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アクションカメラの世界市場規模調査:製品別(ボックス型カメラ、360度カメラ)、解像度別、流通チャネル別、用途別、地域別予測:2022-2032年

アクションカメラの世界市場規模調査:製品別(ボックス型カメラ、360度カメラ)、解像度別、流通チャネル別、用途別、地域別予測:2022-2032年


Global Action Camera Market Size Study by Product (Box Style Camera, 360-degree Camera), Resolution, Distribution Channel, Application, and Regional Forecasts 2022-2032

アクションカメラの世界市場は、2023年に約58億3000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年に11.4%の堅調なCAGRで拡大すると予想されている。アクションカメラは、消費者が冒険を撮影し追体験する方法を再定義... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2025年2月10日 US$4,950
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3-5営業日以内 285 英語

 

サマリー

アクションカメラの世界市場は、2023年に約58億3000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年に11.4%の堅調なCAGRで拡大すると予想されている。アクションカメラは、消費者が冒険を撮影し追体験する方法を再定義し、没入型録画のために特別に設計されたコンパクトで頑丈な高性能デバイスを提供している。ペースの速いスポーツの撮影から旅行の記録まで、これらのカメラは過酷な条件下でも使用できるように設計されており、比類のない耐久性と汎用性を備えています。カメラの解像度、手ぶれ補正技術、接続機能の進歩により、市場は大幅な需要の急増を経験している。
ソーシャル・メディア・プラットフォームの人気上昇と職業としてのコンテンツ制作の出現が、アクションカメラの需要をさらに煽っている。インフルエンサー、ブロガー、冒険愛好家は、視聴者に高品質の映像を提供するために、ますますこれらのデバイスに依存している。さらに、360度カメラの登場は、没入感のある動画を撮影する画期的な方法をユーザーに提供し、視聴体験を大幅に向上させた。これらのカメラは、ユーザーがダイナミックなコンテンツを制作することを可能にし、冒険を記録する革新的な方法を求める技術に精通した消費者の共感を呼んでいる。
市場の成長軌道は、消費者に便利な購入体験を提供するeコマース・プラットフォームの普及拡大によっても後押しされている。さらに、4Kや5K解像度のカメラの登場など、防水、手ぶれ補正、動画解像度の技術革新が進むことで、製品ラインナップが充実し、ブランドはプロの写真家からカジュアルユーザーまで幅広く対応できるようになっている。しかし、先進モデルの高価格帯や、動画機能が向上したスマートフォンのカメラとの競争は、市場の成長にとって課題となっている。
地域別では、北米がアクションカメラ市場を支配しているが、これは同地域のアウトドア・スポーツ、冒険旅行への強い意欲、活発なコンテンツ制作コミュニティによるものである。一方、アジア太平洋地域は、若年層におけるアクションカメラの普及と、中国やインドなどの国々における可処分所得の増加を背景に、予測期間中に最も速い成長が見込まれている。ヨーロッパも、観光を促進するための政府のイニシアチブによって強化された旅行や冒険活動に強い焦点を当て、大きく貢献しています。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
- GoPro, Inc.
- ソニー株式会社
- パナソニック株式会社
- 株式会社ニコン
- ガーミン株式会社
- オリンパス株式会社
- Insta360(株式会社嵐ビジョン)
- シャオミ株式会社
- DJI
- 株式会社リコー
- Veho UK Ltd.
- ドリフトイノベーション
- SJCAM
- Vtech Electronics North America LLC
- YIテクノロジー
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
製品別
- ボックス型カメラ
- 360度カメラ
解像度別
流通チャネル別
アプリケーション別
地域別
北米
- アメリカ
- カナダ
ヨーロッパ
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- その他のヨーロッパ
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- その他の中東・アフリカ
調査対象年は以下の通りである:
- 歴史的年:2022年
- 基準年: 2023
- 予測期間: 2024-2032
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定&予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国別洞察による地理的状況の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析


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目次

目次
第1章.アクションカメラの世界市場エグゼクティブサマリー
1.1.アクションカメラの世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.製品別
1.3.2.解像度別
1.3.3.流通チャネル別
1.3.4.用途別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論
第2章.アクションカメラの世界市場定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート
第3章.アクションカメラの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.ソーシャルメディアとコンテンツ制作の人気上昇
3.1.2.カメラの解像度と手ぶれ補正技術の革新
3.1.3.Eコマース・プラットフォームの普及拡大
3.2.市場の課題
3.2.1.上級モデルの高価格帯
3.2.2.高機能化したスマートフォンのカメラとの競合
3.3.市場機会
3.3.1.アドベンチャーツーリズムとアウトドアスポーツの拡大
3.3.2.新興市場における動画配信サービスの成長
3.3.3.防水・手ブレ補正技術の進化
第4章.アクションカメラの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.主な投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.アクションカメラの世界市場規模・製品別予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.アクションカメラの世界市場製品別売上動向分析、2022年および2032年 (百万米ドル/億ドル)
5.2.1.ボックス型カメラ
5.2.2.360度カメラ
第6章.アクションカメラの世界市場規模と解像度別予測 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.アクションカメラの世界市場解像度別売上動向分析、2022年・2032年 (百万米ドル/億米ドル)
第7章.アクションカメラの世界市場規模&予測:流通チャネル別2022年~2032年
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.アクションカメラの世界市場流通チャネル別売上動向分析、2022年・2032年 (百万米ドル/億ドル)
7.2.1.オンライン小売
7.2.2.オフライン小売
7.2.3.直接販売
第8章.アクションカメラの世界市場規模・用途別予測 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.アクションカメラの世界市場アプリケーション別売上動向分析、2022年・2032年 (百万米ドル/億ドル)
8.2.1.アドベンチャースポーツ
8.2.2.コンテンツ制作
8.2.3.旅行ドキュメント
8.2.4.プロフェッショナルな写真撮影
第9章.アクションカメラの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米アクションカメラ市場
9.1.1.米国アクションカメラ市場
9.1.1.1.ボックス型カメラの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.2.360度カメラの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.カナダのアクションカメラ市場
9.2.欧州アクションカメラ市場
9.2.1.イギリスのアクションカメラ市場
9.2.2.ドイツのアクションカメラ市場
9.2.3.フランスのアクションカメラ市場
9.2.4.スペインのアクションカメラ市場
9.2.5.イタリアのアクションカメラ市場
9.2.6.その他のヨーロッパのアクションカメラ市場
9.3.アジア太平洋アクションカメラ市場
9.3.1.中国アクションカメラ市場
9.3.2.インドのアクションカメラ市場
9.3.3.日本のアクションカメラ市場
9.3.4.オーストラリアのアクションカメラ市場
9.3.5.韓国アクションカメラ市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域アクションカメラ市場
9.4.ラテンアメリカのアクションカメラ市場
9.4.1.ブラジルのアクションカメラ市場
9.4.2.メキシコのアクションカメラ市場
9.4.3.その他のラテンアメリカのアクションカメラ市場
9.5.中東・アフリカのアクションカメラ市場
9.5.1.サウジアラビアのアクションカメラ市場
9.5.2.南アフリカのアクションカメラ市場
9.5.3.その他の中東・アフリカのアクションカメラ市場
第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.GoPro, Inc.
10.1.2.ソニー株式会社
10.1.3.パナソニック株式会社
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.GoPro, Inc.
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.ソニー株式会社
10.3.3.パナソニック株式会社
10.3.4.株式会社ニコン
10.3.5.ガーミン株式会社
10.3.6.オリンパス株式会社
10.3.7.Insta360(株式会社嵐ビジョン)
10.3.8.シャオミ株式会社
10.3.9.DJI
10.3.10.株式会社リコー 3.10.
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

The Global Action Camera Market is valued at approximately USD 5.83 billion in 2023 and is expected to expand at a robust CAGR of 11.4% over the forecast period 2024-2032. Action cameras have redefined how consumers capture and relive their adventures, offering compact, rugged, and high-performance devices specifically designed for immersive recording. From capturing fast-paced sports to documenting travel escapades, these cameras are engineered to thrive in extreme conditions, offering unrivaled durability and versatility. With advancements in camera resolution, stabilization technology, and connectivity features, the market is experiencing a substantial surge in demand.
The rising popularity of social media platforms and the advent of content creation as a profession have further fueled the demand for action cameras. Influencers, vloggers, and adventure enthusiasts increasingly rely on these devices to deliver high-quality visuals to their audiences. Moreover, the introduction of 360-degree cameras has provided users with a revolutionary way to capture immersive videos, enhancing the viewing experience significantly. These cameras allow users to produce dynamic content that resonates with tech-savvy consumers seeking innovative ways to record their adventures.
The market’s growth trajectory is also bolstered by the increasing penetration of e-commerce platforms that provide a convenient purchasing experience for consumers. Additionally, the ongoing innovations in waterproofing, image stabilization, and video resolution—such as the emergence of 4K and 5K resolution cameras—are elevating the product offerings, enabling brands to cater to professional photographers and casual users alike. However, the high price point of advanced models and competition from smartphone cameras with improving video capabilities present challenges to the market’s growth.
Regionally, North America dominates the action camera market due to the region's strong appetite for outdoor sports, adventure tourism, and an active content creation community. Meanwhile, the Asia-Pacific region is expected to witness the fastest growth over the forecast period, driven by the growing adoption of action cameras among a younger demographic and rising disposable incomes in countries such as China and India. Europe also contributes significantly, with a strong focus on travel and adventure activities bolstered by government initiatives to promote tourism.
Major market players included in this report are:
• GoPro, Inc.
• Sony Corporation
• Panasonic Corporation
• Nikon Corporation
• Garmin Ltd.
• Olympus Corporation
• Insta360 (Arashi Vision Co., Ltd.)
• Xiaomi Corporation
• DJI
• Ricoh Company, Ltd.
• Veho UK Ltd
• Drift Innovation Ltd
• SJCAM
• Vtech Electronics North America LLC
• YI Technology
The detailed segments and sub-segments of the market are explained below:
By Product:
• Box Style Camera
• 360-degree Camera
By Resolution:
By Distribution Channel:
By Application:
By Region:
North America:
• U.S.
• Canada
Europe:
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• Rest of Europe
Asia-Pacific:
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• Rest of Asia-Pacific
Latin America:
• Brazil
• Mexico
Middle East & Africa:
• Saudi Arabia
• South Africa
• Rest of Middle East & Africa
Years considered for the study are as follows:
• Historical Year: 2022
• Base Year: 2023
• Forecast Period: 2024-2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional-level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with country-level insights into major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approaches.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand-side and supply-side analysis of the market.



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Table of Contents

Table of Contents
Chapter 1. Global Action Camera Market Executive Summary
1.1. Global Action Camera Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Product
1.3.2. By Resolution
1.3.3. By Distribution Channel
1.3.4. By Application
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 2. Global Action Camera Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory Frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Action Camera Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Rising Popularity of Social Media and Content Creation
3.1.2. Innovations in Camera Resolution and Stabilization Technology
3.1.3. Increasing Penetration of E-commerce Platforms
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Price Points of Advanced Models
3.2.2. Competition from Smartphone Cameras with Enhanced Capabilities
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Expansion of Adventure Tourism and Outdoor Sports
3.3.2. Growth in Video Streaming Services in Emerging Markets
3.3.3. Advancements in Waterproofing and Image Stabilization Technologies
Chapter 4. Global Action Camera Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunities
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Action Camera Market Size & Forecasts by Product 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Action Camera Market: Product Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million/Billion)
5.2.1. Box Style Camera
5.2.2. 360-degree Camera
Chapter 6. Global Action Camera Market Size & Forecasts by Resolution 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Action Camera Market: Resolution Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million/Billion)
Chapter 7. Global Action Camera Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Action Camera Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million/Billion)
7.2.1. Online Retail
7.2.2. Offline Retail
7.2.3. Direct Sales
Chapter 8. Global Action Camera Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Action Camera Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million/Billion)
8.2.1. Adventure Sports
8.2.2. Content Creation
8.2.3. Travel Documentation
8.2.4. Professional Photography
Chapter 9. Global Action Camera Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Action Camera Market
9.1.1. U.S. Action Camera Market
9.1.1.1. Box Style Camera Breakdown Size & Forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. 360-degree Camera Breakdown Size & Forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Action Camera Market
9.2. Europe Action Camera Market
9.2.1. U.K. Action Camera Market
9.2.2. Germany Action Camera Market
9.2.3. France Action Camera Market
9.2.4. Spain Action Camera Market
9.2.5. Italy Action Camera Market
9.2.6. Rest of Europe Action Camera Market
9.3. Asia-Pacific Action Camera Market
9.3.1. China Action Camera Market
9.3.2. India Action Camera Market
9.3.3. Japan Action Camera Market
9.3.4. Australia Action Camera Market
9.3.5. South Korea Action Camera Market
9.3.6. Rest of Asia-Pacific Action Camera Market
9.4. Latin America Action Camera Market
9.4.1. Brazil Action Camera Market
9.4.2. Mexico Action Camera Market
9.4.3. Rest of Latin America Action Camera Market
9.5. Middle East & Africa Action Camera Market
9.5.1. Saudi Arabia Action Camera Market
9.5.2. South Africa Action Camera Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Action Camera Market
Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. GoPro, Inc.
10.1.2. Sony Corporation
10.1.3. Panasonic Corporation
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. GoPro, Inc.
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Sony Corporation
10.3.3. Panasonic Corporation
10.3.4. Nikon Corporation
10.3.5. Garmin Ltd.
10.3.6. Olympus Corporation
10.3.7. Insta360 (Arashi Vision Co., Ltd.)
10.3.8. Xiaomi Corporation
10.3.9. DJI
10.3.10. Ricoh Company, Ltd.
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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