ビジュアル検索の世界市場規模調査&予測、提供サービス別(画像検索、検索レコメンデーション)、産業分野別(消費財、小売、自動車、ヘルスケア、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Visual Search Market Size study & Forecast, by Offering (Image Search, Search Recommendation), by Industry Vertical (Consumer Goods, Retail, Automotive, Healthcare, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のビジュアル検索市場は、2022年に約xx億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ビジュアル検索とは、テキストベースのキーワードではなく... もっと見る
サマリー世界のビジュアル検索市場は、2022年に約xx億米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけてxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ビジュアル検索とは、テキストベースのキーワードではなく、画像を入力クエリとして情報を検索できる技術である。コンピュータ・ビジョンと人工知能を活用して画像の内容を分析・理解し、画像の視覚的属性に基づいて関連する結果を検索する。ビジュアル・サーチ市場が拡大している背景には、eコマース・プラットフォームの増加や、AIおよび機械学習に対する需要の高まりといった要因がある。 ビジュアル・サーチは、ユーザーが直感的かつ効率的な方法で類似画像、製品、コンテンツを見つけることを可能にし、物理的世界とデジタル世界のギャップを埋める。その結果、ビジュアル検索の需要は、予測期間2023-2030年の間に国際市場で徐々に増加している。ビジュアル・サーチは、パーソナライズされたレコメンデーションと統合することができる。画像検索に基づいてユーザーの好みを分析し、eコマース・プラットフォームは顧客のスタイルや好みに合わせた提案を行うことができる。Statistaによると、2023年にはWooCommerceが世界トップのEコマース・ソフトウェア・プラットフォームとなり、市場シェアは39%に達した。Squarespace Online Storesが14.95%、Woo Themesが14.67%で2位と3位だった。さらに、2021年の世界の小売電子商取引の売上高は約5.2兆米ドルを占め、2026年には約8.1兆米ドルに達する。ビジュアル・サーチ市場を牽引するもう1つの重要な要因は、AIと機械学習に対する需要の高まりである。機械学習アルゴリズムは、学習された表現を使用して画像間の類似性を計算することができます。ユーザーが画像クエリを入力すると、システムはクエリ画像の特徴とデータベース内の特徴を比較し、最も視覚的に類似した結果を見つける。さらに、Statistaによると、2021年には、人工知能と機械学習の最も重要な応用例として、顧客体験の向上が57%に上るという。これらの技術を活用することで、さまざまな業務が進展する可能性がある。さらに、ビジュアル検索エンジンに対する需要の高まりや、インターネットとスマートフォンの普及率の増加は、予測期間中に市場に有利な成長機会を生み出すと予想される。しかし、高い運用コストと十分な技術インフラの不足が、2023~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害するとみられる。 世界のビジュアルサーチ市場の調査で考慮された主要地域には、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカが含まれます。北米は、ビジュアル検索エンジンのアプリケーションの増加と地域における技術進歩の増加により、2022年に市場を支配した。この地域の支配的な業績は、ビジュアル検索の全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域は、電子商取引アプリケーションのためのビジュアル検索エンジンソリューションの採用増加などの要因により、予測期間中に最速で成長すると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: アルファベット アマゾン・ドット・コム社 コーテキシカ・ビジョン・システムズ Goxip.com マイクロソフト株式会社 ピンタレスト 株式会社ショパゴン Slyce Acquisition Inc. スナップ チューリング・アナリティクス 市場の最近の動向 2023年7月、マイクロソフトは企業向けに設計されたBing生成AIチャットボットのアップグレードバージョンをリリースし、重要なデータプライバシーとガバナンスのセーフガードの実装を強調した。ビング・チャット・エンタープライズとして知られるこのバージョンは、技術大手によって最近リリースされた待望のビジュアル検索機能を含む、現在のチャットボットのすべての機能を保持する。 世界のビジュアル検索市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - オファリング, 産業分野, 地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 提供製品別 画像検索 検索レコメンデーション 業種別 消費財 小売 自動車 ヘルスケア その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Visual Search Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Visual Search Market, by Offering, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Visual Search Market, by Industry Vertical, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Visual Search Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Visual Search Market Dynamics 3.1. Visual Search Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising number of e-commerce platforms 3.1.1.2. Growing demand for AI and machine learning 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High operational cost 3.1.2.2. Lack of adequate technological infrastructure 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing demand for visual search engines 3.1.3.2. Increasing penetration of Internet and smartphones Chapter 4. Global Visual Search Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Visual Search Market, by Offering 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Visual Search Market by Offering, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Visual Search Market Estimates & Forecasts by Offering 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Visual Search Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Image Search 5.4.2. Search Recommendation Chapter 6. Global Visual Search Market, by Industry Vertical 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Visual Search Market by Industry Vertical, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Visual Search Market Estimates & Forecasts by Industry Vertical 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Visual Search Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Consumer Goods 6.4.2. Retail 6.4.3. Automotive 6.4.4. Healthcare 6.4.5. Others Chapter 7. Global Visual Search Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Visual Search Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Visual Search Market 7.4.1. U.S. Visual Search Market 7.4.1.1. Offering breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Industry Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Visual Search Market 7.5. Europe Visual Search Market Snapshot 7.5.1. U.K. Visual Search Market 7.5.2. Germany Visual Search Market 7.5.3. France Visual Search Market 7.5.4. Spain Visual Search Market 7.5.5. Italy Visual Search Market 7.5.6. Rest of Europe Visual Search Market 7.6. Asia-Pacific Visual Search Market Snapshot 7.6.1. China Visual Search Market 7.6.2. India Visual Search Market 7.6.3. Japan Visual Search Market 7.6.4. Australia Visual Search Market 7.6.5. South Korea Visual Search Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Visual Search Market 7.7. Latin America Visual Search Market Snapshot 7.7.1. Brazil Visual Search Market 7.7.2. Mexico Visual Search Market 7.8. Middle East & Africa Visual Search Market 7.8.1. Saudi Arabia Visual Search Market 7.8.2. South Africa Visual Search Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Visual Search Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Alphabet Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Amazon.com Inc. 8.3.3. Cortexica Vision Systems Ltd. 8.3.4. Goxip.com 8.3.5. Microsoft Corporation 8.3.6. Pinterest, Inc. 8.3.7. Shopagon Inc. 8.3.8. Slyce Acquisition Inc. 8.3.9. Snap Inc 8.3.10. Turing Analytics Inc Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Visual Search Market is valued at approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2023-2030. Visual search is a technology that allows users to search for information using images as the input query, rather than text-based keywords. It involves utilizing computer vision and artificial intelligence to analyze and understand the content of images, and then retrieve relevant results based on the visual attributes of those images. The Visual Search market is expanding because of factors such as the rising number of e-commerce platforms and growing demand for AI and machine learning Visual search enables users to find similar images, products, or content in an intuitive and efficient manner, bridging the gap between the physical and digital worlds. As a result, the demand for Visual Search has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Visual Search Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Visual Search Market, by Offering, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Visual Search Market, by Industry Vertical, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Visual Search Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Visual Search Market Dynamics 3.1. Visual Search Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising number of e-commerce platforms 3.1.1.2. Growing demand for AI and machine learning 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High operational cost 3.1.2.2. Lack of adequate technological infrastructure 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Growing demand for visual search engines 3.1.3.2. Increasing penetration of Internet and smartphones Chapter 4. Global Visual Search Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Visual Search Market, by Offering 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Visual Search Market by Offering, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Visual Search Market Estimates & Forecasts by Offering 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Visual Search Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Image Search 5.4.2. Search Recommendation Chapter 6. Global Visual Search Market, by Industry Vertical 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Visual Search Market by Industry Vertical, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Visual Search Market Estimates & Forecasts by Industry Vertical 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Visual Search Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Consumer Goods 6.4.2. Retail 6.4.3. Automotive 6.4.4. Healthcare 6.4.5. Others Chapter 7. Global Visual Search Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Visual Search Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Visual Search Market 7.4.1. U.S. Visual Search Market 7.4.1.1. Offering breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Industry Vertical breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Visual Search Market 7.5. Europe Visual Search Market Snapshot 7.5.1. U.K. Visual Search Market 7.5.2. Germany Visual Search Market 7.5.3. France Visual Search Market 7.5.4. Spain Visual Search Market 7.5.5. Italy Visual Search Market 7.5.6. Rest of Europe Visual Search Market 7.6. Asia-Pacific Visual Search Market Snapshot 7.6.1. China Visual Search Market 7.6.2. India Visual Search Market 7.6.3. Japan Visual Search Market 7.6.4. Australia Visual Search Market 7.6.5. South Korea Visual Search Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Visual Search Market 7.7. Latin America Visual Search Market Snapshot 7.7.1. Brazil Visual Search Market 7.7.2. Mexico Visual Search Market 7.8. Middle East & Africa Visual Search Market 7.8.1. Saudi Arabia Visual Search Market 7.8.2. South Africa Visual Search Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Visual Search Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Alphabet Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Amazon.com Inc. 8.3.3. Cortexica Vision Systems Ltd. 8.3.4. Goxip.com 8.3.5. Microsoft Corporation 8.3.6. Pinterest, Inc. 8.3.7. Shopagon Inc. 8.3.8. Slyce Acquisition Inc. 8.3.9. Snap Inc 8.3.10. Turing Analytics Inc Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
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