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【分析レポート:リサーチ】ジェネレーティブAI 通信事業戦略


Generative AI Telco Strategies

実用的なメリット 電気通信におけるジェネレーティブな人工知能(AI)の使用事例を比較し、リスクと機会を評価したアプリケーション戦略を構築する。 データ管理、コスト、セキュリティ、実装... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2024年1月16日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 電気通信におけるジェネレーティブな人工知能(AI)の使用事例を比較し、リスクと機会を評価したアプリケーション戦略を構築する。
  • データ管理、コスト、セキュリティ、実装などの主要分野で計画を立て、ジェネレーティブAIの使用に対する一般的な課題を先取りする。
  • ネットワーク自動化の市場への影響と長期的なサポートを評価します。
 
重要な質問への回答
  • どのジェネレーティブAI戦略が電気通信分野で支持を集めているか?
  • ジェネレーティブAIはネットワーク管理のために開発されるべきか、それともカスタマーケアやビジネスオペレーションのために確保されるべきか?
  • モデルタイプの選択からデータのベストプラクティスまで、成功する通信会社のジェネレーティブAI戦略の主な構成要素とは?
  • 自動化を進める上で、ジェネレーティブAIは従来のAIとどのように関係しているのか?
 
リサーチハイライト
  • ジェネレーティブAIの市場動向をリスクの関数として解釈。
  • 通信事業者ネットワークにおけるジェネレーティブAIの利点と課題の詳細な内訳。
  • AIによる自動化を3つの段階にわけて分析。
 
誰がこれを読むべきか?
  • ジェネレーティブAI戦略を策定する通信事業者のプランナー
  • ジェネレーティブAI導入の課題に取り組む必要がある通信サービス・プロバイダー(CSP)のイノベーション・リーダー。
  • ジェネレーティブAI計画をより広範な企業文化や戦略と調整する必要があるCSPの経営幹部
  • ネットワークにおける機会を評価するために、ジェネレーティブAIのための通信事業者向けソリューション(プラットフォーム、データなど)を提供する組織の意思決定者。


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目次

目次
要旨
提言
ジェネレーティブAIとその活用
使用例 適用可能性
市場 用途とトレンド
市場動向の解釈
ジェネレーティブAIによる通信事業者のメリット
オペレーションの合理化
パフォーマンスの向上
課題
ビジネス戦略との不整合
独自モデルへの投資
公開モデルを使用する際の顧客データの保護
AI生成モデルのデータ管理
説明可能なモデルの構築
実装のタイムフレーム
利用戦略
ユースケースの選択
モデルタイプの選択
組織の適応
市場への影響
特定の商業団体のプロフィール
通信サービスプロバイダー
インフラ・ベンダー
 
対象企業
AT&T
アジュール
CSP Inc.
ドイツテレコム
エンタープライズウェブ
エリクソン
グーグル
ファーウェイ
IBM Corp
マイクロソフト
ネットクラッカー
ノキア
レッドハット
SKコーポレーション
ヴイエムウェア
ボーダフォン・グループ
ウインドリバー

 

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Summary

このレポートでは、電気通信におけるジェネレーティブな人工知能(AI)について分析しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Compare generative Artificial Intelligence (AI) use cases for telecommunications and build an application strategy that appreciates risks and opportunities.
  • Preempt common challenges to generative AI usage, planning in key areas such as data management, cost, security, and implementation.
  • Assess market impact and long-term support for network automation.
 
Critical Questions Answered
  • Which generative AI strategies are gaining traction in telecommunications?
  • Should generative AI be developed for network management, or reserved for customer care and business operations?
  • What are the main components of a successful telco generative AI strategy?from selecting a model type to data best practices?
  • How does generative AI relate to traditional AI in advancing automation?
 
Research Highlights
  • Interpretation of market trends in generative AI as a function of risk.
  • Detailed breakdowns of the benefits and challenges of generative AI for the telco network.
  • Analysis of AI-based automation in three progressive stages.
 
Who Should Read This?
  • Planners within telco organizations forming a generative AI strategy.
  • Innovation leaders for Communication Service Providers (CSPs) who need to address the challenges of generative AI implementation.
  • Business executives for CSPs who need to calibrate generative AI plans with broader company culture and strategy.
  • Decision-makers for organizations that offer telco solutions for generative AI (e.g., platforms, data) to assess opportunities in the network.
 


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Table of Contents

Table of Contents
Executive Summary
Recommendations
Generative AI and Its Use
Use Cases: Applicability
Markets: Applications and Trends
Interpretation of Market Trends
Generative AI’s Telco Benefits
Operational Streamlining
Performance Improvements
Challenges
Misalignment with Business Strategy
Investing in Proprietary Models
Protecting Customer Data While Using Public Models
Managing Data for Generative AI Models
Building Explainable Models
Implementation Time Frame
Strategies for Use
Use Case Selection
Model Type Selection
Organizational Adaptations
Market Impact
Profiles of Select Commercial Entities
Communication Service Providers
Infrastructure Vendors
 
Companies Mentioned
AT&T
Azure
CSP Inc.
Deutsche Telekom
EnterpriseWeb
Ericsson
Google
Huawei
IBM Corp
Microsoft Corporation
Netcracker
Nokia
Red Hat, Inc.
SK corp
VMware, Inc.
Vodafone Group
Wind River

 

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2024/11/15 10:26

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