術中イメージング市場:タイプ別(術中超音波、術中CT、術中MRI、その他)。世界の機会分析および産業予測、2021-2031年Intraoperative Imaging Market By Type (Intraoperative Ultrasound, Intraoperative CT, Intraoperative MRI, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 世界の術中イメージング市場は、2021年に20億3910万ドル、2031年には37億9070万ドルに達し、2022年から2031年にかけてCAGR6.5%を記録すると予測されています。 術中画像は、脳外科手術、整形外科手術、心臓血管... もっと見る
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サマリー世界の術中イメージング市場は、2021年に20億3910万ドル、2031年には37億9070万ドルに達し、2022年から2031年にかけてCAGR6.5%を記録すると予測されています。術中画像は、脳外科手術、整形外科手術、心臓血管外科手術、消化器外科手術など、さまざまな種類の外科手術で外科医が使用する光学イメージング技術である。特に、がん手術における腫瘍の摘出などに使用されます。さらに、低侵襲手術にも適用可能です。術中画像診断システムは、外科医が患者の解剖学的構造を可視化することを可能にします。このシステムは、高度に専門化されたカメラとディスプレイシステムにより、手術部位の詳細な画像を提供します。術中超音波診断装置、術中コンピュータ断層撮影装置(iCT)、術中医療共鳴画像装置(iMRI)、術中X線撮影装置、移動式Cアームなどが術中画像診断の種類に含まれます。 術中イメージング市場の成長は、外科手術数の増加や、がん、整形外科疾患、神経疾患、外傷、心臓血管疾患などの慢性疾患の有病率の上昇が主な要因となっています。また、術中イメージング機器を発売する主要企業の努力の高まりが、術中イメージング市場の成長を後押ししています。また、脳神経外科、整形外科・外傷外科、脊椎外科、耳鼻咽喉科、消化器外科などの手術件数の増加が術中イメージング装置の必要性を高め、市場の成長を促進している。例えば、膝や股関節の置換手術などの整形外科手術では、手術部位の詳細な画像を得るために術中画像を使用します。 カナダでは、膝や股関節の置換手術は、2番目に多い手術です。Canadian Joint Replacement Registry(CJRR)が発表したレポートによると、2019年から2020年にかけて、カナダではおよそ75,000件以上の膝関節置換術と63,000件以上の股関節置換術が実施されたとのことです。この報告書ではさらに、2019年から2020年にかけて股関節置換術が2.4%増加するとされています。 脳腫瘍は代表的な疾患の1つであり、脳腫瘍の手術を行うためには術中画像診断装置が必要である。したがって、脳腫瘍の疾患数の増加は、術中画像診断装置の使用の増加につながり、世界市場の成長を促進する。米国臨床腫瘍学会(ASCO)の報告によると、2022年2月に米国で脳腫瘍および脊髄腫瘍と診断された成人は、男性14,170人、女性10,880人の合計25,050人程度であった。 また、老年人口の増加が術中画像診断市場の成長を後押ししています。これは、高齢者は慢性疾患にかかりやすいため、それらの疾患を治療するための手術件数が増加することに起因しています。このため、術中画像処理装置の利用が増加し、術中画像処理市場の成長が促進されている。さらに、低侵襲手術の急増も市場の重要な推進力となっている。 世界の術中画像処理市場は、タイプ別と地域別に分類されています。タイプ別では、術中超音波、術中CT、術中MRI、その他に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに渡って分析されます。世界の術中イメージング市場で事業を展開している主要企業には、Brainlab AG、Carestream Health、Carl Zeiss Meditec AG、Fujifilm Holding、General Electric Company、Koninklijke Philips N.V.、Medtronic、Siemens Healthineers AG、Stryker、Ziehm Imaging GmbHなどが挙げられます。 ステークホルダーにとっての主なメリット 本レポートでは、2021年から2031年までの術中イメージング市場分析の市場セグメント、現在のトレンド、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、術中イメージング市場の優勢な機会を特定します。 ●市場調査は、主要な推進要因、阻害要因、機会に関連する情報とともに提供されます。 ●ポーターのファイブフォース分析では、買い手と供給者の効力を強調し、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、供給者と買い手のネットワークを強化できるようにします。 術中画像処理市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。 世界市場への売上貢献度から、各地域の主要国をマッピングしています。 市場プレイヤーのポジショニングは、ベンチマークを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。 地域別および世界別の術中画像処理市場の動向、キープレイヤー、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析が含まれています。 主な市場セグメント タイプ別 術中超音波 術中CT 術中MRI その他 地域別 北米 米国 カナダ メキシコ 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン その他の地域 アジア・パシフィック 中国 日本 インド オーストラリア 韓国 その他のアジア太平洋地域 LAMEA ブラジル サウジアラビア 南アフリカ LAMEAの残りの地域 主な市場関係者 ゼネラル・エレクトリック社 メドトロニック社 フィリップス N.V. シーメンス ヘルスィニアスAG ストライカー・コーポレーション 富士フイルムホールディングス ケアストリームヘルス カールツァイスメディテックAG ブレインラブAG Ziehm Imaging GmbH 目次CHAPTER 1:INTRODUCTION1.1.Report description 1.2.Key market segments 1.3.Key benefits to the stakeholders 1.4.Research Methodology 1.4.1.Secondary research 1.4.2.Primary research 1.4.3.Analyst tools and models CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY 2.1.Key findings of the study 2.2.CXO Perspective CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW 3.1.Market definition and scope 3.2.Key findings 3.2.1.Top investment pockets 3.3.Porter’s five forces analysis 3.4.Top player positioning 3.5.Market dynamics 3.5.1.Drivers 3.5.2.Restraints 3.5.3.Opportunities 3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market CHAPTER 4: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY TYPE 4.1 Overview 4.1.1 Market size and forecast 4.2 Intraoperative Ultrasound 4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.2.2 Market size and forecast, by region 4.2.3 Market analysis by country 4.3 Intraoperative CT 4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.3.2 Market size and forecast, by region 4.3.3 Market analysis by country 4.4 Intraoperative MRI 4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.4.2 Market size and forecast, by region 4.4.3 Market analysis by country 4.5 Others 4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.5.2 Market size and forecast, by region 4.5.3 Market analysis by country CHAPTER 5: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY REGION 5.1 Overview 5.1.1 Market size and forecast 5.2 North America 5.2.1 Key trends and opportunities 5.2.2 North America Market size and forecast, by Type 5.2.3 North America Market size and forecast, by country 5.2.3.1 U.S. 5.2.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.2.3.2 Canada 5.2.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.2.3.3 Mexico 5.2.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.3 Europe 5.3.1 Key trends and opportunities 5.3.2 Europe Market size and forecast, by Type 5.3.3 Europe Market size and forecast, by country 5.3.3.1 Germany 5.3.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.2 France 5.3.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.3 United Kingdom 5.3.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.4 Italy 5.3.3.4.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.5 Spain 5.3.3.5.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.6 Rest of Europe 5.3.3.6.1 Market size and forecast, by Type 5.4 Asia-Pacific 5.4.1 Key trends and opportunities 5.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Type 5.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by country 5.4.3.1 China 5.4.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.2 Japan 5.4.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.3 India 5.4.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.4 Australia 5.4.3.4.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.5 South Korea 5.4.3.5.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific 5.4.3.6.1 Market size and forecast, by Type 5.5 LAMEA 5.5.1 Key trends and opportunities 5.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Type 5.5.3 LAMEA Market size and forecast, by country 5.5.3.1 Brazil 5.5.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.5.3.2 Saudi Arabia 5.5.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.5.3.3 South Africa 5.5.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.5.3.4 Rest of LAMEA 5.5.3.4.1 Market size and forecast, by Type CHAPTER 6: COMPANY LANDSCAPE 6.1. Introduction 6.2. Top winning strategies 6.3. Product Mapping of Top 10 Player 6.4. Competitive Dashboard 6.5. Competitive Heatmap 6.6. Key developments CHAPTER 7: COMPANY PROFILES 7.1 General Electric Company 7.1.1 Company overview 7.1.2 Company snapshot 7.1.3 Operating business segments 7.1.4 Product portfolio 7.1.5 Business performance 7.1.6 Key strategic moves and developments 7.2 Medtronic, Inc. 7.2.1 Company overview 7.2.2 Company snapshot 7.2.3 Operating business segments 7.2.4 Product portfolio 7.2.5 Business performance 7.2.6 Key strategic moves and developments 7.3 Koninklijke Philips N.V. 7.3.1 Company overview 7.3.2 Company snapshot 7.3.3 Operating business segments 7.3.4 Product portfolio 7.3.5 Business performance 7.3.6 Key strategic moves and developments 7.4 Siemens Healthineers AG 7.4.1 Company overview 7.4.2 Company snapshot 7.4.3 Operating business segments 7.4.4 Product portfolio 7.4.5 Business performance 7.4.6 Key strategic moves and developments 7.5 Stryker Corporation 7.5.1 Company overview 7.5.2 Company snapshot 7.5.3 Operating business segments 7.5.4 Product portfolio 7.5.5 Business performance 7.5.6 Key strategic moves and developments 7.6 Fujifilm Holdings 7.6.1 Company overview 7.6.2 Company snapshot 7.6.3 Operating business segments 7.6.4 Product portfolio 7.6.5 Business performance 7.6.6 Key strategic moves and developments 7.7 carestream health 7.7.1 Company overview 7.7.2 Company snapshot 7.7.3 Operating business segments 7.7.4 Product portfolio 7.7.5 Business performance 7.7.6 Key strategic moves and developments 7.8 carl zeiss meditec ag 7.8.1 Company overview 7.8.2 Company snapshot 7.8.3 Operating business segments 7.8.4 Product portfolio 7.8.5 Business performance 7.8.6 Key strategic moves and developments 7.9 Brainlab AG 7.9.1 Company overview 7.9.2 Company snapshot 7.9.3 Operating business segments 7.9.4 Product portfolio 7.9.5 Business performance 7.9.6 Key strategic moves and developments 7.10 Ziehm Imaging GmbH 7.10.1 Company overview 7.10.2 Company snapshot 7.10.3 Operating business segments 7.10.4 Product portfolio 7.10.5 Business performance 7.10.6 Key strategic moves and developments
SummaryThe global intraoperative imaging market was valued at $2,039.1 million in 2021, and is projected to reach $3,790.7 million by 2031, registering a CAGR of 6.5% from 2022 to 2031. Table of ContentsCHAPTER 1:INTRODUCTION1.1.Report description 1.2.Key market segments 1.3.Key benefits to the stakeholders 1.4.Research Methodology 1.4.1.Secondary research 1.4.2.Primary research 1.4.3.Analyst tools and models CHAPTER 2:EXECUTIVE SUMMARY 2.1.Key findings of the study 2.2.CXO Perspective CHAPTER 3:MARKET OVERVIEW 3.1.Market definition and scope 3.2.Key findings 3.2.1.Top investment pockets 3.3.Porter’s five forces analysis 3.4.Top player positioning 3.5.Market dynamics 3.5.1.Drivers 3.5.2.Restraints 3.5.3.Opportunities 3.6.COVID-19 Impact Analysis on the market CHAPTER 4: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY TYPE 4.1 Overview 4.1.1 Market size and forecast 4.2 Intraoperative Ultrasound 4.2.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.2.2 Market size and forecast, by region 4.2.3 Market analysis by country 4.3 Intraoperative CT 4.3.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.3.2 Market size and forecast, by region 4.3.3 Market analysis by country 4.4 Intraoperative MRI 4.4.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.4.2 Market size and forecast, by region 4.4.3 Market analysis by country 4.5 Others 4.5.1 Key market trends, growth factors and opportunities 4.5.2 Market size and forecast, by region 4.5.3 Market analysis by country CHAPTER 5: INTRAOPERATIVE IMAGING MARKET, BY REGION 5.1 Overview 5.1.1 Market size and forecast 5.2 North America 5.2.1 Key trends and opportunities 5.2.2 North America Market size and forecast, by Type 5.2.3 North America Market size and forecast, by country 5.2.3.1 U.S. 5.2.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.2.3.2 Canada 5.2.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.2.3.3 Mexico 5.2.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.3 Europe 5.3.1 Key trends and opportunities 5.3.2 Europe Market size and forecast, by Type 5.3.3 Europe Market size and forecast, by country 5.3.3.1 Germany 5.3.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.2 France 5.3.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.3 United Kingdom 5.3.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.4 Italy 5.3.3.4.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.5 Spain 5.3.3.5.1 Market size and forecast, by Type 5.3.3.6 Rest of Europe 5.3.3.6.1 Market size and forecast, by Type 5.4 Asia-Pacific 5.4.1 Key trends and opportunities 5.4.2 Asia-Pacific Market size and forecast, by Type 5.4.3 Asia-Pacific Market size and forecast, by country 5.4.3.1 China 5.4.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.2 Japan 5.4.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.3 India 5.4.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.4 Australia 5.4.3.4.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.5 South Korea 5.4.3.5.1 Market size and forecast, by Type 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific 5.4.3.6.1 Market size and forecast, by Type 5.5 LAMEA 5.5.1 Key trends and opportunities 5.5.2 LAMEA Market size and forecast, by Type 5.5.3 LAMEA Market size and forecast, by country 5.5.3.1 Brazil 5.5.3.1.1 Market size and forecast, by Type 5.5.3.2 Saudi Arabia 5.5.3.2.1 Market size and forecast, by Type 5.5.3.3 South Africa 5.5.3.3.1 Market size and forecast, by Type 5.5.3.4 Rest of LAMEA 5.5.3.4.1 Market size and forecast, by Type CHAPTER 6: COMPANY LANDSCAPE 6.1. Introduction 6.2. Top winning strategies 6.3. Product Mapping of Top 10 Player 6.4. Competitive Dashboard 6.5. Competitive Heatmap 6.6. Key developments CHAPTER 7: COMPANY PROFILES 7.1 General Electric Company 7.1.1 Company overview 7.1.2 Company snapshot 7.1.3 Operating business segments 7.1.4 Product portfolio 7.1.5 Business performance 7.1.6 Key strategic moves and developments 7.2 Medtronic, Inc. 7.2.1 Company overview 7.2.2 Company snapshot 7.2.3 Operating business segments 7.2.4 Product portfolio 7.2.5 Business performance 7.2.6 Key strategic moves and developments 7.3 Koninklijke Philips N.V. 7.3.1 Company overview 7.3.2 Company snapshot 7.3.3 Operating business segments 7.3.4 Product portfolio 7.3.5 Business performance 7.3.6 Key strategic moves and developments 7.4 Siemens Healthineers AG 7.4.1 Company overview 7.4.2 Company snapshot 7.4.3 Operating business segments 7.4.4 Product portfolio 7.4.5 Business performance 7.4.6 Key strategic moves and developments 7.5 Stryker Corporation 7.5.1 Company overview 7.5.2 Company snapshot 7.5.3 Operating business segments 7.5.4 Product portfolio 7.5.5 Business performance 7.5.6 Key strategic moves and developments 7.6 Fujifilm Holdings 7.6.1 Company overview 7.6.2 Company snapshot 7.6.3 Operating business segments 7.6.4 Product portfolio 7.6.5 Business performance 7.6.6 Key strategic moves and developments 7.7 carestream health 7.7.1 Company overview 7.7.2 Company snapshot 7.7.3 Operating business segments 7.7.4 Product portfolio 7.7.5 Business performance 7.7.6 Key strategic moves and developments 7.8 carl zeiss meditec ag 7.8.1 Company overview 7.8.2 Company snapshot 7.8.3 Operating business segments 7.8.4 Product portfolio 7.8.5 Business performance 7.8.6 Key strategic moves and developments 7.9 Brainlab AG 7.9.1 Company overview 7.9.2 Company snapshot 7.9.3 Operating business segments 7.9.4 Product portfolio 7.9.5 Business performance 7.9.6 Key strategic moves and developments 7.10 Ziehm Imaging GmbH 7.10.1 Company overview 7.10.2 Company snapshot 7.10.3 Operating business segments 7.10.4 Product portfolio 7.10.5 Business performance 7.10.6 Key strategic moves and developments
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