CIS諸国二輪車市場:車両タイプ別(スクーター/原付、オートバイ)、推進タイプ別(ICE、電動)、国別、企業別、予測&機会、2028年CIS Countries Two-Wheeler Market, By Vehicle Type (Scooter/Moped, Motorcycle), By Propulsion Type (ICE and Electric), By Country, By Company, Forecast & Opportunities, 2028 旧ソビエト共和国からなる独立国家共同体(CIS)は、二輪車市場においてダイナミックかつ発展的な様相を呈している。この地域の経済的・文化的多様性と、さまざまな交通ニーズが相まって、各国の市場はそれぞれ異... もっと見る
サマリー旧ソビエト共和国からなる独立国家共同体(CIS)は、二輪車市場においてダイナミックかつ発展的な様相を呈している。この地域の経済的・文化的多様性と、さまざまな交通ニーズが相まって、各国の市場はそれぞれ異なる動きを見せている。多くのCIS諸国では、オートバイ、スクーター、モペッドは単なる移動手段を超えて、自由、レジャー、実用性を体現している。これらの乗り物は手ごろな価格で燃費が良いため、特に自動車を所有しにくい地域では魅力的な選択肢となっている。さらに、モーターサイクルは、特定の地域に見られる、時に厳しい道路インフラを乗りこなすのに優れている。CIS諸国には都市部と農村部の両方があり、それぞれ独自の交通要件がある。二輪車やスクーターは都市部の移動に効率的なソ リューションを提供する一方で、農村地域にも対応 し、大型車では困難な地域へのアクセスを提供する。この二重の用途が、さまざまな地域で二輪車の根強い人気を支えている。近年、持続可能性を求める世界的な潮流に合わせて、電動モビリティへの関心が高まっている。特に地域政府が排ガス削減を重視し、より環境に優しい交通手段を受け入れているため、電動二輪車や電動スクーターは環境に優しい選択肢として徐々に注目を集めている。とはいえ、充電インフラが限られていることや、従来型車両に比べて初期コストが高いことなどの課題が、普及率に影響を与える可能性がある。主な市場牽引要因 手頃な価格と燃料効率 CIS諸国の多くでは、二輪車とスクーターはその手頃な価格と燃費の良さが評価されている。これらの車両は、初期購入価格と継続的な運用費用の両面で、自動車に比べて予算に見合った選択肢を提供することが多い。この地域の経済状況はさまざまであるため、モーターサイクルやスクーターは多様な消費者にとって利用しやすい交通手段となっている。 都市部と農村部のモビリティ・ニーズ 人口密度の高い都市部から田園風景まで、CIS諸国には多様な環境があるため、多様なモビリティ・ニーズが生まれる。二輪車とスクーターは、都市部の混雑と農村部の困難な地形の両方の効率的な解決策を提供することに優れている。二輪車やスクーターは、都市内の通勤や、道路インフラがあまり発達していない遠隔地へのアクセスに実用的な乗り物として役立つ。 文化的意義とライフスタイル CIS諸国の多くでは、オートバイは自由、冒険、個性を象徴する文化的意義を持っている。二輪車に乗ることは、コミュニティやレジャーの感覚を表すことが多く、二輪車の永続的な人気の一因となっている。さらに、二輪車は社会的交流やグループ活動を促進する能力も高く評価され、根強いライディング文化が育まれている。 電動モビリティへの意識 電動モビリティに対する世界的な傾向の高まりは、CISの二輪車市場に徐々に影響を与えている。環境問題への関心が高まるにつれて、排出ガスの削減や運用コストの削減など、電動モーターサイクルやスクーターの利点に対する消費者の意識が高まっている。政府やメーカーは、こうした嗜好に合わせて電動モデルを導入している。 交通インフラの課題 CIS諸国は、不十分な道路網、交通渋滞、限られた駐車場など、交通インフラの課題に直面する可能性がある。二輪車とスクーターは、混雑した場所での機動性や、大型車では困難な場所へのアクセスを提供することで、こうした課題に対する解決策を提供する。このような適応性は、特に道路事情が最適でない地域において、その魅力を高めている。 政府の規制とインセンティブ 政府の規制は、CIS諸国の二輪車市場を形成する上で極めて重要な役割を果たしている。輸入関税、排ガス基準、免許要件は、市場のアクセシビリティと競争力に大きな影響を与える。電気自動車に対する減税や補助金などのインセンティブは、よりクリーンで効率的な交通手段の採用を促進する。 若者へのアピールとエントリー・レベル・セグメント 二輪車とスクーターは、手頃な価格で便利な交通手段を求める若い世代を惹きつけることが多い。エントリー・レベル・セグメントは、予算重視の消費者に対応する費用対効果の高いモデルを提供し、新規ライダーが市場に参入しやすくしている。このセグメントの魅力は、ライディングに伴う自由な感覚と個人的な表現によって強化されている。 主な市場課題 交通安全と意識向上: CIS諸国の多くでは交通安全が大きな課題となっており、道路インフラが不十分であること、交通規則の施行が緩いこと、安全な乗り方に関する意識が低いことなどが特徴となっている。このため、特に道路状況が厳しい地域で は、オートバイやスクーターのライダーが危険にさらされている。この課題に対処するには、包括的な安全教育キャンペーン、交通規則の厳格な実施、車両への安全機能の搭載が必要である。 不十分なインフラ CIS諸国の中には、道路インフラが未発達または不十分なため、二輪車やスクーターが特定の地域を走行することが困難な国もある。適切な道路整備の欠如、未舗装道路、不十分な標識などが、二輪車やスクーターの使い勝手を悪くしている。二輪車やスクーターの利用可能性を拡大するには、特に農村部や遠隔地のインフラを改善することが重要である。 季節ごとの気象条件 CIS諸国は、豪雪や路面凍結を特徴とする厳しい冬など、多様な気候条件に見舞われる。このような気象条件によって、モーターサイクルやスクーターの使用が1年のかなりの期間制限されることがあり、年間を通じての移動手段としての実用性に影響を与える。製造業者とライダーは、極端な天候が続く地域での季節的な課題と潜在的な保管上の問題を考慮しなければならない。 輸入関税と規制 一部のCIS諸国では、輸入関税、税金、規制が、モーターサイクルやスクーターの値ごろ感を損ねる要因となっている。輸入コストが高いと、潜在的な購買意欲が減退し、手ごろな価格で購入できる選択肢が限られてしまう。特に電気自動車について、より有利な輸入政策を提唱することは、よりクリーンで効率的な輸送ソリューションの採用を促進するのに役立つ。 乗車インフラの欠如 二輪車専用レーンや安全な駐車場など、適切な走行インフラがないことは、二輪車市場の成長を妨げる可能性がある。不十分なインフラは二輪車やスクーターの利便性と安全性を低下させ、潜在的なライダーが毎日の通勤にこうした選択肢を検討する意欲を削ぐ。 限られた資金調達手段 二輪車やスクーター購入のための資金調達へのアクセスは、以下のような場合がある。 一部のCIS諸国では、二輪車やスクーターの購入資金へのアクセスが制限されている場合がある。そのため、初期費用がかさむため、個人が二輪車を購入するのを妨げる可能性がある。二輪車に特化した融資オプションやローン・プログラムを開発することで、より幅広い消費者が二輪車を所有できるようになるかもしれない。 電動充電インフラの不足 電動二輪車への関心が高まるにつれ、電動二輪車やスクーター用の充電インフラが不足していることが普及の妨げになる可能性がある。充電ステーションが限られているため、特に長距離走行や充電ポイントの少ない地域では、電気自動車の航続距離や使い勝手が制限される可能性がある。 主要市場動向 電動モビリティの台頭 電動モビリティのトレンドは、CISの二輪車市場に徐々に影響を与えている。環境問題に対する世界的な意識が高まるにつれ、従来の内燃エンジン(ICE)車に代わる、より持続可能な選択肢として電動モーターサイクルやスクーターへのシフトが進んでいる。同地域の政府やメーカーは、排出ガスの削減、運転コストの削減、静粛性の向上といったメリットを提供する電動モデルの導入を進めている。しかし、電気自動車の普及は、充電インフラが限られていることや初期費用が高いことなどの課題によって妨げられる可能性がある。 安全機能と規制 交通安全がますます重視されるようになっているため、CIS諸国では二輪車やスクーターに高度な安全機能が搭載されるようになっている。アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)、トラクション・コントロール、その他のライダー支援システムが一般的になりつつある。さらに、各国政府はライダーの保護向上と事故削減のためにより厳しい安全規制を実施しており、安全強化車両の採用をさらに促進している。 都市型モビリティ・ソリューション 人口密度の高い都市部では、モーターサイクルやスクー ターは交通渋滞を解消し、駐車しやすい効率的なソリューションと見なされている。多くのCIS諸国では都市化の傾向が進んでおり、機敏で操縦性の高い車両への需要が高まっている。メーカーは、短時間の通勤に適した小排気量のオプションなど、都市部のモビリティに合わせたモデルを提供することで対応している。 オンライン販売と電子商取引 電子商取引とオンライン・プラットフォームの台頭は、モーターサイクルやスクーターの売買方法にも影響を及ぼしている。CIS諸国の消費者は、調査、比較、購入にデジタル・プラットフォームをますます利用するようになっている。メーカーやディーラーは、オンラインプレゼンスを強化し、バーチャルショールームを提供し、シームレスなオンライン取引を可能にすることで対応している。 カスタマイズとパーソナライゼーション CISの二輪車市場では、カスタマイズとパーソナライゼーションのトレンドが勢いを増している。ライダーは、個性を表現するために、独自の美観と性能の向上を求めている。アフターマーケットの部品やアクセサリー、メーカーが提供するカスタマイズ・オプションはこの需要に応えており、ライダーは自分だけの個性的な車を作ることができる。 若者とエントリーレベル・セグメント CIS諸国の若者層は、エントリーレベルのモーターサイクルやスクーターへの関心を高めている。手頃な価格で親しみやすいモデルは、費用対効果の高い交通手段を求める新規ライダーに対応している。メーカー各社は、この拡大する市場セグメントを取り込むため、低排気量で手の届きやすい価格帯のモデルを投入している。 セグメント別インサイト 車種別インサイト 独立国家共同体(CIS)では、スクーターに比べて二輪車の市場シェアが大きい。この優位性はさまざまな要因によるものである。歴史的に、モーターサイクルはオフロード走行が可能であることから好まれてきたが、CIS諸国の多様で困難な地形を考えると、これは特に有利である。険しい山々を走破するにも、広大な平原を横断するにも、モーターサイクルはどんな風景も制覇するのに必要なパワーと耐久性を備えている。さらに、モーターサイクルはこれらの地域の文化に深く根付いている。単なる移動手段ではなく、自由、冒険、個性の象徴なのだ。オープンロードをクルージングするモーターサイクリストの姿は、スリルと探検心を呼び起こし、CISの人々の共感を呼ぶ。それは、障壁を打ち破り、未知なるものを受け入れる精神を表している。さらに、モーターサイクルは比類のない多用途性を備えているため、消費者の間で人気のある選択肢となっている。その高速性能は高速道路での迅速な走行を可能にし、都市環境での操縦性は交通量の多い通りでの容易な移動を保証する。さらに、悪路や未舗装道路を走破するモーターサイクルの能力は、インフラが限られている地方に理想的である。 燃料タイプに関する洞察 CIS(独立国家共同体)諸国の二輪車市場では現在、ガソリンを燃料とする二輪車とスクーターが主流を占めている。人気が高いのは、入手が容易で長年にわたって普及しているためである。しかし、市場は徐々に電動二輪車や代替燃料二輪車へと大きくシフトしつつある。この移行は主に、環境に対する関心の高まりと、政府が環境に優しい自動車の採用を促進するために積極的な対策を講じていることが背景にある。化石燃料が環境に及ぼす悪影響に対する意識の高まりが、消費者に環境に優しい交通手段を求めるよう促している。その結果、電気二輪車や代替燃料二輪車の人気が高まり、排出ガスが削減され、より持続可能な交通手段が提供されている。さらに、政府の優遇措置や補助金によって、消費者はこれらの環境に優しい代替手段を選ぶようになり、魅力的な選択肢となっている。 地域別インサイト ロシアは、CIS諸国の中で二輪車市場で最大のシェアを占めている。これは主に、二輪車での探検や輸送に十分な機会を提供する広大な国土によるものである。さらに、ロシアは他のCIS諸国に比べて高い購買力を誇っているため、より多くの個人が二輪車に乗る余裕を持ち、便利さとスリルを楽しむことができる。さらに、ロシアでは二輪車メーカーと販売業者のネットワークが確立しているため、消費者は幅広い選択肢を確保し、入手しやすい。これらの要因が相まって、ロシアの二輪車市場は力強く活況を呈しており、愛好家の拠点として、また同地域の業界成長の原動力となっている。 主要市場プレイヤー - 本田技研工業 - ヤマハ発動機株式会社 - スズキ株式会社 - 川崎重工業株式会社 - バジャイ・オート - ハーレーダビッドソン - ピアッジオグループ - BMWモトラッド - KTM AG レポートの範囲 本レポートでは、CIS諸国の二輪車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - CIS諸国の二輪車市場、車種別 o スクーター/原付 o オートバイ - CIS諸国の二輪車市場:推進力タイプ別 o ICE 電動 - CIS諸国の二輪車市場:国別 o ロシア o ベラルーシ o モルドバ o カザフスタン o アゼルバイジャン o アルメニア o キルギス o ウズベキスタン 競争状況 企業プロフィール:CIS諸国の二輪車市場に参入している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、CIS諸国の二輪車市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Countries 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on CIS Countries Two-Wheeler Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customers Analysis 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 5.3. Challenges/Unmet Needs 6. CIS Countries Two-Wheeler Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, Motorcycle) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric) 6.2.3. By Country Market Share Analysis 6.2.3.1. Russia Market Share Analysis 6.2.3.2. Belarus Market Share Analysis 6.2.3.3. Moldova Market Share Analysis 6.2.3.4. Kazakhstan Market Share Analysis 6.2.3.5. Azerbaijan Market Share Analysis 6.2.3.6. Armenia Market Share Analysis 6.2.3.7. Uzbekistan Market Share Analysis 6.2.3.8. Kyrgyzstan Market Share Analysis 6.2.3.9. Rest of CIS Countries Market Share Analysis 6.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. CIS Countries Two-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Russia Two-Wheeler Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 8. Belarus Two-Wheeler Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 9. Moldova Two-Wheeler Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 10. Kazakhstan Two-Wheeler Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value & Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 10.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 11. Azerbaijan Two-Wheeler Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value & Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 11.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 12. Armenia Two-Wheeler Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value & Volume 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 12.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 13. Uzbekistan Two-Wheeler Market Outlook 13.1. Market Size & Forecast 13.1.1. By Value & Volume 13.2. Market Share & Forecast 13.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 13.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 14. Kyrgyzstan Two-Wheeler Market Outlook 14.1. Market Size & Forecast 14.1.1. By Value & Volume 14.2. Market Share & Forecast 14.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 14.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 15. SWOT Analysis 15.1. Strength 15.2. Weakness 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Market Dynamics 16.1. Market Drivers 16.2. Market Challenges 17. Market Trends and Developments 18. Porter’s Five Forces Model 18.1. Competitive Rivalry 18.2. Bargaining Powers of Suppliers 18.3. Bargaining Powers of Buyers 18.4. Threat of New Entrants 18.5. Threat of Substitutes 19. Competitive Landscape 19.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies) 19.1.1. Honda Motor Co., Ltd. 19.1.1.1. Company Details 19.1.1.2. Key Products Offered 19.1.1.3. Recent Developments 19.1.1.4. Key Management Personnel 19.1.2. Yamaha Motor Co., Ltd. 19.1.2.1. Company Details 19.1.2.2. Key Products Offered 19.1.2.3. Recent Developments 19.1.2.4. Key Management Personnel 19.1.3. Suzuki Motor Corporation 19.1.3.1. Company Details 19.1.3.2. Key Products Offered 19.1.3.3. Recent Developments 19.1.3.4. Key Management Personnel 19.1.4. Kawasaki Heavy Industries, Ltd. 19.1.4.1. Company Details 19.1.4.2. Key Products Offered 19.1.4.3. Recent Developments 19.1.4.4. Key Management Personnel 19.1.5. Bajaj Auto Ltd. 19.1.5.1. Company Details 19.1.5.2. Key Products Offered 19.1.5.3. Recent Developments 19.1.5.4. Key Management Personnel 19.1.6. Harley-Davidson 19.1.6.1. Company Details 19.1.6.2. Key Products Offered 19.1.6.3. Recent Developments 19.1.6.4. Key Management Personnel 19.1.7. Piaggio Group 19.1.7.1. Company Details 19.1.7.2. Key Products Offered 19.1.7.3. Recent Developments 19.1.7.4. Key Management Personnel 19.1.8. BMW Motorrad 19.1.8.1. Company Details 19.1.8.2. Key Products Offered 19.1.8.3. Recent Developments 19.1.8.4. Key Management Personnel 19.1.9. KTM AG 19.1.9.1. Company Details 19.1.9.2. Key Products Offered 19.1.9.3. Recent Developments 19.1.9.4. Key Management Personnel 20. Strategic Recommendations 20.1. Key Focus Areas 20.1.1. Target Country 20.1.2. Target Vehicle Type 20.1.3. Target Propulsion Type 21. About Us & Disclaimer
SummaryThe Commonwealth of Independent States (CIS), comprising former Soviet republics, presents a dynamic and evolving landscape within the two-wheeler market. The region's economic and cultural diversity, combined with varying transportation needs, contribute to distinct dynamics within each country's market. In numerous CIS countries, motorcycles, scooters, and mopeds transcend mere modes of transportation; they embody freedom, leisure, and practicality. The affordability and fuel efficiency of these vehicles render them appealing choices, particularly in areas where car ownership might be less feasible. Additionally, motorcycles excel in navigating the sometimes-demanding road infrastructure found in specific regions. The CIS countries encompass both urban and rural environments, each with unique transportation requirements. While motorcycles and scooters offer efficient solutions for urban mobility, they also cater to rural communities, providing access to areas that larger vehicles might struggle to reach. This dual-purpose utility contributes to the enduring popularity of two-wheelers across various regions. In recent years, there has been a mounting interest in electric mobility, aligning with global trends toward sustainability. Electric motorcycles and scooters are gradually gaining attention as environmentally friendly alternatives, especially as regional governments emphasize emission reduction and embrace greener transportation options. Nonetheless, challenges such as limited charging infrastructure and higher initial costs compared to conventional vehicles might influence the adoption rate. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Countries 3.4. Key Segments 4. Impact of COVID-19 on CIS Countries Two-Wheeler Market 4.1. Key Segments Impacted 4.2. Key Regions Impacted 5. Voice of Customers Analysis 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Purchase Decision 5.3. Challenges/Unmet Needs 6. CIS Countries Two-Wheeler Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Scooter/Moped, Motorcycle) 6.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis (ICE and Electric) 6.2.3. By Country Market Share Analysis 6.2.3.1. Russia Market Share Analysis 6.2.3.2. Belarus Market Share Analysis 6.2.3.3. Moldova Market Share Analysis 6.2.3.4. Kazakhstan Market Share Analysis 6.2.3.5. Azerbaijan Market Share Analysis 6.2.3.6. Armenia Market Share Analysis 6.2.3.7. Uzbekistan Market Share Analysis 6.2.3.8. Kyrgyzstan Market Share Analysis 6.2.3.9. Rest of CIS Countries Market Share Analysis 6.2.4. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022) 6.3. CIS Countries Two-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.2. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment 6.3.3. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment 7. Russia Two-Wheeler Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 8. Belarus Two-Wheeler Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 9. Moldova Two-Wheeler Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value & Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 10. Kazakhstan Two-Wheeler Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value & Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 10.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 11. Azerbaijan Two-Wheeler Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value & Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 11.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 12. Armenia Two-Wheeler Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value & Volume 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 12.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 13. Uzbekistan Two-Wheeler Market Outlook 13.1. Market Size & Forecast 13.1.1. By Value & Volume 13.2. Market Share & Forecast 13.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 13.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 14. Kyrgyzstan Two-Wheeler Market Outlook 14.1. Market Size & Forecast 14.1.1. By Value & Volume 14.2. Market Share & Forecast 14.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 14.2.2. By Propulsion Type Market Share Analysis 15. SWOT Analysis 15.1. Strength 15.2. Weakness 15.3. Opportunities 15.4. Threats 16. Market Dynamics 16.1. Market Drivers 16.2. Market Challenges 17. Market Trends and Developments 18. Porter’s Five Forces Model 18.1. Competitive Rivalry 18.2. Bargaining Powers of Suppliers 18.3. Bargaining Powers of Buyers 18.4. Threat of New Entrants 18.5. Threat of Substitutes 19. Competitive Landscape 19.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies) 19.1.1. Honda Motor Co., Ltd. 19.1.1.1. Company Details 19.1.1.2. Key Products Offered 19.1.1.3. Recent Developments 19.1.1.4. Key Management Personnel 19.1.2. Yamaha Motor Co., Ltd. 19.1.2.1. Company Details 19.1.2.2. Key Products Offered 19.1.2.3. Recent Developments 19.1.2.4. Key Management Personnel 19.1.3. Suzuki Motor Corporation 19.1.3.1. Company Details 19.1.3.2. Key Products Offered 19.1.3.3. Recent Developments 19.1.3.4. Key Management Personnel 19.1.4. Kawasaki Heavy Industries, Ltd. 19.1.4.1. Company Details 19.1.4.2. Key Products Offered 19.1.4.3. Recent Developments 19.1.4.4. Key Management Personnel 19.1.5. Bajaj Auto Ltd. 19.1.5.1. Company Details 19.1.5.2. Key Products Offered 19.1.5.3. Recent Developments 19.1.5.4. Key Management Personnel 19.1.6. Harley-Davidson 19.1.6.1. Company Details 19.1.6.2. Key Products Offered 19.1.6.3. Recent Developments 19.1.6.4. Key Management Personnel 19.1.7. Piaggio Group 19.1.7.1. Company Details 19.1.7.2. Key Products Offered 19.1.7.3. Recent Developments 19.1.7.4. Key Management Personnel 19.1.8. BMW Motorrad 19.1.8.1. Company Details 19.1.8.2. Key Products Offered 19.1.8.3. Recent Developments 19.1.8.4. Key Management Personnel 19.1.9. KTM AG 19.1.9.1. Company Details 19.1.9.2. Key Products Offered 19.1.9.3. Recent Developments 19.1.9.4. Key Management Personnel 20. Strategic Recommendations 20.1. Key Focus Areas 20.1.1. Target Country 20.1.2. Target Vehicle Type 20.1.3. Target Propulsion Type 21. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
TechSci Research社の自動車分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(ice)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/20 10:26 155.91 円 165.77 円 200.60 円 |