![]() デジタルコマースプラットフォームの市場現状分析と予測(2021-2027年)Digital Commerce Platform Market: Current Analysis and Forecast (2021-2027) デジタルコマースプラットフォーム市場は、2021年から2027年の間に約13%のCAGRを記録すると予想されています。デジタルコマースとは、電子ネットワーク(基本的にはインターネット)を介した商品やサービスの売... もっと見る
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サマリーデジタルコマースプラットフォーム市場は、2021年から2027年の間に約13%のCAGRを記録すると予想されています。デジタルコマースとは、電子ネットワーク(基本的にはインターネット)を介した商品やサービスの売買、または資金やデータの伝送のことを指します。デジタルコマースはインターネットを利用しており、顧客は自分の端末でオンラインストアにアクセスして商品やサービスを閲覧したり、注文したりすることができます。デジタルコマースの需要が高まるにつれ、企業は顧客体験を向上させるために、新しいデジタルビジネスデザインに投資するようになりました。企業は、ソーシャルメディアプラットフォームの利点を活用し、顧客に関するより多くの情報を収集し、顧客満足度を把握することで、より良いサービスを提供しようとしています。デジタル商取引は、アクセシビリティと可視性という点で、顧客体験を一変させました。さらに、ERPのような内部プロセスの変革も進んでおり、取引、サプライチェーン、財務など、さまざまなプロセスの処理方法を変革しています。スマートフォン、タブレット、ブロードバンド接続の増加は、近い将来、世界のデジタルコマースプラットフォーム市場の成長をサポートすると予想されます。例えば、OECDによると、2021年の世界の固定ブロードバンド接続数は約4億7200万である。インドなどの新興国では、主に携帯端末の普及がオンライン販売の原動力となっています。市場の大半を占めるのは、Shopify inc.SAP SE、Oracle Corporation、Magento Commerce、Salesforce.com Inc.、WooCommerce、Sitecore Kentico Software、Unilog Content Solutions Pvt Ltd、IBM Corporation。 報告書に記載された洞察 "ビジネスモデルのうち、B to Cカテゴリーは2020年の市場で過半数のシェアを占める" ビジネスモデルに基づき、市場は、B to C、Consumer to Business、B to B、Consumer to Consumer、その他に分類されます。BtoCセグメントは、デジタルコマースにおいて非常に好まれるビジネスモデルであり、市場全体の売上を占めている。この成長の主な理由は、従来のビジネスソースよりも供給コストが低く、導入が容易であることです。 "展開のうち、オンプレミスが予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想される" デプロイメントに基づき、市場はクラウドとオンプレミスに区分されます。クラウド分野は、予測期間中に高いCAGRを達成すると予想されます。クラウドサービスに対する需要の高まりは、クラウドサービスの費用対効果の高さに起因しています。企業は、不要なハードウェアや堅固なオンプレミス資産を排除し、独自のビジネス要件に応じたコンピューティングリソースの適正化を容易に行うことができるからです。さらに、クラウドベースのソリューションとサービスを統合することで、どこからでもアクセスできるため、企業は運用コストを大幅に削減することができます。 「閲覧方法のうち、モバイル/タブレットが予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想される。 ブラウジング方法に基づき、市場はデスクトップ/ラップトップとモバイル/タブレットに区分されます。モバイル/タブレット市場は、予測期間中に飛躍的に成長すると予想されます。モバイル/タブレット端末の普及は、消費者の嗜好の変化、人口の増加、インターネット接続や携帯電話の低価格化が世界中で進んでいることに起因しているものと思われます。手頃な価格のスマートフォンやインターネット接続の出現は、デジタルコマースの小売需要の増加をもたらす主な要因であり、技術の進歩により、スマートフォンなどの電子機器を購入できる人の数は過去数年間で大幅に増加しました。また、インターネットへのアクセスもここ数年で急増したため、より多くの人々がオンラインで買い物をすることができるようになりました。このような背景から、Eコマースをはじめとするデジタル産業が拡大し、デジタルコマースソリューションの需要が高まっています。 "決済方法のうち、カード決済が予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想される" 決済モデルに基づいて、市場はカード決済、銀行振込、デジタルウォレット、現金決済、暗号通貨に区分されます。カード決済は、主にセキュリティの観点から、予測期間中に大きく成長すると予想されています。カード決済には、不正行為を減らすために、チップ技術などの強化されたセキュリティ機能が搭載されていることが多いです。さらに、カード決済には、利便性、幅広い受容性、報酬、特典などの他の利点があり、予測期間中に市場を牽引することが期待されます。 「エンドユーザーの中では、ファッションとアパレルが予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想される。 エンドユーザーに基づき、市場は食品・飲料、ファッション・アパレル、健康・美容、エレクトロニクス、自動車、家庭・家具メディア・エンターテインメントその他に区分されます。ファッション・アパレル分野は、衣料品やバッグ・アクセサリーのオンラインショッピングの普及により、デジタルコマースプラットフォーム市場で大きなシェアを占めると予想されます。さらに、インターネットの普及が売上高を伸ばす主要な要因となっています。衣料品小売業者は、デジタルへの参入障壁が低いため、消費者層を広げるためにオンラインプラットフォームを採用しています。 「北米は予測期間中に大きな成長を遂げるだろう。 デジタルコマースプラットフォームの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、北米以外)、欧州(ドイツ、フランス、スペイン、英国、欧州以外)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、アジア太平洋以外)、その他の国々における世界的な存在に基づき分析されています。北米は、需要量と売上高で市場をリードしています。北米のデジタルコマースプラットフォーム市場は、予測期間内に大きなCAGRを記録すると予測されています。この地域は、スマートフォンや高速データネットワーク、インターネットサービスの利用が多く、デジタルメディアユーザーが大量に存在することがその要因となっています。この地域は現在、世界のデジタルコマースプラットフォーム市場において、B2Bビジネスモデル分野で驚異的な成長を見せており、北米の小売分野はすでに市場関係者にとって重要な収益源となっています。 本レポートを購入する理由 - この調査には、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場規模および予測分析が含まれています。 - 本レポートでは、業界全体のパフォーマンスを一目で確認することができます。 - 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡張戦略、最近の開発に重点を置いた、著名な業界同業者の詳細な分析が含まれています。 - 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要トレンド、機会について詳細に検証しています。 - 本調査では、さまざまなセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。 - 地域レベルの深堀り分析 カスタマイズオプション: デジタルコマースプラットフォーム市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。この他にも、UMIはお客様独自のビジネスニーズがあることを理解しており、お客様の要件に完全に適合するレポートを入手するために、お気軽にお問い合わせください。 目次1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Digital Commerce Platform Market 2.2. Research Methodology of the Digital Commerce Platform Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 IMPACT OF COVID-19 ON THE DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET 6 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY BUSINESS MODEL 7.1. Business to consumer 7.2. Consumer to business 7.3. Business to business 7.4. Consumer to consumer 7.5. Others 8 MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT 8.1. Cloud 8.2. On-Premises 9 MARKET INSIGHTS BY BROWSING METHOD 9.1. Desktop/laptops 9.2. Mobile/Tablets 10 MARKET INSIGHTS BY PAYMENT METHOD 10.1. Card Payments 10.2. Bank Transfers 10.3. Digital Wallets 10.4. Cash Payments 10.5. Cryptocurrency 11 MARKET INSIGHTS BY END-USE 11.1. Food & Beverages 11.2. Fashion & Apparels 11.3. Health & Beauty 11.4. Electronics 11.5. Automotive 11.6. Home & Furniture 11.7. Media & Entertainment 11.8. Others 12 MARKET INSIGHTS BY REGION 12.1. North America 12.1.1. U.S. 12.1.2. Canada 12.1.3. Rest of North America 12.2. Europe 12.2.1. Germany 12.2.2. U.K. 12.2.3. France 12.2.4. Italy 12.2.5. Spain 12.2.6. Rest of Europe 12.3. Asia-Pacific 12.3.1. China 12.3.2. Japan 12.3.3. India 12.3.4. Rest of Asia-Pacific 12.4. Rest of World 13 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET DYNAMICS 13.1. Market Drivers 13.2. Market Challenges 13.3. Impact Analysis 14 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET OPPORTUNITIES 15 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET TRENDS 16 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 16.1. Demand Side Analysis 16.2. Supply Side Analysis 17 VALUE CHAIN ANALYSIS 18 COMPETITIVE SCENARIO 18.1. Competitive Landscape 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 19 COMPANY PROFILED 19.1. Shopify Inc. 19.2. SAP SE 19.3. Oracle 19.4. Adobe 19.5. Salesforce Inc. 19.6. WooCommerce 19.7. Sitecore 19.8. Kentico Software 19.9. Unilog, Inc. 19.10. IBM Corporation 20 DISCLAIMER
SummaryThe Digital Commerce Platform market is expected to register a CAGR of around 13% over the period of 2021-2027. Digital commerce is the buying and selling of goods and services, or the transmitting of funds or data, over an electronic network, basically on the internet. Digital commerce is powered by the internet, where customers can access an online store to browse through, and place orders for products or services via their own devices. Increasing demand for digital commerce has prompted enterprises to invest in new digital business designs, in order to enhance customer experience. Companies are exploiting the benefits of social media platforms, in order to gather more information about customers and serve them better by understanding customer satisfaction. Digital commerce has transformed customer experience in terms of accessibility and visibility. Moreover, organizations are transforming internal processes such as ERP which has transformed the way organizations were handling various transactional, supply chain, and financial processes. An increasing number of smartphones, tablets, and broadband connections is expected to support the growth of the global digital commerce platform market in the near future. For instance, according to the OECD, there were around 472 million fixed broadband connections worldwide in the year 2021. In emerging countries such as India online sales are primarily driven by the growing adoption of portable devices. Table of Contents1 MARKET INTRODUCTION1.1. Market Definitions 1.2. Main Objective 1.3. Stakeholders 1.4. Limitation 2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION 2.1. Research Process of the Digital Commerce Platform Market 2.2. Research Methodology of the Digital Commerce Platform Market 2.3. Respondent Profile 3 MARKET SYNOPSIS 4 EXECUTIVE SUMMARY 5 IMPACT OF COVID-19 ON THE DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET 6 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET REVENUE, 2020-2028F 7 MARKET INSIGHTS BY BUSINESS MODEL 7.1. Business to consumer 7.2. Consumer to business 7.3. Business to business 7.4. Consumer to consumer 7.5. Others 8 MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT 8.1. Cloud 8.2. On-Premises 9 MARKET INSIGHTS BY BROWSING METHOD 9.1. Desktop/laptops 9.2. Mobile/Tablets 10 MARKET INSIGHTS BY PAYMENT METHOD 10.1. Card Payments 10.2. Bank Transfers 10.3. Digital Wallets 10.4. Cash Payments 10.5. Cryptocurrency 11 MARKET INSIGHTS BY END-USE 11.1. Food & Beverages 11.2. Fashion & Apparels 11.3. Health & Beauty 11.4. Electronics 11.5. Automotive 11.6. Home & Furniture 11.7. Media & Entertainment 11.8. Others 12 MARKET INSIGHTS BY REGION 12.1. North America 12.1.1. U.S. 12.1.2. Canada 12.1.3. Rest of North America 12.2. Europe 12.2.1. Germany 12.2.2. U.K. 12.2.3. France 12.2.4. Italy 12.2.5. Spain 12.2.6. Rest of Europe 12.3. Asia-Pacific 12.3.1. China 12.3.2. Japan 12.3.3. India 12.3.4. Rest of Asia-Pacific 12.4. Rest of World 13 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET DYNAMICS 13.1. Market Drivers 13.2. Market Challenges 13.3. Impact Analysis 14 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET OPPORTUNITIES 15 DIGITAL COMMERCE PLATFORM MARKET TRENDS 16 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS 16.1. Demand Side Analysis 16.2. Supply Side Analysis 17 VALUE CHAIN ANALYSIS 18 COMPETITIVE SCENARIO 18.1. Competitive Landscape 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis 19 COMPANY PROFILED 19.1. Shopify Inc. 19.2. SAP SE 19.3. Oracle 19.4. Adobe 19.5. Salesforce Inc. 19.6. WooCommerce 19.7. Sitecore 19.8. Kentico Software 19.9. Unilog, Inc. 19.10. IBM Corporation 20 DISCLAIMER
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