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アドブルー市場:燃焼方式別(前燃焼、後燃焼)、用途別(商用車、非道路移動機械、乗用車、鉄道、その他):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Adblue Market By Method (Pre Combustion, Post Combustion), By Application (Commercial Vehicles, Non road mobile machines, Cars and passenger Vehicles, Railways, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界のアドブルー市場は2022年に331億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は7.3%で、2032年には667億ドルに達すると予測されている。 ディーゼル排ガス液(DEF)としても知られるアドブルーは、... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年11月30日 US$5,730
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サマリー

世界のアドブルー市場は2022年に331億ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は7.3%で、2032年には667億ドルに達すると予測されている。
ディーゼル排ガス液(DEF)としても知られるアドブルーは、主に選択的触媒還元(SCR)システムを搭載した最新のディーゼルエンジン車に使用される、透明で無害な高純度尿素溶液である。その主な目的は、ディーゼルエンジンの燃焼過程で発生する有害な窒素酸化物(NOx)の排出を削減することです。アドブルーは、排気の流れに注入されるとアンモニアに分解され、触媒コンバーターの存在下でNOxと反応し、これらの汚染物質を無害な窒素と水蒸気に変換します。この環境に優しい解決策は、排出ガス制御技術の重要な構成要素であり、NOx排出を制限するEuro 6やEPA Tier 4基準などの厳しい環境規制に自動車が適合するのを助ける。アドブルーは、ガソリンスタンド、自動車用品店、商用車用バルクなどで広く入手できるため、大気汚染を低減し、大気質を改善するための実用的かつ不可欠なソリューションとなっている。

トラックやバスを含む商用車フリートの拡大は、アドブルー市場の重要な牽引役となるだろう。この成長はいくつかの要因によるものである。世界経済が拡大を続ける中、物資や人の輸送需要が急増し、商用車の保有台数の増加が必要となっている。世界各国の政府は、欧州のEuro VIや米国のEPA基準など、厳しい排出ガス規制を実施しており、これらの車両から排出される窒素酸化物(NOx)を削減するためにアドブルーの使用を義務付けている。その結果、フリート・オペレーターは、これらの規制を遵守するために、NOx削減のためにアドブルーに依存する選択的触媒還元(SCR)技術の採用を増やしている。その結果、商用車セクターが拡大し続け、環境規制を遵守し、よりクリーンで持続可能な輸送生態系に貢献するにつれて、アドブルー市場は持続的な成長を遂げることになる。

アドブルー(ディーゼル排ガス液(DEF))の流通と再充填のためのインフラが不足していることが、アドブルー市場の大きな足かせとなっている。アドブルーは、選択的触媒還元(SCR)システムを搭載したディーゼル車からの窒素酸化物(NOx)排出を削減するために不可欠な成分である。しかし、アドブルー補充ステーションと流通網の利用可能性が限られていることが、アドブルーの普及を妨げている。このようなインフラの不足は、自動車運転者の利便性とアクセシビリティを妨げ、アドブルーの使用を躊躇させ、ひいてはアドブルー市場に悪影響を及ぼす可能性がある。アドブルー・インフラが不足している地域では、自動車事業者はアドブルーの調達や補給が困難になり、操業の中断につながる可能性がある。加えて、インフラの不足は、アドブルー・サプライヤーの輸送コストの上昇を招き、それがエンド・ユーザーに転嫁されることで、アドブルーが費用対効果の低い排出ガス削減ソリューションになる可能性がある。

環境意識の高まりは、自動車産業、特に窒素酸化物(NOx)排出の大きな原因となっているディーゼルエンジン車に直接的な影響を与えている。選択的触媒還元(SCR)システムで使用される尿素ベースのソリューションであるアドブルーは、これらの排出を緩和し、厳しい排出基準や規制に適合させるために不可欠な要素となっている。消費者がよりクリーンで持続可能な輸送手段を求める中、アドブルーはこうした要求に応える上で極めて重要な役割を果たしている。アドブルーは有害なNOx排出を削減するだけでなく、環境に優しい代替手段を提供するため、環境意識の高い消費者にとって魅力的な選択肢となっている。このように、アドブルー市場は、環境意識の高まりと環境に優しい技術に対する消費者の需要により、有利な機会を目撃する準備が整っている。
アドブルー市場は、方法、用途、地域によって区分される。方法別では、市場は燃焼前と燃焼後に分けられる。用途別では、商用車、非道路移動機械、自動車・乗用車、鉄道、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで調査される。

世界のアドブルー市場に参入している主要企業は、BASF SE、CrossChem、Yara、Shell plc、日産化学工業、TotalEnergies、Cummins Inc.、Mitsui Chemicals India Pvt.Ltd.、CF Industries Holdings, Inc.、Bharat Petroleum Corporation Ltd.などである。その他の企業には、シェブロン、エクソンモービル、シノペック、三菱化学、エコブルー、現代エクステア、テラケア、ブルーデフなどがある。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までのアドブルー市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、アドブルー市場の有力な機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
アドブルー市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別のアドブルー市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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製品に含まれる原材料の分析(%単位)
製造能力
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
サプライチェーン分析とベンダーのマージン
地域別の新規参入企業
技術動向分析
消費者の嗜好と製品仕様
市場参入戦略
規制ガイドライン
顧客の関心に特化した追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
平均販売価格分析/価格帯分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
輸出入分析/データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなど、エクセル形式を含む)
顧客/消費者/原材料サプライヤーのリスト-バリューチェーン分析
製品消費分析
SWOT分析
主要市場セグメント
方法別
予備燃焼
燃焼後
用途別
商用車
非道路移動機械
自動車・乗用車
鉄道
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
スペイン
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
その他の地域
主要市場プレイヤー
BASF SE
シェル
トータルエナジー
カミンズ社
三井化学インド会社
ヤラ
日産化学工業
CFインダストリーズ・ホールディングス
クロスケム社
バーラト・ペトロリウム・コーポレーション・リミテッド

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度
3.3.2.新規参入の脅威は中程度
3.3.3.代替品の脅威は中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の交渉力は中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.トラックやバスを含む商用車フリートの拡大
3.4.1.2.政府によるインセンティブの増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.インフラの不足
3.4.3.機会
3.4.3.1.環境意識の高まりと環境に優しい技術に対する消費者の需要
3.5.バリューチェーン分析
3.6.主要規制分析
3.7.特許ランドスケープ
3.8.規制ガイドライン
第4章 アドブルー市場:方法別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.予備燃焼
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.ポスト燃焼
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 アドブルー市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.商用車
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.非道路移動機械
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.自動車・乗用車
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.鉄道
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.その他
5.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.6.2.地域別の市場規模と予測
5.6.3.国別市場シェア分析
第6章 アドブルー市場:地域別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測 地域別
6.2.北米
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、方法別
6.2.3.市場規模・予測:用途別
6.2.4.市場規模・予測:国別
6.2.4.1.米国
6.2.4.1.1.市場規模・予測:方法別
6.2.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.2.4.2.カナダ
6.2.4.2.1.市場規模・予測:方法別
6.2.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.2.4.3.メキシコ
6.2.4.3.1.市場規模・予測:方法別
6.2.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.3.欧州
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、方法別
6.3.3.市場規模・予測:用途別
6.3.4.市場規模・予測:国別
6.3.4.1.ドイツ
6.3.4.1.1.市場規模・予測、方法別
6.3.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.2.イギリス
6.3.4.2.1.市場規模・予測:方法別
6.3.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.3.フランス
6.3.4.3.1.市場規模・予測:方法別
6.3.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.4.スペイン
6.3.4.4.1.市場規模・予測:方法別
6.3.4.4.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.5.イタリア
6.3.4.5.1.市場規模・予測:方法別
6.3.4.5.2.市場規模・予測:用途別
6.3.4.6.その他のヨーロッパ
6.3.4.6.1.市場規模および予測:方法別
6.3.4.6.2.市場規模および予測:用途別
6.4.アジア太平洋
6.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.4.2.市場規模および予測、方法別
6.4.3.市場規模・予測:用途別
6.4.4.市場規模・予測:国別
6.4.4.1.中国
6.4.4.1.1.市場規模・予測:方法別
6.4.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.2.インド
6.4.4.2.1.市場規模・予測:方法別
6.4.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.3.日本
6.4.4.3.1.市場規模・予測:方法別
6.4.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.4.韓国
6.4.4.4.1.市場規模および予測:方法別
6.4.4.4.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.5.オーストラリア
6.4.4.5.1.市場規模・予測:方法別
6.4.4.5.2.市場規模・予測:用途別
6.4.4.6.その他のアジア太平洋地域
6.4.4.6.1.市場規模および予測、方法別
6.4.4.6.2.市場規模・予測:用途別
6.5.ラメア
6.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測(方法別
6.5.3.市場規模・予測:用途別
6.5.4.市場規模・予測:国別
6.5.4.1.ブラジル
6.5.4.1.1.市場規模・予測:方法別
6.5.4.1.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.2.サウジアラビア
6.5.4.2.1.市場規模・予測:方法別
6.5.4.2.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.3.南アフリカ
6.5.4.3.1.市場規模・予測:方法別
6.5.4.3.2.市場規模・予測:用途別
6.5.4.4.その他の地域
6.5.4.4.1.市場規模および予測:方法別
6.5.4.4.2.市場規模および予測:用途別
第7章 競争環境
7.1.はじめに
7.2.上位の勝利戦略
7.3.トップ10選手の製品マッピング
7.4.競合ダッシュボード
7.5.競合ヒートマップ
7.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第8章 企業プロフィール
8.1.BASF SE
8.1.1.会社概要
8.1.2.主要役員
8.1.3.スナップショット
8.1.4.事業セグメント
8.1.5.製品ポートフォリオ
8.1.6.業績
8.2.クロスケム社
8.2.1.会社概要
8.2.2.主要役員
8.2.3.スナップショット
8.2.4.事業セグメント
8.2.5.製品ポートフォリオ
8.2.6.主な戦略的動きと展開
8.3.ヤーラ
8.3.1.会社概要
8.3.2.主要役員
8.3.3.スナップショット
8.3.4.事業セグメント
8.3.5.製品ポートフォリオ
8.3.6.業績
8.4.シェル
8.4.1.会社概要
8.4.2.主要役員
8.4.3.スナップショット
8.4.4.事業セグメント
8.4.5.製品ポートフォリオ
8.4.6.業績
8.5.日産化学工業株式会社
8.5.1.会社概要
8.5.2.主要役員
8.5.3.スナップショット
8.5.4.事業セグメント
8.5.5.製品ポートフォリオ
8.5.6.業績
8.6.トータルエナジー
8.6.1.会社概要
8.6.2.主要役員
8.6.3.スナップショット
8.6.4.事業セグメント
8.6.5.製品ポートフォリオ
8.6.6.業績
8.7.カミンズ社
8.7.1.会社概要
8.7.2.主要役員
8.7.3.スナップショット
8.7.4.事業セグメント
8.7.5.製品ポートフォリオ
8.7.6.業績
8.7.7.主な戦略的動きと展開
8.8.三井化学インド社
8.8.1.会社概要
8.8.2.主要役員
8.8.3.スナップショット
8.8.4.事業セグメント
8.8.5.製品ポートフォリオ
8.9.CFインダストリーズ・ホールディングス
8.9.1.会社概要
8.9.2.主要役員
8.9.3.スナップショット
8.9.4.事業セグメント
8.9.5.製品ポートフォリオ
8.9.6.業績
8.10.バーラト・ペトロリアム・コーポレーション・リミテッド
8.10.1.会社概要
8.10.2.主要役員
8.10.3.スナップショット
8.10.4.事業セグメント
8.10.5.製品ポートフォリオ
8.10.6.業績

 

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Summary

The global Adblue market was valued at $33.1 billion in 2022, and is projected to reach $66.7 billion by 2032, growing at a CAGR of 7.3% from 2023 to 2032.
Adblue, also known as diesel exhaust fluid (DEF), is a clear, non-toxic, and high-purity urea solution primarily used in modern diesel-powered vehicles equipped with selective catalytic reduction (SCR) systems. Its primary purpose is to reduce harmful nitrogen oxide (NOx) emissions produced during the combustion process in diesel engines. Adblue works by breaking down into ammonia when injected into the exhaust stream, where it reacts with NOx in the presence of a catalytic converter to convert these pollutants into harmless nitrogen and water vapor. This environment-friendly solution is a critical component of emissions control technology, helping vehicles meet stringent environmental regulations, such as Euro 6 and EPA Tier 4 standards, which limit NOx emissions. Adblue is widely available at gas stations, automotive supply stores, and in bulk for commercial vehicles, making it a practical and essential solution for reducing air pollution and enhancing air quality.

The expansion of commercial vehicle fleets, including trucks and buses, is poised to be a significant driver for the Adblue market. This growth is attributed to several factors. The demand for the transportation of goods and people has surged as the global economy continues to expand, necessitating a larger fleet of commercial vehicles. Governments globally are implementing stringent emissions regulations, such as Euro VI in Europe and EPA standards in the U.S., mandating the use of Adblue to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from these vehicles. Consequently, fleet operators are increasingly adopting Selective Catalytic Reduction (SCR) technology, which relies on Adblue for NOx reduction, to comply with these regulations. As a result, the Adblue market is set to experience sustained growth as the commercial vehicle sector continues to expand and adhere to environmental mandates, contributing to a cleaner and more sustainable transportation ecosystem.

The lack of infrastructure for Adblue, or diesel exhaust fluid (DEF), distribution and refilling poses a significant restraint on the Adblue market. Adblue is an essential component in reducing nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel vehicles equipped with selective catalytic reduction (SCR) systems. However, the limited availability of Adblue refilling stations and distribution networks can impede its widespread adoption. This deficiency in infrastructure hampers the convenience and accessibility for vehicle operators, potentially deterring them from using Adblue and, in turn, negatively impacting the Adblue market. In regions where Adblue infrastructure is lacking, vehicle operators may face difficulties in sourcing and refilling Adblue, leading to operational disruptions. In addition, the lack of infrastructure can result in increased transportation costs for Adblue suppliers, which may then be passed on to end-users, making it a less cost-effective emissions reduction solution.

Increased environmental awareness has a direct impact on the automotive industry, particularly diesel-powered vehicles, which are a significant source of nitrogen oxide (NOx) emissions. Adblue, a urea-based solution used in selective catalytic reduction (SCR) systems, has become a vital component for mitigating these emissions and aligning with stringent emission standards and regulations. Adblue plays a pivotal role in meeting these demands as consumers seek cleaner and more sustainable transportation options. It not only aids in reducing harmful NOx emissions but also provides an eco-friendly alternative, making it an attractive choice for environmentally conscious consumers. Thus, the Adblue market is poised to witness lucrative opportunities due to the growing environmental consciousness and consumer demand for eco-friendly technologies.
The Adblue market is segmented on the basis of method, application, and region. By method, the market is divided into pre-combustion and post-combustion. On the basis of the application, the market is categorized into commercial vehicles, non-road mobile machines, cars and passenger vehicles, railways, and others. region-wise, the market is studied across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.

The major players operating in the global Adblue market are BASF SE, CrossChem, Yara, Shell plc, Nissan Chemical Corporation, TotalEnergies, Cummins Inc., Mitsui Chemicals India Pvt. Ltd., CF Industries Holdings, Inc. and Bharat Petroleum Corporation Ltd. Other players include Chevron, Exxon Mobil Corporation, Sinopec, Mitsubishi Chemical, EcoBlue, Hyundai Xteer, TerraCair and BlueDEF.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the adblue market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing adblue market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the adblue market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global adblue market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Analysis of raw material in a product (by %)
● Manufacturing Capacity
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Supply Chain Analysis & Vendor Margins
● Upcoming/New Entrant by Regions
● Technology Trend Analysis
● Consumer Preference and Product Specifications
● Go To Market Strategy
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Average Selling Price Analysis / Price Point Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Import Export Analysis/Data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● List of customers/consumers/raw material suppliers- value chain analysis
● Product Consumption Analysis
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Method
● Pre Combustion
● Post Combustion
By Application
● Commercial Vehicles
● Non road mobile machines
● Cars and passenger Vehicles
● Railways
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ UK
○ France
○ Spain
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Japan
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ BASF SE
○ Shell plc
○ TotalEnergies
○ Cummins Inc.
○ Mitsui Chemicals India Pvt. Ltd.
○ Yara
○ Nissan Chemical Corporation
○ CF Industries Holdings, Inc.
○ CrossChem Limited
○ Bharat Petroleum Corporation Limited



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Expanding commercial vehicle fleets, including trucks and buses
3.4.1.2. Increasing government incentives
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Lack of infrastructure
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. The increasing environmental awareness and consumer demand for eco-friendly technologies
3.5. Value Chain Analysis
3.6. Key Regulation Analysis
3.7. Patent Landscape
3.8. Regulatory Guidelines
CHAPTER 4: ADBLUE MARKET, BY METHOD
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Pre Combustion
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Post Combustion
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: ADBLUE MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Commercial Vehicles
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Non road mobile machines
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Cars and passenger Vehicles
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Railways
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Others
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: ADBLUE MARKET, BY REGION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast By Region
6.2. North America
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by Method
6.2.3. Market size and forecast, by Application
6.2.4. Market size and forecast, by country
6.2.4.1. U.S.
6.2.4.1.1. Market size and forecast, by Method
6.2.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.2.4.2. Canada
6.2.4.2.1. Market size and forecast, by Method
6.2.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.2.4.3. Mexico
6.2.4.3.1. Market size and forecast, by Method
6.2.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.3. Europe
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by Method
6.3.3. Market size and forecast, by Application
6.3.4. Market size and forecast, by country
6.3.4.1. Germany
6.3.4.1.1. Market size and forecast, by Method
6.3.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.2. UK
6.3.4.2.1. Market size and forecast, by Method
6.3.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.3. France
6.3.4.3.1. Market size and forecast, by Method
6.3.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.4. Spain
6.3.4.4.1. Market size and forecast, by Method
6.3.4.4.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.5. Italy
6.3.4.5.1. Market size and forecast, by Method
6.3.4.5.2. Market size and forecast, by Application
6.3.4.6. Rest of Europe
6.3.4.6.1. Market size and forecast, by Method
6.3.4.6.2. Market size and forecast, by Application
6.4. Asia-Pacific
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by Method
6.4.3. Market size and forecast, by Application
6.4.4. Market size and forecast, by country
6.4.4.1. China
6.4.4.1.1. Market size and forecast, by Method
6.4.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.2. India
6.4.4.2.1. Market size and forecast, by Method
6.4.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.3. Japan
6.4.4.3.1. Market size and forecast, by Method
6.4.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.4. South Korea
6.4.4.4.1. Market size and forecast, by Method
6.4.4.4.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.5. Australia
6.4.4.5.1. Market size and forecast, by Method
6.4.4.5.2. Market size and forecast, by Application
6.4.4.6. Rest of Asia-Pacific
6.4.4.6.1. Market size and forecast, by Method
6.4.4.6.2. Market size and forecast, by Application
6.5. LAMEA
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by Method
6.5.3. Market size and forecast, by Application
6.5.4. Market size and forecast, by country
6.5.4.1. Brazil
6.5.4.1.1. Market size and forecast, by Method
6.5.4.1.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.2. Saudi Arabia
6.5.4.2.1. Market size and forecast, by Method
6.5.4.2.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.3. South Africa
6.5.4.3.1. Market size and forecast, by Method
6.5.4.3.2. Market size and forecast, by Application
6.5.4.4. Rest of LAMEA
6.5.4.4.1. Market size and forecast, by Method
6.5.4.4.2. Market size and forecast, by Application
CHAPTER 7: COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Introduction
7.2. Top winning strategies
7.3. Product mapping of top 10 player
7.4. Competitive dashboard
7.5. Competitive heatmap
7.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 8: COMPANY PROFILES
8.1. BASF SE
8.1.1. Company overview
8.1.2. Key executives
8.1.3. Company snapshot
8.1.4. Operating business segments
8.1.5. Product portfolio
8.1.6. Business performance
8.2. CrossChem Limited
8.2.1. Company overview
8.2.2. Key executives
8.2.3. Company snapshot
8.2.4. Operating business segments
8.2.5. Product portfolio
8.2.6. Key strategic moves and developments
8.3. Yara
8.3.1. Company overview
8.3.2. Key executives
8.3.3. Company snapshot
8.3.4. Operating business segments
8.3.5. Product portfolio
8.3.6. Business performance
8.4. Shell plc
8.4.1. Company overview
8.4.2. Key executives
8.4.3. Company snapshot
8.4.4. Operating business segments
8.4.5. Product portfolio
8.4.6. Business performance
8.5. Nissan Chemical Corporation
8.5.1. Company overview
8.5.2. Key executives
8.5.3. Company snapshot
8.5.4. Operating business segments
8.5.5. Product portfolio
8.5.6. Business performance
8.6. TotalEnergies
8.6.1. Company overview
8.6.2. Key executives
8.6.3. Company snapshot
8.6.4. Operating business segments
8.6.5. Product portfolio
8.6.6. Business performance
8.7. Cummins Inc.
8.7.1. Company overview
8.7.2. Key executives
8.7.3. Company snapshot
8.7.4. Operating business segments
8.7.5. Product portfolio
8.7.6. Business performance
8.7.7. Key strategic moves and developments
8.8. Mitsui Chemicals India Pvt. Ltd.
8.8.1. Company overview
8.8.2. Key executives
8.8.3. Company snapshot
8.8.4. Operating business segments
8.8.5. Product portfolio
8.9. CF Industries Holdings, Inc.
8.9.1. Company overview
8.9.2. Key executives
8.9.3. Company snapshot
8.9.4. Operating business segments
8.9.5. Product portfolio
8.9.6. Business performance
8.10. Bharat Petroleum Corporation Limited
8.10.1. Company overview
8.10.2. Key executives
8.10.3. Company snapshot
8.10.4. Operating business segments
8.10.5. Product portfolio
8.10.6. Business performance

 

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