トルコの栄養補助食品市場:製品タイプ別(ビタミン・ミネラル、タンパク質・アミノ酸、オメガ脂肪酸、繊維・特殊炭水化物、その他)、形態別(錠剤、カプセル、粉末、液体、その他)、用途別(エネルギー・体重管理、一般健康、骨・関節の健康、胃腸の健康、免疫、その他)、タイプ別(Over-the-Counter v/s Prescription-Based)、流通チャネル別(薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他)、エンドユーザー別(乳児、子供、成人、高齢者、その他)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FTurkey Dietary Supplements Market By Product Type (Vitamins & Minerals, Proteins & Amino Acids, Omega Fatty Acids, Fibers & Specialty Carbohydrates, Others), By Form (Tablets, Capsules, Powder, Liquid, Others), By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Gastrointestinal Health, Immunity, Others), By Type (Over-the-Counter v/s Prescription-Based), By Distribution Channel (Pharmacies & Drug Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Others), By End User (Infant, Children, Adult, Elderly, Others), Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F トルコの栄養補助食品市場は、2024~2028年の予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予想されている。これは、非伝染性疾患の有病率の増加によるもので、予測期間中に栄養補助食品の需要がさらに増加することが... もっと見る
サマリートルコの栄養補助食品市場は、2024~2028年の予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予想されている。これは、非伝染性疾患の有病率の増加によるもので、予測期間中に栄養補助食品の需要がさらに増加することが予想される。さらに、体内の免疫レベルを高める需要の高まりが、予測期間中の市場の成長を促進すると予想される。栄養補助食品は、慢性疾患のリスクを下げるだけでなく、栄養素の補給にも利用できる。錠剤、カプセル、液体、粉末、ジェルタブなどの形態で摂取できる。栄養補助食品は、体重を増やし、骨や関節の痛みを軽減するのにも役立つ。同様に、サプリメントの人気の高まりと、この地域におけるスポーツ選手の増加は、予測期間中の市場の成長をさらに促進すると予想される。さらに、この地域では菜食主義の消費が増えており、環境への関心が高まっていることも、予測期間中の市場成長を後押しすると予想される。個別化医療に対する需要の高まり パーソナライズされた、またはオーダーメイドの栄養製品や栄養補助食品という概念に対する意識の高まりは、世界中の顧客の心をとらえ、市場の成長をさらに促進すると予想される。さらに、技術の進歩と栄養補助食品やサプリメント製品の研究開発への投資の増加は、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想される。しかし、人々は風邪や腸の問題のような一般的な病気を避けるために健康補助食品を摂取している。その結果、予測期間中、病気の予防のために栄養補助食品の需要が増加している。そのため、主要な主要企業は、特に子供、女性、男性、スポーツ選手、アスリートなどの栄養要求に基づいてサプリメント製品を製造しており、予測期間中の市場の成長を促進すると予想される。したがって、栄養補助食品の製品の味は、予測期間中の市場の成長のための主要な要因となっているエンドユーザーに依存しています。スポーツ複合施設やスポーツジムの増加、肥満の有病率の急激な増加とともにバランスの取れた食事に対する顧客の注目の急増も、市場成長に寄与すると予想される。さらに、食品栄養添加物の生産において、クリーンラベル付きで安全なオーガニック原料の使用が増加していることも、今後数年間における栄養補助食品の需要を押し上げると予想される。 栄養補助食品の消費拡大 健康問題に対する意識の高まりにより、栄養補助食品の利用が急速に増加しており、予測期間中の市場成長をさらに押し上げると予想される。人間の健康は、気候の変化、多忙なライフスタイル、食習慣の変化によって影響を受けるため、ビタミン、ミネラル、プロテインパウダーなどの栄養補助食品への需要がさらに増加し、長期的な市場成長が見込まれる。人々はより健康志向になり、運動、栄養消費、栄養価の高い食品、予測期間中に大きな成長を作成すると予想されるサプリメント食品を好むようになり、また、健康のバランスを取ることができます。標準的なライフスタイルの仕事や日常生活のルーチンの容易さも、人間の生活を妨げている。人々は世界中でスポーツサプリメントを好んでおり、予測期間中にもスポーツサプリメント市場を後押しすると予想される。巨大な多国籍産業が自国を発展させるために自社製品の普及に力を入れているため、さまざまな栄養補助食品の入手可能性も高まっている。アスリートやスポーツ選手は自分のパフォーマンスを向上させたいと考えているため、持久力強化やパフォーマンス向上のためにスポーツ栄養製品やビタミン栄養剤に傾倒しており、予測期間中の市場成長をさらに押し上げると予想される。 市場区分 トルコの栄養補助食品市場は、製品タイプ、形態、用途、種類、流通チャネル、地域別にセグメント化できる。製品タイプに基づくと、市場はビタミン&ミネラル、タンパク質&アミノ酸、オメガ脂肪酸、繊維&特殊炭水化物、その他に区分できる。形態別では、市場はさらに錠剤、カプセル、粉末、液体、その他に区分される。用途別では、市場はさらにエネルギー・体重管理、一般健康、骨・関節の健康、胃腸の健康、免疫、その他に区分される。タイプ別では、市場はさらに市販薬ベースと処方箋ベースに二分される。流通チャネルに基づくと、市場は薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他にさらに細分化される。エンドユーザー別に見ると、市場はさらに乳児用、小児用、成人用、高齢者用、その他に細分化される。 市場プレイヤー Amway Turkiye、Abbott Turkey、Pfizer Turkiye、ADM Turkey、Asfarma International、Eksen Pharma、Safir Group(BI Nutraceuticals, Inc)などがトルコの栄養補助食品市場で事業を展開する大手企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、トルコの栄養補助食品市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - トルコの栄養補助食品市場:製品タイプ別 o ビタミン&ミネラル o タンパク質とアミノ酸 o オメガ脂肪酸 o 繊維および特殊炭水化物 o その他 - トルコの栄養補助食品市場、形態別 o 錠剤 o カプセル o 粉末 o 液体 o その他 - トルコの栄養補助食品市場、用途別 エネルギー・体重管理 o 健康全般 o 骨と関節の健康 o 胃腸の健康 o 免疫 o その他 - トルコの栄養補助食品市場、タイプ別 o 一般用医薬品 o 処方箋ベース - トルコの栄養補助食品市場:流通経路別 o 薬局・ドラッグストア o スーパーマーケット&ハイパーマーケット o オンライン o その他 - トルコの栄養補助食品市場:エンドユーザー別 o 乳児 子供 o 大人 o 高齢者 o その他 - トルコの栄養補助食品市場、地域別 o 東部アナトリア o 中央アナトリア o 黒海 o 地中海 o エーゲ海 o マルマラ o 南東アナトリア 競合他社の状況 企業プロフィール:トルコの栄養補助食品市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. Turkey Dietary Supplements Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type (Vitamins & Minerals, Proteins & Amino Acids, Omega Fatty Acids, Fibers & Specialty Carbohydrates, Others) 5.2.2. By Form (Tablets, Capsules, Powder, Liquid, Others) 5.2.3. By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Gastrointestinal Health, Immunity, Others) 5.2.4. By Type (Over-the-Counter v/s Prescription-Based) 5.2.5. By Distribution Channel (Pharmacies & Drug Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Others) 5.2.6. By End User (Infant, Children, Adult, Elderly, Others) 5.2.7. By Region (Eastern Anatolia, Central Anatolia, Black Sea, Mediterranean, Aegean, Marmara, South-eastern Anatolia) 5.2.8. By Company (2022) 5.3. Market Map 5.3.1. By Product Type 5.3.2. By Form 5.3.3. By Application 5.3.4. By Type 5.3.5. By Distribution Channel 5.3.6. By Region 6. Turkey Over-the-Counter Dietary Supplements Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type 6.2.2. By Form 6.2.3. By Application 6.2.4. By Distribution Channel 6.2.5. By End User 7. Turkey Prescription-Based Dietary Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Form 7.2.3. By Application 7.2.4. By Distribution Channel 7.2.5. By End User 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1 Growing Demand for Personalized Medicine 8.1.2 Growing Consumption of dietary Supplements 8.2. Challenges 8.2.1 High Cost of Dietary Supplements 8.2.2 Side effects associated with dietary supplements 9. Market Trends & Developments 10. Policy & Regulatory Landscape 11. Turkey Economic Profile 12. Turkey Dietary Supplements: SWOT Analysis 13. Porter’s Five Forces Analysis 13.1. Competition in the Industry 13.2. Potential of New Entrants 13.3. Power of Suppliers 13.4. Power of Customers 13.5. Threat of Substitute Products 14. Pricing Analysis 15. Competitive Landscape 15.1. Business Overview 15.2. Product Offerings 15.3. Recent Developments 15.4. Financials (As Reported) 15.5. Key Personnel 15.5.1. Amway Turkiye 15.5.2. Abbott Turkey 15.5.3. Pfizer Turkiye 15.5.4. ADM Turkey 15.5.5. Asfarma International 15.5.6. Eksen Pharma 15.5.7. Safir Group (BI Nutraceuticals, Inc) 16. Strategic Recommendations
SummaryTurkey Dietary Supplements market is expected to register an impressive CAGR during the forecast period, 2024-2028. This can be ascribed to an increase in the prevalence of non-communicable diseases, which will further lead to an increase in demand for nutritional supplements during the forecast period. Moreover, the growing demand for boosting the immunity level in our body is expected to drive the growth of the market during the forecast period. It can be used to lower the risk of chronic illness and provide nutrients as well. It can be consumed in the form of a pill, capsules, liquid, powders, and gel tabs. Dietary supplements also helps an individual in gaining weight and reduce the pain in bones and joints. Similarly, the growing popularity of supplements and the increase in the number of sports athletes in the region is expected to further drive the growth of the market during the forecast period. Moreover, the growing consumption of vegan diet around the region and growing environmental concerns is expected to boost the growth of the market during the forecast period. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. Turkey Dietary Supplements Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type (Vitamins & Minerals, Proteins & Amino Acids, Omega Fatty Acids, Fibers & Specialty Carbohydrates, Others) 5.2.2. By Form (Tablets, Capsules, Powder, Liquid, Others) 5.2.3. By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Gastrointestinal Health, Immunity, Others) 5.2.4. By Type (Over-the-Counter v/s Prescription-Based) 5.2.5. By Distribution Channel (Pharmacies & Drug Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Others) 5.2.6. By End User (Infant, Children, Adult, Elderly, Others) 5.2.7. By Region (Eastern Anatolia, Central Anatolia, Black Sea, Mediterranean, Aegean, Marmara, South-eastern Anatolia) 5.2.8. By Company (2022) 5.3. Market Map 5.3.1. By Product Type 5.3.2. By Form 5.3.3. By Application 5.3.4. By Type 5.3.5. By Distribution Channel 5.3.6. By Region 6. Turkey Over-the-Counter Dietary Supplements Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type 6.2.2. By Form 6.2.3. By Application 6.2.4. By Distribution Channel 6.2.5. By End User 7. Turkey Prescription-Based Dietary Supplements Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Form 7.2.3. By Application 7.2.4. By Distribution Channel 7.2.5. By End User 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.1.1 Growing Demand for Personalized Medicine 8.1.2 Growing Consumption of dietary Supplements 8.2. Challenges 8.2.1 High Cost of Dietary Supplements 8.2.2 Side effects associated with dietary supplements 9. Market Trends & Developments 10. Policy & Regulatory Landscape 11. Turkey Economic Profile 12. Turkey Dietary Supplements: SWOT Analysis 13. Porter’s Five Forces Analysis 13.1. Competition in the Industry 13.2. Potential of New Entrants 13.3. Power of Suppliers 13.4. Power of Customers 13.5. Threat of Substitute Products 14. Pricing Analysis 15. Competitive Landscape 15.1. Business Overview 15.2. Product Offerings 15.3. Recent Developments 15.4. Financials (As Reported) 15.5. Key Personnel 15.5.1. Amway Turkiye 15.5.2. Abbott Turkey 15.5.3. Pfizer Turkiye 15.5.4. ADM Turkey 15.5.5. Asfarma International 15.5.6. Eksen Pharma 15.5.7. Safir Group (BI Nutraceuticals, Inc) 16. Strategic Recommendations
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
TechSci Research社のヘルスケア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(dietary)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|