電動四輪バギー車(ATV)、多目的四輪車(UTV)、ゴルフカート市場 - 世界および地域別分析:製品、用途、国別フォーカス:2023-2032年の分析と予測
Electric All-Terrain Vehicle (ATV), Utility-Terrain Vehicle (UTV), and Golf Cart Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Product, Application, and Country - Analysis and Forecast, 2023-2032
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場概要
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は、2022年の12.3億ドルから2032年には68.1億ドルに達すると予測され、予測期間2023-2032年のCAGRは18.65%で成長する。電動AT... もっと見る
サマリー 電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場概要
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は、2022年の12.3億ドルから2032年には68.1億ドルに達すると予測され、予測期間2023-2032年のCAGRは18.65%で成長する。電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場の成長は、電動ATV、UTV、ゴルフカートの所有コストの低さ、電動ATV、UTV、ゴルフカートの低騒音排出、二酸化炭素排出量削減の必要性に対する意識の高まり、軍事活動やレクリエーション活動におけるATV、UTV、ゴルフカートの使用の増加などが牽引すると予想される。
電動ATV、UTV、ゴルフカートの紹介
電動ATV、UTV、ゴルフカートのエコシステムは急成長しており、既存の従来型ATV、UTV、ゴルフカートメーカーが製品提供の電動バージョンに注力し、新しい電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカーが出現している。ATV、UTV、ゴルフカートは、世界的にさまざまな用途で普及しつつある。ATV、UTV、ゴルフカートは、世界的にさまざまな用途に使われるようになってきている。過去には、ATV、UTV、ゴルフカートのライダーはスポーツやレクリエーションに使用し、数多くの自然公園やハイキングコースを走行してきた。さらに、倉庫、貨物ヤード、農業など、さまざまな場面で有益である。さらに、車両技術の進歩に伴い、より多くのATV、UTV、ゴルフカートが電動ドライブトレインを使用している。
市場紹介
世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場は成長段階にあり、ATV、UTV、ゴルフカートの電動バージョンを提供する企業が急速に増加している。バッテリー技術と電動ドライブトレインにおける最新の技術進歩が、主要市場全体で電動ATV、UTV、ゴルフカートの採用を後押ししている。さらに、ATV、UTV、ゴルフカートのメーカーは、所有コストの低さ、低騒音レベル、二酸化炭素排出量の削減など、電動ATV、UTV、ゴルフカートに関連する利点のために、車両の電動化戦略にますます注力している。北米や欧州などの主要市場では、電動ATV、UTV、ゴルフカートが人気となっており、レクリエーションやユーティリティ活動/業務に使用されることが増えている。予測期間中の今後数年間、主に北米、欧州、アジア太平洋、日本などの市場からの電動ATV、UTV、ゴルフカートに対する大きな需要が予想されるため、電動ATV、UTV、ゴルフカート業界では、既存および新興の電動ATV、UTV、ゴルフカートプロバイダー間で市場競争が大幅に拡大すると予想される。
産業への影響
世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場は、低騒音・低炭素排出レベルの車両に対する需要の高まり、先進的な車両電動化技術、近隣やその周辺での移動手段としてのこれらの車両の利用拡大など、いくつかの要因によって牽引されている。
ATV、UTV、ゴルフカート市場は、電動ATV、UTV、ゴルフカートに対する需要の高まりによって形成されている。低排出ガス・低騒音のATV、UTV、ゴルフカートを求める消費者需要の増加に対応するため、電動ATV、UTV、ゴルフカートを製造するメーカーは増加の一途をたどっている。これらの要因に加え、バッテリー技術の向上や、レクリエーション、農業、ユーティリティ活動でのこれらの車両の使用量の増加も、電動ATV、UTV、ゴルフカートの需要を促進している。さらに、これらの乗り物は、農業、貨物ヤード、倉庫などの分野での用途により人気を集めている。さらに、車両技術の進化に伴い、より多くのATV、UTV、ゴルフカートが電動ドライブトレインを採用している。低騒音・低排出ガスレベルで性能が向上したこれらの車両は、ホテル、ゴルフ場、その他のレジャーエリアなど、さまざまな用途でも使用されている。車両バッテリー技術の進歩により、電動ATV、UTV、ゴルフカートの航続距離と充電効率が向上しているため、これらの車両は農業、軍事、防衛など、他の分野にも応用される可能性が高い。
市場細分化:
セグメンテーション1:用途別
- プロスポーツ
- レクリエーション
- 農業とユーティリティ
- 軍事・防衛
- その他
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場はレクリエーション用途が支配的(用途別)
プロスポーツ、レクリエーション、農業・ユーティリティ、軍事・防衛は、電動ATV、UTV、ゴルフカートの最も一般的な用途の一つである。電動ATVおよびUTVは、砂地、牧草地、山道などの厳しい地形でユーザーのオフロード要件を満たすために作られた車両である。レクリエーション用ATVやUTVは、主にキャンプ、オフロード、狩猟、釣りに使用され、レジャー、レクリエーション、観光用途で人気が高まっている。電動ATV、UTV、ゴルフカートの使用は、バッテリー技術が発展し、EVの航続距離と積載量が増加するにつれて増加すると予想される。
セグメンテーション2:バッテリータイプ別
- 鉛蓄電池
- リチウムイオン電池
リチウムイオン電池を搭載した電動ATV、UTV、ゴルフカートが電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場を支配(電池タイプ別)
バッテリータイプ別に見ると、電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は鉛バッテリーとリチウムイオンバッテリーに分類される。2つのバッテリータイプのうち、リチウムイオンバッテリーセグメントは予測期間中に最も速い成長が見込まれている。電動ATV、UTV、ゴルフカートのメーカーは、電動ATV、UTV、ゴルフカートなどの製品に、鉛バッテリーよりもリチウムイオンバッテリーを好む傾向が強まっている。その理由の多くは、リチウムイオンバッテリーの性能向上や高効率化といった利点によるものです。さらに、リチウムイオンバッテリーはバッテリー寿命が長く、軽量で、充電時間が短いという利点もあります。前述の利点に加え、リチウムイオンバッテリーはメンテナンスの必要性が少ないため、リチウムイオンバッテリーを搭載した電動ATV、UTV、ゴルフカートのエンドユーザーにとっては、時間と費用の両方を節約することができます。
セグメント化3:推進力タイプ別
- バッテリー電動ATV、UTV、ゴルフカート
- ハイブリッド電動ATV、UTV、ゴルフカート
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場はバッテリー式電気自動車が支配的(推進力タイプ別)
ハイブリッド電気自動車(HEV)とバッテリー電気自動車(BEV)は、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場(推進力タイプ別)の2つのサブセグメントである。BEVの利用は、バッテリー技術の発展、より低燃費の車両を要求する政府規制、BEVがバッテリーシステムで完全に駆動するという事実の結果として拡大した。鉛バッテリーまたはリチウムイオンバッテリーを搭載したBEVは、多くの有名な電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカーから発売されている。BEVの販売台数は、純粋なEVのコストが低下し、多くの国でEVインフラが整備された結果、市場成長を抑制すると予測されるHEVの販売台数と比較して増加すると予測される。
セグメンテーション4:ドライブトレイン・タイプ別
- 二輪駆動(2WD)
- 四輪駆動(4WD)
- 全輪駆動(AWD)
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は四輪駆動(4WD)ドライブトレイン・タイプが優位(ドライブトレイン・タイプ別)
二輪駆動(2WD)、四輪駆動(4WD)、全輪駆動(AWD)は、電動ATV、UTV、ゴルフカートの3つの最も一般的なドライブトレイン構成である。パワートレイン・タイプ別では、四輪駆動(4WD)が世界的に人気が高い。4WDは同種の車両よりも用途が広く、一般的に需要が高い。2WD車に比べ、4WD車は険しい地形、急な坂道、深い水深を楽に横断することができる。ぬかるんだ冬道や泥道、砂地などの緩い路面での走行は、4WD車の方が適している。
セグメンテーション5:エンジンサイズ別
- 400 cc未満
- 400 cc~800 cc
- 800 cc以上
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は400cc以上800cc未満が優勢(エンジンサイズ別)
ハイブリッド電動ATV、UTV、ゴルフカートのエンジンサイズは、400cc未満、400cc以上800cc未満、800cc以上の3つのカテゴリーに分けられる。ATVとUTVは頑丈な乗り物であるため、最も普及しているバージョンは400ccから800ccのエンジンを搭載している。ハイブリッド電動ATVとUTVがハイブリッド電動ATV、UTV、ゴルフカート市場の大半を占めているため、予測期間中の今後数年間は、電動ATV、UTV、ゴルフカート市場において400ccから800ccのエンジンサイズのカテゴリーが支配的となる可能性が高い。
セグメンテーション6:バッテリー容量別
- 48 Vまで
- 48 V~72 V
- 72V以上
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は48V~72Vのバッテリー容量が支配的(バッテリー容量別)
バッテリー容量によって、電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は、48Vまで、48V~72V、72V以上の3つのグループに分けられる。電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は、e-bikeや低速車などの小型電動車両向けに開発されているため、48V~72Vのバッテリーパックが主流になると予測される。
セグメンテーション7:車輪数別
- 四輪バギー、UTV、ゴルフカート
- 4輪以上のATV、UTV、ゴルフカート
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場では四輪ATV、UTV、ゴルフカートが優勢(車輪数別)
四輪ATV、UTV、ゴルフカートと四輪以上のATV、UTV、ゴルフカートは、車輪の数に基づく電動ATV、UTV、ゴルフカートの2つのカテゴリーである。現在市場に出回っている電動ATV、UTV、ゴルフカートの大半は4輪である。四輪車は通常、通常のレクリエーション活動とレース競技の両方に使用される。四輪車は、乗客だけでなく、荷物や軽車両の輸送にも使用できます。多くの用途があるため、顧客から高い人気があります。
セグメンテーション8:座席数別
- 一人乗りATVおよびUTV
- 2人乗りATV、UTV、ゴルフカート
- 2人乗り以上のATV、UTV、ゴルフカート
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場では2人乗りATV、UTV、ゴルフカートが優勢(乗車定員別)
座席数によって、電動ATV、UTV、ゴルフカートは1人乗り、2人乗り、2人乗り以上の3つのカテゴリーに分けられる。二人乗りカテゴリの車両は、市場で最も普及しているタイプです。人以上を乗せるために特別に設計されている。車重の増加を補うため、車両の構造は非常に軽く作られている。
セグメンテーション9:エンジンタイプ別
- 空冷
- 水冷
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は空冷エンジンが支配的(エンジンタイプ別)
エンジンの種類によって、電動ATV、UTV、ゴルフカートは空冷式と液冷式の2種類に分けられる。空冷エンジンは市場で最も普及しているタイプである。500ccまでのATV、UTV、ゴルフカートのエンジンに主に使用されている。空冷エンジンの需要は、予測期間中(2023~2032年)、今後も伸び続けると予想され、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場における収益の大半を占める。
セグメンテーション10:地域別
- 北米:米国、カナダ、メキシコ
- 南米
- ヨーロッパドイツ、フランス、レスト・オブ・ヨーロッパ
- 英国
- 中東・アフリカ
- 中国
- アジア太平洋および日本日本、韓国、アジア太平洋地域および日本以外
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場(地域別)では北米が最大のシェアを占める
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場は、北米、欧州、アジア太平洋および日本の地域市場が大きく貢献し、今後数年間で大きな成長が見込まれる。収益創出という点では、北米市場は世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場における主要地域の1つである。その理由の多くは、電動ATV、UTV、ゴルフカートの導入が比較的早いことと、この地域で電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカーが増加していることである。主要な電動ATV、UTV、ゴルフカート製造OEMやティア1企業の存在、政府の規制、技術の進歩、専門的な研究開発(R&D)施設への大規模な投資、さまざまな自然公園やハイキングコース、さまざまなATVやUTVのレース大会などは、この地域における市場の成長を後押しする主な要因の一部である。
しかし、欧州地域とアジア太平洋地域および日本地域は、レビュー期間中、今後数年間で最も高い成長を遂げる地域のひとつとなりそうである。欧州地域は、電動ATV、UTV、ゴルフカートに対する消費者需要の増加と、自動車の排ガスレベルに対する関心の高まりにより、予測期間中(2023-2032年)に電動ATV、UTV、ゴルフカートの市場として最も急成長する可能性が高い。
電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場における最新動向
- 2023年6月、Deere & CompanyはEGOとの新たな提携を発表した。提携の結果、ディア・アンド・カンパニーはEGOブランドのバッテリー製品をディア・アンド・カンパニーのディーラーを通じて販売できるようになった。両社は今後の製品開発で協力する。
- 2023年5月、Polaris Inc.がインド市場でRZR Pro R4 Ultimate UTVを発売。
- 2023年3月、Club Car LLCは、小径のゼロエミッション電気自動車Club Car LLCCRUを発売。これは、短距離の移動を目的とする消費者に適した新しい公道走行可能な車両である。
- 2023年1月、Club Car LLCはPGA of Americaとのパートナーシップを更新、延長した。
- 2022年4月、Club Car LLCは、電気低速車メーカーGaria A/Sを買収する正式契約を締結したと発表した。
需要 - 推進要因、課題、機会
市場の需要促進要因:電動ATV、UTV、ゴルフカートの所有コストの低さ
電動ATV、UTV、ゴルフカートの低所有コスト:環境問題への関心の高まりと燃料価格の上昇が、低燃費車の需要を促進する主な要因である。燃料価格や車両のメンテナンスにかかる所有コストが高いため、米国の多くの地域でガソリン価格が1ガロン当たり4ドルを超えるにつれ、人々は低燃費車両への関心を高めている。電動ATV、UTV、ゴルフカートの用途が拡大しているのは、電気自動車(EV)の安全基準の高まり、より良い運転体験を求める消費者需要の高まり、EVの所有・維持コストの低さの結果である。電動UTVとATVの市場需要は、短い距離で物品を移動させるための低い運転コストと、厳しい条件下でも効果的に動作する能力によって牽引されている。
市場の課題:航続距離への不安と、バッテリーの高重量が車両性能に与える影響
航続距離不安と高バッテリー重量が車両性能に与える影響:航続距離不安は、一般的に電気自動車に関連している。航続距離不安とは、電気自動車のバッテリーやガソリンが、充電や充填のためのステーションに着く前になくなってしまうのではないかという不安である。したがって、電気自動車は購入前に航続距離を考慮しなければならない。バッテリー技術には限界があり、無制限に走行できるわけではない。電動ATV、UTV、ゴルフカートは、充電時間が非常に長いため、消費者にとって魅力的とはいえない。また、ATV、UTV、ゴルフカートは、さまざまな地形を容易に走行できる軽量の自動車と考えられている。電気自動車のエネルギー貯蔵には大型バッテリーが必要であるため、バッテリーの重量は電気を走行距離に変換する性能に大きく影響する。EVモードだけでなく、EV ATV、UTV、ゴルフカートモードでも、バッテリーの重量が増すと、1キロワット時(KWh)あたりの走行距離や1ガロンあたりの走行距離で達成可能な効率が低下する。
市場機会:リン酸鉄リチウム電池に注目
リン酸鉄リチウム電池に注目:リン酸鉄リチウム(LFP)電池は何年も前から存在しているが、EV市場ではマイナーなソリューションにしか利用されていない。LFP電池は他のリチウムイオン化学物質よりも密度が低く、重量も重い。より高電圧のLFPバッテリーは、より優れた性能と低コストを提供するため、EV市場で採用されている。同様に、電動ATV、UTV、ゴルフカートのメーカーも、需要の高いリン酸塩元素がないことなど、多くの問題を解決できるため、このバッテリーを利用し始めている。これは、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場における技術革新と開発のさらなる機会を提供する。
このレポートは組織にどのような付加価値をもたらすのでしょうか?
製品/イノベーション戦略:世界的に、ATV、UTV、ゴルフカートの大手メーカーは、性能が向上し、騒音や排ガスが少なく環境に優しいATV、UTV、ゴルフカートの製造・販売に継続的に取り組んでいる。手頃な価格で高性能の電動ATV、UTV、ゴルフカートに対するニーズの高まりは、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場の成長の主な要因の1つである。現在、同市場はどちらかといえば統合された側面が強く、世界のATV、UTV、ゴルフカート・プロバイダーは、世界市場での地位を強化することにある程度成功している。しかし、ローカルな電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカーの台頭により、既存の既存プレイヤーは、主に発展途上国のローカル市場で厳しい競争に直面することが予想される。さらに、パートナーシップやコラボレーションは、今後数年間、市場での地位を強化する上で重要な役割を果たすと予想され、各社は技術力を強化し、電動ATV、UTV、ゴルフカート業界で圧倒的な市場シェアを獲得することに注力している。
成長/マーケティング戦略:世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場はかなりのペースで成長している。同市場は、既存および新興の市場プレーヤーに莫大な機会を提供している。このセグメントで取り上げる戦略には、M&A、製品投入、提携・協力、事業拡大、投資などがある。企業が市場での地位を維持・強化するために好む戦略には、主にパートナーシップ、協定、協力関係が含まれる。
競争戦略:本調査で分析・プロファイリングした世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場の主要企業には、電動ATV、UTV、ゴルフカートを製造・販売する電動ATV、UTV、ゴルフカートプロバイダーが含まれる。さらに、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者がプレイヤー同士のスタック方法を理解するのに役立つように行われ、明確な市場風景を提示しています。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
主要市場プレイヤーと競合の概要
プロフィールに掲載されている企業は、一次専門家から収集したインプットと、企業カバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度の分析に基づいて選定されている。
電動四輪バギー(ATV)、多目的四輪車(UTV)、ゴルフカート市場で事業を展開する全メーカーのうち、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場で事業を展開する上位4社が2022年の市場シェアの約60%を占め、残りの企業は約40%を占めている。
主要企業のプロファイル
電動ATVメーカー
- CFMOTO
- エコ・チャージャー
- DRR USA
電動UTVメーカー
- ディア・アンド・カンパニー
- アメリカンランドマスター
- インティミデーターUTV
- ポラリス
- ハントベ
- パワーランド
- セントロ・エレクトリック・グループ・リミテッド
- ヴォルコン
- SSRモータースポーツ
電動ATVおよびUTVメーカー
- 林海集団股份有限公司
- セグウェイ・テクノロジー
ゴルフカートメーカー
- HDK
- オートパワー
- 米国スターEV社
- ビンテリー電気自動車
電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカー
- HISUN Motors Corporation
- クラブカーLLC
- ヤマハ発動機株式会社
コンポーネントメーカー
- デーモンパワースポーツ
- DNKパワー社
- トロージャン・バッテリー社
- 恵州JBバッテリー技術有限公司
- プロアーマー
- 天津万達タイヤ集団有限公司
- カールスターグループ
- レースドリブン
- DPブレーキ
- レースライン・ホイール
- EPI
- U.S.バッテリー製造株式会社
- マイクロテックス・エナジー・プライベート・リミテッド
- ナビタス・ビークル・システムズ
- ケンダゴム工業株式会社
- ハイパフォーマンス電気自動車システムズ
- スーパーATV社
- STEELENGゴルフカート
- エンブラガッジ・イ・デリバッツ S.A. (EIDE)
- 東洋ゴム工業株式会社
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目次 メールに添付
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プレスリリース
世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場は2032年に68.1億ドルに達すると推定されることが、BIS Researchのプレミアム市場インテリジェンス調査で明らかになった。この調査レポートはまた、市場が予測期間2023-2032年に18.65%のCAGRを目撃することになると強調している。
レポートの特長
- 世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場で事業を展開する主要企業21社および部品メーカー20社を幅広くカバー
- 製品ポートフォリオ、最近の開発、地域的広がりに基づく市場シェア分析
- トレンド、ビジネスモデル分析、サプライチェーン、ビジネスダイナミクスなど、電動ATV、UTV、ゴルフカートのアフターマーケットに関する定性的分析
アナリストの視点
BISリサーチのプリンシパルアナリスト、Dhrubajyoti氏によると、「世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場は、低騒音、低排出ガスレベル、長寿命、性能向上など、電動ATV、UTV、ゴルフカートが提供する様々な利点により、予測期間(2023-2032年)中に今後数年間でかなりの成長を記録する可能性が高い。主に北米とヨーロッパ市場で電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカーが増加しているため、電動ATV、UTV、ゴルフカートの市場競争は今後数年間で、特にトップ市場プレイヤー間で大幅に増加すると予想され、これは手頃な価格と性能の面で製品提供の改善につながる可能性が高い。電動ATV、UTV、ゴルフカートのプロバイダーは、ATV、UTV、ゴルフカート業界全体の需要パターンの変化に沿った車両の開発に注力している。市場の競合/競争という点では、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場は現在、統合された側面がある。しかし、既存の電動ATV、UTV、ゴルフカートのプロバイダーは、比較的手頃な価格の電動ATV、UTV、ゴルフカートに取り組んでいる新興の電動ATV、UTV、ゴルフカートのプロバイダーとの厳しい競争に直面すると予想される。"
市場で活動する主要企業
本調査で分析・プロファイリングした世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場の主要企業には、電動ATV、UTV、ゴルフカートを製造・販売する電動ATV、UTV、ゴルフカートプロバイダーが含まれる。さらに、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者がプレイヤー同士のスタック方法を理解するのに役立つように行われ、明確な市場風景を提示しています。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
本レポートに掲載されている主要企業には、CFMOTO、Eco Charger、DRR USA、Deere & Company、American LandMaster、Intimidator UTV、Polaris Inc.、HuntVe、Powerland、Cenntro Electric Group Limited、Volcon、SSR Motorsports、LINHAI Group Co, Ltd.、Segway Technology Co, Ltd.、HDK、Autopower、Star EV Corporation、USA、Bintelli Electric Vehicles、HISUN Motors Corporation、Club Car LLC、Yamaha Motor Co、Demon Powersports, DNK Power Company Limited, Trojan Battery Company LLC, Huizhou JB Battery Technology Limited, Pro Armor, Tianjin Wanda Tyre Group Co., Ltd., The Carlstar Group, LLC, Race-Driven, DP Brakes, Raceline Wheels, EPI, U.S. Battery Mfg、Microtex Energy Private Limited、Navitas Vehicle Systems Ltd.、Kenda Rubber Industrial Company, LTD、Hi Performance Electric Vehicle Systems、SuperATV, LLC、STEELENG Golf Carts、Embragatges i Derivats S.A.(EIDE)、東洋ゴム工業株式会社。
本レポートの主な質問
- 世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場における主な促進要因と課題は何か?
- 電動ATV、UTV、ゴルフカートの世界市場におけるサプライチェーンはどのように機能しているか?
- 業界参加者が採用しているビジネスモデルは何か?
- 米国内で製品を製造するのに最適な場所はどこか?
- 電動ATV、UTV、ゴルフカートがサービス可能な市場を見つける主な用途は何か?
- 2023-2032年の間、世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場で最大の需要成長を目撃すると推定される電動ATV、UTV、ゴルフカートタイプセグメントはどれか?
- 2023-2032年の予測期間中、電動ATV、UTV、ゴルフカートのタイプ別に高い需要が見込まれる主な応用分野は?
- 世界の電動ATV、UTV、ゴルフカート市場に関わる電動ATV、UTV、ゴルフカートメーカーの事業戦略や企業戦略は?
- 電動ATV、UTV、ゴルフカートの消費でリードしているのはどの地域か、また2023-2032年に高い需要成長が見込まれるのはどの地域か?電動ATV、UTV、ゴルフカートの各地域における主な消費者属性は?
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Summary Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market Overview
The global electric ATV, UTV, and golf cart market is projected to reach $6.81 billion by 2032 from $1.23 billion in 2022, growing at a CAGR of 18.65% during the forecast period 2023-2032. The growth in the global electric ATV, UTV, and golf cart market is expected to be driven by the low cost of ownership of electric ATVs, UTVs, and golf carts, low noise emission of electric ATVs, UTVs, and golf carts, raising awareness of the need to reduce carbon emissions, and increasing use of ATVs, UTVs, and golf carts in military and recreational activities, among others.
Introduction of Electric ATV, UTV, and Golf Cart
The electric ATV, UTV, and golf cart ecosystem is growing fast, with existing conventional ATV, UTV, and golf cart manufacturers focusing on electric variants of their product offerings and the emergence of new electric ATV, UTV, and golf cart manufacturers. ATVs, UTVs, and golf carts are becoming more common in a variety of applications globally. The vehicles' versatility in terms of terrain operation and quick movement within the neighborhood has boosted their appeal. In the past, riders of ATVs, UTVs, and golf carts have used them for sports and recreation, riding through numerous natural parks and hiking trails. Additionally, it is beneficial in a variety of settings, such as warehouses, freight yards, and agriculture. Furthermore, as vehicle technology has advanced, more ATVs, UTVs, and golf carts are using electric drivetrains.
Market Introduction
The global electric ATV, UTV, and golf cart market is in a growth phase, wherein the number of companies offering electric variants of ATVs, UTVs, and golf carts is increasing rapidly. Latest technological advancements in battery technologies and electric drivetrain are boosting the adoption of electric ATVs, UTVs, and golf carts across the major markets. Moreover, the ATV, UTV, and golf cart manufacturers are increasingly focusing on vehicle electrification strategy, owing to benefits associated with electric ATVs, UTVs, and golf carts, such as low cost of ownership, low noise emission levels, and reduction in carbon emissions. In major markets, such as North America and Europe, electric ATVs, UTVs, and golf carts have become popular and are increasingly being used for recreational and utility activities/operations. With significant demand for electric ATVs, UTVs, and golf carts being anticipated over the coming years during the forecast period, primarily from markets such as North America, Europe, Asia-Pacific, and Japan, the market competition is expected to grow considerably among established and emerging electric ATV, UTV, and golf cart providers in the electric ATV, UTV, and golf cart industry.
Industrial Impact
The global electric ATV, UTV, and golf cart market is driven by several factors, such as rising demand for vehicles with low noise and carbon emission levels, advanced vehicle electrification technologies, and growing usage of these vehicles as a means of transport in and around the neighborhood.
The ATV, UTV, and golf cart market is being shaped by the growing demand for electric ATVs, UTVs, and golf carts. The number of manufacturers manufacturing electric ATVs, UTVs, and golf carts is continuously on the rise to meet the increasing consumer demand for ATVs, UTVs, and golf carts with low emission and noise levels. Besides these factors, improving battery technologies and the growing usage of these vehicles for recreational, agriculture, and utility activities are also driving the demand for electric ATVs, UTVs, and golf carts. Moreover, these vehicles are gaining popularity owing to their applications in areas such as agriculture, freight yards, and warehouses. Additionally, more ATVs, UTVs, and golf carts are employing electric drivetrains as vehicle technology has evolved. Owing to their low noise and emission levels and improved performance, these vehicles are also used in a variety of applications, such as hotels, golf courses, and other leisure areas. As vehicle battery technology progresses to boost the range and charging efficiency of electric ATVs, UTVs, and golf carts, these vehicles are likely to find their applications in other areas, including agriculture, military, and defense.
Market Segmentation:
Segmentation 1: by Application • Professional Sports • Recreational • Agriculture and Utility • Military and Defense • Others
Recreational Applications to Dominate Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Application)
Professional sports, recreational, agriculture and utility, and military and defense are among the most common applications for electric ATVs, UTVs, and golf carts. Electric ATVs and UTVs are vehicles that are made to meet the off-road requirements of users in challenging terrains, such as sandy areas, meadows, and mountain trails. Recreational ATVs and UTVs, which are mostly used for camping, off-roading, hunting, and fishing, are growing in popularity for leisure, recreation, and tourism applications. The use of electric ATVs, UTVs, and golf carts is expected to rise as battery technology develops and EV range and load capacity increase.
Segmentation 2: by Battery Type • Lead-Acid Batteries • Lithium-Ion Batteries
Electric ATVs, UTVs, and Golf Carts Equipped with Lithium-Ion Batteries Dominate the Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Battery Type)
On the basis of battery type, the global electric ATV, UTV, and golf cart market has been categorized into lead-acid batteries and lithium-ion batteries. Of the two battery types, the lithium-ion battery segment is expected to have the fastest growth during the forecast period. Manufacturers of electric ATVs, UTVs, and golf carts increasingly prefer lithium-ion batteries over lead-acid batteries for their product offerings, including electric ATVs, UTVs, and golf carts. Much of this can be attributed to the benefits that lithium-ion batteries have to offer, such as better performance and higher efficiency. Moreover, lithium-ion batteries also offer a longer battery life span, lighter weight, and faster charging time. Besides the aforementioned benefits, lithium-ion batteries require lesser maintenance, which saves both time and money for the end users of lithium-ion battery-powered electric ATVs, UTVs, and golf carts.
Segmentation 3: by Propulsion Type • Battery Electric ATVs, UTVs, and Golf Carts • Hybrid Electric ATVs, UTVs, and Golf Carts
Battery Electric Vehicles to Dominate the Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Propulsion Type)
Hybrid electric vehicles (HEVs) and battery electric vehicles (BEVs) are the two subsegments of the global electric ATVs, UTVs, and golf cart market (by propulsion type). BEV usage has expanded as a result of developments in battery technology, government regulations requiring more fuel-efficient vehicles, and the fact that BEVs are entirely powered by their battery systems. BEVs with either lead-acid or lithium-ion batteries have been introduced by a number of well-known electric ATVs, UTVs, and golf cart manufacturers. BEV sales are anticipated to rise in comparison to HEV sales, which are predicted to restrain market growth as a result of the declining cost of pure EVs and the development of EV infrastructure in many countries.
Segmentation 4: by Drivetrain Type • Two-Wheel Drive (2WD) • Four-Wheel Drive (4WD) • All-Wheel Drive (AWD)
Four-Wheel Drive (4WD) Drivetrain Type to be Dominant in Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Drivetrain Type)
Two-wheel drive (2WD), four-wheel drive (4WD), and all-wheel drive (AWD) are the three most common drivetrain configurations for electric ATVs, UTVs, and golf carts. According to powertrain type, four-wheel drive (4WD) is highly sought after globally. 4WDs have a wider range of application usage than their counterparts and are typically in higher demand. Compared to a 2WD vehicle, 4WD vehicles can traverse rugged terrain, steep hills, and deep water with ease. Driving on slick winter roads, through mud, and on loose surfaces such as sand is better suited for 4WD vehicles.
Segmentation 5: by Engine Size • Less than 400 cc • 400 cc to 800 cc • More than 800 cc
400 to 800 cc Engine Size to Be Dominant in Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (By Engine Size)
Engine sizes in hybrid electric ATVs, UTVs, and golf carts are divided into three categories, namely, less than 400 cc, 400 cc to 800 cc, and more than 800 cc. As ATVs and UTVs are robust vehicles, the most popular versions with widespread use have engines ranging from 400 to 800 cc. As hybrid electric ATVs and UTVs comprise the majority of the hybrid electric ATV, UTV, and golf cart market, the 400 cc to 800 cc engine size category is likely to be dominant in the electric ATV, UTV, and golf cart market in the coming years during the forecast period.
Segmentation 6: by Battery Capacity • Up to 48 V • 48 V to 72 V • More than 72 V
48 V to 72 V Battery Capacity to Dominate Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Battery Capacity)
According to battery capacity, the global market for electric ATVs, UTVs, and golf carts is split into three groups, namely, up to 48V, 48V to 72V, and more than 72V. The global market for electric ATVs, UTVs, and golf carts is projected to be dominated by battery packs between 48V and 72V as they are being developed for smaller electric vehicles such as e-bikes and low-speed vehicles.
Segmentation 7: by Number of Wheels • Four-Wheeled ATVs, UTVs, and Golf Carts • More than Four-Wheeled ATVs, UTVs, and Golf Carts
Four-Wheeled ATVs, UTVs, and Golf Carts to Be Dominant in Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Number of Wheels)
Four-wheeled ATVs, UTVs, and golf carts and more than four-wheeled ATVs, UTVs, and golf carts are two categories of electric ATVs, UTVs, and golf carts based on the number of wheels. The majority of electric ATVs, UTVs, and golf carts in the market today have four wheels. A four-wheeled vehicle is typically used for both regular recreational activities and racing competitions. They can be used to transport passengers as well as goods and light vehicles. They are highly sought after by clients due to their many applications.
Segmentation 8: by Seating Capacity • One-Seater ATVs and UTVs • Two-Seater ATVs, UTVs, and Golf Carts • More than Two-Seater ATVs, UTVs, and Golf Carts
Two-Seater ATVs, UTVs, and Golf Carts to Be Dominant in Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Seating Capacity)
Based on the number of seats, electric ATVs, UTVs, and golf carts can be divided into three categories, namely, one-seater, two-seater, and more than two-seater. Two-seater category vehicles are the most prevalent type on the market. They are designed specifically to carry more than one person. The vehicle's construction has been made to be exceedingly light in order to compensate for the increase in vehicle weight.
Segmentation 9: by Engine Type • Air-Cooled • Liquid-Cooled
Air-Cooled Engines to Dominate the Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Engine Type)
Based on the engine type, electric ATVs, UTVs, and golf carts can be divided into two categories, namely, air-cooled and liquid-cooled. The air-cooled engine is the most prevalent type on the market. They are predominantly used in ATV, UTV, and golf cart engines up to 500 cc. The demand for air-cooled engines is expected to continue growing over the coming years during the forecast period (2023-2032), accounting for the majority of revenues in the global electric ATV, UTV, and golf cart market.
Segmentation 10: by Region • North America: U.S., Canada, and Mexico • South America • Europe: Germany, France, and Rest-of-Europe • U.K. • Middle East and Africa • China • Asia-Pacific and Japan: Japan, South Korea, and Rest-of-Asia-Pacific and Japan
North America to Hold the Largest Share in Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market (by Region)
The global electric ATV, UTV, and golf cart market is expected to witness significant growth in the coming years, with major contributions from North America, Europe, and Asia-Pacific and Japan regional markets. In terms of revenue generation, the North America market is one of the key regions in the global electric ATV, UTV, and golf cart market. Much of this can be attributed to comparatively faster adoption of electric ATVs, UTVs, and golf carts and the growing number of electric ATVs, UTVs, and golf cart manufacturers in the region. The presence of significant electric ATV, UTV, and golf cart manufacturing OEMs and tier 1 companies, as well as government regulations, technological advancements, sizeable investments in specialized research and development (R&D) facilities, a variety of natural parks and hiking trails, and a variety of ATV and UTV racing competitions, are some of the key factors boosting the market's growth in the region.
However, Europe and Asia-Pacific and Japan regions are likely to be among the regions with the highest growth in the coming years during the review period. The Europe region is likely to be the fastest growing market for electric ATVs, UTVs, and golf carts during the forecast period (2023-2032), owing to increasing consumer demand for electric ATVs, UTVs, and golf carts and growing concern for vehicular emission levels.
Recent Developments in the Global Electric ATV, UTV, and Golf Cart Market
• In June 2023, Deere & Company announced a new partnership with EGO. Deere & Company was able to sell EGO-branded battery products through Deere & Company dealers as a result of the collaboration. The companies will work together on future product development. • In May 2023, Polaris Inc. launched RZR Pro R4 Ultimate UTV in the Indian market. • In March 2023, Club Car LLC launched a small-wheel, zero-emissions electric vehicle, Club Car LLCCRU. It is a new street-legal vehicle suitable for consumers who are looking for short travel. • In January 2023, Club Car LLC renewed and extended its partnership with PGA of America. • In April 2022, Club Car LLC announced that it signed a definitive agreement to acquire electric low-speed vehicle manufacturer Garia A/S.
Demand – Drivers, Challenges, and Opportunities
Market Demand Drivers: Low Cost of Ownership of Electric ATVs, UTVs, and Golf Carts
Low Cost of Ownership of Electric ATVs, UTVs, and Golf Carts: Growing environmental concerns and growing fuel prices are the main factors driving the demand for fuel-efficient vehicles. Due to the high cost of ownership connected with fuel prices and vehicle maintenance, people are becoming more interested in fuel-efficient vehicles as petrol prices in many areas of the U.S. surpass $4 per gallon. The growing applications of electric ATVs, UTVs, and golf carts is a result of rising electric vehicle (EV) safety standards, rising consumer demand for a better driving experience, and EVs' low ownership and maintenance costs. The market demand for electric UTVs and ATVs is being driven by their lower operating costs for moving items over short distances and their ability to operate effectively in challenging conditions.
Market Challenges: Range Anxiety and Impact of High Battery Weight on Vehicle Performance
Range Anxiety and Impact of High Battery Weight on Vehicle Performance: Range anxiety is typically related to electric vehicles. Range anxiety is the worry that the electric vehicle’s battery or gas will run out before an individual gets to a station for charging or filling. Thus, the range must be taken into account for an electric vehicle before the purchase. Battery technology has its limits and does not permit indefinite driving. Electric ATVs, UTVs, and golf carts have an extremely long charging period that makes them less appealing to consumers. ATVs, UTVs, and golf carts are also thought of as lightweight automobiles that can readily go over a variety of terrains. As large batteries are needed for energy storage in electric vehicles, the weight of the batteries has a significant impact on how well electricity is converted into travel distance. In EV mode, as well as in EV ATV, UTV, and golf cart mode, additional battery weight reduces the attainable efficiency in miles per kilowatt-hours (KWh) and miles per gallon.
Market Opportunities: Focus on Lithium Iron Phosphate Batteries
Focus on Lithium Iron Phosphate Batteries: Lithium iron phosphate (LFP) batteries have been around for years but have only been utilized for minor solutions in the EV market. LFP batteries are less dense than other lithium-ion chemistries and are also heavier. Higher voltage LFP batteries have been adopted in the EV market as they offer better performance and lower costs. Similarly, electric ATV, UTV, and golf cart manufacturers have begun utilizing these batteries as it solves numerous issues, including the absence of the highly demanded element phosphate. This offers further opportunities for innovation and development in the global electric ATV, UTV, and golf cart market.
How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: Globally, the leading ATV, UTV, and golf cart manufacturers are continuously working to manufacture and sell ATVs, UTVs, and golf carts that deliver improved performance and are environment-friendly, producing less noise and emission. The growing need for affordable and high-performing electric ATVs, UTVs, and golf carts is one of the major factors for the growth of the global electric ATV, UTV, and golf cart market. The market is more on the consolidated side at present, where global ATV, UTV, and golf cart providers have been successful to a certain extent in strengthening their market position in the global market. However, with the rise of local electric ATV, UTV, and golf cart manufacturers, the existing established players are expected to face stiff competition in the local markets, primarily in developing economies. Moreover, partnerships and collaborations are expected to play a crucial role in strengthening market position over the coming years, with the companies focusing on bolstering their technological capabilities and gaining a dominant market share in the electric ATV, UTV, and golf cart industry.
Growth/Marketing Strategy: The global electric ATV, UTV, and golf cart market has been growing at a considerable pace. The market offers enormous opportunities for existing and emerging market players. Some of the strategies covered in this segment are mergers and acquisitions, product launches, partnerships and collaborations, business expansions, and investments. The strategies preferred by companies to maintain and strengthen their market position primarily include partnerships, agreements, and collaborations.
Competitive Strategy: The key players in the global electric ATV, UTV, and golf cart market analyzed and profiled in the study include electric ATV, UTV, and golf cart providers that manufacture and sell electric ATVs, UTVs, and golf carts. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global electric ATV, UTV, and golf cart market has been done to help the reader understand the ways in which players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
Key Market Players and Competition Synopsis
The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration.
Out of all the manufacturers operating in the electric all-terrain vehicles (ATV), utility-terrain vehicle (UTV), and golf cart market, the top 4 manufacturers operating in the global electric ATV, UTV, and golf cart market accounted for around 60% of the market share in 2022, while the remaining companies operating in the market captured around 40% of the market share.
Key Companies Profiled:
Electric ATV Manufacturers • CFMOTO • Eco Charger • DRR USA
Electric UTV Manufacturers • Deere & Company • American LandMaster • Intimidator UTV • Polaris Inc. • HuntVe • Powerland • Cenntro Electric Group Limited • Volcon • SSR Motorsports
Electric ATV and UTV Manufacturers • LINHAI Group Co., Ltd. • Segway Technology Co., Ltd.
Golf Cart Manufacturers • HDK • Autopower • Star EV Corporation, USA • Bintelli Electric Vehicles
Electric ATV, UTV, and Golf Cart Manufacturers • HISUN Motors Corporation • Club Car LLC • Yamaha Motor Co., Ltd.
Component Manufacturers • Demon Powersports • DNK Power Company Limited • Trojan Battery Company LLC • Huizhou JB Battery Technology Limited • Pro Armor • Tianjin Wanda Tyre Group Co., Ltd. • The Carlstar Group, LLC • Race-Driven • DP Brakes • Raceline Wheels • EPI • U.S. Battery Mfg. Co. • Microtex Energy Private Limited • Navitas Vehicle Systems Ltd. • Kenda Rubber Industrial Company, LTD • Hi Performance Electric Vehicle Systems • SuperATV, LLC • STEELENG Golf Carts • Embragatges i Derivats S.A. (EIDE) • Toyo Tire Corporation
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Press Release
The global electric ATV, UTV, and golf cart market is estimated to reach $6.81 billion in 2032, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 18.65% during the forecast period 2023-2032.
USP of the Report
• Extensive coverage of 21 key players and 20 component manufacturers operating in the global electric ATV, UTV, and golf cart market • Market share analysis based on product portfolio, recent developments, and regional spread • Qualitative analysis on electric ATV, UTV, and golf cart aftermarket, including trends, business model analysis, supply chain, and business dynamics
Analyst Perspective
According to Dhrubajyoti, Principal Analyst, BIS Research, “The global electric ATV, UTV, and golf cart market is likely to register considerable growth in the coming years during the forecast period (2023-2032), owing to the various benefits electric ATVs, UTVs, and golf carts have to offer, including low noise and emission levels, longer life span, and improved performance. With the growing number of electric ATV, UTV, and golf cart manufacturers, primarily in North America and Europe markets, the market competition in the electric ATV, UTV, and golf cart is expected to increase significantly in the coming years, particularly among the top market players, which is likely to lead to improvement in product offerings in terms of affordability and performance. The electric ATV, UTV, and golf cart providers are focused on developing vehicles that are in line with changing demand patterns across the ATV, UTV, and golf cart industry. In terms of market rivalry/competition, the global electric ATV, UTV, and golf cart market is on the consolidated side at present. However, the established electric ATV, UTV, and golf cart providers are expected to face stiff competition from emerging electric ATV, UTV, and golf cart providers which are working on comparatively more affordable electric ATV, UTV, and golf cart offerings.”
Key Companies Operating in The Market
The key players in the global electric ATV, UTV, and golf cart market analyzed and profiled in the study include electric ATV, UTV, and golf cart providers that manufacture and sell electric ATVs, UTVs, and golf carts. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global electric ATV, UTV, and golf cart market has been done to help the reader understand the ways in which players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
The key players profiled in the report include CFMOTO, Eco Charger, DRR USA, Deere & Company, American LandMaster, Intimidator UTV, Polaris Inc., HuntVe, Powerland, Cenntro Electric Group Limited, Volcon, SSR Motorsports, LINHAI Group Co., Ltd., Segway Technology Co., Ltd., HDK, Autopower, Star EV Corporation, USA, Bintelli Electric Vehicles, HISUN Motors Corporation, Club Car LLC, Yamaha Motor Co., Ltd., Demon Powersports, DNK Power Company Limited, Trojan Battery Company LLC, Huizhou JB Battery Technology Limited, Pro Armor, Tianjin Wanda Tyre Group Co., Ltd., The Carlstar Group, LLC, Race-Driven, DP Brakes, Raceline Wheels, EPI, U.S. Battery Mfg. Co., Microtex Energy Private Limited, Navitas Vehicle Systems Ltd., Kenda Rubber Industrial Company, LTD, Hi Performance Electric Vehicle Systems, SuperATV, LLC, STEELENG Golf Carts, Embragatges i Derivats S.A. (EIDE), and Toyo Tire Corporation.
Key Questions Answered in the Report
• What are the key drivers and challenges in the global electric ATV, UTV, and golf cart market? • How does the supply chain function in the global electric ATV, UTV, and golf cart market? • What are the business models adopted by the industry participants? • Which is the best site to manufacture the product within the U.S.? • What are the key applications where electric ATVs, UTVs, and golf carts find a serviceable market? • Which electric ATV, UTV, and golf cart type segment is estimated to witness the maximum demand growth in the global electric ATV, UTV, and golf cart market during 2023-2032? • Which are the key application areas for which different electric ATV, UTV, and golf cart types may experience high demand during the forecast period 2023-2032? • What are the business and corporate strategies of electric ATV, UTV, and golf cart manufacturers involved in the global electric ATV, UTV, and golf cart market? • Which regions are leading in terms of consumption of electric ATVs, UTVs, and golf carts, and which of them are expected to witness high demand growth from 2023-2032? What are the key consumer attributes in various regions for electric ATVs, UTVs, and golf carts?
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