電気自動車アフターマーケット - 世界および地域市場分析:車両タイプ、推進タイプ、販売拠点、販売形態、部品、国レベル分析に焦点 - 2023-2032年の分析と予測
Electric Vehicle Aftermarket - A Global and Regional Market Analysis: Focus on Vehicle Type, Propulsion Type, Sales Outlet, Mode of Sales, Part, and Country-Level Analysis - Analysis and Forecast, 2023-2032
電気自動車アフターマーケットの概要
世界の電気自動車アフターマーケットは、2022年の445億2,000万ドルから2032年には2,862億6,000万ドルに達し、予測期間2023-2032年のCAGRは20.73%で成長すると予測されてい... もっと見る
サマリー 電気自動車アフターマーケットの概要
世界の電気自動車アフターマーケットは、2022年の445億2,000万ドルから2032年には2,862億6,000万ドルに達し、予測期間2023-2032年のCAGRは20.73%で成長すると予測されている。電気自動車アフターマーケットの成長は、電気自動車の人気の高まり、電気自動車のカスタマイズに対する消費者の需要の急増、電気自動車のセカンドライフアプリケーションの人気の高まりによって牽引されると予想される。
市場ライフサイクルステージ
電気自動車(EV)は、世界の排出量の約6分の1を占める道路交通部門の脱炭素化を追求する上で極めて重要な技術である。世界の電気自動車市場の成長を促進するためには、意欲的な政策の継続的実施が不可欠である。
クリーン・エネルギー分野で電気自動車ほどダイナミズムを示す分野はない。近年、航続距離の向上、幅広いモデル展開、性能基準の強化に伴い、販売台数は目覚ましい伸びを示している。国際エネルギー機関(IEA)によると、2023年には新車販売の20%近くが電気自動車になると予測されている。
過去2年間に観測された力強い成長が続けば、2030年までに、自動車使用による二酸化炭素排出量は、ネット・ゼロ・エミッション(NZE)シナリオ2050に沿った軌道に乗ることが考えられる。とはいえ、電気自動車の普及は、世界規模でまだ完全には実現していない。発展途上国や新興国における電気自動車アフターマーケット用部品の販売は伸び悩んでいるが、その主な原因は、電気自動車の初期費用が比較的高いことと、充電インフラが十分に整備されていないことである。
軽量車両の電動化は、ポートフォリオ戦略や投資戦略が著しく複雑になることから、多面的な課題を提示している。アフターマーケット領域で活動する市場主体は、電気自動車と内燃機関(ICE)車の両方に対応する必要がある。バッテリー電気自動車(BEV)は、従来のアフターマーケット部品に対する需要がICE車より30%少ないと推定されるため、さらに複雑な問題が浮上し、アフターマーケット部門に多様な課題をもたらす。
電動化のプロセスは、バリュー・チェーン全体の利害関係者にとって新たな機会の到来を告げるものである。自動車部品メーカーは、BEVに特化した要素を含む製品ポートフォリオに戦略的に移行し、再製造イニシアチブを包含するように事業の枠組みを拡大することができる。また、販売後の機能を持たないことが多いバッテリーの専門家との協業も、成長の道筋を示す。卸売業者は、使用済みコンポーネントの管理において極めて重要な役割を果たすことができ、確立された物流ネットワークを活用して新たな顧客層を取り込むことができる。サービス工場は、BEV に特化するか、ICE と BEV 両方の技術に特化し、その過程で専門サービスプロバイダとパートナーシップを結ぶ可能性がある。
インパクト
電気自動車のアフターマーケットは、電気自動車の普及の急増、電気自動車のカスタマイズに対する消費者の関心の高まり、電気自動車をセカンドライフ用途に再利用する傾向の高まりなど、いくつかの要因によって牽引されている。
電気自動車アフターマーケット・ソリューション・プロバイダー/ベンダーは、研究開発(R&D)への多額の投資や電気自動車エコシステムの他の主要な利害関係者とのパートナーシップを通じて、先進的な電気自動車アフターマーケット・ソリューションの開発に向けて取り組んでいる。電気自動車に対する需要の急速な高まり、政府機関による政策、補助金、投資の重視の増加、自動車メーカーの脱炭素化への焦点のシフトなどにより、電気自動車アフターマーケット・ソリューションは、レビュー期間中にその需要が大幅に増加することが予想される。
市場細分化:
セグメンテーション1:自動車タイプ別
- 乗用車
- 商用車
車両タイプ別では、2032年までに乗用車が世界の電気自動車アフターマーケットにおける車両タイプ別セグメントを支配すると予想されている。この優位性は、発展途上国と先進国の両方において、乗用電気自動車の採用が増加していることに起因している。この上昇軌道は、より厳格な排ガス規制の収束と、補助金を含む政府のイニシアチブの強化に支えられており、最近の乗用車用電気自動車の需要増大につながっている。
セグメンテーション2:推進力タイプ別
- バッテリー電気自動車(BEV)
- プラグインハイブリッド車(PHEV)
- ハイブリッド電気自動車(HEV)
バッテリー式電気自動車(BEV)、ハイブリッド式電気自動車(HEV)、プラグインハイブリッド式電気自動車(PHEV)は、世界の電気自動車アフターマーケットに供給されている主要な推進タイプである。BEVモデルはかなりの期間、市場で大きな支持を集めてきたが、航続距離への不安と高い初期費用をめぐる懸念が、顧客にBEVよりもHEVを選ぶよう促している。HEVは、従来のガソリン車やディーゼル車と比較して排出ガスレベルが低い。HEVの普及が拡大し続ける中、アフターマーケット参加者にとっては、HEV用スペアパーツの需要拡大に対応することが不可欠となっている。
セグメンテーション3:販売店別
- 公認サービスセンター
- プレミアム・マルチブランド・サービスセンター
- その他
様々な販売店の中で、認定サービスセンター(OEM)セグメントが2022年に最大の市場シェアを占めた。これらのセンターには、電気自動車技術の専門知識を有する高度な訓練を受けた技術者が常駐している。
セグメンテーション4:販売形態別
- オフライン販売
- オンライン販売
販売形態のうち、オフライン販売セグメントが予測期間2023-2032年を通じて市場を支配すると予想される。
セグメンテーション5:部品別
- バッテリー
- タイヤとホイール
- ブレーキとサスペンション
- ボディ部品
- その他
タイヤ・ホイール分野は、予測期間を通じて収益の大半を占めると予想される。自動車の電動化は、今後数年間のタイヤとホイールの交換需要にプラスの影響を与えるだろう。これは、車両全体の重量が増加し、この部品カテゴリーの摩耗率が高くなるためと考えられる。
セグメンテーション6:地域別
- 北米
- 欧州
- 英国
- 中国
- アジア太平洋および日本
- その他の地域
2022年にはアジア太平洋と日本が電気自動車アフターマーケットを支配した。これは日本にHEVパー クが豊富にあるためである。この地域はまた、他のアジア諸国でもEVの採用が増加しているため、今後数年間で大幅な成長が見込まれる。しかし、EVを好む消費者の嗜好の変化、環境意識の高まり、必要不可欠な原材料へのアクセス、堅調な経済成長、費用対効果の高い労働力により、本レポートの対象範囲に含まれる他の地域と比較して、予測期間中に最も速い成長を記録すると予想されるのは中国である。これらの極めて重要な要因が総合的に国内の電気自動車エコシステムの堅調な成長に寄与しており、それによって今後数年間のアフターマーケット需要の繁栄への道を開いている。
電気自動車アフターマーケットにおける最近の動き
- 2023年4月、Robert Bosch GmbHは "Ultra White bulb range "を発表した。この強化された色温度は、4,200~4,800ケルビンのヘッドライト・タイプで利用できるようになり、より鮮やかで輝きのある光出力を実現する。これらの "Ultra White "バルブは、標準的なハロゲンバルブと比較して輝度が40%向上している。
- 2022年6月、シェフラーAGはe-モビリティ向けの新しい4-in-one電動アクスルを発売しました。この製品は、革新的な熱管理によって快適性と航続距離を向上させ、電気モーター、熱管理、パワーエレクトロニクス、トランスミッションを1つの完全なシステムとして相互作用させることで性能を高めています。
- 2022年1月、コンチネンタルAGは、TecDocカタログに新たに導入されたタイヤ製品カテゴリーで、コンチネンタル、ユニロイヤル、ゼンペリット、バルム、ゼネラルタイヤ、バイキング、ジスレーブド、マーボー、マタドールという尊敬すべきブランドを紹介する最初のタイヤメーカーとなり、重要なマイルストーンを達成した。これによりユーザーは、サイズ指定や車両検索を通じて、各自の車両に合わせた夏用、冬用、オールシーズン用タイヤの包括的なラインアップを便利に検索できるようになる。
- 2021年9月、ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェン社は、電気自動車向けに特別に設計された最先端のブレーキ技術であるTRW電動ブレーキブースターを発表しました。この革新的なシステムは、先進の電子部品を利用してブレーキ作動を強化し、優れた性能と応答性を提供します。TRWエレクトリック・ブレーキ・ブースターの導入は、電気自動車特有の要件に対応したオーダーメイドのソリューションを提供するというZFのコミットメントを明確にするものであり、アフターマーケット業界のリーダーとしての地位をさらに強固なものにするものです。
- 2021年4月、ミシュランは新しいタイヤ「MICHELIN X Incity EV Z」を発売した。これはミシュランが電気バス向けに提供する初のタイヤシリーズで、従来の郊外および都市部の車両にも使用できる。
需要 - 推進力と限界
以下は、電気自動車アフターマーケットの需要促進要因である:
- 電気自動車の人気上昇
- 電気自動車のカスタマイズに対する消費者需要の増大
- 電気自動車のセカンドライフ・アプリケーションの人気の高まり
電気自動車アフターマーケットの限界は以下の通りである:
- 電気自動車アフターマーケットのインフラと意識の欠如
- 電気自動車用スペアパーツのコストと入手性の問題
このレポートは組織にどのような付加価値をもたらすのか?
製品/イノベーション戦略:製品戦略は、読者が業界参加者が提供するさまざまなアフターマーケットソリューションを理解するのに役立ちます。
成長/マーケティング戦略:電気自動車のアフターマーケットは著しいペースで成長しており、市場参入者にとって大きなチャンスとなっている。このセグメントで取り上げている戦略には、製品発売、提携、協力、事業拡大、投資などがある。各社が好む戦略は、世界の電気自動車アフターマーケットにおける地位を強化するための製品投入、パートナーシップ、提携である。
競争戦略:本調査で分析・プロファイリングした電気自動車アフターマーケットの主要企業には、電気自動車用の部品やアクセサリーを開発する電気自動車アフターマーケット・ソリューション・プロバイダーが含まれる。さらに、電気自動車アフターマーケットで事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者がプレイヤー同士の積み重ね方を理解するのに役立ち、明確な市場風景を提示している。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援することが期待される。
主要市場プレイヤーと競合の概要
プロフィールに掲載されている企業は、主要専門家から収集したインプットと、企業のカバレッジ、製品ポートフォリオ、地域プレゼンス分析に基づいて選定されている。
主な企業
- ロバート・ボッシュGmbH
- コンチネンタルAG
- ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
- シェフラーAG
- NTN株式会社
- ボルグワーナー
- ミシュラン
- ミシュラン
- 株式会社アイシン
- 株式会社デンソー
- GUDホールディングス株式会社
- HELLA GmbH & Co.KGaA
- Kavo B.V.
- 株式会社マレリホールディングス
- Tスポーツライン株式会社
- 株式会社ブリヂストン
- 横浜ゴム株式会社
- 曙ブレーキ工業株式会社
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目次 メールに添付
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プレスリリース
世界の電気自動車アフターマーケットは2032年に2862億6000万ドルに達すると推定されることが、BISリサーチのプレミアムマーケットインテリジェンス調査で明らかになった。また、予測期間2023-2032年のCAGRは20.73%になると予測しています。
電気自動車の人気の高まり、電気自動車のカスタマイズに対する消費者の需要の急増、電気自動車のセカンドライフアプリケーションの人気の高まりは、電気自動車のアフターマーケット需要を増大させる主な要因の一部である。
レポートのUSP
- 電気自動車アフターマーケットソリューションプロバイダー18社を幅広くカバーし、電気自動車アフターマーケットランドスケープの全体像を提供
- EV採用の増加に伴う自動車アフターマーケットのダイナミクス変化の定性的分析
- 車両タイプ、推進力タイプ、販売店舗、販売形態、部品に基づく電気自動車アフターマーケットの定性的・定量的分析
- 電気自動車アフターマーケットにおけるオンライン販売の定性的・定量的分析
- 企業プロファイルのセクションで紹介されているさまざまな業界参加者の競合ベンチマーキング
- 部品別市場ランキング
アナリストの視点
BISリサーチの主席アナリスト、Dhrubajyoti Narayan氏によると、「電気自動車アフターマーケットはかなり成長しており、予測期間中の今後数年間は比較的速い成長が見込まれる。電気自動車アフターマーケット・ソリューション・プロバイダーは、電気自動車の寿命と性能を向上させるというユーザーニーズの高まりに対応できる高度な電気自動車アフターマーケット・ソリューションを開発するために、研究開発に多額の投資を行っている。さらに、これらの電気自動車アフターマーケット・ソリューション・プロバイダーは、市場での競争優位性を高めるために、電気自動車メーカーとの提携や協力にも注力している。先進国でも発展途上国でも電気自動車の普及が進んでいるため、電気自動車アフターマーケット・ソリューションは、予測期間中の今後数年間で需要が急増する可能性が高い。"
市場で事業を展開する主要企業
本調査で分析・プロファイリングした電気自動車アフターマーケットの主要企業には、電気自動車用の部品やアクセサリーを開発する電気自動車アフターマーケット・ソリューション・プロバイダーが含まれる。さらに、電気自動車アフターマーケットで活動するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者がプレイヤー間の積み重ね方を理解するのに役立つように行われ、明確な市場風景を提示しています。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援することが期待される。
本レポートに掲載されている主要企業には、Robert Bosch GmbH、Continental AG、ZF Friedrichshafen AG、Schaeffler AG、NTN Corporation、BorgWarner Inc.、Tenneco Inc.、Michelin、AISIN Corporation、株式会社デンソー、GUD Holdings Limited、HELLA GmbH & Co.KGaA、Kavo B.V.、(株)マレリ・ホールディングス、(株)Tスポーツライン、(株)ブリヂストン、横浜ゴム(株)、曙ブレーキ工業(株)の6社である。
本レポートの主な質問
- 2022年から2032年にかけての世界の電気自動車アフターマーケットを牽引する要因は何か?
- 市場の主な課題と成長機会は何か?
- 主要プレーヤーはどこか、その存在感と市場シェアを高めるためにどのような戦略的手段を講じているか?競争市場で持続するために主要企業が採用している主な開発戦略は何か?
- 2032年までに世界の電気自動車アフターマーケットをリードするのはどの部品か?
- 今後数年間、世界の電気自動車アフターマーケットを支配しそうな販売店はどこか?
- 予測期間中、世界の電気自動車アフターマーケットで最も急成長しそうな地域はどこか?
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Summary Electric Vehicle Aftermarket Overview
The global electric vehicle aftermarket is projected to reach $286.26 billion by 2032 from $44.52 billion in 2022, growing at a CAGR of 20.73% during the forecast period 2023-2032. The growth in the electric vehicle aftermarket is expected to be driven by the rising popularity of electric vehicles, proliferating consumer demand for electric vehicle customization, and increasing popularity of electric vehicle second-life applications.
Market Lifecycle Stage
Electric vehicles (EVs) are a pivotal technology in the pursuit of decarbonizing the road transportation sector, which contributes to approximately one-sixth of global emissions. The continued implementation of ambitious policies remains indispensable for fostering growth within the global electric vehicle markets.
Few sectors within the clean energy domain exhibit as much dynamism as the electric car industry. Recent years have witnessed remarkable growth in sales, accompanied by enhancements in driving range, broader model availability, and heightened performance standards. According to the International Energy Agency (IEA), nearly 20% of new car sales in 2023 are projected to be electric.
Should the robust growth observed over the previous two years persist, it is conceivable that by 2030, carbon dioxide emissions resulting from vehicular usage can be steered onto a trajectory that aligns with the Net Zero Emission (NZE) Scenario 2050. Nevertheless, the widespread adoption of electric vehicles remains a phenomenon yet to be fully realized on a global scale. Sales of electric vehicle aftermarket components in developing and emerging economies have encountered sluggishness, primarily due to the comparatively elevated upfront cost of electric vehicles and inadequate availability of charging infrastructure.
The electrification of lightweight vehicles presents a multifaceted challenge, given that portfolio and investment strategies have become notably intricate. Market entities operating in the aftermarket realm will be required to cater to both electric vehicles and internal combustion engine (ICE) vehicles. Additional complexities emerge as battery-electric vehicles (BEVs) exert an estimated 30% lesser demand for traditional aftermarket components compared to ICE vehicles, thereby presenting manifold challenges for the aftermarket sector.
The process of electrification ushers in an array of novel opportunities for stakeholders across the value chain. Manufacturers of automotive components can strategically transition their product portfolios to encompass BEV-specific elements and expand their operational framework to encompass remanufacturing initiatives. Collaborations with battery experts, who frequently lack post-sale capabilities, also present avenues for growth. Wholesale distributors can play a pivotal role in managing end-of-life components and may leverage their established logistics networks to engage new customer segments. Service workshops can opt for a specialized focus on BEVs or uphold a dual specialization in both ICE and BEV technologies, potentially forging partnerships with specialized service providers in the process.
Impact
The electric vehicle aftermarket is driven by several factors, such as the surge in the adoption of electric vehicles, the burgeoning consumer interest in customizing electric vehicles, and the growing trend of repurposing electric vehicles for second-life applications.
Electric vehicle aftermarket solution providers/vendors are working toward the development of advanced electric vehicle aftermarket solutions through significant investment in research and development (R&D) and partnerships with other key stakeholders in the electric vehicle ecosystem. With rapidly rising demand for electric vehicles, increasing emphasis on policies, subsidies, and investment by the governing bodies, and shifting the focus of automakers towards decarbonization, among others, the electric vehicle aftermarket solutions are likely to witness a considerable increase in their demand during the review period.
Market Segmentation:
Segmentation 1: by Vehicle Type • Passenger Vehicles • Commercial Vehicles
Among the vehicle types, the passenger vehicles segment is expected to dominate the vehicle type segment in the global electric vehicle aftermarket by 2032. This prominence can be attributed to the rising adoption of passenger electric vehicles in both developing and developed economies. The upward trajectory is underpinned by the convergence of more rigorous emission regulations and the reinforcement of governmental initiatives, including subsidies, culminating in augmented demand for passenger EVs in recent times.
Segmentation 2: by Propulsion Type • Battery Electric Vehicles (BEVs) • Plug-In Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) • Hybrid Electric Vehicles (HEVs)
Battery electric vehicles (BEVs), hybrid electric vehicles (HEVs), and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) are the major propulsion types that are served by the global electric vehicle aftermarket. While BEV models have garnered significant traction in the market for a considerable period, concerns surrounding range anxiety and higher upfront costs have encouraged customers to opt for HEVs over BEVs. HEVs exhibit lower emission levels in comparison to traditional gasoline and diesel vehicles. As the prevalence of HEVs continues to grow, it becomes essential for the aftermarket participants to cater to the growing demand for spare parts for HEVs along with their parc size.
Segmentation 3: by Sales Outlet • Authorized Service Centers • Premium Multi-brand Service Centers • Others
Among the various sales outlets, the authorized service centers (OEMs) segment occupied the largest market share in 2022. These centers are staffed by highly trained technicians possessing expert knowledge in electric vehicle technology.
Segmentation 4: by Mode of Sales • Offline sales • Online sales
Among the mode of sales, the offline sales segment is expected to dominate the market throughout the forecast period 2023-2032.
Segmentation 5: by Part • Batteries • Tires and Wheels • Brakes and Suspensions • Body Parts • Others
The tires and wheels segment is expected to generate the majority of revenue throughout the forecast period. Vehicle electrification will positively influence the demand for tire and wheel replacements in the coming years. It can be ascribed to the increased overall weight of the vehicle, leading to a higher wear rate for this part category.
Segmentation 6: by Region • North America • Europe • U.K. • China • Asia-Pacific and Japan • Rest-of-the-World
Asia-Pacific and Japan dominated the electric vehicle aftermarket in 2022. It can be ascribed to the abundance of HEV parc in Japan. The region is also likely to witness substantial growth in coming years owing to the rising adoption of EVs in other Asian countries. However, it is China that is expected to register the fastest growth during the forecast period as compared to other regions covered within the scope of this report, owing to evolving consumer preferences favoring EVs, rising environmental awareness, access to essential raw materials, robust economic growth, and cost-effective labor force. These pivotal factors collectively contribute to the robust growth of its domestic electric vehicle ecosystem, thereby paving the way for a thriving aftermarket demand in the forthcoming years.
Recent Developments in the Electric Vehicle Aftermarket
• In April 2023, Robert Bosch GmbH launched the “Ultra White bulb range.” The enhanced color temperature would now be available across a range of headlight types, spanning from 4,200 to 4,800 kelvin, delivering a more vibrant and brilliant light output. These ‘Ultra White’ bulbs offer a remarkable 40 percent increase in luminosity compared to standard halogen bulbs. • In June 2022, Schaeffler AG launched a new four-in-one electric axle for e-mobility. The product offers increased comfort and range owing to innovative thermal management and enhances performance through the interaction of an electric motor, thermal management, power electronics, and transmission in one complete system. • In January 2022, Continental AG achieved a significant milestone by becoming the inaugural tire manufacturer to showcase its esteemed brands, namely, Continental, Uniroyal, Semperit, Barum, General Tire, Viking, Gislaved, Mabor, and Matador, within the newly introduced tire product category in the TecDoc Catalogue. This advancement allows users to conveniently explore a comprehensive range of summer, winter, and all-season tires specifically tailored to their vehicles, accessible through size specifications or by conducting a vehicle search. • In September 2021, ZF Friedrichshafen AG unveiled the TRW Electric Brake Booster, a cutting-edge brake technology specifically engineered for electric vehicles. This innovative system utilizes advanced electronic components to enhance brake actuation, offering superior performance and responsiveness. The introduction of the TRW Electric Brake Booster underscores ZF's commitment to delivering tailored solutions that cater to the unique requirements of electric vehicles, further solidifying its position as a leader in the aftermarket industry. • In April 2021, Michelin launched the new " MICHELIN X Incity EV Z" tires. It’s the first range of tires offered by the company for electric buses, which can also be used for traditional suburban and urban vehicles.
Demand - Drivers and Limitations
Following are the demand drivers for the electric vehicle aftermarket:
• Rising Popularity of Electric Vehicles • Proliferating Consumer Demand for Electric Vehicle Customization • Increasing Popularity of Electric Vehicle Second-Life Applications
Following are the limitations of the electric vehicle aftermarket:
• Lack of Electric Vehicle Aftermarket Infrastructure and Awareness • Cost and Availability Issues of Electric Vehicle Spare Parts
How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: The product strategy helps the readers understand the different aftermarket solutions provided by the industry participants.
Growth/Marketing Strategy: The electric vehicle aftermarket is growing at a significant pace and holds enormous opportunities for market players. Some of the strategies covered in this segment are product launches, partnerships, collaborations, business expansions, and investments. The companies' preferred strategy has been product launches, partnerships, and collaborations to strengthen their positions in the global electric vehicle aftermarket.
Competitive Strategy: The key players in the electric vehicle aftermarket analyzed and profiled in the study include electric vehicle aftermarket solution providers that develop parts and accessories for EVs. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the electric vehicle aftermarket has been done to help the reader understand the ways in which players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations are expected to aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
Key Market Players and Competition Synopsis
The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing companies’ coverage, product portfolio, and regional presence.
Key Companies Profiled:
• Robert Bosch GmbH • Continental AG • ZF Friedrichshafen AG • Schaeffler AG • NTN Corporation • BorgWarner Inc. • Tenneco Inc. • Michelin • AISIN Corporation • DENSO Corporation • GUD Holdings Limited • HELLA GmbH & Co. KGaA • Kavo B.V. • Marelli Holdings Co., Ltd. • T Sportline, Inc. • Bridgestone Corporation • The Yokohama Rubber Co., Ltd. • Akebono Brake Industry Co., Ltd.
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Table of Contents Attached in the mail
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Press Release
The global electric vehicle aftermarket is estimated to reach $286.26 billion in 2032, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 20.73% during the forecast period 2023-2032.
The rising popularity of electric vehicles, proliferating consumer demand for electric vehicle customization, and increasing popularity of electric vehicle second-life applications are some of the key factors augmenting the electric vehicle aftermarket demand.
USP of the Report
• Extensive coverage of the 18 electric vehicle aftermarket solution providers to offer a holistic view of the electric vehicle aftermarket landscape • Qualitative analysis of changing dynamics of the automotive aftermarket owing to the rising adoption of EVs • Qualitative and quantitative analysis of electric vehicle aftermarket based on vehicle types, propulsion types, sales outlets, mode of sales, and parts • Qualitative and quantitative analysis of online sales in the electric vehicle aftermarket • Competitive benchmarking for different industry participants profiled in the Company Profiles section • Market ranking for different parts
Analyst Perspective
According to Dhrubajyoti Narayan, Principal Analyst, BIS Research, “The electric vehicle aftermarket is growing considerably and is expected to grow relatively faster over the coming years during the forecast period. Electric vehicle aftermarket solution providers are investing heavily in R&D to develop advanced electric vehicle aftermarket solutions capable of meeting the growing user demands for augmenting the EV’s life and performance. Moreover, these electric vehicle aftermarket solution providers are also focusing on partnerships and collaborations with EV manufacturers in order to enhance their competitive advantage in the market. With the growing adoption of electric vehicles in both developed and developing economies, electric vehicle aftermarket solutions will likely witness a surge in demand over the coming years during the forecast period.”
Key Companies Operating in The Market
The key players in the electric vehicle aftermarket analyzed and profiled in the study include electric vehicle aftermarket solution providers that develop parts and accessories for EVs. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the electric vehicle aftermarket has been done to help the reader understand the ways in which players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations are expected to aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
The key players profiled in the report include Robert Bosch GmbH, Continental AG, ZF Friedrichshafen AG, Schaeffler AG, NTN Corporation, BorgWarner Inc., Tenneco Inc., Michelin, AISIN Corporation, DENSO Corporation, GUD Holdings Limited, HELLA GmbH & Co. KGaA, Kavo B.V., Marelli Holdings Co., Ltd., T Sportline, Inc., Bridgestone Corporation, The Yokohama Rubber Co., Ltd., and Akebono Brake Industry Co., Ltd.
Key Questions Answered in the Report
• What are the driving factors for the global electric vehicle aftermarket from 2022 to 2032? • What are the major challenges and growth opportunities in the market? • Which are the major players, and what strategic measures are being taken to increase its presence and market share? What are the key developmental strategies adopted by the key players to sustain in the competitive market? • Which parts will lead the global electric vehicle aftermarket by 2032? • Which sales outlet is likely to dominate the global electric vehicle aftermarket in the coming years? • Which region is likely to witness the fastest growth in the global electric vehicle aftermarket during the forecast period?
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よくあるご質問
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