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累進レンズ市場 - グローバルな展望と予測 2022-2027


Progressive Lenses Market - Global Outlook & Forecast 2022-2027

累進レンズの世界市場は、2021年から2027年にかけて年平均成長率4.37%で成長すると予測されています。 マーケットインサイト - この市場は、近視、遠視、乱視、老眼などの屈折異常を含む複数の視機能障害... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Arizton Advisory & Intelligence
アリズトンアドバイザリー&インテリジェンス
2022年12月7日 US$4,200
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323 英語

 

サマリー

累進レンズの世界市場は、2021年から2027年にかけて年平均成長率4.37%で成長すると予測されています。

マーケットインサイト

- この市場は、近視、遠視、乱視、老眼などの屈折異常を含む複数の視機能障害の回復に重要な役割を担っています。ビジョンケアの臨床面では、一時的な視力矯正や完全な視力矯正だけでなく、眼病の予防も含まれます。世界の累進レンズ市場におけるアイケア製品の需要は、先進国および発展途上国における視覚機能障害の普及率の上昇に伴い、継続的に増加しています。
- 累進レンズは、遠くのものや近くのものを見るために矯正レンズを必要とする人のために特別に作られた多焦点レンズです。これらのレンズは、遠近両用ラインなしで複数の距離をはっきりと見ることを可能にします。累進レンズの必要性は年齢とともに高まります。35歳や40歳になると、多くの人が近くの物や遠くの物に目の焦点を合わせることが難しくなります。この状態は屈折異常と呼ばれ、この焦点の問題を補うために、遠方は単焦点メガネ、近場は老眼鏡をかける人もいます。メガネには様々な種類があります。レンズ全体に1つの度数や強度がある単焦点レンズや、レンズ全体に複数の度数がある二重焦点レンズや三重焦点レンズなどがあります。しかし、多焦点レンズは、処方面積が異なる設計になっています。
- 加齢に伴い、近くの物や遠くの物を見る能力が低下することがあります。累進レンズ市場は、1枚のレンズで異なる視覚ニーズに対応します。通常、レンズの上部には「遠方」の視野が、下部には「近方」の視野が組み込まれます。累進レンズは、これらの領域を分ける線を分離するのではなく、必要に応じてレンズの中央部が中間視力矯正として機能するようにブレンドされています。従来の二重焦点レンズや三重焦点レンズとは対照的に、累進レンズでは、異なる視野を分ける目に見えるラインはありません。遠近両用レンズと比較して、累進レンズは首や姿勢を保護することができます。
- 累進レンズ市場の受け入れは、主にアメリカ、日本、イギリス、ドイツ、フランスなどの先進国に集中しています。しかし、インドや中国のようなアジアの発展途上国では、屈折異常や視覚障害を持つ人口の増加や、光学小売店の積極的なマーケティングキャンペーンにより、累進レンズの需要が増加しています。
市場トレンドと機会
コンピュータビジョン症候群(CVS)の有病率の増加
- Vision Councilによると、アメリカ人男性の少なくとも60%、アメリカ人女性の65%がCVSの症状を訴えており、成人の80%が1日に2時間以上デジタル機器を使用し、成人の65%以上が少なくとも2つの機器を同時に使用しています。成人の約80%が就寝前にデジタル機器を使用し、少なくとも70%の成人が、自分の子供が少なくとも2時間スクリーンタイムを過ごしていると報告しています。2つ以上のデバイスの同時使用は、1つのデバイスを同時に使用する場合に比べてCVSのリスクを高め、有病率はそれぞれ75%と53%であると報告されています。ここ数年、デジタルコンテンツへのアクセスや消費に費やす平均時間数が大幅に増加しており、その結果、眼障害が増加していることが、世界の累進レンズ市場の成長を牽引しています。

デジタル累進レンズの出現と技術的進歩

- デジタルレンズは、多くの累進レンズ装用者にとって理想的であり、特にレンズの表面に最新のアルゴリズムが使用されています。これらの先進的な累進設計は、累進レンズがリリースされるたびに少しずつ改良されるため、標準的な累進レンズに比べて多くの利点があります。累進レンズ市場では、メーカーが新しい累進レンズ技術のためにさまざまなコンセプトを開発しています。角膜の形状に関する生体データを収集し、角膜をさらに最適化するための技術的な装置を必要とするメーカーもあれば、高度に専門化された製品ではなく、より幅広い製品を提供するメーカーもあります。
好ましい流通チャネルとしてのEコマースの台頭
- 流通チャネルとしての電子商取引の台頭は、累進レンズ市場におけるビジョンケア製品の世界的な需要拡大に寄与しています。インターネットは消費者情報のサプライヤーとして、また価格を参照するためのプラットフォームとして、より幅広い役割を担っています。累進レンズのようなビジョンケア製品については、チャネル統合が進み、垂直統合が進んでいます。ベンダーは、ユーザーが累進レンズをオンラインで注文できるような自動注文システムを開発しており、これは診療に関わるすべての人にプラスの影響を与えるでしょう。
3Dプリンターによる累進レンズの革命
- 3Dプリントは現在、アイウェアの設計と製造の方法を変えつつあります。多くの眼鏡メーカーや個人でさえも、主に競合他社と製品を差別化し、世界の累進レンズ市場で眼鏡設計にさらなる革新をもたらすために、このレイヤーバイレイヤー技術を採用しはじめました。しかし、3Dプリント技術は、眼鏡メーカーに新たな可能性をももたらします。3Dプリントされたレンズは、異なる光学特性を持つ複数のゾーンを持つことができます。Additive Manufacturingを使用する結果、従来のレンズ製造技術よりもはるかに速く3Dモデルを設計するだけでよいのです。
屈折異常の有病率の上昇と老年人口の増加
- 世界では、約2億8,500万人が視力障害を抱えており、視力障害の80%以上は、早期診断と治療により予防することが可能です。世界人口の高齢化に伴い、質の高いビジョンケアのニーズが拡大・進化しており、いくつかの視力障害に対応する多様な累進レンズが入手可能になったことで、累進レンズ市場が活性化しています。老年人口は、世界のいくつかの地域で急速に増加しています。急速に増加する高齢者人口は、眼疾患を含む慢性疾患の増加に関連しています。

セグメンテーション分析
材料別インサイト

累進レンズは、ポリカーボネート、プラスチック、ガラス、その他多くの材料から構成されています。レンズ素材によっては、より良い快適性と視覚的透明性を提供し、多くのレンズ設計が可能なものもあります。ポリカーボネートセグメントは、47.48%のシェアを持ち、業界を支配しています。累進レンズにポリカーボネート素材を使用する主な理由は、事実上破壊されないため、目の安全性を高めることができるからです。ポリカーボネートは、従来のプラスチックの10倍の強度を持つことが知られています。

ポリカーボネートセグメントは、予測期間中に38億1000万米ドルの最も高い成長率を記録すると予想されます。その他の分野は、予測期間中に5.33%という最速のCAGRを記録するものと思われます。

材料別セグメント
- ポリカーボネート
- プラスチック
- その他

アプリケーション別インサイト

近視、老眼、遠視、乱視は、世界の累進レンズ市場における用途別の主要セグメントである。近視セグメントは2021年に34.78%を占め、市場規模は104億米ドルとなった。光が網膜の前で焦点を結ぶことで起こる近視は、遠くの物体がぼやけて見える最も一般的な眼科疾患の1つである。欧州では成人人口の約38%、米国では43%、アジアでは82%が近視に苦しんでいると報告されています。近視分野は、予測期間2021-2027年にCAGR4.78%を記録すると予測されています。

用途別セグメント
- 近視
- 老眼
- 遠視
- 乱視

年齢層別インサイト

年齢層別では、世界の累進レンズ市場は60歳以上、30歳以上60歳未満、30歳未満に区分されます。年齢層別では、60歳以上が56.45%のシェアを占め、世界市場を支配しています。同産業におけるターゲット人口の増加は、近視人口の急増、老年人口の増加、レンズへの嗜好性などに起因しています。60歳以上のセグメントは、予測期間中に48億4,000万米ドルという最も高い成長率を記録すると思われます。

年齢層別セグメント
- 60歳以上
- 30歳以上60歳未満
- 30歳未満

流通チャネル別インサイト

世界の累進レンズ市場は、流通チャネルに基づいて、光学小売店、眼科クリニック、病院、オンラインストアに区分されます。光学小売店セグメントは2021年に40.39%の主要シェアを占め、予測期間中も市場の優位性を保つと予測される。光学小売店は、顧客にとって伝統的な流通経路の方法と考えられており、主に購入前に製品を評価する老齢層によって好まれています。これとは対照的に、現在の世代はオンライン・プラットフォームへと移行し始めています。オンラインストアセグメントは、2021-2027年の間にCAGR 5.52%を記録すると予測される。

流通チャネル別セグメント
- 光学小売店
- アイケアクリニック
- 病院
- オンラインストア

地理的状況

ヨーロッパは、約30.70%の市場シェアを持ち、世界の累進レンズ市場を支配しています。欧州地域では、レンズ矯正や治療を必要とする老眼患者が大幅に増加しており、予測期間中に成長すると推測されています。

また、欧州の眼科医の認知度は、米国などの市場と比較して低い状況です。新製品や進歩に関する認知度の向上が、この地域での累進レンズの採用を増加させるでしょう。

APAC地域は、世界の累進レンズ市場を支配しており、CAGR 5.97%で成長すると予測されています。この地域は、高齢化社会の急速な成長を目の当たりにしています。65歳以上の人口は、2016年の5億4700万人から2050年には約13億人と、2倍以上に増加すると言われています。このような人口動態の変化は、累進レンズの高い需要を伴うことになります。

北米は、世界の累進レンズ市場の第3位にランクされています。北米には、市場に参入している全ての主要ベンダーが存在します。いくつかのベンダーは、その存在を維持し、収益性を高めるために、この地域に直営の小売店を維持しています。例えば、世界の累進レンズ市場の主要ベンダーの一つであるEssilorLuxotticaは、北米でLensCraftersとPearle Visionという名前で小売店を運営しています。

地域別セグメント

- APAC
o 中国
o 日本
o インド
o 韓国
o オーストラリア
- 北アメリカ
o 米国
o カナダ
- ヨーロッパ
o ドイツ
フランス
英国
o イタリア
o スペイン
- ラテンアメリカ
o ブラジル
o メキシコ
o アルゼンチン
- 中近東・アフリカ
o トルコ
o サウジアラビア
o 南アフリカ

競争環境

世界の累進レンズ市場は、国際的、地域的、ローカルなプレーヤーが様々な製品を提供しており、寡占市場となっています。累進レンズ市場の主要プレイヤーは、ZEISS、EssilorLuxottica、HOYA、Shamirです。各国の市場には多くのローカルプレーヤーが存在し、地域およびグローバルプレーヤーに大きな脅威を与えているため、ティアI/IIベンダー間の競争は激しいです。
近年、世界の眼鏡市場は、主要かつ著名なベンダーによる多くの戦略的イニシアティブを目撃し、市場競争力を激化させています。エシロールとルクソッティカの戦略的合併は、エシロール・ルクソッティカを設立し、合併後の市場シェアを競合他社より大幅に拡大させました。ベンダーは、製品の多様性、価格、品質、技術的リーダーシップと革新性、累進レンズの有効性に基づいて競争しています。

主要ベンダ
- ZEISS
- エシロール・ルクソティカ
- HOYA
- シャミール

その他の有力ベンダー
- BBGR
- フィールマン
- インドオプティカルSLU
- 江蘇宏信光学
- ライカアイケア
- ニコンオプティカル
- オプティマムRXグループ
- オプティスイス
- オプトビジョン
- プライムレンズ
- ローデンストック
- ラプ&ハブラッハグラス
- セイコーオプティカルプロダクツ
- 上海コナン・オプティクス
- シグネット・アーマーライト
- 東海光学
- ビジョンイーズ
- ヤシュオプティクス&レンズ
- ヤンマーオプティクス

回答した主な質問

1.世界の累進レンズの市場規模は?
2.累進レンズの世界市場の成長率は?
3.累進レンズ市場の成長に影響を与える要因は何ですか?
4.世界の累進レンズ市場のキープレイヤーは?
5.プログレッシブレンズの世界市場シェアが最も高い地域はどこですか?


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目次

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET BY MATERIAL SEGMENTATION
4.3.2 MARKET BY APPLICATION SEGMENTATION
4.3.3 MARKET BY AGE GROUP SEGMENTATION
4.3.4 MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 PREMIUM INSIGHTS

8 INTRODUCTION
8.1 OVERVIEW

9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 EVOLUTION OF 3D-PRINTED PROGRESSIVE LENSES
9.2 ADVANCES IN PROGRESSIVE LENS TECHNOLOGIES
9.3 FOCUS ON OMNICHANNEL DISTRIBUTION APPROACH

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 HIGH PREVALENCE OF REFRACTIVE ERRORS
10.2 RISE IN EXPOSURE TO DIGITAL CONTENT & CVS
10.3 PUBLIC AND PRIVATE INITIATIVES TO INCREASE VISION CARE AWARENESS

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 LIMITATIONS OF PROGRESSIVE LENSES
11.2 RISE IN LASIK PROCEDURES FOR VISION CORRECTION
11.3 EMERGENCE OF SMART CONTACT LENSES

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 GEOGRAPHY INSIGHTS
12.2.2 MATERIAL SEGMENTATION INSIGHTS
12.2.3 APPLICATIONS SEGMENTATION INSIGHTS
12.2.4 AGE GROUP SEGMENTATION INSIGHTS
12.2.5 DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION INSIGHTS
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 MATERIAL
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 POLYCARBONATE
13.3.1 MARKET OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 POLYCARBONATE SEGMENT BY GEOGRAPHY
13.4 PLASTIC
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.3 PLASTIC SEGMENT BY GEOGRAPHY
13.5 OTHERS
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 OTHERS SEGMENT BY GEOGRAPHY

14 APPLICATION
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 MYOPIA
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
14.4 PRESBYOPIA
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 PRESBYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
14.5 HYPEROPIA
14.5.1 MARKET OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 HYPEROPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
14.6 ASTIGMATISM
14.6.1 MARKET OVERVIEW
14.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.6.3 ASTIGMATISM SEGMENT BY GEOGRAPHY

15 AGE GROUP
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 60 & ABOVE
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 60 & ABOVE SEGMENT BY GEOGRAPHY
15.4 30 TO 60
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 30 TO 60 SEGMENT BY GEOGRAPHY
15.5 BELOW 30
15.5.1 MARKET OVERVIEW
15.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.5.3 BELOW 30 SEGMENT BY GEOGRAPHY

16 DISTRIBUTION CHANNEL
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 OPTICAL RETAIL STORES
16.3.1 MARKET OVERVIEW
16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.3 OPTICAL RETAIL STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY
16.4 EYECARE CLINICS
16.4.1 MARKET OVERVIEW
16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.3 EYECARE CLINICS SEGMENT BY GEOGRAPHY
16.5 HOSPITALS
16.5.1 MARKET OVERVIEW
16.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.5.3 HOSPITALS SEGMENT BY GEOGRAPHY
16.6 ONLINE STORES
16.6.1 MARKET OVERVIEW
16.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.6.3 ONLINE STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY

17 GEOGRAPHY
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

18 EUROPE
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.2.1 EUROPE BY MATERIAL SEGMENTATION
18.2.2 EUROPE BY APPLICATION SEGMENTATION
18.2.3 EUROPE BY AGE GROUP SEGMENTATION
18.2.4 EUROPE BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
18.3 KEY COUNTRIES
18.3.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.2 UK: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.3 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.4 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.5 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST

19 APAC
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.2.1 APAC BY MATERIAL SEGMENTATION
19.2.2 APAC BY APPLICATION SEGMENTATION
19.2.3 APAC BY AGE GROUP SEGMENTATION
19.2.4 APAC BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
19.3 KEY COUNTRIES
19.3.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.2 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.3 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.5 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST

20 NORTH AMERICA
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.2.1 NORTH AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
20.2.2 NORTH AMERICA BY APPLICATIONS SEGMENTATION
20.2.3 NORTH AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
20.2.4 NORTH AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
20.3 KEY COUNTRIES
20.3.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
20.3.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

21 LATIN AMERICA
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.2.1 LATIN AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
21.2.2 LATIN AMERICA BY APPLICATIONS SEGMENTATION
21.2.3 LATIN AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
21.2.4 LATIN AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
21.3 KEY COUNTRIES
21.3.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
21.3.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
21.3.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET OVERVIEW
22.2 MARKET SIZE & FORECAST
22.2.1 MIDDLE EAST & AFRICA BY MATERIAL SEGMENTATION
22.2.2 MIDDLE EAST & AFRICA BY APPLICATION SEGMENTATION
22.2.3 MIDDLE EAST & AFRICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
22.2.4 MIDDLE EAST & AFRICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
22.3 KEY COUNTRIES
22.3.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
22.3.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST
22.3.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST

23 COMPETITIVE LANDSCAPE
23.1 COMPETITION OVERVIEW
23.2 MARKET SHARE ANALYSIS
23.2.1 ZEISS
23.2.2 ESSILORLUXOTTICA
23.2.3 HOYA
23.2.4 SHAMIR

24 KEY COMPANY PROFILES
24.1 ZEISS
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.1.3 KEY STRATEGIES
24.1.4 KEY STRENGTHS
24.1.5 KEY OPPORTUNITIES
24.2 ESSILORLUXOTTICA
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2.3 KEY STRATEGIES
24.2.4 KEY STRENGTHS
24.2.5 KEY OPPORTUNITIES
24.3 HOYA
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3.3 KEY STRATEGIES
24.3.4 KEY STRENGTHS
24.3.5 KEY OPPORTUNITIES
24.4 SHAMIR
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4.3 KEY STRATEGIES
24.4.4 KEY STRENGTHS
24.4.5 KEY OPPORTUNITIES

25 OTHER PROMINENT VENDORS
25.1 BBGR
25.1.1 BUSINESS OVERVIEW
25.1.2 PRODUCT OFFERINGS
25.2 FIELMANN
25.2.1 BUSINESS OVERVIEW
25.2.2 PRODUCT OFFERINGS
25.3 INDO OPTICAL SLU
25.3.1 BUSINESS OVERVIEW
25.3.2 PRODUCT OFFERINGS
25.4 JIANGSU HONGCHEN OPTICAL
25.4.1 BUSINESS OVERVIEW
25.4.2 PRODUCT OFFERINGS
25.5 LEICA EYECARE
25.5.1 BUSINESS OVERVIEW
25.5.2 PRODUCT OFFERINGS
25.6 NIKON OPTICAL
25.6.1 BUSINESS OVERVIEW
25.6.2 PRODUCT OFFERINGS
25.7 OPTIMUM RX GROUP
25.7.1 BUSINESS OVERVIEW
25.7.2 PRODUCT OFFERINGS
25.8 OPTISWISS
25.8.1 BUSINESS OVERVIEW
25.8.2 PRODUCT OFFERINGS
25.9 OPTOVISION
25.9.1 BUSINESS OVERVIEW
25.9.2 PRODUCT OFFERINGS
25.10 PRIME LENSES
25.10.1 BUSINESS OVERVIEW
25.10.2 PRODUCT OFFERINGS
25.11 RODENSTOCK
25.11.1 BUSINESS OVERVIEW
25.11.2 PRODUCT OFFERINGS
25.12 RUPP & HUBRACH GLASSES
25.12.1 BUSINESS OVERVIEW
25.12.2 PRODUCT OFFERINGS
25.13 SEIKO OPTICAL PRODUCTS
25.13.1 PRODUCT OFFERINGS
25.14 SHANGHAI CONANT OPTICS
25.14.1 BUSINESS OVERVIEW
25.14.2 PRODUCT OFFERINGS
25.15 SIGNET ARMORLITE
25.15.1 BUSINESS OVERVIEW
25.15.2 PRODUCT OFFERINGS
25.16 TOKAI OPTICAL
25.16.1 BUSINESS OVERVIEW
25.16.2 PRODUCT OFFERINGS
25.17 VISION EASE
25.17.1 BUSINESS OVERVIEW
25.17.2 PRODUCT OFFERINGS
25.18 YASH OPTICS AND LENS
25.18.1 BUSINESS OVERVIEW
25.18.2 PRODUCT OFFERINGS
25.19 YOUNGER OPTICS
25.19.1 BUSINESS OVERVIEW
25.19.2 PRODUCT OFFERINGS

26 REPORT SUMMARY
26.1 KEY TAKEAWAYS
26.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

27 QUANTITATIVE SUMMARY
27.1 MARKET BY MATERIAL
27.1.1 EUROPE BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.2 APAC BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.3 NORTH AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.4 LATIN AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.5 MIDDLE EAST & AFRICA BY MATERIAL SEGMENTATION
27.2 MARKET BY APPLICATION
27.2.1 EUROPE BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.2 APAC BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.3 NORTH AMERICA BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.4 LATIN AMERICA BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.5 MIDDLE EAST & AFRICA BY APPLICATION SEGMENTATION
27.3 MARKET BY AGE GROUP
27.3.1 EUROPE BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.2 APAC BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.3 NORTH AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.4 LATIN AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.5 LATIN AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.4 MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
27.4.1 EUROPE BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.2 APAC BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.3 NORTH AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.4 LATIN AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.5 MIDDLE EAST & AFRICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.5 MARKET BY GEOGRAPHY
27.5.1 POLYCARBONATE SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.2 PLASTIC SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.3 OTHERS SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.4 MYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.5 PRESBYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.6 HYPEROPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.7 ASTIGMATISM SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.8 60 & ABOVE SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.9 30 TO 60 SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.10 BELOW 30 SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.11 OPTICAL RETAIL STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.12 EYE CARE CLINICS SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.13 HOSPITALS SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.14 ONLINE STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY

28 APPENDIX
28.1 ABBREVIATIONS

 

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Summary

The global progressive lenses market is expected to grow at a CAGR of 4.37% during 2021-2027.

MARKET INSIGHTS

• The market plays an important role in restoring multiple vision dysfunctions, including refractive errors such as myopia, hyperopia, astigmatism, and presbyopia. The clinical aspect of vision care involves the prevention of eye diseases as well as temporary and complete vision correction. The demand for eye care products in the global progressive lenses market is continually increasing with the growing prevalence of visual dysfunctions in developed and developing countries.
• Progressive lenses are multifocal lenses specifically for people needing corrective lenses to see distant and close objects. These lenses allow you to see clearly at multiple distances without a bifocal line. The need for a progressive lens increases with age. By age 35 or 40, many people have difficulty focusing their eyes on nearby or distant objects. This condition is known as refractive error, and to compensate for this focusing problem, some people wear single-vision eyeglasses for distance and reading glasses for close. Eyeglasses come in a variety of types. This includes a single-vision lens with one power or strength over the entire lens or a bifocal or trifocal lens with multiple strengths over the entire lens. But multifocal lenses are designed with different prescription areas.
• As people age, the ability to see near and far objects may decline. The progressive lenses market meets different visual needs in one lens. Usually, the top of the lens incorporates the 'distance' field of view and the bottom the 'near' field of view. Rather than separating the lines that separate these areas, progressive lenses are blended so that the central portion of the lens acts as intermediate vision correction when needed. In contrast to traditional bifocal or trifocal lenses, no visible lines separate the different fields in progressive lenses. Compared to bifocal lenses, progressive lenses can protect the neck and posture.
• The acceptance in the progressive lenses market was mainly concentrated in developed countries such as the U.S., Japan, the UK, Germany, and France. However, developing Asian countries such as India and China are witnessing increased demand for progressive lenses owing to the growing target population with refractive error and visual impairment eye disorders and aggressive retail optical stores marketing campaigns.
MARKET TRENDS & OPPORTUNITIES
Growing prevalence of computer vision syndrome (CVS)
• According to the Vision Council, at least 60% of American men and 65% of American women report CVS symptoms, 80% of adults use digital devices for more than two hours a day, and more than 65% of adults use at least two devices at the same time. About 80% of adults use a digital device before bedtime, and at least 70% of adults report that their child spends at least two hours of screen time. Simultaneous use of 2 or more devices increased the risk of CVS compared to the use of 1 device at a time; the reported prevalence was 75 % and 53 %, respectively. Over the last few years, there has been a significant increase in the average number of hours spent accessing and consuming digital content, resulting in the rise of eye disorders are driving the global progressive lenses market growth.

The Emergence Of Digital Progressive Lenses And Technological Advancements

• Digital lenses are ideal for many progressive spectacle wearers, especially with the latest algorithms used to surface these lenses. These advanced progressive designs have many advantages over standard progressive lenses as the Progressive lenses are slightly improved with each advancement released. Manufacturers have developed different concepts for new progressive lens technology in the progressive lens market. While some manufacturers require technical equipment to collect biometric data on the corneal shape to optimize the cornea further, others offer a broader range of products rather than highly specialized ones.
Rise of E-commerce as a Preferred Distribution Channel
• The rise in e-commerce as a distribution channel has contributed to the growing global demand for vision care products in the progressive lenses market. The internet plays a broader role as a supplier of consumer information & providing a platform for price referencing. For vision care products like progressive lenses, channel consolidation is rising and vertically combined. The vendors are developing an automated ordering system to allow users to order progressive lenses online, which will positively affect everyone involved in the practice.
Revolution of 3D Printed Progressive Lenses
• 3D printing is currently changing the way eyewear is designed and manufactured. Many eyewear manufacturers and even individuals have started adopting this layer-by-layer technology primarily to differentiate their products from their competitors and bring further innovation to eyewear design in the global progressive lenses market. But 3D printing technology also opens new possibilities for eyewear companies. 3D-printed lenses can have multiple zones with different optical properties. As a result of using Additive Manufacturing, all that has to be done is to design a 3D model much faster than traditional lens-making techniques.
Growing Prevalence of Refractive Errors and the Increasing Geriatric Population
• Globally, around 285 million people have impaired vision, and more than 80% of the impaired vision cases are preventable with early diagnosis and treatment. As the world population ages, the need for quality vision care is expanding and evolving, with the availability of a diverse range of progressive lenses for several vision impairments boosting the progressive lenses market. The geriatric population is growing rapidly in several regions worldwide. The rapidly increasing elderly population is linked to the increase in chronic diseases, including eye disorders.

SEGMENTATION ANALYSIS
INSIGHTS BY MATERIAL

The progressive lenses are made of materials comprising polycarbonate, plastic, glass, and many others. Some lens materials provide better comfort and visual clarity, and some are available in many lens designs. The polycarbonate segment dominates the industry with a share of 47.48%. A primary reason for using polycarbonate material in progressive lenses is because they are virtually indestructible, offering enhanced safety for the eyes. Polycarbonate is known to be ten times stronger than traditional plastic.

The polycarbonate segment will likely witness the highest incremental growth of USD 3.81 billion over the forecast period. The other segment will likely witness the fastest CAGR of 5.33% during the forecast period.

Segmentation by Material
• Polycarbonate
• Plastic
• Others

INSIGHTS BY APPLICATIONS

Myopia, presbyopia, hyperopia, and astigmatism are the key segment under applications in the global progressive lenses market. The myopia segment accounted for 34.78% in 2021, with a market value of USD 10.40 billion. Myopia, or nearsightedness, which is caused when light focuses in front of the retina, is one of the most common eye disorders that causes blurring of the faraway object. An estimated 38% of the adult population in Europe, 43% in the U.S., and 82% in Asia are reported to suffer from myopia. The myopia segment is projected to register a CAGR of 4.78% during the forecast period 2021-2027.

Segmentation by Applications
• Myopia
• Presbyopia
• Hyperopia
• Astigmatism

INSIGHTS BY AGE GROUP

On the basics of age group, the global progressive lenses market is segmented into 60 & above, 30 to 60, and below 30. Among the age group segment, the 60 & above segment dominates the global market with a share of 56.45%. The growth of the target population in the industry is attributable to the surge in myopia prevalence, the rise in the geriatric population, and the preference for lenses. The 60 & above segment will likely witness the highest incremental growth of USD 4.84 billion over the forecast period.

Segmentation by Age Group
• 60 & Above
• 30 To 60
• Below 30

INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

The global progressive lenses market is segmented based on distribution channels into optical retail stores, eye care clinics, hospitals, and online stores. The optical retail stores segment accounted for a major share of 40.39% in 2021 and is anticipated to retain its market dominance during the forecast period. Optical retail stores are considered a traditional method of distribution channel for customers and are preferred mainly by the old age population, who primarily evaluate the product before purchasing. In contrast, the current generation has started to move towards the online platform. The online stores segment is projected to register a CAGR of 5.52% during 2021-2027.

Segmentation by Distribution Channel
• Optical Retail Stores
• Eye Care Clinics
• Hospitals
• Online Stores

GEOGRAPHICAL LANDSCAPE

Europe dominates the global progressive lenses market with a market share of around 30.70%. In the European region, there has been a significant increase in presbyopia patients requiring lens correction or treatment, estimated to grow during the forecast period.

The awareness among ophthalmologists in Europe is lower compared to the market like the United States. Increasing awareness regarding the new products and advancements will increase the adoption of progressive lenses in the region.

The APAC region dominates the global progressive lenses market and is projected to grow at a CAGR of 5.97%. The region is witnessing rapid growth in the aging population. The population above 65 years is set to increase by more than two-fold, from 547 million in 2016 to nearly 1.3 billion by 2050. Such a demographic shift will accompany a high demand for progressive lenses.

North America ranks third in the global progressive lenses market. North America has the presence of all major vendors in the market. A few vendors also maintain their company-operated retail stores in this region to sustain their presence and increase their profitability. For instance, EssilorLuxottica, one of the key vendors in the global progressive lenses market, operates retail stores under the names LensCrafters and Pearle Vision in North America.

Segmentation by Geography

• APAC
o China
o Japan
o India
o South Korea
o Australia
• North America
o The U.S.
o Canada
• Europe
o Germany
o France
o The U.K.
o Italy
o Spain
• Latin America
o Brazil
o Mexico
o Argentina
• Middle East & Africa
o Turkey
o Saudi Arabia
o South Africa

COMPETITIVE LANDSCAPE

The global progressive lenses market is an oligopoly market with international, regional, and local players offering various products. The leading players in the progressive lenses market are ZEISS, EssilorLuxottica, HOYA, and Shamir. The competition is intense among tier I/II vendors as many local players are available in the market in every country and pose a significant threat to regional and global players.
In recent years, the global eyeglasses market has witnessed many strategic initiatives by key and prominent vendors, intensifying market competitiveness. The strategic merger of major Essilor and Luxottica Group resulted in the formation of EssilorLuxottica, thereby increasing the merged entity’s market share significantly over that of its competitors. Vendors compete based on product variety, pricing, quality, technological leadership and innovation, and the efficacy of progressive lenses.

Key Vendors
• ZEISS
• EssilorLuxottica
• HOYA
• Shamir

Other Prominent Vendors
• BBGR
• Fielmann
• Indo Optical SLU
• JIANGSU HONGCHEN OPTICAL
• Leica Eyecare
• Nikon Optical
• Optimum RX Group
• Optiswiss
• optoVision
• Prime Lenses
• Rodenstock
• RUPP & HUBRACH GLASSES
• Seiko Optical Products
• Shanghai Conant Optics
• Signet Armorlite
• Tokai Optical
• Vision Ease
• Yash Optics And Lens
• Younger Optics

KEY QUESTIONS ANSWERED

1. What is the size of the global progressive lenses market?
2. What is the growth rate of the global progressive lenses market?
3. What factors impact the growth of the progressive lenses market?
4. Who are the key players in the global progressive lenses market?
5. Which region has the highest progressive lenses market share globally?



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Table of Contents

1 RESEARCH METHODOLOGY
2 RESEARCH OBJECTIVES
3 RESEARCH PROCESS

4 SCOPE & COVERAGE
4.1 MARKET DEFINITION
4.1.1 INCLUSIONS
4.1.2 EXCLUSIONS
4.1.3 MARKET ESTIMATION CAVEATS
4.2 BASE YEAR
4.3 SCOPE OF THE STUDY
4.3.1 MARKET BY MATERIAL SEGMENTATION
4.3.2 MARKET BY APPLICATION SEGMENTATION
4.3.3 MARKET BY AGE GROUP SEGMENTATION
4.3.4 MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
4.3.5 MARKET SEGMENTATION BY GEOGRAPHY

5 REPORT ASSUMPTIONS & CAVEATS
5.1 KEY CAVEATS
5.2 CURRENCY CONVERSION
5.3 MARKET DERIVATION

6 MARKET AT A GLANCE
7 PREMIUM INSIGHTS

8 INTRODUCTION
8.1 OVERVIEW

9 MARKET OPPORTUNITIES & TRENDS
9.1 EVOLUTION OF 3D-PRINTED PROGRESSIVE LENSES
9.2 ADVANCES IN PROGRESSIVE LENS TECHNOLOGIES
9.3 FOCUS ON OMNICHANNEL DISTRIBUTION APPROACH

10 MARKET GROWTH ENABLERS
10.1 HIGH PREVALENCE OF REFRACTIVE ERRORS
10.2 RISE IN EXPOSURE TO DIGITAL CONTENT & CVS
10.3 PUBLIC AND PRIVATE INITIATIVES TO INCREASE VISION CARE AWARENESS

11 MARKET RESTRAINTS
11.1 LIMITATIONS OF PROGRESSIVE LENSES
11.2 RISE IN LASIK PROCEDURES FOR VISION CORRECTION
11.3 EMERGENCE OF SMART CONTACT LENSES

12 MARKET LANDSCAPE
12.1 MARKET OVERVIEW
12.2 MARKET SIZE & FORECAST
12.2.1 GEOGRAPHY INSIGHTS
12.2.2 MATERIAL SEGMENTATION INSIGHTS
12.2.3 APPLICATIONS SEGMENTATION INSIGHTS
12.2.4 AGE GROUP SEGMENTATION INSIGHTS
12.2.5 DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION INSIGHTS
12.3 FIVE FORCES ANALYSIS
12.3.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
12.3.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
12.3.3 BARGAINING POWER OF BUYERS
12.3.4 THREAT OF SUBSTITUTES
12.3.5 COMPETITIVE RIVALRY

13 MATERIAL
13.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
13.2 MARKET OVERVIEW
13.3 POLYCARBONATE
13.3.1 MARKET OVERVIEW
13.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.3.3 POLYCARBONATE SEGMENT BY GEOGRAPHY
13.4 PLASTIC
13.4.1 MARKET OVERVIEW
13.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.4.3 PLASTIC SEGMENT BY GEOGRAPHY
13.5 OTHERS
13.5.1 MARKET OVERVIEW
13.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
13.5.3 OTHERS SEGMENT BY GEOGRAPHY

14 APPLICATION
14.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
14.2 MARKET OVERVIEW
14.3 MYOPIA
14.3.1 MARKET OVERVIEW
14.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.3.3 MYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
14.4 PRESBYOPIA
14.4.1 MARKET OVERVIEW
14.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.4.3 PRESBYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
14.5 HYPEROPIA
14.5.1 MARKET OVERVIEW
14.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.5.3 HYPEROPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
14.6 ASTIGMATISM
14.6.1 MARKET OVERVIEW
14.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
14.6.3 ASTIGMATISM SEGMENT BY GEOGRAPHY

15 AGE GROUP
15.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
15.2 MARKET OVERVIEW
15.3 60 & ABOVE
15.3.1 MARKET OVERVIEW
15.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.3.3 60 & ABOVE SEGMENT BY GEOGRAPHY
15.4 30 TO 60
15.4.1 MARKET OVERVIEW
15.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.4.3 30 TO 60 SEGMENT BY GEOGRAPHY
15.5 BELOW 30
15.5.1 MARKET OVERVIEW
15.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
15.5.3 BELOW 30 SEGMENT BY GEOGRAPHY

16 DISTRIBUTION CHANNEL
16.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
16.2 MARKET OVERVIEW
16.3 OPTICAL RETAIL STORES
16.3.1 MARKET OVERVIEW
16.3.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.3.3 OPTICAL RETAIL STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY
16.4 EYECARE CLINICS
16.4.1 MARKET OVERVIEW
16.4.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.4.3 EYECARE CLINICS SEGMENT BY GEOGRAPHY
16.5 HOSPITALS
16.5.1 MARKET OVERVIEW
16.5.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.5.3 HOSPITALS SEGMENT BY GEOGRAPHY
16.6 ONLINE STORES
16.6.1 MARKET OVERVIEW
16.6.2 MARKET SIZE & FORECAST
16.6.3 ONLINE STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY

17 GEOGRAPHY
17.1 MARKET SNAPSHOT & GROWTH ENGINE
17.2 GEOGRAPHIC OVERVIEW

18 EUROPE
18.1 MARKET OVERVIEW
18.2 MARKET SIZE & FORECAST
18.2.1 EUROPE BY MATERIAL SEGMENTATION
18.2.2 EUROPE BY APPLICATION SEGMENTATION
18.2.3 EUROPE BY AGE GROUP SEGMENTATION
18.2.4 EUROPE BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
18.3 KEY COUNTRIES
18.3.1 GERMANY: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.2 UK: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.3 FRANCE: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.4 SPAIN: MARKET SIZE & FORECAST
18.3.5 ITALY: MARKET SIZE & FORECAST

19 APAC
19.1 MARKET OVERVIEW
19.2 MARKET SIZE & FORECAST
19.2.1 APAC BY MATERIAL SEGMENTATION
19.2.2 APAC BY APPLICATION SEGMENTATION
19.2.3 APAC BY AGE GROUP SEGMENTATION
19.2.4 APAC BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
19.3 KEY COUNTRIES
19.3.1 CHINA: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.2 INDIA: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.3 JAPAN: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.4 SOUTH KOREA: MARKET SIZE & FORECAST
19.3.5 AUSTRALIA: MARKET SIZE & FORECAST

20 NORTH AMERICA
20.1 MARKET OVERVIEW
20.2 MARKET SIZE & FORECAST
20.2.1 NORTH AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
20.2.2 NORTH AMERICA BY APPLICATIONS SEGMENTATION
20.2.3 NORTH AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
20.2.4 NORTH AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
20.3 KEY COUNTRIES
20.3.1 US: MARKET SIZE & FORECAST
20.3.2 CANADA: MARKET SIZE & FORECAST

21 LATIN AMERICA
21.1 MARKET OVERVIEW
21.2 MARKET SIZE & FORECAST
21.2.1 LATIN AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
21.2.2 LATIN AMERICA BY APPLICATIONS SEGMENTATION
21.2.3 LATIN AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
21.2.4 LATIN AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
21.3 KEY COUNTRIES
21.3.1 BRAZIL: MARKET SIZE & FORECAST
21.3.2 MEXICO: MARKET SIZE & FORECAST
21.3.3 ARGENTINA: MARKET SIZE & FORECAST

22 MIDDLE EAST & AFRICA
22.1 MARKET OVERVIEW
22.2 MARKET SIZE & FORECAST
22.2.1 MIDDLE EAST & AFRICA BY MATERIAL SEGMENTATION
22.2.2 MIDDLE EAST & AFRICA BY APPLICATION SEGMENTATION
22.2.3 MIDDLE EAST & AFRICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
22.2.4 MIDDLE EAST & AFRICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
22.3 KEY COUNTRIES
22.3.1 TURKEY: MARKET SIZE & FORECAST
22.3.2 SOUTH AFRICA: MARKET SIZE & FORECAST
22.3.3 SAUDI ARABIA: MARKET SIZE & FORECAST

23 COMPETITIVE LANDSCAPE
23.1 COMPETITION OVERVIEW
23.2 MARKET SHARE ANALYSIS
23.2.1 ZEISS
23.2.2 ESSILORLUXOTTICA
23.2.3 HOYA
23.2.4 SHAMIR

24 KEY COMPANY PROFILES
24.1 ZEISS
24.1.1 BUSINESS OVERVIEW
24.1.2 PRODUCT OFFERINGS
24.1.3 KEY STRATEGIES
24.1.4 KEY STRENGTHS
24.1.5 KEY OPPORTUNITIES
24.2 ESSILORLUXOTTICA
24.2.1 BUSINESS OVERVIEW
24.2.2 PRODUCT OFFERINGS
24.2.3 KEY STRATEGIES
24.2.4 KEY STRENGTHS
24.2.5 KEY OPPORTUNITIES
24.3 HOYA
24.3.1 BUSINESS OVERVIEW
24.3.2 PRODUCT OFFERINGS
24.3.3 KEY STRATEGIES
24.3.4 KEY STRENGTHS
24.3.5 KEY OPPORTUNITIES
24.4 SHAMIR
24.4.1 BUSINESS OVERVIEW
24.4.2 PRODUCT OFFERINGS
24.4.3 KEY STRATEGIES
24.4.4 KEY STRENGTHS
24.4.5 KEY OPPORTUNITIES

25 OTHER PROMINENT VENDORS
25.1 BBGR
25.1.1 BUSINESS OVERVIEW
25.1.2 PRODUCT OFFERINGS
25.2 FIELMANN
25.2.1 BUSINESS OVERVIEW
25.2.2 PRODUCT OFFERINGS
25.3 INDO OPTICAL SLU
25.3.1 BUSINESS OVERVIEW
25.3.2 PRODUCT OFFERINGS
25.4 JIANGSU HONGCHEN OPTICAL
25.4.1 BUSINESS OVERVIEW
25.4.2 PRODUCT OFFERINGS
25.5 LEICA EYECARE
25.5.1 BUSINESS OVERVIEW
25.5.2 PRODUCT OFFERINGS
25.6 NIKON OPTICAL
25.6.1 BUSINESS OVERVIEW
25.6.2 PRODUCT OFFERINGS
25.7 OPTIMUM RX GROUP
25.7.1 BUSINESS OVERVIEW
25.7.2 PRODUCT OFFERINGS
25.8 OPTISWISS
25.8.1 BUSINESS OVERVIEW
25.8.2 PRODUCT OFFERINGS
25.9 OPTOVISION
25.9.1 BUSINESS OVERVIEW
25.9.2 PRODUCT OFFERINGS
25.10 PRIME LENSES
25.10.1 BUSINESS OVERVIEW
25.10.2 PRODUCT OFFERINGS
25.11 RODENSTOCK
25.11.1 BUSINESS OVERVIEW
25.11.2 PRODUCT OFFERINGS
25.12 RUPP & HUBRACH GLASSES
25.12.1 BUSINESS OVERVIEW
25.12.2 PRODUCT OFFERINGS
25.13 SEIKO OPTICAL PRODUCTS
25.13.1 PRODUCT OFFERINGS
25.14 SHANGHAI CONANT OPTICS
25.14.1 BUSINESS OVERVIEW
25.14.2 PRODUCT OFFERINGS
25.15 SIGNET ARMORLITE
25.15.1 BUSINESS OVERVIEW
25.15.2 PRODUCT OFFERINGS
25.16 TOKAI OPTICAL
25.16.1 BUSINESS OVERVIEW
25.16.2 PRODUCT OFFERINGS
25.17 VISION EASE
25.17.1 BUSINESS OVERVIEW
25.17.2 PRODUCT OFFERINGS
25.18 YASH OPTICS AND LENS
25.18.1 BUSINESS OVERVIEW
25.18.2 PRODUCT OFFERINGS
25.19 YOUNGER OPTICS
25.19.1 BUSINESS OVERVIEW
25.19.2 PRODUCT OFFERINGS

26 REPORT SUMMARY
26.1 KEY TAKEAWAYS
26.2 STRATEGIC RECOMMENDATIONS

27 QUANTITATIVE SUMMARY
27.1 MARKET BY MATERIAL
27.1.1 EUROPE BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.2 APAC BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.3 NORTH AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.4 LATIN AMERICA BY MATERIAL SEGMENTATION
27.1.5 MIDDLE EAST & AFRICA BY MATERIAL SEGMENTATION
27.2 MARKET BY APPLICATION
27.2.1 EUROPE BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.2 APAC BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.3 NORTH AMERICA BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.4 LATIN AMERICA BY APPLICATION SEGMENTATION
27.2.5 MIDDLE EAST & AFRICA BY APPLICATION SEGMENTATION
27.3 MARKET BY AGE GROUP
27.3.1 EUROPE BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.2 APAC BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.3 NORTH AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.4 LATIN AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.3.5 LATIN AMERICA BY AGE GROUP SEGMENTATION
27.4 MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
27.4.1 EUROPE BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.2 APAC BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.3 NORTH AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.4 LATIN AMERICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.4.5 MIDDLE EAST & AFRICA BY DISTRIBUTION CHANNEL SEGMENTATION
27.5 MARKET BY GEOGRAPHY
27.5.1 POLYCARBONATE SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.2 PLASTIC SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.3 OTHERS SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.4 MYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.5 PRESBYOPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.6 HYPEROPIA SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.7 ASTIGMATISM SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.8 60 & ABOVE SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.9 30 TO 60 SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.10 BELOW 30 SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.11 OPTICAL RETAIL STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.12 EYE CARE CLINICS SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.13 HOSPITALS SEGMENT BY GEOGRAPHY
27.5.14 ONLINE STORES SEGMENT BY GEOGRAPHY

28 APPENDIX
28.1 ABBREVIATIONS

 

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