世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アダプティブラーニングソフトウェアの世界市場規模調査&予測、用途別(学生連携、分析と洞察、Eラーニングオーサリング、統合学習管理システム、その他)、エンドユーザー別(K-12、高等教育、企業)、地域分析、2022-2029年


Global Adaptive Learning Software Market Size Study & Forecast, by Application (Student Collaboration, Analytics and Insight, E-Learning Authoring, Integrated Learning Management System, and Others), End-User (K-12, Higher Education, and Corporate) and Regional Analysis, 2022-2029

アダプティブラーニングソフトウェアの世界市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。アダプティブラーニングソフトウェアは、学生... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年4月24日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

アダプティブラーニングソフトウェアの世界市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。アダプティブラーニングソフトウェアは、学生の学習意欲を高め、さまざまな学習プログラムへの参加を促進するために使用されるeラーニングソリューションです。さらに、このソフトウェアは、教育機関によって、学生独自の学習ニーズに応じてカスタマイズされたリソースやアクティビティを提供するために使用されます。EdTechへの支出の増加や、個別学習への重点的な取り組みが、市場成長を促す主な要因となっています。

EdTechへの支出の増加は、Adaptive Learning Softwareの世界市場の成長に寄与しています。例えば、India Brand Equity Foundation(IBEF)の推計によると、2020年のインドのEdTech産業は7億5000万米ドルと推定され、この金額は2024年までに2億8623万米ドル、2025年までにさらに40007万米ドルに成長すると予測されています。また、政府当局の積極的な取り組みやブレンデッドラーニング技術の台頭により、予測期間中、同市場は有利な成長見通しを立てています。しかし、データプライバシーに関する懸念と、発展途上地域における限られた認識と低いICT支出は、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害する。

適応学習ソフトウェアの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、主要な市場プレイヤーの優位性に加え、同地域の大学や高等教育機関における適応学習ソリューションの採用が増加していることから、収益面で市場を支配しており、予測期間中に同市場に有利な機会を創出すると考えられます。一方、アジア太平洋地域は、インド、日本、韓国、シンガポールなどの国々におけるEdTech組織の拡大などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
DreamBox Learning Inc.
Smart Sparrow Pty Ltd.
D2Lコーポレーション
Knewton
ニューリーフテクノロジーズ
リアライズ・イット
株式会社フィッシュツリー(Fishtree Inc.
株式会社スクートパッド
ピアソンエデュケーション
株式会社キダプティブ

市場の最近の動向
 2023年1月、インドに拠点を置くThomson Digitalは、QI www.qanditoday.com を発表し、EdTech業界への進出を発表した。この新しいプラットフォームは、JEEやNEETの準備のための初のアセスメント主導型プラットフォームである。





世界の適応型学習ソフトウェア市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合状況、成長要因、トレンド
カバーするセグメント アプリケーション、エンドユーザー、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

アプリケーション別
学生コラボレーション
アナリティクスとインサイト
Eラーニングオーサリング
統合学習管理システム
その他

エンドユーザー別
K-12
高等教育機関
企業

地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

ページTOPに戻る


目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Adaptive Learning Software Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Adaptive Learning Software Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Adaptive Learning Software Market, by End-User, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Adaptive Learning Software Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Adaptive Learning Software Market Dynamics
3.1. Adaptive Learning Software Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing spending on EdTech
3.1.1.2. Growing emphasis on personalised learning
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Limited awareness
3.1.2.2. Low ICT expenditure in developing regions.
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Favourable initiatives from government authorities
3.1.3.2. Rising emergence of blended learning technology
Chapter 4. Global Adaptive Learning Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Adaptive Learning Software Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Adaptive Learning Software Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Adaptive Learning Software Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Adaptive Learning Software Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Student Collaboration
6.4.2. Analytics and Insight
6.4.3. E-Learning Authoring
6.4.4. Integrated Learning Management System
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Adaptive Learning Software Market, by End-User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Adaptive Learning Software Market by End-User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Adaptive Learning Software Market Estimates & Forecasts by End-User 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Adaptive Learning Software Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. K-12
7.4.2. Higher Education
7.4.3. Corporate
Chapter 8. Global Adaptive Learning Software Market, Regional Analysis
8.1. Adaptive Learning Software Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Adaptive Learning Software Market
8.2.1. U.S. Adaptive Learning Software Market
8.2.1.1. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Adaptive Learning Software Market
8.3. Europe Adaptive Learning Software Market Snapshot
8.3.1. U.K. Adaptive Learning Software Market
8.3.2. Germany Adaptive Learning Software Market
8.3.3. France Adaptive Learning Software Market
8.3.4. Spain Adaptive Learning Software Market
8.3.5. Italy Adaptive Learning Software Market
8.3.6. Rest of Europe Adaptive Learning Software Market
8.4. Asia-Pacific Adaptive Learning Software Market Snapshot
8.4.1. China Adaptive Learning Software Market
8.4.2. India Adaptive Learning Software Market
8.4.3. Japan Adaptive Learning Software Market
8.4.4. Australia Adaptive Learning Software Market
8.4.5. South Korea Adaptive Learning Software Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Adaptive Learning Software Market
8.5. Latin America Adaptive Learning Software Market Snapshot
8.5.1. Brazil Adaptive Learning Software Market
8.5.2. Mexico Adaptive Learning Software Market
8.5.3. Rest of Latin America Adaptive Learning Software Market
8.6. Rest of The World Adaptive Learning Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. DeramBox Learning Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Smart Sparrow Pty Ltd.
9.2.3. D2l Corporation
9.2.4. Knewton
9.2.5. New Leaf Technologies
9.2.6. Realizeit
9.2.7. Fishtree Inc.
9.2.8. Scootpad Corporation
9.2.9. Pearson Education
9.2.10. Kidaptive, Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Adaptive Learning Software Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Adaptive Learning Software is an e-learning solution that is used for enhancing students’ learning, engagement, and participation in different study programs. Moreover, this software is used by educational institutions to provide students with customized resources and activities as per their unique learning needs. The increasing spending on EdTech and growing emphasis on personalised learning are key factors driving the market growth.

Rising EdTech spending is contributing towards the growth of the Global Adaptive Learning Software Market. For instance – as per India Brand Equity Foundation (IBEF) estimates – in 2020, the India EdTech industry was estimated at USD 750 million, and this amount is projected to grow to USD 2862.3 million by 2024, and a further USD 4000.7 million by 2025. Also, favorable initiatives from government authorities as well as rising emergence of blended learning technology would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, concern over data privacy coupled with limited awareness and low ICT expenditure in developing regions hinders the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Adaptive Learning Software Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of leading market players as well as increasing adoption of adaptive learning solutions from universities and higher educational institutions in the region would create lucrative opportunities for the market over the projected period. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising expansion of EdTech organizations in the countries such as India, Japan, South Korea, and Singapore among others.

Major market players included in this report are:
DreamBox Learning Inc.
Smart Sparrow Pty Ltd.
D2l Corporation
Knewton
New Leaf Technologies
Realizeit
Fishtree Inc.
Scootpad Corporation
Pearson Education
Kidaptive Inc.

Recent Developments in the Market:
 In January 2023, India based Thomson Digital announced its foray into the EdTech industry with the launch of QI www.qanditoday.com. This new platform is a first-of-its-kind assessment-led platform for the preparation of JEE and NEET.





Global Adaptive Learning Software Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Application, End-User, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Application
Student Collaboration
Analytics and Insight
E-Learning Authoring
Integrated Learning Management System
Others

By End-User
K-12
Higher Education
Corporate

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Adaptive Learning Software Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Adaptive Learning Software Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Adaptive Learning Software Market, by End-User, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Adaptive Learning Software Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Adaptive Learning Software Market Dynamics
3.1. Adaptive Learning Software Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing spending on EdTech
3.1.1.2. Growing emphasis on personalised learning
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Limited awareness
3.1.2.2. Low ICT expenditure in developing regions.
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Favourable initiatives from government authorities
3.1.3.2. Rising emergence of blended learning technology
Chapter 4. Global Adaptive Learning Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Adaptive Learning Software Market, by Application
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Adaptive Learning Software Market by Application, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Adaptive Learning Software Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Adaptive Learning Software Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Student Collaboration
6.4.2. Analytics and Insight
6.4.3. E-Learning Authoring
6.4.4. Integrated Learning Management System
6.4.5. Others
Chapter 7. Global Adaptive Learning Software Market, by End-User
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Adaptive Learning Software Market by End-User, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Adaptive Learning Software Market Estimates & Forecasts by End-User 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Adaptive Learning Software Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. K-12
7.4.2. Higher Education
7.4.3. Corporate
Chapter 8. Global Adaptive Learning Software Market, Regional Analysis
8.1. Adaptive Learning Software Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Adaptive Learning Software Market
8.2.1. U.S. Adaptive Learning Software Market
8.2.1.1. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Adaptive Learning Software Market
8.3. Europe Adaptive Learning Software Market Snapshot
8.3.1. U.K. Adaptive Learning Software Market
8.3.2. Germany Adaptive Learning Software Market
8.3.3. France Adaptive Learning Software Market
8.3.4. Spain Adaptive Learning Software Market
8.3.5. Italy Adaptive Learning Software Market
8.3.6. Rest of Europe Adaptive Learning Software Market
8.4. Asia-Pacific Adaptive Learning Software Market Snapshot
8.4.1. China Adaptive Learning Software Market
8.4.2. India Adaptive Learning Software Market
8.4.3. Japan Adaptive Learning Software Market
8.4.4. Australia Adaptive Learning Software Market
8.4.5. South Korea Adaptive Learning Software Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Adaptive Learning Software Market
8.5. Latin America Adaptive Learning Software Market Snapshot
8.5.1. Brazil Adaptive Learning Software Market
8.5.2. Mexico Adaptive Learning Software Market
8.5.3. Rest of Latin America Adaptive Learning Software Market
8.6. Rest of The World Adaptive Learning Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. DeramBox Learning Inc.
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Smart Sparrow Pty Ltd.
9.2.3. D2l Corporation
9.2.4. Knewton
9.2.5. New Leaf Technologies
9.2.6. Realizeit
9.2.7. Fishtree Inc.
9.2.8. Scootpad Corporation
9.2.9. Pearson Education
9.2.10. Kidaptive, Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP 社の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る