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術中イメージング市場:タイプ別(術中超音波、術中CT、術中MRI、その他)。世界の機会分析および産業予測、2021-2031年


Intraoperative Imaging Market By Type (Intraoperative Ultrasound, Intraoperative CT, Intraoperative MRI, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031

世界の術中イメージング市場は、2021年に20億3910万ドル、2031年には37億9070万ドルに達し、2022年から2031年にかけてCAGR6.5%を記録すると予測されています。 術中画像は、脳外科手術、整形外科手術、心臓血管... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2022年6月30日 US$5,769
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サマリー

世界の術中イメージング市場は、2021年に20億3910万ドル、2031年には37億9070万ドルに達し、2022年から2031年にかけてCAGR6.5%を記録すると予測されています。
術中画像は、脳外科手術、整形外科手術、心臓血管外科手術、消化器外科手術など、さまざまな種類の外科手術で外科医が使用する光学イメージング技術である。特に、がん手術における腫瘍の摘出などに使用されます。さらに、低侵襲手術にも適用可能です。術中画像診断システムは、外科医が患者の解剖学的構造を可視化することを可能にします。このシステムは、高度に専門化されたカメラとディスプレイシステムにより、手術部位の詳細な画像を提供します。術中超音波診断装置、術中コンピュータ断層撮影装置(iCT)、術中医療共鳴画像装置(iMRI)、術中X線撮影装置、移動式Cアームなどが術中画像診断の種類に含まれます。

術中イメージング市場の成長は、外科手術数の増加や、がん、整形外科疾患、神経疾患、外傷、心臓血管疾患などの慢性疾患の有病率の上昇が主な要因となっています。また、術中イメージング機器を発売する主要企業の努力の高まりが、術中イメージング市場の成長を後押ししています。また、脳神経外科、整形外科・外傷外科、脊椎外科、耳鼻咽喉科、消化器外科などの手術件数の増加が術中イメージング装置の必要性を高め、市場の成長を促進している。例えば、膝や股関節の置換手術などの整形外科手術では、手術部位の詳細な画像を得るために術中画像を使用します。
カナダでは、膝や股関節の置換手術は、2番目に多い手術です。Canadian Joint Replacement Registry(CJRR)が発表したレポートによると、2019年から2020年にかけて、カナダではおよそ75,000件以上の膝関節置換術と63,000件以上の股関節置換術が実施されたとのことです。この報告書ではさらに、2019年から2020年にかけて股関節置換術が2.4%増加するとされています。

脳腫瘍は代表的な疾患の1つであり、脳腫瘍の手術を行うためには術中画像診断装置が必要である。したがって、脳腫瘍の疾患数の増加は、術中画像診断装置の使用の増加につながり、世界市場の成長を促進する。米国臨床腫瘍学会(ASCO)の報告によると、2022年2月に米国で脳腫瘍および脊髄腫瘍と診断された成人は、男性14,170人、女性10,880人の合計25,050人程度であった。
また、老年人口の増加が術中画像診断市場の成長を後押ししています。これは、高齢者は慢性疾患にかかりやすいため、それらの疾患を治療するための手術件数が増加することに起因しています。このため、術中画像処理装置の利用が増加し、術中画像処理市場の成長が促進されている。さらに、低侵襲手術の急増も市場の重要な推進力となっている。

世界の術中画像処理市場は、タイプ別と地域別に分類されています。タイプ別では、術中超音波、術中CT、術中MRI、その他に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに渡って分析されます。世界の術中イメージング市場で事業を展開している主要企業には、Brainlab AG、Carestream Health、Carl Zeiss Meditec AG、Fujifilm Holding、General Electric Company、Koninklijke Philips N.V.、Medtronic、Siemens Healthineers AG、Stryker、Ziehm Imaging GmbHなどが挙げられます。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートでは、2021年から2031年までの術中イメージング市場分析の市場セグメント、現在のトレンド、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、術中イメージング市場の優勢な機会を特定します。
●市場調査は、主要な推進要因、阻害要因、機会に関連する情報とともに提供されます。
●ポーターのファイブフォース分析では、買い手と供給者の効力を強調し、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、供給者と買い手のネットワークを強化できるようにします。
術中画像処理市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
世界市場への売上貢献度から、各地域の主要国をマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングは、ベンチマークを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の術中画像処理市場の動向、キープレイヤー、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析が含まれています。

主な市場セグメント
タイプ別
術中超音波
術中CT
術中MRI
その他

地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
その他の地域
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
LAMEA
ブラジル
サウジアラビア
南アフリカ
LAMEAの残りの地域

主な市場関係者
ゼネラル・エレクトリック社
メドトロニック社
フィリップス N.V.
シーメンス ヘルスィニアスAG
ストライカー・コーポレーション
富士フイルムホールディングス
ケアストリームヘルス
カールツァイスメディテックAG
ブレインラブAG
Ziehm Imaging GmbH

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目次

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Intraoperative Ultrasound
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.3 Intraoperative CT
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
4.4 Intraoperative MRI
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market analysis by country
4.5 Others
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY REGION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 North America
5.2.1 Key trends and opportunities
5.2.2 North America Market size and forecast, by Type
5.2.3 North America Market size and forecast, by country
5.2.3.1 U.S.
5.2.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.2.3.2 Canada
5.2.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.2.3.3 Mexico
5.2.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.3 Europe
5.3.1 Key trends and opportunities
5.3.2 Europe Market size and forecast, by Type
5.3.3 Europe Market size and forecast, by country
5.3.3.1 Germany
5.3.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.2 France
5.3.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.3 United Kingdom
5.3.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.4 Italy
5.3.3.4.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.5 Spain
5.3.3.5.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.6 Rest of Europe
5.3.3.6.1 Market size and forecast, by Type
5.4 Asia-Pacific
5.4.1 Key trends and opportunities
5.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Type
5.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
5.4.3.1 China
5.4.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.2 Japan
5.4.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.3 India
5.4.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.4 Australia
5.4.3.4.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.5.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.3.6.1 Market size and forecast, by Type
5.5 LAMEA
5.5.1 Key trends and opportunities
5.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Type
5.5.3 LAMEA Market size and forecast, by country
5.5.3.1 Brazil
5.5.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.5.3.2 Saudi Arabia
5.5.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.5.3.3 South Africa
5.5.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.5.3.4 Rest of LAMEA
5.5.3.4.1 Market size and forecast, by Type
CHAPTER 6: COMPANY LANDSCAPE
6.1. Introduction
6.2. Top winning strategies
6.3. Product Mapping of Top 10 Player
6.4. Competitive Dashboard
6.5. Competitive Heatmap
6.6. Key developments
CHAPTER 7: COMPANY PROFILES
7.1 General Electric Company
7.1.1 Company overview
7.1.2 Company snapshot
7.1.3 Operating business segments
7.1.4 Product portfolio
7.1.5 Business performance
7.1.6 Key strategic moves and developments
7.2 Medtronic, Inc.
7.2.1 Company overview
7.2.2 Company snapshot
7.2.3 Operating business segments
7.2.4 Product portfolio
7.2.5 Business performance
7.2.6 Key strategic moves and developments
7.3 Koninklijke Philips N.V.
7.3.1 Company overview
7.3.2 Company snapshot
7.3.3 Operating business segments
7.3.4 Product portfolio
7.3.5 Business performance
7.3.6 Key strategic moves and developments
7.4 Siemens Healthineers AG
7.4.1 Company overview
7.4.2 Company snapshot
7.4.3 Operating business segments
7.4.4 Product portfolio
7.4.5 Business performance
7.4.6 Key strategic moves and developments
7.5 Stryker Corporation
7.5.1 Company overview
7.5.2 Company snapshot
7.5.3 Operating business segments
7.5.4 Product portfolio
7.5.5 Business performance
7.5.6 Key strategic moves and developments
7.6 Fujifilm Holdings
7.6.1 Company overview
7.6.2 Company snapshot
7.6.3 Operating business segments
7.6.4 Product portfolio
7.6.5 Business performance
7.6.6 Key strategic moves and developments
7.7 carestream health
7.7.1 Company overview
7.7.2 Company snapshot
7.7.3 Operating business segments
7.7.4 Product portfolio
7.7.5 Business performance
7.7.6 Key strategic moves and developments
7.8 carl zeiss meditec ag
7.8.1 Company overview
7.8.2 Company snapshot
7.8.3 Operating business segments
7.8.4 Product portfolio
7.8.5 Business performance
7.8.6 Key strategic moves and developments
7.9 Brainlab AG
7.9.1 Company overview
7.9.2 Company snapshot
7.9.3 Operating business segments
7.9.4 Product portfolio
7.9.5 Business performance
7.9.6 Key strategic moves and developments
7.10 Ziehm Imaging GmbH
7.10.1 Company overview
7.10.2 Company snapshot
7.10.3 Operating business segments
7.10.4 Product portfolio
7.10.5 Business performance
7.10.6 Key strategic moves and developments

 

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Summary

The global intraoperative imaging market was valued at $2,039.1 million in 2021, and is projected to reach $3,790.7 million by 2031, registering a CAGR of 6.5% from 2022 to 2031.
Intraoperative imaging in an optical imaging technology that is used by surgeons in different types of surgical procedures such as neurosurgeries, orthopedic surgeries, cardiovascular surgeries, and gastrointestinal surgeries. It is especially used in cancer surgeries for removal of tumor. The system is further applicable in minimally invasive surgical procedures. Intraoperative imaging system allows surgeons to visualize the anatomy of the patient. This system provides in-depth images of surgical areas with its highly specialized cameras and display system. This device finds it application in different type of surgeries Intraoperative ultrasound, intraoperative computed tomography (iCT), intraoperative medical resonance imaging (iMRI), intraoperative X-ray, and mobile C-arm are the types of intraoperative imaging.

The growth of the intraoperative imaging market is majorly driven by increase in the number of surgical procedures as well as rise in prevalence of chronic disorders such as cancer, orthopedic diseases, neurology diseases, trauma cases, and cardiovascular disease. Moreover, rise in efforts of key players to launch intraoperative imaging devices propels the growth of the intraoperative imaging market. Moreover, increase in number of surgeries such as neurosurgery, orthopedic & trauma surgeries, spine surgeries, ear-nose-throat surgeries, and gastroenterology surgeries escalates the need for intraoperative imaging devices, thus driving the market growth. For instance, orthopedic surgeries such as knee and hip replacement surgery uses intraoperative imaging to get in-depth images of surgical sites.
In Canada, knee and hip replacement surgery is the second most common surgery. As per the report published by the Canadian Joint Replacement Registry (CJRR), approximately more than 75,000 knee replacement and 63,000 hip replacement surgeries were performed in the Canada from 2019 to 2020. This report further states 2.4% increase in the hip replacement surgery from 2019 to 2020.

Brain tumor is one of leading disorders, which needs intraoperative imaging device to perform brain tumor surgery. Thus, increase in number of brain tumor disorders leads to rise in use of intraoperative imaging device, which propels the growth of the global market. According to the American Society of Clinical Oncology (ASCO) report, in February 2022, around 25,050 adults in which 14,170 men and 10,880 women were diagnosed with brain and spinal cord tumor in the U.S.
In addition, upsurge in geriatric population fuels the growth of intraoperative imaging market. This is attributed to the fact that aged individuals are highly susceptible to chronic disorders, which further increases the number of surgeries to treat those disorders. This eventually boosts the use of intraoperative imaging devices, thereby fostering the growth of the intraoperative imaging market. Furthermore, upsurge in minimally invasive surgical procedures acts as a key driving force of the market.

The global intraoperative imaging market is segmented into type and region. Depending on type, the market is categorized into intraoperative ultrasound, intraoperative CT, intraoperative MRI, and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA. Some of the major companies that operate in the global intraoperative imaging market are Brainlab AG, Carestream Health, Carl Zeiss Meditec AG, Fujifilm Holding, General Electric Company, Koninklijke Philips N.V., Medtronic, Siemens Healthineers AG, Stryker, and Ziehm Imaging GmbH.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the intraoperative imaging market analysis from 2021 to 2031 to identify the prevailing intraoperative imaging market opportunity.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the intraoperative imaging market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global intraoperative imaging market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Key Market Segments
By Type
● Intraoperative Ultrasound
● Intraoperative CT
● Intraoperative MRI
● Others

By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ United Kingdom
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Saudi Arabia
○ South Africa
○ Rest of LAMEA

● Key Market Players
○ General Electric Company
○ Medtronic, Inc.
○ Koninklijke Philips N.V.
○ Siemens Healthineers AG
○ Stryker Corporation
○ Fujifilm Holdings
○ carestream health
○ carl zeiss meditec ag
○ Brainlab AG
○ Ziehm Imaging GmbH



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Table of Contents

CHAPTER 1:INTRODUCTION
1.1.Report description
1.2.Key market segments
1.3.Key benefits to the stakeholders
1.4.Research Methodology
1.4.1.Secondary research
1.4.2.Primary research
1.4.3.Analyst tools and models
CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY
2.1.Key findings of the study
2.2.CXO Perspective
CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW
3.1.Market definition and scope
3.2.Key findings
3.2.1.Top investment pockets
3.3.Porter’s five forces analysis
3.4.Top player positioning
3.5.Market dynamics
3.5.1.Drivers
3.5.2.Restraints
3.5.3.Opportunities
3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market
CHAPTER 4: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY TYPE
4.1 Overview
4.1.1 Market size and forecast
4.2 Intraoperative Ultrasound
4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2 Market size and forecast, by region
4.2.3 Market analysis by country
4.3 Intraoperative CT
4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2 Market size and forecast, by region
4.3.3 Market analysis by country
4.4 Intraoperative MRI
4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2 Market size and forecast, by region
4.4.3 Market analysis by country
4.5 Others
4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2 Market size and forecast, by region
4.5.3 Market analysis by country
CHAPTER 5: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY REGION
5.1 Overview
5.1.1 Market size and forecast
5.2 North America
5.2.1 Key trends and opportunities
5.2.2 North America Market size and forecast, by Type
5.2.3 North America Market size and forecast, by country
5.2.3.1 U.S.
5.2.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.2.3.2 Canada
5.2.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.2.3.3 Mexico
5.2.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.3 Europe
5.3.1 Key trends and opportunities
5.3.2 Europe Market size and forecast, by Type
5.3.3 Europe Market size and forecast, by country
5.3.3.1 Germany
5.3.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.2 France
5.3.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.3 United Kingdom
5.3.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.4 Italy
5.3.3.4.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.5 Spain
5.3.3.5.1 Market size and forecast, by Type
5.3.3.6 Rest of Europe
5.3.3.6.1 Market size and forecast, by Type
5.4 Asia-Pacific
5.4.1 Key trends and opportunities
5.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Type
5.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by country
5.4.3.1 China
5.4.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.2 Japan
5.4.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.3 India
5.4.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.4 Australia
5.4.3.4.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.5.1 Market size and forecast, by Type
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.3.6.1 Market size and forecast, by Type
5.5 LAMEA
5.5.1 Key trends and opportunities
5.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Type
5.5.3 LAMEA Market size and forecast, by country
5.5.3.1 Brazil
5.5.3.1.1 Market size and forecast, by Type
5.5.3.2 Saudi Arabia
5.5.3.2.1 Market size and forecast, by Type
5.5.3.3 South Africa
5.5.3.3.1 Market size and forecast, by Type
5.5.3.4 Rest of LAMEA
5.5.3.4.1 Market size and forecast, by Type
CHAPTER 6: COMPANY LANDSCAPE
6.1. Introduction
6.2. Top winning strategies
6.3. Product Mapping of Top 10 Player
6.4. Competitive Dashboard
6.5. Competitive Heatmap
6.6. Key developments
CHAPTER 7: COMPANY PROFILES
7.1 General Electric Company
7.1.1 Company overview
7.1.2 Company snapshot
7.1.3 Operating business segments
7.1.4 Product portfolio
7.1.5 Business performance
7.1.6 Key strategic moves and developments
7.2 Medtronic, Inc.
7.2.1 Company overview
7.2.2 Company snapshot
7.2.3 Operating business segments
7.2.4 Product portfolio
7.2.5 Business performance
7.2.6 Key strategic moves and developments
7.3 Koninklijke Philips N.V.
7.3.1 Company overview
7.3.2 Company snapshot
7.3.3 Operating business segments
7.3.4 Product portfolio
7.3.5 Business performance
7.3.6 Key strategic moves and developments
7.4 Siemens Healthineers AG
7.4.1 Company overview
7.4.2 Company snapshot
7.4.3 Operating business segments
7.4.4 Product portfolio
7.4.5 Business performance
7.4.6 Key strategic moves and developments
7.5 Stryker Corporation
7.5.1 Company overview
7.5.2 Company snapshot
7.5.3 Operating business segments
7.5.4 Product portfolio
7.5.5 Business performance
7.5.6 Key strategic moves and developments
7.6 Fujifilm Holdings
7.6.1 Company overview
7.6.2 Company snapshot
7.6.3 Operating business segments
7.6.4 Product portfolio
7.6.5 Business performance
7.6.6 Key strategic moves and developments
7.7 carestream health
7.7.1 Company overview
7.7.2 Company snapshot
7.7.3 Operating business segments
7.7.4 Product portfolio
7.7.5 Business performance
7.7.6 Key strategic moves and developments
7.8 carl zeiss meditec ag
7.8.1 Company overview
7.8.2 Company snapshot
7.8.3 Operating business segments
7.8.4 Product portfolio
7.8.5 Business performance
7.8.6 Key strategic moves and developments
7.9 Brainlab AG
7.9.1 Company overview
7.9.2 Company snapshot
7.9.3 Operating business segments
7.9.4 Product portfolio
7.9.5 Business performance
7.9.6 Key strategic moves and developments
7.10 Ziehm Imaging GmbH
7.10.1 Company overview
7.10.2 Company snapshot
7.10.3 Operating business segments
7.10.4 Product portfolio
7.10.5 Business performance
7.10.6 Key strategic moves and developments

 

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