ソーシャルネットワーキングアプリの世界市場規模調査&予測、市場別(Google Playストア、Apple iOSストア、Microsoftストア、その他)、デバイスタイプ別(スマートフォン、その他)、収益源別(広告、アプリ内課金、有料アプリ)、地域別分析、2023年~2030年Global Social Networking App Market Size study & Forecast, by Market Place (Google Play Store, Apple iOS Store, Microsoft Store, Other), by Device Type (Smartphone, Other), by Revenue Source (Advertising, In-App Purchase, Paid App) and Regional Analysis, 2023-2030 ソーシャルネットワーキングアプリの世界市場規模は、2022年に約490.9億米ドルとなり、予測期間2023-2030年には複合年間成長率26.20%以上で成長すると予測されている。ソーシャル・ネットワーキング・アプリは、... もっと見る
サマリーソーシャルネットワーキングアプリの世界市場規模は、2022年に約490.9億米ドルとなり、予測期間2023-2030年には複合年間成長率26.20%以上で成長すると予測されている。ソーシャル・ネットワーキング・アプリは、アンドロイド、iOS、マイクロソフトをベースとしたアプリケーションで、世界中の人々をつなぎ、画像、テキスト、動画などの情報を共有するのに役立つ。また、ビデオ通話やテキスト会話など、さまざまな機能を通じてライブで会話することもできる。スマートフォンユーザーの増加とインターネット契約数の増加が、世界のソーシャルネットワーキングアプリ市場の成長に寄与する原動力となっている。Statistaによると、2022年の世界のスマートフォン契約数は約66億に達し、2028年には約78億に成長すると予想されている。スマートフォンのネットワーク契約数の大幅な増加に伴い、ユーザーの間では、長距離接続を容易にするためのソーシャル・ネットワーキング・アプリの必要性が高まるだろう。国際電気通信連合(ITU)によると、2022年には約53億人がインターネットサービスを利用しており、これは世界総人口の約66%にあたると推定されている。 このような要因の増加は、世界のソーシャルネットワーキングアプリ市場の大幅な成長につながる。しかし、国の通信政策やセキュリティ上の懸念が市場の成長を妨げる可能性がある。また、先進技術やIoTの利用拡大が、世界ソーシャルネットワーキングアプリ市場の成長機会として浮上するだろう。 ソーシャルネットワーキングアプリの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、人口の多さ、スマートフォンユーザーの増加、中国やインドなどの国々を中心としたインターネット加入の増加などの要因により、市場を支配しており、世界のソーシャルネットワーキングアプリ市場に大規模な顧客基盤を提供しています。さらに、ヨーロッパ地域は、グローバルソーシャルネットワーキングアプリ市場の成長をエスカレートさせる高度な技術と生活水準の使用への傾斜により、最も急成長している地域になると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: Reddit Inc. Meta Platforms Inc. ツイッター社 ミートアップ タップブック タンブラー 楽天Viber株式会社 ウィスパーテキスト合同会社 LINE株式会社 ユーボ 市場における最近の動き 2023年5月、Z世代向けのソーシャル・ネットワーキング・プラットフォームを新たに立ち上げたslickは、WEH venturesによるシード資金調達ラウンドで160万米ドルを調達した。この資金調達は、ユーザーエクスペリエンスの向上と、より多くのユーザーを惹きつける新機能の開発に使われる。 2023年3月、MetaのCEOはウィンドウズ向けの新しいWhatsAppアプリを発表した。このアプリを使えば、一度に最大8人とビデオ通話ができ、最大32人と音声通話ができるようになる。 ソーシャルネットワーキングアプリの世界市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 市場、デバイスタイプ、収益源、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: マーケットプレイス別 Google Playストア アップルiOSストア マイクロソフトストア その他 デバイスタイプ別 スマートフォン その他 収入源別 広告 アプリ内課金 有料アプリ 地域別 北米 アメリカ カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Social Networking App Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Social Networking App Market, by Market Place, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Social Networking App Market, by Device type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Social Networking App Market, by Revenue Source, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Social Networking App Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Social Networking App Market Dynamics 3.1. Social Networking App Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Number of Smartphone Users 3.1.1.2. Increasing Number of Internet Subscription 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Country’s Telecommunication Policy 3.1.2.2. Security Concern 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Advance Technology 3.1.3.2. Increasing Use of IoT Chapter 4. Global Social Networking App Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Social Networking App Market, by Market Place 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Social Networking App Market by Market Place, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Social Networking App Market Estimates & Forecasts by Market Place 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Social Networking App Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Google Play Store 5.4.2. Apple iOS Store 5.4.3. Microsoft Store 5.4.4. Other Chapter 6. Global Social Networking App Market, by Device type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Social Networking App Market by Device type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Social Networking App Market Estimates & Forecasts by Device type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Social Networking App Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Smartphone 6.4.2. Other Chapter 7. Global Social Networking App Market, by Revenue Source 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Social Networking App Market by Revenue Source, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Social Networking App Market Estimates & Forecasts by Revenue Source 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Social Networking App Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Advertising 7.4.2. In-App Purchase 7.4.3. Paid App Chapter 8. Global Social Networking App Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Social Networking App Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Social Networking App Market 8.4.1. U.S. Social Networking App Market 8.4.1.1. Market Place breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Device type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Revenue Source breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Social Networking App Market 8.5. Europe Social Networking App Market Snapshot 8.5.1. U.K. Social Networking App Market 8.5.2. Germany Social Networking App Market 8.5.3. France Social Networking App Market 8.5.4. Spain Social Networking App Market 8.5.5. Italy Social Networking App Market 8.5.6. Rest of Europe Social Networking App Market 8.6. Asia-Pacific Social Networking App Market Snapshot 8.6.1. China Social Networking App Market 8.6.2. India Social Networking App Market 8.6.3. Japan Social Networking App Market 8.6.4. Australia Social Networking App Market 8.6.5. South Korea Social Networking App Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Social Networking App Market 8.7. Latin America Social Networking App Market Snapshot 8.7.1. Brazil Social Networking App Market 8.7.2. Mexico Social Networking App Market 8.8. Middle East & Africa Social Networking App Market 8.8.1. Saudi Arabia Social Networking App Market 8.8.2. South Africa Social Networking App Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Social Networking App Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Reddit Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Meta Platforms Inc. 9.3.3. Twitter Inc. 9.3.4. Meet Up 9.3.5. Tapebook 9.3.6. Tumblr 9.3.7. Rakuten Viber Inc 9.3.8. Whisper Text LLC 9.3.9. Line Corporation 9.3.10. Yubo Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Social Networking App Market is valued approximately USD 49.09 billion in 2022 and is anticipated to grow with a compounded annual growth rate of more than 26.20% over the forecast period 2023-2030. Social Networking App are application based on Android, iOS and Microsoft which helps in connecting people all around the globe and allow them sharing information such as images, text and videos. It also allows them to talk live through various features such as video calls or textual conversation. Increasing number of smartphone users and increasing number of internet subscription are driving factors contributing in the growth of Global social Networking App Market. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Social Networking App Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Social Networking App Market, by Market Place, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Social Networking App Market, by Device type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Social Networking App Market, by Revenue Source, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Social Networking App Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Social Networking App Market Dynamics 3.1. Social Networking App Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Number of Smartphone Users 3.1.1.2. Increasing Number of Internet Subscription 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Country’s Telecommunication Policy 3.1.2.2. Security Concern 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Advance Technology 3.1.3.2. Increasing Use of IoT Chapter 4. Global Social Networking App Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Social Networking App Market, by Market Place 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Social Networking App Market by Market Place, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Social Networking App Market Estimates & Forecasts by Market Place 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Social Networking App Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Google Play Store 5.4.2. Apple iOS Store 5.4.3. Microsoft Store 5.4.4. Other Chapter 6. Global Social Networking App Market, by Device type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Social Networking App Market by Device type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Social Networking App Market Estimates & Forecasts by Device type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Social Networking App Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Smartphone 6.4.2. Other Chapter 7. Global Social Networking App Market, by Revenue Source 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Social Networking App Market by Revenue Source, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Social Networking App Market Estimates & Forecasts by Revenue Source 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Social Networking App Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Advertising 7.4.2. In-App Purchase 7.4.3. Paid App Chapter 8. Global Social Networking App Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Social Networking App Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Social Networking App Market 8.4.1. U.S. Social Networking App Market 8.4.1.1. Market Place breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Device type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Revenue Source breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Social Networking App Market 8.5. Europe Social Networking App Market Snapshot 8.5.1. U.K. Social Networking App Market 8.5.2. Germany Social Networking App Market 8.5.3. France Social Networking App Market 8.5.4. Spain Social Networking App Market 8.5.5. Italy Social Networking App Market 8.5.6. Rest of Europe Social Networking App Market 8.6. Asia-Pacific Social Networking App Market Snapshot 8.6.1. China Social Networking App Market 8.6.2. India Social Networking App Market 8.6.3. Japan Social Networking App Market 8.6.4. Australia Social Networking App Market 8.6.5. South Korea Social Networking App Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Social Networking App Market 8.7. Latin America Social Networking App Market Snapshot 8.7.1. Brazil Social Networking App Market 8.7.2. Mexico Social Networking App Market 8.8. Middle East & Africa Social Networking App Market 8.8.1. Saudi Arabia Social Networking App Market 8.8.2. South Africa Social Networking App Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Social Networking App Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Reddit Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Meta Platforms Inc. 9.3.3. Twitter Inc. 9.3.4. Meet Up 9.3.5. Tapebook 9.3.6. Tumblr 9.3.7. Rakuten Viber Inc 9.3.8. Whisper Text LLC 9.3.9. Line Corporation 9.3.10. Yubo Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のICT分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(social networking)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |