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ベトナム紅茶市場の概要、2028年


Vietnam Tea Market Overview, 2028

近年、ベトナムの茶市場は大きく成長し、多様化しており、世界の茶取引において重要な役割を果たしている。お茶は何世紀にもわたってベトナム文化の一部であり、その歴史は中国から影響を受けた初期にまで遡る。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年10月6日 US$2,250
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サマリー

近年、ベトナムの茶市場は大きく成長し、多様化しており、世界の茶取引において重要な役割を果たしている。お茶は何世紀にもわたってベトナム文化の一部であり、その歴史は中国から影響を受けた初期にまで遡る。茶の栽培と消費には長い歴史があり、歓迎のシンボルとしてゲストに贈られることも多い。ベトナムを訪れる観光客は、香りのついたお茶のカップで出迎えられ、それぞれのコミュニティには独自のお茶の飲み方があり、複雑な茶文化のタペストリーが出来上がっている。ベトナムは緑茶の生産が盛んだ。モックチャウ(Moc Chau)やタイグエン(Thai Nguyen)の広大な茶園では、フレッシュで草のような風味で知られる高品質の緑茶が生産されている。ベトナム茶は国際的に認知され、世界市場で高い評価を受けている。競争力のある価格設定、安定した品質、持続可能な農法への取り組みが、人気の高まりにつながっている。ベトナムの紅茶の輸出は着実に伸びており、現在では世界中の棚に並んでいる。ベトナムの紅茶産業は、有機栽培や持続可能な栽培方法に向けて大きな進歩を遂げている。ベトナム国内の多くの茶園が有機栽培として認められ、環境に優しい農業を重視することで、環境だけでなく、持続可能性と健康を重視する消費者にも利益をもたらしている。茶葉の品質と鮮度を保つため、ベトナムの茶産業は先進的な加工方法を採用している。このような技術革新への取り組みが、ベトナム茶の安定した品質に貢献し、消費者の信頼を得ている。タイグエンはベトナムで最も重要な茶産地のひとつで、緑茶、紅茶、ジャスミン茶などさまざまな茶葉を生産している。

Bonafide Research発行の調査レポート「ベトナム茶市場の概要、2028年」によると、ベトナム茶市場は2028年までに2億5000万米ドル以上の市場規模に達すると予測されている。欧州連合-ベトナム自由貿易協定(EVFTA)は、欧州連合(EU)とベトナム間の包括的な貿易協定である。協定の主な焦点は商品とサービスの貿易だが、茶などの農産物に関する規定も含まれている。EUは、EVFTAの下で、ベトナムの輸入品の99%の関税を数年にわたり引き下げることを約束している。これには茶も含まれる。つまり、ベトナムの茶輸出業者は、EU加盟国に茶を輸出する際、関税の引き下げや無料の恩恵を受けることができる。ベトナムは、さまざまな品種や風味の茶葉を生産していることで知られている。緑茶、紅茶、ウーロン茶、白茶、黄茶、濃茶など、ベトナムで生産される茶葉の種類は多岐にわたります。茶葉の種類によって風味や香り、加工方法が異なるため、茶葉を愛する人なら誰もが楽しめる。ベトナムの紅茶の多様な風味は、ベトナムの独特な地理的、気候的特徴の影響を受けている。起伏に富んだ地形、さまざまな標高、多様な微気候が、多様な種類の茶葉の生育を可能にしています。ベトナムの紅茶はテロワールから地域的な特質を得て、実にユニークなものとなっている。ベトナムは力強い紅茶の産地として知られ、フートーやソンラでは芳醇で香り高い紅茶が生産されている。これらの紅茶はベトナムの伝統的な茶道でよく飲まれ、力強く風味豊かな紅茶を好む人々に愛飲されている。

茶葉の種類によって、市場は緑茶、紅茶、ウーロン茶、ハーブティー、白茶に二分される。中でも緑茶は、予測期間中に大きなシェアを獲得し、ベトナム市場を支配すると予想される。緑茶はベトナム文化の中で長い歴史を持ち、同国の茶飲みの伝統にしっかりと根付いている。伝統的なベトナムの緑茶は「tra xanh」としても知られ、家庭やレストラン、その他の社交の場で頻繁に淹れられ提供されている。ベトナムは世界の緑茶の主要生産国であり、輸出国でもある。ベトナムの緑茶製品の品質と低価格は、国際市場で高い評価を得ている。輸出の成功は、国内での大きなプレゼンスにつながります。緑茶は健康的な選択肢とみなされることが多く、ベトナムの茶セクターにおける顕著なトレンドは、有機栽培や持続可能な栽培方法へのシフトである。これらの慣行は、健康志向の消費者がエコロジーに配慮した製品を好む傾向に合致している。ベトナムでは、緑茶はハーブティーや薬用茶の基礎としてよく使われている。緑茶のニュートラルな風味は、他のハーブや植物とのブレンドに最適で、漢方薬の豊かな伝統を持つベトナムでは、健康効果が期待できるお茶を作ることができる。ベトナムはカフェ文化が盛んで、緑茶ベースの飲み物はホットでもアイスでもカフェのメニューに頻繁に登場する。こうしたお茶の選択肢が、緑茶全体の人気を高めている。ベトナムの緑茶が国際的に認知され、知られるようになれば、国内市場での人気も高まるかもしれない。他国に輸出される高品質のお茶は、ベトナム製品に好意的に反映される。

用途別では、市場は家庭用と商業用に分けられる。紅茶は住宅や家庭で広く消費されており、ベトナムでも紅茶の消費者である。お茶の消費はベトナムで長く豊かな歴史を持っています。お茶は国の文化や社会構造に深く浸透している。お茶は客人へのもてなしのシンボルとして頻繁に提供され、お茶を準備し注ぐ行為は親切で歓迎のジェスチャーとみなされている。ベトナムの多くの家庭では、お茶を飲むことが日課となっている。一日の始まりの朝や、午後の気分転換に飲むのが一般的だ。お茶を飲むことで、一日の疲れを癒すことができるのだ。紅茶は好みに合わせることができる。ベトナム茶はホットでもアイスでも、砂糖やコンデンスミルク、蜂蜜を入れても入れなくてもよい。このように多様性があるため、消費者は飲料の風味や濃さをカスタマイズすることができる。市場は流通チャネルによって、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、オンラインに二分される。専門店はベトナムにおける紅茶の主要流通チャネルのひとつである。専門店では、高品質な紅茶を豊富に取り揃えていることが多い。顧客は、標準的な緑茶、紅茶、ウーロン茶、ハーブティー、特別なブレンドなど、さまざまなお茶から選ぶことができる。このようなバラエティの豊かさは、茶通のこだわりに応え、様々な味や香りを試すことを可能にしている。紅茶専門店は、紅茶の鮮度と品質を重視している。評判の高い茶農家から直接仕入れたり、茶業者と優れたコネクションを持っていることが多い。その結果、顧客は最高の風味と香りを持つ紅茶を手にすることができる。

本レポートの考察
- 地理ベトナム
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーする側面
- ベトナムの紅茶市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 現在進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

茶の種類別
- 緑茶
- 紅茶
- ウーロン茶
- ハーブティー
- 白茶
- その他

用途別
- 家庭用
- 業務用

流通チャネル別
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット
- 専門店
- コンビニエンスストア
- オンライン

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

想定読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、紅茶業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Vietnam Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Vietnam Tea Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Tea Type
6.3. Market Size and Forecast By Application
6.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Vietnam Tea Market Segmentations
7.1. Vietnam Tea Market, By Tea Type
7.1.1. Vietnam Tea Market Size, By Green Tea, 2017-2028
7.1.2. Vietnam Tea Market Size, By Black Tea, 2017-2028
7.1.3. Vietnam Tea Market Size, By Oolong Tea, 2017-2028
7.1.4. Vietnam Tea Market Size, By Herbal Tea, 2017-2028
7.1.5. Vietnam Tea Market Size, By White Tea, 2017-2028
7.1.6. Vietnam Tea Market Size, By Others, 2017-2028
7.2. Vietnam Tea Market, By Application
7.2.1. Vietnam Tea Market Size, By Residential, 2017-2028
7.2.2. Vietnam Tea Market Size, By Commercial, 2017-2028
7.3. Vietnam Tea Market, By Distribution Channel
7.3.1. Vietnam Tea Market Size, By Supermarkets/ Hypermarkets, 2017-2028
7.3.2. Vietnam Tea Market Size, By Speciality Stores, 2017-2028
7.3.3. Vietnam Tea Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.3.4. Vietnam Tea Market Size, By Online, 2017-2028
8. Vietnam Tea Market Opportunity Assessment
8.1. By Tea Type, 2023 to 2028
8.2. By Application, 2023 to 2028
8.3. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Vietnam Tea Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Tea Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 5: Porter's Five Forces of Vietnam Tea Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Tea Market, 2022
Table 2: Vietnam Tea Market Size and Forecast By Tea Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Vietnam Tea Market Size and Forecast By Application (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Vietnam Tea Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Vietnam Tea Market Size of Green Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 6: Vietnam Tea Market Size of Black Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 7: Vietnam Tea Market Size of Oolong Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: Vietnam Tea Market Size of Herbal Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: Vietnam Tea Market Size of White Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: Vietnam Tea Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: Vietnam Tea Market Size of Residential (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: Vietnam Tea Market Size of Commercial (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: Vietnam Tea Market Size of Supermarkets/ Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: Vietnam Tea Market Size of Speciality Stores (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: Vietnam Tea Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: Vietnam Tea Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Billion

 

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Summary

The Vietnamese tea market has grown and diversified significantly in recent years, making it an important player in the worldwide tea trade. Tea has been a part of Vietnamese culture for centuries, dating back to the region's early Chinese influence. Tea planting and consumption have a long history in the country, and it is frequently presented to guests as a symbol of welcome. Visitors to Vietnam are greeted with scented cups of tea, and each community has its own tea-drinking practices, resulting in a complex tapestry of tea culture. Vietnam is a large producer of green tea. The vast tea estates of Moc Chau and Thai Nguyen produce high-quality green teas known for their fresh, grassy flavours. Vietnamese tea has gained international recognition and has been well-received in global markets. Its competitive pricing, consistent quality, and dedication to sustainable farming practices have contributed to its increasing popularity. The country's export of tea has witnessed steady growth, and its teas are now found on shelves worldwide. The tea industry in Vietnam has made tremendous progress towards organic and sustainable cultivation practices. Many tea farms in the country are now recognised as organic, and the emphasis on eco-friendly farming benefits not just the environment but also consumers who value sustainability and health. In order to preserve the quality and freshness of its teas, Vietnam's tea industry has adopted advanced processing procedures. This commitment to innovation has contributed to Vietnamese teas' consistent quality, making them a trusted choice among customers. Thai Nguyen is one of Vietnam's most important tea-growing areas, producing a variety of teas such as green, black, and jasmine teas.

According to the research report "Vietnam Tea Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, the Vietnam Tea market is expected to reach market size of more than USD 250 Million by 2028. The European Union-Vietnam Free Trade Agreement (EVFTA) is a comprehensive trade deal between the European Union (EU) and Vietnam. While the agreement's primary focus is on trade in commodities and services, it also includes provisions for agricultural products, like tea. The EU has promised to reduce tariffs on 99% of Vietnamese imports over a number of years under the EVFTA. This includes tea. It means that Vietnamese tea exporters can benefit from reduced or free tariffs when exporting tea to EU member countries. Vietnam is well-known for its wide range of tea varieties and flavours. Green, black, oolong, white, yellow and dark teas are among the many varieties produced in the country. Each tea type has distinct flavour profiles, smells, and processing processes, ensuring that there is something for every tea aficionado. The varied flavours of Vietnam's teas are influenced by the country's distinctive geographical and climatic characteristics. The rugged terrain, different altitudes, and diverse microclimates of the country enable the growth of a diverse range of tea types. Vietnamese teas gain regional qualities from terroir, making them really unique. Vietnam is known for its powerful black teas, with locations such as Phu Tho and Son La producing full-bodied, aromatic kinds. These black teas are frequently found in traditional Vietnamese tea ceremonies and are sought after by those who appreciate strong and flavorful brews.

Based on tea type market is bifurcated into green tea, black tea, oolong tea, herbal tea and white tea. Among them green tea is expected to dominate the market of Vietnam with significant market share during the forecast period. Green tea has a long history in Vietnamese culture and is firmly established in the tea-drinking traditions of the country. Traditional Vietnamese green tea, also known as "tra xanh," is frequently brewed and served in households, restaurants, and other social settings. Vietnam is a major producer and exporter of green tea around the world. The quality and low pricing of the country's green tea products have earned it respect in international markets. Export success can lead to a significant domestic presence. Green tea is frequently seen as a healthier option, and a prominent trend in Vietnam's tea sector is a shift towards organic and sustainable growing practices. These practices are consistent with the inclination of health-conscious consumers towards ecologically responsible products. In Vietnam, green tea is frequently used as a foundation for herbal and medicinal teas. Green tea's neutral flavour serves as a great base for blending with other herbs and botanicals to create teas with possible health benefits in the country, which has a rich heritage of herbal medicine. Vietnam has a thriving café culture, and green tea-based beverages, both hot and cold, are frequently found on café menus. These tea options add to green tea's overall popularity. As Vietnamese green teas gain international recognition and exposure, their popularity in the domestic market may increase. High-quality teas exported to other countries reflect favourably on Vietnamese products.

In terms of application market is divided into residential and commercial. Tea is widely consumed in residential and home and are consumers of tea in Vietnam as well. Tea consumption has a long and rich history in Vietnam. Tea is profoundly embedded in the culture and social fabric of the country. It is frequently provided as a symbol of hospitality to guests, and the act of preparing and pouring tea is regarded as a kind and welcoming gesture. Many Vietnamese households have made tea a daily routine. It is typically consumed in the morning to get the day started or as an afternoon pick-me-up. It allows them some downtime and a reprieve from the daily grind. Tea is adaptable and may be tailored to specific tastes. Vietnamese tea can be served hot or cold, with or without sugar, condensed milk, or honey. Because of this versatility, consumers can customise the flavour and strength of their beverages. Based on distribution channel market is bifurcated into supermarkets /hypermarkets, speciality stores, convenience stores and online. Speciality stores are one of the key distribution channels for tea in Vietnam. Speciality stores frequently have a varied and well-curated range of high-quality teas. Customers can choose from a variety of teas, such as standard green teas, black teas, oolong teas, herbal infusions, and specialised blends. This variety caters to tea connoisseurs' discriminating tastes and allows them to experiment with varied flavours and smells. Speciality tea shops place a premium on the freshness and quality of their teas. They frequently get their products from reputed tea farmers directly or have excellent contacts with tea vendors. Customers will receive teas with the best flavour and fragrance profiles as a result.

Considered in this report:
• Geography: Vietnam
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:
• Vietnam Tea market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Tea Type:
• Green Tea
• Black Tea
• Oolong Tea
• Herbal Tea
• White Tea
• Others

By Application:
• Residential
• Commercial

By Distribution Channel:
• Supermarkets/ Hypermarkets
• Speciality Stores
• Convenience Stores
• Online

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Tea industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Vietnam Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. Vietnam Tea Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Tea Type
6.3. Market Size and Forecast By Application
6.4. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. Vietnam Tea Market Segmentations
7.1. Vietnam Tea Market, By Tea Type
7.1.1. Vietnam Tea Market Size, By Green Tea, 2017-2028
7.1.2. Vietnam Tea Market Size, By Black Tea, 2017-2028
7.1.3. Vietnam Tea Market Size, By Oolong Tea, 2017-2028
7.1.4. Vietnam Tea Market Size, By Herbal Tea, 2017-2028
7.1.5. Vietnam Tea Market Size, By White Tea, 2017-2028
7.1.6. Vietnam Tea Market Size, By Others, 2017-2028
7.2. Vietnam Tea Market, By Application
7.2.1. Vietnam Tea Market Size, By Residential, 2017-2028
7.2.2. Vietnam Tea Market Size, By Commercial, 2017-2028
7.3. Vietnam Tea Market, By Distribution Channel
7.3.1. Vietnam Tea Market Size, By Supermarkets/ Hypermarkets, 2017-2028
7.3.2. Vietnam Tea Market Size, By Speciality Stores, 2017-2028
7.3.3. Vietnam Tea Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.3.4. Vietnam Tea Market Size, By Online, 2017-2028
8. Vietnam Tea Market Opportunity Assessment
8.1. By Tea Type, 2023 to 2028
8.2. By Application, 2023 to 2028
8.3. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Vietnam Tea Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Tea Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Application
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 5: Porter's Five Forces of Vietnam Tea Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Tea Market, 2022
Table 2: Vietnam Tea Market Size and Forecast By Tea Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Vietnam Tea Market Size and Forecast By Application (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Vietnam Tea Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 5: Vietnam Tea Market Size of Green Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 6: Vietnam Tea Market Size of Black Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 7: Vietnam Tea Market Size of Oolong Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 8: Vietnam Tea Market Size of Herbal Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 9: Vietnam Tea Market Size of White Tea (2017 to 2028) in USD Billion
Table 10: Vietnam Tea Market Size of Others (2017 to 2028) in USD Billion
Table 11: Vietnam Tea Market Size of Residential (2017 to 2028) in USD Billion
Table 12: Vietnam Tea Market Size of Commercial (2017 to 2028) in USD Billion
Table 13: Vietnam Tea Market Size of Supermarkets/ Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Billion
Table 14: Vietnam Tea Market Size of Speciality Stores (2017 to 2028) in USD Billion
Table 15: Vietnam Tea Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Billion
Table 16: Vietnam Tea Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Billion

 

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