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欧州チャットボット市場の展望、2028年


Europe Chatbot Market Outlook, 2028

企業が消費者とコミュニケーションをとり、手続きを自動化し、ユーザー体験を向上させる方法は、チャットボットの日常生活への統合が進むにつれて変化している。技術的なブレークスルー、消費者の期待の変化、業... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年9月30日 US$3,450
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サマリー

企業が消費者とコミュニケーションをとり、手続きを自動化し、ユーザー体験を向上させる方法は、チャットボットの日常生活への統合が進むにつれて変化している。技術的なブレークスルー、消費者の期待の変化、業務効率の追求が重なり、欧州ではチャットボット市場が活況を呈している。競争力を維持するため、欧州の企業はデジタルトランスフォーメーションを取り入れています。チャットボットの助けを借りて、企業は反復業務を自動化し、業務効率を向上させ、顧客サービスを迅速化することができます。欧州の顧客は、企業がスピード、利便性、パーソナライゼーションなどのニーズに応えることを求めるようになっている。このような期待に応えるのがチャットボットで、24時間体制でサポートし、迅速な対応、ニーズに合わせたアドバイスを提供します。言語面では、ヨーロッパは多様性に富んでおり、多くの異なる言語が話されている。多言語スキルを持つチャットボットによって、広範囲の顧客がサービスを受けられるため、欧州市場では非常に重要な存在となっている。ヨーロッパのチャットボットは、文化的に認識され、地域の慣習や習慣に従うことの価値に留意するように作られています。特定の文化的な手がかりを考慮して応答やインタラクションを変更できるため、ユーザーの喜びとエンゲージメントが高まります。金融、ヘルスケア、観光、カスタマーサービスなど、いくつかのビジネスのニーズは、ヨーロッパ中でチャットボットによって対応されている。これらの業界に特化したチャットボットは、それぞれの業界の機微に精通しており、ユーザーに的確で有益な情報を提供することができる。機械学習、人工知能、自然言語処理のような高度な技術は、ヨーロッパのチャットボットに頻繁に組み込まれています。この接続により、ユーザーの問い合わせをよりよく理解し、より人間に近く、文脈に適した方法で応答することができます。

Bonafide Research社の調査レポート「Europe Chatbot Market Outlook, 2028」によると、同市場は2023年から2028年にかけて2億8000万米ドル以上を追加する見込みである。欧州のチャットボットでは、アクセシビリティと包括性の重要性が強く強調されている。それらは、スクリーンリーダー、キーボードナビゲーション、および他の支援技術をサポートすることによって、障害を持つ人々に対応するように作られており、それによってデジタルインタラクション中のすべてのユーザーのアクセシビリティを強化している。ヨーロッパのチャットボットは、効率性を重視する地域で優れた顧客サービスを提供することに成功しています。待ち時間の短縮と顧客満足度の向上は、日常的な問い合わせに対応し、問題に対処し、迅速に情報を提供する能力の結果です。ユーザーからの意見や最先端技術に基づき、ヨーロッパのチャットボットは常に更新・改善されている。ユーザーの要求の変化や業界標準の開発に適応し、長期にわたって有用で適用可能であり続けるようにしている。ヨーロッパでは、言語教育が高く評価されています。ヨーロッパ市場は、教育や語学学習のために作成されたチャットボットで占められています。チャットボットは、あらゆる年齢層の学生に、インタラクティブな言語クラス、文法チェック、語彙練習を提供しています。政府サービス、健康プログラム、緊急通知について市民に知らせるために、ヨーロッパのいくつかの政府や公共機関はチャットボットを採用している。政府と市民は、これらのチャットボットを使って互いにコミュニケーションをとることができる。世界中から旅行者がヨーロッパを訪れる。旅行者は観光産業でチャットボットを利用し、訪問計画を立てたり、観光地について詳しく学んだり、交通、天気、近隣のイベントに関する最新情報を得たりすることができる。ヨーロッパでは、消費者に金融アドバイスを与えたり、金銭管理を支援したり、予算や貯蓄の手助けをしたりすることで、金融包摂を促すためにチャットボットが利用されている。ヘルスケア・イノベーションの最先端は、欧州発のチャットボットだ。ヘルスケアデータのプライバシー基準を厳格に尊重する一方で、ヘルスケアに関する相談、服薬リマインダー、健康情報の提供にも役立っている。欧州連合(EU)では、チャットボットが国境を越えた貿易の円滑化に大きく貢献している。複雑な貿易法や国際的な商取引の理解において、企業や顧客をサポートする。

同レポートによると、市場はドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、ロシアの主要6カ国に二分される。中でもスペインは欧州チャットボット市場において最も速い成長が見込まれている。

活気ある文化と広範な歴史で有名なスペインは、トップクラスの旅行先であるだけでなく、技術革新の拠点としても活況を呈している。スペインではここ数年、チャットボット技術の人気と進歩が著しく高まっている。AIを搭載したチャットボットは、企業が顧客とコミュニケーションをとり、ビジネスプロセスを合理化する方法に革命をもたらした。スペインのさまざまな業界の企業がデジタルトランスフォーメーションを取り入れています。チャットボットは、顧客とのつながりを強化し、反復作業を自動化し、全体的な業務効率を高めるため、このプロセスにおいて不可欠です。スペインの消費者は、テクノロジーへの意識が高まるにつれ、シームレスで、カスタマイズされた、いつでも利用可能なサービスへのアクセスを求めるようになっています。チャットボットは迅速に回答し、支援を提供するため、こうした期待に応えることができる。さらに、最近のスペインの消費者はますますテクノロジーに精通し、パーソナライズされたリアルタイムのサービスに慣れてきている。顧客の期待の変化も、チャットボット導入に影響を与える重要な要因です。オンライン取引を合理化し、財務アドバイスを提供する銀行業界でも、商品の推奨や注文追跡を支援する活況のeコマースビジネスでも、チャットボットはこうした顧客の需要の高まりに正面から取り組んでいる。スペインのチャットボットは、スペインの観光地としての名声のおかげで、観光産業やホスピタリティ産業で盛んです。チャットボットは、旅行者に現地の観光スポット、ホテル、レストラン、文化活動に関する詳細な情報を提供し、観光体験全体を向上させます。チャットボットは、発展するスペインのeコマース分野で重要な役割を果たしている。チャットボットは、商品の推奨、カート管理、リアルタイムの顧客サービスなどの包括的な機能を提供し、これらすべてがオンライン小売の拡大に貢献している。スペインは他のEU諸国と同様、データのプライバシーとセキュリティを優先している。

提供サービスの観点から、市場はソリューション、サービス、トレーニングとコンサルティング、システム統合と導入、サポートとメンテナンスに区分される。欧州のチャットボット市場では、サービスソリューション提供の需要が高まっている。

欧州の消費者はオーダーメイドの体験を求めるようになっている。彼らは企業が彼らの特定の要求や好みを理解することを望んでいる。チャットボットのサービスソリューションオプションは、組織がパーソナライズされた支援、アドバイス、サポートを提供することを可能にし、したがって、全体のクライアント体験を向上させる。サービス指向のチャットボットは、eコマースにおけるパーソナライズされた製品提案の提供であれ、パーソナライズされた金融アドバイスの提供であれ、顧客中心のサービスを提供するための貴重なツールとみなされている。欧州では分野によって基準や法律が異なります。サービスソリューション向けのチャットボットは、金融、ヘルスケア、eコマースなど、特定の業界にアピールするために作成されています。これらのチャットボットは特定の専門知識と能力を持ち、ユーザーに業界特有の情報やヘルプを提供することができる。例えば、金融チャットボットは金融ルールを守りながら投資アドバイスを提供することができる。欧州の企業は、さまざまなソフトウェアシステムやデータベースに頻繁に依存しています。サービスソリューション向けのチャットボットは、既存のシステムとスムーズに相互作用するように設計されているため、企業は効果的にデータにアクセスし、活用することができる。この統合機能は、銀行や医療を含む様々な分野でチャットボットの有用性を拡大します。

タイプ別市場は、メニューベース、言語ベース、キーワード認識ベース、コンテクスチュアル、ハイブリッド、ボイスボットに分けられる。欧州チャットボット市場では、言語ベースのチャットボットが大きく伸びている。

ヨーロッパは、大陸全体で多くの言語が話されており、その言語的多様性で注目されている。多言語ヘルプを提供する言語ベースのチャットボットは、この多様性に対応するのに適している。母国語でユーザーとコミュニケーションできるため、幅広いユーザーにとって包括的で利用しやすいものとなる。ヨーロッパの国々はそれぞれ独自の文化的規範や行動様式を持っています。言語チャットボットは文化的に敏感で、特定の文化的ニュアンスに合わせて反応ややり取りを変えます。より親しみやすく丁寧な体験を提供することで、この文化的柔軟性はユーザーのエンゲージメントと喜びを高めます。言語の理解と生成における精度と正確さは、ヘルスケアや金融を含む多くの業界で非常に重要です。言語ベースのチャットボットは、複雑な情報の明確な伝達や、業界特有の用語や規制への準拠を可能にするため、さまざまな業界で頻繁に使用されています。欧州のユーザーは、ウェブサイト、メッセージング・アプリケーション、ソーシャルメディアなど、さまざまなチャネルを使って企業とやり取りしています。言語ベースのチャットボットは適応性が高く、多数のチャネルに導入できるため、消費者が選択するプラットフォームに関係なく、一貫性のある効率的なコミュニケーション体験を保証します。

ボットコミュニケーション市場に基づくと、テキスト、音声/ボイス、ビデオに区分される。さらに、垂直市場に基づくと、小売・eコマース、IT・通信、旅行・観光、BFSI、ヘルスケア、メディア・エンターテインメント、その他(製造、建設・不動産、教育、政府・防衛、エネルギー・公益事業、自動車)に大きく分けられる。

ビデオベースのボットコミュニケーションは、欧州チャットボット市場で大きな成長が見込まれている。テキストベースの対話と比較して、ビデオベースのコミュニケーションは、より魅力的で没入感のある体験を提供します。ユーザーはチャットボットを見たり聞いたりすることができるため、臨場感やカスタマイズ性が生まれ、ユーザーとのインタラクションの増加が促される。ビデオを使用するチャットボットは、人間の表情、ジェスチャー、スピーチパターンを模倣することができ、より本物で親近感のあるエンゲージメントをもたらします。この人間のような側面は、会話をロボット的でなくすることで、ユーザー体験を向上させます。言語学習や個人指導は、ビデオベースのチャットボットにとって理想的なアプリケーションです。リアルタイムの発音フィードバック、視覚的な手がかり、インタラクティブなコースを提供できるため、ヨーロッパの言語学習者にとって有用なツールとなる。IT企業や通信企業は、大量の顧客からの問い合わせやサポート依頼に対応している。チャットボットは、通常の問い合わせの処理、技術的な問題のトラブルシューティング、24時間365日のカスタマーサービスを提供するためのスケーラブルで効率的な方法を提供します。これは、応答時間の短縮と顧客満足度の向上に貢献する。IT業界も通信業界も、高度に技術的なトピックや製品を扱っています。深い技術的理解を持つチャットボットは、ユーザーからの問い合わせに的確で詳細な回答を提供し、顧客ができるだけ早く正しい情報を受け取れるようにすることができる。テレコミュニケーション企業は、アカウント管理、請求、注文追跡などの消費者の要求に頻繁に対応しています。チャットボットは、消費者がアカウントを管理し、注文を追跡し、支払いを行うのを助けることができます。
カスタマーサービス従業員の負担を軽減します。

本レポートの対象企業
The International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Google LLC、Amazon.com, Inc、Salesforce, Inc、Oracle Corporation、Kore.ai、eGain Corporation、Genesys Telecommunications Laboratories, Inc、Zendesk, Inc、Intercom, Inc、Artificial Solutions、Creative Virtual Ltd、Accenture plc、Inbenta.

本レポートで検討している:

- 地域ヨーロッパ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面

- 欧州チャットボット市場の展望とその価値およびセグメント別予測
- 国別チャットボット市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的推奨

レポート対象国

- ドイツ
- イギリス
- フランス
- イタリア
- スペイン
- ロシア

オファー別

- ソリューション
- サービス
- トレーニングとコンサルティング
- システムインテグレーションと実装
- サポートとメンテナンス

タイプ別

- メニューベース
- 言語ベース
- キーワード認識ベース
- 文脈ベース
- ハイブリッド
- ボイスボット

ボットコミュニケーションによる

- テキスト
- 音声
- ビデオ

垂直方向

- 小売&Eコマース
- IT・通信
- 旅行・観光
- BFSI
- ヘルスケア
- メディア&エンターテインメント
- その他(製造、建設・不動産、教育、政府・防衛、エネルギー・公共事業、自動車)

レポートのアプローチ

本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源から成る。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者

本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、チャットボット業界関連組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に有用である。マーケティングやプレゼンテーションに加えて、業界に関する競合知識を高めることもできる。








***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Chatbot Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Offering
5.4. Market Size and Forecast, By Type
5.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
5.6. Market Size and Forecast, By Vertical
5.7. Market Size and Forecast, By Channel Integration
6. Europe Chatbot Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Offering
6.4. Market Size and Forecast, By Type
6.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
6.6. Market Size and Forecast, By Vertical
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. Germany Chatbot Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Offering
7.8.3. Market Size and Forecast By Type
7.8.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.9. United Kingdom Chatbot Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Offering
7.9.3. Market Size and Forecast By Type
7.9.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.10. France Chatbot Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Offering
7.10.3. Market Size and Forecast By Type
7.10.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.11. Italy Chatbot Market Outlook
7.11.1. Market Size By Value
7.11.2. Market Size and Forecast By Offering
7.11.3. Market Size and Forecast By Type
7.11.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.12. Spain Chatbot Market Outlook
7.12.1. Market Size By Value
7.12.2. Market Size and Forecast By Offering
7.12.3. Market Size and Forecast By Type
7.12.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.13. Russia Chatbot Market Outlook
7.13.1. Market Size By Value
7.13.2. Market Size and Forecast By Offering
7.13.3. Market Size and Forecast By Type
7.13.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. The International Business Machines Corporation
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Microsoft Corporation
8.5.3. Google LLC
8.5.4. Amazon.com, Inc
8.5.5. Salesforce, Inc.
8.5.6. Oracle Corporation
8.5.7. Kore.ai
8.5.8. eGain Corporation
8.5.9. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.
8.5.10. Zendesk, Inc.
8.5.11. Intercom, Inc
8.5.12. Artificial Solutions
8.5.13. Creative Virtual Ltd
8.5.14. Accenture plc
8.5.15. Inbenta
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Chatbot Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Chatbot Market Share By Region (2022)
Figure 6: Europe Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Europe Chatbot Market Share By Country (2022)
Figure 8: Germany Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: UK Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: France Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Italy Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Spain Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Russia Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 15: Porter's Five Forces of Global Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Global Chatbot Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Channel Integration (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : Influencing Factors for Chatbot Market, 2022
Table 15 : Germany Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : Germany Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : Germany Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : United Kingdom Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : United Kingdom Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : United Kingdom Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : France Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : France Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : France Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24 : Italy Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25 : Italy Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26 : Italy Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27 : Spain Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28 : Spain Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29 : Spain Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30 : Russia Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 31 : Russia Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 32 : Russia Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

The way businesses communicate with consumers, automate procedures, and improve user experiences has changed as a result of the increasing integration of chatbots into our daily lives. Due to a confluence of technical breakthroughs, shifting consumer expectations, and the quest for operational efficiency, the chatbot market is booming in Europe. In order to remain competitive, businesses in Europe are embracing digital transformation. With the help of chatbots, businesses can automate repetitive operations, improve operational efficiency, and expedite customer service. Customers in Europe are increasingly looking for businesses to respond to their needs for speed, convenience, and personalization. These expectations are met by chatbots, which offer round-the-clock assistance, quick responses, and tailored advice. Language-wise, Europe is diverse, with many different languages being spoken there. Large spectrums of clients are served by chatbots with multilingual skills, making them extremely important in the European market. European chatbots are made to be culturally aware and mindful of the value of following regional conventions and customs. They can modify their responses and interactions to take into account particular cultural cues, increasing user pleasure and engagement. The needs of several businesses, including finance, healthcare, tourism, and customer service, are catered to by chatbots throughout Europe. These industry-specific chatbots are knowledgeable about the subtleties of their respective industries and can give users precise and helpful information. Advanced technologies like machine learning, artificial intelligence, and natural language processing are frequently incorporated into European chatbots. With this connection, they are able to comprehend user inquiries better and respond to them in a way that is more human-like and contextually appropriate.

According to the research report, “Europe Chatbot Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is expected to add more than USD 2800 Million from 2023 to 2028. The importance of accessibility and inclusivity is strongly emphasized in European chatbots. They are made to accommodate people with impairments by supporting screen readers, keyboard navigation, and other assistive technology, thereby enhancing accessibility for all users during digital interactions. Chatbots in Europe thrive on providing excellent customer service in a region that values efficiency. Reduced wait times and higher customer satisfaction are the results of their ability to handle routine queries, address problems, and promptly give information. Based on user input and cutting-edge technologies, European chatbots are always being updated and improved. They adjust to changing user requirements and developing industry standards to make sure they continue to be useful and applicable over time. In Europe, language education is highly valued. The European market is dominated by chatbots created for educational and language learning reasons. They provide students of all ages with interactive language classes, grammatical checks, and vocabulary practice. To inform citizens about government services, health programs, and emergency notifications, several European governments and public institutions employ chatbots. Governments and the public can communicate with one another using these chatbots. Travelers from around the world visit Europe. Travelers can use chatbots in the tourist industry to plan their visits, learn more about sites, and get up-to-the-minute information about traffic, the weather, and neighbourhood events. In Europe, chatbots are used to encourage financial inclusion by giving consumers financial advice, assisting with money management, and helping them with budgeting and saving. The cutting edge of healthcare innovation is chatbots from Europe. While ensuring strict respect for healthcare data privacy standards, they also help with consultations regarding healthcare, medication reminders, and the provision of health information. Within the European Union, chatbots significantly contribute to the facilitation of cross-border trade. They support companies and customers in understanding complicated trade laws and international commercial dealings.

Based on the report market is bifurcated into six major countries Germany, United Kingdom, France, Italy, Spain and Russia. Among them Spain is expected to grow at the fastest rate in Europe Chatbot market.

Spain, which is renowned for its vibrant culture and extensive history, is not only a top travel destination but also a booming hub for technological innovation. The popularity and advancement of chatbot technology have significantly increased in Spain during the past few years. AI-powered chatbots have revolutionized how companies communicate with their customers and streamline their business processes. Businesses across a range of industries in Spain are embracing digital transformation. Chatbots are essential in this process because they enhance customer connections, automate repetitive tasks, and boost overall operational effectiveness. As Spanish consumers become more tech-aware, they demand seamless, tailored, and always-available service access. These expectations are met by chatbots because they answer quickly and offer assistance. Additionally, Spanish consumers nowadays are increasingly tech-savvy and used to personalized, real-time services. A change in customer expectations is another important factor influencing chatbot adoption. Whether in the banking industry, where they streamline online transactions and offer financial advice, or in the booming e-commerce business, where they assist with product recommendations and order tracking, chatbots are tackling these growing client demands head-on. Chatbots in Spain flourish in the tourism and hospitality industries, owing to the country's reputation as a tourist destination. They provide travelers with detailed information about local attractions, hotels, restaurants, and cultural activities, enhancing the whole tourist experience. Chatbots play a vital role in Spain's developing e-commerce sector. They offer comprehensive capabilities for product recommendations, cart management, and real-time customer service, all of which contribute to the expansion of online retail. Spain, like the rest of the European Union, prioritizes data privacy and security.

In terms of offering market is segmented into solutions, services, training and consulting, system integration and implementation and support and maintenance. There is rising demand for services solution offering in Europe chatbot market.

European consumers are increasingly seeking tailored experiences. They want firms to understand their specific demands and preferences. Chatbot service solution options enable organizations to deliver personalized assistance, advice, and support, hence improving the entire client experience. Service-oriented chatbots are viewed as valuable tools for delivering customer-centric services, whether it's offering personalized product suggestions in e-commerce or providing personalized financial advice. Different sectors in Europe have different standards and laws. Chatbots for service solutions are created to appeal to certain industries, such as finance, healthcare, and e-commerce. These chatbots have particular expertise and capabilities, allowing them to provide users with industry-specific information and help. For example, a financial chatbot can provide investment advice while adhering to financial rules. European firms frequently rely on a variety of software systems and databases. Chatbots for service solutions are designed to interact smoothly with existing systems, allowing organizations to effectively access and exploit their data. This integration feature expands the chatbots utility in a variety of areas, including banking and healthcare.

Based on type market is divided into menu based, linguistic-based, keyword recognition based, contextual, hybrid and voicebots. Linguistic based type chatbot is significantly growing in Europe Chatbot market.

Europe is noted for its linguistic diversity, with many languages spoken throughout the continent. Linguistic-based chatbots, which provide multilingual help, are well-suited to cater to this diversity. They can communicate with users in their native language, making them inclusive and accessible to a wide range of users. Each European country has its own set of cultural norms and behaviors. Linguistic chatbots are culturally sensitive, changing their responses and interactions to match certain cultural nuances. By providing a more relatable and courteous experience, this cultural flexibility increases user engagement and pleasure. Precision and accuracy in language comprehension and generation are critical in many industries, including healthcare and finance. Linguistic-based chatbots are frequently used in various industries to enable the clear delivery of complex information and compliance with industry-specific terminology and regulations. European users interact with businesses using a variety of channels, including websites, messaging applications, and social media. Linguistic-based chatbots are adaptable and can be implemented across numerous channels, ensuring that consumers have a consistent and efficient communication experience regardless of the platform they choose.

Based on bot communication market is segmented into text, audio/voice and video. Furthermore based on vertical market is majorly divided into retail & e-commerce, IT & telecommunication, travel & tourism, BFSI, healthcare, media and entertainment and others (manufacturing, construction and real estate, education, government and defense, energy and utilities and automotive)

Video based bot communication is expected to grow at significant rate in Europe chatbot market. In comparison to text-based interactions, video-based communication provides a more engaging and immersive experience. Users may see and hear the chatbot, which creates a sense of presence and customization that encourages increased user interaction. Chatbots that use video can imitate human facial expressions, gestures, and speech patterns, resulting in a more genuine and relatable engagement. This human-like aspect improves the user experience by making the conversation less robotic. Language learning and tutoring are ideal applications for video-based chatbots. They can provide real-time pronunciation feedback, visual clues, and interactive courses, making them useful tools for European language learners. IT and telecom firms deal with a significant volume of client inquiries and support requests. Chatbots provide a scalable and efficient method for handling regular queries, troubleshooting technological difficulties, and providing customer service 24 hours a day, seven days a week. This contributes to faster response times and greater customer satisfaction. Both the information technology and telecommunications industries deal with highly technical topics and products. Chatbots with in-depth technical understanding can provide precise and detailed responses to user inquiries, ensuring that customers receive the correct information as soon as possible. Telecommunications firms frequently handle consumer demands for account administration, billing, and order tracking. Chatbots can help consumers manage their accounts, track orders, and make payments, thereby expediting these operations and decreasing the pressure on
customer service employees.

Companies Covered in this report:
The International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Google LLC, Amazon.com, Inc, Salesforce, Inc., Oracle Corporation, Kore.ai, eGain Corporation, Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., Zendesk, Inc., Intercom, Inc, Artificial Solutions, Creative Virtual Ltd, Accenture plc, Inbenta.

Considered in this report:

• Geography: Europe
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:

• Europe Chatbot market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Chatbot market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Country covered in the report:

• Germany
• United Kingdom
• France
• Italy
• Spain
• Russia

By Offering:

• Solutions
• Services
• Training and Consulting
• System Integration and Implementation
• Support and Maintenance

By Type:

• Menu based
• Linguistic- based
• Keyword Recognition based
• Contextual
• Hybrid
• Voicebots

By Bot Communication:

• Text
• Audio/Voice
• Video

By Vertical:

• Retail & E-Commerce
• IT & Telecommunication
• Travel & Tourism
• BFSI
• Healthcare
• Media and Entertainment
• Others (manufacturing, construction and real estate, education, government and defense, energy and utilities and automotive)

The approach of the report:

This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:

This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the Chatbot industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.








***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Chatbot Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Offering
5.4. Market Size and Forecast, By Type
5.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
5.6. Market Size and Forecast, By Vertical
5.7. Market Size and Forecast, By Channel Integration
6. Europe Chatbot Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Offering
6.4. Market Size and Forecast, By Type
6.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
6.6. Market Size and Forecast, By Vertical
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. Germany Chatbot Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Offering
7.8.3. Market Size and Forecast By Type
7.8.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.9. United Kingdom Chatbot Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Offering
7.9.3. Market Size and Forecast By Type
7.9.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.10. France Chatbot Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Offering
7.10.3. Market Size and Forecast By Type
7.10.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.11. Italy Chatbot Market Outlook
7.11.1. Market Size By Value
7.11.2. Market Size and Forecast By Offering
7.11.3. Market Size and Forecast By Type
7.11.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.12. Spain Chatbot Market Outlook
7.12.1. Market Size By Value
7.12.2. Market Size and Forecast By Offering
7.12.3. Market Size and Forecast By Type
7.12.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.13. Russia Chatbot Market Outlook
7.13.1. Market Size By Value
7.13.2. Market Size and Forecast By Offering
7.13.3. Market Size and Forecast By Type
7.13.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. The International Business Machines Corporation
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Microsoft Corporation
8.5.3. Google LLC
8.5.4. Amazon.com, Inc
8.5.5. Salesforce, Inc.
8.5.6. Oracle Corporation
8.5.7. Kore.ai
8.5.8. eGain Corporation
8.5.9. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.
8.5.10. Zendesk, Inc.
8.5.11. Intercom, Inc
8.5.12. Artificial Solutions
8.5.13. Creative Virtual Ltd
8.5.14. Accenture plc
8.5.15. Inbenta
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Chatbot Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Chatbot Market Share By Region (2022)
Figure 6: Europe Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: Europe Chatbot Market Share By Country (2022)
Figure 8: Germany Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: UK Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: France Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Italy Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Spain Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Russia Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 15: Porter's Five Forces of Global Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Global Chatbot Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Channel Integration (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : Europe Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : Influencing Factors for Chatbot Market, 2022
Table 15 : Germany Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : Germany Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : Germany Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : United Kingdom Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : United Kingdom Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : United Kingdom Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : France Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : France Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : France Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24 : Italy Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 25 : Italy Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 26 : Italy Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 27 : Spain Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 28 : Spain Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 29 : Spain Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 30 : Russia Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 31 : Russia Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 32 : Russia Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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