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【分析レポート:リサーチ】5Gスタンドアローンへの移行:収益化


Transitioning to 5G Standalone: Monetization

実行可能なメリット 5Gスタンドアロン(SA)の最大の収益化の機会とトレンドを特定する。 収益化戦略を拡大し、1)ネットワーク運用改善と2)5G SAサービスの新しい顧客向けオファリングの両方を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2024年9月17日 US$1,950
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サマリー

実行可能なメリット

  • 5Gスタンドアロン(SA)の最大の収益化の機会とトレンドを特定する。
  • 収益化戦略を拡大し、1)ネットワーク運用改善と2)5G SAサービスの新しい顧客向けオファリングの両方を含める。
  • 5G SAの収益化が特定のテクノロジーやユースケースとどのように関連しているかを理解する。
  • 5G SAの収益化の課題を予測し、計画する。
     

重要な疑問への回答

  • 5G SAアーキテクチャの主な価値の源泉は何か、また、その価値はどのようにして獲得されるのか?
  • 5G SAの収益化は市場の状況にどのように依存し、どのような展開プロファイルが最も収益性が高いのか(2024年から2030年まで)?
  • 5G SAの収益化のための主な商業モデルと製品は何か?
     

調査のハイライト

  • 収益化が5Gの技術的進歩、新たなユースケース、ターゲット市場にどのように根ざしているかの分析。
  • 5G SAへの移行全体を通じて価値を獲得するためのベンダーおよび通信事業者の取り組みのハイライト。
  • ネットワークベンダーおよび通信事業者にとっての収益化の主な課題の概要。
     

このレポートはどのような方にお読みいただけるでしょうか?

  • 5G SAにおける収益を生み出す機会に自社のネットワーク投資を適合させたいと考えているモバイルネットワーク事業者(MNO)の最高技術責任者(CTO)および最高財務責任者(CFO)。
  • 5Gサービスおよび運用における収益化アプローチの拡大に重点的に取り組んでいる通信事業者の製品および戦略チーム。
  • 自社の5G SA製品が通信事業者によってどのように収益化されるかについて理解したいと考えているネットワークベンダーの事業開発リーダー。


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目次

目次

1. 主要な調査結果:5Gの価値はどこにあるのか?

1.1. 5gへの移行は、クラウドネイティブのメリット、ネットワーク運用の改善、新しい5gのユースケースを通じて付加価値を生む。

1.2. 収益化は市場の状況に大きく左右される

2. 主要ネットワーク・ベンダー

2.1. HUAWEI

2.2. MAVENIR

2.3. ZTE

3. 主要予測

4. マネタイゼーションによる5G価値の獲得

4.1. 柔軟な5GCライセンスによるベンダーの収益化メリット

4.2. 5Gサービス向けチャージング・システムの統合による事業者の収益化メリット

4.3. 収益化戦略
 

言及された企業

ファーウェイ

マベニール

ZTE株式会社

 

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Summary

このレポートでは、5Gスタンドアロン(SA)の最大の収益化の機会とトレンドを特定しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Identify the biggest monetization opportunities and trends for 5G Standalone (SA).
  • Broaden monetization strategy to include both 1) network-operations improvements and 2) new customer offerings of 5G SA services.
  • Understand how 5G SA monetization is tied to specific technologies and use cases.
  • Anticipate and plan for 5G SA monetization challenges.
 
Critical Questions Answered
  • What are the main sources of value from 5G SA architectures and how is this value captured?
  • How is 5G SA monetization dependent on market context, and which deployment profiles are most monetizable (from 2024 to 2030)?
  • What are the key commercial models and products for 5G SA monetization?
 
Research Highlights
  • Analysis of how monetization is grounded in 5G technological advancements, new use cases, and target markets.
  • Highlighted vendor and operator practices for capturing value across the transition to 5G SA.
  • Overview of the main challenges to monetization for network vendors and operators.
 
Who Should Read This?
  • Chief Technology Officers (CTOs) and Chief Financial Officers (CFOs) at Mobile Network Operators (MNOs) looking to align their network investments with revenue-generating opportunities in 5G SA.
  • Product and strategy teams in telecoms companies focused on expanding their monetization approaches for 5G services and operation.
  • Business development leaders at network vendors interested in understanding how their 5G SA products can be monetized by operators.


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Table of Contents

Table of Contents
1. KEY FINDINGS: WHERE IS THE VALUE FOR 5G?
1.1. 5G TRANSITION ADDS VALUE THROUGH CLOUD-NATIVE BENEFITS, IMPROVED NETWORK OPERATIONS, AND NEW 5G USE CASES
1.2. MONETIZABILITY STILL DEPENDS HEAVILY ON MARKET CONTEXT
2. KEY NETWORK VENDORS
2.1. HUAWEI
2.2. MAVENIR
2.3. ZTE
3. KEY FORECASTS
4. CAPTURING 5G VALUE WITH MONETIZATION
4.1. VENDOR MONETIZATION BENEFITS FROM FLEXIBLE 5GC LICENSING
4.2. OPERATOR MONETIZATION BENEFITS FROM CONVERGED CHARGING SYSTEMS FOR 5G SERVICES
4.3. MONETIZATION STRATEGIES
 
Companies Mentioned
Huawei
Mavenir
ZTE Corporation
 

 

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