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アジア太平洋地域のオートバイシート市場規模調査:オートバイタイプ別(スタンダード、スポーツ、クルーザー、アドベンチャー)、シートタイプ別(シングルシート、スプリットシート)、素材タイプ別(レザーシート、合成シート、ビニールシート、その他)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット)、国別予測:2022-2032年


Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size study, by Motorcycle Type (Standard, Sports, Cruiser, Adventure) by Seat Type (Single seat, Split seat) by Material Type (Leather Seat, Synthetic Seat, Vinyl Seat, Others) by Sales Channel (OEM, Aftermarket) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場は、2023年に約230億5,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて8.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。オートバイのシートは、路面... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年6月15日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場は、2023年に約230億5,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて8.80%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。オートバイのシートは、路面からの熱や衝撃を吸収できる特殊な素材でできており、オートバイのライダーを快適に保つことを目的としている。その結果、モーターサイクルの運転はシームレスで快適なものとなる。オートバイのシートは、ベースプレート、フォーム、カバーの3つで構成されている。また、モーターサイクルのライダーにとって安全性は最優先事項であり、そのためにはシートの存在が不可欠である。事故や衝突時の強い加速も、あらゆる物体との直接衝突も、頭部を負傷する原因になる。事故の場合、モーターサイクルライダーはシートで保護されなければならない。カーボンファイバーや高度な複合材料のような軽量で耐久性のある素材を使用することで、モーターサイクル全体の重量を減らし、燃費と性能を向上させている。拡大する電動モーターサイクル市場は、バッテリーやその他のコンポーネントをシームレスに統合することに重点を置き、シート設計に影響を与えている。シートは、電動モーターサイクル特有の人間工学と重量配分に合わせて特別に設計されている。このように、これらの要因がアジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場の需要をさらに押し上げている。

インド、中国、東南アジアなどのアジア太平洋諸国におけるモーターサイクルの販売台数の増加は、アジア太平洋モーターサイクルシート市場の重要な促進要因である。手頃な価格、効率性、混雑した都市部での利便性からオートバイの人気が高まるにつれ、快適で耐久性のあるシートソリューションへの需要が高まっている。二輪車所有の急増は、経済発展、都市化、効率的な通勤手段へのニーズが背景にある。さらに、これらの地域で拡大する中産階級は、より高品質でカスタマイズされたモーターサイクル用シートに費やす可処分所得を増やしている。この傾向は格安モデルだけにとどまらず、プレミアム・モーターサイクル市場も拡大しており、人間工学に基づいて設計された先進的なシートへの需要がさらに高まっている。その結果、メーカーはこうした消費者層の拡大に対応するため、より優れた素材、快適性の向上、パーソナライゼーション・オプションなどの技術革新を進め、モーターサイクル・シート市場全体の成長を牽引している。しかし、先端素材や技術のコスト高と競争の激化が、2022年から2032年にかけての市場成長を阻害している。

アジア太平洋オートバイシート市場調査で考慮した主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他のアジア太平洋地域が含まれる。2023年には、中国が収益面で最大の地域市場となった。急速な都市化により、主要都市では交通渋滞が深刻化しており、バイクが通勤のための魅力的な選択肢となっている。このため、都市部での使用に合わせた快適で耐久性のあるオートバイ用シートの需要が高まっている。中国では公害対策として電気自動車を推進しており、電動モーターサイクルの人気が高まるにつれて、さまざまなエルゴノミクスやバッテリー構成に対応するよう設計された専用シートの需要が高まっている。さらに、中国の堅調な経済成長により可処分所得が増加し、より多くの消費者がモーターサイクルを購入し、高品質で快適なシートに投資できるようになっている。MotorCyclesのデータによると、2023年には中国での二輪車販売台数は1,670万台に達する。インド市場は予測期間中、最も速い速度で成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
アティテュード
アイチャー・モーターズ社
サードギア社
TSテック株式会社
5社
6社
7社
8社目
9社
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

モーターサイクルタイプ別
スタンダード
スポーツ
クルーザー
アドベンチャー

シートタイプ別
シングルシート
スプリットシート

素材別
レザーシート
合成皮革シート
ビニールシート
その他

販売チャネル別
OEM
アフターマーケット

地域別
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.モーターサイクルタイプ別
2.3.2.シートタイプ別
2.3.3.素材別
2.3.4.販売チャネル別
2.4.主要トレンド
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済
4.2.3.社会
4.2.4.技術
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場規模・予測:モーターサイクルタイプ別 2022年~2032年
5.1.スタンダード
5.2.スポーツ
5.3.クルーザー
5.4.アドベンチャー
第6章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場規模・予測:シートタイプ別 2022-2032
6.1.シングルシート
6.2.スプリットシート
第7章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場規模・予測:素材タイプ別 2022-2032
7.1.レザーシート
7.2.合成樹脂シート
7.3.ビニールシート
7.4.その他
第8章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場規模・販売チャネル別予測 2022-2032
8.1.OEM
8.2.アフターマーケット
第9章.アジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場規模・国別予測 2022-2032
9.1.中国のモーターサイクルシート市場
9.1.1.二輪車タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.2.シートタイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.3.素材タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.4.販売チャネルの内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.2.インドのオートバイシート市場
9.3.日本のモーターサイクルシート市場
9.4.オーストラリアのオートバイシート市場
9.5.韓国のモーターサイクルシート市場
9.6.その他のアジア太平洋地域のモーターサイクルシート市場
第10章.競合他社情報
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.株式会社アティテュード
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.アイヒャー・モーターズ・リミテッド
10.3.3.サードギア
10.3.4.株式会社テイ・エス テック
10.3.5.5社目
10.3.6.6社
10.3.7.7社
10.3.8.8社
10.3.9.9社
10.3.10.10社
第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Motorcycle Seat Market is valued approximately at USD 23.05 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.80% over the forecast period 2024-2032. The seats on motorcycles are made of a special material that can absorb heat and shocks from the road, and they are intended to keep motorcycle riders comfortable. As a result, riding a motorcycle is seamless and comfortable. A motorcycle seat's baseplate, foam, and cover are its three main constituents. Moreover, safety is the top priority for motorcyclists, and having a seat is essential to that safety. Both strong acceleration during an accident or crash and direct impact with any object can result in head injuries. In the case of an accident, motorcycle riders must be protected with seats. Use of lightweight and durable materials such as carbon fiber and advanced composites to reduce the overall weight of the motorcycle, improving fuel efficiency and performance. The growing electric motorcycle market is influencing seat design, with a focus on integrating batteries and other components seamlessly. Seats are designed specifically for the unique ergonomics and weight distribution of electric motorcycles. Thus, these factors further drive demand for the Asia Pacific Motorcycle Seat Market.

The rising sales of motorcycles in Asia Pacific countries such as India, China, and Southeast Asia, are a significant driver for the Asia Pacific Motorcycle Seat Market. As motorcycles become increasingly popular due to their affordability, efficiency, and convenience in congested urban areas, the demand for comfortable and durable seating solutions grows. This surge in motorcycle ownership is fueled by economic development, urbanization, and the need for efficient commuting options. Additionally, the expanding middle class in these regions has more disposable income to spend on higher-quality and customized motorcycle seats. This trend is not limited to budget models; there is also a growing market for premium motorcycles, which further boosts demand for advanced, ergonomically designed seats. As a result, manufacturers are innovating with better materials, enhanced comfort features, and personalization options to cater to this expanding consumer base, driving overall growth in the motorcycle seat market. However, high costs of advanced materials and technologies and an intense competition stifle market growth between 2022 and 2032.

The key countries considered for the Asia Pacific Motorcycle Seat market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia and Rest of Asia Pacific. In 2023, China was the largest regional market in terms of revenue. Rapid urbanization has resulted in significant traffic congestion in major cities, making motorcycles an attractive alternative for commuting. This boosts the demand for comfortable and durable motorcycle seats tailored for urban use. With China's push towards electric vehicles to combat pollution, the growing popularity of electric motorcycles drives demand for specialized seats designed to accommodate different ergonomics and battery configurations. Furthermore, China’s robust economic growth has led to increased disposable incomes, allowing more consumers to purchase motorcycles and invest in high-quality, comfortable seats. According to the MotorCycles Data, in 2023, 16.7 million sales of Motorcycles in China. The market in India is expected to grow at the fastest rate over the forecast period.

Major market player included in this report are:
Attitude Inc.
Eicher Motors Limited
Third Gear Pty Ltd
TS Tech Co., Ltd.
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Motorcycle Type
Standard
Sports
Cruiser
Adventure

By Seat Type
Single seat
Split seat

By Material Type
Leather Seat
Synthetic Seat
Vinyl Seat
Others

By Sales Channel
OEM
Aftermarket

By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Motorcycle Type
2.3.2. By Seat Type
2.3.3. By Material Type
2.3.4. By Sales Channel
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Motorcycle Seat Market: Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economic
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size & Forecasts by Motorcycle Type 2022-2032
5.1. Standard
5.2. Sports
5.3. Cruiser
5.4. Adventure
Chapter 6. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size & Forecasts by Seat Type 2022-2032
6.1. Single seat
6.2. Split seat
Chapter 7. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size & Forecasts by Material Type 2022-2032
7.1. Leather Seat
7.2. Synthetic Seat
7.3. Vinyl Seat
7.4. Others
Chapter 8. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size & Forecasts by Sales Channel 2022-2032
8.1. OEM
8.2. Aftermarket
Chapter 9. Asia Pacific Motorcycle Seat Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
9.1. China Motorcycle Seat Market
9.1.1. Motorcycle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Seat Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.3. Material Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.4. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.2. India Motorcycle Seat Market
9.3. Japan Motorcycle Seat Market
9.4. Australia Motorcycle Seat Market
9.5. South Korea Motorcycle Seat Market
9.6. Rest of Asia Pacific Motorcycle Seat Market
Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. Attitude Inc.
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Eicher Motors Limited
10.3.3. Third Gear
10.3.4. TS TECH CO., LTD.
10.3.5. Company 5
10.3.6. Company 6
10.3.7. Company 7
10.3.8. Company 8
10.3.9. Company 9
10.3.10. Company 10
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

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