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欧州自動車用ヒーターの市場規模調査:部品別(ヒーターコア、ブロワーファン、その他)、車種別(乗用車、商用車)、国別予測:2022-2032年


Europe Automotive Heaters Market Size study, by Component (Heater Core, Blower Fan, Others) By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicles) and Country Forecasts 2022-2032

欧州の自動車用ヒーター市場は、2023年に約28.6億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて3.78%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車用ヒーターは、暖かさを提供し車内温度を調整す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年5月28日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州の自動車用ヒーター市場は、2023年に約28.6億米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて3.78%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車用ヒーターは、暖かさを提供し車内温度を調整するために自動車に搭載される装置であり、全天候型の状況で乗客の快適性を確保する。これらのヒーターは、窓の霜取り、曇りの防止、寒冷時の快適性の維持に不可欠である。さらに、ヒーター部品に軽量で耐久性のある素材を使用することが重視されるようになり、欧州の自動車用ヒーター市場に注目が集まっている。軽量素材は、従来の素材に比べて熱伝導性や保温性に優れていることが多い。その結果、より効率的な暖房システムが実現し、希望の温度に素早く到達して安定的に維持できるため、全体的な性能と乗員の快適性が向上する。


欧州の自動車用ヒーター市場は、厳しい環境規制と欧州地域でのハイブリッド・バッテリー電気自動車の人気の高まりによって牽引されている。ハイブリッド車や電気自動車は、高電圧バッテリーパックや電気ドライブトレインが存在するため、独自の熱管理上の課題に直面している。効率的な暖房システムは、乗客の快適性のためだけでなく、寒冷な気象条件下でバッテリーの性能を最適に維持するためにも不可欠である。自動車メーカーは、乗客の快適性とバッテリー効率の両方を確保するため、暖房、冷却、バッテリー温度制御を統合した高度な熱管理システムに投資している。これが高度なヒーティング・ソリューションの需要を押し上げ、市場の成長を支えている。しかし、自動車用ヒーターに関連する高コストと天候の乱れが、予測期間2024~2032年の市場全体の需要を阻害することになる。

欧州自動車用ヒーター市場調査で考慮した主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州が含まれる。2023年、ドイツは、この地域における自動車生産の増加により、最大の市場となった。ドイツ貿易投資機構によると、ドイツは全乗用車の25%以上を製造・販売しており、欧州全体の新規登録台数の20%近くを占めている。ドイツはヨーロッパで最もOEM工場が集中しており、ドイツ国内に44のOEM拠点がある。OEMは、自動車メーカーの仕様や要求に従って、暖房システムやコンポーネントを設計・開発する役割を担っている。これには、自動車のHVACシステムとシームレスに統合しながら、性能、効率、規制基準を満たすソリューションのエンジニアリングが含まれる。さらに、英国市場は、予測期間2024~2032年にかけて最も速い速度で発展すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
マーレ社
ベバストSE
スミス・グループ plc
バレオSA
Eberspächer Gruppe GmbH & Co.KG
会社6
7社目
会社8
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

コンポーネント別
ヒーターコア
ブロアファン
その他

車種別
乗用車
商用車

地域別
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な内容
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.欧州自動車用ヒーター市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州の自動車用ヒーター市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.コンポーネント別
2.3.2.車両タイプ別
2.4.主要動向
2.5.景気後退の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州の自動車用ヒーター市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州自動車用ヒーター市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 欧州の自動車用ヒーター市場欧州の自動車用ヒーター市場:2022年~2032年の部品別市場規模・予測
5.1.ヒーターコア
5.2.ブロアファン
5.3.その他
第6章.欧州自動車用ヒーターの市場規模と予測(車種別) 2022-2032
6.1.乗用車
6.2.商用車
第7章.欧州自動車用ヒーターの国別市場規模・予測 2022-2032
7.1.イギリスの自動車用ヒーター市場
7.1.1.コンポーネントの内訳サイズと予測、2022-2032年
7.1.2.自動車タイプの内訳サイズと予測、2022-2032年
7.2.ドイツの自動車用ヒーター市場
7.3.フランスの自動車用ヒーター市場
7.4.スペインの自動車用ヒーター市場
7.5.イタリアの自動車用ヒーター市場
7.6.その他のヨーロッパの自動車用ヒーター市場
第8章.競合他社情報
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.マーレGmbH
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.ベバストSE
8.3.3.スミスグループ
8.3.4.バレオSA
8.3.5.Eberspächer Gruppe GmbH & Co.KG
8.3.6.6社
8.3.7.7社
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

Europe Automotive Heaters Market is valued approximately USD 2.86 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 3.78% over the forecast period 2024-2032. Automotive heaters are devices fitted in vehicles to provide warmth and adjust cabin temperatures, ensuring passenger comfort in all-weather situations. These heaters are essential for defrosting windows, avoiding fogging, and keeping people comfortable during cold weather. Furthermore, growing emphasis on using lightweight and durable materials in heater components were gaining attention towards Europe Automotive Heaters Market. Lightweight materials often offer superior thermal conductivity and heat retention properties compared to traditional materials. This results in more efficient heating systems that can reach desired temperatures quickly and maintain them consistently, enhancing overall performance and comfort for vehicle occupants.


The Europe Automotive Heaters Market is driven by stringent environmental regulations and growing popularity of hybrid battery electric vehicles within the Europe region. Hybrid and electric vehicles face unique thermal management challenges due to the presence of high-voltage battery packs and electric drivetrains. Efficient heating systems are essential not only for passenger comfort but also for maintaining optimal battery performance in cold weather conditions. Automakers are investing in sophisticated thermal management systems that integrate heating, cooling, and battery temperature control to ensure both passenger comfort and battery efficiency. This drives the demand for advanced heating solutions and supports market growth. However, high cost associated with automotive heaters and weather disruptions is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key countries considered for the Europe Automotive Heaters market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, Germany was the largest market owing to increasing production of automobiles in the region. According to Germany Trade and Invest Organization, Germany is manufacturing and distributing over 25% of all passenger automobiles and nearly 20% of new registrations across Europe. Germany has the highest concentration of OEM plants in Europe with 44 OEM sites in Germany. OEMs are responsible for designing and developing heating systems and components in accordance with the specifications and requirements of automobile manufacturers. This involves engineering solutions that meet performance, efficiency, and regulatory standards while integrating seamlessly with the vehicle's HVAC system. Furthermore, the market in the UK, on the other hand, is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
MAHLE GmbH
Webasto SE
Smith’s Group plc
VALEO SA
Eberspächer Gruppe GmbH & Co. KG
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component
Heater Core
Blower Fan
Others

By Vehicle Type
Passenger Cars
Commercial Vehicles

By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Europe Automotive Heaters Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe Automotive Heaters Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Component
2.3.2. By Vehicle Type
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe Automotive Heaters Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe Automotive Heaters Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe Automotive Heaters Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
5.1. Heater Core
5.2. Blower Fan
5.3. Others
Chapter 6. Europe Automotive Heaters Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032
6.1. Passenger Cars
6.2. Commercial Vehicles
Chapter 7. Europe Automotive Heaters Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
7.1. U.K. Automotive Heaters Market
7.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.1.2. Vehicle Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
7.2. Germany Automotive Heaters Market
7.3. France Automotive Heaters Market
7.4. Spain Automotive Heaters Market
7.5. Italy Automotive Heaters Market
7.6. Rest of Europe Automotive Heaters Market
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. MAHLE GmbH
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Webasto SE
8.3.3. Smiths Group plc
8.3.4. VALEO SA
8.3.5. Eberspächer Gruppe GmbH & Co. KG
8.3.6. Company 6
8.3.7. Company 7
8.3.8. Company 8
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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