ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)の世界市場規模調査&予測:技術別(ヘッドマウント技術、ジェスチャートラッキング技術、プロジェクター&ディスプレイウォール技術)、製品別(VR半導体部品、VRデバイス、VRセンサー、その他)、エンドユーザー別(病院・クリニック、研究所、その他エンドユーザー)、地域別分析、2023-2030年Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Size study & Forecast, by Technology (Head-Mounted Technology, Gesture-Tracking Technology, Projector & Display Walls Technology), by Product (VR Semiconductor Components, VR Devices, VR Sensors, Others), by End User (Hospitals and Clinics, Research Laboratories, Other End Users), and Regional Analysis, 2023-2030 ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)の世界市場は、2022年に約7億5,790万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には33.18%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ヘルスケアにおけるバーチ... もっと見る
サマリーヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)の世界市場は、2022年に約7億5,790万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には33.18%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ヘルスケアにおけるバーチャル・リアリティ(VR)市場とは、ヘルスケア産業における没入型バーチャル・リアリティ技術の応用を指し、医療専門家が現実のシナリオをシミュレートし、トレーニング、治療、リハビリなど様々な医療目的で患者にインタラクティブで魅力的な体験を提供することを可能にします。ヘルスケアにおけるバーチャル・リアリティ(VR)市場は、神経疾患の発生率の上昇や資金調達活動の増加といった要因によって牽引されている。医療提供者は、患者の治療経験と能力を高めるために、バーチャルリアリティ(VR)の可能性を活用している。VRを医療行為に組み込むことで、専門家は健康問題を効率的に発見・診断できる。注目すべき応用例のひとつは、MRI検査中に閉所恐怖症の患者を支援するためにVR技術を使用し、より快適でストレスのない体験を提供することである。例えば、サンフランシスコを拠点とする視力ケア・プロバイダーのヴィヴィッド・ヴィジョンは、バーチャル・リアリティの支援を受けて、怠眼などの病状を治療している。同様に医療関係者も、PTSDに苦しむ退役軍人の治療にバーチャルリアリティ・ソリューションを導入している。インベスト・インディアの報告書によると、同国の医療セクターは2022年に3700億米ドルの目覚ましい投資増を集めた。同様に、2021年3月、ロサンゼルスを拠点とするアプライドVR社は、仮想現実(VR)技術を活用したデジタル療法ソリューションの開発のために2900万米ドルの資金を確保した。このように、医療におけるVRアプリケーションの投資と採用の増加は、市場の成長を促進すると予想されるいくつかの要因である。さらに、歯科治療やがん治療、遠隔医療や遠隔ヘルスケアにおけるVR利用の増加は、市場に有利な機会を生み出している。しかし、ユーザーのデータプライバシーに関する懸念は、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げる可能性がある。 ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)の世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。北米が2022年の市場を支配したのは、ヘルスケア分野におけるこれらの技術開発に向けた民間および政府資金の増加によるものである。また、北米は、高度な医療インフラが利用可能であり、医療への投資が増加し、技術革新への注力と相まって、医療分野におけるVRソリューションの需要を牽引しているため、予測期間中に最も急成長する地域と考えられています。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー マイクロソフト株式会社 アルファベット社(グーグル) ゼネラル・エレクトリック社 Koninklijke Philips N.V.(フィリップス) シンクシンク社 ファーストハンド・テクノロジー社 アプライドVR社 エコーピクセル社 DAQRI オルカヘルス社 市場の最近の動向 - 2022年2月、XRHealth社はメタバースにおけるバーチャルヘルスケア治療の拡大のため、1,000万米ドルの資金調達を発表した。 - 2022年11月、GEヘルスケアは、オムニファイXRTMインターベンショナルスイートシステムの開発を通じて、医療用画像を複合現実感技術に統合するためにmediview XR,Inc.と協業した。 ヘルスケアにおけるバーチャルリアリティ(VR)の世界市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 技術、製品、エンドユーザー、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 技術別 ヘッドマウント技術 ジェスチャートラッキング技術 プロジェクター&ディスプレイウォール技術 製品別 VR半導体部品 VRデバイス VRセンサー その他 エンドユーザー別 病院・クリニック 研究所 その他のエンドユーザー 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by Region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by Technology, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by Product, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by End User, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Dynamics 3.1. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rise in incidences of neurological disorders 3.1.1.2. Increase in number of investment activities 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Data privacy concerns of the users. 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rise in use of VR in dentistry and cancer therapies. 3.1.3.2. Telemedicine and Remote Healthcare Chapter 4. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Technology 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Technology, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Million) 5.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Sub Segment Analysis 5.4.1. Head-Mounted Technology 5.4.2. Gesture-Tracking Technology 5.4.3. Projector & Display Walls Technology Chapter 6. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Product 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Product, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Million) 6.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Sub Segment Analysis 6.4.1. VR Semiconductor Components 6.4.2. VR Devices 6.4.3. VR Sensors 6.4.4. Others Chapter 7. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market, by End User 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by End User, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Million) 7.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Sub Segment Analysis 7.4.1. Hospitals and Clinics 7.4.2. Research Laboratories 7.4.3. Other End Users Chapter 8. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Regional Market Snapshot 8.4. North America Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.4.1. U.S. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5. Europe Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Snapshot 8.5.1. U.K. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.2. Germany Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.3. France Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.4. Spain Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.5. Italy Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.6. Rest of Europe Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6. Asia-Pacific Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Snapshot 8.6.1. China Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.2. India Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.3. Japan Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.4. Australia Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.5. South Korea Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.7. Latin America Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Snapshot 8.7.1. Brazil Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.7.2. Mexico Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8. Middle East & Africa Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8.1. Saudi Arabia Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8.2. South Africa Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Microsoft Corporation 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Alphabet Inc. (Google) 9.3.3. General Electric Company 9.3.4. Koninklijke Philips N.V. (Philips) 9.3.5. SyncThink Inc. 9.3.6. Firsthand Technology Inc. 9.3.7. AppliedVR, Inc. 9.3.8. EchoPixel Inc. 9.3.9. DAQRI 9.3.10. Orca Health, Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Virtual Reality (VR) in Healthcare Market is valued at approximately USD 757.9 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 33.18% over the forecast period 2023-2030. Virtual Reality (VR) in healthcare market refers to the application of immersive virtual reality technology in the healthcare industry, enabling healthcare professionals to simulate real-life scenarios and provide patients with interactive and engaging experiences for various medical purposes, including training, therapy, and rehabilitation. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market is being driven by factors such as the rise in incidences of neurological disorders and the increase in the number of fund-raising activities. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by Region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by Technology, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by Product, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , by End User, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Dynamics 3.1. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rise in incidences of neurological disorders 3.1.1.2. Increase in number of investment activities 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Data privacy concerns of the users. 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rise in use of VR in dentistry and cancer therapies. 3.1.3.2. Telemedicine and Remote Healthcare Chapter 4. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Technology 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Technology, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Million) 5.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Sub Segment Analysis 5.4.1. Head-Mounted Technology 5.4.2. Gesture-Tracking Technology 5.4.3. Projector & Display Walls Technology Chapter 6. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Product 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by Product, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Estimates & Forecasts by Product 2020-2030 (USD Million) 6.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Sub Segment Analysis 6.4.1. VR Semiconductor Components 6.4.2. VR Devices 6.4.3. VR Sensors 6.4.4. Others Chapter 7. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market, by End User 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market by End User, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Million) 7.4. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Sub Segment Analysis 7.4.1. Hospitals and Clinics 7.4.2. Research Laboratories 7.4.3. Other End Users Chapter 8. Global Virtual Reality (VR) in Healthcare Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market , Regional Market Snapshot 8.4. North America Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.4.1. U.S. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Product breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5. Europe Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Snapshot 8.5.1. U.K. Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.2. Germany Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.3. France Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.4. Spain Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.5. Italy Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.5.6. Rest of Europe Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6. Asia-Pacific Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Snapshot 8.6.1. China Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.2. India Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.3. Japan Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.4. Australia Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.5. South Korea Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.7. Latin America Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Snapshot 8.7.1. Brazil Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.7.2. Mexico Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8. Middle East & Africa Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8.1. Saudi Arabia Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8.2. South Africa Virtual Reality (VR) in Healthcare Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Virtual Reality (VR) in Healthcare Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Microsoft Corporation 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Alphabet Inc. (Google) 9.3.3. General Electric Company 9.3.4. Koninklijke Philips N.V. (Philips) 9.3.5. SyncThink Inc. 9.3.6. Firsthand Technology Inc. 9.3.7. AppliedVR, Inc. 9.3.8. EchoPixel Inc. 9.3.9. DAQRI 9.3.10. Orca Health, Inc. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療IT)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のヘルスケアIT分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(virtual)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|