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Hot Tech Innovators: Artificial Intelligence in Video


【PT:最新技術の革新者レポート】動画の人工知能(AI)

ストリーミングビデオは、オンライン動画サービスの需要の高まりやコミュニケーションツールの大幅な動画シフトによって、データトラフィックの最大のシェアを獲得すると見られている。人工知能や機械学習は、... もっと見る

 

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2019年3月1日 お問い合わせください
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Summary

ストリーミングビデオは、オンライン動画サービスの需要の高まりやコミュニケーションツールの大幅な動画シフトによって、データトラフィックの最大のシェアを獲得すると見られている。人工知能や機械学習は、企業採用や市場需要への対応を助ける必須の技術である。動画分野での既存企業にとって、動画はそのワークフローのすべての側面において効率化を助け、コストや出費を抑制し、コンテンツやサービスを防御し、法令順守や顧客の価値創造やつなぎ留めを現実的に最大化するものである。人工知能や機械学習もまた、動画資産による社内外の通信(販売・マーケティング、付加価値コンテンツ、トレーラー・ハイライト動画、トレーニング・高精細動画など)を付与することで、専門知識や経済的な手段を持たない企業を助ける。

人工知能や機械学習を早期に利用するものは、より普及レベルでのサポートビデオの基礎をつくる。5Gや自動運転自動車、各種の拡張技術、新しい画面・ディスプレイ技術、IoTなどの市場動向の到来によって、コンテンツ消費やデータ収集や視聴習慣・利用の境界線を変化させていく。ディスプレイの普及した将来においては、企業がビデオサービスを管理し進化させるために多くの人工知能が必要になるだろう。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:最新技術の革新者レポート】動画の人工知能(AI)」は、これらの市場動向の変化に対応しようとする既存企業と新規参入企業のための人工知能による企業の革新について事例をあげている。

Streaming video is projected to command a lion’s share of the data traffic, driven by an increasing appetite for online video services and a broader shift to video as a communication tool. AI/ML is an essential technology to help companies adapt to and meet these market demands. For incumbents in the video space, video is helping create efficiencies in all aspects of the video workflows, reducing cost/expenses, protecting content/services, compliance,  and extracting actionable intelligence to maximize customer value and retention. AI/ML is also helping companies, who do not have the expertise or financial means, to add video assets to their external/internal communications (be it sales/marketing, value-added content, trailers/highlights, training/HR videos, etc.).

All of these early use cases for AI/ML are building the foundation for the market to support video at a much more pervasive level. The arrival of other market dynamics like 5G, autonomous vehicles, XR, new screen/display technologies, and IoT will further push the boundaries of where content is consumed and the data collected and used around this viewing behavior. A future where the display is pervasive will necessitate a great deal of artificial intelligence to help companies manage and evolve video services.

This presentation highlights select companies innovating with AI to help both incumbents and new entrants to begin building towards and adapting to these changing market dynamics.

 

Companies Mentioned

  • Adobe
  • Alibaba Group
  • Amazon AWS
  • AnyClip
  • Arraiy
  • Blurbiz
  • ByteDance
  • Cantemo
  • Conviva
  • GliaCloud
  • Google
  • Gracenote/Nielsen
  • Harmonic
  • Huawei
  • IBM
  • Irdeto
  • Kaltura
  • Magisto
  • Microsoft
  • Nagra
  • Nexgear
  • Ooyala
  • RawShorts
  • Synamedia
  • ThinkAnalytics TiVo
  • TRILLER
  • Valossa
  • VDO.AI
  • vi (video intelligence)
  • Wibbitz
  • Wochit
  • Wowza

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office

 



 

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