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政府機関向けクラウドコンピューティング市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測 デプロイメントモード別(パブリッククラウド、プライベートクラウド、ハイブリッドクラウド)、デリバリーモード別(Infrastructure-as-a-Service、Platform-as-a-Service、Software-as-a-Service)、アプリケーション別(サーバー&ストレージ、ディザスタリカバリ/データバックアップ、セキュリティ&コンプライアンス、アナリティクス、コンテンツ管理)、地域別、競合別セグメント、2019-2029F


Government Cloud Computing Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast Segmented By Deployment Mode (Public Cloud, Private Cloud and Hybrid Cloud), By Delivery Mode (Infrastructure-as-a-Service, Platform-as-a-Service and Software-as-a-Service), By Application (Server & Storage, Disaster Recovery/Data Backup, Security & Compliance, Analytics and Content Management), By Region and Competition, 2019-2029F

世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の2023年の市場規模は320億6,000万米ドルで、2029年までの予測期間の年平均成長率は15.59%と堅調な成長が予測されている。世界各国の政府は、公共サービスの強... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年7月26日 US$4,900
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サマリー

世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の2023年の市場規模は320億6,000万米ドルで、2029年までの予測期間の年平均成長率は15.59%と堅調な成長が予測されている。世界各国の政府は、公共サービスの強化、業務の合理化、全体的な効率性の向上を目指し、デジタルトランスフォーメーションを取り入れている。クラウドコンピューティングは、迅速な展開とイノベーションに必要な俊敏性と拡張性を提供することで、こうした取り組みにおいて中心的な役割を果たしている。政府機関はクラウドサービスを活用して、レガシーシステムを近代化し、新たなテクノロジーを採用し、より迅速で市民中心のIT環境を構築している。
主な市場促進要因
コスト効率とリソースの最適化
世界の政府機関向けクラウド・コンピューティング市場は、世界中の政府機関でコスト効率とリソースの最適化に対するニーズがますます高まっていることに後押しされている。従来のオンプレミス型ITインフラストラクチャでは、ハードウェア、ソフトウェア、メンテナンスに多額の設備投資が必要となることが多い。これに対し、クラウド・コンピューティングは、資本集約的なモデルから、費用対効果の高い従量課金の運用モデルへの移行を可能にする。
クラウド・コンピューティングにより、政府機関は大規模な物理的ハードウェアを必要としないため、インフラストラクチャーの初期費用を削減することができる。その代わりに、クラウドサービスの拡張性を活用して、消費したリソースに対してのみ料金を支払うことができる。予算の制約に直面し、リソースの効率的な配分を目指す政府機関にとって、この柔軟性は極めて重要である。さらに、クラウド・サービスの一元管理により、コンピューティング・リソースの有効活用が可能になり、アイドル時間が短縮され、全体的な効率が最大化される。
クラウド・コンピューティングには、自動更新とメンテナンスという利点があり、政府のITチームの負担を軽減する。これにより、職員は日常的な保守活動に貴重な時間を費やすよりも、より戦略的なタスクに集中することができる。政府が財政責任と業務効率を優先し続ける中、クラウド・コンピューティングの費用対効果という側面は、クラウド・サービス採用の重要な原動力であり続けている。
データ・セキュリティとコンプライアンスの強化
サイバー脅威の増大と厳しいデータ保護規制が顕著な時代において、世界各国の政府は、高度なセキュリティ機能とコンプライアンス機能を備えたクラウド・コンピューティングに注目している。世界政府機関向けクラウド・コンピューティング市場の成長の2つ目の原動力は、強固なデータ・セキュリティの必須ニーズである。
大手クラウドサービスプロバイダーは、最先端のセキュリティ技術に多額の投資を行い、高度な暗号化プロトコル、ID・アクセス管理ツール、包括的なセキュリティフレームワークを採用している。これらの対策は、政府の機密データを不正アクセス、サイバー攻撃、データ漏洩から守るのに役立つ。クラウドプロバイダーはまた、厳格なコンプライアンス認証を受けており、政府機関が規制要件を満たし、最高水準のデータ保護を維持できることを保証しています。
クラウド・サービスにより、政府機関はセキュリティ・ポリシーを一元化し、合理化することができます。リアルタイムの監視、脅威の検出、自動化された対応メカニズムなどの機能により、政府機関は積極的にリスクを軽減し、セキュリティ・インシデントに迅速に対応することができる。政府がデータ資産のセキュリティと完全性を優先する中、クラウド・コンピューティングの導入は戦略上不可欠なものとなっている。
デジタル変革への取り組み
世界各国の政府は、公共サービスの強化、市民エンゲージメントの向上、業務効率の向上を実現する手段として、デジタルトランスフォーメーションを取り入れています。クラウドコンピューティングは、こうした野心的なデジタルトランスフォーメーションへの取り組みを実現する基本的な手段として機能し、世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の成長を支える3つ目の原動力となっている。
クラウドサービスは、デジタルトランスフォーメーションの取り組みをサポートするために必要な俊敏性と拡張性を提供する。政府機関は、アプリケーションやサービスを迅速に導入・拡張できるため、革新的なソリューションの市場投入までの時間を短縮できる。この俊敏性は、進化する市民のニーズや技術の進歩に対応する上で特に重要である。
クラウド・コンピューティングは、異なる政府省庁間のコラボレーションと情報共有を促進する。クラウドベースのサービスをシームレスに統合することで、より相互接続性の高い政府エコシステムが実現し、より良いコミュニケーションと連携が促進される。政府がITインフラを近代化し、より俊敏で応答性の高い公共サービスを提供しようと努める中、クラウド・コンピューティングの導入は、こうした変革目標の達成に不可欠なものとなっている。
主な市場課題
セキュリティとプライバシーに関する懸念
クラウドサービスプロバイダーによって高度なセキュリティ対策が実施されているにもかかわらず、セキュリティとプライバシーに関する懸念は、世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場にとって依然として大きな課題となっている。政府は、市民情報から国家安全保障の詳細に至るまで、膨大な量の機密データを扱っている。クラウドにデータが集中することで、サイバー脅威や不正アクセスの標的になる可能性がある。
重要な懸念事項のひとつは、国家安全保障や市民の信頼に深刻な影響を及ぼしかねないデータ漏洩や漏えいのリスクである。政府は、クラウド・コンピューティングの利点を活用することと、最高水準のデータ・セキュリティを確保することの微妙なバランスをうまく調整しなければならない。不正アクセスやサイバー攻撃への懸念は、意思決定者が重要な情報を保護する責任と格闘する中で、政府におけるクラウドサービスの導入を妨げる可能性がある。
データプライバシーをめぐる世界的な規制の状況は急速に進化しており、新しい法律や規制によって、組織がデータを管理・保護する方法について、より厳しい要件が課されている。クラウドサービスを活用する政府機関は、複雑なコンプライアンス基準の網の目をくぐり抜け、クラウドプロバイダーが地域や国際的なデータ保護規制を遵守していることを確認する必要があります。
政府機関のクラウド・コンピューティング分野におけるセキュリティとプライバシーの懸念に対処するには、セキュリティ技術の継続的な革新、強固な暗号化手法、潜在的な脅威の特定と緩和のための積極的なアプローチが必要です。クラウドベースの政府サービスのセキュリティに対する国民の信頼を確立し、維持することは、業界の関係者が協力して取り組まなければならない継続的な課題である。
レガシーシステムの統合と相互運用性
政府は多くの場合、数十年とは言わないまでも、何年も前から導入されているレガシーITシステムに取り組んでいる。こうしたレガシー・システムと最新のクラウド・インフラを統合することは、世界の政府機関向けクラウド・コンピューティング市場にとって大きな課題となっている。多くの政府機関は時代遅れのソフトウェアやハードウェアで運用されているため、クラウド・コンピューティングへの移行は複雑なプロセスとなっている。
レガシーシステムは通常、特定のアーキテクチャと技術で設計されているため、クラウド環境とシームレスに連携できない可能性がある。相互運用性の欠如は、クラウドサービスの円滑な統合を妨げ、互換性の問題、データのサイロ化、全体的な効率の低下を招く。政府は、一貫性のある相互接続されたITランドスケープを確保するために、既存システムの適合や近代化に時間、リソース、専門知識を投資する必要がある。
相互運用性の課題は、技術的な領域にとどまらず、データ形式、通信プロトコル、さらには組織文化に関わる問題にも及んでいる。こうしたハードルを克服するには、各政府機関固有の要件を考慮し、クラウド導入戦略の中核として相互運用性を優先する戦略的アプローチが必要です。
この課題に対処するため、政府はレガシーシステムの評価、近代化ロードマップ、既存のインフラとクラウドベースのソリューション間のシームレスな相互運用性を確保するための明確な戦略を含む包括的な移行計画を策定する必要があります。
法規制への対応
法規制コンプライアンスという複雑な状況を乗り切ることは、世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場にとって永遠の課題である。政府は、データ保護、プライバシー、情報ガバナンスに関する無数の法律や規制を遵守しなければならない。クラウド・コンピューティングの国境を越えた性質は、法的枠組みが異なる管轄区域でデータが保存または処理される可能性があるため、さらに複雑なレイヤーを追加します。
政府機関は、法的な複雑化を防ぎ、国民の信頼を維持するために、クラウド・サービス・プロバイダーが地域や国際的な規制に準拠していることを確認しなければならない。そのためには、法的状況を十分に理解し、データがクラウドでどのように扱われるかについて市民と透明性のあるコミュニケーションを図る必要がある。
欧州の一般データ保護規則(GDPR)のようなデータ保護法の進化や、他の地域での新たな規制の可能性は、政府機関がコンプライアンスを維持することを困難にしている。クラウドプロバイダーが強固なコンプライアンス対策を講じ、規制環境の変化に対応できるようにすることは、政府機関向けクラウドコンピューティング分野で持続的な成功を収める上で極めて重要である。
この課題に対処するため、政府は法律の専門家、規制機関、クラウドサービスプロバイダーと緊密に連携し、包括的なコンプライアンスの枠組みを確立し、維持する必要がある。これには、定期的な監査、ポリシーの更新、利害関係者との積極的な関与などが含まれ、政府向けクラウドサービスが刻々と変化する法的環境に適合していることを確認する必要がある。
主な市場動向
耐障害性とベンダーの多様性を高めるマルチクラウドの採用
世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場における注目すべきトレンドの1つは、政府機関によるマルチクラウド戦略の採用が増加していることである。マルチクラウドとは、さまざまなコンピューティング・ニーズを満たすために複数のクラウド・サービス・プロバイダーを利用することで、政府機関に弾力性、柔軟性、ベンダーの多様性を提供する。
政府機関は、単一のクラウド・プロバイダーへの依存を避けることの戦略的メリットを認識している。複数のプロバイダーのサービスを活用することで、政府は潜在的な停電、サービスの中断、価格モデルの変更に伴うリスクを軽減することができる。このアプローチにより、システム全体の回復力が強化され、1つのクラウドプロバイダーに問題が発生した場合でも、業務の継続性が確保される。
マルチクラウド戦略により、政府はパフォーマンス、セキュリティ、コンプライアンスなどの特定の要件に基づいて、さまざまなプロバイダーから最適なサービスを選択できる。この柔軟性により、政府はさまざまな省庁の多様なニーズに合わせてクラウド環境をカスタマイズできる。
マルチクラウド・アプローチにおけるベンダーの多様性は、クラウド・サービス・プロバイダー間の健全な競争を促進し、より優れたサービス提供、価格設定モデル、イノベーションにつながる可能性がある。政府は、プロバイダー間を切り替えるオプションを持つことで、より有利な条件で交渉することができ、政府クラウドコンピューティング分野における買い手市場を促進することができる。
世界の政府機関向けクラウド・コンピューティング市場が成熟するにつれ、マルチクラウドの採用傾向は続くと予想され、政府はパフォーマンスを最適化し、セキュリティを強化し、中断のないサービス提供を保証するために、ワークロードを戦略的にさまざまなクラウド環境に分散させるようになる。
エッジコンピューティングの統合によるパフォーマンスの向上と遅延の削減
世界の政府機関向けクラウド・コンピューティング市場を形成するもう1つの重要なトレンドは、重要な政府機関向けアプリケーションのパフォーマンスを強化し、待ち時間を短縮するためのエッジ・コンピューティングの統合です。エッジ・コンピューティングでは、データ生成源に近い場所でデータを処理することで、集中型クラウド処理の必要性を減らし、待ち時間を最小限に抑えます。
政府機関では、監視、緊急対応、IoT(モノのインターネット)実装などのアプリケーションで、リアルタイムデータへの依存度が高まっています。エッジ・コンピューティングは、これらの機関がデータを収集した地点の近くでローカルにデータを処理・分析することを可能にし、応答時間の短縮と意思決定の改善をもたらします。
例えば、スマートシティ構想では、エッジコンピューティングを採用してセンサーやデバイスからのデータをリアルタイムで処理し、状況の変化に即座に対応できるようにすることができます。自然災害やセキュリティ事件などの緊急事態では、エッジコンピューティングが発生源での迅速なデータ分析を促進し、政府当局による迅速で情報に基づいた意思決定を可能にする。
エッジコンピューティングとクラウドサービスの統合は、特に遠隔地やサービスが十分でない地域における帯域幅の制限や接続性の課題に関する懸念にも対処する。コンピューティング・リソースをエンドユーザーの近くに分散することで、政府はネットワーク・パフォーマンスを最適化し、重要なアプリケーションへの信頼性の高いアクセスを確保することができます。
低遅延で高性能なアプリケーションへの需要が高まり続ける中、エッジコンピューティングとクラウドサービスを統合するトレンドは、世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場でさらに普及する見通しだ。各国政府は、エッジ環境とクラウド環境のシームレスな連携を可能にするインフラやテクノロジーに投資し、効率的で迅速な公共サービスの新たな可能性を切り開くことになるだろう。
セグメント別インサイト
アプリケーションインサイト
2023年は、サーバー&ストレージ分野が市場を支配した。世界中の政府機関がITインフラの近代化にますます注力しており、サーバー&ストレージセグメントはこの変革において極めて重要な役割を果たしている。政府機関におけるクラウド・コンピューティングの採用には、従来のオンプレミス型のサーバーやストレージから、クラウド・サービス・プロバイダーが提供する拡張性、柔軟性、コスト効率の高いソリューションへの移行が含まれることが多い。
クラウドベースのストレージ・ソリューションは、その拡張性、アクセシビリティ、費用対効果の高さから、政府部門で脚光を浴びている。政府はクラウド・ストレージを活用することで、さまざまな部門や機関から発生する膨大な量のデータを効率的に管理・保存している。この傾向は、シームレスな情報共有とコラボレーションを可能にする、一元化された安全なデータ・リポジトリの必要性によってもたらされている。
サーバー&ストレージ分野の仮想化技術は、リソース利用の最適化に大きく貢献している。政府機関は、より高い効率を達成し、物理的なハードウェア要件を削減し、全体的なパフォーマンスを向上させるために、仮想サーバーとストレージを導入している。この傾向は、柔軟性を高め、変化する需要への対応力を高めるために、インフラを仮想化する業界全体の動きと一致している。
政府機関の中には、サーバー&ストレージ分野でハイブリッドクラウドやマルチクラウド戦略を採用しているところもある。このアプローチでは、オンプレミス、プライベートクラウド、パブリッククラウドのリソースを組み合わせて利用する。政府機関は、クラウドベースのサーバーおよびストレージ・ソリューションの拡張性と柔軟性を活用しながら、特定のセキュリティ、コンプライアンス、データ主権要件に対処するためにハイブリッド・モデルを選択する場合がある。
地域別の洞察
2023年には北米が圧倒的な地域となり、最大の市場シェアを占めている。北米の政府部門におけるクラウドコンピューティングの導入は、政府のさまざまな取り組みや政策によって後押しされてきた。例えば、米国連邦政府は「クラウドファースト」政策を積極的に推進しており、新たなIT導入を検討する際にはクラウドソリューションを優先するよう各省庁に奨励している。この方針は、効率性の向上、コストの削減、IT機能全体の強化を目的としている。
オンプレミスとクラウド・ソリューションを組み合わせたハイブリッド・クラウドの導入は、北米の政府機関向けクラウド・コンピューティングの状況で人気を博している。政府機関は、クラウドサービスが提供する柔軟性と拡張性を活用しながら、特定のセキュリティ、コンプライアンス、データレジデンシー要件に対応するために、ハイブリッドモデルを選択することが多い。
北米の政府機関向けクラウド・コンピューティング市場では、セキュリティとコンプライアンスが最重要課題となっている。政府機関は機密データを扱うため、その保護の確保は最優先事項である。この地域のクラウドサービスプロバイダーは、政府機関のクライアントの厳しい要件を満たすために、高度なセキュリティ対策、暗号化、コンプライアンス認証に多額の投資を行っている。
クラウド・コンピューティングの採用は連邦政府機関だけにとどまらず、北米各地の州政府や地方自治体もクラウド・ソリューションを採用している。多くの州では、市民サービスの向上、業務の合理化、異なる政府機関間の連携強化のために、クラウドベースのサービスを導入している。
北米の政府部門におけるクラウド導入の推進には、官民パートナーシップが重要な役割を果たしている。政府機関と民間のクラウドサービスプロバイダーが協力することで、ニーズに合わせたソリューションの開発が促進され、特定のニーズに対応し、クラウド導入におけるベストプラクティスの実施が確実になる。
北米の政府機関では、業界に特化したクラウド・ソリューションの検討が進んでいる。医療、防衛、教育、その他の部門向けにカスタマイズされたソリューションは、各業界特有の要件やコンプライアンス基準を満たすように設計されている。この傾向は、画一的なクラウド・ソリューションでは政府機関の多様なニーズに十分に対応できない可能性があるとの認識が広がっていることを反映している。
北米は、人工知能(AI)、機械学習(ML)、データ分析など、先進的なクラウド技術の導入で最先端を走っている。政府機関はこれらのテクノロジーを活用して意思決定を強化し、市民サービスを向上させ、管理する膨大なデータから実用的な知見を導き出している。
結論として、北米は依然として世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場を牽引する主要地域である。クラウドコンピューティングの採用は、政府の政策、セキュリティとコンプライアンスへの注力、ハイブリッドモデルの採用、継続的なイノベーションへのコミットメントによって推進されている。
主な市場プレイヤー
- アマゾン ウェブ サービス
- CGI Inc.
- シスコシステムズ
- デル・テクノロジーズ
- IBMコーポレーション
- マイクロソフト株式会社
- ネットアップ株式会社
- オラクル・コーポレーション
- ラックスペース・テクノロジー
レポートの範囲
本レポートでは、世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 政府機関向けクラウドコンピューティング市場:展開モード別
o パブリッククラウド
o プライベートクラウド
o ハイブリッドクラウド
- 政府機関向けクラウドコンピューティング市場:提供モード別
o インフラストラクチャ・アズ・ア・サービス
o プラットフォーム・アズ・ア・サービス
o Software-as-a-Service
- 政府機関向けクラウドコンピューティング市場:用途別
o サーバーとストレージ
o ディザスタリカバリ/データバックアップ
o セキュリティとコンプライアンス
o 分析
o コンテンツ管理
- 政府機関向けクラウドコンピューティング市場、地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
§ オランダ
§ ベルギー
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ オーストラリア
§ 韓国
§ タイ
§ マレーシア
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
§ チリ
中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データを用いて、世界の政府クラウドコンピューティング市場レポートを作成し、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.サービス概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主要市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップアプローチ
2.6.2.トップダウンアプローチ
2.7.市場規模・市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブサマリー
4.COVID-19が世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場に与える影響
5.顧客の声
6.世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の概要
7.世界の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.導入形態別(パブリッククラウド、プライベートクラウド、ハイブリッドクラウド)
7.2.2.デリバリーモード別(Infrastructure-as-a-Service、Platform-as-a-Service、Software-as-a-Service)
7.2.3.アプリケーション別(サーバー&ストレージ、ディザスタリカバリ/データバックアップ、セキュリティ&コンプライアンス、アナリティクス、コンテンツ管理)
7.2.4.地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
7.3.企業別(2023年)
7.4.市場マップ
8.北米の政府機関向けクラウドコンピューティング市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.展開モード別
8.2.2.デリバリーモード別
8.2.3.アプリケーション別
8.2.4.国別
8.3.北米国別分析
8.3.1.米国政府クラウドコンピューティング市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.展開モード別
8.3.1.2.2.デリバリーモード別
8.3.1.2.3.アプリケーション別
8.3.2.カナダ政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額別
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.展開モード別
8.3.2.2.2.デリバリーモード別
8.3.2.2.3.アプリケーション別
8.3.3.メキシコ政府機関のクラウドコンピューティング市場展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額別
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.展開モード別
8.3.3.2.2.配信モード別
8.3.3.2.3.アプリケーション別
9.欧州政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.展開モード別
9.2.2.デリバリーモード別
9.2.3.アプリケーション別
9.2.4.国別
9.3.ヨーロッパ国別分析
9.3.1.ドイツ政府クラウドコンピューティング市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.展開モード別
9.3.1.2.2.デリバリーモード別
9.3.1.2.3.アプリケーション別
9.3.2.フランス政府機関のクラウドコンピューティング市場展望
9.3.2.1.市場規模と予測
9.3.2.1.1.金額別
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.展開モード別
9.3.2.2.2.デリバリーモード別
9.3.2.2.3.アプリケーション別
9.3.3.イギリス政府クラウドコンピューティング市場展望
9.3.3.1.市場規模と予測
9.3.3.1.1.金額別
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.展開モード別
9.3.3.2.2.デリバリーモード別
9.3.3.2.3.アプリケーション別
9.3.4.イタリア政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
9.3.4.1.市場規模と予測
9.3.4.1.1.金額別
9.3.4.2.市場シェアと予測
9.3.4.2.1.展開モード別
9.3.4.2.2.配信モード別
9.3.4.2.3.アプリケーション別
9.3.5.スペイン政府機関のクラウドコンピューティング市場展望
9.3.5.1.市場規模と予測
9.3.5.1.1.金額別
9.3.5.2.市場シェアと予測
9.3.5.2.1.展開モード別
9.3.5.2.2.デリバリーモード別
9.3.5.2.3.アプリケーション別
9.3.6 オランダ政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
9.3.6.1.市場規模と予測
9.3.6.1.1.金額別
9.3.6.2.市場シェアと予測
9.3.6.2.1.展開モード別
9.3.6.2.2.配信モード別
9.3.6.2.3.アプリケーション別
9.3.7.ベルギー政府機関のクラウドコンピューティング市場展望
9.3.7.1.市場規模と予測
9.3.7.1.1.金額別
9.3.7.2.市場シェアと予測
9.3.7.2.1.展開モード別
9.3.7.2.2.デリバリーモード別
9.3.7.2.3.アプリケーション別
10.南米の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.展開モード別
10.2.2.配信モード別
10.2.3.アプリケーション別
10.2.4.国別
10.3.南アメリカ国別分析
10.3.1.ブラジル政府向けクラウドコンピューティング市場の展望
10.3.1.1.市場規模と予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.展開モード別
10.3.1.2.2.デリバリーモード別
10.3.1.2.3.アプリケーション別
10.3.2.コロンビアの政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
10.3.2.1.市場規模と予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.展開モード別
10.3.2.2.2.デリバリーモード別
10.3.2.2.3.アプリケーション別
10.3.3.アルゼンチンの政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
10.3.3.1.市場規模と予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.展開モード別
10.3.3.2.2.デリバリーモード別
10.3.3.2.3.アプリケーション別
10.3.4.チリ政府向けクラウドコンピューティング市場の展望
10.3.4.1.市場規模と予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.展開モード別
10.3.4.2.2.配信モード別
10.3.4.2.3.アプリケーション別
11.中東・アフリカの政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.展開モード別
11.2.2.配信モード別
11.2.3.アプリケーション別
11.2.4.国別
11.3.中東・アフリカ国別分析
11.3.1.サウジアラビアの政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
11.3.1.1.市場規模と予測
11.3.1.1.1.金額ベース
11.3.1.2.市場シェアと予測
11.3.1.2.1.展開モード別
11.3.1.2.2.デリバリーモード別
11.3.1.2.3.アプリケーション別
11.3.2.UAE政府機関のクラウドコンピューティング市場展望
11.3.2.1.市場規模と予測
11.3.2.1.1.金額ベース
11.3.2.2.市場シェアと予測
11.3.2.2.1.展開モード別
11.3.2.2.2.デリバリーモード別
11.3.2.2.3.アプリケーション別
11.3.3.南アフリカの政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
11.3.3.1.市場規模と予測
11.3.3.1.1.金額ベース
11.3.3.2.市場シェアと予測
11.3.3.2.1.展開モード別
11.3.3.2.2.デリバリーモード別
11.3.3.2.3.アプリケーション別
11.3.4.トルコ政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
11.3.4.1.市場規模と予測
11.3.4.1.1.金額ベース
11.3.4.2.市場シェアと予測
11.3.4.2.1.展開モード別
11.3.4.2.2.配信モード別
11.3.4.2.3.アプリケーション別
12.アジア太平洋地域の政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.1.市場規模と予測
12.1.1.金額ベース
12.2.市場シェアと予測
12.2.1.展開モード別
12.2.2.配信モード別
12.2.3.アプリケーション別
12.2.4.国別
12.3.アジア太平洋地域国別分析
12.3.1.中国政府向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.1.1.市場規模と予測
12.3.1.1.1.金額ベース
12.3.1.2.市場シェアと予測
12.3.1.2.1.展開モード別
12.3.1.2.2.デリバリーモード別
12.3.1.2.3.アプリケーション別
12.3.2.インド政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.2.1.市場規模と予測
12.3.2.1.1.金額ベース
12.3.2.2.市場シェアと予測
12.3.2.2.1.展開モード別
12.3.2.2.2.デリバリーモード別
12.3.2.2.3.アプリケーション別
12.3.3.日本政府向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.3.1.市場規模と予測
12.3.3.1.1.金額ベース
12.3.3.2.市場シェアと予測
12.3.3.2.1.展開モード別
12.3.3.2.2.配信モード別
12.3.3.2.3.アプリケーション別
12.3.4.韓国政府向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.4.1.市場規模と予測
12.3.4.1.1.金額ベース
12.3.4.2.市場シェアと予測
12.3.4.2.1.展開モード別
12.3.4.2.2.配信モード別
12.3.4.2.3.アプリケーション別
12.3.5.オーストラリア政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.5.1.市場規模と予測
12.3.5.1.1.金額ベース
12.3.5.2.市場シェアと予測
12.3.5.2.1.展開モード別
12.3.5.2.2.デリバリーモード別
12.3.5.2.3.アプリケーション別
12.3.6.タイの政府機関向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.6.1.市場規模と予測
12.3.6.1.1.金額ベース
12.3.6.2.市場シェアと予測
12.3.6.2.1.展開モード別
12.3.6.2.2.配信モード別
12.3.6.2.3.アプリケーション別
12.3.7.マレーシア政府向けクラウドコンピューティング市場の展望
12.3.7.1.市場規模と予測
12.3.7.1.1.金額ベース
12.3.7.2.市場シェアと予測
12.3.7.2.1.展開モード別
12.3.7.2.2.配信モード別
12.3.7.2.3.アプリケーション別
13.市場ダイナミクス
13.1.ドライバー
13.2.課題
14.市場動向
15.企業プロフィール
15.1.アマゾン・ウェブ・サービス
15.1.1.事業概要
15.1.2.主な収益と財務
15.1.3.最近の動向
15.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.1.5.主要製品/サービス
15.2.株式会社CGI
15.2.1.事業概要
15.2.2.主な収益と財務
15.2.3.最近の動向
15.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.2.5.主要製品/サービス
15.3.シスコシステムズ
15.3.1.事業概要
15.3.2.主な収益と財務
15.3.3.最近の動向
15.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.3.5.主要製品/サービス
15.4.デル・テクノロジーズ
15.4.1.事業概要
15.4.2.主な収益と財務
15.4.3.最近の動向
15.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.4.5.主要製品/サービス
15.5.IBMコーポレーション
15.5.1.事業概要
15.5.2.主な収益と財務
15.5.3.最近の動向
15.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.5.5.主要製品/サービス
15.6.マイクロソフト株式会社
15.6.1.事業概要
15.6.2.主な収益と財務
15.6.3.最近の動向
15.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.6.5.主要製品/サービス
15.7.ネットアップ
15.7.1.事業概要
15.7.2.主な売上と財務
15.7.3.最近の動向
15.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.7.5.主要製品/サービス
15.8.オラクル株式会社
15.8.1.事業概要
15.8.2.主な収益と財務
15.8.3.最近の動向
15.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.8.5.主要製品/サービス
15.9.ラックスペース・テクノロジー
15.9.1.事業概要
15.9.2.主な収益と財務
15.9.3.最近の動向
15.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
15.9.5.主要製品/サービス
16.戦略的提言
17.会社概要と免責事項

 

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Summary

Global Government Cloud Computing Market was valued at USD 32.06 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 15.59% through 2029. Governments globally are embracing digital transformation to enhance public services, streamline operations, and improve overall efficiency. Cloud computing plays a central role in these initiatives by providing the agility and scalability required for rapid deployment and innovation. Government agencies leverage cloud services to modernize legacy systems, adopt emerging technologies, and create a more responsive and citizen-centric IT environment.
Key Market Drivers
Cost Efficiency and Resource Optimization
The Global Government Cloud Computing Market is being propelled by the ever-growing need for cost efficiency and resource optimization within government agencies worldwide. Traditional on-premise IT infrastructures often demand substantial capital investments in hardware, software, and maintenance. In contrast, cloud computing enables governments to shift from a capital-intensive model to a more cost-effective, pay-as-you-go operational model.
Cloud computing allows government agencies to reduce upfront infrastructure costs by eliminating the need for extensive physical hardware. Instead, they can leverage the scalable nature of cloud services to pay only for the resources they consume. This flexibility is crucial for government entities facing budget constraints and aiming to allocate resources efficiently. Moreover, the centralized management of cloud services allows for better utilization of computing resources, reducing idle time and maximizing overall efficiency.
Cloud computing offers the advantage of automatic updates and maintenance, reducing the burden on government IT teams. This allows personnel to focus on more strategic tasks rather than spending valuable time on routine maintenance activities. As governments continue to prioritize fiscal responsibility and operational efficiency, the cost-efficiency aspect of cloud computing remains a key driver in the adoption of cloud services.
Enhanced Data Security and Compliance
In an era marked by increasing cyber threats and stringent data protection regulations, governments worldwide are turning to cloud computing for its advanced security features and compliance capabilities. The second driver for the growth of the Global Government Cloud Computing Market is the imperative need for robust data security.
Leading cloud service providers invest heavily in cutting-edge security technologies, employing advanced encryption protocols, identity and access management tools, and comprehensive security frameworks. These measures help safeguard sensitive government data from unauthorized access, cyber attacks, and data breaches. Cloud providers also undergo rigorous compliance certifications, ensuring that government agencies can meet regulatory requirements and maintain the highest standards of data protection.
Cloud services empower government agencies to centralize and streamline their security policies. With features like real-time monitoring, threat detection, and automated response mechanisms, governments can proactively mitigate risks and respond swiftly to security incidents. As governments prioritize the security and integrity of their data assets, the adoption of cloud computing becomes a strategic imperative.
Digital Transformation Initiatives
Governments globally are embracing digital transformation as a means to enhance public services, improve citizen engagement, and increase operational efficiency. Cloud computing serves as a fundamental enabler for these ambitious digital transformation initiatives, constituting the third driver behind the growth of the Global Government Cloud Computing Market.
Cloud services provide the agility and scalability required to support digital transformation efforts. Government agencies can rapidly deploy and scale applications and services, facilitating quicker time-to-market for innovative solutions. This agility is particularly crucial in responding to evolving citizen needs and technological advancements.
Cloud computing facilitates collaboration and information sharing among different government departments and agencies. The seamless integration of cloud-based services enables a more interconnected government ecosystem, fostering better communication and coordination. As governments strive to modernize their IT infrastructures and deliver more agile and responsive public services, the adoption of cloud computing becomes instrumental in achieving these transformational goals.
Key Market Challenges
Security and Privacy Concerns
Despite the advanced security measures implemented by cloud service providers, security and privacy concerns remain a significant challenge for the Global Government Cloud Computing Market. Governments handle vast amounts of sensitive data, ranging from citizen information to national security details. The centralization of data in the cloud creates a potential target for cyber threats and unauthorized access.
One key concern is the risk of data breaches or leaks, which could have severe consequences for national security and citizen trust. Governments must navigate the delicate balance between leveraging the benefits of cloud computing and ensuring the highest standards of data security. The fear of unauthorized access or cyber attacks can impede the adoption of cloud services in government, as decision-makers grapple with the responsibility of safeguarding critical information.
The global regulatory landscape around data privacy is evolving rapidly, with new laws and regulations imposing stricter requirements on how organizations manage and protect data. Government agencies leveraging cloud services need to navigate a complex web of compliance standards and ensure that their cloud providers adhere to regional and international data protection regulations.
Addressing security and privacy concerns in the government cloud computing space requires continuous innovation in security technologies, robust encryption methods, and a proactive approach to identifying and mitigating potential threats. Establishing and maintaining public trust in the security of cloud-based government services is an ongoing challenge that industry stakeholders must address collaboratively.
Legacy System Integration and Interoperability
Governments often grapple with legacy IT systems that have been in place for years, if not decades. The integration of these legacy systems with modern cloud infrastructure poses a significant challenge for the Global Government Cloud Computing Market. Many government agencies operate on outdated software and hardware, making the transition to cloud computing a complex process.
Legacy systems are typically designed with specific architectures and technologies that may not seamlessly align with cloud environments. The lack of interoperability can hinder the smooth integration of cloud services, leading to compatibility issues, data silos, and reduced overall efficiency. Governments need to invest time, resources, and expertise in adapting or modernizing their existing systems to ensure a coherent and interconnected IT landscape.
Interoperability challenges extend beyond the technical realm, encompassing issues related to data formats, communication protocols, and even organizational culture. Overcoming these hurdles requires a strategic approach that considers the unique requirements of each government agency and prioritizes interoperability as a core component of cloud adoption strategies.
To address this challenge, governments must develop comprehensive migration plans that include legacy system assessment, modernization roadmaps, and clear strategies for ensuring seamless interoperability between existing infrastructure and cloud-based solutions.
Legal and Regulatory Compliance
Navigating the complex landscape of legal and regulatory compliance is a persistent challenge for the Global Government Cloud Computing Market. Governments must adhere to a myriad of laws and regulations governing data protection, privacy, and information governance. The cross-border nature of cloud computing adds an additional layer of complexity, as data may be stored or processed in different jurisdictions with varying legal frameworks.
Government agencies must ensure that their cloud service providers comply with regional and international regulations to prevent legal complications and maintain public trust. This requires a thorough understanding of the legal landscape and a commitment to transparent communication with citizens regarding how their data is handled in the cloud.
The evolving nature of data protection laws, such as the General Data Protection Regulation (GDPR) in Europe, and the potential for new regulations in other regions, make it challenging for government entities to stay compliant. Ensuring that cloud providers have robust compliance measures in place and can adapt to changes in the regulatory environment is crucial for sustained success in the government cloud computing space.
To address this challenge, governments need to work closely with legal experts, regulatory bodies, and cloud service providers to establish and maintain a comprehensive compliance framework. This includes regular audits, updates to policies, and proactive engagement with stakeholders to ensure that government cloud services align with the ever-changing legal landscape.
Key Market Trends
Multi-Cloud Adoption for Enhanced Resilience and Vendor Diversity
One notable trend in the Global Government Cloud Computing Market is the increasing adoption of multi-cloud strategies by government agencies. Multi-cloud refers to the use of multiple cloud service providers to meet different computing needs, providing governments with enhanced resilience, flexibility, and vendor diversity.
Government entities are recognizing the strategic advantages of avoiding dependence on a single cloud provider. By leveraging services from multiple providers, governments can mitigate risks associated with potential outages, service disruptions, or changes in pricing models. This approach enhances overall system resilience, ensuring continuity of operations even if one cloud provider experiences issues.
Multi-cloud strategies enable governments to select the best-suited services from different providers based on specific requirements, such as performance, security, or compliance. This flexibility allows governments to tailor their cloud environments to meet the diverse needs of various departments and agencies.
Vendor diversity in the multi-cloud approach fosters healthy competition among cloud service providers, potentially leading to better service offerings, pricing models, and innovation. Governments can negotiate more favorable terms and conditions by having the option to switch between providers, promoting a buyer's market in the government cloud computing space.
As the Global Government Cloud Computing Market matures, the trend toward multi-cloud adoption is expected to continue, with governments strategically distributing their workloads across different cloud environments to optimize performance, enhance security, and ensure uninterrupted service delivery.
Edge Computing Integration for Enhanced Performance and Latency Reduction
Another significant trend shaping the Global Government Cloud Computing Market is the integration of edge computing to enhance performance and reduce latency for critical government applications. Edge computing involves processing data closer to the source of data generation, reducing the need for centralized cloud processing and minimizing latency.
Government agencies increasingly rely on real-time data for applications such as surveillance, emergency response, and IoT (Internet of Things) implementations. Edge computing enables these agencies to process and analyze data locally, near the point of collection, resulting in faster response times and improved decision-making.
For instance, in smart city initiatives, edge computing can be employed to process data from sensors and devices in real-time, allowing for immediate actions in response to changing conditions. In emergency situations, such as natural disasters or security incidents, edge computing facilitates rapid data analysis at the source, enabling quick and informed decision-making by government authorities.
The integration of edge computing with cloud services also addresses concerns related to bandwidth limitations and connectivity challenges, especially in remote or underserved areas. By distributing computing resources closer to the end-users, governments can optimize network performance and ensure reliable access to critical applications.
As the demand for low-latency, high-performance applications continues to grow, the trend of integrating edge computing with cloud services is poised to become more prevalent in the Global Government Cloud Computing Market. Governments will likely invest in infrastructure and technologies that enable seamless collaboration between edge and cloud environments to unlock new possibilities for efficient and responsive public services.
Segmental Insights
Application Insights
The Server & Storage segment dominated the market in 2023. Government agencies worldwide are increasingly focusing on modernizing their IT infrastructure, and the Server & Storage segment plays a pivotal role in this transformation. The adoption of cloud computing in the government sector often involves migrating from traditional on-premise servers and storage to more scalable, flexible, and cost-effective solutions provided by cloud service providers.
Cloud-based storage solutions have gained prominence in the government sector due to their scalability, accessibility, and cost-effectiveness. Governments leverage cloud storage to efficiently manage and store vast amounts of data generated by various departments and agencies. This trend is driven by the need for centralized and secure data repositories that enable seamless information sharing and collaboration.
Virtualization technologies in the Server & Storage segment contribute significantly to optimizing resource utilization. Government agencies deploy virtual servers and storage to achieve higher efficiency, reduce physical hardware requirements, and enhance overall performance. This trend aligns with the broader industry move toward virtualized infrastructure for increased flexibility and responsiveness to changing demands.
Some government agencies adopt hybrid and multi-cloud strategies within the Server & Storage segment. This approach involves utilizing a combination of on-premise, private cloud, and public cloud resources. Governments may opt for hybrid models to address specific security, compliance, or data sovereignty requirements while leveraging the scalability and flexibility of cloud-based server and storage solutions.
Regional Insights
North America emerged as the dominating region in 2023, holding the largest market share. The adoption of cloud computing in North America's government sector has been encouraged by various government initiatives and policies. The U.S. federal government, for instance, has been actively promoting the "Cloud First" policy, which encourages agencies to prioritize cloud solutions when considering new IT deployments. This policy aims to improve efficiency, reduce costs, and enhance overall IT capabilities.
Hybrid cloud deployments, combining on-premise and cloud solutions, have gained traction in North America's government cloud computing landscape. Government agencies often choose hybrid models to address specific security, compliance, or data residency requirements while leveraging the flexibility and scalability offered by cloud services.
Security and compliance are paramount considerations in North America's government cloud computing market. Government agencies handle sensitive data, and ensuring its protection is a top priority. Cloud service providers in the region invest significantly in advanced security measures, encryption, and compliance certifications to meet the stringent requirements of government clients.
The adoption of cloud computing is not limited to federal agencies; state and local governments across North America are also embracing cloud solutions. Many states have implemented cloud-based services for improved citizen services, streamlined operations, and enhanced collaboration among different government entities.
Public-private partnerships play a crucial role in advancing cloud adoption in North American government sectors. Collaboration between government agencies and private cloud service providers facilitates the development of tailored solutions, addresses specific needs, and ensures the implementation of best practices in cloud deployments.
Government agencies in North America are increasingly exploring industry-specific cloud solutions. Tailored offerings for healthcare, defense, education, and other sectors are designed to meet the unique requirements and compliance standards of each industry. This trend reflects a growing recognition that one-size-fits-all cloud solutions may not fully address the diverse needs of government departments.
North America is at the forefront of adopting advanced cloud technologies, including artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and data analytics. Government agencies leverage these technologies to enhance decision-making, improve citizen services, and derive actionable insights from the vast amounts of data they manage.
In conclusion, North America remains a key region driving the Global Government Cloud Computing Market. The adoption of cloud computing is driven by government policies, a focus on security and compliance, the embrace of hybrid models, and a commitment to continuous innovation.
Key Market Players
• Amazon Web Services, Inc.
• CGI Inc.
• Cisco Systems, Inc.
• Dell Technologies Inc.
• IBM Corporation
• Microsoft Corporation
• NetApp, Inc.
• Oracle Corporation
• Rackspace Technology, Inc.
Report Scope:
In this report, the Global Government Cloud Computing Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Government Cloud Computing Market, By Deployment Mode:
o Public Cloud
o Private Cloud
o Hybrid Cloud
• Government Cloud Computing Market, By Delivery Mode:
o Infrastructure-as-a-Service
o Platform-as-a-Service
o Software-as-a-Service
• Government Cloud Computing Market, By Application:
o Server & Storage
o Disaster Recovery/Data Backup
o Security & Compliance
o Analytics
o Content Management
• Government Cloud Computing Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Germany
§ Spain
§ Netherlands
§ Belgium
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ Australia
§ South Korea
§ Thailand
§ Malaysia
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
§ Chile
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Government Cloud Computing Market.
Available Customizations:
Global Government Cloud Computing Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Service Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1.Markets Covered
1.2.2.Years Considered for Study
1.2.3.Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1.Secondary Research
2.5.2.Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1.The Bottom-Up Approach
2.6.2.The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1.Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on Global Government Cloud Computing Market
5. Voice of Customer
6. Global Government Cloud Computing Market Overview
7. Global Government Cloud Computing Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1.By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1.By Deployment Mode (Public Cloud, Private Cloud and Hybrid Cloud)
7.2.2.By Delivery Mode (Infrastructure-as-a-Service, Platform-as-a-Service and Software-as-a-Service)
7.2.3.By Application (Server & Storage, Disaster Recovery/Data Backup, Security & Compliance, Analytics and Content Management)
7.2.4.By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia-Pacific)
7.3. By Company (2023)
7.4. Market Map
8. North America Government Cloud Computing Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1.By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1.By Deployment Mode
8.2.2.By Delivery Mode
8.2.3.By Application
8.2.4.By Country
8.3. North America: Country Analysis
8.3.1.United States Government Cloud Computing Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Deployment Mode
8.3.1.2.2. By Delivery Mode
8.3.1.2.3. By Application
8.3.2.Canada Government Cloud Computing Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Deployment Mode
8.3.2.2.2. By Delivery Mode
8.3.2.2.3. By Application
8.3.3.Mexico Government Cloud Computing Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Deployment Mode
8.3.3.2.2. By Delivery Mode
8.3.3.2.3. By Application
9. Europe Government Cloud Computing Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1.By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1.By Deployment Mode
9.2.2.By Delivery Mode
9.2.3.By Application
9.2.4.By Country
9.3. Europe: Country Analysis
9.3.1.Germany Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Deployment Mode
9.3.1.2.2. By Delivery Mode
9.3.1.2.3. By Application
9.3.2.France Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Deployment Mode
9.3.2.2.2. By Delivery Mode
9.3.2.2.3. By Application
9.3.3.United Kingdom Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Deployment Mode
9.3.3.2.2. By Delivery Mode
9.3.3.2.3. By Application
9.3.4.Italy Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.4.1. Market Size & Forecast
9.3.4.1.1. By Value
9.3.4.2. Market Share & Forecast
9.3.4.2.1. By Deployment Mode
9.3.4.2.2. By Delivery Mode
9.3.4.2.3. By Application
9.3.5.Spain Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.5.1. Market Size & Forecast
9.3.5.1.1. By Value
9.3.5.2. Market Share & Forecast
9.3.5.2.1. By Deployment Mode
9.3.5.2.2. By Delivery Mode
9.3.5.2.3. By Application
9.3.6.Netherlands Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.6.1. Market Size & Forecast
9.3.6.1.1. By Value
9.3.6.2. Market Share & Forecast
9.3.6.2.1. By Deployment Mode
9.3.6.2.2. By Delivery Mode
9.3.6.2.3. By Application
9.3.7.Belgium Government Cloud Computing Market Outlook
9.3.7.1. Market Size & Forecast
9.3.7.1.1. By Value
9.3.7.2. Market Share & Forecast
9.3.7.2.1. By Deployment Mode
9.3.7.2.2. By Delivery Mode
9.3.7.2.3. By Application
10. South America Government Cloud Computing Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Deployment Mode
10.2.2. By Delivery Mode
10.2.3. By Application
10.2.4. By Country
10.3. South America: Country Analysis
10.3.1. Brazil Government Cloud Computing Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Deployment Mode
10.3.1.2.2. By Delivery Mode
10.3.1.2.3. By Application
10.3.2. Colombia Government Cloud Computing Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Deployment Mode
10.3.2.2.2. By Delivery Mode
10.3.2.2.3. By Application
10.3.3. Argentina Government Cloud Computing Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Deployment Mode
10.3.3.2.2. By Delivery Mode
10.3.3.2.3. By Application
10.3.4. Chile Government Cloud Computing Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Deployment Mode
10.3.4.2.2. By Delivery Mode
10.3.4.2.3. By Application
11. Middle East & Africa Government Cloud Computing Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Deployment Mode
11.2.2. By Delivery Mode
11.2.3. By Application
11.2.4. By Country
11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
11.3.1. Saudi Arabia Government Cloud Computing Market Outlook
11.3.1.1. Market Size & Forecast
11.3.1.1.1. By Value
11.3.1.2. Market Share & Forecast
11.3.1.2.1. By Deployment Mode
11.3.1.2.2. By Delivery Mode
11.3.1.2.3. By Application
11.3.2. UAE Government Cloud Computing Market Outlook
11.3.2.1. Market Size & Forecast
11.3.2.1.1. By Value
11.3.2.2. Market Share & Forecast
11.3.2.2.1. By Deployment Mode
11.3.2.2.2. By Delivery Mode
11.3.2.2.3. By Application
11.3.3. South Africa Government Cloud Computing Market Outlook
11.3.3.1. Market Size & Forecast
11.3.3.1.1. By Value
11.3.3.2. Market Share & Forecast
11.3.3.2.1. By Deployment Mode
11.3.3.2.2. By Delivery Mode
11.3.3.2.3. By Application
11.3.4. Turkey Government Cloud Computing Market Outlook
11.3.4.1. Market Size & Forecast
11.3.4.1.1. By Value
11.3.4.2. Market Share & Forecast
11.3.4.2.1. By Deployment Mode
11.3.4.2.2. By Delivery Mode
11.3.4.2.3. By Application
12. Asia-Pacific Government Cloud Computing Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Deployment Mode
12.2.2. By Delivery Mode
12.2.3. By Application
12.2.4. By Country
12.3. Asia-Pacific: Country Analysis
12.3.1. China Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.1.1. Market Size & Forecast
12.3.1.1.1. By Value
12.3.1.2. Market Share & Forecast
12.3.1.2.1. By Deployment Mode
12.3.1.2.2. By Delivery Mode
12.3.1.2.3. By Application
12.3.2. India Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.2.1. Market Size & Forecast
12.3.2.1.1. By Value
12.3.2.2. Market Share & Forecast
12.3.2.2.1. By Deployment Mode
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12.3.3. Japan Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.3.1. Market Size & Forecast
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12.3.3.2. Market Share & Forecast
12.3.3.2.1. By Deployment Mode
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12.3.4. South Korea Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.4.1. Market Size & Forecast
12.3.4.1.1. By Value
12.3.4.2. Market Share & Forecast
12.3.4.2.1. By Deployment Mode
12.3.4.2.2. By Delivery Mode
12.3.4.2.3. By Application
12.3.5. Australia Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.5.1. Market Size & Forecast
12.3.5.1.1. By Value
12.3.5.2. Market Share & Forecast
12.3.5.2.1. By Deployment Mode
12.3.5.2.2. By Delivery Mode
12.3.5.2.3. By Application
12.3.6. Thailand Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.6.1. Market Size & Forecast
12.3.6.1.1. By Value
12.3.6.2. Market Share & Forecast
12.3.6.2.1. By Deployment Mode
12.3.6.2.2. By Delivery Mode
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12.3.7. Malaysia Government Cloud Computing Market Outlook
12.3.7.1. Market Size & Forecast
12.3.7.1.1. By Value
12.3.7.2. Market Share & Forecast
12.3.7.2.1. By Deployment Mode
12.3.7.2.2. By Delivery Mode
12.3.7.2.3. By Application
13. Market Dynamics
13.1. Drivers
13.2. Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Company Profiles
15.1. Amazon Web Services, Inc.
15.1.1. Business Overview
15.1.2. Key Revenue and Financials
15.1.3. Recent Developments
15.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.1.5. Key Product/Services Offered
15.2. CGI Inc.
15.2.1. Business Overview
15.2.2. Key Revenue and Financials
15.2.3. Recent Developments
15.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.2.5. Key Product/Services Offered
15.3. Cisco Systems, Inc.
15.3.1. Business Overview
15.3.2. Key Revenue and Financials
15.3.3. Recent Developments
15.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.3.5. Key Product/Services Offered
15.4. Dell Technologies Inc.
15.4.1. Business Overview
15.4.2. Key Revenue and Financials
15.4.3. Recent Developments
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15.4.5. Key Product/Services Offered
15.5. IBM Corporation
15.5.1. Business Overview
15.5.2. Key Revenue and Financials
15.5.3. Recent Developments
15.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.5.5. Key Product/Services Offered
15.6. Microsoft Corporation
15.6.1. Business Overview
15.6.2. Key Revenue and Financials
15.6.3. Recent Developments
15.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
15.6.5. Key Product/Services Offered
15.7. NetApp, Inc.
15.7.1. Business Overview
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15.9. Rackspace Technology, Inc.
15.9.1. Business Overview
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15.9.3. Recent Developments
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