サウジアラビアの電気バス市場:乗車定員別(30人以下、31~40人、40人以上)、推進方式別(BEV、HEV、PHEV、FCEV)、走行距離別(0~150マイル、151~250マイル、251~500マイル、500マイル以上)、バッテリータイプ別(鉛酸、リチウムイオン)、バッテリー容量別(0~500マイル)、走行距離別(0~500マイル)。<100 kWh, 101-250 kWh, 251-400 kWh, >400kWh)、用途別(都市間、都市間、その他)、バス長さ別(8m未満、9~12m、12m以上)、競合・予測・機会(2027年)。Saudi Arabia Electric Bus Market, By Seating Capacity (Up to 30-Seater; 31-40-Seater; Above 40), By Propulsion (BEV, HEV, PHEV, FCEV), By Range (0-150 Miles, 151-250 Miles, 251-500 Miles, >500 Miles), By Battery Type (Lead Acid and Lithium Ion), By Battery Capacity (<100 kWh, 101-250 kWh, 251-400 kWh, >400 kWh), By Application (Intercity; Intracity; Others), By Bus Length (Upto 8m; 9-12m; Above 12m), Competition, Forecast & Opportunities, 2027 サウジアラビアの電気バス市場は、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。この成長の背景には、同国における公共交通機関の普及率の上昇と、「サウジアラビア・ビジョン2030」の一環として石油輸出... もっと見る
サマリーサウジアラビアの電気バス市場は、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。この成長の背景には、同国における公共交通機関の普及率の上昇と、「サウジアラビア・ビジョン2030」の一環として石油輸出への依存度を下げることに政府が注力していることが挙げられます。世界中のいくつかの公共交通機関は、大気汚染の原因となるオゾン層破壊物質の29%を排出する責任を負っています。政府の厳しい排ガス規制により、ディーゼルエンジン搭載バスよりも環境負荷が比較的小さい電気バスの採用が進み、サウジアラビアの電気バス市場の成長を支えています。同国では、電動パワートレインと燃料電池システムを組み合わせた水素燃料電池バスの普及が進んでおり、今後数年間、サウジアラビアの電気バス市場を牽引すると予想されます。業界関係者の間では、新製品のイノベーションと持続可能な輸送を実現するための研究開発への投資が増加しており、これがサウジアラビアの電気バス市場を押し上げると予想されます。リチウムイオンフォスフェート電池などの電気バス用電池の進歩により、電気バスの価格が下がり、バスの運行効率が向上したため、今後数年間、同国の電気バス需要を押し上げると予想されます。学校、大学、オフィスへの通勤需要の増加が都市内用eバスの需要を生み出し、交通サービス事業者がチケット料金を最小限に抑えて消費者を増やしていることが、サウジアラビアの電気バスの成長に寄与しています。電気バスや関連部品、モニタリングシステムの開発には高いコストがかかるため、サウジアラビアの電気バス市場の成長を抑制する可能性があります。サウジアラビアの電気バス市場は、座席数、推進力、走行距離、バッテリータイプ、バッテリー容量、用途、バス長、地域、企業に基づいてセグメント化されています。電池の種類に基づき、市場はさらに鉛電池とリチウムイオン電池に分けられます。リチウムイオン電池は自己放電率が低く、エネルギー密度が高いため、バスメーカーが車両に搭載しており、サウジアラビアの電気バス市場を支配すると予想されます。サウジアラビアの電気バス市場で事業を展開している主な企業は、Tata Motor Limited、CRRC Zhuzhou Electric Co, ltd.などです。サウジアラビアの電気バス市場に関わる企業は、成長を持続させるために提携や新製品開発などの競争戦略を採用しています。本レポートの対象年:過去年:2017年~2020年基準年:2021年推定年:2022年予測期間:2023年~2027年本調査の目的- サウジアラビアの電気バス市場の2017年から2021年までの市場規模を分析・予測すること●サウジアラビアの電気バス市場を座席数、推進力、走行距離、バッテリータイプ、バッテリー容量、用途、バス長、企業、地域分布に基づいて分類・予測すること●サウジアラビア電気バス市場の推進要因と課題を特定すること●拡張、新製品発表、合併・買収などの競合開発を検証すること,サウジアラビアの電気バス市場で活動する主要企業のプロファイルを特定し分析する。当初、TechSci Researchは全国のメーカーのリストを入手した。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査の調査を実施した。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来の数年間を予測するボトムアップアプローチを用いて、サウジアラビアの電気バス市場の市場規模を算出した。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプや用途の履歴データを分析することで外部的に検証しています。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書などの様々な二次資料もTechSci Researchによって調査された。主な対象読者:- 電気バスメーカーとサプライヤー- 市場調査会社とコンサルティング会社- 規制当局や政策立案者などの政府機関- 電気バス関連の組織、フォーラム、アライアンス この調査は、メーカー、サプライヤーとパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する答えを提供し、投資の戦略化と市場機会の活用を可能にする上で有用である。本レポートでは、サウジアラビアの電気バス市場を、以下に詳述する業界動向のほか、以下のカテゴリーに分類しています: - サウジアラビアの電気バス市場、座席数別: o 30席まで 31-40席 40席以上 サウジアラビアの電気バス市場、推進力別。o BEVo HEVo PHEVo FCEV●サウジアラビアの電動バス市場、走行距離別:o 0-150 Mileso 151-250 Mileso 251-500 Mileso > 500 Miles●サウジアラビアの電動バス市場、バッテリータイプ別:o 鉛酸リチウムイオン●サウジアラビアの電動バス市場、バッテリー容量別:o<100 kWho 101-250 kWho 251-400 kWho >400 kWh- サウジアラビアの電気バス市場、用途別:o Intercityo Intracityo Others- サウジアラビアの電気バス市場、バス長さ別:o Upto 8m o 9-12mo Above 12m- サウジアラビア電気バス市場、地域別:o Westerno Northern & Centralo Easterno SouthCompetitive Landscape企業のプロファイル。サウジアラビアの電気バス市場における主要企業の詳細分析。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:企業情報-追加市場企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング。目次1. Product Overview 2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Electric Bus Market 5. Saudi Arabia Electric Bus Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Seating Capacity (Up to 30-Seater; 31-40-Seater; Above 40) 5.2.2. By Propulsion (BEV, HEV, PHEV, FCEV) 5.2.3. By Range (0-150 Miles, 151-250 Miles, 251-500 Miles, >500 Miles) 5.2.4. By Battery Type (Lead Acid and Lithium Ion) 5.2.5. By Battery Capacity (<100 kWh, 101-250 kWh, 251-400 kWh, >400 kWh) 5.2.6. By Application (Intercity; Intracity; Others) 5.2.7. By Bus Length (Upto 8m; 9-12m; Above 12m) 5.2.8. By Region 5.2.9. By Company (2021) 5.3. Market Map 5.4. Pricing Analysis 6. Saudi Arabia Up to 30-Seater Electric Bus Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Propulsion 6.2.2. By Range 6.2.3. By Battery Type 6.2.4. By Battery Capacity 6.2.5. By Application 6.2.6. By Bus Length 7. Saudi Arabia 31- 40-Seater Electric Bus Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion 7.2.2. By Range 7.2.3. By Battery Type 7.2.4. By Battery Capacity 7.2.5. By Application 7.2.6. By Bus Length 8. Saudi Arabia Above 40-Seater Electric Bus Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion 8.2.2. By Range 8.2.3. By Battery Type 8.2.4. By Battery Capacity 8.2.5. By Application 8.2.6. By Bus Length 9. Product Benchmarking 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. Saudi Arabia Economic Profile 14. Competitive Landscape 14.1. Tata Motor Limited 14.2. CRRC Zhuzhou Electric Co., ltd 15. Strategic Recommendations
SummarySaudi Arabia electric bus market is anticipated to grow at a significant rate during the forecast period. The growth can be attributed to the increasing penetration of public transport in the country and rising focus of the government on reducing reliance on oil exports as a part of Saudi Arabia Vision 2030. Several public transit systems around the globe are responsible for discharging 29% of ozone-depleting substances that cause air pollution. Stringent government emission regulations have led to increased adoption of electric buses as they cause comparatively less environmental damage than diesel-powered buses, supporting the growth of Saudi Arabia electric bus market. Rising penetration of hydrogen fuel cell buses, powered by combining an electric powertrain with fuel cell systems in the country, is anticipated to drive the Saudi Arabia electric bus market in the coming years. Industry participants are increasingly investing in R&Ds for new product innovations and making transport sustainable, which is expected to boost the Saudi Arabia electric bus market. Advances in electric bus batteries such as lithium ion-phosphate batteries have reduced the prices for e-buses and increased the operational efficiency of buses, which is expected to boost the demand for electric buses in the country in the coming years. Increasing commuting requirements for schools, colleges, and offices are creating a demand for intracity e-buses, and the transport services providers are minimizing ticket fares to increase their consumers, which are contributing to the growth of Saudi Arabia electric buses. The high costs involved in the development of electric buses and related components as well as monitoring systems could restrain the growth of Saudi Arabia electric bus market. Saudi Arabia electric bus market is segmented based on seating capacity, propulsion, range, battery type, battery capacity, application, bus length, region and company. Based on battery type, the market is further divided into lead-acid and lithium-ion batteries. The lithium-ion batteries segment is expected to dominate the electric bus market in Saudi Arabia as bus manufacturers are incorporating them into vehicles due to their low self-discharge rate and high energy density. The major players operating in the Saudi Arabia electric bus market are Tata Motor Limited, CRRC Zhuzhou Electric Co., ltd, among others. Companies involved in the Saudi Arabia electric bus market are adopting competitive strategies such as collaborations, new product developments, etc., to sustain growth. Years considered for this report: Historical Years: 2017-2020 Base Year: 2021 Estimated Year: 2022 Forecast Period: 2023–2027 Objective of the Study: • To analyze and forecast the market size of Saudi Arabia electric bus market from 2017 to 2021. • To classify and forecast Saudi Arabia electric bus market based on seating capacity, propulsion, range, battery type, battery capacity, application, bus length, company and regional distribution. • To identify drivers and challenges for Saudi Arabia electric bus market. • To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Saudi Arabia electric bus market. • To conduct pricing analysis for Saudi Arabia electric bus market. • To identify and analyze the profile of leading players operating in Saudi Arabia electric bus market. TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the country. TechSci Research calculated the market size of Saudi Arabia electric bus market by using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research. Key Target Audience: • Electric bus manufacturers and suppliers • Market research and consulting firms • Government bodies such as regulating authorities and policy makers • Organizations, forums and alliances related to electric bus The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities. Report Scope: In this report, Saudi Arabia electric bus market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below: • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Seating Capacity: o Up to 30-Seater o 31-40-Seater o Above 40 • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Propulsion: o BEV o HEV o PHEV o FCEV • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Range: o 0-150 Miles o 151-250 Miles o 251-500 Miles o >500 Miles • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Battery Type: o Lead Acid o Lithium Ion • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Battery Capacity: o <100 kWh o 101-250 kWh o 251-400 kWh o >400 kWh • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Application: o Intercity o Intracity o Others • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Bus Length: o Upto 8m o 9-12m o Above 12m • Saudi Arabia Electric Bus Market, By Region: o Western o Northern & Central o Eastern o Southern Competitive Landscape Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia electric bus market. Available Customizations: With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report: Company Information • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).Table of Contents1. Product Overview 2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Electric Bus Market 5. Saudi Arabia Electric Bus Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value & Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Seating Capacity (Up to 30-Seater; 31-40-Seater; Above 40) 5.2.2. By Propulsion (BEV, HEV, PHEV, FCEV) 5.2.3. By Range (0-150 Miles, 151-250 Miles, 251-500 Miles, >500 Miles) 5.2.4. By Battery Type (Lead Acid and Lithium Ion) 5.2.5. By Battery Capacity (<100 kWh, 101-250 kWh, 251-400 kWh, >400 kWh) 5.2.6. By Application (Intercity; Intracity; Others) 5.2.7. By Bus Length (Upto 8m; 9-12m; Above 12m) 5.2.8. By Region 5.2.9. By Company (2021) 5.3. Market Map 5.4. Pricing Analysis 6. Saudi Arabia Up to 30-Seater Electric Bus Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value & Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Propulsion 6.2.2. By Range 6.2.3. By Battery Type 6.2.4. By Battery Capacity 6.2.5. By Application 6.2.6. By Bus Length 7. Saudi Arabia 31- 40-Seater Electric Bus Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value & Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Propulsion 7.2.2. By Range 7.2.3. By Battery Type 7.2.4. By Battery Capacity 7.2.5. By Application 7.2.6. By Bus Length 8. Saudi Arabia Above 40-Seater Electric Bus Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value & Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Propulsion 8.2.2. By Range 8.2.3. By Battery Type 8.2.4. By Battery Capacity 8.2.5. By Application 8.2.6. By Bus Length 9. Product Benchmarking 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends and Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. Saudi Arabia Economic Profile 14. Competitive Landscape 14.1. Tata Motor Limited 14.2. CRRC Zhuzhou Electric Co., ltd 15. Strategic Recommendations
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