世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

VRにおける5G市場 - 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、オファリング別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、エンドユーザー別(消費者、商業、産業)、地域別、競合別セグメント、2019-2029F


5G in VR Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Offering (Hardware, Software, Services), By End User (Consumer, Commercial, Industrial), By Region, By Competition, 2019-2029F

VRにおける5Gの世界市場は、2023年に220億8000万米ドルと評価され、2029年まで35.82%のCAGRで予測期間に力強い成長を予測する。VRにおける5G市場は、第5世代(5G)通信ネットワークと仮想現実(VR)という2つ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年4月3日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
181 英語

 

サマリー


VRにおける5Gの世界市場は、2023年に220億8000万米ドルと評価され、2029年まで35.82%のCAGRで予測期間に力強い成長を予測する。VRにおける5G市場は、第5世代(5G)通信ネットワークと仮想現実(VR)という2つの画期的な技術の融合を意味する。5Gは、無線通信における最新の進歩を象徴するもので、比類ないデータ速度、最小限の待ち時間、接続性の向上を告げるものである。この急成長する市場において、5Gテクノロジーは、ゲームやエンターテインメントからトレーニングやコラボレーションといったエンタープライズ・グレードのアプリケーションまで、多様な領域にわたって高忠実度のVRコンテンツを容易に普及させる上で極めて重要な役割を果たしています。5GとVRの統合は、これまでのネットワークが課していた制約を効果的に緩和し、ユーザーが遅延や中断のないリアルな仮想環境に遭遇できるようにする。その結果、VRにおける5G市場は、高度な通信機能とバーチャル・リアリティによって促進される没入的でインタラクティブな出会いとの共生関係によって特徴付けられ、接続性とユーザー没入感の新たな時代の到来を告げるものとなる。この融合は、産業を再形成し、イノベーションを促進し、さまざまな分野の企業と消費者の双方にかつてない機会をもたらすと期待されている。
主な市場促進要因
没入型バーチャルリアリティ体験への需要の高まり
VRにおける世界の5G市場の急拡大は、没入型バーチャル・リアリティ体験に対する需要の急増が大きな原動力となっている。技術の進歩に伴い、消費者はよりリアルで魅力的なバーチャル環境を求めるようになっている。従来のネットワークでは、シームレスなVR体験に必要な高帯域幅と低遅延の要件を満たすのに苦労することが多い。5G技術の登場により、従来のネットワークの限界が克服され、没入型コンテンツの新時代への道が開かれつつある。
5Gの超高速データ速度と低遅延は、ラグやバッファリングなしに高品質のVRコンテンツを配信し、ユーザーに真に没入的で応答性の高い体験を提供するために不可欠です。ゲームであれ、バーチャルツアーであれ、専門的なトレーニングであれ、こうしたアプリケーションへの需要がVR市場における5Gの採用を後押ししている。
高度なVRデバイスの普及
VRにおける5G市場の成長を支えるもう1つの主要因は、先進的なVRデバイスの普及である。同市場では、さまざまなVRヘッドセット、ゴーグル、アクセサリーが登場しており、それぞれが最適なパフォーマンスを実現するために、より高速なデータ通信と低遅延を要求している。これらのデバイスがより洗練され、より多くの消費者がアクセスできるようになるにつれ、堅牢な接続ソリューションの必要性が最も重要になります。
膨大なデータ負荷を処理し、瞬時に近い応答性を提供する能力を持つ5Gテクノロジーは、最新のVRデバイスの要件に完璧にマッチします。この相乗効果により、5GとVR市場の共生関係が促進され、両分野のイノベーションが促進されている。
スマートシティの進化とIoTの統合
スマートシティの進化とモノのインターネット(IoT)の統合は、VRにおける5G市場の重要な触媒となっている。世界中の都市がスマート・インフラとコネクテッド・デバイスを導入するにつれ、高速で低遅延のネットワークに対する需要が不可欠になっている。特に都市計画、教育、ヘルスケアなどの分野でのVRアプリケーションは、5Gネットワークが提供する機能で繁栄している。
スマートシティでは、VRはシミュレーション、データの可視化、トレーニングの目的で活用されている。5Gのシームレスな統合はリアルタイムのデータ処理を容易にし、VRアプリケーションがこうしたダイナミックな環境で最適に機能することを可能にする。このように5G、VR、スマートシティが交差することで、相乗効果のあるエコシステムが形成され、市場全体の成長を後押ししている。
トレーニングとコラボレーションのための企業採用
企業部門は、特にトレーニングとコラボレーションの領域で、VRの5G市場の顕著な推進力として浮上している。企業は、従業員のトレーニング、リモート・コラボレーション、バーチャル・ミーティングのためにVRの可能性を認識しつつある。VRの没入的な性質は、現実的なトレーニングシナリオを容易にし、ヘルスケア、製造、航空などの分野で従業員の学習体験を向上させます。
5Gの高帯域幅と低遅延は、スムーズでリアルなVRインタラクションを確保するために不可欠であり、企業向けVRアプリケーションに不可欠なイネーブラとなっている。リモートワークの世界的な普及と効果的なバーチャル・コラボレーション・ツールの必要性は、企業分野における5GとVRの複合機能に対する需要をさらに増幅させている。
ゲームとエンターテインメント・アプリケーションの急増
ゲームとエンターテインメント業界ではVRアプリケーションの需要が急増しており、5Gはこの成長を促進する上で極めて重要な役割を果たしている。ゲーマーは没入感と臨場感のある体験をますます求めるようになっており、VRはデジタル・コンテンツとの関わり方に変革をもたらします。しかし、VRゲームのデータ集約的な性質には、高速かつ低遅延を実現できるネットワーク・インフラが必要です。
VRゲームに関連する大規模なデータ転送を処理する5Gの能力は、シームレスで応答性の高いゲーム体験を保証します。クラウド・ゲーミング・サービスが普及するにつれて、5Gは世界中のゲーマーに高品質のVRコンテンツを配信するためにさらに重要になります。この5GとVRの相乗効果により、ゲーム・エンターテインメント業界の状況は大きく変わりつつある。
競争圧力と業界連携
通信業界とテクノロジー業界の競争環境が、VR市場における5Gの展開を後押ししている。競争で優位に立つため、通信事業者やテクノロジー企業は、5G機能へのネットワークのアップグレードに多額の投資を行っている。この競争圧力が5Gインフラの普及を後押しし、VRアプリケーションへのアクセスを容易にしている。
さらに、5G対応VRソリューションの開発では、業界の協力が重要な役割を果たしている。通信会社、デバイス・メーカー、コンテンツ・クリエイターが力を合わせ、両技術の可能性を最大限に引き出すシームレスなエコシステムを構築している。この協力的なアプローチにより、VRにおける5G市場は進化を続け、革新的なソリューションを提供し、バーチャルリアリティの領域で可能なことの限界を押し広げることができる。
政府の政策が市場を促進する可能性が高い
VRにおける5Gのためのスペクトル割り当てと規制
効果的な周波数帯域管理は、世界の5G in VR市場を牽引する政府政策の要である。世界中の政府は、5Gネットワークの展開に資する環境を確保するため、周波数帯域の割り当てと規制を任務としている。VRアプリケーションのデータ速度の向上と低遅延の要件は、これらの高度な技術の要求に対応できる周波数帯域を必要とする。
政府は、伝搬特性、干渉、国際調和などの要素を考慮しながら、VRにおける5Gに適した周波数帯域の割り当てを促進する上で重要な役割を果たす。政策立案者は、5Gの展開に十分な周波数リソースを確保することと、既存のサービスとの干渉を避けることの間でバランスを取らなければならない。透明で効率的な周波数割り当てプロセスを通じて、政府はVRにおける5G市場への投資とイノベーションを促進する環境を作り出すことができる。
インフラ整備と投資インセンティブ
世界各国の政府は、VRにおける5Gの導入を成功させるためには強固なインフラが重要であることを認識しています。政策立案者は、光ファイバー網の整備、スモールセルの展開、必要なバックホール接続など、5Gインフラへの民間投資を奨励する戦略を策定している。このような取り組みは、特に都市部や農村部において、広範で信頼性の高い5Gカバレッジを確保するために不可欠である。
民間セクターの参入を促すため、政府はインフラ開発に対する財政的インセンティブ、税制優遇措置、規制支援を提供することが多い。有利な投資環境を醸成することで、政府は5Gネットワークの展開を加速させ、その結果、VR市場における5Gの成長を促進することを目指している。これらの政策は、VRアプリケーションのデータ集約的な性質をサポートできる包括的で高性能なネットワーク・インフラの構築に貢献する。
標準と相互運用フレームワーク
各国政府は、VR技術における5Gの標準化と相互運用性フレームワークの確立において極めて重要な役割を果たしている。標準化によって、5Gエコシステム内のさまざまなコンポーネントやシステムがシームレスに連携できるようになり、まとまりのある相互運用可能な環境が育まれます。政策立案者は、業界関係者や国際組織と協力してこれらの標準を開発・実施することで、イノベーション、競争、グローバルな相互運用性を促進します。
標準化の取り組みは、ネットワーク・アーキテクチャ、デバイスの仕様、通信プロトコルなど、さまざまな側面を含んでいる。各国政府は、業界のプレーヤーが共通の標準に準拠できる環境づくりを促進し、5G対応VRデバイスやアプリケーションの互換性を確保しながら、競争力のある市場を育成します。これらの政策は、統一された相互運用可能なエコシステムの基盤を提供することで、世界のVRにおける5G市場の成長と安定に貢献します。
VRにおける5Gのプライバシーとセキュリティ規制
プライバシーとセキュリティへの懸念は、5G in VR技術の開発と展開において最も重要である。世界各国の政府は、これらの懸念に対処するための政策を策定し、ユーザーデータの保護と通信ネットワークの完全性を確保しています。政策立案者は業界関係者と協力し、5G in VRエコシステム内のデータプライバシー、暗号化基準、サイバーセキュリティ慣行を規定する規制を策定しています。
イノベーションとセキュリティのバランスを取りながら、各国政府はユーザーのプライバシーを保護し、潜在的なサイバー脅威から保護する規制の枠組み作りに取り組んでいます。このような政策は、消費者、企業、政府機関に信頼を与え、5G in VRアプリケーションの普及に向けた安全な環境を醸成します。各国政府は、プライバシーとセキュリティの課題に対処することで、世界の5G in VR市場の持続可能な成長に貢献している。
5G in VRイノベーションのための研究開発資金
イノベーションを促進し、世界の5G in VR市場における競争力を維持するために、各国政府は研究開発(RD)イニシアチブに資金を配分する政策を実施しています。政策立案者は、経済成長と技術的リーダーシップを推進するために、5Gネットワークによって実現されるVRアプリケーションを含む最先端技術に投資することの重要性を認識しています。
政府が後援する研究開発プログラムは、VR技術における5Gの開拓に取り組む学術機関、研究センター、民間企業を支援している。これらのイニシアチブは、VRコンテンツ制作、ユーザー体験、ネットワーク機能の面で可能性の限界を押し広げることを目的としています。政府は、的を絞った資金提供を通じてイノベーションの文化を育成することで、5G in VR市場の発展に貢献し、自国の経済を技術進歩の最前線に位置づけています。
デジタル・インクルージョンとアクセシビリティへの取り組み
各国政府は、5G in VR技術の展開におけるデジタル・インクルージョンとアクセシビリティの重要性を認識しつつある。政策立案者は、デジタル・デバイドを解消し、5G対応VRの恩恵が社会のあらゆる層にとってアクセス可能であることを保証するためのイニシアチブを策定しています。このような政策は、十分なサービスを受けていない地域や農村部における手頃な価格、識字率、インフラ整備などの問題に対処するものです。
デジタル・インクルージョンを促進するため、政府は補助金プログラムを実施したり、農村部でのネットワーク展開にインセンティブを与えたり、デジタル・リテラシーを高める取り組みを支援したりすることができる。VR技術の5Gが多様な人々に届くようにすることで、政府はこれらの先進技術に関連する社会経済的利益をより公平に分配することに貢献する。デジタル・インクルージョン政策は、5G in VRアプリケーションの広範かつ持続可能な市場を育成する上で極めて重要な役割を果たします。
主な市場課題
インフラ導入とコストへの影響
世界の5G in VR市場が直面する重要な課題の1つは、必要とされる大規模なインフラ展開とそれに伴うコストへの影響である。5Gネットワークの導入を成功させるには、スモールセルや光ファイバーネットワークの設置、既存のセルタワーのアップグレードなど、新たなインフラへの多額の投資が必要となる。これらのインフラ強化は、データ速度の向上、低遅延、VRアプリケーションの接続要求をサポートするために必要である。
インフラ配備の大規模化は、時間、リソース、調整の面で課題をもたらす。政府、通信事業者、テクノロジー企業は協力して、ゾーニング規制に対処し、必要な許可を取得し、5GとVRテクノロジーの急速な進化に合わせたペースでインフラを展開しなければならない。都市部、郊外、農村部にわたってこうした取り組みを調整することは、展開プロセスに複雑さを加える。
5Gインフラの展開に伴う財政負担も重大な課題だ。潜在的なメリットは大きいが、VRアプリケーションをサポートできる包括的な5Gネットワークを構築するための初期費用は大変なものになる。通信事業者や技術プロバイダーは、手頃な価格で利用しやすいVRサービスの5Gの必要性とのバランスを取りながら、こうした大規模プロジェクトに必要な資金を確保するという課題に直面している。
政府は、5Gインフラへの民間投資を奨励する政策を実施することで、この課題に取り組む上で極めて重要な役割を果たすことができます。金融優遇措置、税制優遇措置、規制プロセスの合理化によって、通信事業者やテクノロジー企業が展開計画を加速させることを促すことができる。インフラ展開の課題を克服し、世界の5G in VR市場の可能性を最大限に引き出すためには、官民の協力が不可欠である。
規制と標準の調和
VRにおける5G市場のグローバルな性質は、規制の枠組みと標準の調和に関連する複雑な課題をもたらす。5GネットワークとVR技術が進化し続ける中、世界各国の政府は、その展開と利用を管理する規制の策定と更新を任されている。国境を越えてこれらの規制を調和させることは、各国の法的・規制的環境が多様であるため、手ごわい課題となっている。
この課題の重要な側面のひとつが、周波数の割り当てと管理である。スペクトル割り当て政策は世界的に異なっており、国際的な調和を確保することは、干渉を回避し、5Gネットワークの効率を最大化するために不可欠である。政策立案者は、国境を越えた相互運用性を促進する周波数帯管理の統一的なアプローチを構築するために、交渉と合意をうまく進めなければならない。
同様に、5GとVR技術のシームレスな統合には、規格の調和が不可欠である。標準化の取り組みには、業界関係者、標準化団体、政府機関の協力が必要です。技術仕様や標準の違いは、相互運用性の障壁となり、VRにおける結束したグローバルな5Gエコシステムの発展を妨げる可能性がある。
この課題は、更新や進歩が定期的に起こる技術開発のダイナミックな性質によって悪化している。各国政府は、VRにおける5G市場が競争力と革新性を維持できるよう、規制と標準をこれらの変化に対応させる必要がある。
規制と標準の調和という課題に対処するためには、国際協力が不可欠である。政府、業界関係者、標準化団体は、共通の基盤を確立するために、オープンな対話と協力的な取り組みを行う必要があります。多国間協定や枠組みは、一貫性のある規制や標準の開発を促進し、5G in VR市場の成長に資するグローバルな環境を醸成することができる。政策立案者は、この複雑な課題をうまく乗り切るために、協調と協力を優先する必要がある。
主な市場動向
5Gとバーチャルリアリティ(VR)の融合が市場成長を牽引
世界の5G in VR市場は、5Gネットワークとバーチャルリアリティ技術の相乗効果により、コンバージェンス(融合)に向けた大きなトレンドが発生している。5Gネットワークが世界中で展開され、前例のないスピード、低遅延、高信頼性を提供し続ける中、バーチャルリアリティアプリケーションは、強化された接続性の恩恵を受ける態勢が整っており、没入型体験、リアルタイムインタラクション、さまざまな業界にわたる新たなユースケースを可能にする。このトレンドは、いくつかの重要な要因によって後押しされている。
5Gネットワークの超高速・低遅延機能は、これまでにないリアリズムとインタラクティブ性を備えた没入型VR体験を提供する新たな可能性を解き放ちます。5Gの広帯域幅と低遅延により、VRコンテンツ制作者は、高解像度の360度動画やインタラクティブなVR体験を、バッファリングやラグなしにユーザーのデバイスに直接ストリーミングすることができ、仮想環境へのシームレスな没入とエンゲージメントが可能になります。
5Gエッジ・コンピューティング・インフラの導入により、計算負荷の高いVR処理タスクをエンドユーザーに近いエッジ・サーバーにオフロードすることが可能になり、待ち時間が短縮され、VRアプリケーションの応答性が向上します。5Gネットワークと連携したエッジ・コンピューティングは、リアルタイムのレンダリング、空間コンピューティング、ダイナミックなコンテンツ配信を可能にし、従来のVR機能の限界を押し広げる、より没入感のあるインタラクティブなVR体験を実現します。
5Gネットワークの容量と信頼性の向上により、トレーニング、コラボレーション、遠隔支援など、企業環境におけるVRアプリケーションの導入が促進されます。5Gの高スループットと低遅延により、企業はVRベースのトレーニング・シミュレーション、バーチャル・ミーティング、リモート・アシスタンス・ソリューションを導入することができ、従業員は物理的な場所に関係なく、バーチャルな環境で対話やコラボレーションを行うことができるため、生産性の向上、出張コストの削減、意思決定の強化が可能になります。
ヘルスケア、教育、エンターテインメント、ゲームなどの分野で5G対応のVRアプリケーションが登場し、VR体験のリーチとアクセシビリティがより多くの人々に拡大することで、市場の成長が促進されている。5Gのユビキタスなカバレッジと信頼性の高い接続性により、VRコンテンツ制作者は、スマートフォン、タブレット、VRヘッドセット、拡張現実(AR)メガネなど、幅広いデバイスで没入感のある体験をユーザーに提供できるようになり、より多くの人々がVR技術の変革力を体験できるようになる。
セグメント別の洞察
製品別インサイト
2023年の市場シェアはハードウェア・セグメントが最大。消費者は、没入型体験を提供できるヘッドセットやゴーグルなどの先進的なバーチャルリアリティ(VR)機器の需要を牽引している。ハードウェア・コンポーネントは、VRエコシステムの具体的かつ不可欠な側面であり、最先端で機能豊富なデバイスの魅力がしばしば採用拡大につながる。
ディスプレイ技術、グラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)、モーション・トラッキング・センサーの改良など、VRハードウェアの継続的な進歩は、ユーザー体験の向上に寄与している。このような技術革新により、VRハードウェアは消費者や企業にとってより魅力的なものとなり、最新かつ洗練されたデバイスに対する需要が高まっている。
ゲーム業界とエンターテインメント業界は、VR導入の主な推進力となっている。ゲーム体験がより没入的でリアルになるにつれて、強力なVRハードウェアに対する需要は、しばしば5Gネットワークの機能と組み合わされて、拡大し続けている。VRハードウェア・メーカーは、コンテンツ・クリエーターと協力して、ハードウェアと5Gネットワークの両方の機能を紹介するバンドル・パッケージを提供することが多い。
ビジネス分野では、トレーニング・シミュレーションやその他の企業向けアプリケーションへのVRの利用が増加している。企業は、従業員のトレーニング、製品設計、共同作業環境を強化するためにVRハードウェアに投資している。効果的でリアルなシミュレーションを実現するには、高品質のヘッドセットを含むハードウェア・コンポーネントが不可欠です。
5Gネットワークの導入は、より高速なデータ通信と低遅延を実現することで、VRハードウェアの能力を高める。これは、リアルタイムのインタラクションやシームレスなコンテンツストリーミングを必要とするVRアプリケーションにとって特に有益です。先進的なハードウェアと5G接続の相乗効果は、全体的なVR体験の向上に貢献する。
ハードウェア・メーカー間の激しい競争は、継続的な技術革新を促します。各社は、新機能の導入、性能の向上、VRハードウェアのデザインの強化によって、互いに勝とうと努力している。このような競争環境が市場の成長を刺激し、VRにおける5G市場におけるハードウェアの優位性を強化している。
エンドユーザーの洞察
2023年に最大の市場シェアを占めたのは消費者セグメントであった。没入型体験:消費者はゲームやエンターテインメントの没入型体験に高い関心を寄せている。5Gとバーチャルリアリティ(VR)の組み合わせは、よりリアルで応答性が高く、魅力的なゲーム体験の可能性を提供し、コンシューマセグメントの需要を牽引する。
新しいデバイスと機能:コンシューマー・セグメントでは、ヘッドセットやアクセサリーを含むVRハードウェアの急速な進歩が見られる。コンシューマー向けVRハードウェアの継続的な技術革新は、コンシューマーが最新かつ最先端のデバイスを求め、多くの場合5Gネットワークの機能を活用するように設計されているため、普及を促進する。
コンテンツ・ライブラリの拡大:コンシューマー市場は、ゲームやシミュレーションからバーチャル体験まで、VRコンテンツのエコシステムの拡大から恩恵を受けている。多様で魅力的なコンテンツへの需要がVRにおける5Gの採用を後押しし、ユーザーは高品質なコンテンツをシームレスに作成・消費できるようになります。
広範な採用:VR技術は主流となり、アーリーアダプターだけでなく、より幅広いユーザーを惹きつけている。消費者層は、エンターテインメント、コミュニケーション、社会的交流のためにVRを利用することに関心を持つ多様な層で構成されており、5G in VRの普及に貢献しています。
スマートフォンとの統合:スマートフォンへのVR機能の統合と5G接続の組み合わせは、消費者にとってVR体験のアクセシビリティを高める。最適なパフォーマンスを実現するために5Gに依存することが多いモバイルVRプラットフォームは、市場における消費者の優位性に貢献している。
バーチャル・ソーシャル・インタラクション:ソーシャルVRプラットフォームとアプリケーションの台頭が消費者優位に貢献している。消費者は、5G対応VR技術によって促進される仮想社会的交流、イベント、集会への関心を高めている。
多様な価格帯:様々な価格帯のVRハードウェアが入手可能になったことで、幅広い消費者がVRにアクセスしやすくなった。VRデバイスの手頃な価格と入手可能性は、ユーザーが大きな障壁なく5G対応VRの可能性を探求することで、消費者セグメントの優位性に寄与している。
主要なドライバーゲーム業界はVR普及の主要な原動力であり、5Gの統合はゲーム体験を向上させる。消費者、特にゲーム愛好家は、ゲーム環境に革命をもたらす可能性がある5G対応VRの導入に意欲的である。
地域別インサイト
北米:
2023年のVRにおける5G世界市場では、北米が最大の市場シェアを占めている。
北米、特に米国は、5Gインフラ導入のリーダー的存在である。この早期導入は、5GとVRのような新技術の統合に強力な基盤を提供し、没入型VR体験に必要なデータ速度の高速化、低遅延化、ネットワーク容量の拡大を可能にしている。
北米には、VRハードウェア・メーカー、ソフトウェア開発者、通信プロバイダーなど、多くの大手テクノロジー企業がある。これらの企業はVR技術の開発と商業化の最前線にあり、VRアプリケーションに5Gネットワークを活用するためのリソースと専門知識を持っている。
北米の企業や研究機関は、VR技術の開発と5Gネットワークとの統合に多額の投資を行ってきた。この投資により、5Gネットワークの高速・低遅延機能を活用した最先端のVRコンテンツ、アプリケーション、サービスが生み出されている。
北米には、VRのような新技術の採用に熱心な、大規模で技術に精通した消費者市場がある。この地域の豊かな人口と高いスマートフォン普及率は、5Gネットワークが可能にする拡張体験を活用しようとするVRコンテンツ制作者やサービスプロバイダーにとって魅力的な市場となっている。
北米の企業は、5G VR市場のイノベーションを推進するため、エコシステム全体で戦略的パートナーシップやコラボレーションを形成している。これには、魅力的なVR体験とサービスを創出するための通信プロバイダー、コンテンツクリエイター、デバイスメーカー、ソフトウェア開発者間の協力が含まれる。
北米の規制環境は、5GネットワークとVR技術の開発と展開に比較的適している。イノベーションに対する政府の支援と次世代通信インフラへの投資が、同地域の5G VR市場の成長を促進している。
北米は、電気通信、ソフトウェア開発、コンテンツ制作などの分野で高いスキルを持つ労働力を誇っており、これが5G VR市場の革新と成長を促進する上で重要な役割を果たしている。
主要市場プレイヤー
メタ・プラットフォームズ
HTCコーポレーション
ソニー・インタラクティブエンタテインメント
Samsung Electronics Co.
Qualcomm Technologies Inc.
マイクロソフト株式会社
エヌビディア株式会社
グーグル合同会社
テンセント・ホールディングス・リミテッド
華為技術股份有限公司
レポートの範囲
本レポートでは、VRにおける5Gの世界市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
VRにおける5G市場、オファリング別
oハードウェア
oソフトウェア
oサービス
VRにおける5G市場:エンドユーザー別
消費者
o商業
o産業用
VRにおける5G市場:地域別
o北米
§米国
§カナダ
§メキシコ
欧州
§フランス
§イギリス
§イタリア
§ドイツ
§スペイン
アジア太平洋
§中国
§インド
§日本
§オーストラリア
§韓国
o 南米
§ブラジル
§アルゼンチン
§コロンビア
o 中東アフリカ
§南アフリカ
§サウジアラビア
§クウェート
§クウェート
§トルコ
競合他社の状況
企業プロフィール:VRにおける5Gの世界市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のVRにおける5Gの世界市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.3.主要市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査目的
2.2.ベースライン方法論
2.3.調査範囲の設定
2.4.前提条件と限界
2.5.調査ソース
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップアプローチ
2.6.2.トップダウンアプローチ
2.7.市場規模市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データ三角測量の検証
3.エグゼクティブサマリー
4.顧客の声
5.VRにおける5Gの世界市場展望
5.1.市場規模予測
5.1.1.金額別
5.2.市場シェア予測
5.2.1.オファリング別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)
5.2.2.エンドユーザー別(コンシューマー、商業、産業)
5.2.3.地域別
5.2.4.企業別(2023年)
5.3.市場マップ
6.北米5G in VR市場展望
6.1.市場規模予測
6.1.1.金額別
6.2.市場シェア予測
6.2.1.オファリング別
6.2.2.エンドユーザー別
6.2.3.国別
6.3.北米国別分析
6.3.1.米国のVRにおける5G市場の展望
6.3.1.1.市場規模予測
6.3.1.1.1.金額別
6.3.1.2.市場シェア予測
6.3.1.2.1.提供別
6.3.1.2.2.エンドユーザー別
6.3.2.カナダVRにおける5G市場の展望
6.3.2.1.市場規模予測
6.3.2.1.1.金額別
6.3.2.2.市場シェア予測
6.3.2.2.1.提供別
6.3.2.2.2.エンドユーザー別
6.3.3.メキシコ5G in VR市場展望
6.3.3.1.市場規模予測
6.3.3.1.1.金額別
6.3.3.2.市場シェア予測
6.3.3.2.1.オファリング別
6.3.3.2.2.エンドユーザー別
7.欧州5G in VR市場展望
7.1.市場規模予測
7.1.1.金額別
7.2.市場シェア予測
7.2.1.オファリング別
7.2.2.エンドユーザー別
7.2.3.国別
7.3.ヨーロッパ国別分析
7.3.1.ドイツ:VRにおける5G市場の展望
7.3.1.1.市場規模予測
7.3.1.1.1.金額別
7.3.1.2.市場シェア予測
7.3.1.2.1.提供別
7.3.1.2.2.エンドユーザー別
7.3.2.イギリスVRにおける5G市場の展望
7.3.2.1.市場規模予測
7.3.2.1.1.金額別
7.3.2.2.市場シェア予測
7.3.2.2.1.提供別
7.3.2.2.2.エンドユーザー別
7.3.3.イタリアVRにおける5G市場の展望
7.3.3.1.市場規模予測
7.3.3.1.1.金額別
7.3.3.2.市場シェア予測
7.3.3.2.1.オファリング別
7.3.3.2.2.エンドユーザー別
7.3.4.フランスVRにおける5G市場の展望
7.3.4.1.市場規模予測
7.3.4.1.1.金額別
7.3.4.2.市場シェア予測
7.3.4.2.1.オファリング別
7.3.4.2.2.エンドユーザー別
7.3.5.スペインVRにおける5G市場の展望
7.3.5.1.市場規模予測
7.3.5.1.1.金額別
7.3.5.2.市場シェア予測
7.3.5.2.1.オファリング別
7.3.5.2.2.エンドユーザー別
8.アジア太平洋地域のVRにおける5G市場展望
8.1.市場規模予測
8.1.1.金額別
8.2.市場シェア予測
8.2.1.オファリング別
8.2.2.エンドユーザー別
8.2.3.国別
8.3.アジア太平洋地域国別分析
8.3.1.中国VRにおける5G市場の展望
8.3.1.1.市場規模予測
8.3.1.1.1.金額別
8.3.1.2.市場シェア予測
8.3.1.2.1.提供別
8.3.1.2.2.エンドユーザー別
8.3.2.VRにおけるインド5G市場の展望
8.3.2.1.市場規模予測
8.3.2.1.1.金額別
8.3.2.2.市場シェア予測
8.3.2.2.1.提供別
8.3.2.2.2.エンドユーザー別
8.3.3.日本の5G in VR市場展望
8.3.3.1.市場規模予測
8.3.3.1.1.金額別
8.3.3.2.市場シェア予測
8.3.3.2.1.オファリング別
8.3.3.2.2.エンドユーザー別
8.3.4.韓国5G in VR市場展望
8.3.4.1.市場規模予測
8.3.4.1.1.金額別
8.3.4.2.市場シェア予測
8.3.4.2.1.提供別
8.3.4.2.2.エンドユーザー別
8.3.5.オーストラリアVRにおける5G市場の展望
8.3.5.1.市場規模予測
8.3.5.1.1.金額別
8.3.5.2.市場シェア予測
8.3.5.2.1.オファリング別
8.3.5.2.2.エンドユーザー別
9.南米のVRにおける5G市場展望
9.1.市場規模予測
9.1.1.金額別
9.2.市場シェア予測
9.2.1.オファリング別
9.2.2.エンドユーザー別
9.2.3.国別
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジル:VRにおける5G市場の展望
9.3.1.1.市場規模予測
9.3.1.1.1.金額別
9.3.1.2.市場シェア予測
9.3.1.2.1.提供別
9.3.1.2.2.エンドユーザー別
9.3.2.アルゼンチン5G in VR市場展望
9.3.2.1.市場規模予測
9.3.2.1.1.金額別
9.3.2.2.市場シェア予測
9.3.2.2.1.提供別
9.3.2.2.2.エンドユーザー別
9.3.3.コロンビアVRにおける5G市場の展望
9.3.3.1.市場規模予測
9.3.3.1.1.金額別
9.3.3.2.市場シェア予測
9.3.3.2.1.提供別
9.3.3.2.2.エンドユーザー別
10.中東・アフリカ5G in VR市場展望
10.1.市場規模予測
10.1.1.金額別
10.2.市場シェア予測
10.2.1.オファリング別
10.2.2.エンドユーザー別
10.2.3.国別
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.南アフリカ:VRにおける5G市場の展望
10.3.1.1.市場規模予測
10.3.1.1.1.金額別
10.3.1.2.市場シェア予測
10.3.1.2.1.提供別
10.3.1.2.2.エンドユーザー別
10.3.2.サウジアラビアのVR向け5G市場展望
10.3.2.1.市場規模予測
10.3.2.1.1.金額別
10.3.2.2.市場シェア予測
10.3.2.2.1.提供別
10.3.2.2.2.エンドユーザー別
10.3.3.UAE VRにおける5G市場の展望
10.3.3.1.市場規模予測
10.3.3.1.1.金額別
10.3.3.2.市場シェア予測
10.3.3.2.1.オファリング別
10.3.3.2.2.エンドユーザー別
10.3.4.クウェートVR向け5G市場の展望
10.3.4.1.市場規模予測
10.3.4.1.1.金額別
10.3.4.2.市場シェア予測
10.3.4.2.1.提供別
10.3.4.2.2.エンドユーザー別
10.3.5.トルコVRにおける5G市場の展望
10.3.5.1.市場規模予測
10.3.5.1.1.金額別
10.3.5.2.市場シェア予測
10.3.5.2.1.オファリング別
10.3.5.2.2.エンドユーザー別
11.市場ダイナミクス
11.1.促進要因
11.2.課題
12.市場動向
13.企業プロフィール
13.1.Meta Platforms Inc.
13.1.1.事業概要
13.1.2.主な収益と財務
13.1.3.最近の動向
13.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.1.5.提供する主要製品/サービス
13.2.HTCコーポレーション
13.2.1.事業概要
13.2.2.主な収益と財務
13.2.3.最近の動向
13.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.2.5.提供する主要製品/サービス
13.3.ソニー・インタラクティブエンタテインメント
13.3.1.事業概要
13.3.2.主な売上高と財務状況
13.3.3.最近の動向
13.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.3.5.主要製品/サービス
13.4.サムスン電子
13.4.1.事業概要
13.4.2.主な収益と財務
13.4.3.最近の動向
13.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.4.5.主要製品/サービス
13.5.クアルコム・テクノロジーズ
13.5.1.事業概要
13.5.2.主な収益と財務
13.5.3.最近の動向
13.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.5.5.主要製品/サービス
13.6.マイクロソフト株式会社
13.6.1.事業概要
13.6.2.主な収入と財務
13.6.3.最近の動向
13.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.6.5.主要製品/サービス
13.7.エヌビディアコーポレーション
13.7.1.事業概要
13.7.2.主な収益と財務
13.7.3.最近の動向
13.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.7.5.主要製品/サービス
13.8.グーグル合同会社
13.8.1.事業概要
13.8.2.主な収益と財務
13.8.3.最近の動向
13.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.8.5.主要製品・サービス
13.9.テンセント・ホールディングス
13.9.1.事業概要
13.9.2.主な収入と財務
13.9.3.最近の動向
13.9.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.9.5.提供する主要製品/サービス
13.10.華為技術股份有限公司
13.10.1.事業概要
13.10.2.主な収入と財務
13.10.3.最近の動向
13.10.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
13.10.5.主要製品/サービス
14.戦略的提言
15.会社概要 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary


Global 5G in VR Market was valued at USD 22.08 billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 35.82% through 2029.The 5G in VR market signifies the fusion of two groundbreaking technologies—fifth-generation (5G) telecommunications networks and virtual reality (VR). 5G epitomizes the latest advancement in wireless communication, heralding unparalleled data speeds, minimal latency, and heightened connectivity. Within the VR market landscape, 5G serves as the foundational infrastructure that empowers immersive virtual experiences by furnishing the requisite bandwidth and responsiveness essential for seamless content delivery and interaction.Within this burgeoning market, 5G technology plays a pivotal role in facilitating the effortless dissemination of high-fidelity VR content across diverse domains, spanning from gaming and entertainment to enterprise-grade applications such as training and collaboration. The integration of 5G with VR effectively mitigates the constraints imposed by previous network iterations, ensuring that users encounter realistic virtual environments devoid of latency or interruptions. Consequently, the 5G in VR market is characterized by the symbiotic relationship between advanced telecommunications capabilities and the immersive, interactive encounters facilitated by virtual reality, heralding a new epoch of connectivity and user immersion. This convergence holds the promise of reshaping industries, fostering innovation, and unleashing unprecedented opportunities for both businesses and consumers across myriad sectors.
Key Market Drivers
Increasing Demand for Immersive Virtual Reality Experiences
The rapid expansion of the global 5G in VR market is significantly driven by the soaring demand for immersive virtual reality experiences. As technology continues to advance, consumers are increasingly seeking more realistic and engaging virtual environments. Traditional networks often struggle to meet the high bandwidth and low latency requirements necessary for seamless VR experiences. With the advent of 5G technology, the limitations of previous networks are being overcome, paving the way for a new era of immersive content.
5G's ultra-fast data speeds and low latency are crucial for delivering high-quality VR content without lag or buffering, providing users with a truly immersive and responsive experience. Whether it's gaming, virtual tours, or professional training, the demand for these applications is propelling the adoption of 5G in the VR market.
Proliferation of Advanced VR Devices
Another key driver behind the growth of the 5G in VR market is the proliferation of advanced VR devices. The market has witnessed the introduction of a wide range of VR headsets, goggles, and accessories, each demanding higher data speeds and lower latency for optimal performance. As these devices become more sophisticated and accessible to a broader consumer base, the need for robust connectivity solutions becomes paramount.
5G technology, with its ability to handle massive data loads and provide near-instantaneous responsiveness, is the perfect match for the requirements of modern VR devices. This synergy is driving a symbiotic relationship between the 5G and VR markets, fostering innovation in both sectors.
Evolution of Smart Cities and IoT Integration
The evolution of smart cities and the integration of the Internet of Things (IoT) are serving as significant catalysts for the 5G in VR market. As cities around the world embrace smart infrastructure and connected devices, the demand for high-speed, low-latency networks becomes indispensable. VR applications, particularly in areas like urban planning, education, and healthcare, are thriving on the capabilities offered by 5G networks.
In smart cities, VR is being utilized for simulations, data visualization, and training purposes. The seamless integration of 5G facilitates real-time data processing, enabling VR applications to function optimally in these dynamic environments. This intersection of 5G, VR, and smart cities is creating a synergistic ecosystem that propels the growth of the overall market.
Enterprise Adoption for Training and Collaboration
The enterprise sector is emerging as a prominent driver for the 5G in VR market, particularly in the domains of training and collaboration. Businesses are increasingly recognizing the potential of VR for employee training, remote collaboration, and virtual meetings. The immersive nature of VR facilitates realistic training scenarios, enhancing the learning experience for employees in fields such as healthcare, manufacturing, and aviation.
5G's high bandwidth and low latency are critical for ensuring smooth and lifelike VR interactions, making it an essential enabler for enterprise VR applications. The global adoption of remote work and the need for effective virtual collaboration tools further amplify the demand for the combined capabilities of 5G and VR in the enterprise sector.
Surge in Gaming and Entertainment Applications
The gaming and entertainment industry is experiencing a surge in demand for VR applications, and 5G is playing a pivotal role in driving this growth. Gamers are increasingly seeking immersive and realistic experiences, and VR offers a transformative way to engage with digital content. However, the data-intensive nature of VR gaming requires a network infrastructure that can deliver high speeds and low latency.
5G's ability to handle the massive data transfers associated with VR gaming ensures a seamless and responsive gaming experience. As cloud gaming services gain popularity, 5G becomes even more critical for delivering high-quality VR content to gamers around the world. This synergy between 5G and VR is reshaping the landscape of the gaming and entertainment industry.
Competitive Pressure and Industry Collaboration
The competitive landscape of the telecommunications and technology industries is driving the deployment of 5G in the VR market. To stay ahead in the race, telecom operators and technology companies are investing heavily in upgrading their networks to 5G capabilities. This competitive pressure is pushing the widespread adoption of 5G infrastructure, making it more accessible for VR applications.
Moreover, industry collaboration is playing a crucial role in the development of 5G-enabled VR solutions. Telecommunication companies, device manufacturers, and content creators are joining forces to create a seamless ecosystem that maximizes the potential of both technologies. This collaborative approach ensures that the 5G in VR market continues to evolve, offering innovative solutions and pushing the boundaries of what is possible in the realm of virtual reality.
Government Policies are Likely to Propel the Market
Spectrum Allocation and Regulation for 5G in VR
Effective spectrum management is a cornerstone of government policies driving the global 5G in VR market. Governments around the world are tasked with allocating and regulating the spectrum to ensure a conducive environment for the deployment of 5G networks. The increased data speeds and low latency requirements of VR applications necessitate a spectrum that can handle the demands of these advanced technologies.
Governments play a crucial role in facilitating the allocation of suitable spectrum bands for 5G in VR, taking into consideration factors such as propagation characteristics, interference, and international harmonization. Policymakers must strike a balance between ensuring sufficient spectrum resources for 5G deployment and avoiding interference with existing services. Through transparent and efficient spectrum allocation processes, governments can create an environment that encourages investment and innovation in the 5G in VR market.
Infrastructure Development and Investment Incentives
Governments worldwide recognize the importance of robust infrastructure for the successful implementation of 5G in VR. Policymakers are formulating strategies to incentivize private sector investment in 5G infrastructure, including the development of fiber-optic networks, small cell deployment, and the necessary backhaul connections. Such initiatives are vital for ensuring widespread and reliable 5G coverage, especially in urban and rural areas.
To encourage private sector participation, governments often provide financial incentives, tax breaks, and regulatory support for infrastructure development. By fostering a favorable investment climate, governments aim to accelerate the rollout of 5G networks, subsequently driving the growth of the 5G in VR market. These policies contribute to the creation of a comprehensive and high-performance network infrastructure capable of supporting the data-intensive nature of VR applications.
Standards and Interoperability Frameworks
Governments play a pivotal role in establishing standards and interoperability frameworks for 5G in VR technologies. Standardization ensures that different components and systems within the 5G ecosystem can seamlessly work together, fostering a cohesive and interoperable environment. Policymakers collaborate with industry stakeholders and international organizations to develop and implement these standards, thereby promoting innovation, competition, and global interoperability.
Standardization efforts encompass various aspects, including network architecture, device specifications, and communication protocols. Governments facilitate the creation of an environment where industry players can adhere to common standards, fostering a competitive marketplace while ensuring the compatibility of 5G-enabled VR devices and applications. These policies contribute to the growth and stability of the global 5G in VR market by providing a foundation for a unified and interoperable ecosystem.
Privacy and Security Regulations for 5G in VR
Privacy and security concerns are paramount in the development and deployment of 5G in VR technologies. Governments worldwide are formulating policies to address these concerns, ensuring the protection of user data and the integrity of communication networks. Policymakers collaborate with industry stakeholders to establish regulations that govern data privacy, encryption standards, and cybersecurity practices within the 5G in VR ecosystem.
Striking a balance between innovation and security, governments work to create a regulatory framework that safeguards user privacy and protects against potential cyber threats. These policies instill confidence among consumers, businesses, and government entities, fostering a secure environment for the widespread adoption of 5G in VR applications. By addressing privacy and security challenges, governments contribute to the sustainable growth of the global 5G in VR market.
Research and Development Funding for 5G in VR Innovation
To spur innovation and maintain a competitive edge in the global 5G in VR market, governments implement policies that allocate funds for research and development (RD) initiatives. Policymakers recognize the importance of investing in cutting-edge technologies, including VR applications enabled by 5G networks, to drive economic growth and technological leadership.
Government-sponsored RD programs support academic institutions, research centers, and private enterprises engaged in pioneering 5G in VR technologies. These initiatives aim to push the boundaries of what is possible in terms of VR content creation, user experiences, and network capabilities. By fostering a culture of innovation through targeted funding, governments contribute to the advancement of the 5G in VR market, positioning their economies at the forefront of technological progress.
Digital Inclusion and Accessibility Initiatives
Governments are increasingly recognizing the importance of digital inclusion and accessibility in the deployment of 5G in VR technologies. Policymakers formulate initiatives to bridge the digital divide and ensure that the benefits of 5G-enabled VR are accessible to all segments of society. These policies address issues such as affordability, literacy, and infrastructure development in underserved and rural areas.
To promote digital inclusion, governments may implement subsidy programs, incentivize network deployment in rural areas, and support initiatives that enhance digital literacy. By ensuring that 5G in VR technologies reach diverse populations, governments contribute to a more equitable distribution of the socio-economic benefits associated with these advanced technologies. Digital inclusion policies play a vital role in fostering a broad and sustainable market for 5G in VR applications.
Key Market Challenges
Infrastructure Deployment and Cost Implications
One significant challenge facing the global 5G in VR market is the extensive infrastructure deployment required and the associated cost implications. The successful implementation of 5G networks demands a substantial investment in new infrastructure, including the installation of small cells, fiber-optic networks, and the upgrading of existing cell towers. These infrastructural enhancements are necessary to support the increased data speeds, low latency, and connectivity demands of VR applications.
The sheer scale of infrastructure deployment poses challenges in terms of time, resources, and coordination. Governments, telecom operators, and technology companies must collaborate to address zoning regulations, obtain necessary permits, and deploy infrastructure at a pace that aligns with the rapid evolution of both 5G and VR technologies. Coordinating these efforts across urban, suburban, and rural areas adds complexity to the deployment process.
The financial burden associated with 5G infrastructure deployment is another critical challenge. While the potential benefits are substantial, the upfront costs of building a comprehensive 5G network capable of supporting VR applications can be daunting. Telecom operators and technology providers face the challenge of securing the necessary funding for these large-scale projects while balancing the need for affordable and accessible 5G in VR services.
Governments can play a pivotal role in addressing this challenge by implementing policies that incentivize private sector investment in 5G infrastructure. Financial incentives, tax breaks, and streamlined regulatory processes can encourage telecom operators and technology companies to accelerate their deployment plans. Collaborative efforts between public and private sectors are crucial to overcoming the infrastructure deployment challenge and unlocking the full potential of the global 5G in VR market.
Regulatory and Standards Harmonization
The global nature of the 5G in VR market introduces a complex challenge related to regulatory frameworks and standards harmonization. As 5G networks and VR technologies continue to evolve, governments worldwide are tasked with developing and updating regulations that govern their deployment and usage. Harmonizing these regulations across borders is a formidable challenge due to the diverse legal and regulatory landscapes in different countries.
One key aspect of this challenge is the allocation and management of spectrum. Spectrum allocation policies vary globally, and ensuring international harmonization is essential for avoiding interference and maximizing the efficiency of 5G networks. Policymakers must navigate negotiations and agreements to create a unified approach to spectrum management that facilitates cross-border interoperability.
Similarly, standards harmonization is crucial for the seamless integration of 5G and VR technologies. Standardization efforts involve collaboration between industry stakeholders, standard-setting organizations, and government bodies. Differences in technical specifications and standards can create barriers to interoperability and hinder the development of a cohesive global 5G in VR ecosystem.
The challenge is exacerbated by the dynamic nature of technology development, where updates and advancements occur regularly. Governments need to adapt their regulations and standards to keep pace with these changes, ensuring that the 5G in VR market remains competitive and innovative.
To address the regulatory and standards harmonization challenge, international cooperation is essential. Governments, industry players, and standard-setting organizations must engage in open dialogue and collaborative efforts to establish common ground. Multilateral agreements and frameworks can facilitate the development of consistent regulations and standards, fostering a global environment conducive to the growth of the 5G in VR market. Policymakers need to prioritize coordination and cooperation to navigate this intricate challenge successfully.
Key Market Trends
Convergence of 5G and Virtual Reality (VR) Driving Market Growth
The global 5G in VR market is experiencing a significant trend towards convergence, driven by the synergies between 5G networks and virtual reality technologies. As 5G networks continue to roll out worldwide, offering unprecedented speed, low latency, and high reliability, virtual reality applications are poised to benefit from enhanced connectivity, enabling immersive experiences, real-time interactions, and new use cases across various industries. This trend is fueled by several key factors.
The ultra-high-speed and low-latency capabilities of 5G networks are unlocking new possibilities for delivering immersive VR experiences with unprecedented realism and interactivity. With 5G's high bandwidth and low latency, VR content creators can stream high-resolution, 360-degree videos, and interactive VR experiences directly to users' devices without buffering or lag, enabling seamless immersion and engagement in virtual environments.
The deployment of 5G edge computing infrastructure is enabling the offloading of compute-intensive VR processing tasks to edge servers located closer to the end-users, reducing latency and enhancing the responsiveness of VR applications. Edge computing in conjunction with 5G networks enables real-time rendering, spatial computing, and dynamic content delivery, enabling more immersive and interactive VR experiences that push the boundaries of traditional VR capabilities.
The increased capacity and reliability of 5G networks are facilitating the adoption of VR applications in enterprise settings, such as training, collaboration, and remote assistance. With 5G's high throughput and low latency, organizations can deploy VR-based training simulations, virtual meetings, and remote assistance solutions that enable employees to interact and collaborate in virtual environments, regardless of their physical location, thereby improving productivity, reducing travel costs, and enhancing decision-making.
The emergence of 5G-enabled VR applications in sectors such as healthcare, education, entertainment, and gaming is driving market growth by expanding the reach and accessibility of VR experiences to a broader audience. With 5G's ubiquitous coverage and reliable connectivity, VR content creators can deliver immersive experiences to users on a wide range of devices, including smartphones, tablets, VR headsets, and augmented reality (AR) glasses, enabling more people to experience the transformative power of VR technology.
Segmental Insights
Offering Insights
The Hardware segment held the largest Market share in 2023. Consumers are driving the demand for advanced virtual reality (VR) devices, such as headsets and goggles, that can deliver immersive experiences. The hardware component is a tangible and essential aspect of the VR ecosystem, and the appeal of cutting-edge, feature-rich devices often leads to increased adoption.
Ongoing advancements in VR hardware, including improvements in display technology, graphics processing units (GPUs), and motion tracking sensors, contribute to enhanced user experiences. These technological innovations make VR hardware more attractive to consumers and businesses alike, fostering a higher demand for updated and sophisticated devices.
The gaming and entertainment industries have been primary drivers of VR adoption. As gaming experiences become more immersive and realistic, the demand for powerful VR hardware, often coupled with the capabilities of 5G networks, continues to grow. VR hardware manufacturers often collaborate with content creators to offer bundled packages that showcase the capabilities of both the hardware and the 5G network.
In the business sector, the use of VR for training simulations and other enterprise applications is on the rise. Companies invest in VR hardware to enhance employee training, product design, and collaborative work environments. The hardware component, including high-quality headsets, is crucial for delivering effective and realistic simulations.
The deployment of 5G networks enhances the capabilities of VR hardware by providing higher data speeds and lower latency. This is particularly beneficial for VR applications that require real-time interactions and seamless content streaming. The synergy between advanced hardware and 5G connectivity contributes to an overall improved VR experience.
Intense competition among hardware manufacturers encourages continuous innovation. Companies strive to outdo one another by introducing new features, improving performance, and enhancing the design of VR hardware. This competitive landscape stimulates market growth and reinforces the dominance of hardware in the 5G in VR market.
End User Insights
The Consumer segment held the largest Market share in 2023. Immersive Experiences: Consumers are highly interested in immersive experiences for gaming and entertainment. The combination of 5G and virtual reality (VR) offers the potential for more realistic, responsive, and engaging gaming experiences, driving demand from the consumer segment.
New Devices and Features: The consumer segment has seen rapid advancements in VR hardware, including headsets and accessories. Continuous innovation in consumer-focused VR hardware encourages adoption as consumers seek out the latest and most advanced devices, often designed to leverage the capabilities of 5G networks.
Expanding Content Libraries: The consumer market benefits from a growing ecosystem of VR content, ranging from games and simulations to virtual experiences. The demand for diverse and compelling content fuels the adoption of 5G in VR, allowing users to create and consume high-quality content seamlessly.
Widespread Adoption: VR technologies have become more mainstream, attracting a broader audience beyond early adopters. The consumer segment is characterized by a diverse demographic interested in using VR for entertainment, communication, and social interaction, contributing to the widespread adoption of 5G in VR.
Integration with Smartphones: The integration of VR features into smartphones, combined with 5G connectivity, enhances the accessibility of VR experiences for consumers. Mobile VR platforms, often reliant on 5G for optimal performance, contribute to the consumer dominance in the market.
Virtual Social Interaction: The rise of social VR platforms and applications contributes to the consumer dominance. Consumers are increasingly interested in virtual social interactions, events, and gatherings facilitated by 5G-enabled VR technologies.
Diverse Price Points: The availability of VR hardware at various price points makes it more accessible to a wide range of consumers. The affordability and availability of VR devices contribute to the consumer segment's dominance as users explore the possibilities of 5G-enabled VR without significant barriers.
Major Driver: The gaming industry has been a major driver of VR adoption, and the integration of 5G enhances the gaming experience. Consumers, especially gaming enthusiasts, are motivated to adopt 5G-enabled VR for its potential to revolutionize gaming environments.
Regional Insights
North America:
North America held the largest market share in Global 5G in VR market in 2023.
North America, particularly the United States, has been among the leaders in deploying 5G infrastructure. This early adoption has provided a strong foundation for the integration of 5G with emerging technologies like VR, enabling faster data speeds, lower latency, and higher network capacity necessary for immersive VR experiences.
North America is home to many leading technology companies, including VR hardware manufacturers, software developers, and telecommunications providers. These companies have been at the forefront of developing and commercializing VR technology and have the resources and expertise to leverage 5G networks for VR applications.
North American companies and research institutions have been investing heavily in the development of VR technology and its integration with 5G networks. This investment has led to the creation of cutting-edge VR content, applications, and services that leverage the high-speed, low-latency capabilities of 5G networks.
North America has a large and tech-savvy consumer market that is eager to adopt new technologies like VR. The region's affluent population and high smartphone penetration make it an attractive market for VR content creators and service providers looking to capitalize on the enhanced experiences enabled by 5G networks.
North American companies have formed strategic partnerships and collaborations across the ecosystem to drive innovation in the 5G VR market. This includes collaborations between telecommunications providers, content creators, device manufacturers, and software developers to create compelling VR experiences and services.
The regulatory environment in North America has been relatively conducive to the development and deployment of 5G networks and VR technology. Government support for innovation and investment in next-generation telecommunications infrastructure has facilitated the growth of the 5G VR market in the region.
North America boasts a highly skilled workforce in fields such as telecommunications, software development, and content creation, which has played a crucial role in driving innovation and growth in the 5G VR market.
Key Market Players
Meta Platforms Inc.
HTC Corporation
Sony Interactive Entertainment Inc.
Samsung Electronics Co., Ltd.
Qualcomm Technologies Inc.
Microsoft Corporation
NVIDIA Corporation
Google LLC
Tencent Holdings Limited
Huawei Technologies Co., Ltd.
Report Scope:
In this report, the Global 5G in VR Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
5G in VR Market,By Offering:
oHardware
oSoftware
oServices
5G in VR Market,By End User:
oConsumer
oCommercial
oIndustrial
5G in VR Market, By Region:
oNorth America
§United States
§Canada
§Mexico
oEurope
§France
§United Kingdom
§Italy
§Germany
§Spain
oAsia-Pacific
§China
§India
§Japan
§Australia
§South Korea
oSouth America
§Brazil
§Argentina
§Colombia
oMiddle East Africa
§South Africa
§Saudi Arabia
§UAE
§Kuwait
§Turkey
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global 5G in VR Market.
Available Customizations:
Global 5G in VR Market report with the given Market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
Detailed analysis and profiling of additional Market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1.Product Overview
1.1.Market Definition
1.2.Scope of the Market
1.2.1.Markets Covered
1.2.2.Years Considered for Study
1.3.Key Market Segmentations
2.Research Methodology
2.1.Objective of the Study
2.2.Baseline Methodology
2.3.Formulation of the Scope
2.4.Assumptions and Limitations
2.5.Sources of Research
2.5.1.Secondary Research
2.5.2.Primary Research
2.6.Approach for the Market Study
2.6.1.The Bottom-Up Approach
2.6.2.The Top-Down Approach
2.7.Methodology Followed for Calculation of Market Size Market Shares
2.8.Forecasting Methodology
2.8.1.Data Triangulation Validation
3.Executive Summary
4.Voice of Customer
5.Global 5G in VR Market Outlook
5.1.Market Size Forecast
5.1.1.By Value
5.2.Market Share Forecast
5.2.1.By Offering (Hardware, Software, Services)
5.2.2.By End User (Consumer, Commercial, Industrial)
5.2.3.By Region
5.2.4.By Company (2023)
5.3.Market Map
6.North America 5G in VR Market Outlook
6.1.Market Size Forecast
6.1.1.By Value
6.2.Market Share Forecast
6.2.1.ByOffering
6.2.2.ByEnd User
6.2.3.By Country
6.3.North America: Country Analysis
6.3.1.United States 5G in VR Market Outlook
6.3.1.1.Market Size Forecast
6.3.1.1.1.By Value
6.3.1.2.Market Share Forecast
6.3.1.2.1.ByOffering
6.3.1.2.2.ByEnd User
6.3.2.Canada 5G in VR Market Outlook
6.3.2.1.Market Size Forecast
6.3.2.1.1.By Value
6.3.2.2.Market Share Forecast
6.3.2.2.1.ByOffering
6.3.2.2.2.ByEnd User
6.3.3.Mexico 5G in VR Market Outlook
6.3.3.1.Market Size Forecast
6.3.3.1.1.By Value
6.3.3.2.Market Share Forecast
6.3.3.2.1.ByOffering
6.3.3.2.2.ByEnd User
7.Europe 5G in VR Market Outlook
7.1.Market Size Forecast
7.1.1.By Value
7.2.Market Share Forecast
7.2.1.ByOffering
7.2.2.ByEnd User
7.2.3.By Country
7.3.Europe: Country Analysis
7.3.1.Germany 5G in VR Market Outlook
7.3.1.1.Market Size Forecast
7.3.1.1.1.By Value
7.3.1.2.Market Share Forecast
7.3.1.2.1.ByOffering
7.3.1.2.2.ByEnd User
7.3.2.United Kingdom 5G in VR Market Outlook
7.3.2.1.Market Size Forecast
7.3.2.1.1.By Value
7.3.2.2.Market Share Forecast
7.3.2.2.1.ByOffering
7.3.2.2.2.ByEnd User
7.3.3.Italy 5G in VR Market Outlook
7.3.3.1.Market Size Forecast
7.3.3.1.1.By Value
7.3.3.2.Market Share Forecast
7.3.3.2.1.ByOffering
7.3.3.2.2.ByEnd User
7.3.4.France 5G in VR Market Outlook
7.3.4.1.Market Size Forecast
7.3.4.1.1.By Value
7.3.4.2.Market Share Forecast
7.3.4.2.1.ByOffering
7.3.4.2.2.ByEnd User
7.3.5.Spain 5G in VR Market Outlook
7.3.5.1.Market Size Forecast
7.3.5.1.1.By Value
7.3.5.2.Market Share Forecast
7.3.5.2.1.ByOffering
7.3.5.2.2.ByEnd User
8.Asia-Pacific 5G in VR Market Outlook
8.1.Market Size Forecast
8.1.1.By Value
8.2.Market Share Forecast
8.2.1.ByOffering
8.2.2.ByEnd User
8.2.3.By Country
8.3.Asia-Pacific: Country Analysis
8.3.1.China 5G in VR Market Outlook
8.3.1.1.Market Size Forecast
8.3.1.1.1.By Value
8.3.1.2.Market Share Forecast
8.3.1.2.1.ByOffering
8.3.1.2.2.ByEnd User
8.3.2.India 5G in VR Market Outlook
8.3.2.1.Market Size Forecast
8.3.2.1.1.By Value
8.3.2.2.Market Share Forecast
8.3.2.2.1.ByOffering
8.3.2.2.2.ByEnd User
8.3.3.Japan 5G in VR Market Outlook
8.3.3.1.Market Size Forecast
8.3.3.1.1.By Value
8.3.3.2.Market Share Forecast
8.3.3.2.1.ByOffering
8.3.3.2.2.ByEnd User
8.3.4.South Korea 5G in VR Market Outlook
8.3.4.1.Market Size Forecast
8.3.4.1.1.By Value
8.3.4.2.Market Share Forecast
8.3.4.2.1.ByOffering
8.3.4.2.2.ByEnd User
8.3.5.Australia 5G in VR Market Outlook
8.3.5.1.Market Size Forecast
8.3.5.1.1.By Value
8.3.5.2.Market Share Forecast
8.3.5.2.1.ByOffering
8.3.5.2.2.ByEnd User
9.South America 5G in VR Market Outlook
9.1.Market Size Forecast
9.1.1.By Value
9.2.Market Share Forecast
9.2.1.ByOffering
9.2.2.ByEnd User
9.2.3.By Country
9.3.South America: Country Analysis
9.3.1.Brazil 5G in VR Market Outlook
9.3.1.1.Market Size Forecast
9.3.1.1.1.By Value
9.3.1.2.Market Share Forecast
9.3.1.2.1.ByOffering
9.3.1.2.2.ByEnd User
9.3.2.Argentina 5G in VR Market Outlook
9.3.2.1.Market Size Forecast
9.3.2.1.1.By Value
9.3.2.2.Market Share Forecast
9.3.2.2.1.ByOffering
9.3.2.2.2.ByEnd User
9.3.3.Colombia 5G in VR Market Outlook
9.3.3.1.Market Size Forecast
9.3.3.1.1.By Value
9.3.3.2.Market Share Forecast
9.3.3.2.1.ByOffering
9.3.3.2.2.ByEnd User
10.Middle East and Africa 5G in VR Market Outlook
10.1.Market Size Forecast
10.1.1.By Value
10.2.Market Share Forecast
10.2.1.ByOffering
10.2.2.ByEnd User
10.2.3.By Country
10.3.Middle East and Africa: Country Analysis
10.3.1.South Africa 5G in VR Market Outlook
10.3.1.1.Market Size Forecast
10.3.1.1.1.By Value
10.3.1.2.Market Share Forecast
10.3.1.2.1.ByOffering
10.3.1.2.2.ByEnd User
10.3.2.Saudi Arabia 5G in VR Market Outlook
10.3.2.1.Market Size Forecast
10.3.2.1.1.By Value
10.3.2.2.Market Share Forecast
10.3.2.2.1.ByOffering
10.3.2.2.2.ByEnd User
10.3.3.UAE 5G in VR Market Outlook
10.3.3.1.Market Size Forecast
10.3.3.1.1.By Value
10.3.3.2.Market Share Forecast
10.3.3.2.1.ByOffering
10.3.3.2.2.ByEnd User
10.3.4.Kuwait 5G in VR Market Outlook
10.3.4.1.Market Size Forecast
10.3.4.1.1.By Value
10.3.4.2.Market Share Forecast
10.3.4.2.1.ByOffering
10.3.4.2.2.ByEnd User
10.3.5.Turkey 5G in VR Market Outlook
10.3.5.1.Market Size Forecast
10.3.5.1.1.By Value
10.3.5.2.Market Share Forecast
10.3.5.2.1.ByOffering
10.3.5.2.2.ByEnd User
11.Market Dynamics
11.1.Drivers
11.2.Challenges
12.Market Trends Developments
13.Company Profiles
13.1.Meta Platforms Inc.
13.1.1.Business Overview
13.1.2.Key Revenue and Financials
13.1.3.Recent Developments
13.1.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.1.5.Key Product/Services Offered
13.2.HTC Corporation
13.2.1.Business Overview
13.2.2.Key Revenue and Financials
13.2.3.Recent Developments
13.2.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.2.5.Key Product/Services Offered
13.3.Sony Interactive Entertainment Inc.
13.3.1.Business Overview
13.3.2.Key Revenue and Financials
13.3.3.Recent Developments
13.3.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.3.5.Key Product/Services Offered
13.4.Samsung Electronics Co., Ltd.
13.4.1.Business Overview
13.4.2.Key Revenue and Financials
13.4.3.Recent Developments
13.4.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.4.5.Key Product/Services Offered
13.5.Qualcomm Technologies Inc.
13.5.1.Business Overview
13.5.2.Key Revenue and Financials
13.5.3.Recent Developments
13.5.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.5.5.Key Product/Services Offered
13.6.Microsoft Corporation
13.6.1.Business Overview
13.6.2.Key Revenue and Financials
13.6.3.Recent Developments
13.6.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.6.5.Key Product/Services Offered
13.7.NVIDIA Corporation
13.7.1.Business Overview
13.7.2.Key Revenue and Financials
13.7.3.Recent Developments
13.7.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.7.5.Key Product/Services Offered
13.8.Google LLC
13.8.1.Business Overview
13.8.2.Key Revenue and Financials
13.8.3.Recent Developments
13.8.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.8.5.Key Product/Services Offered
13.9.Tencent Holdings Limited
13.9.1.Business Overview
13.9.2.Key Revenue and Financials
13.9.3.Recent Developments
13.9.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.9.5.Key Product/Services Offered
13.10.Huawei Technologies Co., Ltd.
13.10.1.Business Overview
13.10.2.Key Revenue and Financials
13.10.3.Recent Developments
13.10.4.Key Personnel/Key Contact Person
13.10.5.Key Product/Services Offered
14.Strategic Recommendations
15.About Us Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(無線・モバイル・ワイヤレス)の最新刊レポート

TechSci Research社の情報通信技術分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(vr)の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る