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衛星搭載物の世界市場規模調査・予測:搭載物タイプ別(通信、画像、航法、その他)、機体タイプ別(小型、中重量)、軌道別(LEO、GEO、MEO)、用途別(気象監視、通信、科学研究、監視、その他)、最終用途別(商業、軍事)、地域分析、2023-2030年


Global Satellite Payload Market Size Study & Forecast, by Payload Type (Communication, Imaging, Navigation, and Others), By Vehicle Type (Small and Medium-to-heavy), By Orbit (LEO, GEO, and MEO), By Application (Weather Monitoring, Telecommunication, Scientific Research, Surveillance, and Others), By End-Use (Commercial and Military), and Regional Analysis, 2023-2030

世界の衛星搭載物市場は、2022年に約87億9000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。衛星搭載物とは、特定の機能を実行するために設計された衛星に搭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年4月13日 US$4,950
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サマリー

世界の衛星搭載物市場は、2022年に約87億9000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。衛星搭載物とは、特定の機能を実行するために設計された衛星に搭載された特殊なモジュールを指す。衛星はペイロードとバスで構成され、バスはサブシステムとペイロードを輸送する役割を果たす。ペイロードは、通信、撮像、航法などの明確な目的に合わせて設計される。衛星ペイロード内のコンポーネントは、トランスポンダ、リピータ、アンテナ、スペクトロメータ、カメラから構成される。地球観測やリモートセンシングのアプリケーションでは、カメラやレーダーなどのセンシング機器がデータ収集に利用される。衛星通信サービスに必要なデータの送信と保存を容易にするため、ペイロードは宇宙と地上の両方でアンテナ、受信機、送信機を統合する。LEOベースの衛星ペイロードに対する需要の急増、地球観測画像ペイロードの採用の増加、防衛・安全保障・商用アプリケーションに対する政府投資の増加は、世界中で市場需要を促進している最も顕著な要因である。

また、衛星コンステレーションの成長も衛星ペイロード市場の拡大を後押ししている。衛星コンステレーションは、同一または類似の人工物体で構成され、世界中の地上局にデータを送信することにより、継続的なグローバルカバレッジを提供する。2023年11月、英国はスペインとポルトガルと共同で、気候変動研究と災害監視のための新しいコンステレーションを打ち上げる計画を発表した。さらに、より多くの民間企業や政府がさまざまな目的のためにこのようなコンステレーションに投資しているため、リアルタイムのデータを取得して地球に送信する革新的なセンサーの需要が高まっている。例えば、2023年8月には、主要なコンステレーション・オペレーターが、地球低軌道(LEO)に第2世代の衛星を配備する計画を明らかにした。この計画は、これまでに4,000基以上の衛星を打ち上げてきたSpaceX社の大規模なStarlinkコンステレーションに代表される。さらに、宇宙ミッションにおける SDR ペイロード技術の採用の増加や、多くの応用分野での小型衛星ペイロードの利用拡大により、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされる。しかし、スペースデブリに対する懸念の高まりや衛星打ち上げに関する政府の厳しい政策が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっている。

衛星ペイロードの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、SpaceX、Blue Origin、Lockheed Martin Corporation、OneWeb、Sierra Nevada Corporation、Boeing Companyなどのような政府と民間の両方からの投資活動の増加により、2022年の市場を支配した。さらに、多数の研究機関による打ち上げミッションの急増が、この地域での市場拡大をさらに後押ししている。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されている。この地域の成長は、特に中国、日本、インド、オーストラリアなどの主要技術経済圏で急成長する宇宙産業によって後押しされている。これらの国々は最先端の衛星技術や衛星コンステレーションの採用を優先しており、この分野の技術革新を促進している。例えば、2023年1月、オーストラリアの宇宙企業であるEquatorial Launch Australia社は、アーネム・ランドからの宇宙打ち上げを促進することを目標として、マイルストーンを打ち立てた。また、小型衛星の採用が増加し、防衛分野からの需要が高まり、地球観測への注目が高まっていることも、この地域の市場需要を大きく押し上げている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
Airbus S.A.S(オランダ)
L3Harries Technologies(米国)
ロッキード・マーチン社(米国)
マキサー・テクノロジーズ(米国)
ノースロップ・グラマン・コーポレーション(米国)
シエラネバダ社(米)
スペースX社(米国)
STエンジニアリング(シンガポール)
タレス・グループ(フランス)
ボーイング社(米国)

市場の最近の動向
 2023年4月、ボーイング社は、米空軍の広帯域グローバルSATCOM(WGS)11宇宙船に搭載されるボーイング社の保護戦術SATCOMプロトタイプ(PTS P)ペイロードを組み込んだ保護広帯域衛星(PWS)の設計を発表した。このプログラムは2024年に打ち上げられ、2025年に軌道試験を開始する予定である。軌道上で実証された時点で、PTSPペイロードは運用に移行する準備が整う。
 2023年5月、衛星と航空機の通信技術を専門とするCesiumAstro社は、Raytheon Technologies Corporationが開発した7基の米軍用衛星向けに電子フェーズドアレイペイロードを納入した。契約の一環として、同社はSDAのトラッキング・レイヤー・トランシェ1の一部を構成する7機の衛星に組み込まれたKaバンド無線周波数ペイロードを供給した。
 2022年11月、著名な宇宙輸送・ロジスティクス企業であるD-Orbitは、新たな宇宙衛星市場向けに設計・開発された低コスト・高精度のGNSS受信機で有名なスイス企業SpacePNTとホストペイロード契約を締結した。契約に基づき、D-Orbit社は、同社独自の軌道移動体(OTV)であるION Satellite Carrierに斬新なGNSS受信機のプロトタイプをシームレスに統合した。

世界の衛星ペイロード市場レポートスコープ:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - ペイロードタイプ、ビークルタイプ、軌道、用途、最終用途、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も掲載しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

ペイロードタイプ別
通信
イメージング
ナビゲーション
その他

車両タイプ別
小型
中・大型

軌道別
LEO
GEO
MEO

アプリケーション別
気象モニタリング
テレコミュニケーション
科学研究
監視
その他

最終用途別
商業
軍事

地域別

北米
アメリカ
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ



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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.衛星搭載物市場、地域別、2020年~2030年 (億米ドル)
1.2.2.衛星搭載物市場、搭載物タイプ別、2020-2030年 (億米ドル)
1.2.3.衛星搭載物市場、機体タイプ別、2020〜2030年(10億ドル)
1.2.4.衛星搭載物市場、軌道別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.5.衛星搭載物市場、用途別、2020〜2030年(10億ドル)
1.2.6.衛星搭載物市場、用途別、2020年~2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.衛星搭載機器の世界市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.衛星搭載機器の世界市場ダイナミクス
3.1.衛星搭載機器市場のインパクト分析(2020-2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.防衛、セキュリティ、商用アプリケーションへの政府投資の増加
3.1.1.2.衛星コンステレーションの増加
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.スペースデブリに対する懸念の高まり
3.1.2.2.衛星打ち上げに関する政府の厳しい政策
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.宇宙ミッションにおける SDR ペイロード技術の採用の増加
3.1.3.2.多くのアプリケーションにおける小型衛星ペイロードの利用拡大
第 4 章.衛星搭載機器の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章.衛星搭載物の世界市場、搭載物タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.衛星搭載物タイプ別世界市場、性能-ポテンシャル分析
5.3.2020~2030年の衛星搭載物タイプ別世界市場推定・予測(億米ドル)
5.4.衛星搭載物市場、サブセグメント分析
5.4.1.通信
5.4.2.イメージング
5.4.3.ナビゲーション
5.4.4.その他
第6章.衛星搭載物の世界市場、機体タイプ別
6.1.市場スナップショット
6.2.衛星搭載物の世界市場、機体タイプ別、性能-ポテンシャル分析
6.3.衛星搭載物の世界市場:ビークルタイプ別 2020年~2030年予測 (億米ドル)
6.4.衛星搭載物市場、サブセグメント分析
6.4.1.小型
6.4.2.中・大型
第7章.衛星搭載物の世界市場、軌道別
7.1.市場スナップショット
7.2.衛星搭載用ペイロードの世界市場、軌道別性能-ポテンシャル分析
7.3.衛星搭載機器の世界市場:軌道別 2020~2030年予測 (億米ドル)
7.4.衛星搭載物市場、サブセグメント分析
7.4.1.LEO
7.4.2.GEO
7.4.3.MEO
第8章.衛星搭載物の世界市場、用途別
8.1.市場スナップショット
8.2.衛星搭載用ペイロードの世界市場、用途別、性能-潜在能力分析
8.3.衛星搭載機器の世界市場:用途別 2020-2030年予測 (億米ドル)
8.4.衛星搭載物市場、サブセグメント分析
8.4.1.気象モニタリング
8.4.2.電気通信
8.4.3.科学研究
8.4.4.監視
8.4.5.その他
第9章.衛星搭載物市場、最終用途別
9.1.市場スナップショット
9.2.衛星搭載物の世界市場、最終用途別、性能-潜在能力分析
9.3.衛星搭載機器の世界市場:用途別 2020-2030年予測 (億米ドル)
9.4.衛星搭載物市場、サブセグメント分析
9.4.1.商業用
9.4.2.軍事用
第10章.衛星搭載機器の世界市場、地域別分析
10.1.主要国
10.2.新興国トップ
10.3.衛星搭載物市場、地域別市場スナップショット
10.4.北米の衛星搭載機器市場
10.4.1.米国の衛星ペイロード市場
10.4.1.1.ペイロード・タイプの内訳推定と予測、2020~2030年
10.4.1.2.ビークルタイプの内訳推定と予測、2020~2030年
10.4.1.3.軌道の内訳の推定と予測、2020~2030年
10.4.1.4.アプリケーションの内訳の推定と予測、2020~2030年
10.4.1.5.最終用途の内訳の推定と予測、2020~2030年
10.4.2.カナダの衛星搭載機器市場
10.5.欧州衛星搭載機器市場スナップショット
10.5.1.イギリスの衛星ペイロード市場
10.5.2.ドイツの衛星ペイロード市場
10.5.3.フランスの衛星ペイロード市場
10.5.4.スペインの衛星ペイロード市場
10.5.5.イタリアの衛星ペイロード市場
10.5.6.その他のヨーロッパの衛星ペイロード市場
10.6.アジア太平洋衛星ペイロード市場スナップショット
10.6.1.中国の衛星ペイロード市場
10.6.2.インドの衛星ペイロード市場
10.6.3.日本の衛星搭載機器市場
10.6.4.オーストラリアの衛星搭載機器市場
10.6.5.韓国の衛星ペイロード市場
10.6.6.その他のアジア太平洋地域の衛星搭載機器市場
10.7.中南米衛星搭載機器市場スナップショット
10.7.1.ブラジルの衛星搭載機器市場
10.7.2.メキシコ衛星ペイロード市場
10.8.中東・アフリカ衛星ペイロード市場
10.8.1.サウジアラビアの衛星搭載機器市場
10.8.2.南アフリカの衛星搭載機器市場
10.8.3.その他の中東・アフリカ地域の衛星搭載機器市場

第11章.コンペティティブインテリジェンス
11.1.主要企業のSWOT分析
11.1.1.企業1
11.1.2.企業2
11.1.3.会社3
11.2.トップ市場戦略
11.3.企業プロフィール
11.3.1.エアバス S.A.S.(オランダ)
11.3.1.1.主要情報
11.3.1.2.概要
11.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
11.3.1.4.製品概要
11.3.1.5.最近の動向
11.3.2.L3ハリーズ・テクノロジーズ(米国)
11.3.3.ロッキード・マーチン(米国)
11.3.4.マキサー・テクノロジーズ(米国)
11.3.5.ノースロップ・グラマン社(米国)
11.3.6.シエラネバダ社(米国)
11.3.7.スペースX社(米国)
11.3.8.STエンジニアリング(シンガポール)
11.3.9.タレス・グループ(フランス)
11.3.10.ボーイング社(アメリカ)
第12章.研究プロセス
12.1.研究プロセス
12.1.1.データマイニング
12.1.2.分析
12.1.3.市場推定
12.1.4.バリデーション
12.1.5.出版
12.2.研究属性
12.3.研究の前提

 

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Summary

Global Satellite Payload Market is valued at approximately USD 8.79 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.2% over the forecast period 2023-2030. The satellite payload refers to the specialized modules aboard satellites designed to execute specific functions. The satellite is composed of the payload and the bus, where the bus serves to transport subsystems and payloads. The payload is designed for distinct purposes like communication, imaging, and navigation. Components within a satellite payload comprise transponders, repeaters, antennas, spectrometers, and cameras. In earth observation and remote sensing applications, sensing equipment such as cameras and radar are utilized for data collection. The payload integrates antennas, receivers, and transmitters both in space and on the ground to facilitate the transmission and storage of required data for satellite communication services. The surge in demand for LEO-based satellite payloads, the rise in adoption of earth observation imagery payloads and increasing government investment in defence, security, and commercial applications are the most prominent factors that are propelling the market demand across the globe.

Also, the growth of satellite constellations is propelling the expansion of the satellite payload market. Satellite constellations, comprised of identical or similar artificial objects, deliver continuous global coverage by transmitting data to ground stations worldwide. In November 2023, the U.K., in collaboration with Spain and Portugal, announced plans to launch a new constellation for climate change research and disaster monitoring. In addition, the demand for innovative sensors to capture and transmit real-time data back to Earth is rising as more private companies and governments invest in such constellations for various purposes. For instance, in August 2023, leading constellation operators revealed plans to deploy second-generation satellites in low Earth orbit (LEO), exemplified by SpaceX's expansive Starlink constellation, which has launched over 4,000 satellites to date. Moreover, the rise in adoption of SDR payload technology in space missions, as well as the escalating utilization of small satellite payloads in many application areas presents various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the growing concerns over space debris and stringent government policies related to satellite launches are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Satellite Payload Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the growing investment activities from both government and private entities like SpaceX, Blue Origin, Lockheed Martin Corporation, OneWeb, Sierra Nevada Corporation, Boeing Company, and others. Furthermore, the surge in launch missions conducted by numerous research organizations further bolsters market expansion in the region. Whereas, Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The region's growth is fueled by the burgeoning space industry, particularly in key technology economies such as China, Japan, India, and Australia, among others. These nations prioritize the adoption of cutting-edge satellite technologies and constellations, driving innovation in the sector. For example, in January 2023, Australian space company Equatorial Launch Australia set a milestone by aiming to facilitate a space launch from Arnhem Land. Also, the rise in the adoption of small satellites, rising demand from the defence sector, and growing focus on earth observation are significantly propelling the market demand across the region.

Major market players included in this report are:
Airbus S.A.S (Netherlands)
L3Harries Technologies (U.S.)
Lockheed Martin Corporation (U.S.)
Maxar Technologies (U.S.)
Northrop Grumman Corporation (U.S.)
Sierra Nevada Corporation (U.S.)
SpaceX (U.S.)
ST Engineering (Singapore)
Thales Group (France)
The Boeing Company (U.S.)

Recent Developments in the Market:
 In April 2023, Boeing unveiled the design for the Protected Wideband Satellite (PWS), incorporating Boeing's Protected Tactical SATCOM Prototype (PTS P) payload hosted on the U.S. Space Force's Wideband Global SATCOM (WGS) 11 spacecraft. The program is slated for launch in 2024 and will commence orbit tests in 2025. Upon the on-orbit demonstration, the PTSP payload will be ready for transition to operational use.
 In May 2023, CesiumAstro, a firm specializing in satellite and aircraft communications technologies, delivered electronic phased-array payloads for seven U.S. military satellites developed by Raytheon Technologies Corporation. As part of the contract, the company supplied Ka-band radio-frequency payloads integrated into the seven satellites, which formed part of SDA's Tracking Layer Tranche 1.
 In November 2022, D-Orbit, a prominent space transportation and logistics company, inked a hosted payload contract with SpacePNT, a Swiss firm renowned for designing and developing low-cost, high-accuracy GNSS receivers tailored for the emerging new space satellite market. As per the agreement, D-Orbit seamlessly integrated a novel GNSS receiver prototype into ION Satellite Carrier, the company's proprietary orbital transfer vehicle (OTV).

Global Satellite Payload Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Payload Type, Vehicle Type, Orbit, Application, End-use, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent to up to 8 analysts’ working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define the market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters to detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges that will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Payload Type:
Communication
Imaging
Navigation
Others

By Vehicle Type:
Small
Medium-to-heavy

By Orbit:
LEO
GEO
MEO

By Application:
Weather Monitoring
Telecommunication
Scientific Research
Surveillance
Others

By End-use:
Commercial
Military

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Satellite Payload Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Satellite Payload Market, by Payload Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Satellite Payload Market, by Vehicle Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Satellite Payload Market, by Orbit, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.5. Satellite Payload Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.6. Satellite Payload Market, by End-use, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Satellite Payload Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Satellite Payload Market Dynamics
3.1. Satellite Payload Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing government investment in defence, security, and commercial applications
3.1.1.2. Rising satellite constellations
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Growing concerns over space debris
3.1.2.2. Stringent government policies related to satellite launches
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rise in adoption of SDR payload technology in space missions
3.1.3.2. Escalating utilization of small satellite payloads in many applications
Chapter 4. Global Satellite Payload Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Satellite Payload Market, by Payload Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Satellite Payload Market by Payload Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Satellite Payload Market Estimates & Forecasts by Payload Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Satellite Payload Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Communication
5.4.2. Imaging
5.4.3. Navigation
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Satellite Payload Market, by Vehicle Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Satellite Payload Market by Vehicle Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Satellite Payload Market Estimates & Forecasts by Vehicle Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Satellite Payload Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Small
6.4.2. Medium-to-heavy
Chapter 7. Global Satellite Payload Market, by Orbit
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Satellite Payload Market by Orbit, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Satellite Payload Market Estimates & Forecasts by Orbit 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Satellite Payload Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. LEO
7.4.2. GEO
7.4.3. MEO
Chapter 8. Global Satellite Payload Market, by Application
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Satellite Payload Market by Application, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Satellite Payload Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
8.4. Satellite Payload Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Weather Monitoring
8.4.2. Telecommunication
8.4.3. Scientific Research
8.4.4. Surveillance
8.4.5. Others
Chapter 9. Satellite Payload Market, by End-use
9.1. Market Snapshot
9.2. Global Satellite Payload Market by End-use, Performance - Potential Analysis
9.3. Global Satellite Payload Market Estimates & Forecasts by End-use 2020-2030 (USD Billion)
9.4. Satellite Payload Market, Sub Segment Analysis
9.4.1. Commercial
9.4.2. Military
Chapter 10. Global Satellite Payload Market, Regional Analysis
10.1. Top Leading Countries
10.2. Top Emerging Countries
10.3. Satellite Payload Market, Regional Market Snapshot
10.4. North America Satellite Payload Market
10.4.1. U.S. Satellite Payload Market
10.4.1.1. Payload Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.2. Vehicle Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.3. Orbit breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.4. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.1.5. End-use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
10.4.2. Canada Satellite Payload Market
10.5. Europe Satellite Payload Market Snapshot
10.5.1. U.K. Satellite Payload Market
10.5.2. Germany Satellite Payload Market
10.5.3. France Satellite Payload Market
10.5.4. Spain Satellite Payload Market
10.5.5. Italy Satellite Payload Market
10.5.6. Rest of Europe Satellite Payload Market
10.6. Asia-Pacific Satellite Payload Market Snapshot
10.6.1. China Satellite Payload Market
10.6.2. India Satellite Payload Market
10.6.3. Japan Satellite Payload Market
10.6.4. Australia Satellite Payload Market
10.6.5. South Korea Satellite Payload Market
10.6.6. Rest of Asia Pacific Satellite Payload Market
10.7. Latin America Satellite Payload Market Snapshot
10.7.1. Brazil Satellite Payload Market
10.7.2. Mexico Satellite Payload Market
10.8. Middle East & Africa Satellite Payload Market
10.8.1. Saudi Arabia Satellite Payload Market
10.8.2. South Africa Satellite Payload Market
10.8.3. Rest of Middle East & Africa Satellite Payload Market

Chapter 11. Competitive Intelligence
11.1. Key Company SWOT Analysis
11.1.1. Company 1
11.1.2. Company 2
11.1.3. Company 3
11.2. Top Market Strategies
11.3. Company Profiles
11.3.1. Airbus S.A.S (Netherlands)
11.3.1.1. Key Information
11.3.1.2. Overview
11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
11.3.1.4. Product Summary
11.3.1.5. Recent Developments
11.3.2. L3Harries Technologies (U.S.)
11.3.3. Lockheed Martin Corporation (U.S.)
11.3.4. Maxar Technologies (U.S.)
11.3.5. Northrop Grumman Corporation (U.S.)
11.3.6. Sierra Nevada Corporation (U.S.)
11.3.7. SpaceX (U.S.)
11.3.8. ST Engineering (Singapore)
11.3.9. Thales Group (France)
11.3.10. The Boeing Company (U.S.)
Chapter 12. Research Process
12.1. Research Process
12.1.1. Data Mining
12.1.2. Analysis
12.1.3. Market Estimation
12.1.4. Validation
12.1.5. Publishing
12.2. Research Attributes
12.3. Research Assumption

 

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