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消費者向け資産追跡ソリューション - 第2版


Consumer Asset Tracking Solutions - 2nd Edition

商品説明 消費者市場におけるトラッキング・ソリューションの主な用途は、家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡などである。車両カテゴリーは、さらに自動車、オートバイ、モペット、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年1月30日 Eur1,500
シングルユーザライセンス
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150 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

商品説明

消費者市場におけるトラッキング・ソリューションの主な用途は、家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡などである。車両カテゴリーは、さらに自動車、オートバイ、モペット、自転車、キャラバン、モーターキャラバン、レジャーボート、ATV、スノーモービルに分けられる。一般資産追跡カテゴリーには、荷物、鍵、財布、衣類、電子機器、工具、スポーツ用品など、あらゆるタイプの資産が含まれます。これらのトラッキングソリューションに関連するビジネスチャンスについて、ベルグインサイトの150ページにわたるレポート戦略レポートで詳しくご紹介します。ベンダー、製品、市場に関する最新情報を入手できます。

 


 

消費者向け資産追跡ソリューションは、ヨーロッパと北米の家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡市場の最新動向を分析したBerg Insightの戦略レポートです。この戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説を含む150ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする30社のエグゼクティブ・インタビューを掲載。
  • 欧州および北米の消費者資産追跡市場の主要プレイヤーを特定します。
  • 家族・子供ロケーターサービスプロバイダーの最新提案について知る。
  • 車両追跡市場の機会と課題を理解する。
  • ペット追跡ソリューションの今後の普及促進要因を予測する。
  • 消費者資産追跡市場の将来動向を予測する。
  • 2027年までのセグメント別地域別市場予測から利益を得る。

消費者向け資産追跡市場にはどのようなビジネスチャンスがあるのか?

消費者向け資産追跡は、より広い消費者向けIoT市場のサブセグメントである。後者の概念には、消費者市場向けに開発されたすべてのIoTデバイスが含まれるが、消費者資産追跡は、位置データを利用するソリューションとサービスに焦点を当てている。遠隔監視と制御を可能にするには、ソリューションにGNSSまたはその他の測位技術と、携帯電話ネットワーク、衛星ネットワーク、LoRa、Sigfoxなどの何らかの無線広域ネットワークが含まれていなければならない。BluetoothやWi-Fiなどの近距離技術のみに基づくトラッキング・ソリューションは、本レポートには含まれていない。

同市場は、資産の種類に基づいて、家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡の4つの主要カテゴリーに分けることができる。車両カテゴリーはさらに、自動車、オートバイとモペット、自転車、キャラバンとモーターキャラバン、レジャーボート、ATVとスノーモービルを含むその他の消費者向け車両に分けられる。一般資産追跡セグメントには、バッグや荷物、鍵、財布、衣類、電子機器、工具、スポーツ用品など、あらゆるタイプの資産が含まれる。本レポートの焦点は消費者向けの製品とソリューションであるため、法人顧客専用に開発・販売されたソリューションは除外されている。

消費者の資産追跡のための市場の可能性は巨大である。欧州と北米では、子供用GPSウォッチの典型的な年齢層である4~10歳の子供が7,000万人、犬や猫が3億4,500万匹、乗用車が5億8,000万台、その他の一般車両が1億4,500万台います。GPS追跡製品の全体的な普及率は、現在約1.0パーセントです。現在、アクティブなユニット数に基づいて、最大の消費者資産追跡セグメントは、カー・トラッキング、子供用GPSウォッチ、ペット・トラッキングです。Berg Insightの予測によると、2022年末時点で、欧州と北米におけるアクティブな消費者資産追跡デバイスのインストールベースは1,250万台に達しています。CAGR(年平均成長率)18.4%で成長し、2027年末までにアクティブに使用されるユニット数は2,920万ユニットに達すると予測される。市場価値は2022年の16億ユーロから2027年には38億ユーロに成長すると予測される。

家族追跡およびペアレンタル・コントロール・サービスの主要プロバイダーには、米国のSmartcom Mobility Solutions、Smith Micro Software、Life360などがあります。Smartcom Mobility Solutionsは、子供向けGPSウォッチやその他の消費者向け資産追跡分野のプラットフォーム・プロバイダで、米国と欧州の複数のMNO、OEM、ODMで使用されています。Smith MicroはMNOにホワイトラベルのソリューションを提供しており、米国の主要な携帯電話会社と契約しています。Life360は、位置情報の共有とメッセージングのためのモバイルアプリを提供しており、月間アクティブユーザーは6,000万人に迫っている。子供用GPS腕時計の主なプロバイダーには、欧州のXplora Technologiesと北米のVerizonがある。ペット追跡市場は、オーストリアを拠点とするTractiveが独占しており、その加入者数は約100万人に達しています。北米では、ペット追跡ソリューションの主なプロバイダーはFi、Whistle、Haloである。後者の会社は、ペットのGPS追跡と封じ込めを組み合わせたソリューションを提供している。

消費者向けに販売される乗用車追跡ソリューション市場は、北米ではVerizon、Mojio、Tail Light、Agnikが、欧州ではHaysquare、Net4Things、Plan B Companyが牽引している。自動車業界ではOEMテレマティクスがますます一般的になっているが、アフターマーケットのテレマティクス・ソリューションへの関心も依然として高まっている。欧州の二輪車・原付バイク向けGPS追跡・車両回収ソリューションの主要プロバイダーには、Datatool(Scorpion Automotive)、Mapit IoT、Monimoto、GeoRideなどがある。キャラバン、レジャーボート、その他の消費者向け車両向けに特別に開発された追跡ソリューションを提供している企業も数社ある。欧州を拠点とするSensar Marine、NorthTracker、Sentinel Marine Solutions、Sailsense Analytics、Vetel、米国を拠点とするSiren Marineは、レジャーボート向けに開発されたソリューションを提供している。汎用の追跡ソリューションや他のタイプの車両用に開発されたソリューションは、これらのセグメントにもしばしば使用されている。電動自転車市場の活況に伴い、電子自転車やその他の高額自転車用のGPSトラッカー市場も急成長している。この市場は現在、IoT Venture、PowUnity、Haveltec、BikeFinder、Tracefyといった欧州企業がサービスを提供している。Trackimo、Invoxia、LandAirSeaは、汎用追跡装置の有名なプロバイダーである。

消費者向け資産追跡ソリューション市場は、途方もない成長の可能性を秘めた、まだ初期段階にある。バッテリー容量、プロセッサーパワー、ネットワーク技術の進歩により、より低価格でより優れたソリューションが継続的に提供されるようになり、消費者からの需要が高まることが予想される。本レポートで取り上げている多くのソリューション・プロバイダーは最近、低消費電力広域(LPWA)ネットワーク技術に基づく新しいトラッキング・デバイスを発表している。LPWA技術は、ペット追跡、自転車追跡、一般的な資産追跡など、バッテリー消費の少なさが鍵となる市場セグメントで特に価値がある。

本レポートは以下の質問に答えます

  • 消費者向け資産追跡市場におけるLPWA接続の可能性とは?
  • 欧州と北米における主な成長要因は?
  • 普及に向けた課題と障害とは?
  • 消費者向け資産追跡ソリューションの主要プロバイダーは?
  • ビジネスモデルと販路は?
  • これらの地域におけるペット追跡市場の現状は?
  • 消費者向け車両追跡ソリューションの潜在的な市場規模は?
  • アフターマーケット・ソリューション・プロバイダーはどのようにOEMに対抗できるのか?
  • 各資産追跡カテゴリーは今後5年間でどのように進化するのか?


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目次

目次

目次
図表の一覧

エグゼクティブサマリー

1 概要

1.1 消費者向け資産追跡インフラ
1.1.1 デバイス・セグメント
1.1.2 ポジショニング・セグメント
1.1.3 ネットワーク・セグメント
1.1.4 プラットフォーム・セグメント
1.2 ビジネスモデルと販売チャネル
1.2.1 小売
1.2.2 保険会社
1.2.3 モバイルネットワーク事業者

2 家族と子供の追跡

2.1 ヨーロッパと北米の人口
2.2 家族追跡ソリューション
2.2.1 モバイル事業者ブランドのアプリ
2.2.2 フリーミアムアプリ
2.2.3 無料アプリとソーシャルメディア
2.3 子ども追跡ソリューションとベンダー市場シェア
2.4 企業プロフィール
2.4.1 Apple
2.4.2 Cosmo Technologies
2.4.3 Gabb Wireless
2.4.4 Garmin
2.4.5 Globalstar
2.4.6 Jiobit (Life360)
2.4.7 Life360
2.4.8 MyKi (Allterco)
2.4.9 Smartcom Mobility Solutions
2.4.10 Smith Micro Software
2.4.11 Xplora Technologies

3 ペットの追跡

3.1 欧州と北米のペット人口
3.2 ペット追跡ソリューションとベンダー市場シェア
3.3 企業プロフィール
3.3.1 Fi
3.3.2 Fitbark
3.3.3 Halo
3.3.4 Kippy (Datamars)
3.3.5 Lilbit
3.3.6 Link My Pet (Smart Tracking Technologies)
3.3.7 Pawfit
3.3.8 SpotOn
3.3.9 Telenor Tracking Solutions
3.3.10 Tractive
3.3.11 Weenect
3.3.12 Whistle (Mars)

4 乗用車のトラッキング

4.1 欧州と北米の乗用車保有台数
4.2 欧州と北米における自動車盗難
4.3 テレマティクスソリューション
4.3.1 eコールとロードサイドアシスタンス
4.3.2 盗難車追跡
4.3.3 自動車保険テレマティクス
4.3.4 遠隔操作と利便性サービス
4.3.5 Wi-Fi ホットスポット
4.4 ベンダーの市場シェア
4.5 企業プロファイル
4.5.1 Agnik
4.5.2 Autobrain
4.5.3 Grupo Next
4.5.4 Haysquare
4.5.5 Mojio
4.5.6 Net4Things
4.5.7 Protectus Technologies
4.5.8 Radius Telematics
4.5.9 Tail Light
4.5.10 The Plan B Company (Conneqtech)
4.5.11 Verizon
4.5.12 Vodafone and Vodafone Automotive

5 消費者車両追跡

5.1 欧州と北米における消費者向け車両追跡
5.1.1 オートバイとモペット
5.1.2 自転車
5.1.3 キャラバンおよびモーターキャラバン
5.1.4 レジャーボート
5.1.5 その他の消費者向け車両
5.2 消費者車両の盗難
5.3 消費者向け車両追跡ソリューションとベンダー市場シェア
5.3.1 オートバイおよびモペット
5.3.2 自転車
5.3.3 レジャーボート
5.3.4 キャラバン、モーターホーム、ATV、スノーモービル
5.4 会社概要
5.4.1 BikeFinder
5.4.2 BikeTrac
5.4.3 Boomerang Bike
5.4.4 Bosch eBike Systems
5.4.5 ConnectLab
5.4.6 Conneqtech
5.4.7 GeoRide
5.4.8 Haveltec
5.4.9 IoT Venture
5.4.10 Linxup
5.4.11 Mapit IoT
5.4.12 Monimoto
5.4.13 NorthTracker
5.4.14 PowUnity
5.4.15 Sailsense Analytics
5.4.16 Scorpion Automotive
5.4.17 Sensar Marine
5.4.18 Sense4Boat (D-Marin)
5.4.19 Sentinel Marine Solutions
5.4.20 Siren Marine (Yamaha Motor)
5.4.21 SIZZAPP
5.4.22 Tracefy
5.4.23 Trackting
5.4.24 Vetel

6 一般消費者資産追跡

6.1 一般消費者向け資産追跡ソリューション
6.2 会社プロファイル
6.2.1 BrickHouse Security
6.2.2 C Security Systems
6.2.3 Invoxia
6.2.4 LandAirSea Systems
6.2.5 LugLoc
6.2.6 MiniFinder
6.2.7 Optimus
6.2.8 Trackimo

7 市場予測と動向

7.1 市場予測
7.1.1 消費者資産追跡の設置ベースと出荷台数
7.1.2 普及率
7.1.3 子供用GPSウォッチ
7.1.4 ペット追跡
7.1.5 自動車トラッキング
7.1.6 オートバイおよび原付トラッキング
7.1.7 自転車追跡
7.1.8 キャラバンおよびモーターキャラバンの追跡
7.1.9 レジャーボートのトラッキング
7.1.10 その他の消費者向け車両追跡
7.1.11 汎用トラッキング
7.2 市場動向
7.2.1 LPWAネットワーク技術が新たな市場機会を生み出す
7.2.2 Apple AirTagが消費者向け資産追跡市場を強化
7.2.3 特化型ソリューションが競争優位性を持つ
7.2.4 ペット追跡は潜在力の高い市場
7.2.5 アフターマーケットにおける自動車テレマティクスのコンセプトの継続的拡大が期待される
7.2.6 自転車トラッキングが増加傾向にある
7.2.7 消費者向けGPS追跡プロバイダーは適切なビジネスモデルを模索中

用語解説

 

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プレスリリース

2024-01-30 プレスリリース
2022年末に欧州と北米でアクティブな消費者向け資産追跡デバイスの数が1,250万台に到達

IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、欧州と北米でアクティブに使用されている消費者向け資産追跡デバイスの数は、2022年末時点で1250万台に達した。CAGR(年平均成長率)18.4%で成長し、2027年末にはアクティブに使用されているユニット数は2,920万ユニットに達すると推定される。同期間の市場規模は、2022年の16億ユーロから2027年には38億ユーロに成長すると予測される。セルラー、衛星、LoRa、Sigfoxなどの無線広域ネットワークを利用した消費者向け資産追跡ソリューションは、資産の種類によって、家族・子供追跡、ペット追跡、車両追跡、一般資産追跡の4つの主要カテゴリーに分けられる。車両カテゴリーはさらに、自動車、オートバイとモペット、自転車、キャラバンとモーターキャラバン、レジャーボート、ATVやスノーモービルを含むその他の消費者向け車両に分けられる。一般資産追跡セグメントには、バッグや荷物、鍵、財布、衣服、電子機器、工具、スポーツ用品など、あらゆるタイプの資産が含まれる。

家族と子供の追跡製品とサービスの主要プロバイダーには、Smartcom Mobility Solutions、Smith Micro Software、Life360、Xplora Technologies、Verizonなどがある。ペット追跡市場はTractive、Fi、Whistle、Haloが独占している。消費者向けに販売されるアフターマーケットの自動車テレマティクスソリューション市場は、北米ではVerizon、Mojio、Tail Light、Agnikが、欧州ではHaysquare、Net4Things、Plan B Companyが牽引している。欧州の二輪車・原付バイク向けGPS追跡・車両回収ソリューションの主要プロバイダーには、Datatool(Scorpion Automotive)、Mapit IoT、Monimoto、GeoRideなどがある。Sensar Marine、Sentinel Marine Solutions、Sailsense Analytics、Vetel、Siren Marineなど、レジャーボート専用に開発された追跡ソリューションを提供する企業も数社ある。電動自転車用GPSトラッカー市場は急成長している。この市場は現在、IoT Venture、PowUnity、Haveltec、BikeFinder、Tracefyといった欧州企業が牽引している。Trackimo、Invoxia、LandAirSeaは、汎用追跡装置の主要プロバイダーである。

「消費者向け資産追跡ソリューションの需要は、すべてのセグメントで伸びています」と、Berg Insight社の主席アナリスト、Martin Backman氏は言う。市場はまだ初期段階にあり、多くのソリューションプロバイダーが適切なビジネスモデルと価格モデルを模索している。欧州や北米の特定の資産追跡市場セグメントにおいて、明確なマーケットリーダーとして台頭している企業はほとんどない。ほとんどの企業は、まだ主に国内市場や近隣諸国にサービスを提供している。「バッテリー容量、プロセッサー能力、ネットワーク技術における技術的進歩は、より低価格でより優れたソリューションを継続的に可能にする」とBackman氏は続ける。これによって、消費者にとってより魅力的なソリューションとなり、より高い需要が生まれるでしょう」とBackman氏は続ける。

 

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Summary

Description

The key applications for tracking solutions in the consumer market include family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking. The vehicle category can be further divided into cars, motorcycles, mopeds, bicycles, caravans, motor caravans, leisure boats, ATVs and snowmobiles. The general asset tracking category includes any type of asset, such as luggage, keys, wallets, clothes, electronics, tools and sports equipment. Learn more about the business opportunities associated with these tracking solutions in this 150 page report strategy report from Berg Insight. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Consumer Asset Tracking Solutions is a strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking market in Europe and North America. This strategic research report provides you with 150 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from the report:

  • Benefit from 30 new executive interviews with market leading companies.
  • Identify key players on the European and North American consumer asset tracking market.
  • Learn about the latest propositions from family and child locator service providers.
  • Understand the opportunities and challenges on the vehicle tracking market.
  • Anticipate future drivers for uptake of pet tracking solutions.
  • Predict future trends in the consumer asset tracking market.
  • Profit from regional market forecasts by segment lasting until 2027.

What opportunities exist in the consumer asset tracking market?

Consumer asset tracking is a sub-segment of the wider consumer IoT market. While the latter concept includes all IoT devices developed for the consumer market, consumer asset tracking focuses on solutions and services utilising location data. To enable remote monitoring and control, a solution must include GNSS or other positioning technology and some type of wireless wide area network such as cellular networks, satellite networks, LoRa or Sigfox. Tracking solutions based solely on short-range technologies such as Bluetooth and Wi-Fi are not included in the report.

The market can be divided into four main categories based on asset type – family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking. The vehicle category can be further divided into cars; motorcycles and mopeds; bicycles; caravans and motor caravans; leisure boats; and other consumer vehicles including ATVs and snowmobiles. The general asset tracking segment includes any type of asset, such as bags and luggage, keys, wallets, clothes, electronics, tools and sports equipment. Since the focus of the report is on products and solutions aimed for consumers, solutions developed and sold exclusively for business customers are excluded.

The market potential for consumer asset tracking is huge. In Europe and North America, there are 70 million children aged 4–10 years old, which is the typical age group for kids GPS watches, 345 million dogs and cats, 580 million passenger cars and 145 million other consumer vehicles. The overall penetration rate of GPS tracking products is currently around 1.0 percent. The largest consumer asset tracking segments today, based on the number of active units, are car tracking, kids GPS watches and pet tracking. Berg Insight estimates that the installed base of active consumer asset tracking devices in Europe and North America reached 12.5 million at the end of 2022. Growing at a CAGR of 18.4 percent, the number of units in active use is estimated to reach 29.2 million units by the end of 2027. The market value is forecasted to grow from € 1.6 billion in 2022 to € 3.8 billion in 2027.

Leading providers of family tracking and parental control services include US-based Smartcom Mobility Solutions, Smith Micro Software and Life360. Smartcom Mobility Solutions is a platform provider for kids GPS watches and other consumer asset tracking segments, used by several MNOs, OEMs and ODMs in the US and Europe. Smith Micro offers white-label solutions to MNOs and has contracts with major mobile operators in the US. Life360 offers a mobile app for location sharing and messaging that has close to 60 million monthly active users. Major providers of kids GPS watches include Xplora Technologies in Europe and Verizon in North America. The pet tracking market is dominated by Austria-based Tractive, whose subscriber base has grown to almost one million. In North America, the main providers of pet tracking solutions are Fi, Whistle and Halo. The latter company offers a combined pet GPS tracking and containment solution.

The market for passenger car tracking solutions sold to consumers is led by Verizon, Mojio, Tail Light and Agnik in North America and Haysquare, Net4Things and the Plan B Company in Europe. Although OEM telematics is increasingly common within the automotive industry, there is still a growing interest in aftermarket telematics solutions. Leading providers of GPS tracking and vehicle recovery solutions for motorcycles and mopeds in Europe include Datatool (Scorpion Automotive), Mapit IoT, Monimoto and GeoRide. A few companies provide tracking solutions developed specifically for caravans, leisure boats and other consumer vehicles. Europe-based Sensar Marine, NorthTracker, Sentinel Marine Solutions, Sailsense Analytics and Vetel and US-based Siren Marine offer solutions developed for leisure boats. General-purpose tracking solutions and solutions developed for other types of vehicles are often used to serve these segments as well. Along with the booming market for electric bicycles, the market for GPS trackers for e-bicycles and other high-value bicycles is growing rapidly. The market is today served by European companies such as IoT Venture, PowUnity, Haveltec, BikeFinder and Tracefy. Trackimo, Invoxia and LandAirSea are well-known providers of general-purpose tracking devices.

The consumer asset tracking solutions market is still in an early phase with tremendous growth potential. Advancements in battery capacity, processor power and network technology will continuously enable better solutions at lower price points which will lead to a higher demand from consumers. Many solution providers covered in this report have recently introduced new tracking devices based on Low-Power Wide-Area (LPWA) network technologies. LPWA technologies are especially valuable in market segments where low battery consumption is key, such as pet tracking, bicycle tracking and general asset tracking.

This report answers the following questions:

  • What is the potential for LPWA connectivity in the consumer asset tracking market?
  • Which are the main growth drivers in Europe and North America?
  • What are the challenges and roadblocks towards widespread adoption?
  • Which are the leading providers of consumer asset tracking solutions?
  • What are the business models and channels-to-market?
  • What is the current status of the pet tracking market in these regions?
  • What is the potential market size for consumer vehicle tracking solutions?
  • How can aftermarket solution providers compete with OEMs?
  • How will each of the asset tracking categories evolve in the next five years?


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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Introduction

1.1    Consumer asset tracking infrastructure
1.1.1    Device segment
1.1.2    Positioning segment
1.1.3    Network segment
1.1.4    Platform segment
1.2    Business models and sales channels
1.2.1    Retail
1.2.2    Insurance companies
1.2.3    Mobile network operators

2    Family and Child Tracking

2.1    Population in Europe and North America
2.2    Family tracking solutions
2.2.1    Mobile operator branded apps
2.2.2    Freemium apps
2.2.3    Free apps and social media
2.3    Child tracking solutions and vendor market shares
2.4    Company profiles
2.4.1    Apple
2.4.2    Cosmo Technologies
2.4.3    Gabb Wireless
2.4.4    Garmin
2.4.5    Globalstar
2.4.6    Jiobit (Life360)
2.4.7    Life360
2.4.8    MyKi (Allterco)
2.4.9    Smartcom Mobility Solutions
2.4.10    Smith Micro Software
2.4.11    Xplora Technologies

3    Pet Tracking

3.1    Pet population in Europe and North America
3.2    Pet tracking solutions and vendor market shares
3.3    Company profiles
3.3.1    Fi
3.3.2    Fitbark
3.3.3    Halo
3.3.4    Kippy (Datamars)
3.3.5    Lilbit
3.3.6    Link My Pet (Smart Tracking Technologies)
3.3.7    Pawfit
3.3.8    SpotOn
3.3.9    Telenor Tracking Solutions
3.3.10    Tractive
3.3.11    Weenect
3.3.12    Whistle (Mars)

4    Passenger Car Tracking

4.1    Passenger car fleet in Europe and North America
4.2    Car theft in Europe and North America
4.3    Telematics solutions
4.3.1    eCall and roadside assistance
4.3.2    Stolen vehicle tracking
4.3.3    Motor insurance telematics
4.3.4    Remote control and convenience services
4.3.5    Wi-Fi hotspot
4.4    Vendor market shares
4.5    Company profiles
4.5.1    Agnik
4.5.2    Autobrain
4.5.3    Grupo Next
4.5.4    Haysquare
4.5.5    Mojio
4.5.6    Net4Things
4.5.7    Protectus Technologies
4.5.8    Radius Telematics
4.5.9    Tail Light
4.5.10    The Plan B Company (Conneqtech)
4.5.11    Verizon
4.5.12    Vodafone and Vodafone Automotive

5    Consumer Vehicle Tracking

5.1    Consumer vehicle parc in Europe and North America
5.1.1    Motorcycles and mopeds
5.1.2    Bicycles
5.1.3    Caravans and motor caravans
5.1.4    Leisure boats
5.1.5    Other consumer vehicles
5.2    Consumer vehicle theft
5.3    Consumer vehicle tracking solutions and vendor market shares
5.3.1    Motorcycles and mopeds
5.3.2    Bicycles
5.3.3    Leisure boats
5.3.4    Caravans, motorhomes, ATVs and snowmobiles
5.4    Company profiles
5.4.1    BikeFinder
5.4.2    BikeTrac
5.4.3    Boomerang Bike
5.4.4    Bosch eBike Systems
5.4.5    ConnectLab
5.4.6    Conneqtech
5.4.7    GeoRide
5.4.8    Haveltec
5.4.9    IoT Venture
5.4.10    Linxup
5.4.11    Mapit IoT
5.4.12    Monimoto
5.4.13    NorthTracker
5.4.14    PowUnity
5.4.15    Sailsense Analytics
5.4.16    Scorpion Automotive
5.4.17    Sensar Marine
5.4.18    Sense4Boat (D-Marin)
5.4.19    Sentinel Marine Solutions
5.4.20    Siren Marine (Yamaha Motor)
5.4.21    SIZZAPP
5.4.22    Tracefy
5.4.23    Trackting
5.4.24    Vetel

6    General Consumer Asset Tracking

6.1    General consumer asset tracking solutions
6.2    Company profiles
6.2.1    BrickHouse Security
6.2.2    C Security Systems
6.2.3    Invoxia
6.2.4    LandAirSea Systems
6.2.5    LugLoc
6.2.6    MiniFinder
6.2.7    Optimus
6.2.8    Trackimo

7    Market Forecasts and Trends

7.1    Market forecasts
7.1.1    Consumer asset tracking installed base and unit shipments
7.1.2    Penetration rate
7.1.3    Kids GPS watches
7.1.4    Pet tracking
7.1.5    Car tracking
7.1.6    Motorcycle and moped tracking
7.1.7    Bicycle tracking
7.1.8    Caravan and motor caravan tracking
7.1.9    Leisure boat tracking
7.1.10    Other consumer vehicle tracking
7.1.11    General-purpose tracking
7.2    Market trends
7.2.1    LPWA networking technologies create new market opportunities
7.2.2    Apple AirTag bolsters the consumer asset tracking market
7.2.3    Specialised solutions have a competitive advantage
7.2.4    Pet tracking is a high-potential market
7.2.5    Continued broadening of the aftermarket car telematics concept is expected
7.2.6    Bicycle tracking on the rise
7.2.7    Consumer GPS tracking providers are searching for the right business model

Glossary

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Press Release

2024-01-30 Press releases
The number of active consumer asset tracking devices in Europe and North America reached 12.5 million at the end of 2022

According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, the number of active consumer asset tracking devices in Europe and North America reached 12.5 million at the end of 2022. Growing at a CAGR of 18.4 percent the number of units in active use is estimated to reach 29.2 million units by the end of 2027. The market value is during the same period forecasted to grow from € 1.6 billion in 2022 to € 3.8 billion in 2027. Consumer asset tracking solutions utilizing wireless wide area networks such as cellular, satellite, LoRa or Sigfox can be divided into four main categories based on asset type – family and child tracking, pet tracking, vehicle tracking and general asset tracking. The vehicle category can be further divided into cars; motorcycles and mopeds; bicycles; caravans and motor caravans; leisure boats; and other consumer vehicles including ATVs and snowmobiles. The general asset tracking segment includes any type of asset, such as bags and luggage, keys, wallets, clothes, electronics, tools and sports equipment.

Leading providers of family and child tracking products and services include Smartcom Mobility Solutions, Smith Micro Software, Life360, Xplora Technologies and Verizon. The pet tracking market is dominated by Tractive, Fi, Whistle and Halo. The market for aftermarket car telematics solutions sold to consumers is led by Verizon, Mojio, Tail Light and Agnik in North America and Haysquare, Net4Things and the Plan B Company in Europe. Leading providers of GPS tracking and vehicle recovery solutions for motorcycles and mopeds in Europe include Datatool (Scorpion Automotive), Mapit IoT, Monimoto and GeoRide. A few companies provide tracking solutions developed specifically for leisure boats, including Sensar Marine, Sentinel Marine Solutions, Sailsense Analytics, Vetel and Siren Marine. The market for GPS trackers for electric bicycles is growing rapidly. The market is today led by European companies such as IoT Venture, PowUnity, Haveltec, BikeFinder and Tracefy. Trackimo, Invoxia, LandAirSea are leading providers of general-purpose tracking devices.

“The demand for consumer asset tracking solutions is growing across all segments”, says Martin Backman, Principal Analyst at Berg Insight. The market is still in an early phase and many solution providers are still searching for the right business model and pricing model. Very few companies have emerged as clear market leaders in specific asset tracking market segments in Europe or North America. Most companies are still mainly serving the domestic market or nearby countries. “Technological advancements in battery capacity, processor power and network technology will continuously enable better solutions at lower price points”, continues Mr. Backman. This will make the solutions even more attractive to consumers and create a higher demand.

 

 

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