世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

レーシングシミュレーター市場 - 2030年までの世界産業分析、機会、予測

レーシングシミュレーター市場 - 2030年までの世界産業分析、機会、予測


Racing Simulator Market - Global Industry Analysis, Opportunities and Forecast up to 2030

レーシングシミュレータの市場規模 レーシングシミュレータの世界市場規模は、2024年には5億4,093万ドルと評価され、2030年には12億8,420万ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは15.5%で成長すると予測さ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Diligence Insights LLP
ディリジェンスインサイト
2025年1月21日 US$4,150
シングルユーザライセンス(PDF)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
お問合わせください 197 英語

 

サマリー

レーシングシミュレータの市場規模
レーシングシミュレータの世界市場規模は、2024年には5億4,093万ドルと評価され、2030年には12億8,420万ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは15.5%で成長すると予測されている。

レーシングシミュレータ市場の概要
レーシング・シミュレータは、リアルで没入感のある仮想環境でレースカーの運転体験を再現する高度なゲーム機器である。これらのシミュレーターは通常、ステアリングホイール、ペダル、ギアシフトを備えたコックピット型のシートで構成され、ユーザーにリアルな運転体験を提供する。レーシング・シミュレーターは、高度なソフトウェアとハードウェア・コンポーネントを利用して、車両のダイナミクス、コース状況、天候や照明などの環境要因など、運転のさまざまな側面をシミュレートします。ユーザーは、さまざまな種類のレースゲームやシミュレーターから選択することができ、それぞれが異なるタイプの車両、トラック、レースシナリオを提供しています。レーシングシミュレーターは、カジュアルゲーマーとプロのレース愛好家の両方に人気があり、運転技術を磨き、仮想レースで競い合い、自宅にいながら高速レースのスリルを味わう機会を提供している。さらに、レーシング・シミュレーターは、プロのレーシング・チームやドライバーのトレーニング・プログラムで使用され、実際のレース・シナリオをシミュレートし、コース上でのドライバーのパフォーマンスを向上させます。

レーシングシミュレーター市場のダイナミクス
- レーシングシミュレータ市場は、eスポーツやバーチャルレース競技の人気の高まり、シミュレーションソフトウェアやハードウェアの技術進歩、消費者のリアルなゲーム体験に対する需要の高まりにより、今後大きな成長が見込まれる。
- さらに、プロのドライバー訓練プログラムにおけるレーシングシミュレータの採用の増加、レーシングシミュレーションのためのオンラインマルチプレーヤーゲームプラットフォームの拡大、家庭用の手頃な価格でコンパクトなレーシングシミュレータソリューションの開発は、レーシングシミュレータ市場の成長を促進する顕著な要因である。
- しかし、先進的なレーシングシミュレーター機器の高価格、没入型シミュレーター体験のための限られたスペースとセットアップ要件、ゲーム機やPCとの互換性の問題が市場の成長を抑制している。
- 逆に、没入感を高めるための仮想現実(VR)と拡張現実(AR)技術の統合、教育や企業研修におけるレーシングシミュレータ用途の拡大、プロモーション活動のためのレーシングリーグやプロチームとのコラボレーションは、市場成長の機会を生み出している。

車種別では、乗用車セグメントがレーシングシミュレータ市場で最大と予測
自動車愛好家や消費者の間で、リアルで没入感のある仮想環境でレースのスリルを体験したいという傾向が高まっているため、予測期間中、乗用車セグメントがレーシングシミュレータ市場で最大のセグメントとして浮上している。レーシング・シミュレーターは、高性能スポーツカーからF1レーシングカーまで、様々なタイプの車の運転を、物理的なコースや車を必要とせずにシミュレートする機会を個人に提供する。この魅力は、シミュレーター技術の進歩により、ますますリアルなグラフィック、リアルな物理エンジン、反応の良いコントロールを提供することで、さらに高まっている。さらに、レーシングシミュレーターは、プロドライバーにとってもアマチュアドライバーにとっても貴重なトレーニングツールであり、安全かつ制御された環境でドライビングテクニックを練習し、レースコースを学び、スキルを磨くことができる。さらに、eスポーツや対戦型ゲームの台頭もレーシングシミュレーターの人気に貢献しており、バーチャルレース競技は多くの熱心なファンを魅了している。その結果、乗用車セグメントにおけるレーシング・シミュレーターの需要は、没入型エンターテインメント、トレーニングの機会、対戦型ゲーム体験への欲求に後押しされ、成長を続けている。

地域別では、北米がレーシングシミュレータの最大市場として優位を占める
北米は、ゲーム愛好家や競技ゲーマーが多く、ゲームやeスポーツ文化が盛んなことから、レーシングシミュレータの最大市場としてリードしている。レーシング・シミュレーターは、没入感がありリアルな運転体験ができるため、このような層にアピールし、バーチャル・レース競技やオンライン・マルチプレーヤー・ゲーミングの道を提供している。さらに、同地域では数多くのプロのレースイベントやリーグが開催されており、ファンやドライバー志望者のレーシングシミュレーションへの関心を高めている。また、レーシング・シミュレーターはエンターテインメント以外の用途にも利用されており、プロのレーシング・チームやドライバーのトレーニング・プログラムは、現実世界のレース・シナリオをシミュレートしてドライバーのスキルを向上させるためにレーシング・シミュレーターを活用している。さらに、シミュレーション・ソフトウェアとハードウェアの技術的進歩により、レーシング・シミュレーターのリアリズムと性能が向上し、北米市場の需要をさらに促進している。堅実なゲーム文化、モータースポーツへの情熱、技術の進歩が相まって、レーシング・シミュレーターの需要は北米で着実に伸び続けている。

主なターゲット層
- ゲーム愛好家
- プロのレーシングチーム
- Esports団体
- レースゲーム開発者
- シミュレーション・ソフトウェア会社

本レポートに掲載されている主要プレイヤーのリストは以下の通り:
- CXCシミュレーション
- Trak Racer
- ネクストレベル・レーシング
- D-Box Technologies, Inc.
- Vi-Grade GmbH
- クルーデンB.V.
- AB ダイナミクス Plc
- クランフィールド・シミュレーション
- シムエクスペリエンス
- Simworx Pty Ltd.

最近の動向
- 2023年11月、VI-grade GmbHは、高い評価を得ているDiM DYNAMICドライビングシミュレータ技術のアップグレードバージョンであるDiM300ドライビングシミュレータを発表した。この最先端のシミュレータは、受賞歴のあるDiM150およびDiM250モデルの成功に基づき、VI-gradeの包括的なシミュレータの範囲の最新の進歩を表しています。

市場細分化:
この調査レポートは、以下のセグメントについて、規模、シェア、予測を含む業界分析を詳細に掲載しています:

シミュレータタイプ別市場
- コンパクト/エントリーレベルシミュレータ
- 中級シミュレータ
- 本格シミュレータ

車両タイプ別市場
- 乗用車
- 商用車

オファリング別市場
- ハードウェア
- ソフトウェア

コンポーネント別市場
- コックピット
- ギアボックスシフター
- モニタースタンド
- ペダルセット
- シート
- ステアリングホイール
- その他コンポーネント

販売チャネル別市場
- オンライン
- オフライン

用途別市場
- 商業用
- 家庭用/個人用

地域別市場
この調査レポートは、レーシングシミュレータ市場の主要な地域と国についても分析しています。調査対象となる地域と国は以下の通りです:
- 北米(米国、カナダ、メキシコ)、市場予測、機会分析
- ヨーロッパ(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ諸国):市場予測、予測、機会分析
- アジア太平洋地域(中国, 日本, インド, 韓国, オーストラリア, ニュージーランド, その他アジア太平洋地域)の市場予測, 予測, 機会分析
- 南米(ブラジル, アルゼンチン, チリ, 南米のその他地域)の市場予測、見通し、機会分析
- 中東&アフリカ(UAE, サウジアラビア, カタール, イラン, 南アフリカ, 中東&アフリカのその他地域)の市場予測、予測、機会分析

レポートの範囲
レポート「レーシングシミュレータの世界市場:Diligence Insights社の調査レポート「世界のレーシングシミュレーター市場:2030年までの産業分析、機会、予測」は、調査枠組み内に概説されているように、世界と地域の両方の視点を包含し、すべての指定されたセグメントに関する市場推定と予測で、現在の市場と将来の展望の詳細な分析を提供します。この調査には、2022年、2023年の過去の市場データが含まれ、2024年の収益予測、2025年から2030年にわたるプロジェクト予測を提供しています。市場動向、主要な業界参加者、サプライチェーンの発展、技術の進歩、重要なマイルストーン、将来的な戦略などの調査に重点を置いています。包括的な市場評価は、北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカを含む主要地域にわたって実施されています。そのため、本レポートは現在の業界関係者、この分野への新規参入者、潜在的な投資家にとって貴重な資料となります。

本調査では、バリューチェーン全体にわたる業界専門家の知見から、詳細な市場分析を提供しています。特に、米国、カナダ、メキシコ、英国、ドイツ、スペイン、フランス、イタリア、中国、ブラジル、サウジアラビア、南アフリカなど25カ国に焦点を当てています。市場データは、広範な一次インタビューと包括的な二次調査によって綿密に収集されている。市場規模の決定は、調査範囲内で定義された、指定されたすべてのセグメントおよびサブセグメントにわたる売上から生み出された収益に根ざしています。市場規模分析には、データの検証および精度測定のためのトップダウンアプローチとボトムアップアプローチの両方が含まれます。

本レポートは以下の側面に関する洞察を提供します:
- 主要な市場動向、市場の促進、抑制、脅威、機会提供要因の分析。
- 市場の様々なセグメントとサブセグメントを特定することによる市場構造の分析。
- 北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ市場の収益予測の把握。
- 市場の高成長セグメント/収益ポケットの特定による機会分析。
- 市場における主要プレイヤーのプロファイルを理解し、そのビジネス戦略を分析する。
- 市場におけるジョイントベンチャー、提携、M&A、新製品発表などの競合の動向を理解する。


ページTOPに戻る


目次

1 市場紹介
1.1 市場の定義
1.2 調査範囲とセグメンテーション
1.3 ステークホルダー
1.4 略語一覧

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法
3.1 データの特定
3.2 データ分析
3.3 検証
3.4 データソース
3.5 前提条件

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 市場機会
4.4 市場の課題


5 ポーターのファイブフォース分析
5.1 サプライヤーの交渉力
5.2 買い手の交渉力
5.3 新規参入の脅威
5.4 代替品の脅威
5.5 市場における競合関係

6 レーシングシミュレータの世界市場:シミュレータタイプ別
6.1 概要
6.2 コンパクト/エントリーレベルシミュレーター
6.3 中級シミュレーター
6.4 本格シミュレータ

7 レーシングシミュレータの世界市場:車両タイプ別
7.1 概要
7.2 乗用車
7.3 商用車

8 レーシングシミュレータの世界市場:オファリング別
8.1 概要
8.2 ハードウェア
8.3 ソフトウェア

9 レーシングシミュレータの世界市場:コンポーネント別
9.1 概要
9.2 コックピット
9.3 ギアボックスシフター
9.4 モニタースタンド
9.5 ペダルセット
9.6 シート
9.7 ステアリングホイール
9.8 その他の部品

10 レーシングシミュレーターの世界市場:販売チャネル別
10.1 概要
10.2 オンライン
10.3 オフライン

11 レーシングシミュレータの世界市場:用途別
11.1 概要
11.2 商業用
11.3 家庭用/個人用

12 レーシングシミュレータの世界市場:地域別
12.1 概要
12.2 北米
12.2.1 米国
12.2.2 カナダ
12.2.3 メキシコ
12.3 ヨーロッパ
12.3.1 ドイツ
12.3.2 フランス
12.3.3 イギリス
12.3.4 イタリア
12.3.5 スペイン
12.3.6 その他のヨーロッパ
12.4 アジア太平洋
12.4.1 中国
12.4.2 日本
12.4.3 インド
12.4.4 韓国
12.4.5 オーストラリア
12.4.6 ニュージーランド
12.4.7 その他のアジア太平洋地域
12.5 南米
12.5.1 ブラジル
12.5.2 アルゼンチン
12.5.3 チリ
12.5.4 その他の南米地域
12.6 中東・アフリカ
12.6.1 アラブ首長国連邦
12.6.2 サウジアラビア
12.6.3 カタール
12.6.4 イラン
12.6.5 南アフリカ
12.6.6 その他の中東・アフリカ

13 主要開発

14 会社プロファイル
14.1 CXCシミュレーション
14.1.1 事業概要
14.1.2 製品/サービスの提供
14.1.3 財務概要
14.1.4 SWOT分析
14.1.5 主要な活動
14.2 トラックレーサー
14.3 ネクストレベル・レーシング
14.4 D-Box Technologies, Inc.
14.5 Vi-Grade GmbH
14.6 クルーデンB.V.
14.7 AB Dynamics Plc
14.8 クランフィールド・シミュレーション
14.9 シムエクスペリエンス
14.10 Simworx Pty Ltd.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Racing Simulator Market Size
The global racing simulator market size was valued at $540.93 million in 2024 and is projected to reach $1,284.20 million by 2030, growing at a CAGR of 15.5% during the forecast period.

Racing Simulator Market Overview
A racing simulator is a sophisticated gaming device that replicates the experience of driving a race car in a realistic and immersive virtual environment. These simulators typically consist of a cockpit-style seat equipped with steering wheels, pedals, and gear shifters, providing users with a lifelike driving experience. Racing simulators utilize advanced software and hardware components to simulate various aspects of driving, including vehicle dynamics, track conditions, and environmental factors such as weather and lighting. Users can choose from a wide range of racing games or simulators, each offering different types of vehicles, tracks, and racing scenarios. Racing simulators are popular among both casual gamers and professional racing enthusiasts, offering an opportunity to hone driving skills, compete in virtual races, and experience the thrill of high-speed racing from the comfort of home. Additionally, racing simulators are used in professional racing teams and driver training programs to simulate real-world racing scenarios and improve driver performance on the track.

Racing Simulator Market Dynamics
• The racing simulator market is expected to witness significant growth in the future due to the increasing popularity of e-sports and virtual racing competitions, technological advancements in simulation software and hardware, and the rising demand for realistic gaming experiences among consumers.
• Additionally, the growing adoption of racing simulators in professional driver training programs, expansion of online multiplayer gaming platforms for racing simulations, and development of affordable and compact racing simulator solutions for home use are the prominent factors driving the growth of the racing simulator market.
• However, the high cost of advanced racing simulator equipment, limited space and setup requirements for immersive simulator experiences, and compatibility issues with gaming consoles or PCs are restraining the market growth.
• On the contrary, the integration of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies for enhanced immersion, expansion of racing simulator applications in education and corporate training, and collaborations with racing leagues and professional teams for promotional activities are creating opportunities for market growth.

By Vehicle Type, the Passenger Car Segment is projected to be the Largest Segment in the Racing Simulator Market
The passenger car segment emerges as the largest segment in the racing simulator market during the forecast period due to the growing trend among car enthusiasts and consumers to experience the thrill of racing in a realistic and immersive virtual environment. Racing simulators offer individuals the opportunity to simulate driving various types of vehicles, from high-performance sports cars to Formula 1 race cars, without the need for a physical track or vehicle. This appeal is further heightened by the advancements in simulator technology, which provide increasingly lifelike graphics, realistic physics engines, and responsive controls. Additionally, racing simulators serve as valuable training tools for professional and amateur drivers alike, allowing them to practice driving techniques, learn race tracks, and refine their skills in a safe and controlled setting. Moreover, the rise of e-sports and competitive gaming has contributed to the popularity of racing simulators, with virtual racing competitions attracting a large and dedicated fan base. As a result, the demand for racing simulators in the passenger car segment continues to grow, driven by the desire for immersive entertainment, training opportunities, and competitive gaming experiences.

By Geography, North America Dominates by Being the Largest Market for Racing Simulator
North America leads as the largest market for racing simulators due to the region’s thriving gaming and e-sports culture, with a large population of gaming enthusiasts and competitive gamers. Racing simulators, with their immersive and realistic driving experiences, appeal to this demographic, providing an avenue for virtual racing competitions and online multiplayer gaming. Moreover, the region hosts numerous professional racing events and leagues, fuelling interest in racing simulation among fans and aspiring drivers alike. Racing simulators also find applications beyond entertainment, with professional racing teams and driver training programs utilizing them to simulate real-world racing scenarios and improve driver skills. Additionally, technological advancements in simulation software and hardware have enhanced the realism and performance of racing simulators, further driving demand in the North American market. With a combination of a robust gaming culture, a passion for motorsports, and advancements in technology, the demand for racing simulators continues to grow steadily in North America.

Key Target Audience:
• Gaming Enthusiasts
• Professional Racing Teams
• Esports Organizations
• Racing Game Developers
• Simulation Software Companies

List of the Key Players Profiled in the Report Includes:
• CXC Simulations
• Trak Racer
• Next Level Racing
• D-Box Technologies, Inc.
• Vi-Grade GmbH
• Cruden B.V.
• AB Dynamics Plc
• Cranfield Simulation
• Simxperience
• Simworx Pty Ltd.

Recent Developments:
• In November 2023, VI-grade GmbH introduced the DiM300 Driving Simulator, an upgraded version of its highly acclaimed DiM DYNAMIC Driving Simulator Technology. This cutting-edge simulator represents the latest advancement in VI-grade's range of comprehensive simulators, building upon the success of the award-winning DiM150 and DiM250 models.

Market Segmentation:
The research report includes in-depth coverage of the industry analysis with size, share, and forecast for the below segments:

Market by, Simulator Type:
• Compact/ Entry-Level Simulator
• Medium-level Simulator
• Full-Scale Simulator

Market by, Vehicle Type:
• Passenger Car
• Commercial Vehicle

Market by, Offering:
• Hardware
• Software

Market by, Component:
• Cockpits
• Gearbox Shifters
• Monitor Stand
• Pedal Sets
• Seats
• Steering Wheel
• Other Components

Market by, Sales Channel:
• Online
• Offline

Market by, Application:
• Commercial
• Home/Personal Use

Market by, Geography:
The racing simulator market report also analyzes the major geographic regions and countries of the market. The regions and countries covered in the study include:
• North America (The United States, Canada, Mexico), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, Rest of Europe), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• South America (Brazil, Argentina, Chile, Rest of South America), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Middle East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, Iran, South Africa, Rest of Middle East & Africa), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis

Scope of the Report:
The report “Global Racing Simulator Market: Industry Analysis, Opportunities and Forecast up to 2030” by Diligence Insights provides a detailed analysis of the present market and future outlook with market estimates and forecasts for all specified segments, encompassing both global and regional perspectives as outlined within the research framework. The study includes historical market data for the years 2022, 2023 and offers revenue estimations for 2024, and project forecasts spanning from 2025 to 2030. It places significant emphasis on the examination of market trends, key industry participants, supply chain developments, technological advancements, pivotal milestones, and prospective strategies. Comprehensive market assessments are carried out across major geographic regions, including North America, Europe, Asia Pacific, South America, and Middle East & Africa. As such, this report constitutes a valuable resource for current industry stakeholders, newcomers to the field, and potential investors.

The study offers an in-depth market analysis, drawing insights from industry experts across the value chain. A special focus has been made on 25 countries, including the United States, Canada, Mexico, the United Kingdom, Germany, Spain, France, Italy, China, Brazil, Saudi Arabia, and South Africa, among others. The market data has been meticulously collected through extensive primary interviews and comprehensive secondary research. Market size determination is rooted in the revenue generated from sales across all the specified segments and sub-segments as defined within the research scope. The market sizing analysis includes both top-down and bottom-up approaches for data validation and accuracy measures.

The report offers insights into the following aspects:
• Analysis of major market trends, factors driving, restraining, threatening, and providing opportunities for the market.
• Analysis of the market structure by identifying various segments and sub-segments of the market.
• Understand the revenue forecast of the market for North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
• Analysis of opportunities by identification of high-growth segments/revenue pockets in the market.
• Understand major player profiles in the market and analyze their business strategies.
• Understand competitive developments such as joint ventures, alliances, mergers and acquisitions, and new product launches in the market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Market Introduction
1.1 Market Definition
1.2 Research Scope and Segmentation
1.3 Stakeholders
1.4 List of Abbreviations

2 Executive Summary

3 Research Methodology
3.1 Identification of Data
3.2 Data Analysis
3.3 Verification
3.4 Data Sources
3.5 Assumptions

4 Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Market Opportunities
4.4 Market Challenges


5 Porter's Five Force Analysis
5.1 Bargaining Power of Suppliers
5.2 Bargaining Power of Buyers
5.3 Threat of New Entrants
5.4 Threat of Substitutes
5.5 Competitive Rivalry in the Market

6 Global Racing Simulator Market by, Simulator Type
6.1 Overview
6.2 Compact/ Entry-Level Simulator
6.3 Medium-level Simulator
6.4 Full-Scale Simulator

7 Global Racing Simulator Market by, Vehicle Type
7.1 Overview
7.2 Passenger Car
7.3 Commercial Vehicle

8 Global Racing Simulator Market by, Offering
8.1 Overview
8.2 Hardware
8.3 Software

9 Global Racing Simulator Market by, Component
9.1 Overview
9.2 Cockpits
9.3 Gearbox Shifters
9.4 Monitor Stand
9.5 Pedal Sets
9.6 Seats
9.7 Steering Wheel
9.8 Other Components

10 Global Racing Simulator Market by, Sales Channel
10.1 Overview
10.2 Online
10.3 Offline

11 Global Racing Simulator Market by, Application
11.1 Overview
11.2 Commercial
11.3 Home/Personal Use

12 Global Racing Simulator Market by, Geography
12.1 Overview
12.2 North America
12.2.1 US
12.2.2 Canada
12.2.3 Mexico
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.2 France
12.3.3 UK
12.3.4 Italy
12.3.5 Spain
12.3.6 Rest of Europe
12.4 Asia Pacific
12.4.1 China
12.4.2 Japan
12.4.3 India
12.4.4 South Korea
12.4.5 Australia
12.4.6 New Zealand
12.4.7 Rest of Asia Pacific
12.5 South America
12.5.1 Brazil
12.5.2 Argentina
12.5.3 Chile
12.5.4 Rest of South America
12.6 Middle East & Africa
12.6.1 UAE
12.6.2 Saudi Arabia
12.6.3 Qatar
12.6.4 Iran
12.6.5 South Africa
12.6.6 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

14 Company Profiling
14.1 CXC Simulations
14.1.1 Business Overview
14.1.2 Product/Service Offering
14.1.3 Financial Overview
14.1.4 SWOT Analysis
14.1.5 Key Activities
14.2 Trak Racer
14.3 Next Level Racing
14.4 D-Box Technologies, Inc.
14.5 Vi-Grade GmbH
14.6 Cruden B.V.
14.7 AB Dynamics Plc
14.8 Cranfield Simulation
14.9 Simxperience
14.10 Simworx Pty Ltd.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Diligence Insights LLP社はどのような調査会社ですか?


エレクトロニクスと半導体、自動車、情報技術と通信、化学と材料に特に焦点を当て、世界中および主要地域にわたって幅広い市場調査レポートを発行しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/01/24 10:27

157.33 円

164.38 円

197.18 円

ページTOPに戻る