インド医薬品市場 タイプ別(医薬品vs生物製剤)、医薬品分類別(ブランド医薬品vsジェネリック医薬品)、購入形態別(処方箋医薬品vs市販医薬品)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別、競争、予測、機会、2018-2028FIndia Pharmaceutical Market By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics), By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs), By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs), By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インド医薬品市場は予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予想される。これは、同地域でさまざまな慢性疾患に罹患しやすい老年人口が増加していることに加え、発展途上地域で電子薬局の導入が進んでいるためと考... もっと見る
サマリーインド医薬品市場は予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予想される。これは、同地域でさまざまな慢性疾患に罹患しやすい老年人口が増加していることに加え、発展途上地域で電子薬局の導入が進んでいるためと考えられる。さらに、地域のさまざまな場所で慢性疾患の治療のための新薬の需要が増加しているため、予測期間中に有利な成長が見込まれる。高度な医療処置を伴う政府の償還政策の増加は、インド製薬の需要をさらに増加させ、それによって2028年までの市場成長を促進すると予想される。さらに、健康的なライフスタイルを維持しないなど、様々なライフスタイルの変化がインド製薬の需要をさらに増加させ、市場の成長を後押しすると予想される。インドの製薬業界は現在490億米ドルと評価されており、世界第3位の規模を誇っている。慢性疾患の増加 非伝染性疾患の増加も、予測期間中の市場成長の原因となっており、世界のさまざまな地域で伝染性疾患の治療のための新薬の需要が強化され、予測期間中に有利な成長を生み出すことがさらに期待されています。新しいデータベースの立ち上げのような政府のイニシアチブは、例えば、国立薬データベースは、医療に関するすべてのインポートおよびエクスポートされたデータを保存するのに役立ち、市場の成長を強化することもできます。慢性疾患の有病率の増加により、個別化された医薬品に対する需要が増加しており、これは長年にわたって市場の成長を後押しする可能性がある。2001年には、世界の全疾患の約46%、死亡者数5,650万人の60%が慢性疾患によるものでした。過度のストレス、座りっぱなしのライフスタイル、不健康な食習慣、喫煙、アルコール依存症などの主な要因が、がん、心血管疾患、遺伝性疾患などの慢性疾患を引き起こす原因となっているため、新薬や治療法に対する需要が高まっており、これが予測期間中のインド薬局小売市場の成長を支えている。GSK、Teva Pharmaceuticals、AstraZenecaなどの大手企業は、個別化医薬品の開発に投資している。例えば、インド・ブランド・エクイティ財団によると、2021年、インドはジェネリック医薬品の世界供給量の20%を占める。 政府機関による投資の拡大 医療インフラの大幅な発展は、予測期間中の市場成長を後押しする可能性がある。同様に、小売市場向けのライセンスが容易に入手可能であること、新規事業を支援するための政府による取り組みや投資が増加していること、一般用医薬品、処方薬、携帯医療機器、関連するFMCG製品のような医薬品の売上が伸びていることは、予測期間中にインド医薬品市場の大きな成長を生み出すと予想される。また、大手企業や個人事業主による小売薬局への関心の高まりに加え、定期的な処方薬やその他のウェルネス製品の購入に近代的な薬局の小売店舗を利用する消費者の嗜好の変化が、予測期間中にさらに大きな成長を生み出す可能性がある。最近、2019年に新薬と臨床試験規則が開始されたことにより、臨床試験分野も徐々に上昇しており、多くの人が世界的な臨床試験の試験地の一つとしてインドを選んでいる。例えば、2021年、シプラ・リミテッドは、重症化リスクの高い軽度から中等度のCOVID-19の治療薬として英国医薬品医療製品規制庁(MHRA)から許可された初の経口抗ウイルス薬であるモルヌピラビルのインドでの発売について、インド医薬品監督庁(DCGI)から緊急使用許可(EUA)を取得したと発表した。 市場区分 インド医薬品市場は、タイプ、薬剤分類、購入形態、流通チャネル、地域によって区分することができる。タイプ別では、医薬品vs生物製剤に分けられる。医薬品の分類では、ブランド医薬品とジェネリック医薬品に分けられる。購入形態に基づき、市場は処方薬ベースと市販薬ベースに分けられる。流通チャネルに基づくと、市場は病院薬局、小売薬局、オンライン薬局に分けられる。 市場プレイヤー Sun Pharmaceutical Industries Limited、Divis Laboratories Limited、Cipla Limited、Dr. Reddy's Laboratories Limited、Torrent Pharmaceutical Limited、Zydus Lifesciences Limited、Abbott India Limited、Alkem Laboratories Limited、Biocon Limited、Lupin Limited、Mankind Pharma Limited、Intas Pharmaceuticals Limited、Piramal Enterprises Limited、Wockhardt Limited、Glenmark Pharma Limitedなどがインド医薬品市場で事業を展開する大手企業である。 最近の発展 例えば、インド政府からは研究費として4億1920万米ドル、保健家族福祉省からは108億6000万米ドルがそれぞれ拠出されている。同様に2022年、インド政府は製薬産業強化(SPI)スキームの下、2021-22年度から2025-26年度にかけて6億6,550万米ドルの完全な財政支出を発表した。 レポートの範囲 本レポートでは、インド医薬品市場を、業界動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - インドの医薬品市場、タイプ別 o 医薬品 o 生物製剤 - インド医薬品市場:医薬品分類別 o ブランド医薬品 o ジェネリック医薬品 - インドの医薬品市場:購入形態別 o 処方箋に基づく医薬品 o 市販薬 - インドの医薬品市場:流通経路別 o 病院薬局 o 小売薬局 o オンライン薬局 - インドの医薬品市場:地域別 o 南インド o 北インド o 西インド o 東インド 競合状況 企業プロフィール:インド医薬品市場に参入している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. India Pharmaceutical Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 5.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 5.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 5.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 5.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 5.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 5.2.5. By Region 5.2.5.1. By State (Top 3 States) 5.2.6. By Company (2023) 5.3. Market Map 5.3.1. By Type 5.3.2. By Drug Classification 5.3.3. By Mode of Purchase 5.3.4. By Distribution Channel 5.3.5. By Region 6. South India Pharmaceutical Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 6.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 6.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 6.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 6.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 6.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 7. North India Pharmaceutical Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 7.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 7.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 7.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 7.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 7.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 8. West India Pharmaceutical Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 8.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 8.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 8.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 8.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 8.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 9. East India Pharmaceutical Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 9.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 9.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 9.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 9.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 9.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. India Economic Profile 14. India Pharmaceutical Market: SWOT Analysis 15. Porter’s Five Forces Analysis 15.1. Competition in the Industry 15.2. Potential of New Entrants 15.3. Power of Suppliers 15.4. Power of Customers 15.5. Threat of Substitute Products 16. Competitive Landscape 16.1. Business Overview 16.2. Product Offerings 16.3. Recent Developments 16.4. Financials (As Reported) 16.5. Key Personnel 16.6. SWOT Analysis 16.6.1. Sun Pharmaceutical Industries Limited 16.6.2. Divis Laboratories Limited 16.6.3. Cipla Limited 16.6.4. Dr. Reddy’s Laboratories Limited 16.6.5. Torrent Pharmaceutical Limited 16.6.6. Zydus Lifesciences Limited 16.6.7. Abbott India Limited 16.6.8. Alkem Laboratories Limited 16.6.9. Biocon Limited 16.6.10. Lupin Limited 16.6.11. Mankind Pharma Limited 16.6.12. Intas Pharmaceuticals Limited 16.6.13. Piramal Enterprises Limited 16.6.14. Wockhardt Limited 16.6.15. Glenmark Pharma Limited 17. Strategic Recommendations
SummaryThe India Pharmaceuticals Market is anticipated to witness impressive growth during the forecast period. This can be ascribed to the growing geriatric population across the region, who are susceptible to different chronic diseases, along with the growing adoption of e-pharmacies in the developing region. Additionally, increasing demand for new drugs for the treatment of chronic diseases across different parts of the region is expected to create lucrative growth during the forecast period. Increasing government reimbursement policies with advanced healthcare procedures are further expected to increase the demand for India Pharmaceutical, thereby fuelling market growth through 2028. Furthermore, various lifestyle changes, including not maintaining a healthy lifestyle, re further expected to increase the demand for India Pharmaceutical, supporting market growth. The Indian pharma industry is currently valued at USD49 billion and is the third largest in the world. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. India Pharmaceutical Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 5.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 5.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 5.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 5.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 5.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 5.2.5. By Region 5.2.5.1. By State (Top 3 States) 5.2.6. By Company (2023) 5.3. Market Map 5.3.1. By Type 5.3.2. By Drug Classification 5.3.3. By Mode of Purchase 5.3.4. By Distribution Channel 5.3.5. By Region 6. South India Pharmaceutical Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 6.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 6.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 6.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 6.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 6.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 7. North India Pharmaceutical Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 7.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 7.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 7.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 7.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 7.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 8. West India Pharmaceutical Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 8.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 8.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 8.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 8.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 8.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 9. East India Pharmaceutical Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 9.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 9.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 9.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 9.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 9.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. India Economic Profile 14. India Pharmaceutical Market: SWOT Analysis 15. Porter’s Five Forces Analysis 15.1. Competition in the Industry 15.2. Potential of New Entrants 15.3. Power of Suppliers 15.4. Power of Customers 15.5. Threat of Substitute Products 16. Competitive Landscape 16.1. Business Overview 16.2. Product Offerings 16.3. Recent Developments 16.4. Financials (As Reported) 16.5. Key Personnel 16.6. SWOT Analysis 16.6.1. Sun Pharmaceutical Industries Limited 16.6.2. Divis Laboratories Limited 16.6.3. Cipla Limited 16.6.4. Dr. Reddy’s Laboratories Limited 16.6.5. Torrent Pharmaceutical Limited 16.6.6. Zydus Lifesciences Limited 16.6.7. Abbott India Limited 16.6.8. Alkem Laboratories Limited 16.6.9. Biocon Limited 16.6.10. Lupin Limited 16.6.11. Mankind Pharma Limited 16.6.12. Intas Pharmaceuticals Limited 16.6.13. Piramal Enterprises Limited 16.6.14. Wockhardt Limited 16.6.15. Glenmark Pharma Limited 17. Strategic Recommendations
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