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北米チャットボット市場の展望、2028年


North America Chatbot Market Outlook, 2028

北米のチャットボット市場が急ピッチで拡大している。チャットボットとは、人工知能と自然言語処理を採用し、人間の要求を理解し、エンドユーザーの労力を可能な限り少なくして意図したゴールに誘導するソフトウ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年9月30日 US$2,950
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サマリー

北米のチャットボット市場が急ピッチで拡大している。チャットボットとは、人工知能と自然言語処理を採用し、人間の要求を理解し、エンドユーザーの労力を可能な限り少なくして意図したゴールに誘導するソフトウェア・アプリケーションである。消費者とのタッチポイントにおけるバーチャル・アシスタントの役割を果たします。ボットはユーザーの意図を解釈し、要求を処理し、タイムリーで適切な応答を提供する。予測期間中、市場は急成長が見込まれており、運用コスト削減を目的とした企業におけるカスタマーケアサービスの採用増加、メッセージングサービスの大幅な増加、自然言語処理(NLP)およびAI技術の進歩など、いくつかの主要トレンドが現れている。COVID-19の流行は、北米のチャットボット市場に好影響を与えている。政府が北米での封鎖を発表した時点で、ヘルスケア、BFSI、小売、eコマースなど多数の垂直分野で膨大な負担の問い合わせに答えるためのチャットボットの利用が拡大した。さらに、チャットボットは、信頼性の高いリモートワークの条件を確立するためにいくつかの企業を支援した。この結果、チャットボットの需要が増加し、業界全体が成長した。北米は文化・言語のるつぼである。この地域のチャットボットには、英語、スペイン語、フランス語、その他さまざまな言語を話すユーザーと効率的に会話するための多言語機能が頻繁に装備されています。このオープン性により、多様な人々がチャットボットサービスにアクセスし、利用できることが保証される。北米の厳しいデータプライバシー要件を考慮し、チャットボットは強力なセキュリティとコンプライアンスフレームワークを念頭に構築されている。ユーザーデータのセキュリティを重視し、一般データ保護規則(GDPR)やカリフォルニア州消費者プライバシー法(CCPA)などの地域規制に沿った個人情報の管理を保証しています。

Bonafide Research社の調査レポート「北米チャットボット市場の展望、2028年」によると、2022年の市場規模は1900百万米ドル以上である。北米のチャットボットはアクセシビリティとインクルージョンを優先している。スクリーンリーダー、キーボードナビゲーション、その他の支援技術をサポートすることで、障害のあるユーザーをサポートし、デジタル領域をすべての人にとってよりアクセスしやすくすることを目的としている。北米では、チャットボットはユーザーの行動や嗜好をモニターすることで、オーダーメイドの体験を提供することに重点を置いている。この情報を利用して、パーソナライズされたレコメンデーション、製品の推奨、ヘルプを提供し、ユーザーのエンゲージメントと喜びを高めている。北米の多くのチャットボットは、オムニチャネルのカスタマーケアプランに統合されており、ユーザーはウェブサイト、ソーシャルメディア、モバイルアプリ、メッセージングプラットフォームなど、さまざまなコミュニケーションチャネル間をスムーズに移行できる。これにより、統一された一貫性のあるユーザー体験が保証されます。北米のチャットボットでは、顧客の幸福とロイヤルティが優先される。チャットボットは、顧客が問題を迅速かつ効率的に解決できるよう支援することを目的としており、これにより全体的な顧客体験を向上させ、ブランド・ロイヤルティを促進します。チャットボットは、拡大する北米のeコマースビジネスにおいて、顧客に商品の推奨、注文追跡、支払いサポートを提供する上で重要な役割を果たしている。返品や返金の処理といった難しい処理まで行うことができ、オンラインショッピングをより便利なものにしている。チャットボットは、北米の教育機関や企業の研修プログラムで採用され、個別の学習体験を提供している。教育コンテンツを配信し、問い合わせに答え、さまざまなテーマや能力に関するヘルプを提供する。北米では、チャットボットはユーザーからのフィードバックや新たな技術に基づいて常に更新・強化されています。変化するユーザーニーズや業界標準に合わせて進化し、長期にわたる有効性と関連性を保証しています。北米のチャットボットの多くは、サードパーティのアプリケーションやサービスとシームレスに統合されており、ユーザーはチャットボットのインターフェイスから直接、乗り物の予約、食事の購入、その他の操作を行うことができ、使いやすさと効率が向上しています。

同レポートによると、市場は米国、カナダ、メキシコの主要3カ国に分けられる。このうち北米市場を支配しているのは米国である。

技術革新の収束、消費者の期待の高まり、異なるビジネス間でのより良い顧客体験の追求が、米国のチャットボット産業を牽引しています。加えて、人工知能と自然言語処理技術の継続的な進歩が市場の利益となっている。これらの進歩により、チャットボットはユーザーの入力をより正確に解釈して応答するだけでなく、より洗練されたコンテキストを認識した対話を行うことができるようになりました。チャットボットは、顧客に迅速な支援を提供するために、企業によるカスタマーサービスで採用されることが増えています。チャットボットが24時間利用可能なため、顧客は質問に対する迅速な回答を受け取ることができ、顧客満足度の向上につながります。さらに、大規模なカスタマーサービスチームと比較して、チャットボットの費用対効果は、特に新興企業や中小企業の間で、その台頭を後押ししています。米国では、チャットボットの利用が急速に拡大しており、あらゆる規模の企業がこのテクノロジーを取り入れている。最近の調査によると、現在40%以上の企業が企業の効率を高めるためにチャットボットを利用している。チャットボットは、Facebook Messenger、WhatsApp、Apple Business Chatなどのチャットシステムで普及している。これにより、企業は顧客が選択したチャネルを使って顧客に働きかけることができる。チャットボットはカスタマーサービスでも普及しており、企業は一般的な質問に対する回答を自動化できる。多くの企業がウェブサイトやメッセージング・システムにチャットボットを統合し、年中無休・24時間体制でサポートを提供している。AIとNLPの進歩により、チャットボットは自然言語をよりよく理解し、対応できるようになった。これにより、チャットボットのディスカッションがより人間に近くなり、ユーザー体験が向上する。米国は世界で最も大きく、最も多様な経済を持つ国の一つである。

市場は、ソリューション、サービス、トレーニングとコンサルティング、システム統合と実装、サポートとメンテナンスに分けられる。中でもソリューション提供は北米市場をリードすると予想される。

チャットボット市場では、ソリューションの提供は、特定の企業の要求を満たすためにオーダーメイドのチャットボットソリューションを提供することを意味する。この地域には数多くの産業や消費者層があるため、北米の企業は特定の要件を頻繁に持っている。オーダーメイド・ソリューションの提供に注力するチャットボット・プロバイダーは、こうした多様なニーズに効果的に応えることができる。北米には、金融、ヘルスケア、eコマースなど、多様な業界があります。業界に特化したチャットボット・ソリューションを提供することで、企業はそれぞれの領域に精通したチャットボットの恩恵を受けることができ、パフォーマンス、精度、顧客エンゲージメントの向上につながります。北米の企業は、業務に合わせて拡張できるチャットボットソリューションを頻繁に求めています。チャットボット企業は、クライアントのニーズや要求の移り変わりに適応できるため、スケーラブルなソリューションを探している企業に好まれる選択肢です。効果的に機能するために、北米企業は様々なプログラムやシステムに依存しています。強力な統合機能を備えたソリューションを提供するチャットボット・プロバイダーのニーズは高い。これらのソリューションを現在のCRMシステム、データベース、eコマース・プラットフォーム、その他のテクノロジーと難なく統合することで、業務とデータの流れを合理化することができる。最新のテクノロジーは、北米市場で受け入れられていることがよく知られている。自然言語処理(NLP)、機械学習、AIのような最先端技術を含むチャットボット・ソリューションを通じて、インテリジェントでコンテキストを意識した応答を提供することができる。これにより、ユーザーのエンゲージメントと幸福度が高まる。

タイプ別に見ると、市場はメニューベース、言語ベース、キーワード認識ベース、文脈ベース、ハイブリッド、ボイスボットに分けられる。メニューベースのタイプは北米のチャットボット市場をリードすると予測されている。

メニュー付きのチャットボットは、構造化された親しみやすいユーザー体験を提供する。明確なメニューと選択肢がユーザーに提供されるため、ユーザーは簡単にナビゲートして必要なデータやサービスを見つけることができます。技術に詳しくないユーザーを含む多くのユーザーは、このシンプルさに特に魅力を感じます。メニューを使用するチャットボットは、予測可能な応答とインタラクションを提供します。指定された設定のため、チャットボットの動作は予測可能であり、ユーザーが信頼できる正確な情報やサービスのみを受け取ることを保証します。ユーザーに信頼されるためには、一貫性がなければなりません。このようなチャットボットは、正確な情報の提供やタスクの遂行において、より効果的であることが多い。ユーザーが素早くメニューを選択することで、迅速な問題解決や希望するサービスへのアクセスが可能になるかもしれません。顧客支援のような分野では、効率性が非常に重視されます。ウェブサイト、モバイルアプリ、メッセージングサービスはすべて、メニューベースのチャットボットを簡単に統合することができます。現在のユーザーインターフェースやワークフローに簡単に統合できるため、ユーザーエクスペリエンスを向上させようとする企業にとって、チャットボットは賢明な選択肢です。アクセシビリティは、メニューベースのチャットボットを設計する際に考慮され、障害のある人がスクリーンリーダーやキーボードナビゲーションのような支援技術を使用して、チャットボットを簡単に探索し、利用できるようにします。北米の企業は、ユーザー数の増加やニーズの進化に対応するため、拡張性のあるソリューションを必要とすることがよくあります。メニューベースのチャットボットは、変化する要件に対応するために、メニューオプションを追加したり、既存のメニューを改良したりすることで、拡張することができます。

ボットコミュニケーションに基づく市場は、テキスト、音声/ボイス、ビデオに分けられる。さらに、垂直市場に基づくと、小売・eコマース、IT・通信、旅行・観光、BFSI、ヘルスケア、メディア・エンターテインメント、その他(製造、建設・不動産、教育、政府・防衛、エネルギー・公益事業、自動車)に大きく分けられる。

テキスト・ベースのコミュニケーションは、テキスト・メッセージやチャット・アプリを通じた個人の自然なコミュニケーションを模倣しており、ユーザーにとって快適で親しみやすい対話方法となっている。ユーザーの受容性とエンゲージメントは、この親しみやすさによって促進される。音声認識やその他の高度なテクノロジーに依存していないため、テキストベースのチャットボットは幅広いユーザーに利用可能です。テキストベースのチャットボットは、様々なスキルや障害を持つユーザーが簡単に対話できるため、インクルーシブでアクセシビリティガイドラインに合致しています。エクステンションベースのチャットボットは、ウェブサイト、モバイルアプリケーション、メッセージングアプリ(WhatsAppやFacebook Messengerなど)、さらにはSMSなど、さまざまなプラットフォームで使用できます。その適応性の結果、企業はどこにいても顧客にアプローチすることができ、チャットボットのリーチを拡大することができます。テキストベースのコミュニケーションにより、ユーザーはチャットボットと個人的に対話することができ、これはヘルスケアや金融に関する問い合わせのようなデリケートなトピックでは特に重要です。ユーザーは、音声よりもテキストで個人的なことを話し合う方がより快適に感じることが多い。小売業とEコマースは、北米におけるチャットボットの主要な業種です。小売業とオンラインビジネスの両方において、チャットボットは顧客サービスの強化に非常に長けている。消費者が注文を追跡したり、頻繁に要求される問い合わせに迅速に対応したり、返金や交換を支援したり、一般的にスムーズで効果的な顧客体験を提供したりすることができる。チャットボットは、従来の営業時間外を含め、いつでも支援や情報を提供することができます。このように常に利用可能であるため、顧客は常にサポートを受けることができます。特にショッピングシーズンの繁忙期など、顧客からの問い合わせに波がある小売・EC企業にとって、チャットボットの拡張性は不可欠です。余分なスタッフを必要とせず、チャットボットは大量のリクエストに対応することができます。

本レポートの対象企業

The International Business Machines Corporation、Microsoft Corporation、Google LLC、Amazon.com, Inc.Salesforce,Inc.、Oracle Corporation、Kore.ai、[24]7.ai, Inc.、eGain Corporation、Conversica、Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.、Zendesk, Inc.、Intercom, Inc.、Verint Systems、Creative Virtual Ltd、Accenture plc、Contus Tech Private Limited、Inbenta.

本レポートで検討している企業

- 地域北米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面

- 北米チャットボット市場の展望とその価値および予測、セグメントとともに
- 国別チャットボット市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的推奨

レポート対象国

- 米国
- カナダ
- メキシコ

オファー別

- ソリューション
- サービス
- トレーニングとコンサルティング
- システムインテグレーションと実装
- サポートとメンテナンス

タイプ別

- メニューベース
- 言語ベース
- キーワード認識ベース
- 文脈ベース
- ハイブリッド
- ボイスボット

ボットコミュニケーションによる

- テキスト
- 音声
- ビデオ

垂直方向

- 小売&Eコマース
- IT・通信
- 旅行・観光
- BFSI
- ヘルスケア
- メディア&エンターテインメント
- その他(製造、建設・不動産、教育、政府・防衛、エネルギー・公共事業、自動車)

レポートのアプローチ

本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者

本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、チャットボット業界関連組織、政府機関、その他ステークホルダーが市場中心の戦略を調整する際に有用である。マーケティングやプレゼンテーションに加えて、業界に関する競合知識を高めることもできる。







***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Chatbot Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Offering
5.4. Market Size and Forecast, By Type
5.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
5.6. Market Size and Forecast, By Vertical
5.7. Market Size and Forecast, By Channel Integration
6. North America Chatbot Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Offering
6.4. Market Size and Forecast, By Type
6.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
6.6. Market Size and Forecast, By Vertical
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. United States Chatbot Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Offering
7.8.3. Market Size and Forecast By Type
7.8.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.9. Canada Chatbot Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Offering
7.9.3. Market Size and Forecast By Type
7.9.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.10. Mexico Chatbot Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Offering
7.10.3. Market Size and Forecast By Type
7.10.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. The International Business Machines Corporation
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Microsoft Corporation
8.5.3. Google LLC
8.5.4. Amazon.com, Inc
8.5.5. Salesforce, Inc.
8.5.6. Oracle Corporation
8.5.7. Kore.ai
8.5.8. [24]7.ai, Inc.
8.5.9. eGain Corporation
8.5.10. Conversica
8.5.11. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.
8.5.12. Zendesk, Inc.
8.5.13. Intercom, Inc
8.5.14. Verint Systems
8.5.15. Creative Virtual Ltd
8.5.16. Accenture plc
8.5.17. Contus Tech Private Limited
8.5.18. Inbenta
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Chatbot Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Chatbot Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Chatbot Market Share By Country (2022)
Figure 8: US Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Canada Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Mexico Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 12: Porter's Five Forces of Global Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Global Chatbot Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Channel Integration (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : Influencing Factors for Chatbot Market, 2022
Table 15 : United States Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : United States Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : United States Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : Canada Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : Canada Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : Canada Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : Mexico Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : Mexico Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : Mexico Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

The North American chatbot market is expanding at a rapid pace. Chatbots are software applications that employ artificial intelligence and natural language processing to comprehend human requirements and direct them to the intended goal with as little labor as possible from the end user. It serves as a virtual assistant for consumer touch points. Bots interpret user intent, process requests, and provide timely, relevant responses. During the forecast period, the market is expected to grow rapidly, with some key trends emerging, such as the increasing adoption of customer care services in enterprises to reduce operational costs, a significant increase in messaging services, and advancements in natural language processing (NLP) and AI technologies. The COVID-19 pandemic has had a favourable impact on the North American chatbot market. As of the government's announcement of a lockdown in North America, the use of chatbots to answer the massive burden of inquiries in numerous verticals like healthcare, BFSI, retail, and e-commerce, among others, has expanded. Furthermore, the chatbot assisted several firms in establishing reliable remote work conditions. This resulted in increased demand for chatbots and overall industry growth. North America is a cultural and linguistic melting pot. Chatbots in this region are frequently outfitted with multilingual capabilities to converse efficiently with users who speak English, Spanish, French, and a variety of other languages. This openness guarantees that a diverse range of people can access and use chatbot services. Given North America's severe data privacy requirements, chatbots are built with strong security and compliance frameworks in mind. They place a premium on user data security, ensuring that personal information is managed in line with regional regulations, including the General Data Protection Regulation (GDPR) and the California Consumer Privacy Act (CCPA).

According to the research report, “North America Chatbot Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market was valued at more than USD 1900 Million in 2022. North American chatbots prioritize accessibility and inclusion. They are intended to accommodate disabled users by supporting screen readers, keyboard navigation, and other assistive technology, thereby making the digital realm more accessible to all. In North America, chatbots are focused on providing tailored experiences by monitoring user behavior and preferences. They use this information to provide personalized recommendations, product recommendations, and help, increasing user engagement and pleasure. Many chatbots in North America are integrated into omnichannel customer care plans, allowing users to smoothly migrate between various communication channels, including websites, social media, mobile apps, and messaging platforms. This ensures a unified and consistent user experience. Customer happiness and loyalty are prioritized by North American chatbots. They are intended to assist customers in swiftly and efficiently resolving problems, thus improving the overall customer experience and encouraging brand loyalty. Chatbots play an important role in providing clients with product recommendations, order tracking, and payment support in the expanding North American e-commerce business. They can even perform difficult processes like processing returns and refunds, making online shopping more convenient. Chatbots are employed in educational institutions and corporate training programs in North America to provide individualized learning experiences. They deliver educational content, answer inquiries, and provide help on a variety of subjects and abilities. In North America, chatbots are constantly updated and enhanced based on user feedback and emerging technologies. They evolve to meet changing user needs and industry standards, guaranteeing their effectiveness and relevance over time. Many North American chatbots integrate seamlessly with third-party applications and services, allowing users to book rides, buy food, and do other operations directly through the chatbot interface, increasing ease and efficiency.

Based on the report market is divided into three major countries United States, Canada and Mexico. Among them United States is dominating the market of North America.

A convergence of technological innovations, increasing consumer expectations, and the quest for better customer experiences across different businesses is driving the chatbot industry in the United States. In addition, the market benefits from the continual advancement of artificial intelligence and natural language processing technologies. These advancements have enabled chatbots to not only interpret and respond to user inputs more precisely but also to engage in more sophisticated and context-aware dialogues. Chatbots are increasingly being employed in customer service by businesses to provide quick assistance to their customers. Customers may receive prompt responses to their questions as a result of chatbots' 24-hour availability, which leads to higher levels of customer satisfaction. Furthermore, the cost-effectiveness of chatbots in comparison to large customer service teams boosts their rise, particularly among start-ups and small to medium-sized enterprises. In the United States, chatbot use is rapidly expanding, with businesses of all sizes embracing this technology. More than 40% of firms are currently using chatbots to increase corporate efficiency, according to recent research. Chatbots are becoming popular on chat systems including Facebook Messenger, WhatsApp, and Apple Business Chat. This allows businesses to reach out to customers using the channels they choose. Chatbots are becoming popular in customer service, allowing businesses to automate responses to common questions. Many firms have integrated chatbots into their websites and messaging systems to provide assistance 24 hours a day, seven days a week. AI and NLP advancements have enabled chatbots to better understand and respond to natural language. This improves user experiences by making chatbot discussions more human-like. The United States has one of the largest and most diverse economies in the world.

Based on offering market is divided into solutions, services, training and consulting, system integration and implementation and support and maintenance. Among them solutions offering is expected to lead the market of North America.

In the chatbot market, offering solutions entails providing bespoke chatbot solutions to satisfy specific corporate demands. Because of the region's numerous industries and consumer demographics, North American enterprises frequently have specific requirements. Chatbot providers who focus on providing bespoke solutions can effectively meet these diverse needs. North America has a diverse spectrum of industries, including finance, healthcare, e-commerce, and others. Offering industry-specific chatbot solutions enables organizations to benefit from chatbots that are experts in their domains, resulting in improved performance, accuracy, and client engagement. North American businesses frequently demand scalable chatbot solutions that can scale with their operations. Chatbot companies are a favoured alternative for enterprises searching for scalable solutions since they can adapt to their clients shifting needs and requests. In order to function effectively, North American firms rely on a variety of programs and systems. There is a great need for chatbot providers who supply solutions with strong integration capabilities. The operations and data flow can be streamlined by integrating these solutions without difficulty with current CRM systems, databases, e-commerce platforms, and other technologies. Modern technologies are well known to be accepted in the North American market. Intelligent, context-aware responses can be provided via chatbot solutions that include cutting-edge technology like natural language processing (NLP), machine learning, and AI. This increases user engagement and happiness.

In terms of type market is divided into menu based, linguistic-based, keyword recognition based, contextual, hybrid and voicebots. Menu based type is predicted to lead the market of North America chatbot market.

Chatbots with menus provide a structured and approachable user experience. Clear menus and alternatives are provided to users, making it simple for them to navigate and find the data or services they require. Many users, including those who are not tech-savvy, find this simplicity to be especially enticing. Chatbots that use menus deliver predictable responses and interactions. The chatbots behavior is predictable because of the specified settings, guaranteeing that users only receive trustworthy and accurate information or services. For users to trust you, you must be consistent. These chatbots are frequently more effective at providing precise information or carrying out tasks. Quick menu selection by users may result in quicker problem-solving or access to desired services. In fields like customer assistance, efficiency is highly prized. Websites, mobile apps, and messaging services can all easily integrate menu-based chatbots. They are a sensible option for companies trying to improve user experiences because they can be simply integrated into current user interfaces and workflows. Accessibility is taken into consideration while designing menu-based chatbots, ensuring that people with impairments may use assistive technology like screen readers and keyboard navigation to effortlessly explore and engage with the chatbot. Businesses in North America often require scalable solutions to accommodate growing user bases and evolving needs. Menu-based chatbots can be scaled up by adding more menu options or refining existing ones to meet changing requirements.

Based on bot communication market is divided into text, audio/voice and video. Furthermore based on vertical market is majorly divided into retail & e-commerce, IT & telecommunication, travel & tourism, BFSI, healthcare, media and entertainment and others (manufacturing, construction and real estate, education, government and defense, energy and utilities and automotive)

Text-based communication mimics how individuals naturally communicate via text messages and chat apps, making it a pleasant and familiar way for users to interact. User acceptability and engagement are promoted by this familiarity. Because they don't rely on voice recognition or other advanced technology, text-based chatbots are usable by a wide range of users. Text-based chatbots are inclusive and consistent with accessibility guidelines since they allow users with a variety of skills and disabilities to interact with ease. Ext-based chatbots can be used on a variety of platforms, including websites, mobile applications, messaging apps (like WhatsApp and Facebook Messenger), and even SMS. As a result of their adaptability, businesses may reach customers wherever they are, expanding the chatbots reach. Text-based communication allows users to interact with chatbots privately, which is particularly crucial for sensitive topics like healthcare or financial inquiries. Users often feel more comfortable discussing personal matters via text rather than voice. Retail and E-commerce are the major verticals of chatbot in North America. In both retail and online businesses, chatbots are quite adept at enhancing customer service. They can help consumers track orders, respond quickly to frequently requested queries, help with refunds or exchanges, and generally give a smooth and effective customer experience. Chatbots can offer assistance and information at any time, including after traditional business hours, as retail and e-commerce companies operate around the clock. Customers will always receive support because of this constant availability. For retail and e-commerce businesses that see swings in client queries, particularly during busy shopping seasons, chatbots' scalability is essential. Without the need for extra staff, chatbots can handle a significant volume of requests.

Companies Covered in this report:

The International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Google LLC, Amazon.com, Inc. Salesforce, Inc., Oracle Corporation, Kore.ai, [24]7.ai, Inc., eGain Corporation, Conversica, Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., Zendesk, Inc., Intercom, Inc, Verint Systems, Creative Virtual Ltd, Accenture plc, Contus Tech Private Limited, Inbenta.

Considered in this report:

• Geography: North America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:

• North America Chatbot market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Chatbot market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Country covered in the report:

• United States
• Canada
• Mexico

By Offering:

• Solutions
• Services
• Training and Consulting
• System Integration and Implementation
• Support and Maintenance

By Type:

• Menu based
• Linguistic- based
• Keyword Recognition based
• Contextual
• Hybrid
• Voicebots

By Bot Communication:

• Text
• Audio/Voice
• Video

By Vertical:

• Retail & E-Commerce
• IT & Telecommunication
• Travel & Tourism
• BFSI
• Healthcare
• Media and Entertainment
• Others (manufacturing, construction and real estate, education, government and defense, energy and utilities and automotive)

The approach of the report:

This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:

This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organisations related to the Chatbot industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.







***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Research Methodology
2.1. Secondary Research
2.2. Primary Data Collection
2.3. Market Formation & Validation
2.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
3. Market Structure
3.1. Market Considerate
3.2. Assumptions
3.3. Limitations
3.4. Abbreviations
3.5. Sources
3.6. Definitions
4. Economic /Demographic Snapshot
5. Global Chatbot Market Outlook
5.1. Market Size By Value
5.2. Market Share By Region
5.3. Market Size and Forecast, By Offering
5.4. Market Size and Forecast, By Type
5.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
5.6. Market Size and Forecast, By Vertical
5.7. Market Size and Forecast, By Channel Integration
6. North America Chatbot Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Offering
6.4. Market Size and Forecast, By Type
6.5. Market Size and Forecast, By Bot Communication
6.6. Market Size and Forecast, By Vertical
7. Market Dynamics
7.1. Market Drivers & Opportunities
7.2. Market Restraints & Challenges
7.3. Market Trends
7.4. Covid-19 Effect
7.5. Supply chain Analysis
7.6. Policy & Regulatory Framework
7.7. Industry Experts Views
7.8. United States Chatbot Market Outlook
7.8.1. Market Size By Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Offering
7.8.3. Market Size and Forecast By Type
7.8.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.9. Canada Chatbot Market Outlook
7.9.1. Market Size By Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Offering
7.9.3. Market Size and Forecast By Type
7.9.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
7.10. Mexico Chatbot Market Outlook
7.10.1. Market Size By Value
7.10.2. Market Size and Forecast By Offering
7.10.3. Market Size and Forecast By Type
7.10.4. Market Size and Forecast By Bot Communication
8. Competitive Landscape
8.1. Competitive Dashboard
8.2. Business Strategies Adopted by Key Players
8.3. Key Players Market Positioning Matrix
8.4. Porter's Five Forces
8.5. Company Profile
8.5.1. The International Business Machines Corporation
8.5.1.1. Company Snapshot
8.5.1.2. Company Overview
8.5.1.3. Financial Highlights
8.5.1.4. Geographic Insights
8.5.1.5. Business Segment & Performance
8.5.1.6. Product Portfolio
8.5.1.7. Key Executives
8.5.1.8. Strategic Moves & Developments
8.5.2. Microsoft Corporation
8.5.3. Google LLC
8.5.4. Amazon.com, Inc
8.5.5. Salesforce, Inc.
8.5.6. Oracle Corporation
8.5.7. Kore.ai
8.5.8. [24]7.ai, Inc.
8.5.9. eGain Corporation
8.5.10. Conversica
8.5.11. Genesys Telecommunications Laboratories, Inc.
8.5.12. Zendesk, Inc.
8.5.13. Intercom, Inc
8.5.14. Verint Systems
8.5.15. Creative Virtual Ltd
8.5.16. Accenture plc
8.5.17. Contus Tech Private Limited
8.5.18. Inbenta
9. Strategic Recommendations
10. Annexure
10.1. FAQ`s
10.2. Notes
10.3. Related Reports
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Chatbot Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Chatbot Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Chatbot Market Share By Country (2022)
Figure 8: US Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Canada Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Mexico Chatbot Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 12: Porter's Five Forces of Global Chatbot Market

List of Table
Table 1 : Global Chatbot Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 3: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 4: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 5 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 6 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Chatbot Market Size and Forecast, By Channel Integration (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : North America Chatbot Market Size and Forecast, By Vertical (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : Influencing Factors for Chatbot Market, 2022
Table 15 : United States Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : United States Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : United States Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : Canada Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : Canada Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : Canada Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : Mexico Chatbot Market Size and Forecast By Offering (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : Mexico Chatbot Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : Mexico Chatbot Market Size and Forecast By Bot Communication (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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