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欧州の持続可能な衣料品市場規模調査:素材タイプ別(無農薬レザー、ヴィーガンファー製、動物性不使用ウール、無農薬シルク、環境に優しいゴム、その他)、エンドユーザー別(女性、男性、子供)、販売チャネル別(オフラインチャネル、オンラインチャネル)、国別予測:2022-2032年


Europe Sustainable Clothing Market Size study, by Material Type (Cruelty-Free Leather, Vegan Fur Made, Animal-Free Wool, Cruelty-Free Silk, Eco-Friendly Rubber, Others) by End-User (Women, Men, Kids) by Sales Channel (Offline Channel, Online Channel) and Country Forecasts 2022-2032

欧州の持続可能な衣料品市場は、2023年に約9億8,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて13.06%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。サステイナブル衣料とは、環境への影響を最小限... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月1日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州の持続可能な衣料品市場は、2023年に約9億8,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて13.06%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。サステイナブル衣料とは、環境への影響を最小限に抑え、動物福祉に配慮して生産された衣料を指す。ファッション業界のエコロジカル・フットプリントを削減するスタイリッシュな衣料品を作ることを重視している。サステイナブル衣料は、汚染を低減し、資源を節約し、温室効果ガスの排出を削減する素材と製造工程を利用し、一般的にオーガニック素材、リサイクル生地、低影響染料を取り入れる。また、同地域では繊維製品のリサイクルと再利用の傾向が高まっており、欧州のサステイナブル衣料品市場の成長を大きく支えている。繊維製品のリサイクルと再利用の取り組みは、衣類や繊維製品の廃棄物を埋立地から迂回させるのに役立つ。リサイクルと再利用によって衣料品の寿命を延ばすことで、ファッション産業から発生する廃棄物の量を減らし、より持続可能な循環型経済に貢献している。

さらに、ヨーロッパの消費者は、ファッション産業が環境や社会に与える影響に対する認識を深めている。気候変動や環境悪化への懸念から、持続可能で倫理的に生産された衣料品への需要が高まっている。また、欧州におけるサーキュラーファッションの台頭は、持続可能な衣料品市場の成長を支える重要な役割を果たしている。サーキュラーファッションのモデルは、製品や素材をできるだけ長く使い続けることで、廃棄物を最小限に抑えることを目指している。衣服のレンタル、再販、修理などの実践を促進することで、サーキュラー・ファッションは衣服のライフサイクルを延ばし、埋立地に送られる繊維廃棄物の量を減らすのに役立つ。加えて、政府の持続可能な繊維製造への取り組みや、持続可能な生地開発のための研究開発活動が活発化していることも、市場の成長を支える要因となっている。しかし、高い製造コストとインフラの不足が、2024年と2032年の予測期間中、欧州サステイナブル衣料品市場の成長を妨げると予想される。

欧州サステイナブル衣料市場調査で考慮した主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州が含まれる。2023年、ドイツは収益面で最大の市場であった。ドイツ政府は、様々な規制やイニシアチブを通じて持続可能性を積極的に推進している。炭素排出量の削減、リサイクルの促進、繊維産業における持続可能な実践の奨励を目的とした政策が、持続可能な衣料品市場の成長を促進している。また、ファッションが環境に与える影響に対する消費者の意識も高まっている。人々は、公害、廃棄物、非倫理的な労働慣行など、ファストファッションに関連する問題をより意識するようになっている。こうした意識が、持続可能で環境に優しい衣料品への需要の高まりにつながっている。一方、2024年から2032年の予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されるのは英国である。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
ヘネス・アンド・マウリッツAB
インダストリア・デ・デザイン・テキスタイル社(Industria de Diseño Textil, S.A.
ケリングSA
4社
5社
6社目
会社7
8社
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
素材タイプ別
無添加レザー
ビーガン毛皮
動物不使用のウール
無農薬シルク
環境に優しいゴム
その他

エンドユーザー別
女性
男性
キッズ

販売チャネル別
オフラインチャネル
オンラインチャネル
地域別
ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.欧州サステイナブル衣料品市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州サステイナブル衣料品市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.素材タイプ別
2.3.2.エンドユーザー別
2.3.3.販売チャネル別
2.4.主要トレンド
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州サステイナブル衣料品市場のダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州サステイナブル衣料市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 持続可能な衣料品欧州のサステイナブル衣料市場:2022-2032年素材タイプ別市場規模・予測
5.1.無添加レザー
5.2.ビーガンファー
5.3.動物不使用のウール
5.4.無農薬シルク
5.5.環境に優しいゴム
5.6.その他
第6章.欧州サステイナブル衣料品市場:エンドユーザー別市場規模・予測 2022-2032
6.1.女性
6.2.男性
6.3.子供
第7章.欧州サステイナブル衣料市場 販売チャネル別市場規模・予測 2022-2032
7.1.オフラインチャネル
7.2.オンラインチャネル
第8章 欧州サステイナブル衣料品市場欧州サステイナブル衣料品市場 国別規模・予測 2022-2032
8.1.英国のサステイナブル衣料市場
8.1.1.素材タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
8.1.2.エンドユーザーの内訳、2022-2032年
8.1.3.販売チャネルの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
8.2.ドイツのサステイナブル衣料品市場
8.3.フランスのサステイナブル衣料品市場
8.4.スペインの持続可能な衣料品市場
8.5.イタリアの持続可能な衣料品市場
8.6.その他のヨーロッパのサステイナブル衣料品市場
第9章.競合他社情報
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.ヘネス・アンド・マウリッツAB
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.インダストリア・デ・デザイン・テキスタイル社
9.3.3.ケリングSA
9.3.4.4社
9.3.5.5社
9.3.6.6社
9.3.7.7社
9.3.8.8社
9.3.9.9社
9.3.10.10社
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Europe Sustainable Clothing Market is valued at approximately USD 980 million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.06% over the forecast period 2024-2032. Sustainable clothing refers to garments produced with minimal environmental impact, and considering animal welfare. It emphasizes creating stylish apparel that reduces the fashion industry's ecological footprint. Sustainable clothing utilizes materials and manufacturing processes that lower pollution, conserve resources, and reduce greenhouse gas emissions, generally incorporating organic materials, recycled fabrics, and low-impact dyes. Also, the rising trend of recycling and reusing textiles in the region significantly supports the growth of the European sustainable clothing market. Textile recycling and reusing initiatives help divert clothing and textile waste from landfills. By extending the lifespan of clothing through recycling and reusing, the amount of waste generated by the fashion industry is reduced, contributing to a more sustainable and circular economy.

Moreover, European consumers are becoming increasingly aware of the environmental and social impacts of the fashion industry. There is a growing demand for sustainable and ethically produced clothing, driven by concerns over climate change, and environmental degradation. Also, the rise of circular fashion in Europe is playing a crucial role in supporting the growth of the sustainable clothing market. The Circular fashion models aim to minimize waste by keeping products and materials in use for as long as possible. By promoting practices such as clothing rental, resale, and repair, circular fashion helps extend the lifecycle of garments, reducing the amount of textile waste sent to landfills. Additionally, other factors support the market growth are cohesive government initiatives sustainable textile manufacturing and growing research and development activities for the development of sustainable fabric. However, high manufacturing costs and lack of infrastructure are anticipated to impede Europe Sustainable Clothing market growth during forecast period 2024 and 2032.

The key countries considered for the Europe Sustainable Clothing market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, Germany was the largest market in terms of revenue. The German government is actively promoting sustainability through various regulations and initiatives. Policies aimed at reducing carbon emissions, promoting recycling, and encouraging sustainable practices in the textile industry are fostering the growth of the sustainable clothing market. Also, there is a growing consciousness among consumers about the environmental impact of fashion. People are becoming more aware of the issues related to fast fashion, such as pollution, waste, and unethical labor practices. This awareness is leading to a greater demand for sustainable and eco-friendly clothing. Whereas, the United Kingdom is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
Hennes & Mauritz AB
Industria de Diseño Textil, S.A.
Kering SA
Company 4
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Material Type
Cruelty-Free Leather
Vegan Fur Made
Animal-Free Wool
Cruelty-Free Silk
Eco-Friendly Rubber
Others

By End-User
Women
Men
Kids

By Sales Channel
Offline Channel
Online Channel
By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Sustainable Clothing Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Sustainable Clothing Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Material Type
2.3.2. By End-User
2.3.3. By Sales Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Sustainable Clothing Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Sustainable Clothing Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Sustainable Clothing Market Size & Forecasts by Material Type 2022-2032
5.1. Cruelty-Free Leather
5.2. Vegan Fur Made
5.3. Animal-Free Wool
5.4. Cruelty-Free Silk
5.5. Eco-Friendly Rubber
5.6. Others
Chapter 6. Europe Sustainable Clothing Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032
6.1. Women
6.2. Men
6.3. Kids
Chapter 7. Europe Sustainable Clothing Market Size & Forecasts by Sales Channel 2022-2032
7.1. Offline Channel
7.2. Online Channel
Chapter 8. Europe Sustainable Clothing Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
8.1. U.K. Sustainable Clothing Market
8.1.1. Material Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.3. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.2. Germany Sustainable Clothing Market
8.3. France Sustainable Clothing Market
8.4. Spain Sustainable Clothing Market
8.5. Italy Sustainable Clothing Market
8.6. Rest of Europe Sustainable Clothing Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. Hennes & Mauritz AB
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Industria de Diseño Textil, S.A.
9.3.3. Kering SA
9.3.4. Company 4
9.3.5. Company 5
9.3.6. Company 6
9.3.7. Company 7
9.3.8. Company 8
9.3.9. Company 9
9.3.10. Company 10
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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