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【分析レポート:アプリケーション】消費者向けパッケージ商品業界におけるインダストリー4.0

【分析レポート:アプリケーション】消費者向けパッケージ商品業界におけるインダストリー4.0


Industry 4.0 in the Consumer Packaged Goods Industry

実用的なメリット 消費者向けパッケージ商品(CPG)業界の全体像を把握し、投資促進要因と阻害要因を明らかにする。 CPGメーカーによるインダストリー4.0技術の導入が成長の原動力となってい... もっと見る

 

 

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ABI Research
ABIリサーチ
2021年6月30日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 消費者向けパッケージ商品(CPG)業界の全体像を把握し、投資促進要因と阻害要因を明らかにする。
  • CPGメーカーによるインダストリー4.0技術の導入が成長の原動力となっているユースケースを明らかにする。
  • CPG業界のお客様がインダストリー4.0技術の活用に関して既に実施しているプロジェクトの種類を把握する。
 
クリティカル・クエスチョン・アンサー
  • CPGメーカーのテクノロジー採用に関する現在および将来のトレンドは何か?
  • 規制当局、小売業者、サプライチェーンは、コンプライアンスとデジタル技術への投資促進の両面で、どのような影響力を持っているのか?
  • CPGメーカーのデジタル技術への投資を阻害する問題と、それを克服する可能性のある方法は何か?

 

リサーチハイライト
  • CPGメーカーとの関わり方に関する戦略的提言。
  • 2030年までのCPGによるデジタル技術への支出に関する詳細な評価。
  • メーカーがデジタル技術をどのように活用したかを示すケーススタディ。     
 
この記事を読むべき人は?
  • CPG 業界との関わり方を改善する責任のある戦略家。
  • 顧客の現場で潜在的なソリューションを評価する必要のあるシステムインテグレーター。
  • デジタルテクノロジーの導入率を把握したいマーケティング担当者
  • デジタルテクノロジーが自社製品の製造をどのようにサポートするかについての洞察を得たいと考えている CPG 企業のデジタルリーダー。
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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目次

1.EXECUTIVE SUMMARY 

 
2. INTRODUCTION TO THE CONSUMER-PACKAGED GOODS MARKET
 
3. RECOMMENDATIONS AND STRATEGIC GUIDANCE 
3.1. For CPG Manufacturers 
3.2. For Technology Suppliers 
 
4. MARKET DEVELOPMENTS: 
 
5. CASE STUDIES
 
6. FORECAST
 
7. CPG MANUFACTURING SUPPLYES ECOSYSTEM
 

 

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Summary

このレポートでは、消費者向けパッケージ商品(CPG)業界におけるインダストリー4.0技術について分析しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Provides a holistic overview of the Consumer-Packaged Goods (CPG) industry to reveal investment drivers and inhibitors.
  • Identify use cases that are driving growth in CPG manufacturers’ adoption of Industry 4.0 technologies.
  • Understand the types of projects already undertaken by clients in the CPG industry regarding the utilization of Industry 4.0 technologies.
  • Discover the suppliers looking to meet the needs of CPG Manufacturers as their needs evolve.   
 
 
Critical Questions Answered
  • What are the current and future trends concerning technology adoption by CPG manufacturers?
  • The influence of regulators, retailers, supply chain both in terms of compliance and their encouragement of investments in digital technologies?
  • What issues inhibit CPG manufacturers to invest in digital technologies and potential ways they could be overcome?
  • The specialist capabilities provided by some of technology suppliers that focus on addressing the specific needs of CPG manufacturers.    
 
 
Research Highlights
  • Strategic recommendations about engaging with CPG manufacturers.
  • A detailed assessment of spend by CPG on digital technologies through 2030.
  • Case studies covering how manufacturers have utilized digital technologies.
  • Understand the types of suppliers looking to help CPG manufacturers collect, process and utilize the data from their production lines and from outside the facility.   
 
     
Who Should Read This?
  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with the CPG industry.
  • System integrators that need to evaluate potential solutions at their client sites.
  • Marketing leaders looking to understand adoption rates for digital technologies.
  • Digital leaders at CPG firms looking to obtain insights covering how digital technologies can support the manufacturing of their products.
  •  

 

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(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY 
 
2. INTRODUCTION TO THE CONSUMER-PACKAGED GOODS MARKET
 
3. RECOMMENDATIONS AND STRATEGIC GUIDANCE 
3.1. For CPG Manufacturers 
3.2. For Technology Suppliers 
 
4. MARKET DEVELOPMENTS: 
 
5. CASE STUDIES
 
6. FORECAST
 
7. CPG MANUFACTURING SUPPLIER ECOSYSTEM 

 

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