世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

トルコの栄養補助食品市場:製品タイプ別(ビタミン・ミネラル、タンパク質・アミノ酸、オメガ脂肪酸、繊維・特殊炭水化物、その他)、形態別(錠剤、カプセル、粉末、液体、その他)、用途別(エネルギー・体重管理、一般健康、骨・関節の健康、胃腸の健康、免疫、その他)、タイプ別(Over-the-Counter v/s Prescription-Based)、流通チャネル別(薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他)、エンドユーザー別(乳児、子供、成人、高齢者、その他)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028F


Turkey Dietary Supplements Market By Product Type (Vitamins & Minerals, Proteins & Amino Acids, Omega Fatty Acids, Fibers & Specialty Carbohydrates, Others), By Form (Tablets, Capsules, Powder, Liquid, Others), By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Gastrointestinal Health, Immunity, Others), By Type (Over-the-Counter v/s Prescription-Based), By Distribution Channel (Pharmacies & Drug Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Others), By End User (Infant, Children, Adult, Elderly, Others), Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F

トルコの栄養補助食品市場は、2024~2028年の予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予想されている。これは、非伝染性疾患の有病率の増加によるもので、予測期間中に栄養補助食品の需要がさらに増加することが... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年8月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
77 英語

 

サマリー

トルコの栄養補助食品市場は、2024~2028年の予測期間中に目覚ましいCAGRを記録すると予想されている。これは、非伝染性疾患の有病率の増加によるもので、予測期間中に栄養補助食品の需要がさらに増加することが予想される。さらに、体内の免疫レベルを高める需要の高まりが、予測期間中の市場の成長を促進すると予想される。栄養補助食品は、慢性疾患のリスクを下げるだけでなく、栄養素の補給にも利用できる。錠剤、カプセル、液体、粉末、ジェルタブなどの形態で摂取できる。栄養補助食品は、体重を増やし、骨や関節の痛みを軽減するのにも役立つ。同様に、サプリメントの人気の高まりと、この地域におけるスポーツ選手の増加は、予測期間中の市場の成長をさらに促進すると予想される。さらに、この地域では菜食主義の消費が増えており、環境への関心が高まっていることも、予測期間中の市場成長を後押しすると予想される。
個別化医療に対する需要の高まり
パーソナライズされた、またはオーダーメイドの栄養製品や栄養補助食品という概念に対する意識の高まりは、世界中の顧客の心をとらえ、市場の成長をさらに促進すると予想される。さらに、技術の進歩と栄養補助食品やサプリメント製品の研究開発への投資の増加は、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想される。しかし、人々は風邪や腸の問題のような一般的な病気を避けるために健康補助食品を摂取している。その結果、予測期間中、病気の予防のために栄養補助食品の需要が増加している。そのため、主要な主要企業は、特に子供、女性、男性、スポーツ選手、アスリートなどの栄養要求に基づいてサプリメント製品を製造しており、予測期間中の市場の成長を促進すると予想される。したがって、栄養補助食品の製品の味は、予測期間中の市場の成長のための主要な要因となっているエンドユーザーに依存しています。スポーツ複合施設やスポーツジムの増加、肥満の有病率の急激な増加とともにバランスの取れた食事に対する顧客の注目の急増も、市場成長に寄与すると予想される。さらに、食品栄養添加物の生産において、クリーンラベル付きで安全なオーガニック原料の使用が増加していることも、今後数年間における栄養補助食品の需要を押し上げると予想される。
栄養補助食品の消費拡大
健康問題に対する意識の高まりにより、栄養補助食品の利用が急速に増加しており、予測期間中の市場成長をさらに押し上げると予想される。人間の健康は、気候の変化、多忙なライフスタイル、食習慣の変化によって影響を受けるため、ビタミン、ミネラル、プロテインパウダーなどの栄養補助食品への需要がさらに増加し、長期的な市場成長が見込まれる。人々はより健康志向になり、運動、栄養消費、栄養価の高い食品、予測期間中に大きな成長を作成すると予想されるサプリメント食品を好むようになり、また、健康のバランスを取ることができます。標準的なライフスタイルの仕事や日常生活のルーチンの容易さも、人間の生活を妨げている。人々は世界中でスポーツサプリメントを好んでおり、予測期間中にもスポーツサプリメント市場を後押しすると予想される。巨大な多国籍産業が自国を発展させるために自社製品の普及に力を入れているため、さまざまな栄養補助食品の入手可能性も高まっている。アスリートやスポーツ選手は自分のパフォーマンスを向上させたいと考えているため、持久力強化やパフォーマンス向上のためにスポーツ栄養製品やビタミン栄養剤に傾倒しており、予測期間中の市場成長をさらに押し上げると予想される。
市場区分
トルコの栄養補助食品市場は、製品タイプ、形態、用途、種類、流通チャネル、地域別にセグメント化できる。製品タイプに基づくと、市場はビタミン&ミネラル、タンパク質&アミノ酸、オメガ脂肪酸、繊維&特殊炭水化物、その他に区分できる。形態別では、市場はさらに錠剤、カプセル、粉末、液体、その他に区分される。用途別では、市場はさらにエネルギー・体重管理、一般健康、骨・関節の健康、胃腸の健康、免疫、その他に区分される。タイプ別では、市場はさらに市販薬ベースと処方箋ベースに二分される。流通チャネルに基づくと、市場は薬局・ドラッグストア、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、オンライン、その他にさらに細分化される。エンドユーザー別に見ると、市場はさらに乳児用、小児用、成人用、高齢者用、その他に細分化される。

市場プレイヤー
Amway Turkiye、Abbott Turkey、Pfizer Turkiye、ADM Turkey、Asfarma International、Eksen Pharma、Safir Group(BI Nutraceuticals, Inc)などがトルコの栄養補助食品市場で事業を展開する大手企業である。

レポートの範囲
本レポートでは、トルコの栄養補助食品市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- トルコの栄養補助食品市場:製品タイプ別
o ビタミン&ミネラル
o タンパク質とアミノ酸
o オメガ脂肪酸
o 繊維および特殊炭水化物
o その他
- トルコの栄養補助食品市場、形態別
o 錠剤
o カプセル
o 粉末
o 液体
o その他
- トルコの栄養補助食品市場、用途別
エネルギー・体重管理
o 健康全般
o 骨と関節の健康
o 胃腸の健康
o 免疫
o その他
- トルコの栄養補助食品市場、タイプ別
o 一般用医薬品
o 処方箋ベース
- トルコの栄養補助食品市場:流通経路別
o 薬局・ドラッグストア
o スーパーマーケット&ハイパーマーケット
o オンライン
o その他
- トルコの栄養補助食品市場:エンドユーザー別
o 乳児
子供
o 大人
o 高齢者
o その他
- トルコの栄養補助食品市場、地域別
o 東部アナトリア
o 中央アナトリア
o 黒海
o 地中海
o エーゲ海
o マルマラ
o 南東アナトリア
競合他社の状況
企業プロフィール:トルコの栄養補助食品市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. Turkey Dietary Supplements Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type (Vitamins & Minerals, Proteins & Amino Acids, Omega Fatty Acids, Fibers & Specialty Carbohydrates, Others)
5.2.2. By Form (Tablets, Capsules, Powder, Liquid, Others)
5.2.3. By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Gastrointestinal Health, Immunity, Others)
5.2.4. By Type (Over-the-Counter v/s Prescription-Based)
5.2.5. By Distribution Channel (Pharmacies & Drug Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Others)
5.2.6. By End User (Infant, Children, Adult, Elderly, Others)
5.2.7. By Region (Eastern Anatolia, Central Anatolia, Black Sea, Mediterranean, Aegean, Marmara, South-eastern Anatolia)
5.2.8. By Company (2022)
5.3. Market Map
5.3.1. By Product Type
5.3.2. By Form
5.3.3. By Application
5.3.4. By Type
5.3.5. By Distribution Channel
5.3.6. By Region
6. Turkey Over-the-Counter Dietary Supplements Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Form
6.2.3. By Application
6.2.4. By Distribution Channel
6.2.5. By End User
7. Turkey Prescription-Based Dietary Supplements Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Form
7.2.3. By Application
7.2.4. By Distribution Channel
7.2.5. By End User
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.1.1 Growing Demand for Personalized Medicine
8.1.2 Growing Consumption of dietary Supplements
8.2. Challenges
8.2.1 High Cost of Dietary Supplements
8.2.2 Side effects associated with dietary supplements
9. Market Trends & Developments
10. Policy & Regulatory Landscape
11. Turkey Economic Profile
12. Turkey Dietary Supplements: SWOT Analysis
13. Porter’s Five Forces Analysis
13.1. Competition in the Industry
13.2. Potential of New Entrants
13.3. Power of Suppliers
13.4. Power of Customers
13.5. Threat of Substitute Products
14. Pricing Analysis
15. Competitive Landscape
15.1. Business Overview
15.2. Product Offerings
15.3. Recent Developments
15.4. Financials (As Reported)
15.5. Key Personnel
15.5.1. Amway Turkiye
15.5.2. Abbott Turkey
15.5.3. Pfizer Turkiye
15.5.4. ADM Turkey
15.5.5. Asfarma International
15.5.6. Eksen Pharma
15.5.7. Safir Group (BI Nutraceuticals, Inc)
16. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Turkey Dietary Supplements market is expected to register an impressive CAGR during the forecast period, 2024-2028. This can be ascribed to an increase in the prevalence of non-communicable diseases, which will further lead to an increase in demand for nutritional supplements during the forecast period. Moreover, the growing demand for boosting the immunity level in our body is expected to drive the growth of the market during the forecast period. It can be used to lower the risk of chronic illness and provide nutrients as well. It can be consumed in the form of a pill, capsules, liquid, powders, and gel tabs. Dietary supplements also helps an individual in gaining weight and reduce the pain in bones and joints. Similarly, the growing popularity of supplements and the increase in the number of sports athletes in the region is expected to further drive the growth of the market during the forecast period. Moreover, the growing consumption of vegan diet around the region and growing environmental concerns is expected to boost the growth of the market during the forecast period.
Growing Demand for Personalized Medicine
Growing awareness about the concept of personalized or tailor-made nutritional products and dietary supplements catches up with customers across the globe which is expected to further drive the growth of the market. Moreover, technological advancements and growing investment in the research and development of nutraceuticals and supplement products are expected to boost the growth of the market during the forecasted period. However, people are taking health supplements for avoiding common ailments such as the common cold or intestinal issues. As a result, the demand for dietary supplements has increased for preventing diseases during the forecast period. So, major key players are producing supplement products for children, women, men, sportspersons, and athletes, among others, based on their nutritional requirements which are expected to be driving the growth of the market during the forecast period. So, flavors of the products of the nutritional supplements depend upon the end user which is becoming a major factor for the growth of the market during the forecast period. The growing number of sports complexes and gyms, the surge in customer focus on a balanced diet along with a rapid increase in the prevalence of obesity is also expected to contribute to the market growth. Furthermore, the growing usage of clean-labeled, safe, and organic ingredients in the production of food nutritive additives is expected to boost the demand for dietary supplements in the coming years.
Growing Consumption of Dietary Supplements
Growing awareness regarding health issues has led to a rapid increase in the usage of dietary supplements, which is expected to further boost the growth of the market during the forecast period. Human health is affected by climate changes, hectic lifestyles, and changing food habits, which will further increase demand for dietary supplements such as vitamins, minerals as well as protein powder and propel the market growth over the years. People are becoming more health conscious and prefer exercise, nutritional consumption, nutritious food, and supplement food which is expected to create significant growth during the forecast period and also can balance their health. Standard lifestyle jobs and ease of everyday life routines also hampered human life. People are preferring sports supplements across the globe, which is expected to boost the sports supplements market as well during the forecast period. As huge multinational industries are focusing on promoting their products to develop their countries, the availability of different dietary supplements has also increased. Athletes and sportspersons want to boost their performance so their inclination toward sports nutrition products and vitamin nutritive for their endurance enhancement and performance enhancement is expected to further boost the market growth during the forecast period.
Market Segmentation
Turkey Dietary Supplements market can be segmented on the basis of product type, form, application, type, distribution channel, and by region. Based on product type, the market can be segmented into vitamins & minerals, proteins & amino acids, omega fatty acids, fibers & specialty carbohydrates, and others. Based on form, the market can be further segmented into tablets, capsules, powder, liquid, and others. Based on application, the market can be further segmented into energy & weight management, general health, bone & joint health, gastrointestinal health, immunity, and others. Based on type, the market is further bifurcated into over-the-counter and prescription-based. Based on distribution channel, the market can be further segmented into pharmacies & drug stores, supermarkets & hypermarkets, online, and others. On the basis of end user, the market can be further segmented into infant, children, adult, elderly, and others.

Market Players
Amway Turkiye, Abbott Turkey, Pfizer Turkiye, ADM Turkey, Asfarma International, Eksen Pharma, Safir Group (BI Nutraceuticals, Inc) are some of the leading players operating in the Turkey Dietary Supplements market.

Report Scope:
In this report, Turkey Dietary Supplements market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Turkey Dietary Supplements Market, By Product Type:
o Vitamins & Minerals
o Proteins & Amino Acids
o Omega Fatty Acids
o Fibers & Specialty Carbohydrates
o Others
• Turkey Dietary Supplements Market, By Form:
o Tablets
o Capsules
o Powder
o Liquid
o Others
• Turkey Dietary Supplements Market, By Application:
o Energy & Weight Management
o General Health
o Bone & Joint Health
o Gastrointestinal Health
o Immunity
o Others
• Turkey Dietary Supplements Market, By Type:
o Over-the-Counter
o Prescription-Based
• Turkey Dietary Supplements Market, By Distribution Channel:
o Pharmacies & Drug Stores
o Supermarkets & Hypermarkets
o Online
o Others
• Turkey Dietary Supplements Market, By End User:
o Infant
o Children
o Adult
o Elderly
o Others
• Turkey Dietary Supplements Market, By Region:
o Eastern Anatolia
o Central Anatolia
o Black Sea
o Mediterranean
o Aegean
o Marmara
o South-eastern Anatolia
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Turkey Dietary Supplements market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Overview of the Market
3.2. Overview of Key Market Segmentations
3.3. Overview of Key Market Players
3.4. Overview of Key Regions/Countries
3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends
4. Voice of Customer
5. Turkey Dietary Supplements Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type (Vitamins & Minerals, Proteins & Amino Acids, Omega Fatty Acids, Fibers & Specialty Carbohydrates, Others)
5.2.2. By Form (Tablets, Capsules, Powder, Liquid, Others)
5.2.3. By Application (Energy & Weight Management, General Health, Bone & Joint Health, Gastrointestinal Health, Immunity, Others)
5.2.4. By Type (Over-the-Counter v/s Prescription-Based)
5.2.5. By Distribution Channel (Pharmacies & Drug Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online, Others)
5.2.6. By End User (Infant, Children, Adult, Elderly, Others)
5.2.7. By Region (Eastern Anatolia, Central Anatolia, Black Sea, Mediterranean, Aegean, Marmara, South-eastern Anatolia)
5.2.8. By Company (2022)
5.3. Market Map
5.3.1. By Product Type
5.3.2. By Form
5.3.3. By Application
5.3.4. By Type
5.3.5. By Distribution Channel
5.3.6. By Region
6. Turkey Over-the-Counter Dietary Supplements Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Form
6.2.3. By Application
6.2.4. By Distribution Channel
6.2.5. By End User
7. Turkey Prescription-Based Dietary Supplements Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Form
7.2.3. By Application
7.2.4. By Distribution Channel
7.2.5. By End User
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.1.1 Growing Demand for Personalized Medicine
8.1.2 Growing Consumption of dietary Supplements
8.2. Challenges
8.2.1 High Cost of Dietary Supplements
8.2.2 Side effects associated with dietary supplements
9. Market Trends & Developments
10. Policy & Regulatory Landscape
11. Turkey Economic Profile
12. Turkey Dietary Supplements: SWOT Analysis
13. Porter’s Five Forces Analysis
13.1. Competition in the Industry
13.2. Potential of New Entrants
13.3. Power of Suppliers
13.4. Power of Customers
13.5. Threat of Substitute Products
14. Pricing Analysis
15. Competitive Landscape
15.1. Business Overview
15.2. Product Offerings
15.3. Recent Developments
15.4. Financials (As Reported)
15.5. Key Personnel
15.5.1. Amway Turkiye
15.5.2. Abbott Turkey
15.5.3. Pfizer Turkiye
15.5.4. ADM Turkey
15.5.5. Asfarma International
15.5.6. Eksen Pharma
15.5.7. Safir Group (BI Nutraceuticals, Inc)
16. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

TechSci Research社のヘルスケア分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(dietary)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る