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食塩代替物の世界市場規模調査、タイプ別(ミネラル塩、アミノ酸、酵母エキス、加水分解植物性タンパク質、その他のタイプ)、用途別(ベーカリー・菓子、スナック、肉・鶏肉、飲料、スープ、サラダ、ソース、ドレッシング、その他の用途)、地域別予測:2022-2032年


Global Salt Substitute Market Size study, by Type (Mineral Salts, Amino Acids, Yeast Extracts, Hydrolyzed Vegetable Protein, Other Types), by Application (Bakery and Confectionery, Snacks, Meat and Poultry, Beverages, Soups, Salads, Sauces, and Dressings, Other Applications) and Regional Forecasts 2022-2032

世界の食塩代替品市場は、2023年に約1億1,720万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて5.67%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。食塩代替品は、ナトリウム摂取量を減らすために通常の食... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月1日 US$4,950
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サマリー

世界の食塩代替品市場は、2023年に約1億1,720万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて5.67%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。食塩代替品は、ナトリウム摂取量を減らすために通常の食卓塩(塩化ナトリウム)と置き換えるように設計されており、高血圧や心血管疾患のある人によく勧められる対策である。一般的に、これらの代用塩は塩化カリウムを主成分としており、ナトリウムを多く含むことなく塩辛い風味を提供する。また、通常の塩の味をより忠実に再現するために、他のミネラルや風味増強剤も含まれている。ナトリウム濃度を大幅に下げることで、食塩代替食品は血圧を管理し、心臓病のリスクを減らすのに役立ちます。必須ミネラルである塩化カリウムは最も一般的な成分で、ナトリウムが血圧に及ぼす影響を相殺するのに役立つ。健康意識の高まりは、世界の食塩代替品市場の成長を支える重要な傾向である。高血圧や心血管疾患など、ナトリウムの大量摂取に伴う健康リスクに対する意識が高まっている。このため、消費者がより健康的な代替食品を好むようになり、食塩代替食品の需要が増加している。

加工食品の消費量が増加しているため、塩味スナックにおける食塩代替品の需要が高まっており、メーカーは市場でのポジショニングを高めるために、従来の食塩よりも食塩代替品を選ぶようになっている。多くのメーカーは、様々な加工食品に酵母エキスや加水分解植物性タンパク質などの成分を取り入れている。ナトリウムは身体機能に不可欠であるが、過剰摂取は高血圧に関係する。米国食品医薬品局(FDA)によると、平均的なアメリカ人は1日に約3,400ミリグラムのナトリウムを摂取しており、推奨上限量の2,300mgを50%近く上回っている。ナトリウムの大量摂取は体液貯留を引き起こし、心臓の血液ポンプ機能を複雑にして高血圧を招き、心臓病、脳卒中、腎臓障害を引き起こす。その結果、こうした健康リスクを軽減するために、代用塩の需要が急増している。米国心臓協会は、ナトリウム摂取量を推奨レベルまで減らすことで、今後20年間で45万件の心血管疾患を予防し、医療費400億米ドルを節約できるとしている。このように、食塩代替品の健康上のメリットと消費者の意識の高まりが、市場の成長を大きく促進すると予想される。しかし、代替製品との競争やカリウムに関する健康上の懸念が、予測期間2024-2032年の市場成長を抑制すると予想される。

世界の食塩代替市場の調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域が含まれる。2023年、アジア太平洋地域は収益面で最大の地域市場であり、予測期間中も最も速い速度で発展すると予想されている。アジア太平洋地域では肥満、高血圧、糖尿病などの生活習慣病の罹患率が上昇しており、疾病予防・管理戦略の一環として減塩食品と食塩代替品の需要が高まっている。さらに、食品業界は技術革新に注力し、新しい食塩代替製剤を開発し、消費者の需要を満たすために様々な加工食品に組み込んでいる。さらに、世界的な健康とウェルネスのトレンドが同地域の消費者行動に影響を与え、食塩代替物の受け入れと使用の拡大に寄与している。一方、アジア太平洋地域の市場も予測期間中に最も速い速度で発展すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
カーギル社
Koninklijke DSM N.V.
アルシアーノA/S
ジボダンSA
味の素株式会社
コルビオンNV
テート&ライルPLC
ユングブンツラウアー・スイスAG
ケリーグループ PLC
スマートソルト

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
ミネラル塩
アミノ酸
酵母エキス
加水分解植物性タンパク質
その他のタイプ

用途別
ベーカリー・製菓
スナック
肉・鶏肉
飲料
スープ、サラダ、ソース、ドレッシング
その他の用途

地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロサンゼルス
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
RoMEA

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.世界の食塩代替品市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.食塩代替物の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.タイプ別
2.3.2.用途別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.世界の食塩代替物市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.世界の食塩代替品市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.塩代替物の世界市場規模・タイプ別予測 2022-2032
5.1.ミネラル塩
5.2.アミノ酸
5.3.酵母エキス
5.4.加水分解植物性タンパク質
5.5.その他の種類
第6章.塩代替物の世界市場規模・用途別予測 2022-2032
6.1.製パン・製菓
6.2.スナック菓子
6.3.肉・鶏肉
6.4.飲料
6.5.スープ、サラダ、ソース、ドレッシング
6.6.その他の用途
第7章.食塩代替物の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
7.1.北米の食塩代替物市場
7.1.1.米国の食塩代替物市場
7.1.1.1.タイプ別内訳サイズと予測、2022-2032年
7.1.1.2.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022-2032年
7.1.2.カナダの食塩代替物市場
7.2.欧州の食塩代替物市場
7.2.1.イギリスの食塩代替市場
7.2.2.ドイツの食塩代替市場
7.2.3.フランスの食塩代替市場
7.2.4.スペインの食塩代替市場
7.2.5.イタリアの食塩代替市場
7.2.6.その他のヨーロッパの食塩代替品市場
7.3.アジア太平洋塩代替物市場
7.3.1.中国の食塩代替物市場
7.3.2.インドの食塩代替市場
7.3.3.日本の食塩代替品市場
7.3.4.オーストラリアの食塩代替品市場
7.3.5.韓国の食塩代替市場
7.3.6.その他のアジア太平洋地域の食塩代替物市場
7.4.ラテンアメリカの食塩代替市場
7.4.1.ブラジルの食塩代替品市場
7.4.2.メキシコの食塩代替市場
7.4.3.ラテンアメリカの残りの塩代替市場
7.5.中東・アフリカの食塩代替市場
7.5.1.サウジアラビアの食塩代替品市場
7.5.2.南アフリカの食塩代替市場
7.5.3.その他の中東・アフリカの食塩代替物市場
第8章.競合他社情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.カーギル社
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.Koninklijke DSM N.V.
8.3.3.アルシアーノA/S
8.3.4.ジボダンSA
8.3.5.味の素株式会社
8.3.6.コルビオンNV
8.3.7.テート&ライルPLC
8.3.8.ユングブンツラウアー・スイスAG
8.3.9.ケリーグループ PLC
8.3.10.スマートソルト
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Global Salt Substitute Market is valued at approximately USD 1172.2 million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.67% over the forecast period 2024-2032. A salt substitute is designed to replace regular table salt (sodium chloride) to reduce sodium intake, a measure often advised for those with hypertension or cardiovascular disease. Typically, these substitutes contain potassium chloride as the primary ingredient, providing a salty flavor without the high sodium content. They also include other minerals or flavor enhancers to replicate the taste of regular salt more closely. By significantly lowering sodium levels, salt substitutes aid in managing blood pressure and reducing the risk of heart disease. Potassium chloride, an essential mineral, is the most common component and helps counterbalance the effects of sodium on blood pressure. The rising health awareness Is a key trend supporting the growth of the Global Salt Substitute Market. There is a growing consciousness about the health risks associated with high sodium intake, such as hypertension and cardiovascular diseases. This has increased demand for salt substitutes as consumers are inclined towards healthier alternatives.

The rising consumption of processed foods has heightened the demand for salt substitutes in savory snacks, with manufacturers increasingly opting for salt substitutes over traditional salt to enhance market positioning. Many manufacturers are incorporating ingredients such as yeast extract and hydrolyzed vegetable protein in various processed food items. While sodium is essential for bodily functions, excessive intake is related to high blood pressure. According to the US Food and Drug Administration (FDA), the average American consumes approximately 3,400 milligrams of sodium daily, nearly 50% more than the recommended maximum of 2,300 mg. High sodium consumption causes fluid retention, complicating the heart's ability to pump blood and leading to high blood pressure, which results in heart disease, strokes, and kidney damage. Consequently, the demand for salt substitutes has surged to mitigate these health risks. The American Heart Association states that reducing sodium intake to recommended levels could prevent 450,000 cases of cardiovascular disease and save USD 40 billion in healthcare costs over the next 20 years. Thus, the health benefits of salt substitutes and increased consumer awareness are expected to drive market growth at a substantial rate. However, competition from alternative products and health concerns related to potassium is expected to stifle market growth during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the global Salt Substitute Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. In 2023, Asia Pacific was the largest regional market in terms of revenue and is also expected to develop at the fastest rate over the forecast period. The incidence of lifestyle-related diseases such as obesity, hypertension, and diabetes is rising in the Asia-Pacific region, which has led to a greater demand for low-sodium food products and salt substitutes as part of disease prevention and management strategies. Additionally, the food industry is focused on innovation, developing new salt substitute formulations and incorporating them into various processed foods to meet consumer demand. Furthermore, global health and wellness trends are influencing consumer behavior in the region, contributing to the growing acceptance and use of salt substitutes. Whereas, the market in Asia Pacific is also expected to develop at the fastest rate over the forecast period.

Major market players included in this report are:
Cargill Inc.
Koninklijke DSM N.V.
Alsiano A/S
Givaudan SA
Ajinomoto Co.
Corbion NV
Tate & Lyle PLC
Jungbunzlauer Suisse AG
Kerry Group PLC
Smart Salt Inc.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type
Mineral Salts
Amino Acids
Yeast Extracts
Hydrolyzed Vegetable Protein
Other Types

By Application
Bakery and Confectionery
Snacks
Meat and Poultry
Beverages
Soups, Salads, Sauces, and Dressings
Other Applications

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
RoMEA

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Global Salt Substitute Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Global Salt Substitute Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Type
2.3.2. By Application
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Global Salt Substitute Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Global Salt Substitute Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Salt Substitute Market Size & Forecasts by Type 2022-2032
5.1. Mineral Salts
5.2. Amino Acids
5.3. Yeast Extracts
5.4. Hydrolyzed Vegetable Protein
5.5. Other Types
Chapter 6. Global Salt Substitute Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Bakery and Confectionery
6.2. Snacks
6.3. Meat and Poultry
6.4. Beverages
6.5. Soups, Salads, Sauces, and Dressings
6.6. Other Applications
Chapter 7. Global Salt Substitute Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
7.1. North America Salt Substitute Market
7.1.1. U.S. Salt Substitute Market
7.1.1.1. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Canada Salt Substitute Market
7.2. Europe Salt Substitute Market
7.2.1. U.K. Salt Substitute Market
7.2.2. Germany Salt Substitute Market
7.2.3. France Salt Substitute Market
7.2.4. Spain Salt Substitute Market
7.2.5. Italy Salt Substitute Market
7.2.6. Rest of Europe Salt Substitute Market
7.3. Asia-Pacific Salt Substitute Market
7.3.1. China Salt Substitute Market
7.3.2. India Salt Substitute Market
7.3.3. Japan Salt Substitute Market
7.3.4. Australia Salt Substitute Market
7.3.5. South Korea Salt Substitute Market
7.3.6. Rest of Asia Pacific Salt Substitute Market
7.4. Latin America Salt Substitute Market
7.4.1. Brazil Salt Substitute Market
7.4.2. Mexico Salt Substitute Market
7.4.3. Rest of Latin America Salt Substitute Market
7.5. Middle East & Africa Salt Substitute Market
7.5.1. Saudi Arabia Salt Substitute Market
7.5.2. South Africa Salt Substitute Market
7.5.3. Rest of Middle East & Africa Salt Substitute Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Cargill Inc.
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Koninklijke DSM N.V.
8.3.3. Alsiano A/S
8.3.4. Givaudan SA
8.3.5. Ajinomoto Co.
8.3.6. Corbion NV
8.3.7. Tate & Lyle PLC
8.3.8. Jungbunzlauer Suisse AG
8.3.9. Kerry Group PLC
8.3.10. Smart Salt Inc.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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