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【分析レポート:プレゼンテーション】通信クラウドの自動化とオーケストレーション


Telco Cloud Automation and Orchestration

実用的なメリット 自動化とオーケストレーションにおけるクラウドソフトウェアの影響を理解する。 自動化が通信サービスプロバイダ(CSP)のビジネスにもたらすビジネスドライバーと価値を特... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2023年10月5日 US$4,500
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サマリー

実用的なメリット
  • 自動化とオーケストレーションにおけるクラウドソフトウェアの影響を理解する。
  • 自動化が通信サービスプロバイダ(CSP)のビジネスにもたらすビジネスドライバーと価値を特定する。
  • CSPが自動化製品とサービスへの投資を継続する際に直面する課題について理解する。
 
重要な質問への回答
  • 情報技術(IT)/クラウド領域における自動化は、通信業界領域における自動化とどのように異なるのか?
  • ネットワーク領域の自動化とは何か?
  • CSPがネットワーク変革に着手する際、変革が期待される主なビジネス領域は何か?
 
研究ハイライト
  • CSPがネットワーク変革のために検討すべきいくつかの実践分野の分析。
  • 自動化ソフトウェアとアプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)への投資に関するCSPの一部グループの分析。
  • クラウド化されたネットワーク向けの次世代自動化製品を構築する際にベンダーが考慮すべき主要な柱の内訳。
 
対象者
  • 自動化サプライヤーの製品管理およびソリューションアーキテクト
  • CSPのネットワーク・エンジニア、技術プロバイダー、ネットワーク・メンテナンス・プロバイダー
  • ネットワーク変革プロジェクトに携わるプロフェッショナル・サービスのエグゼクティブ
 
 


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目次

目次
市場動向と自動化の推進要因
クラウドがオートメーションに与える影響
自動化とオーケストレーションの推進要因
エコシステムの複雑化とそれに伴う課題
ネットワークの複雑化
CSPが直面する課題
IT/クラウドと通信事業者の自動化
IT/クラウド領域における自動化
通信事業ドメインの自動化
4G対5Gクラウドネットワークオートメーション
4G対5Gインテリジェント・オートメーション
4Gネットワークにおける自動化
5Gネットワークにおけるオートメーション
E2Eクラウド化されたオートメーション・スタックの3つの条件
ネットワーク・ドメインの自動化とは?
単一ドメイン内のクロスレイヤーの自動化
クロスドメイン環境におけるクロスレイヤーの自動化
自動化の意思決定における3つの段階
マルチベンダーネットワークの変革 
ネットワーク近代化の段階と計画
クラウドと自動化パートナーの選択
自動化とクラウドベンダーとの統合
CSPのネットワーク変革のための6つの実践分野
自動化サプライヤーの4つの選択基準
クラウドネットワークにおけるサービスライフサイクル管理
知識ギャップの克服
通信事業者のドメインとデータサイエンスの専門知識
通信事業者のソフトウェア専門知識
CSPのソフトウェアとオートメーションへの投資
次世代自動化ソリューションの主な柱
次世代自動化ソリューションの主な柱
自動化によって達成されるビジネス成果
提言とまとめ
CSPへの提言
ベンダーへの提言
まとめ
 
言及企業
アマゾン ウェブ サービス
AWS
ベル・カナダ
カノニカル
エリサ
エリクソン
ファーウェイ
ジュニパーネットワークス
マイクロソフト
ノキア
オラクル
オレンジ
楽天
レッドハット
スピレント
テルストラ
タークセル
ベライゾン
ボーダフォン・グループ
ウインドリバー
ZTEコーポレーション

 

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Summary

このレポートでは、CSPがネットワーク変革のために検討すべき実践分野の分析を掲載しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Understand the impact of cloud software on automation and orchestration.
  • Identify business drivers and value that automation adds to Communication Service Providers’ (CSPs) business.
  • Develop an understanding of some challenges that CSPs face as they continue to invest in automation products and services.
 
Critical Questions Answered
  • How does automation in the Information Technology (IT)/cloud domain differ from that in the telecoms industry domain?
  • What constitutes automating a network domain?
  • What are some key business areas where CSPs are expected to initiate change as they embark on their network transformation?
 
Research Highlights
  • Analysis of several practice areas that CSPs should consider for their network transformation.
  • Analysis of a select group of CSPs on their automation software and Application Programming Interface (API) investments.
  • A breakdown of key pillars that vendors should consider as they build their next-generation automation products for cloudified networks.
 
Who Should Read This?
  • Automation suppliers’ product management and solution architects.
  • CSPs’ network engineers and technical and network maintenance providers.
  • Professional services executives working in network transformation projects.
 
 
 
 
 


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Table of Contents

Table of Contents
Market Trends and Automation Drivers
Impact of Cloud on Automation
Drivers for Automation and Orchestration
Ecosystem Complexity and Associated Challenges
Growing Network Complexity
Challenges CSPs must Contend with
IT/Cloud versus Telco Automation
Automation in IT and Cloud Domain
Automation in Telco Domain
4G versus 5G Cloud Network Automation
4G versus 5G Intelligent Automation
Automation in 4G Networks
Automation in 5G Networks
Three Conditions for E2E Cloudified Automation Stacks
What Constitutes Automating a Network Domain?
Cross-Layer Automation within a Single Domain
Cross-Layer Automation in a Cross-Domain Environment
Three Stages in Automation Decision-Making
Multi-Vendor Network Transformation 
Network Modernization Phasing and Planning
Picking a Cloud and Automation Partner
Automation and Integration with Cloud Vendors
Six Practice Areas for CSPs’ Network Transformation
Four Selection Criteria for Automation Suppliers
Service Lifecycle Management in Cloud Networks
Overcoming the Knowledge Gap
Telco Domain Plus Data Science Expertise
Software Expertise in Telcos
CSPs’ Software and Automation Investments
Key Pillars of Next-Generation Automation Solutions
Key Pillars of Next-Generation Automation Solutions
Business Outcomes Achieved through Automation
Recommendations and Concluding Remarks
Recommendations for CSPs
Recommendations for Vendors
Concluding Remarks
 
Companies Mentioned
Amazon Web Services
AWS
Bell Canada
Canonical
Elisa
Ericsson
Huawei
Juniper Networks
Microsoft Corporation
Nokia
Oracle Corporation
Orange
Rakuten
Red Hat, Inc.
Spirent
Telstra Corp Ltd
Turkcell
Verizon
Vodafone Group
Wind River
ZTE Corporation
 

 

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