世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

New Automotive Infotainment Architectures


新しい自動車インフォテインメントアーキテクチャ

Actionable Benefits Prepare roadmap and product/services timelines for the rollout of infotainment features and hardware. Tier Ones can expand and align the scope of infot... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2020年8月25日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
49 英語

 

Summary

Actionable Benefits

  • Prepare roadmap and product/services timelines for the rollout of infotainment features and hardware.
  • Tier Ones can expand and align the scope of infotainment applications offered in their platforms.
  • OEMs, Tier Ones, and Tier Twos can pinpoint and better prepare for the architecture implications of new infotainment functionalities.

Critical Questions Answered

  • What are the major trends in connected infotainment?
  • What are the implications of new infotainment applications to architecture and how they affect hardware complexity?
  • What is the current market size, and what will be the market opportunity within the next eleven years for different software and hardware features in different regions?
  • What are the M2M and Consumer eSIM opportunities in the automotive industry?

Research Highlights

  • The report brings twenty-two eleven-year forecasts, divided into four regions, for infotainment functionalities and architecture trends, including video-on-demand, infotainment OS, eSIM, displays, and cockpit domain controller.
  • A comprehensive assessment of how the implementation of functionalities such as digital cockpit, OTA updates, embedded  voice assistants, streaming, 3D graphics, and multiple displays increase hardware complexity and poses challenges to vehicles’ legacy architecture.
  • Guidelines for OEMs, Tier Ones and Tier Twos suppliers adopting and supporting the adoption of software-defined vehicle architecture. 

Who Should Read This?

  • Engineers and decision-makers within Tier Two suppliers developing infotainment software and silicon.
  • Digital content and R&D leaders withing telecommunication and security companies.
  • Infotainment and instrument cluster engineers as well as innovation leaders within OEMs and Tier Ones adopting a consolidated cockpit approach.


 



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

1. KEY TAKEAWAYS AND MARKET TRENDS

1.1. Implications for OEMs
1.2. Implications for Tier Ones
1.3. Implications for Tier Two

2. DIGITAL COCKPIT

2.1. Architecture Implications: Domain Controllers
2.2. Architecture Implications: Virtualization

3. DISPLAYS

3.1. Ford's F-150 Digital Dashboard
3.2. Cadillac Escalade
3.3. Architecture Implications

4. VOICE ASSISTANTS AND VIDEO STREAMING

4.1. Video Streaming and Gaming
4.2. Voice Assistants
4.3. Architecture Implications

5. OTA UPDATES

5.1. BMW
5.2. Mercedes-Benz
5.3. Online-First Navigation
5.4. Architecture Implications

6. CASE STUDY: MERCEDES-BENZ

7. SOC VENDOR PROFILES

7.1. Texas Instrument
7.2. Qualcomm
7.3. NXP
7.4. NVIDIA
7.5. Renesas

8. CONNECTIVITY

8.1. SIM Cards and eSIM
8.2. eSIM: Consumer and M2M

9. FORECASTS

9.1. Connected Infotainment
9.2. Voice Functionalities
9.3. Infotainment Oss
9.4. Displays
9.5. Video on Demand
9.6. eSims

10. CONCLUDING REMARKS

Companies Mentioned

  1. ACCESS Europe
  2. Amazon
  3. Apple
  4. Audi
  5. BMW
  6. Byton
  7. Cadillac
  8. Chevrolet
  9. Cinemo
  10. Elektrobit
  11. Ford
  12. Google
  13. Harman
  14. HERE
  15. Honda
  16. Hyundai
  17. Imagination
  18. Infiniti
  19. Mercedes-Benz
  20. NVIDIA
  21. NXP
  22. OpenSynergy
  23. Pioneer
  24. Porsche
  25. Qualcomm
  26. Renesas
  27. Telenav
  28. Tesla
  29. Texas Instruments
  30. TomTom
  31. Toyota
  32. Visteon

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(スマートカー)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automotive)の最新刊レポート


よくあるご質問


ABI Research社はどのような調査会社ですか?


ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る