Application
7.3.1. India Food Additive Market Size, By Bakery & Confectionery, 2018-2029
7.3.2. India Food Additive Market Size, By Dairy & Frozen Desserts, 2018-2029
7.3.3. India Food Additive Market Size, By Beverages, 2018-2029
7.3.4. India Food Additive Market Size, By Convenience Foods, 2018-2029
7.3.5. India Food Additive Market Size, By Spices, Condiments, Sauces & Dressings, 2018-2029
7.3.6. India Food Additive Market Size, By Others, 2018-2029
8. India Food Additive Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Type, 2024 to 2029
8.2. By Source Type, 2024 to 2029
8.3. By Application, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: India Food Additive Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Source Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 5: Porter's Five Forces of India Food Additive Market

List of Table

Table 1: Influencing Factors for India Food Additive Market, 2023
Table 2: India Food Additive Market Size and Forecast By Product Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: India Food Additive Market Size and Forecast By Source Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: India Food Additive Market Size and Forecast By Application (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: India Food Additive Market Size of Sweeteners (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: India Food Additive Market Size of Probiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: India Food Additive Market Size of Flavors & Enhancers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: India Food Additive Market Size of Dietary Fibers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: India Food Additive Market Size of Hydrocolloids (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: India Food Additive Market Size of Food Colorants (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: India Food Additive Market Size of Emulsifiers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: India Food Additive Market Size of Prebiotics (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: India Food Additive Market Size of Shelf- life Stabilizers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: India Food Additive Market Size of Fat Replacers (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: India Food Additive Market Size of Preservatives (2018 to 2029) in USD Billion
Table 16: India Food Additive Market Size of Enzymes (2018 to 2029) in USD Billion
Table 17: India Food Additive Market Size of Others(Anti-caking Agent) (2018 to 2029) in USD Billion
Table 18: India Food Additive Market Size of Natural (2018 to 2029) in USD Billion
Table 19: India Food Additive Market Size of Synthetic (2018 to 2029) in USD Billion
Table 20: India Food Additive Market Size of Bakery & Confectionery (2018 to 2029) in USD Billion
Table 21: India Food Additive Market Size of Dairy & Frozen Desserts (2018 to 2029) in USD Billion
Table 22: India Food Additive Market Size of Beverages (2018 to 2029) in USD Billion
Table 23: India Food Additive Market Size of Convenience Foods (2018 to 2029) in USD Billion
Table 24: India Food Additive Market Size of Spices, Condiments, Sauces & Dressings (2018 to 2029) in USD Billion
Table 25: India Food Additive Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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2024/10/04 10:27

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