ベトナムの栄養補助食品市場:製品タイプ別(ビタミン、コンビネーション栄養補助食品、ハーブサプリメント、魚油・オメガ脂肪酸、タンパク質、その他)、形態別(錠剤カプセル、粉末、液体、ソフトジェル)、流通経路別(薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット, オンライン, その他), 用途別 (エネルギー・体重管理, 一般健康, 骨・関節の健康, 免疫, その他), エンドユーザー別 (子供, 大人, 妊婦, 老人), 地域別, 競争予測および市場機会, 2028年Vietnam Dietary Supplements Market, By Product Type (Vitamin, Combination Dietary Supplement, Herbal Supplement, Fish Oil & Omega Fatty Acid, Protein, Other), By Form (Tablets Capsules, Powder, Liquids, Soft Gels), By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online, Others), By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Immunity, Others), By End User (Children, Adults, Pregnant Females, Geriatric), By Region, Competition Forecast and Opportunities, 2028 ベトナムの栄養補助食品市場は予測期間2018-2028Fに高いCAGRで成長すると予測され、主に同国の活発なスポーツ参加によって牽引されている。栄養補助食品は必須栄養素の濃縮物であり、人工的に合成されるか、果物... もっと見る
サマリーベトナムの栄養補助食品市場は予測期間2018-2028Fに高いCAGRで成長すると予測され、主に同国の活発なスポーツ参加によって牽引されている。栄養補助食品は必須栄養素の濃縮物であり、人工的に合成されるか、果物、野菜、穀物などの食事源から得られる。栄養補助食品を十分に摂取することで、免疫システムの改善、体重管理、心血管疾患、アレルギー、リウマチ性疾患の予防、エネルギーレベルの向上、骨密度の増加、コレステロール値の維持、血圧や中性脂肪値のコントロールなど、人体にさまざまな恩恵をもたらす。栄養補助食品は、アミノ酸、ビタミン、ミネラル、酵素、プロバイオティクス、植物成分など、重要な栄養素を豊富に含んでおり、錠剤、カプセル、粉末、ジェルカプセル、液体など、さまざまな形態で市場に出回っている。肥満、栄養失調、血圧、糖尿病など、食生活における栄養素の不足に起因する生活習慣病の増加が、ベトナムの栄養補助食品市場を牽引する可能性が高い。ヨガ、ジム、ヘルスクラブなど、さまざまなスポーツ活動への人々の関与の高まりは、彼らの食事のニーズを満たすために栄養補助食品の使用に人々を魅了している。さらに、健康的な生活を送ろうとする人々の健康意識の高まりが、栄養補助食品市場の成長を後押しすると予想される。特に高齢期の人々に影響を及ぼす様々な疾病のため、国内の老人人口の増加が、今後数年間の市場成長を促進すると予想される。さらに、他の不健康な選択肢よりもハーブサプリメントに対する人々の関心の高まりが、ベトナム市場における栄養補助食品の需要を高めている。 スポーツ関連活動への参加者の増加 スポーツ複合施設、ヘルスクラブ、スポーツジムの増加により、ベトナムでは多くの人々が刺激を受け、心身の健康への関心を高めている。さらに、様々な強度の高いスポーツ活動への参加が急増し、人々は栄養摂取、パフォーマンス、筋肉量を向上させるためにバランスの取れた食事をとるようになった。フィットネスと健康食品の消費に対する人々のこの開発の関心は、ベトナムの栄養補助食品市場で印象的な成長を記録することが期待される。さまざまなスポーツ活動への人々の積極的な参加は、今後数年間でベトナムの栄養補助食品市場の成長を後押しすると予想される。 生活習慣関連疾患の高い有病率 ベトナム人の多くは、過去20年間に農村部から大都市圏に移住しており、2020年初頭には都市化率が40%に達すると予測されている。運動不足や食生活の変化を特徴とする都市のライフスタイルは、理想的な栄養と全人的な福祉を維持することの重要性に対する人々の意識の高まりを促している。さらに、新鮮な作物へのアクセスが制限され、加工食品に依存し、多忙な日常生活を送っているため、十分な栄養素を摂取することが難しくなっている。マルチビタミン、ミネラル、オメガ3脂肪酸、植物抽出物のような栄養補助食品は、栄養の空白を埋め、総合的な体力をサポートする実用的な解決策を提供する。汚染された空気に人々がさらされることで、咳、微熱、デング熱、マラリア、脳卒中など、健康に関連するさまざまな問題の有病率が高まっている。 咳や発熱などの健康問題と闘うためには、効果的な免疫システムが不可欠である。特に、プロバイオティクス、亜鉛、ビタミンD、ビタミンCなどの栄養素を含む栄養補助食品は、身体の自然な防御機構を強化する方法として人気が高まっている。したがって、これらの疾患の予防は、人々の間で健康的な食事を消費する必要性を開発し、予測期間におけるベトナムの栄養補助食品市場の成長を強化することが期待されている。ベトナム・ネット・グローバルが2022年に発表した報告書によると、ベトナム省は今年に入ってからデング熱の感染者数270,300人を記録し、108人が死亡した。2021年の前年同期と比較すると、感染者数は4.8倍に増加し、死亡者数は87例増加した。世界保健機関(WHO)が2020年に発表した報告書によると、ベトナムの冠状動脈性心臓病による死亡率は91,939人に達し、国内の総死亡者数の13.41%を占めた。さらに、ベトナムは心臓疾患による年齢調整死亡率で世界125位にランクされ、人口10万人当たり86.67人となった。このように、いくつかの病気による死亡率が大幅に上昇していることから、人々の間に健康的な食生活を送ることの重要性が広まっており、これがベトナムの栄養補助食品市場を牽引している。 ハーブ健康サプリメントへの嗜好の高まり 近年、ベトナムではハーブ健康サプリメントへの嗜好が高まっており、これが同国の栄養補助食品市場の主要な促進要因の一つとなっている。ベトナムでハーブサプリメントの人気が高まっている主な要因の1つは、天然素材やハーブ製品の利点に対する意識の高まりである。ベトナムの消費者の多くが健康志向を強め、全体的な健康と幸福を向上させる方法を探している。これらの栄養補助食品は副作用がなく、人体内で迅速に機能するため、より多くの人々が日常生活で摂取するようになり、市場の将来的な成長を後押ししている。さらに、国内でのハーブ栄養補助食品の高い入手可能性は、市場の成長に貢献すると期待されている。Volzaのベトナム輸入データ2023によると、ベトナムのハーブサプリメント輸入出荷数は628で、64のサプライヤーから58のベトナム輸入業者によって輸入された。 老人人口の増加 ベトナムの老人人口の増加は、いくつかの方法で栄養補助食品市場を牽引している。高齢になるにつれ、身体は病気や疾患にかかりやすくなり、健康を維持するためにより多くの栄養素が必要とされるようになる。このため、高齢化社会の栄養ニーズを満たすことができる栄養補助食品の需要がベトナムで高まっている。市場は、骨の健康、免疫機能、認知機能、運動機能など、高齢者の特定の栄養ニーズをターゲットにした幅広い製品で対応している。2022年7月にハノイ統計総局が発表した報告書によると、同国の高齢者人口は2009年の745万人から2019年には1,141万人、つまり総人口の8.68%から11.86%に増加した。この間の総人口増加の約40%を高齢者人口の増加が占めている。さらに男女別では、高齢男性よりも高齢女性の増加率が高かった。しかし、2009年から2019年までの高齢女性の年間増加率は(4.09%)であり、高齢男性(4.72%)よりも低かった。高齢男性は高齢女性よりも筋肉の割合が高いため、より多くのカロリーを必要とすることが観察されている。予測期間中、老年人口に占める女性の割合が男性より高いことは、高齢者に関連するいくつかの健康問題のため、同国の栄養補助食品市場の成長を促進すると予想される。 ベトナムの栄養補助食品市場は、製品タイプ、形態、流通チャネル、用途、エンドユーザー、企業、地域に基づいてセグメント化される。製品タイプでは、栄養補助食品市場はビタミン、コンビネーション栄養補助食品、ハーブサプリメント、フィッシュオイル&オメガ脂肪酸、タンパク質、その他に分類される。形態別では、市場は錠剤カプセル、粉末、液体、ソフトジェルに分類される。流通チャネル別では、サプリメント市場は薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他に区分される。用途別では、市場はエネルギー・体重管理、一般健康、骨・関節の健康、免疫、その他に区分される。エンドユーザー別では、栄養補助食品市場は子供、成人、妊娠中の女性、老人に区分される。 市場プレイヤー ネスレ・ベトナム、アムウェイ・ベトナム、ハーバライフ・ベトナム、ニュースキン・ベトナム、フォーエバー・リビング・ベトナム、メガ・ライフサイエンス社、ベトナム製薬会社(ビナファーム)、トラファコ製薬会社 レポートの範囲 本レポートでは、ベトナムのダイエタリーサプリメント市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - ベトナムの栄養補助食品市場:製品タイプ別 o ビタミン o コンビネーションサプリメント o ハーブサプリメント o 魚油とオメガ脂肪酸 o タンパク質 その他 - ベトナムの栄養補助食品市場:形態別 o 錠剤 カプセル o 粉末 o 液体 o ソフトジェル - ベトナムの栄養補助食品市場:流通チャネル別 o 薬局・ドラッグストア o スーパーマーケットとハイパーマーケット o オンライン o その他 - ベトナムの栄養補助食品市場:用途別 o エネルギーと体重管理 o 一般的な健康 o 骨と関節の健康 o 免疫 o その他 - ベトナムの栄養補助食品市場、エンドユーザー別 o 子供 o 大人 o 妊娠中の女性 o 老人 競合状況 企業プロフィール:ベトナムの栄養補助食品市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 4.1. Factors Influencing Purchase Decision 4.2. Brand Awareness 4.3. Sources of Information 5. Impact of COVID-19 on Vietnam Dietary Supplements Market 6. Vietnam Dietary Supplements Market Overview 7. Vietnam Dietary Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type (Vitamin, Combination Dietary Supplement, Herbal Supplement, Fish Oil & Omega Fatty Acid, Protein, and Other) 7.2.2. By Form (Tablets Capsules, Powder, Liquids and Soft Gels) 7.2.3. By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online, Others) 7.2.4. By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Immunity, Others) 7.2.5. By End User (Children, Adults, Pregnant Females, Geriatric) 7.2.6. By Region 7.2.7. By Company (2022) (Market Share Analysis of Top 5 Players operating in the Market) 7.3. Market Map 7.3.1. By Product Type 7.3.2. By Form 7.3.3. By Distribution Channel 7.3.4. By Application 7.3.5. By End User 7.3.6. By Region 8. Vietnam Combination Dietary Supplements Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Form 8.2.2. By Distribution Channel 8.2.3. By Application 8.2.4. By End User 9. Vietnam Vitamin Dietary Supplements Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Form 9.2.2. By Distribution Channel 9.2.3. By Application 9.2.4. By End User 10. Vietnam Protein Dietary Supplements Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Form 10.2.2. By Distribution Channel 10.2.3. By Application 10.2.4. By End User 11. Vietnam Herbal Dietary Supplements Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Form 11.2.2. By Distribution Channel 11.2.3. By Application 11.2.4. By End User 12. Vietnam Fish Oil & Omega Fatty Acid Dietary Supplements Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Form 12.2.2. By Distribution Channel 12.2.3. By Application 12.2.4. By End User 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends & Developments 14.1. Recent Developments 14.2. Mergers & Acquisitions 14.3. Product Launches 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Vietnam Economic Profile 17. Porter’s Five Forces Analysis 17.1. Competition in the Industry 17.2. Potential of New Entrants 17.3. Power of Suppliers 17.4. Power of Customers 17.5. Threat of Substitute Products 18. Competitive Landscape (Key Players Up to 10) 18.1. Business Overview 18.2. Product Portfolio 18.3. Financials (As Reported) 18.4. Key Personnels 18.5. Strategic Overview 18.6. Recent Developments 18.7. SWOT Analysis 18.7.1. Nestle Vietnam 18.7.2. Amway Vietnam 18.7.3. Herbalife Vietnam 18.7.4. Nu Skin Vietnam 18.7.5. Forever Living Vietnam 19. Strategic Recommendations 20. About Us & Disclaimer
SummaryVietnam Dietary Supplements Market is anticipated to grow at a high CAGR in the forecast period, 2018-2028F and is primarily driven by active sports participation in the country. Dietary supplements are concentrates of essential nutrients which are either artificially synthesized or are obtained from dietary sources like fruits, vegetables, cereals, and others. Adequate intake of dietary supplements provides a variety of benefits to the human body which includes improvement in immune system, weight management, prevention of cardiovascular disease, allergies and rheumatic diseases, enhanced energy levels increase in bone density, maintaining cholesterol levels, controlling blood pressure and triglyceride levels. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 4.1. Factors Influencing Purchase Decision 4.2. Brand Awareness 4.3. Sources of Information 5. Impact of COVID-19 on Vietnam Dietary Supplements Market 6. Vietnam Dietary Supplements Market Overview 7. Vietnam Dietary Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type (Vitamin, Combination Dietary Supplement, Herbal Supplement, Fish Oil & Omega Fatty Acid, Protein, and Other) 7.2.2. By Form (Tablets Capsules, Powder, Liquids and Soft Gels) 7.2.3. By Distribution Channel (Pharmacies and Drug Stores, Supermarkets and Hypermarkets, Online, Others) 7.2.4. By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Immunity, Others) 7.2.5. By End User (Children, Adults, Pregnant Females, Geriatric) 7.2.6. By Region 7.2.7. By Company (2022) (Market Share Analysis of Top 5 Players operating in the Market) 7.3. Market Map 7.3.1. By Product Type 7.3.2. By Form 7.3.3. By Distribution Channel 7.3.4. By Application 7.3.5. By End User 7.3.6. By Region 8. Vietnam Combination Dietary Supplements Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Form 8.2.2. By Distribution Channel 8.2.3. By Application 8.2.4. By End User 9. Vietnam Vitamin Dietary Supplements Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Form 9.2.2. By Distribution Channel 9.2.3. By Application 9.2.4. By End User 10. Vietnam Protein Dietary Supplements Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Form 10.2.2. By Distribution Channel 10.2.3. By Application 10.2.4. By End User 11. Vietnam Herbal Dietary Supplements Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Form 11.2.2. By Distribution Channel 11.2.3. By Application 11.2.4. By End User 12. Vietnam Fish Oil & Omega Fatty Acid Dietary Supplements Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Form 12.2.2. By Distribution Channel 12.2.3. By Application 12.2.4. By End User 13. Market Dynamics 13.1. Drivers 13.2. Challenges 14. Market Trends & Developments 14.1. Recent Developments 14.2. Mergers & Acquisitions 14.3. Product Launches 15. Policy & Regulatory Landscape 16. Vietnam Economic Profile 17. Porter’s Five Forces Analysis 17.1. Competition in the Industry 17.2. Potential of New Entrants 17.3. Power of Suppliers 17.4. Power of Customers 17.5. Threat of Substitute Products 18. Competitive Landscape (Key Players Up to 10) 18.1. Business Overview 18.2. Product Portfolio 18.3. Financials (As Reported) 18.4. Key Personnels 18.5. Strategic Overview 18.6. Recent Developments 18.7. SWOT Analysis 18.7.1. Nestle Vietnam 18.7.2. Amway Vietnam 18.7.3. Herbalife Vietnam 18.7.4. Nu Skin Vietnam 18.7.5. Forever Living Vietnam 19. Strategic Recommendations 20. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
TechSci Research社のヘルスケア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(dietary)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|