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アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場規模調査:部品別(ヒーターコア、ブロワーファン、その他)、車種別(乗用車、商用車)、国別予測:2022-2032年


Asia Pacific Automotive Heaters Market Size study, by Component (Heater Core, Blower Fan, Others) By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) and Country Forecasts 2022-2032

アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場は、2023年に約42.6億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて6.94%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車用ヒーターは、暖かさを提供し車内... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月28日 US$4,950
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サマリー

アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場は、2023年に約42.6億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて6.94%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車用ヒーターは、暖かさを提供し車内温度を調整するために自動車に装備される装置であり、全天候型の状況で乗客の快適性を確保する。これらのヒーターは、窓の霜取り、曇りの防止、寒冷時の乗員の快適な環境維持に重要な役割を果たしている。さらに、自律走行車への暖房カメラの統合が進み、アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場に対する注目が高まっている。これらの暖房カメラは先進運転支援システム(ADAS)カメラと統合され、安全な自律走行への進化を包含し、暖房カメラは最適な機能性と信頼性を確保する上で極めて重要な要素となっている。これにより、悪天候でも作動を維持し、鮮明な視界を確保することができるため、自律走行システムの信頼性と安全性が向上する。


アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場は、アジア太平洋地域における商用車台数の増加と電気自動車需要の増加によって牽引されている。政府機関は、安全性と環境性能の向上のため、商用車フリートの近代化を奨励する規制やインセンティブを実施している。商用車は通常、広範囲にわたって使用されるため、時間の経過とともに加熱部品の摩耗や破損が生じる。商用車の増加により、交換用ヒーター、ヒーターエレメント、関連部品のアフターマーケット需要が大きく伸びている。しかし、自動車用ヒーターの高コストと天候不順が、予測期間2024-2032年の市場全体の需要を阻害する。

アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場調査で考慮した主要国には、中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、アジア太平洋地域以外が含まれる。2023年、中国は乗用車の需要増加により最大の地域市場となった。中国ブランドの乗用車の販売台数は、2024年の最初の2カ月で前年比26.7%増加した。中国汽車工業協会(China Association of Automobile Manufacturers)によると、この2ヵ月間で約207万台が販売された。中国における乗用車の需要の高まりは、自動車の暖房技術の革新を促している。メーカーは研究開発に投資し、エネルギー効率が高く、コンパクトで信頼性の高い先進的な暖房システムを開発している。こうした進歩は、新たな基準を設定し、製品の改良を促進することで、より広いアジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場に利益をもたらしている。さらに、インドの市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で発展すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:

株式会社デンソー
日産トレーディング株式会社
カルソニックカンセイ株式会社
サンデン株式会社
LGイノテック株式会社
6社
7社
8社
9社
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:


コンポーネント別
ヒーターコア
ブロアファン
その他

車種別
乗用車
商用車

地域別
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.コンポーネント別
2.3.2.車両タイプ別
2.4.主要動向
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場:2022年~2032年の部品別市場規模・予測
5.1.ヒーターコア
5.2.ブロアファン
5.3.その他
第6章.アジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場規模・予測(車種別) 2022-2032
6.1.乗用車
6.2.商用車
第7章.アジア太平洋地域の自動車用ヒーターの国別市場規模・予測 2022-2032
7.1.中国の自動車用ヒーター市場
7.1.1.2022-2032年の部品内訳サイズと予測
7.1.2.自動車タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
7.2.インドの自動車用ヒーター市場
7.3.日本の自動車用ヒーター市場
7.4.オーストラリアの自動車用ヒーター市場
7.5.韓国の自動車用ヒーター市場
7.6.その他のアジア太平洋地域の自動車用ヒーター市場
第8章.競合情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.株式会社デンソー
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.日産トレーディング株式会社
8.3.3.カルソニックカンセイ株式会社
8.3.4.サンデン株式会社
8.3.5.LGイノテック株式会社 3.
8.3.6.6社
8.3.7.7社
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Asia Pacific Automotive Heaters Market is valued at approximately USD 4.26 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.94% over the forecast period 2024-2032. Automotive heaters are devices fitted in vehicles to provide warmth and adjust cabin temperatures, ensuring passenger comfort in all-weather situations. These heaters serve an important role in defrosting windows, avoiding fogging, and keeping a comfortable environment for occupants during cold weather. Furthermore, rising integration of heating cameras into autonomous vehicles were gaining attention towards Asia Pacific Automotive Heaters Market. These heating cameras integrate with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) cameras, embrace the evolution toward safe autonomous driving, Heating Cameras have become a pivotal component in ensuring optimal functionality and reliability. It ensures that they remain operational and provide clear visibility even in adverse weather, thus enhancing the reliability and safety of autonomous driving systems.


The Asia Pacific Automotive Heaters Market is driven by the rising number of commercial vehicles and growing demand of electric vehicles within the Asia Pacific region. Government organizations are implementing regulations and incentives to encourage the modernization of commercial vehicle fleets for improved safety and environmental performance. Commercial vehicles typically undergo extensive use, leading to wear and tear of heating components over time. The increasing fleet of commercial vehicles creates a substantial aftermarket demand for replacement heaters, heating elements, and related components. However, high cost of automotive heaters and weather interruptions is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key Countries considered for the Asia Pacific Automotive Heaters market study includes China, India, Japan, South Korea, Australia, and Rest of Asia Pacific. In 2023, China was the largest regional market owing to rising demand of passenger vehicles. Sales of Chinese-brand passenger vehicles increased by 26.7% year on year in the first two months of 2024. According to the China Association of Automobile Manufacturers, around 2.07 million of these vehicles were sold throughout the time. The growing demand for passenger vehicles in China encourages innovation in automotive heating technology. Manufacturers invest in research and development to develop advanced heating systems that are more energy-efficient, compact, and reliable. These advancements benefit the broader Asia Pacific Automotive Heaters market by setting new standards and driving product improvements. Furthermore, the market in India, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:

Denso Corporation
Nissan Trading Co., Ltd
Calsonic Kansei Corporation
Sanden Corporation
LG Innotek Co., Ltd.
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:


By Component
Heater Core
Blower Fan
Others

By Vehicle Type
Passenger Cars
Commercial Vehicles

By Region:
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Asia Pacific Automotive Heaters Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Asia Pacific Automotive Heaters Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Component
2.3.2. By Vehicle Type
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Asia Pacific Automotive Heaters Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Asia Pacific Automotive Heaters Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Asia Pacific Automotive Heaters Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
5.1. Heater Core
5.2. Blower Fan
5.3. Others
Chapter 6. Asia Pacific Automotive Heaters Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032
6.1. Passenger Cars
6.2. Commercial Vehicles
Chapter 7. Asia Pacific Automotive Heaters Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
7.1. China Automotive Heaters Market
7.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.2. India Automotive Heaters Market
7.3. Japan Automotive Heaters Market
7.4. Australia Automotive Heaters Market
7.5. South Korea Automotive Heaters Market
7.6. Rest of Asia Pacific Automotive Heaters Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Denso Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Nissan Trading Co., Ltd
8.3.3. Calsonic Kansei Corporation
8.3.4. Sanden Corporation
8.3.5. LG Innotek Co., Ltd.
8.3.6. Company 6
8.3.7. Company 7
8.3.8. Company 8
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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