世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

女性用カミソリ市場 - 世界全体の展望と予測 2023-2028


Women's Razor Market - Global Outlook and Forecast 2023-2028

女性用カミソリの世界市場規模は、2022年から2028年にかけて年平均成長率4.85%で推移し、2028年には52.8億ドルに達すると予測されています。 - この市場は、体や顔の過剰な毛の成長に対する懸念の高まり、女... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Arizton Advisory & Intelligence
アリズトンアドバイザリー&インテリジェンス
2022年12月7日 US$4,200
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
316 英語

 

サマリー

女性用カミソリの世界市場規模は、2022年から2028年にかけて年平均成長率4.85%で推移し、2028年には52.8億ドルに達すると予測されています。

- この市場は、体や顔の過剰な毛の成長に対する懸念の高まり、女性の就業率の増加、身だしなみやパーソナルケアの習慣の増加により、近年大きな成長を遂げています。
- 人体から毛を取り除くことは、美容と衛生のために切っても切れない関係となっています。脱毛は身だしなみの一環であるだけでなく、感染症や悪臭を防ぐ効果もあります。何十年もの間、世界中の社会は、女性らしくあるために体毛をすべて取り除くか、真のフェミニストになるために身だしなみを完全にやめるか、2つの極端な方向に向かってきました。このフェミニズムの問題は、脱毛ブランドの成長を後押しする大きな要因となっています。そのため、カミソリは女性の間で最も簡単で便利、かつ安価な脱毛方法・習慣となっており、それが世界の女性用カミソリ市場の成長を後押ししているのです。
- ソーシャルメディアの影響力の高まりと、それに伴うエステティックへの注目の高まりが、女性の顔剃りトレンドを後押ししています。インフルエンサーのビデオ、広告、プロモーションは、女性のパーソナルケア製品の購入を促します。女性用フェイスシェーバーは、レーザー脱毛器や脱毛器などの代替品と比較して安価である。世界の女性用カミソリ市場のプレーヤーは、顧客が持続可能な製品を購入することをますます好むように、女性用の環境に優しい顔用カミソリも発売しています。また、顔用および眉毛用カミソリとして使用できる多目的製品も製造しています。市場の企業は、新しい女性用顔用ヘアトリマーやカミソリの研究開発に多額の投資を行っています。例えば、BOMBAY SHAVING COMPANYは、小麦のわらを80%使用した生分解性の顔用カミソリなど、環境にやさしい製品を提供しています。この生分解性素材は、二酸化炭素排出量と廃棄物の削減に貢献します。

市場トレンドと機会

製品イノベーションの増加

- 近年、女性用カミソリ市場の多くのベンダーは、柔軟性の高いカミソリ、角質除去剤や保湿剤を配合したカミソリ、ハイブリッドカミソリなど、カミソリに関するいくつかのイノベーションを打ち出している。これらのカミソリは、切り傷やあざを防ぎ、使いやすく、携帯に便利なように開発されています。
- そのようなイノベーションのひとつに、「トラベルフレンドリーカミソリ」があります。携帯や保管に便利なトラベルフレンドリーなカミソリの需要が高まっています。シロナでは、4つの刃と交換可能なカートリッジを備えたポケットサイズのトラベル用カートリッジカミソリを提供しています。また、刃を素早く簡単にすすぐことができます。また、Carmesiは、ポケットや財布、ハンドバッグに簡単に収まるボディーカミソリ・ミニを提供しています。このように、女性用カミソリ市場における技術革新の高まりは、女性が他の選択肢よりもシェービングを好むようになったことに影響しています。

顔用カミソリの発展

- 顔そりは、機械的な角質除去を行い、肌をより明るく清潔に見せる効果があります。伝統的に、女性は顔のワックス脱毛を好み、それは顔をクリアに保ち、長期的な結果を与えるという認識を持っています。しかし、ワックス脱毛には高い費用、水ぶくれ、赤み、痛みが伴うのに対し、カミソリは痛みがなく、費用対効果も高く、自分で使えるという特徴があります。したがって、顔用カミソリの使用の増加が、女性用カミソリ市場の成長を支えているのです。
- Tweezerman社は、眉毛の形を整えるブラシを内蔵した、顔用精密折りたたみ式カミソリを提供しています。また、モミアゲを簡単に除去し、くすみや古い角質を優しく取り除くことができるプレップ&プレーン顔用カミソリを提供しています。最近では、顔用カミソリとセットで眉毛用カミソリも市場に登場しています。

サブスクリプションモデルの拡大

- カミソリの定期購入は、女性の日常生活を簡素化し、食料品リストの最後の1品目を減らすことができます。定期購入モデルは、女性用カミソリ市場における新しいトレンドです。多くのシェービングクラブは、製品以上のものを提供し、女性がより少ない刺激できれいなひげを得るのを助けるために有益なリソースである。どのような予算にも合うものがあり、最も安いカミソリの定期購入でさえ、多くの地元のコンビニエンスストアが提供するものよりもアップグレードされています。
- アテナ・クラブは、高品質なカミソリをお届けする女性用カミソリの定期購入サービスです。アテナ・クラブのカミソリは、深剃りと快適な剃り心地を追求し、さまざまな色とデザインを揃えている。また、敏感肌用、毛深い人用、またはその両方に対応したカミソリを選ぶことができます。また、Athena Clubでは、様々な替刃やハンドルを用意しており、自分好みのカミソリをカスタマイズすることができます。

セグメンテーション

製品セグメント別インサイト

- 2022年の女性用カミソリの世界シェアは、製品セグメントのカートリッジ式カミソリが37.73%と最も大きなシェアを占めています。カートリッジ式カミソリの人気は、女性の間で着実に高まっています。これらのカミソリは主に、長年にわたってジェルストリップと刃の数の増加によってアップグレードされてきました。また、カートリッジ式カミソリは、予算に余裕があり、革新的なデザインと技術が搭載されているため、より人気があります。また、定期購入も可能で、例えば、オーストラリアに拠点を置くメイクマイシェイブは、女性用カミソリの定期購入で、シェービングに関するソリューションを提供している企業である。
- 2022年の女性用カミソリ市場では、使い捨てカミソリ分野が34.68%の売上シェアを占めています。使い捨てカミソリは、利便性と経済性の高さから、女性用カミソリ業界において巨大なビジネスとなっています。また、中産階級の人口増加により、発展途上国では低価格の消費財への需要が高まっており、使い捨ての新たなビジネスチャンスを生んでいます。旅行が女性のスケジュールに占める割合が増える中、ジェットセッターの需要も期待されています。

カミソリタイプ別

- カートリッジ式カミソリ
- 使い捨てカミソリ
- 安全カミソリ
- ストレートカミソリ

流通チャネル別インサイト

- 女性用カミソリの世界市場におけるオンラインセグメントは、予測期間中に5.87%という速い成長率で成長すると予想されます。このセグメントの成長率が速いのは、既存のプレーヤーや新興企業がD2Cビジネスモデルを打ち出し、自社のウェブサイトやeコマースサイトで製品を提供しているためです。顔の毛のカミソリを購入するために、顧客が実店舗からeコマースサイトにシフトしているため、メーカーはオンライン流通チャネルを拡大しています。オンラインチャネルを利用すれば、業者は企業や実店舗の存在が限られているため、製品の入手性が低い地域でもプレゼンスを拡大することができます。また、各ブランドは、詰め替え用を毎月お客様のお手元にお届けする定期便を提供しています。

チャネル別セグメント
- オフライン
- オンライン

利用状況別インサイト

- 2022年の女性用カミソリの世界市場において、ボディ部門が81.23%と最大の売上シェアを占めている。ボディ用カミソリの需要は、パーソナルグルーミング(外見の向上と衛生習慣の両方)への注目が高まっていることと、世界的に毛のない体の規範があることに起因していると考えられる。また、利便性と費用対効果の高さから、高い需要があります。ベンダーは、肌の潤いを保つためにアロエベラやビタミンEなどの潤滑剤を配合した幅広いボディカミソリの開発に注力している。また、人間工学に基づいたハンドルや精密なシェービングを可能にする4〜5枚刃を搭載した旅行用のカミソリの開発にも力を入れている。ボディ用カミソリの主要な市場参加者は、BIC、Edgewell、Harry's、P&Gなどである。近年では、身体の中で最も敏感な部分であるビキニエリアのカミソリを発売するメーカーも出てきている。
- さらに、女性用カミソリ市場の顔用セグメントは、いくつかの高所得国で顔のシェービングが人気を集めているため、より速く成長すると予想されます。このトレンドは、セレブリティや美容ブロガーがこの習慣を取り入れることによって促進されています。

用途別セグメント
- ボディ用
- フェイシャル

ブレード別インサイト

- 女性用カミソリの世界市場は、使いやすさと炭素鋼ほど錆びないことから、ステンレス製カミソリが最も高い収益シェアを占めています。2022年の女性用ステンレス刃カミソリ市場規模は37億米ドルであった。同市場のベンダーは主に、特定の剃り味や肌質に応じて刃を強化したり、特定の特性を付与したりできるコーティングを追加することで、ステンレス刃の多様化を図っている。

ブレード別セグメント
- ステンレススチール
- 炭素鋼

地域別分析

a) 女性用カミソリの世界市場シェアは、北米が33.42%と最も大きなシェアを占めています。この地域は、脱毛の習慣が非常に一般的であることを示しています。脚や脇の下に毛が生えている女性はまれであると見られています。白人女性は、他の民族や人種に比べ、身だしなみを整えることが多い。さらに、ワックス脱毛は消費者の最初の選択肢とはなりにくく、シェービングが大きく支持されており、ほぼ3分の2の女性がオールクリーンにしていることがわかります。北米には、Procter & Gamble、Edgewell、BIC、Harry's などの大手女性用カミソリメーカーがあるほか、カートリッジ式、使い捨て、安全、ストレートなど、さまざまなカテゴリーのカミソリを提供する現地メーカーが多数存在します。
b) 欧州の女性用カミソリ市場は、2022年に9億2,176万米ドルと評価されました。この地域の成長の主な要因は、世帯可処分所得の増加や地域の女性用カミソリ市場における継続的な革新的製品に刺激され、働く女性の数が増えていることにあります。ほとんどの女性が何十年も前から体毛を処理している米国とは異なり、ヨーロッパでは、そのような意識は国によって異なります。その背景には、文化的伝統や経済状況、美意識の違いが深く根ざしています。
c) 女性用カミソリの世界市場は、アジア太平洋地域がCAGR5.96%で最も速い成長を遂げると予想されています。アジア太平洋地域は、活発な経済活動、所得の増加、中産階級の拡大が特徴的です。この地域では、詰め替え用と使い捨てのカミソリが利益を上げると思われます。さらに、韓国とオーストラリアは、カミソリの主要な収益市場として浮上しています。APAC地域では、ほとんどの人が足や脇の下を定期的に剃っているため、オーストラリアが女性用カミソリの有力な市場となっています。しかし、この市場は成熟期にあり、成長が鈍いのが特徴です。ビキニカミソリは、ここ数年、その部分を剃ることが一般的になってきているため、オーストラリアで大きな需要が見込まれます。
d) また、サウジアラビアでは、働く女性の増加と社会生活の発展が、カミソリの使用を促進しています。MEAの女性用カミソリ市場では、医療用具店が最も重要な収益ドライバーとして台頭しています。さらに、一見するとありえないことですが、気候は髭剃りの頻度やカミソリに求められる機能に影響を及ぼします。例えば、スイスでは、女性はしばしば乾燥肌と敏感肌を訴えます。イギリスのシェフィールド、ドイツのゾーリンゲン、日本の関市などは、カミソリの名産地として知られている。女性用カミソリは、中国やインドが安価で、中産階級に人気がある。

地域別セグメント

- 北米
o 米国
o カナダ
- 欧州
o イギリス
o フランス
o ドイツ
o イタリア
スペイン
o ロシア
- APAC
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o 韓国
o タイ
o マレーシア
- ラテンアメリカ
o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン
o コロンビア
- 中東・アフリカ
o 南アフリカ
o トルコ
o サウジアラビア
o UAE

競争環境

世界の女性用カミソリ市場は、強力で革新的な製品ポートフォリオを持つ大手既存企業と新規参入企業により、非常に競争が激しく、細分化されています。大手既存企業は、幅広い地域で事業を展開し、強力なポートフォリオを持っています。Procter & Gamble、Edgewell、BIC、Harry's、BOMBAY SHAVING COMPANY、Kai Corporation & Kai Industriesが女性用カミソリ市場における主要企業です。

グローバルプレイヤーは、品質、機能、技術、価格に重点を置くことで、市場での足跡を増やすことを期待しています。また、拡大活動はベンダーがグローバルな流通網を強化するのに役立ち、プレイヤーは未開拓の機会を探索することができます。また、同業界のベンダーは、多様な種類の女性用カミソリを競争力のある価格で提供しています。現在、女性用カミソリ市場の企業は、肌の潤いを保つためにアロエベラ&ビタミンE潤滑ストリップを強化し、旅行に適した幅広いボディカミソリの開発に高い関心を寄せています。

ベンダーの活動に関する洞察

- GilletteとVenusブランドを所有するProcter & Gamble(P&G)は、世界の女性用カミソリ市場におけるリーディングベンダーです。Edgewell社は、25以上の定評あるブランド名を持つ多様なポートフォリオを持ち、ビックグループは使い捨て分野で歴史的な強みを超えて拡大しています。
- 2021年11月29日、Edgewellは、女性用パーソナルケア製品を提供する米国の大手コンシューマーブランドであるBillieを買収しました。この買収により、同社の製品ポートフォリオに成長中のフェミニン製品が加わりました。
- 各社は、女性用カミソリ市場において、環境に配慮したカミソリの開発・奨励に取り組んでいる。2022年9月3日、EdgewellはSustainable Care 2030戦略の一環として、同社の使い捨てカミソリのリサイクルを促進する米国カミソリリサイクル活動を開始しました。同社の女性用使い捨てカミソリのグローバルポートフォリオには、100%消費者再生(PCR)プラスチックで構成されたハンドルを備えた3枚刃の女性用カミソリ「スキントメイト」などがあります。
- 新規参入企業は、顔用、眉用、ビキニ用カミソリの開発に注力しています。顔や眉の毛を処理するストレートカミソリを開発している。さらに、従来のカミソリで主に見られた切り傷や刺し傷を防ぐために、人間工学に基づいたハンドルで体の曲線部分を簡単に滑らせることができる柔軟性の高いヘッドなどのイノベーションを打ち出している業者もいくつかある。
- 女性用カミソリでは、CarmesiやBOMBAY SHAVING COMPANYが柔軟性のあるカミソリを提供しています。LetsShave、Sirona Hygiene、Plush、Carmesiなどのベンダーは、ビキニエリア専用に設計されたカミソリを提供しています。さらに、デリケートゾーン用の安全カミソリ、旅行用カミソリ、角質除去・保湿剤と一体化したカミソリ、眉毛用カミソリ、ハイブリッドカミソリなどの革新的な製品もいくつかあります。また、精密なシェービングに役立つ5枚刃や6枚刃のカミソリの開発にも注力している。

主要ベンダ

- P&G
- エッジウェル
- ビーアイシー
- ハリーズ

その他の有力ベンダ

- Alleyoop
- オール・ガールズ・シェイブ・クラブ
- ビーボディワイズ
- ボンベイシェービングカンパニー
- カルメシ
- ドルコ
- エドウィン・ジャガー
- エストリッド
- フェザー
- FFSビューティー
- グリューム
- ハンニ
- ハッピーレッグスクラブ
- ジルレイザー
- ジャングルカルチャー
- カイ
- キッチュ
- レッツシェイブ
- メイク・マイ・シェイブ
- ヌーディー
- オスカーレイザー
- オイシェーブ
- パーカー安全カミソリ
- プッシュ
- プレザーブ
- ピュアシルク
- レッドルームテクノロジー
- 資生堂
- シロナ ハイジーン プライベート リミテッド
- スターリングシェイブクラブ
- シェイブモブ
- スーパーマックス
- ザ・ウィメンズ・シェイブ・クラブ
- ツイーザーマン・インターナショナル
- シェーブユニオン
- ウィメンズ・インディア・パーソナルケア

女性用カミソリ市場における最近の製品発売状況

- 2021年、韓国のシェービングケア企業であるDORCOが、女性用として初めて3Dモーションカミソリを発売しました。幅広のチップとマイクロパターンを採用し、デザイン性を高めたのが特徴です。また、メタリックカラーの3Dモーションラウンドヘッドは、「DORCO EVE 5 Motion」が体のラインに沿って無理なく滑る様子を視覚化しています。
- 2021年5月18日、P&Gは女性用カミソリ市場において、陰毛用カミソリ「ニューヴィーナス」を発売しました。
- ビックは女性用カミソリ市場のキープレイヤーであり、2021年10月には、持続可能なソレイユクリック5のハンドルを設計したと発表した。そして2021年7月、欧州の女性向けカミソリ市場でハイブリッドカミソリ「クリック3ソレイユ」を発売した。

キー・クエスチョンに答えました。

1.女性用カミソリ市場の売上は?
2.女性用カミソリの世界市場の成長率は?
3.女性用カミソリ市場の成長トレンドは?
4.女性用カミソリの世界市場のキープレイヤーは?
5.女性用カミソリの世界市場で最も実質的なシェアを持つ地域はどこか?

ページTOPに戻る


目次

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET SEGMENTATION BY PRODUCT
4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY DISTRIBUTION CHANNEL
4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY USAGE
4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY BLADE
4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 INTRODUCTION
7.1 OVERVIEW
7.1.1 GLOBAL SCENARIO

8 PREMIUM INSIGHTS
8.1 OVERVIEW

9 IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON THE WOMEN’S PERSONAL CARE MARKET
9.1 CONSUMER BUYING BEHAVIOR
9.2 IMPACT OF COVID-19 ON WOMEN RAZORS MARKET

10 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
10.1 INCREASING PRODUCT INNOVATIONS
10.2 GROWING DEVELOPMENT OF FACIAL RAZORS
10.3 THE GENDERLESS MOVEMENT

11 MARKET GROWTH ENABLERS
11.1 GROWING POPULARITY OF SHAVING AS PART OF WOMEN’S DAILY ROUTINE
11.2 GROWING DEVELOPMENT OF ECO-FRIENDLY WOMEN RAZORS
11.3 GROWING SUBSCRIPTION MODEL AMONG VENDORS

12 MARKET RESTRAINTS
12.1 HIGH LEVEL OF RISK FROM SUBSTITUTES
12.2 GROWING NORMALIZATION OF BODY HAIR
12.3 STICKER SHOCK + PINK TAX

13 MARKET LANDSCAPE
13.1 MARKET OVERVIEW
13.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.2.1 INSIGHTS BY PRODUCT
13.2.2 INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL
13.2.3 INSIGHTS BY USAGE
13.2.4 INSIGHTS BY BLADE
13.2.5 INSIGHTS BY GEOGRAPHY
13.3 FIVE FORCES ANALYSIS
13.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
13.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
13.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
13.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
13.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

14 PRODUCT
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 CARTRIDGE
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 DISPOSABLE
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.5 SAFETY
14.5.1 MARKET OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.6 STRAIGHT
14.6.1 MARKET OVERVIEW
14.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY

15 DISTRIBUTION CHANNEL
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 OFFLINE
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 ONLINE
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

16 USAGE
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 BODY
16.3.1 MARKET OVERVIEW
16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.4 FACIAL
16.4.1 MARKET OVERVIEW
16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

17 BLADE
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 MARKET OVERVIEW
17.3 STAINLESS STEEL
17.3.1 MARKET OVERVIEW
17.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
17.4 CARBON STEEL
17.4.1 MARKET OVERVIEW
17.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

18 GEOGRAPHY
18.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
18.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

19 NORTH AMERICA
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 NORTH AMERICA: PRODUCT
19.4 NORTH AMERICA: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
19.5 NORTH AMERICA: USAGE
19.6 NORTH AMERICA: BLADE
19.7 KEY COUNTRIES
19.7.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

20 EUROPE
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 EUROPE: PRODUCT
20.4 EUROPE: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
20.5 EUROPE: USAGE
20.6 EUROPE: BLADE
20.7 KEY COUNTRIES
20.7.1 UK: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.3 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.6 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST

21 APAC
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 APAC: PRODUCT
21.4 APAC: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
21.5 APAC: USAGE
21.6 APAC: BLADE
21.7 KEY COUNTRIES
21.7.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.2 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.3 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.4 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.5 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.6 THAILAND: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.7 MALAYSIA: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET OVERVIEW
22.2 MARKET SIZE & FORECAST
22.3 MIDDLE EAST & AFRICA: PRODUCT
22.4 MIDDLE EAST & AFRICA: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
22.5 MIDDLE EAST & AFRICA: USAGE
22.6 MIDDLE EAST & AFRICA: BLADE
22.7 KEY COUNTRIES
22.7.1 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.2 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.4 UAE: MARKET SIZE & FORECAST

23 LATIN AMERICA
23.1 MARKET OVERVIEW
23.2 MARKET SIZE & FORECAST
23.3 LATIN AMERICA: PRODUCT
23.4 LATIN AMERICA: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
23.5 LATIN AMERICA: USAGE
23.6 LATIN AMERICA: BLADE
23.7 KEY COUNTRIES
23.7.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
23.7.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
23.7.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST
23.7.4 COLUMBIA: MARKET SIZE & FORECAST

24 COMPETITIVE LANDSCAPE
24.1 COMPETITION OVERVIEW
24.2 MARKET SHARE ANALYSIS
24.2.1 P&G
24.2.2 EDGEWELL
24.2.3 HARRY’S
24.2.4 BIC

25 KEY COMPANY PROFILES
25.1 P&G
25.1.1 BUSINESS OVERVIEW
25.1.2 PRODUCT OFFERINGS
25.1.3 KEY STRATEGIES
25.1.4 KEY STRENGTHS
25.1.5 KEY OPPORTUNITIES
25.2 EDGEWELL
25.2.1 BUSINESS OVERVIEW
25.2.2 PRODUCT OFFERINGS
25.2.3 KEY STRATEGIES
25.2.4 KEY STRENGTHS
25.2.5 KEY OPPORTUNITIES
25.3 BIC
25.3.1 BUSINESS OVERVIEW
25.3.2 PRODUCT OFFERINGS
25.3.3 KEY STRATEGIES
25.3.4 KEY STRENGTHS
25.3.5 KEY OPPORTUNITIES
25.4 HARRY’S
25.4.1 BUSINESS OVERVIEW
25.4.2 PRODUCT OFFERINGS
25.4.3 KEY STRATEGIES
25.4.4 KEY STRENGTHS
25.4.5 KEY OPPORTUNITIES

26 OTHER PROMINENT VENDORS
26.1 ALLEYOOP
26.1.1 BUSINESS OVERVIEW
26.1.2 PRODUCT OFFERINGS
26.2 ALL GIRLS SHAVE CLUB
26.2.1 BUSINESS OVERVIEW
26.2.2 PRODUCT OFFERINGS
26.3 BEBODYWISE
26.3.1 BUSINESS OVERVIEW
26.3.2 PRODUCT OFFERINGS
26.4 BOMBAY SHAVING COMPANY
26.4.1 BUSINESS OVERVIEW
26.4.2 PRODUCT OFFERINGS
26.5 CARMESI
26.5.1 BUSINESS OVERVIEW
26.5.2 PRODUCT OFFERINGS
26.6 DORCO
26.6.1 BUSINESS OVERVIEW
26.6.2 PRODUCT OFFERINGS
26.7 EDWIN JAGGER
26.7.1 BUSINESS OVERVIEW
26.7.2 PRODUCT OFFERINGS
26.8 ESTRID
26.8.1 BUSINESS OVERVIEW
26.8.2 PRODUCT OFFERINGS
26.9 FEATHER
26.9.1 BUSINESS OVERVIEW
26.9.2 PRODUCT OFFERINGS
26.10 FFS BEAUTY
26.10.1 BUSINESS OVERVIEW
26.10.2 PRODUCT OFFERINGS
26.11 GRÜUM
26.11.1 BUSINESS OVERVIEW
26.11.2 PRODUCT OFFERINGS
26.12 HANNI
26.12.1 BUSINESS OVERVIEW
26.12.2 PRODUCT OFFERINGS
26.13 HAPPY LEGS CLUB
26.13.1 BUSINESS OVERVIEW
26.13.2 PRODUCT OFFERINGS
26.14 JILLRAZOR
26.14.1 BUSINESS OVERVIEW
26.14.2 PRODUCT OFFERINGS
26.15 JUNGLE CULTURE
26.15.1 BUSINESS OVERVIEW
26.15.2 PRODUCT OFFERINGS
26.16 KITSCH
26.16.1 BUSINESS OVERVIEW
26.16.2 PRODUCT OFFERINGS
26.17 KAI
26.17.1 BUSINESS OVERVIEW
26.17.2 PRODUCT OFFERINGS
26.18 LETSSHAVE.COM
26.18.1 BUSINESS OVERVIEW
26.18.2 PRODUCT OFFERINGS
26.19 MAKE MY SHAVE
26.19.1 BUSINESS OVERVIEW
26.19.2 PRODUCT OFFERINGS
26.20 NUDDY
26.20.1 BUSINESS OVERVIEW
26.20.2 PRODUCT OFFERINGS
26.21 OSCAR RAZOR
26.21.1 BUSINESS OVERVIEW
26.21.2 PRODUCT OFFERINGS
26.22 OUISHAVE
26.22.1 BUSINESS OVERVIEW
26.22.2 PRODUCT OFFERINGS
26.23 PARKER SAFETY RAZOR
26.23.1 BUSINESS OVERVIEW
26.23.2 PRODUCT OFFERINGS
26.24 PLUSH
26.24.1 BUSINESS OVERVIEW
26.24.2 PRODUCT OFFERINGS
26.25 PRESERVE
26.25.1 BUSINESS OVERVIEW
26.25.2 PRODUCT OFFERINGS
26.26 PURE SILK
26.26.1 BUSINESS OVERVIEW
26.26.2 PRODUCT OFFERINGS
26.27 REDROOM TECHNOLOGY
26.27.1 BUSINESS OVERVIEW
26.27.2 PRODUCT OFFERINGS
26.28 SHISEIDO COMPANY
26.28.1 BUSINESS OVERVIEW
26.28.2 PRODUCT OFFERINGS
26.29 SIRONA HYGIENE PRIVATE LIMTED
26.29.1 BUSINESS OVERVIEW
26.29.2 PRODUCT OFFERINGS
26.30 STERLING SHAVE CLUB
26.30.1 BUSINESS OVERVIEW
26.30.2 PRODUCT OFFERINGS
26.31 SHAVEMOB
26.31.1 BUSINESS OVERVIEW
26.31.2 PRODUCT OFFERINGS
26.32 SUPER-MAX
26.32.1 BUSINESS OVERVIEW
26.32.2 PRODUCT OFFERINGS
26.33 THE WOMEN’S SHAVE CLUB
26.33.1 BUSINESS OVERVIEW
26.33.2 PRODUCT OFFERINGS
26.34 TWEEZERMAN INTERNATIONAL
26.34.1 BUSINESS OVERVIEW
26.34.2 PRODUCT OFFERINGS
26.35 THE SHAVE UNION
26.35.1 BUSINESS OVERVIEW
26.35.2 PRODUCT OFFERINGS
26.36 WOMEN’S INDIA PERSONAL CARE
26.36.1 BUSINESS OVERVIEW
26.36.2 PRODUCT OFFERINGS

27 REPORT SUMMARY
27.1 KEY TAKEAWAYS
27.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

28 QUANTITATIVE SUMMARY
28.1 MARKET BY PRODUCT
28.1.1 NORTH AMERICA: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.2 EUROPE: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.3 APAC: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.4 MIDDLE EAST & AFRICA: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.5 LATIN AMERICA: PRODUCT SEGMENTATION
28.2 MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
28.2.1 NORTH AMERICA: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.2 EUROPE: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.3 APAC: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.4 MIDDLE EAST & AFRICA: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.5 LATIN AMERICA: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.3 MARKET BY USAGE SEGMENTATION
28.3.1 NORTH AMERICA: USAGE SEGMENTATION
28.3.2 EUROPE: USAGE SEGMENTATION
28.3.3 APAC: USAGE SEGMENTATION
28.3.4 MIDDLE EAST & AFRICA: USAGE SEGMENTATION
28.3.5 LATIN AMERICA: USAGE SEGMENTATION
28.4 MARKET BY BLADES SEGMENTATION
28.4.1 NORTH AMERICA: BLADES SEGMENTATION
28.4.2 EUROPE: BLADES SEGMENTATION
28.4.3 APAC: BLADES SEGMENTATION
28.4.4 MIDDLE EAST & AFRICA: BLADES SEGMENTATION
28.4.5 LATIN AMERICA: BLADES SEGMENTATION
28.5 MARKET BY GEOGRAPHY
28.5.1 CARTRIDGE RAZOR: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.2 DISPOSABLE RAZORS: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.3 SAFETY RAZORS: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.4 STRAIGHT RAZORS: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.5 OFFLINE: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.6 ONLINE: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.7 BODY: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.8 FACIAL: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.9 STAINLESS STEEL: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.10 CARBON STEEL: GEOGRAPHY SEGMENTATION

29 APPENDIX
29.1 ABBREVIATIONS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global women’s razor market size is expected to reach USD 5.28 billion by 2028, growing at a CAGR of 4.85% from 2022-2028.

• The market has witnessed significant growth in recent years due to the growing concerns over excessive hair growth on the body and faces, increasing employment rates among women, and increased grooming and personal care practices.
• Removal of hair from the human body has been an inseparable part of beauty and hygiene. The hair removal practice is not only a part of grooming but also prevents infections and foul odors. For decades, societies worldwide have gone into two extreme directions - remove all body hair to be considered feminine or stop grooming altogether to be a real feminist. This feminism issue is a major factor boosting removal brands' growth. Hence, razors have become the easiest, most convenient, and cheaper method/practice for hair removal among women, which propels the growth of the global women’s razor market.
• The surge in social media influence and the subsequent increase in focus on esthetic appeal fuel the face-shaving trend in women. Influencers' videos, advertisements, and promotions encourage women to buy personal care products. Women's face shavers are inexpensive compared to substitutes such as laser hair removal devices and epilators. The global women’s razor market players are also launching eco-friendly facial razors for women as customers increasingly prefer to buy sustainable products. They also manufacture multi-purpose products that can be used as facial and eyebrow razors. Companies in the market are investing significantly in the R&D of new ladies’ facial hair trimmers and razors. For instance, BOMBAY SHAVING COMPANY offers eco-friendly products such as a biodegradable face razor made from 80% wheat straw. This biodegradable material helps reduce carbon emissions and waste.

MARKET TRENDS & OPPORTUNITIES

Increasing Product Innovations

• In recent years, many women's razor market vendors have come up with several innovations in razors, such as razors with high flexibility, razors with exfoliating and moisturizing agents, and hybrid razors. These razors have been developed to prevent cuts and bruises, for easy use, and convenience to carry.
• One such innovation includes the Travel-Friendly Razors. There is an increasing demand for travel-friendly razors that are convenient to carry and store. Sirona offers a pocket-sized travel cartridge razor with four blades and a replaceable cartridge. It also allows quick and easy rinsing of blades. Further, Carmesi offers a body razor mini that fits easily in a pocket, purse, or handbag. Increasing innovations in the women's razor market are thus influencing women to prefer shaving over other alternatives.

Growing Development of Facial Razors

• Facial shaving provides mechanical exfoliation, which can help skin look brighter and cleaner. Traditionally, women preferred face waxing with the perception that it keeps the face clear, giving long-lasting results. But waxing is associated with high costs, blisters, redness, and pain, whereas razors are painless, cost-effective, and self-use. Hence, the growing use of facial razors supports the women's razor market growth.
• Tweezerman offers a precision folding razor for facial hair removal with a built-in brush to shape brows. It offers a prep & plane facial razor that provides easy removal of peach fuzz & gentle exfoliation of dull and dead skin. Recently, eyebrow razors have also emerged in the market in combination with facial razors.

Growing Subscription Model Among Vendors

• A razor subscription can simplify a woman's daily life and be one less last item to replenish their grocery list. The subscription model is a rising trend in the women's razor market. Many shaving clubs offer more than products and are a beneficial resource to help women get a clean shave with less irritation. There is something for every budget, and even the cheapest razor subscription is an upgrade from what many local convenience stores offer.
• Athena Club is a women's razor subscription service that puts high-quality razors at the user’s doorstep. Athena Club’s razors are designed for a deep, comfortable shave and are available in various colors and designs. Women can choose to receive blades for sensitive skin, thick hair, or both. Athena Club also offers a variety of replacement blades and handle options; hence, they can customize their razors to suit their needs.

SEGMENTATION INSIGHTS

INSIGHTS BY PRODUCT SEGMENTATION

• The cartridge razors under the product segment accounted for the most significant global women's razor market share of 37.73% in 2022. The popularity of cartridge razors is steadily increasing among women. These razors have mainly been upgraded with gel strips and an increasing number of blades over the years. The cartridge razor is also more popular as it is budget-friendly and comes with innovative design and technology. They are also available on a subscription; for instance, Make My Shave, based in Australia, is a women’s razor subscription-based company that offers solutions to shaving.
• In 2022, the disposable razor segment accounted for a 34.68% revenue share of the women’s razor market. The convenience and economical aspects of disposable razors have made them a huge business in the women’s razor industry. Furthermore, the spurt in the middle-class population has driven the demand for lower-priced consumer products among developing countries, creating new opportunities for disposables. Even as traveling factors in more than ever on women’s schedules, jet setters are expected to drive the demand for them

Segmentation by Razor Type

• Cartridge Razors
• Disposable Razors
• Safety Razors
• Straight Razors

INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

• The online segment in the global women's razor market is expected to grow at a faster growth rate of 5.87% during the forecast period. The faster growth rate of the segment is attributed to the established players and start-ups coming up with the D2C business model, offering their products on their websites and e-commerce sites. Manufacturers are expanding their online distribution channels as customers shift from brick stores to e-commerce websites for buying facial hair razors. With online channels, vendors could expand their presence in regions with low product availability due to the limited presence of companies and physical stores. The brands also offer subscriptions that include monthly deliveries of a refill to the customer’s doorstep.

Segmentation by Channels
• Offline
• Online

INSIGHTS BY USAGE

• The body segment accounted for the largest revenue share of 81.23% of the global women’s razor market in 2022. The demand for body razors can be attributable to the increasing focus on personal grooming (both to enhance appearance and hygiene practices) and a hairless body norm across the globe. It is also in high demand because of its convenience and cost-effectiveness. Vendors are highly focused on developing a wide range of body razors enriched with an aloe vera & vitamin E lubrication strip to keep the skin moisturized. In addition, vendors are more focused on developing travel-friendly razors with ergonomic handles and 4-5 blades for precision shaving. The key market players in the body razor segment include BIC, Edgewell, Harry’s, P&G, and many more. In recent years, vendors are coming up with razors for bikini areas as they are the most sensitive body part.
• Further, the facial segment in the women's razor market is expected to grow faster as face shaving is gaining popularity in several high-income countries. This trend is being fueled by celebrities and beauty bloggers adopting this practice.

Segmentation by Usage
• Body
• Facial

INSIGHTS BY BLADE

• Stainless steel razors dominate the global women’s razor market with the highest revenue share, attributable to ease of use and the fact that they do not rust as much as carbon steel. The women’s stainless steel blade razor market was valued at USD 3.7 billion in 2022. Vendors in the market have primarily diversified their stainless-steel blades by adding coatings that can reinforce or lend certain properties to the blades based on specific shave characteristics or skin types.

Segmentation by Blades
• Stainless Steel
• Carbon Steel

GEOGRAPHICAL ANALYSIS

a) North America holds the most significant global women's razor market share at 33.42%. The region shows the practice of hair removal as being highly common. Women with hair on their legs and underarms are seen to be rare. White women groom themselves more than other ethnic or racial groups. Further, waxing is hardly the first choice for consumers, and shaving has been heavily preferred, and almost two-thirds of women go all clean. North America hosts several leading women's razor manufacturing players such as Procter & Gamble, Edgewell, BIC, and Harry’s, apart from its many local players offering innovative razors in different categories such as cartridge, disposable, safety, and straight razors.
b) Europe's women’s razor market was valued at USD 921.76 million in 2022. The region’s growth is mainly attributed to the number of working women, stimulated by the growing household disposable incomes and continuously innovative products in the regional women’s razor market. Unlike in the United States, where most women have had their body hair removed for decades, in Europe, such attitudes vary from country to country. They are deeply rooted in cultural traditions, economic conditions, and different perceptions of beauty.
c) The Asia-Pacific region is anticipated to witness the fastest global women's razor market growth at a CAGR of 5.96%. Driven by a highly active economy, rising incomes and an expanding middle class characterize the APAC region. Refillable and disposable razors are likely to gain profits in the region. Moreover, Korea and Australia are emerging as the major profitable markets for razors. In APAC, Australia is a prominent women’s razor market, as most people regularly shave for their legs and armpits. However, the market is in the mature stage, characterized by slow growth. Bikini razors are likely to witness massive demand in Australia as shaving around the area has increasingly become a norm over the last several years.
d) Further, in Saudi Arabia, an increasing number of working women and a budding social life have driven the use of razors. Medical shops are emerging as the most significant revenue drivers for the MEA women's razor market. Furthermore, although it seems implausible, climate affects the frequency of shaving and the features sought on razors. For instance, in Switzerland, women often complain of dry and sensitive skin. Hence, razors lean toward products with sensitive characteristics and moisturizing properties; Sheffield, England, Solingen, Germany, and Seki, Japan, are countries with a reputation for the best razors. China and India are the nations offering inexpensive options in the women’s razor market and are popular among the middle-class masses.

Segmentation by Geography

• North America
o US
o Canada
• Europe
o UK
o France
o Germany
o Italy
o Spain
o Russia
• APAC
o China
o India
o Japan
o Australia
o South Korea
o Thailand
o Malaysia
• Latin America
o Brazil
o Mexico
o Argentina
o Columbia
• Middle East & Africa
o South Africa
o Turkey
o Saudi Arabia
o UAE

COMPETITIVE LANDSCAPE

The global women's razor market is highly competitive and fragmented, with large established companies and new entrants with strong and innovative product portfolios. Large established companies have a wide geographical presence and a strong portfolio. Procter & Gamble, Edgewell, BIC, Harry’s, BOMBAY SHAVING COMPANY, and Kai Corporation & Kai Industries are the key players in the women's razor market.

Global players expect to increase their footprints in the market by focusing on quality, features, technology, and price. And expansion activities help vendors to strengthen their global distribution networks, which allows players to explore untapped opportunities. Vendors in the industry also offer a diverse range of women’s razors at competitive prices. Currently, companies in the women's razor market are highly focused on developing a wide range of body razors enriched with aloe vera & vitamin E lubrication strips to keep the skin moisturized and travel-friendly.

Insights On Vendor's Activities

• Procter & Gamble (P&G), which owns Gillette and Venus brands, is a leading vendor in the global women's razor market. Edgewell has a diversified portfolio of over 25 established brand names, and BIC Group is expanding beyond its historical strength in the disposable segment.
• On November 29, 2021, Edgewell acquired Billie, a leading US-based consumer brand that offers women's personal care products. This acquisition added the growing feminine products to their product portfolio.
• Companies are taking initiatives to develop and encourage the development of eco-friendly razors in the women's razor market. On September 3, 2022, Edgewell launched a US razor recycling initiative to encourage the recycling of its disposable razors as part of its Sustainable Care 2030 strategy. Its global portfolio of women's disposable razors includes Skintimate three-blade women's razors with handles made up of 100% post-consumer recycled (PCR) plastic.
• New entrants focus on developing facial, eyebrow, and bikini razors. They are developing straight razors that remove facial and eyebrow hair. In addition, several vendors have come up with innovations, including highly flexible heads with ergonomic handles to easily glide upon the curvy body parts to prevent cuts and nicks that were mainly observed in traditional razors.
• Carmesi and BOMBAY SHAVING COMPANY offer flexible razors in the women's razor market. Vendors such as LetsShave, Sirona Hygiene, Plush, and Carmesi provide razors exclusively designed for bikini areas. In addition, a few other innovations include safety razors for sensitive areas, travel razors, razors integrated with exfoliating and moisturizing strips, eyebrow razors, and hybrid razors. Vendors are also focusing on developing razors with 5 and 6-blades that help in precision shaving.

Key Vendors

• P&G
• Edgewell
• BIC
• Harry’s

Other Prominent Vendors

• Alleyoop
• All Girls Shave Club
• BeBodywise
• Bombay Shaving Company
• Carmesi
• Dorco
• Edwin Jagger
• Estrid
• Feather
• FFS Beauty
• Grüum
• Hanni
• HAPPY LEGS CLUB
• Jillrazor
• Jungle Culture
• Kai
• Kitsch
• LetsShave
• Make My Shave
• NUDDY
• OSCAR RAZOR
• Ouishave
• Parker Safety Razor
• Push
• PRESERVE
• Pure Silk
• Redroom Technology
• Shiseido Company
• Sirona Hygiene Private Limited
• Sterling Shave Club
• ShaveMOB
• Super-Max
• THE WOMEN'S SHAVE CLUB
• Tweezerman International
• The Shave Union
• Women’s India Personal Care

Recent Product Launches in The Women's Razor Market

• In 2021, DORCO, a South Korean shaving care company, launched its first-ever women's 3D motion razor. It features a broad tip and a micro-patterned surface, taking the design to a higher level. Moreover, the 3D motion-rounded head in metallic color visualizes how DORCO EVE 5 Motion glides effortlessly along body contours.
• On May 18, 2021, P&G launched New Venus in the women's razor market for pubic hair razors.
• BIC is a key player in the women's razor market; in October 2021, it announced that it had designed a sustainable Soleil Click 5 handle. And July 2021, the company launched Click 3 Soleil, its hybrid razor in the European market for women.

KEY QUESTIONS ANSWERED:

1. What is the revenue from the women’s razor market?
2. What is the growth rate of the global women’s razor market?
3. What are the growing trends in the women’s razor market?
4. Who are the key players in the global women’s razor market?
5. Which region holds the most substantial global women’s razor market share?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET SEGMENTATION BY PRODUCT
4.3.2 MARKET SEGMENTATION BY DISTRIBUTION CHANNEL
4.3.3 MARKET SEGMENTATION BY USAGE
4.3.4 MARKET SEGMENTATION BY BLADE
4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 INTRODUCTION
7.1 OVERVIEW
7.1.1 GLOBAL SCENARIO

8 PREMIUM INSIGHTS
8.1 OVERVIEW

9 IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON THE WOMEN’S PERSONAL CARE MARKET
9.1 CONSUMER BUYING BEHAVIOR
9.2 IMPACT OF COVID-19 ON WOMEN RAZORS MARKET

10 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
10.1 INCREASING PRODUCT INNOVATIONS
10.2 GROWING DEVELOPMENT OF FACIAL RAZORS
10.3 THE GENDERLESS MOVEMENT

11 MARKET GROWTH ENABLERS
11.1 GROWING POPULARITY OF SHAVING AS PART OF WOMEN’S DAILY ROUTINE
11.2 GROWING DEVELOPMENT OF ECO-FRIENDLY WOMEN RAZORS
11.3 GROWING SUBSCRIPTION MODEL AMONG VENDORS

12 MARKET RESTRAINTS
12.1 HIGH LEVEL OF RISK FROM SUBSTITUTES
12.2 GROWING NORMALIZATION OF BODY HAIR
12.3 STICKER SHOCK + PINK TAX

13 MARKET LANDSCAPE
13.1 MARKET OVERVIEW
13.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.2.1 INSIGHTS BY PRODUCT
13.2.2 INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL
13.2.3 INSIGHTS BY USAGE
13.2.4 INSIGHTS BY BLADE
13.2.5 INSIGHTS BY GEOGRAPHY
13.3 FIVE FORCES ANALYSIS
13.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
13.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
13.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
13.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
13.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

14 PRODUCT
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 CARTRIDGE
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.4 DISPOSABLE
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.5 SAFETY
14.5.1 MARKET OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 MARKET BY GEOGRAPHY
14.6 STRAIGHT
14.6.1 MARKET OVERVIEW
14.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.6.3 MARKET BY GEOGRAPHY

15 DISTRIBUTION CHANNEL
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 OFFLINE
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
15.4 ONLINE
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

16 USAGE
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 BODY
16.3.1 MARKET OVERVIEW
16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
16.4 FACIAL
16.4.1 MARKET OVERVIEW
16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

17 BLADE
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 MARKET OVERVIEW
17.3 STAINLESS STEEL
17.3.1 MARKET OVERVIEW
17.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.3.3 MARKET BY GEOGRAPHY
17.4 CARBON STEEL
17.4.1 MARKET OVERVIEW
17.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
17.4.3 MARKET BY GEOGRAPHY

18 GEOGRAPHY
18.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
18.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

19 NORTH AMERICA
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.3 NORTH AMERICA: PRODUCT
19.4 NORTH AMERICA: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
19.5 NORTH AMERICA: USAGE
19.6 NORTH AMERICA: BLADE
19.7 KEY COUNTRIES
19.7.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
19.7.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

20 EUROPE
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.3 EUROPE: PRODUCT
20.4 EUROPE: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
20.5 EUROPE: USAGE
20.6 EUROPE: BLADE
20.7 KEY COUNTRIES
20.7.1 UK: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.2 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.3 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.4 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.5 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST
20.7.6 RUSSIA: MARKET SIZE & FORECAST

21 APAC
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.3 APAC: PRODUCT
21.4 APAC: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
21.5 APAC: USAGE
21.6 APAC: BLADE
21.7 KEY COUNTRIES
21.7.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.2 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.3 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.4 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.5 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.6 THAILAND: MARKET SIZE & FORECAST
21.7.7 MALAYSIA: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET OVERVIEW
22.2 MARKET SIZE & FORECAST
22.3 MIDDLE EAST & AFRICA: PRODUCT
22.4 MIDDLE EAST & AFRICA: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
22.5 MIDDLE EAST & AFRICA: USAGE
22.6 MIDDLE EAST & AFRICA: BLADE
22.7 KEY COUNTRIES
22.7.1 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.2 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST
22.7.4 UAE: MARKET SIZE & FORECAST

23 LATIN AMERICA
23.1 MARKET OVERVIEW
23.2 MARKET SIZE & FORECAST
23.3 LATIN AMERICA: PRODUCT
23.4 LATIN AMERICA: DISTRIBUTIONAL CHANNEL
23.5 LATIN AMERICA: USAGE
23.6 LATIN AMERICA: BLADE
23.7 KEY COUNTRIES
23.7.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
23.7.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
23.7.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST
23.7.4 COLUMBIA: MARKET SIZE & FORECAST

24 COMPETITIVE LANDSCAPE
24.1 COMPETITION OVERVIEW
24.2 MARKET SHARE ANALYSIS
24.2.1 P&G
24.2.2 EDGEWELL
24.2.3 HARRY’S
24.2.4 BIC

25 KEY COMPANY PROFILES
25.1 P&G
25.1.1 BUSINESS OVERVIEW
25.1.2 PRODUCT OFFERINGS
25.1.3 KEY STRATEGIES
25.1.4 KEY STRENGTHS
25.1.5 KEY OPPORTUNITIES
25.2 EDGEWELL
25.2.1 BUSINESS OVERVIEW
25.2.2 PRODUCT OFFERINGS
25.2.3 KEY STRATEGIES
25.2.4 KEY STRENGTHS
25.2.5 KEY OPPORTUNITIES
25.3 BIC
25.3.1 BUSINESS OVERVIEW
25.3.2 PRODUCT OFFERINGS
25.3.3 KEY STRATEGIES
25.3.4 KEY STRENGTHS
25.3.5 KEY OPPORTUNITIES
25.4 HARRY’S
25.4.1 BUSINESS OVERVIEW
25.4.2 PRODUCT OFFERINGS
25.4.3 KEY STRATEGIES
25.4.4 KEY STRENGTHS
25.4.5 KEY OPPORTUNITIES

26 OTHER PROMINENT VENDORS
26.1 ALLEYOOP
26.1.1 BUSINESS OVERVIEW
26.1.2 PRODUCT OFFERINGS
26.2 ALL GIRLS SHAVE CLUB
26.2.1 BUSINESS OVERVIEW
26.2.2 PRODUCT OFFERINGS
26.3 BEBODYWISE
26.3.1 BUSINESS OVERVIEW
26.3.2 PRODUCT OFFERINGS
26.4 BOMBAY SHAVING COMPANY
26.4.1 BUSINESS OVERVIEW
26.4.2 PRODUCT OFFERINGS
26.5 CARMESI
26.5.1 BUSINESS OVERVIEW
26.5.2 PRODUCT OFFERINGS
26.6 DORCO
26.6.1 BUSINESS OVERVIEW
26.6.2 PRODUCT OFFERINGS
26.7 EDWIN JAGGER
26.7.1 BUSINESS OVERVIEW
26.7.2 PRODUCT OFFERINGS
26.8 ESTRID
26.8.1 BUSINESS OVERVIEW
26.8.2 PRODUCT OFFERINGS
26.9 FEATHER
26.9.1 BUSINESS OVERVIEW
26.9.2 PRODUCT OFFERINGS
26.10 FFS BEAUTY
26.10.1 BUSINESS OVERVIEW
26.10.2 PRODUCT OFFERINGS
26.11 GRÜUM
26.11.1 BUSINESS OVERVIEW
26.11.2 PRODUCT OFFERINGS
26.12 HANNI
26.12.1 BUSINESS OVERVIEW
26.12.2 PRODUCT OFFERINGS
26.13 HAPPY LEGS CLUB
26.13.1 BUSINESS OVERVIEW
26.13.2 PRODUCT OFFERINGS
26.14 JILLRAZOR
26.14.1 BUSINESS OVERVIEW
26.14.2 PRODUCT OFFERINGS
26.15 JUNGLE CULTURE
26.15.1 BUSINESS OVERVIEW
26.15.2 PRODUCT OFFERINGS
26.16 KITSCH
26.16.1 BUSINESS OVERVIEW
26.16.2 PRODUCT OFFERINGS
26.17 KAI
26.17.1 BUSINESS OVERVIEW
26.17.2 PRODUCT OFFERINGS
26.18 LETSSHAVE.COM
26.18.1 BUSINESS OVERVIEW
26.18.2 PRODUCT OFFERINGS
26.19 MAKE MY SHAVE
26.19.1 BUSINESS OVERVIEW
26.19.2 PRODUCT OFFERINGS
26.20 NUDDY
26.20.1 BUSINESS OVERVIEW
26.20.2 PRODUCT OFFERINGS
26.21 OSCAR RAZOR
26.21.1 BUSINESS OVERVIEW
26.21.2 PRODUCT OFFERINGS
26.22 OUISHAVE
26.22.1 BUSINESS OVERVIEW
26.22.2 PRODUCT OFFERINGS
26.23 PARKER SAFETY RAZOR
26.23.1 BUSINESS OVERVIEW
26.23.2 PRODUCT OFFERINGS
26.24 PLUSH
26.24.1 BUSINESS OVERVIEW
26.24.2 PRODUCT OFFERINGS
26.25 PRESERVE
26.25.1 BUSINESS OVERVIEW
26.25.2 PRODUCT OFFERINGS
26.26 PURE SILK
26.26.1 BUSINESS OVERVIEW
26.26.2 PRODUCT OFFERINGS
26.27 REDROOM TECHNOLOGY
26.27.1 BUSINESS OVERVIEW
26.27.2 PRODUCT OFFERINGS
26.28 SHISEIDO COMPANY
26.28.1 BUSINESS OVERVIEW
26.28.2 PRODUCT OFFERINGS
26.29 SIRONA HYGIENE PRIVATE LIMTED
26.29.1 BUSINESS OVERVIEW
26.29.2 PRODUCT OFFERINGS
26.30 STERLING SHAVE CLUB
26.30.1 BUSINESS OVERVIEW
26.30.2 PRODUCT OFFERINGS
26.31 SHAVEMOB
26.31.1 BUSINESS OVERVIEW
26.31.2 PRODUCT OFFERINGS
26.32 SUPER-MAX
26.32.1 BUSINESS OVERVIEW
26.32.2 PRODUCT OFFERINGS
26.33 THE WOMEN’S SHAVE CLUB
26.33.1 BUSINESS OVERVIEW
26.33.2 PRODUCT OFFERINGS
26.34 TWEEZERMAN INTERNATIONAL
26.34.1 BUSINESS OVERVIEW
26.34.2 PRODUCT OFFERINGS
26.35 THE SHAVE UNION
26.35.1 BUSINESS OVERVIEW
26.35.2 PRODUCT OFFERINGS
26.36 WOMEN’S INDIA PERSONAL CARE
26.36.1 BUSINESS OVERVIEW
26.36.2 PRODUCT OFFERINGS

27 REPORT SUMMARY
27.1 KEY TAKEAWAYS
27.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

28 QUANTITATIVE SUMMARY
28.1 MARKET BY PRODUCT
28.1.1 NORTH AMERICA: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.2 EUROPE: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.3 APAC: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.4 MIDDLE EAST & AFRICA: PRODUCT SEGMENTATION
28.1.5 LATIN AMERICA: PRODUCT SEGMENTATION
28.2 MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
28.2.1 NORTH AMERICA: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.2 EUROPE: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.3 APAC: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.4 MIDDLE EAST & AFRICA: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.2.5 LATIN AMERICA: DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
28.3 MARKET BY USAGE SEGMENTATION
28.3.1 NORTH AMERICA: USAGE SEGMENTATION
28.3.2 EUROPE: USAGE SEGMENTATION
28.3.3 APAC: USAGE SEGMENTATION
28.3.4 MIDDLE EAST & AFRICA: USAGE SEGMENTATION
28.3.5 LATIN AMERICA: USAGE SEGMENTATION
28.4 MARKET BY BLADES SEGMENTATION
28.4.1 NORTH AMERICA: BLADES SEGMENTATION
28.4.2 EUROPE: BLADES SEGMENTATION
28.4.3 APAC: BLADES SEGMENTATION
28.4.4 MIDDLE EAST & AFRICA: BLADES SEGMENTATION
28.4.5 LATIN AMERICA: BLADES SEGMENTATION
28.5 MARKET BY GEOGRAPHY
28.5.1 CARTRIDGE RAZOR: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.2 DISPOSABLE RAZORS: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.3 SAFETY RAZORS: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.4 STRAIGHT RAZORS: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.5 OFFLINE: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.6 ONLINE: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.7 BODY: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.8 FACIAL: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.9 STAINLESS STEEL: GEOGRAPHY SEGMENTATION
28.5.10 CARBON STEEL: GEOGRAPHY SEGMENTATION

29 APPENDIX
29.1 ABBREVIATIONS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Arizton Advisory & Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Arizton Advisory & Intelligenceは世界の広範な市場を調査しています。   主な調査カテゴリ   ◇ 消費財&小売  ◇ 自動車&モビリティ  ◇ スマートテクノロ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る