バーチャルリアリティ技術:世界市場Virtual Reality Technologies: Global Markets レポートの範囲 本レポートは、VRの世界市場の概要と分析を提供します。2022年を基準年として、2023年から2028年までの予測期間の推定市場データを提供しています。また、一次調査および二次調査を通じて収集... もっと見る
サマリーレポートの範囲本レポートは、VRの世界市場の概要と分析を提供します。2022年を基準年として、2023年から2028年までの予測期間の推定市場データを提供しています。また、一次調査および二次調査を通じて収集した市場の促進要因、阻害要因、機会に関する洞察も提供しています。また、COVID-19の影響やポーターのファイブフォースなど、様々な市場要因についても取り上げています。 当レポートの調査対象範囲には、VR技術の世界市場および地域市場を、コンポーネント別、デバイスタイプ別、技術別、用途別に詳細に調査しています。各市場セグメントを調査し、現在の市場規模を割り出し、将来の市場規模と年平均成長率(CAGR)を予測しています。 また、重要なVRプレイヤーの詳細なプロフィールと、市場での存在感を高めるための戦略も掲載しています。 レポートは以下を含みます: - 46のデータ表と18の追加表 - バーチャルリアリティ(VR)技術の世界市場の概要と最新分析 - 2022年の過去の市場収益(売上高)、2023年の予測、2024年の予測、2028年までの複合年間成長率(CAGR)の予測による世界市場動向の分析 - VR技術の今後の市場機会と新興アプリケーションの評価、市場セグメントとサブセグメントの予測 - 実際の市場規模の推定、VR技術市場の収益予測、コンポーネント、技術、デバイスタイプ、用途、地域に基づく市場シェア分析 - 研究開発投資、主要技術課題、業界の課題、主要エンドユーザー市場、デバイス販売への影響に関する詳細情報 - VR技術の技術的、経済的、ビジネス的考察を網羅し、市場データ分析と2028年までの成長予測を掲載 - ESG要因が企業の業績に与える影響と、ESGの実践に関する洞察 - VR技術市場の需要急増に対応するための最適なポジションにある企業の特定 - 特許活動の分析 - VR業界の構造、サプライヤーの状況、新製品と開発、セグメント別の収益に基づく企業価値シェア分析 - 主要プレイヤーの会社概要 目次Table of ContentsChapter 1 Introduction Study Goals and Objectives Reasons for Doing the Study What's New in This Update? Scope of Report Research Methodology Information Sources Regional Breakdown Chapter 2 Summary and Highlights Market Outlook Market Summary and Highlights Chapter 3 Market Overview Current Market Overview Market Evolution VR in the 21st Century Future Expectations Current VR Trends Emerging Trends Macro Factors Impact of COVID-19 Impact of Russia-Ukraine War Value Chain Analysis Component Manufacturers and Systems Software Developers Device Manufacturers Enterprise Application Developers Distributors and Retailers End Users Porter's Five Forces Analysis Chapter 4 Market Dynamics Market Drivers Growing Use of HMDs in Gaming and Entertainment Falling Cost of VR Hardware Increasing Use of VR in Automobiles Market Restraints Effects on Health Global Trade War High Initial Cost Market Opportunities Role of 5G in Virtual Reality Corporate Training Chapter 5 Market Breakdown by Component Key Findings Hardware Displays and Projectors Cameras Semiconductor Components Sensors Position Trackers Other Hardware Components Software Chapter 6 Market Breakdown by Device Type Key Findings Head-Mounted Displays Projectors and Display Walls Gesture Control Devices Other Device Types Chapter 7 Market Breakdown by Technology Key Findings Semi- and Fully Immersive Technology Non-Immersive Technology Chapter 8 Market Breakdown by Application Key Findings Consumer Gaming and Entertainment Sports Commercial Retail and E-commerce Education and Training Travel and Tourism Advertising Enterprise (Manufacturing) Healthcare Aerospace and Defense Other Applications Chapter 9 Market Breakdown by Region Key Findings North America Europe Asia-Pacific Rest of the World (RoW) Chapter 10 Sustainability in Virtual Reality Market: An ESG Perspective Key ESG Issues in the Internet of Behavior Market ESG Performance in Internet of Behavior Market Case Study Environmental Impact Equitable/Social Impact Ethical/Governance Impact Current Status of ESG in the VR Market Concluding Remarks from BCC Chapter 11 Patent Analysis Patent Analysis Key Granted Patents Chapter 12 M&A and Venture Funding Outlook M&A Analysis Chapter 13 Competitive Landscape Leading VR Companies Chapter 14 Company Profiles Introduction 7D VISION TECHNOLOGY CO. LTD. APPLE INC. CHRISTIE DIGITAL SYSTEMS USA, INC. DPVR (SHANGHAI LEXIANG TECHNOLOGY CO., LTD.) EMAGIN INC. EON REALITY INC. GRAVITY JACK INC. HTC CORP. META PLATFORMS TECHNOLOGIES INC. MICROSOFT CORP. NVIDIA CORP. PICO TECHNOLOGY CO. LTD. (BYTEDANCE) SONY CORP. Few Startups/Emerging Companies CURVATURE GAMES VARJO VEDX SOLUTIONS VRPHARMA XIMMERSE Chapter 15 Appendix: Acronyms
SummaryReport Scope: Table of ContentsTable of ContentsChapter 1 Introduction Study Goals and Objectives Reasons for Doing the Study What's New in This Update? Scope of Report Research Methodology Information Sources Regional Breakdown Chapter 2 Summary and Highlights Market Outlook Market Summary and Highlights Chapter 3 Market Overview Current Market Overview Market Evolution VR in the 21st Century Future Expectations Current VR Trends Emerging Trends Macro Factors Impact of COVID-19 Impact of Russia-Ukraine War Value Chain Analysis Component Manufacturers and Systems Software Developers Device Manufacturers Enterprise Application Developers Distributors and Retailers End Users Porter's Five Forces Analysis Chapter 4 Market Dynamics Market Drivers Growing Use of HMDs in Gaming and Entertainment Falling Cost of VR Hardware Increasing Use of VR in Automobiles Market Restraints Effects on Health Global Trade War High Initial Cost Market Opportunities Role of 5G in Virtual Reality Corporate Training Chapter 5 Market Breakdown by Component Key Findings Hardware Displays and Projectors Cameras Semiconductor Components Sensors Position Trackers Other Hardware Components Software Chapter 6 Market Breakdown by Device Type Key Findings Head-Mounted Displays Projectors and Display Walls Gesture Control Devices Other Device Types Chapter 7 Market Breakdown by Technology Key Findings Semi- and Fully Immersive Technology Non-Immersive Technology Chapter 8 Market Breakdown by Application Key Findings Consumer Gaming and Entertainment Sports Commercial Retail and E-commerce Education and Training Travel and Tourism Advertising Enterprise (Manufacturing) Healthcare Aerospace and Defense Other Applications Chapter 9 Market Breakdown by Region Key Findings North America Europe Asia-Pacific Rest of the World (RoW) Chapter 10 Sustainability in Virtual Reality Market: An ESG Perspective Key ESG Issues in the Internet of Behavior Market ESG Performance in Internet of Behavior Market Case Study Environmental Impact Equitable/Social Impact Ethical/Governance Impact Current Status of ESG in the VR Market Concluding Remarks from BCC Chapter 11 Patent Analysis Patent Analysis Key Granted Patents Chapter 12 M&A and Venture Funding Outlook M&A Analysis Chapter 13 Competitive Landscape Leading VR Companies Chapter 14 Company Profiles Introduction 7D VISION TECHNOLOGY CO. LTD. APPLE INC. CHRISTIE DIGITAL SYSTEMS USA, INC. DPVR (SHANGHAI LEXIANG TECHNOLOGY CO., LTD.) EMAGIN INC. EON REALITY INC. GRAVITY JACK INC. HTC CORP. META PLATFORMS TECHNOLOGIES INC. MICROSOFT CORP. NVIDIA CORP. PICO TECHNOLOGY CO. LTD. (BYTEDANCE) SONY CORP. Few Startups/Emerging Companies CURVATURE GAMES VARJO VEDX SOLUTIONS VRPHARMA XIMMERSE Chapter 15 Appendix: Acronyms
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2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |