世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッド戦略的SWOTとPESTLE分析 - 機会、課題、リスク、企業戦略、ESG戦略、競合情報、最新動向を360度レビュー


Shangri-La International Hotel Management Ltd. Strategic SWOT and PESTLE Analysis - A 360 Review of Opportunities, Challenges and Risk, Corporate and ESG Strategies, Competitive Intelligence, and Recent Trends

レポート概要 シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの戦略的SWOTとPESTLE分析 - 機会、課題、リスク、企... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Quaintel Research
クアインテルリサーチ
2024年6月10日 US$225
企業ライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
58 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

レポート概要

シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの戦略的SWOTとPESTLE分析 - 機会、課題、リスク、企業戦略とESG戦略、競合情報、最新動向の360°レビューレポートは、シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの事業運営に関する包括的でわかりやすい概要です。本レポートは、シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの事業概要について、包括的でわかりやすく解説しています。本レポートには、意思決定を容易にし、同社の業績に関する洞察を提供するいくつかの主要な機能が含まれています。

本レポートでは、まずシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの主要インサイト、事業セグメント、主要経営陣、所在地、製品・サービス、過去の出来事、企業戦略、経営陣によるディスカッションなどの詳細情報を掲載しています。このセクションは、シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの主要な特性を理解するための確かな土台となります。

次に、様々な分析を通じてシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッドの戦略的地位を評価しています。ESGスポットライトでは、同社の環境、社会、ガバナンスのパフォーマンスを評価し、持続可能性への取り組みと倫理的慣行に関する洞察を提供しています。SWOT分析では、同社の内部的な強みと弱み、外部的な機会と脅威を検証する。PESTLE分析では、会社の事業や市場環境に影響を与える外部要因を評価する。さらに、これらの戦略的分析を統合することで、本レポートはシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの全体的な戦略的地位を包括的に理解し、情報に基づいた意思決定と戦略的プランニングをサポートします。

最後に、本レポートにはシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドが行った最近のニュースや取引活動も含まれており、同社の事業動向や成長の見通しなどについての認識を深めることができます。

主要ハイライト

シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツとして知られるシャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドは、マレーシア系中国人の大物経営者ロバート・クオックにより1979年に設立された。シャングリ・ラの本社は香港にあり、アジア太平洋地域およびそれ以外の地域でも強固な存在感を示しています。シャングリ・ラは、アジアンホスピタリティの伝統とモダンなアメニティを融合させたラグジュアリーホスピタリティの代名詞として、ゲストの皆様に特別なご滞在をお届けしています。

シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツの主な商品とサービスには、ラグジュアリーな宿泊施設、高級レストラン、スパ&ウェルネスサービス、総合ビジネス施設などがあります。シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツのエレガントなゲストルームとスイートは、快適なご滞在をお楽しみいただけるようデザインされています。また、世界トップクラスのシェフが腕を振るうレストランでは、世界各国の料理や地元料理をお楽しみいただけます。シャングリ・ラのCHI「氣」スパでは、アジアのヒーリング哲学にインスピレーションを得た若返りのトリートメントをご提供し、ゲストの皆様のホリスティックなご滞在をサポートいたします。また、シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツでは、ビジネスでお越しのお客様にもご満足いただけるよう、最先端の会議施設を完備しております。

シャングリ・ラは、アジア、ヨーロッパ、北米、中東、オセアニアに100以上のホテルとリゾートを展開しています。

シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッド ニュース&トピックス

- 2023年5月15日 - シャングリ・ラ、グローバル「Find Your Shangri-La」キャンペーンを開始

スコープ

- 戦術分析: - 企業の競争上の地位や経営環境を洞察するための様々な戦略的フレームワーク。これらの分析ツールは、競争上の優位性、潜在的なリスク、改善・効率化のための領域を特定するのに役立ち、企業が十分な情報に基づいた戦術的意思決定を行うことを可能にします。
- 事業戦略: - 企業の全体的な方向性、目標、意思決定プロセスの形成に貢献し、長期的な成功とステークホルダーの期待との整合性を確保します。
- 企業基礎:企業の歴史、事業、リーダーシップ、地理的プレゼンスに関する貴重な洞察を提供し、組織の包括的な理解を助けます。
- 競争環境:会社の主な競争相手を特定し、その競争環境に関する洞察を提供します。

購入の理由

- SWOT分析、PESTLE分析、競合ベンチマーキングを通じて、シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドの内的・外的要因を包括的に理解することができます。
- 様々な分析と潜在的な顧客やサプライヤーの特定により、戦略的な意思決定に努めます。
- 内的・外的要因を徹底的に分析し、リスクを軽減する。さらに、これらの課題に対処し、事業運営への影響を最小限に抑えるための戦略とコンティンジェンシープランを策定する。
- 競合ベンチマーキングは、業界動向、顧客嗜好、ベストプラクティスを理解することで競争優位性を獲得するのに役立ちます。
- 本レポートから得られる貴重な洞察により、投資家やパートナーは、同社との協業、投資、パートナーシップの可能性について、十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。

また、シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドに関する詳細な分析もご利用いただけます:
- シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメントバリューチェーン分析
- シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッド:バリューチェーン分析ポーターのファイブフォース分析
- シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメントVRIO分析
- シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッドBCG分析
- シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッドセグメンテーション、ターゲティング、ポジショニング(STP)分析
- シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッドアンソフマトリックス分析

ページTOPに戻る


目次

目次
目次 2
表 3
チャート 5
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - 主な会社概要 6
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - 会社概要 7
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - トップエグゼクティブ 8
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - トップエグゼクティブの経歴 9
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - 本社および拠点 11
本社 - 国 11
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッド - 製品およびサービス 12
製品 12
サービス 13
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネージメント リミテッド - 歴史的イベント 14
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - 企業戦略 15
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - 事業内容 19
ホテル事業 19
投資用不動産 20
レストランおよびバー 20
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - ESGスポットライト 21
環境 21
社会 22
コーポレートガバナンス 22
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - SWOT分析 24
概要 24
強み 26
弱み 29
機会 31
脅威 32
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - PESTLE分析 34
概要 34
政治的要因 36
経済的要因 37
社会的要因 38
技術的要因 40
法的要因 42
環境要因 43
競合プレーヤー 44
競合プレーヤーのスナップショット 45
ヒルトン・ワールドワイド・ホールディングス 45
主な会社概要 45
会社概要 45
マリオット・インターナショナル47
主な企業概要 47
会社概要 47
ハイアット・ホテル・コーポレーション 49
主な企業概要 49
会社概要 49
フォーシーズンズ・ホテルズ 51
主な会社概要 51
会社概要 51
ローズウッド・ホテル・グループ 52
主な会社概要 52
会社概要 52
シャングリ・ラ インターナショナル ホテル マネジメント リミテッド - ニュース 53
2023年5月15日 - シャングリ・ラがグローバル「Find Your Shangri-La」キャンペーンを開始 53
付録
定義 55
SWOT分析 55
PESTLE分析 55
バリューチェーン分析
ESGスポットライト 55
調査方法 56
免責事項 57
お問い合わせ 57

ページTOPに戻る



図表リスト

Tables

Table 1: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Company Facts 6
Table 2: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Top Executives 8
Table 3: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Top Executives Biographies 9
Table 4: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Products 12
Table 5: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Services 13
Table 6: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Historic Events 14
Table 7: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Competing Players 44
Table 8: Competing Players - Hilton Worldwide Holdings Inc - Key Company Facts 45
Table 9: Competing Players - Hilton Worldwide Holdings Inc - Key Financials 46
Table 10: Competing Players - Marriott International Inc. - Key Company Facts 47
Table 11: Competing Players - Marriott International Inc. - Key Financials 48
Table 12: Competing Players - Hyatt Hotels Corporation - Key Company Facts 49
Table 13: Competing Players - Hyatt Hotels Corporation - Key Financials 50
Table 14: Competing Players - Four Seasons Hotels Ltd - Key Company Facts 51
Table 15: Competing Players - Rosewood Hotel Group - Key Company Facts 52

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Report Summary

Shangri-La International Hotel Management Ltd. Strategic SWOT and PESTLE Analysis - A 360° Review of Opportunities, Challenges and Risk, Corporate and ESG Strategies, Competitive Intelligence, and Recent Trends Report is a comprehensive and easily accessible overview of Shangri-La International Hotel Management Ltd.'s business operations. It provides a detailed analysis of the company's strategic standing, as well as its position in the industry compared to competitors. The report includes several key features to facilitate decision-making and provide insights into the company's performance.

The report begins with in-depth information about Shangri-La International Hotel Management Ltd. including key insights, business segments, key executives, locations, products and services, historical events, corporate strategy, and management discussions. This section provides a solid foundation for understanding the company's key attributes.

Next, the report assesses Shangri-La International Hotel Management Ltd.'s strategic standing through various analyses. The ESG spotlight evaluates the company's environmental, social, and governance performance, providing insights into its sustainability efforts and ethical practices. The SWOT analysis examines the company's internal strengths and weaknesses, as well as external opportunities and threats. The PESTLE analysis evaluates the external factors impacting the company's operations and market environment. Additionally, By integrating these strategic analyses, the report offers a comprehensive understanding of Shangri-La International Hotel Management Ltd.'s overall strategic standing and supports informed decision-making and strategic planning.

Finally, the report includes recent news and deal activities undertaken by Shangri-La International Hotel Management Ltd. enhancing awareness of the company's business trends, growth perspectives, and more.

Key Highlights

Shangri-La International Hotel Management Ltd., commonly known as Shangri-La Hotels and Resorts, was founded in 1979 by Malaysian-Chinese tycoon Robert Kuok. The company’s headquarters are located in Hong Kong, a strategic location that supports its robust presence in the Asia-Pacific region and beyond. Shangri-La has become synonymous with luxury hospitality, blending Asian hospitality traditions with modern amenities to provide exceptional guest experiences.

The core products and services of Shangri-La Hotels and Resorts include luxury accommodations, fine dining, spa and wellness services, and comprehensive business facilities. The hotels are renowned for their elegant rooms and suites, each designed to provide comfort and a sense of opulence. Culinary offerings are a significant highlight, with restaurants serving a variety of international and local cuisines, often helmed by world-class chefs. Shangri-La’s CHI, The Spa, offers rejuvenating treatments inspired by Asian healing philosophies, enhancing the holistic guest experience. Additionally, the brand caters to business travelers with state-of-the-art meeting and conference facilities, ensuring productive and seamless corporate events.

Globally, Shangri-La operates over 100 hotels and resorts across Asia, Europe, North America, the Middle East, and Oceania.

Shangri-La International Hotel Management Ltd. in the News:-

- 15-May-2023 - Shangri-La Launches Global “Find Your Shangri-La” Campaign

Scope

• Tactical Analysis:- Various strategic frameworks to gain insights into a company's competitive position and operational environment. These analytical tools assist in identifying competitive advantages, potential risks, and areas for improvement and efficiency, enabling companies to make informed tactical decisions.
• Business Strategy:- Contributes to shaping the company's overall direction, goals, and decision-making processes, ensuring long-term success and alignment with stakeholder expectations.
• Company Fundamentals:- These fundamentals offer valuable insights into the company's history, operations, leadership, and geographical presence, aiding in a comprehensive understanding of the organization.
• Competitive Landscape:- An identification of the company's main competitors, providing insights into the competitive landscape it operates in.

Reasons to Buy

• Comprehensive Understanding of the Shangri-La International Hotel Management Ltd.'s internal and external factors through SWOT analysis, PESTLE analysis and Competitors Benchmarking.
• Strive Strategic Decision Making with various analyses and identifying potential customers and suppliers.
• Mitigate Risk with help of thorough analysis of internal and external factors. Furthermore, develop strategies and contingency plans to address these challenges and minimize their impact on business operations.
• Competitive Benchmarking will help to gain a competitive advantage by understanding industry trends, customer preferences, and best practices.
• Valuable insights from the report enable investors and partners to make informed decisions regarding potential Collaborations, Investments, or Partnerships with the company.

Additionally, available deep-dive analysis on the company Shangri-La International Hotel Management Ltd.:
• Shangri-La International Hotel Management Ltd. Value Chain Analysis
• Shangri-La International Hotel Management Ltd. Porter's Five Forces Analysis
• Shangri-La International Hotel Management Ltd. VRIO Analysis
• Shangri-La International Hotel Management Ltd. BCG Analysis
• Shangri-La International Hotel Management Ltd. Segmentation, Targeting and Positioning (STP) Analysis
• Shangri-La International Hotel Management Ltd. Ansoff Matrix Analysis



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents
Table of Contents 2
Tables 3
Charts 5
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Key Company Facts 6
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Company Description 7
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Top Executives 8
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Top Executives Biographies 9
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Head Office & Locations 11
Head Office - Country 11
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Products and Services 12
Products 12
Services 13
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Historic Events 14
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Corporate Strategy 15
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Business Description 19
Hotel Operations 19
Investment Properties 20
Restaurants and Bars 20
hangri-La International Hotel Management Ltd. - ESG Spotlight 21
Environment 21
Social 22
Corporate Governance 22
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - SWOT Analysis 24
Overview 24
Strengths 26
Weaknesses 29
Opportunities 31
Threats 32
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - PESTLE Analysis 34
Overview 34
Political Factors 36
Economic Factors 37
Social Factors 38
Technological Factors 40
Legal Factors 42
Environmental Factors 43
Competing Players 44
Snapshot of Competing Players 45
Hilton Worldwide Holdings Inc 45
Key Company Facts 45
Company Description 45
Marriott International Inc. 47
Key Company Facts 47
Company Description 47
Hyatt Hotels Corporation 49
Key Company Facts 49
Company Description 49
Four Seasons Hotels Ltd 51
Key Company Facts 51
Company Description 51
Rosewood Hotel Group 52
Key Company Facts 52
Company Description 52
Shangri-La International Hotel Management Ltd. - In the News 53
15-May-2023 - Shangri-La Launches Global “Find Your Shangri-La” Campaign 53
Appendix 55
Definitions 55
SWOT Analysis 55
PESTLE Analysis 55
Value Chain Analysis 55
ESG Spotlight 55
Research Methodology 56
Disclaimer 57
Contact Us 57

ページTOPに戻る



List of Tables/Graphs

Tables

Table 1: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Company Facts 6
Table 2: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Top Executives 8
Table 3: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Top Executives Biographies 9
Table 4: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Products 12
Table 5: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Services 13
Table 6: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Historic Events 14
Table 7: Shangri-La International Hotel Management Ltd. - Competing Players 44
Table 8: Competing Players - Hilton Worldwide Holdings Inc - Key Company Facts 45
Table 9: Competing Players - Hilton Worldwide Holdings Inc - Key Financials 46
Table 10: Competing Players - Marriott International Inc. - Key Company Facts 47
Table 11: Competing Players - Marriott International Inc. - Key Financials 48
Table 12: Competing Players - Hyatt Hotels Corporation - Key Company Facts 49
Table 13: Competing Players - Hyatt Hotels Corporation - Key Financials 50
Table 14: Competing Players - Four Seasons Hotels Ltd - Key Company Facts 51
Table 15: Competing Players - Rosewood Hotel Group - Key Company Facts 52

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(事業所サービス)の最新刊レポート


よくあるご質問


Quaintel Research社はどのような調査会社ですか?


Quaintel Researchはインドを拠点をとする調査会社です。 様々な企業の分析を行っており、企業の競合分析に役立つ資料をご提供します。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/05 10:26

162.17 円

175.82 円

209.73 円

ページTOPに戻る