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オンライン旅行市場の世界概況、2023-28年


Global Online Travel Market Overview, 2023-28

オンライン旅行とは、オンライン・プラットフォームやウェブサイトを利用した旅行の計画、予約、管理のプロセスを指す。旅行関連情報の検索、費用の比較、ホテル、レンタカー、航空券、その他の宿泊施設を含む旅... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年8月31日 US$2,950
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サマリー

オンライン旅行とは、オンライン・プラットフォームやウェブサイトを利用した旅行の計画、予約、管理のプロセスを指す。旅行関連情報の検索、費用の比較、ホテル、レンタカー、航空券、その他の宿泊施設を含む旅行関連サービスのオンライン予約など、旅行に関連するさまざまな活動が含まれる。人々が旅行を計画し、予約する方法は一変した。旅行者は様々な旅行オプションに簡単にアクセスでき、様々な航空会社、宿泊オプション、その他のサービスプロバイダーを調べたり、比較検討したりすることができる。これらのプラットフォームは、直感的なユーザー・インターフェイス、洗練された検索フィルター、リアルタイムの空室状況を提供することで、ユーザーが掘り出し物を見つけ、十分な情報に基づいた選択をすることをよりシンプルにしている。Eコマースの旅行ウェブサイトとレビューウェブサイトは、オンライン旅行部門の大部分を占めている。Eコマース旅行サイトは、航空券、便利グッズ、レンタカーなど、旅行関連商品の販売にある程度の実績がある。これらは旅行会社のウェブサイトから直接購入することも、オンライン旅行代理店を通じて購入することもできる。旅行者はトリップアドバイザーのようなウェブサイトで、宿泊施設やレストラン、その他現地の人との交流に関するレビューを公開することができる。これらの企業は通常、ウェブサイトに広告を掲載することで収益を得ている。オンライン旅行市場の成長を促進すると予想される3つの主な要素は、モバイル利用の増加、インターネット普及率の上昇、最先端のモバイルアプリである。さらに、新興国における可処分所得の増加や、さまざまな旅行オプションのオンライン比較ショッピングの簡便性も、市場拡大を支える要因になると予想される。ホテル予約や旅行チケットのオンライン予約は、ウェブのアクセシビリティの向上と携帯電話ユーザーの増加により、ますます普及している。

Bonafide Research社の調査レポート「オンライン旅行システムの世界市場概要、2023-28年」によると、同市場は2022年の5,677億1,000万米ドルから2028年には9,900億米ドルを超えると予測されている。同市場は2023-28年までに年平均成長率10.06%で成長すると予測されている。信頼できる輸送手段、個別サービス、独占性、担当者との快適でプロフェッショナルな交流に対する需要が増加しており、これが市場拡大の原因となっている。世界中のオンライン旅行会社が必要不可欠なサービスを提供し、市場拡大を高めている。さらに、若者の団体旅行志向の高まりが産業の発展を加速させると予想される。さらに、ミレニアル世代や社会人は、オフラインの旅行予約サービスよりもインターネットの旅行予約サービスを選ぶ。ユニークで独創的な旅行体験に対する顧客ニーズの高まりは、予測期間を通じて市場の拡大を促進すると予想される。さらに、デジタル技術の拡大、消費者の消費パターンの変化、都市化の進展が市場を牽引すると予想される。旅行テクノロジーによって、顧客は従来のオフラインサービスよりも便利で費用対効果の高い方法で旅行関連サービスを受けることが可能になり、予測期間を通じて業界の成長を後押しすると予測される。さらに、旅行会社はスマートフォンに最適化された、スピーディーでユーザーフレンドリーなウェブサイトを導入している。同業者のレビュー、明確な価格比較、360度動画ツアーなどはすべて、旅行者がオンラインで休暇を計画・予約できるよう、これらの企業が提供している機能である。予測期間中、成長は回復すると予想される。

地域別では、南米と中東・アフリカが、地域全体で観光を促進するための政府の取り組みにより、将来にわたって力強い成長を示すと予想される。南米諸国は、砂漠、ジャングル、山などの自然の魅力を国立公園での様々なアクティビティとともに観光客に提供することで、野生動物愛好家、冒険愛好家、ハイカーを惹きつけている。さらに、この地域の国々は、屋台料理から高級レストランまで、さまざまな食体験も提供している。この地域は旅行・観光産業に多くのものを提供しているが、技術インフラの不足が市場成長の課題となっている。データセンターや通信ネットワークなどの技術力の強化は、旅行業者がオンライン旅行予約ネットワークを地域全体に拡大するのに役立ち、ひいては市場成長に貢献する。一方、中東はパンデミック後の観光活動の再開により堅調な成長を遂げている。オンライン予約の利用頻度は、どこでも好きな場所で仕事ができるエスケープ旅行という新たなトレンドに伴い、ペースアップしている。直前予約は、国内旅行者の旅行意欲の高まりとともに勢いを増すと予想される。さらに、高級ホテルの需要が高まる中、サウジアラビアでは2022年に32,621室のホテルが建設中であり、市場成長の好材料となっている。このことは、同地域の強固な技術および観光インフラと相まって、市場成長を促進すると予想される。

しかし、潜在的な懸念事項としては、予期せぬ気候変動や環境破壊などが挙げられる。拡大するオンライン・マーケットプレイスや、バケーション・パッケージ、宿泊、その他のサービスを提供する信頼できるプロバイダーが世界中に存在することで、この分野に新たな機会が生まれており、予測期間中に成長が加速すると予想される。インターネット旅行業界の収益拡大は、主に消費者行動の変化、ソーシャルメディア、可処分所得の増加、観光促進のための政府活動の増加、冒険的な旅行への嗜好の高まりによってもたらされている。オンライン旅行市場におけるバケーション・パッケージ・サービスの成長は、消費者の嗜好、技術の進歩、旅行行動の変化など、いくつかの要因の影響を受けている。バケーション・パッケージは、航空券、宿泊施設、交通手段、アクティビティ、時には食事など、旅行に必要な複数の要素をバンドルして旅行者に提供するものである。バケーション・パッケージは、旅行者に旅行ニーズのワンストップ・ソリューションを提供する。各要素を個別に予約する代わりに、旅行者は必要なものがすべて含まれた包括的なパッケージを予約することができる。この利便性は、時間の節約や手間のかからないプランニングを重視する人に魅力的だ。バケーション・パッケージの大きな魅力のひとつは、コスト削減の可能性である。サービスをバンドルすることで、各コンポーネントを個別に予約するよりも割引が適用され、全体的な料金が安くなることが多い。旅行者は、航空券、宿泊施設、アクティビティを安く確保できることに価値を見出す。また、オンライン・プラットフォームにより、直前の旅行者でも素早くバケーション・パッケージを見つけ、予約できるようになった。

タイプ別に見ると、世界のオンライン旅行業界はパッケージ旅行とダイレクト旅行に区分される。直接旅行代理店では、顧客が旅行の調査、予約、計画を立てる際に関与することができる。オンライン直接旅行代理店では、モバイルアプリやウェブサイトを利用し、オンライン旅行代理店で即座に予約を行うことができる。しかし、直接予約により、旅行者は航空会社、ホテル、レンタカー会社などの旅行サプライヤーと直接関係を持つことができる。この直接的なやり取りにより、旅行者はより多くのことをコントロールできるようになり、特定の好みの選択やパッケージのカスタマイズ、ロイヤルティプログラムや限定オファーの利用など、旅行体験をパーソナライズできるようになる。さらに、サードパーティのOTAと比較して、より良い価格とお得な情報を提供する直接予約の採用が急増しており、このセグメントの成長を後押ししている。さらに、直接予約の利用が増加しているのは、旅行者が問い合わせや変更、要望を旅行業者に直接問い合わせることができるため、コミュニケーションや顧客サービスが向上し、第三者の顧客サービスチャネルを経由する必要がなくなるためである。さらに、旅行者が旅行業者に直接予約することをより簡単かつ便利にするオンライン・プラットフォームやテクノロジーの台頭も、この分野の成長を促す大きな要因となっている。

デバイスの見通しに基づいて、オンライン旅行予約市場はデスクトップとモバイルに区分される。予測期間中はモバイル端末がオンライン旅行予約市場を支配すると予想される。モバイルはインターネットの多くを占め、高いCAGRで成長すると予想されるが、オンライン予約ツールとしてはまだ広く利用されていない。アプリはモバイルフレンドリーなウェブサイトよりも閲覧がスムーズでシンプルなことが多く、消費者に電光石火の体験を提供し、オンライン旅行予約市場を牽引している。価格を比較すると、多くの人がモバイル端末を使った予約は難しいと感じる。デスクトップでは異なるウェブサイトや設定を行き来するのは簡単だが、モバイルでははるかに難しい。アプリの作成は、モバイルフレンドリーなウェブサイトの興味深い代替案です。アプリを好むユーザーは27%に過ぎなかったが、アプリを好むユーザーは、モバイル経由のオンライン予約市場に顧客を誘引するためにアプリが提供するユニークな機能を評価している。アプリケーションを提供するデジタル旅行プロバイダーでは、モバイル予約が増加した。年齢層別では、32~43歳(ジェネレーションX)がプレデジタル時代とデジタル時代の境界線をまたいでいる。ジェネレーションXの旅行者は、リサーチやプランニングにオンライン・プラットフォームを利用することに抵抗はないが、旅行代理店や友人や家族からの推薦といった従来の情報源を参考にすることもある。この年齢層の多くは子育て中で、それが旅行の選択に影響を与える。家族向けの宿泊施設やアクティビティを選んだり、利便性や快適さを優先することもある。X世代の旅行者は、冒険や文化体験からリラクゼーションやラグジュアリーまで、多様な関心を持っている。ロイヤルティプログラムや老舗ホテルチェーンを重視することもある。ミレニアル世代は、インターネットとスマートフォンで育ったテクノロジーに精通した世代である。彼らはオンライン旅行業界に非常に積極的で、旅行の計画や予約にさまざまなプラットフォームを利用している。ミレニアル世代は、旅行のインスピレーション、リサーチ、予約をオンラインプラットフォーム、モバイルアプリ、ソーシャルメディアに大きく依存している。

市場ダイナミクス
- 旅行トレンドの変化:オンライン旅行代理店市場は、ビジネス・レジャー(ブレジャー)やフード・ツーリズムへの旅行習慣の急速な変化により、大きな影響を受けると予測される。ブレジャートラベルとは、ビジネスとレジャーの両方を組み合わせたハイブリッドな旅行形態である。さまざまな国への出張で公務を終えた後、人々は旅をしてその土地の料理を味わうことを好む。グローバル・ビジネス・トラベル・アソシエーション(Global Business Travel Association)の推計によると、出張者の3分の1が、毎年少なくとも1回の出張にレジャーを組み込んでいる。オンライン旅行会社の市場を活性化させると予想されるもう一つの重要なトレンドは、フードツーリズムである。フードツーリズムの焦点は、本物の美食との出会いにある。過去2年間、旅行中にユニークな飲食アクティビティで特定の国の郷土料理を体験する方向へのシフトが強まっている。

- 利便性とアクセシビリティ:オンライン・プラットフォームが提供する使いやすさとアクセシビリティは、消費者が旅行を企画・予約する方法を変えた。こうしたプラットフォームを利用することで、旅行者は幅広い旅行関連情報、選択肢、サービスに一カ所でアクセスすることができる。使いやすいインターフェイスで様々なフライト、ホテル、旅行代理店にアクセスできるため、時間と労力を節約できる。旅行者は自宅でも外出先でも、料金の比較、レビューの閲覧、予約を行うことができる。インターネットのプラットフォームは24時間アクセス可能なため、旅行者は従来の旅行会社の営業時間に縛られることがなくなった。アクセスしやすく、簡単であるため、旅行者は旅程に対してより大きな影響力を持つようになり、より良い判断ができるようになった。

市場の制約

- 地政学的緊張:予測期間中、地政学的緊張がオンライン旅行代理店市場に悪影響を及ぼすと予測される。対ロシア制裁、経済保護主義、中東における軍事的緊張の高まりはすべて地政学的不安の影響である。例えば、ブレグジットの結果、英国と他の欧州諸国との貿易規制が強化される可能性がある。国内製造業を増やすため、米国も特に中国との間で多くの貿易制限を実施している。例えば、2019年半ば時点の米国における鉄鋼・アルミ関税(2018年3月)によってもたらされた投入コストの増加は、製造業における雇用を0.6%、すなわち7万5,000人減少させる結果となった。地政学的緊張がもたらす雇用減少は、人々の可処分所得と購買力を低下させ、ツアーや旅行から人々を遠ざけるだろう。将来の市場成長は、これによって妨げられるだろう。

- 価格競争と取引:市場競争は、価格競争と魅力的なオファーやディスカウントの提供につながっている。OTAや予約ウェブサイトは、限定バーゲン、パッケ ージ割引、直前スペシャルなどを宣伝し、集客に懸命だ。旅行者は、複数のサイト間で費用を比較する機能を使用することで、最大の選択を見つけ、最も手頃な価格のオファーを獲得することができます。旅行者は、価格設定の透明性、リアルタイムの空席情報、および価格変更により、情報に基づいた判断を下し、有利な価格オプションを利用することができる。お金を節約し、最大限の利益を得たい人にとって、オンライン旅行は、このような競争力のある価格設定やパッケージが利用できるため、望ましい選択肢となっている。さらに、これらのプラットフォームが提供するロイヤリティ・プログラムやリワード・システムは、旅行者がプラットフォームを通じて予約するインセンティブをさらに高め、顧客のロイヤリティとエンゲージメントを強化している。

市場動向

- 人工知能(AI)の利用の増加:人工知能(AI)は、ユーザー・エクスペリエンスと業務効率を向上させるためにオンライン旅行会社で利用されている。チャットボットやバーチャルアシスタントは、個別のアドバイスを提供し、顧客の旅行予約をサポートするが、AIが採用されている方法の一つである。AIを活用したチャットボットは、旅行や宿泊の手配からよくある質問への回答まで、顧客のさまざまな問い合わせに対応することができる。これにより、問い合わせに対して迅速かつ的確な回答をすることでユーザー体験を向上させ、オンライン旅行予約サービスの時間とリソースを節約することができる。

- 単独旅行者の需要:晩婚化、ギャップイヤーを利用した若者の一人旅、多くの国での離婚率の高さ、一人旅の受け入れ拡大など、ライフスタイルの変化により、一人旅はますます一般的になっている。一人旅の需要が高まるにつれ、旅行ビジネスにもチャンスが広がっている。こうした一人旅を誘致するため、旅行ビジネス参入各社はフレキシブルでキャッシュレスな様々なパッケージを提供している。

主要プレーヤーの洞察
ブッキング・ホールディングス、Airbnb, Inc.、Edreams Odigeo、Expedia, Inc.、Make My Trip Pvt. Ltd.、Thomas Cook Group plc、Hostelworld.com Limited、Alibaba Group Holding Limited、Tripadvisor LLC

本レポートで検討されている

- 地域グローバル
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートでカバーされている側面

- オンライン旅行の世界市場価値とセグメント別予測
- 地域別および国別のオンライン旅行市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象地域

- 北米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 南米
- 中東・アフリカ

サービスタイプ別

- 交通機関
- 旅行宿泊施設
- バケーション・パッケージ
- その他(旅行保険、ビザ・パスポートサービス、両替サービス、トラベル・スパ&ウェルネス・サービス、トラベルギア&ガジェットなど)
デバイス別

- ラップトップ/デスクトップ・デバイス
- モバイル機器

予約方法別

- オンライン旅行会社(OTA)
- 直接旅行業者

年齢層別

- 22-31歳
- 32-43歳
- 44-56歳
- 56歳以上

レポートのアプローチ

本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査が用いられた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手したら、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者

本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、オンライン旅行業界関連団体・組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整する際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。

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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Online Travel Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Service Type
6.4. Market Size and Forecast, By Device
6.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
6.6. Market Size and Forecast, By Age Group
7. North America Online Travel Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device
7.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
8. Europe Online Travel Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Service Type
8.4. Market Size and Forecast, By Device
8.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
9. Asia-Pacific Online Travel Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Service Type
9.4. Market Size and Forecast, By Device
9.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
10. South America Online Travel Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Service Type
10.4. Market Size and Forecast, By Device
10.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
11. Middle East & Africa Online Travel Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Service Type
11.4. Market Size and Forecast, By Device
11.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Booking Holdings Inc.
12.6.2. Airbnb, Inc.
12.6.3. Edreams Odigeo
12.6.4. Expedia, Inc.
12.6.5. Make My Trip Pvt.Ltd.
12.6.6. Thomas Cook Group plc
12.6.7. Hostelworld.com Limited
12.6.8. Alibaba Group Holding Limited
12.6.9. Tripadvisor LLC
12.6.10. Trip.com Group Limited
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Online Travel Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Online Travel Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 8: Europe Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 10: Asia-Pacific Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 12: South America Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 14: Middle East & Africa Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 17: Market Share insights of key players, 2022
Figure 18: Porter's Five Forces of Global Online Travel Market

List of Table
Table 1 : Global Online Travel Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2 : Influencing Factors for Global Online Travel Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : North America Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : North America Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : North America Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : Europe Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : Europe Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15 : Europe Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : Asia-Pacific Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : Asia-Pacific Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : Asia-Pacific Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : South America Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : South America Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : South America Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : Middle East & Africa Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : Middle East & Africa Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24 : Middle East & Africa Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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Summary

Online travel refers to the process of planning, booking, and managing travel arrangements using online platforms and websites. It includes a range of travel-related activities, such as looking for travel-related information, comparing costs, and booking travel-related services online, including hotels, rental cars, flights, and other lodgings. The way people organize and reserve their travel has been transformed. It gives travelers easy access to a variety of travel options, enabling them to look up and contrast various airlines, lodging options, and other service providers. These platforms make it simpler for users to identify the greatest bargains and make informed selections by providing intuitive user interfaces, sophisticated search filters, and real-time availability. E-commerce travel websites and review websites make up the bulk of the online travel sector. E-commerce travel sites have some experience in the sale of travel-related goods, such as flights, conveniences, and rental cars. These can be purchased directly from a travel agency's website or through an online travel agency. Travelers can publish reviews of accommodations, restaurants, and other interactions with locals on websites like TripAdvisor in the interim. These businesses usually make money by running advertisements on their websites. The three main elements that are anticipated to drive the growth of the online travel market are an increase in mobile usage, an increase in internet penetration, and cutting-edge mobile apps. Further factors supporting market expansion are anticipated to be the rise in disposable income in emerging nations and the simplicity of online comparison shopping for a range of travel options. Online bookings for hotel reservations and travel tickets are becoming more and more popular as a result of the web's growing accessibility and an increase in the number of cell phone users.

According to the research report, “Global Online Travel Systems Market Overview, 2023-28” published by Bonafide Research, the market is anticipated to cross USD 990 Billion by 2028, increasing from USD 567.71 Billion in 2022. The market is expected to grow with 10.06% CAGR by 2023-28. The demand for dependable transportation, individualized service, exclusivity, and pleasant and professional interactions with personnel is on the rise, which is causing the market to expand. Online travel firms all over the world provide the essential services, increasing market expansion. Additionally, it is anticipated that the youth's growing propensity for group travel will hasten industrial development. Additionally, millennial and working professionals choose internet travel booking services over offline ones. Customers' rising need for unique and original travel experiences is anticipated to fuel market expansion throughout the forecast period. Additionally, the market is anticipated to be driven by expanding digital technologies, changing consumer spending patterns, and rising urbanization. Travel technology makes it possible for customers to obtain travel-related services in a way that is both more convenient and cost-effective than traditional offline services, which is predicted to boost industry growth over the course of the projection period. Additionally, travel companies are introducing speedy, user-friendly websites that are optimized for smartphones. Peer reviews, clear price comparisons, and 360-degree video tours are all features that these firms offer to help tourists plan and book their vacations online. During the projection period, growth is anticipated to pick up.

Based on the regions, the South America and the Middle East & Africa are anticipated to exhibit strong growth over the future owing to government initiatives to promote tourism across the regions. The South American countries offer tourists with natural attractions such as deserts, jungles, and mountains along with different activities in national parks, thereby attracting wildlife enthusiasts, adventure seekers, and hikers. Furthermore, the countries in this region also offer various culinary experiences from street food to fine dining restaurants. Although, the region has lot to offer to the travel and tourism industry, lack of technological infrastructure pose a challenge to market growth. Enhancement in technological capabilities such as data centers and telecommunication networks help travel vendors in expanding online travel booking network across the region, in turn contributing to market growth. On the other hand, the Middle East has been experiencing a solid growth with the resumption of tourism activities post pandemic. The frequency of online booking has paced up with the emerging trend of escapism travel, which allows people to work from anywhere they want. The last-minute travel bookings are expected to gain momentum with an increased desire to travel among the domestic travelers. Additionally, with the increasing demand of luxury hotels, total number of 32,621 hotel rooms were under construction in Saudi Arabia in 2022, which bodes well for market growth. This coupled with the robust technological and tourism infrastructure in the region is expected to fuel the market growth.

However, a few potential concerns include unanticipated climate change and environmental harm. Expanding online marketplaces and reliable providers of vacation packages, lodging, and other services around the world are creating new opportunities for the sector, which is anticipated to see growth accelerate during the projection period. The expansion of the internet travel industry revenue is primarily being driven by changes in consumer behavior, social media, greater disposable income, increased government activities to promote tourism, and a growing preference for adventurous travel. The growth of vacation packages services in the online travel market has been influenced by several factors, including consumer preferences, technological advancements, and shifts in travel behavior. Vacation packages offer travelers a bundled experience that includes multiple components of their trip, such as flights, accommodations, transportation, activities, and sometimes even meals. Vacation packages provide travelers with a one-stop solution for their travel needs. Instead of booking each element separately, travelers can book a comprehensive package that includes everything they need. This convenience appeals to individuals who value time-saving and hassle-free planning. One of the key attractions of vacation packages is the potential for cost savings. Bundling services often results in discounts and lower overall prices compared to booking components individually. Travelers see value in securing flights, accommodations, and activities at a reduced cost. Also, online platforms have enabled last-minute travelers to find and book vacation packages quickly.

Based on type, the global online travel industry is segmented into Package travel and Direct travel. The direct travel agencies enable customers to engage while researching, booking, or planning their travels. The online direct travel agency can be on a mobile app or website via which the booking can be made instantly with the online travel agency. However, direct booking allows travelers to have a direct relationship with the travel supplier, whether it's an airline, hotel, or car rental company. This direct interaction gives travelers more control and the ability to personalize their travel experience, including selecting specific preferences, customizing packages, and accessing loyalty programs or exclusive offers. Moreover, the surging adoption of direct booking as it provides better pricing and deals compared to third-party OTAs is propelling the segment growth. Additionally, the rising use of direct booking as it allows better communication and customer service as travelers can directly contact the travel supplier for any queries, changes, or requests, eliminating the need to navigate through third-party customer service channels, thereby contributing to the segment growth. Furthermore, the rise of online platforms and technology that makes it easier and more convenient for travelers to directly book with travel suppliers is another major growth-inducing factor.

Based on device outlook, the online travel booking market is segmented into desktop and mobile. Mobile device is expected to dominate the online travel booking market during forecast period. Mobile is expected to grow with high CAGR as it has taken over much of the internet; it is still not widely used as an online booking tool. Apps are often smoother and simpler to browse than mobile-friendly websites, and they provide consumers with a lightning-fast experience and drive the online travel booking market. Comparing pricing, many people find it difficult to make a booking using a mobile device. It's simple to move between different websites and settings on the desktop, but much more difficult on mobile. Creating an app is an interesting alternative to a mobile-friendly website. While just 27% of users preferred apps, those who did value the unique capabilities they offer to entice customers to the online booking market via mobile. Mobile reservations increased for digital travel providers that offered applications. Based on the age group, 32-43 Years (Generation X) straddles the line between the pre-digital era and the digital age. Gen X travelers are comfortable using online platforms for research and planning, but they may also consult traditional sources like travel agencies or recommendations from friends and family. Many in this age group are raising families, which influences their travel choices. They might opt for family-friendly accommodations and activities and prioritize convenience and comfort. Gen X travelers have diverse interests, ranging from adventure and cultural experiences to relaxation and luxury. They may value loyalty programs and established hotel chains. Millennial are the tech-savvy generation grown up with the internet and smartphones. They are highly active in the online travel industry, using a variety of platforms to plan and book their trips. Millennial heavily rely on online platforms, mobile apps, and social media for travel inspiration, research, and booking.

Market Dynamics
• Shift in Travel trends: The market for online travel agents is predicted to be significantly impacted by the quick movement in travel habits toward business leisure (bleisure) and food tourism. Bleisure travel is a hybrid form of travel that combines both business and leisure trips. After finishing their official duties on business travels to different nations, people like to travel and sample the local cuisine. The Global Business Travel Association estimates that one third of business travelers include a leisure activity on at least one of their journeys each year. Another significant trend that is anticipated to fuel the market for online travel agencies is food tourism. The focus of food tourism is on real gastronomic encounters. There has been increasing shift towards experiencing local delicacies of specific countries in unique food and beverages activities while travelling in the last two years.

• Convenience and accessibility: The ease of use and accessibility provided by online platforms have changed how consumers organize and reserve their travel. With the help of these platforms, travelers may access a wide range of travel-related information, choices, and services in a one location. Time and effort can be saved by having access to various flights, hotels, and travel agents through an easy-to-use interface. Travelers can make reservations either at home or on the road by comparing pricing, reading reviews, or making reservations. Because internet platforms are accessible around-the-clock, travelers are no longer constrained by the opening hours of conventional travel firms. Because of their accessibility and ease, travelers now have greater influence over their itinerary and are better equipped to make judgments.

Market Restraints

• Geo-Political Tensions: During the projection period, geopolitical tensions are projected to have a detrimental effect on the market for online travel agencies. Sanctions against Russia, economic protectionism, and increased military tensions in the Middle East were all effects of geopolitical unrest. For example, Brexit may result in increased trade restrictions between the UK and other European nations. In order to increase domestic manufacturing, the USA is also enacting a number of trade restrictions, particularly with China. For instance, increasing input costs brought on by steel and aluminum tariffs (in March 2018) in the USA as of mid-2019 resulted in 0.6% fewer jobs, or 75,000 fewer jobs in the manufacturing sector. Job losses brought on by geopolitical tensions will reduce people's disposable incomes and purchasing power, discouraging them from touring and traveling. Future market growth will be hampered by this.

• Competitive Pricing and Deals: Market competition has led to competitive pricing and the availability of alluring offers and discounts. OTAs and booking websites work hard to draw customers by promoting exclusive bargains, package discounts, and last-minute specials. Travelers can find the greatest selections and acquire the most affordable offers by using the ability to compare costs across several sites. Travelers may make informed judgments and take advantage of advantageous pricing options because to pricing transparency, real-time availability information, and price changes. For those looking to save money and get the most for their money, online travel has become a desirable alternative due to the availability of such competitive pricing and packages. Moreover, loyalty programs and reward systems offered by these platforms further incentivize travelers to book through their platforms, enhancing customer loyalty and engagement.

Market Trends

• Increased use of artificial intelligence (AI): AI is used by online travel agencies to improve user experience and operational effectiveness. Chatbots and virtual assistants, who offer individualized advice and help customers with travel reservations, are one way AI is being employed. AI-driven chatbots may deal with a range of customer inquiries, from making travel and lodging arrangements to responding to frequently asked questions. This improves the user experience by giving prompt and correct responses to enquiries, saving time and resources for online trip booking services.

• Demand from Solo Travelers: Due to changing lifestyles, which include more individuals getting married later in life, young people taking gap years to travel alone, high divorce rates in many countries, and the increased acceptance of solo travel, solo travel is becoming more and more common. There are more chances for the travel business as demand from solitary travelers rises. To entice these single travelers, the participants in the travel business are providing a variety of flexible and cashless packages.

Key Players Insights:
Booking Holdings Inc., Airbnb, Inc., Edreams Odigeo, Expedia, Inc., Make My Trip Pvt. Ltd., Thomas Cook Group plc, Hostelworld.com Limited, Alibaba Group Holding Limited, Tripadvisor LLC

Considered in this report:

• Geography: Global
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report:

• Global Online Travel with its value and forecast along with its segments
• Regional and Country-wise Online Travel market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Regions covered in the report

• North America
• Europe
• Asia-Pacific
• South America
• Middle-East & Africa

By Service Type:

• Transportation
• Travel Accommodation
• Vacation Packages
• Others (Travel Insurance, Visas and passport services, Currency Exchange Services, Travel spa and wellness services, Travel gear and gadgets, etc.)
By Device:

• Laptop/Desktop Devices
• Mobile Devices

By Mode of Booking:

• Online Travel Agencies (OTAs)
• Direct Travel Suppliers

By Age Group:

• 22-31 Years
• 32-43 Years
• 44-56 Years
• >56 Years

The approach of the report:

This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience:

This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations and organizations related to the Online Travel industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Covid-19 Effect
2.5. Supply chain Analysis
2.6. Policy & Regulatory Framework
2.7. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Online Travel Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Service Type
6.4. Market Size and Forecast, By Device
6.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
6.6. Market Size and Forecast, By Age Group
7. North America Online Travel Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Service Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device
7.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
8. Europe Online Travel Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Service Type
8.4. Market Size and Forecast, By Device
8.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
9. Asia-Pacific Online Travel Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Service Type
9.4. Market Size and Forecast, By Device
9.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
10. South America Online Travel Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Service Type
10.4. Market Size and Forecast, By Device
10.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
11. Middle East & Africa Online Travel Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Service Type
11.4. Market Size and Forecast, By Device
11.5. Market Size and Forecast, By Mode of Booking
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Booking Holdings Inc.
12.6.2. Airbnb, Inc.
12.6.3. Edreams Odigeo
12.6.4. Expedia, Inc.
12.6.5. Make My Trip Pvt.Ltd.
12.6.6. Thomas Cook Group plc
12.6.7. Hostelworld.com Limited
12.6.8. Alibaba Group Holding Limited
12.6.9. Tripadvisor LLC
12.6.10. Trip.com Group Limited
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: Global Online Travel Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028
Figure 4: Global Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Online Travel Market Share By Region (2022)
Figure 6: North America Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 8: Europe Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 10: Asia-Pacific Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 12: South America Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 14: Middle East & Africa Online Travel Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Online Travel Market Share By Country (2022)
Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 17: Market Share insights of key players, 2022
Figure 18: Porter's Five Forces of Global Online Travel Market

List of Table
Table 1 : Global Online Travel Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2 : Influencing Factors for Global Online Travel Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9 : Global Online Travel Market Size and Forecast, By Age Group (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10 : North America Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11 : North America Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12 : North America Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13 : Europe Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14 : Europe Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15 : Europe Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16 : Asia-Pacific Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17 : Asia-Pacific Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18 : Asia-Pacific Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19 : South America Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 20 : South America Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 21 : South America Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 22 : Middle East & Africa Online Travel Market Size and Forecast, By Service Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 23 : Middle East & Africa Online Travel Market Size and Forecast, By Device (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 24 : Middle East & Africa Online Travel Market Size and Forecast, By Mode of Booking (2017 to 2028F) (In USD Billion)

 

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