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欧州のグラフィックス処理ユニット(GPU)市場の2030年までの予測 - 地域別分析 - タイプ別(専用、統合、ハイブリッド)、用途別(タブレット、コンピュータ、スマートフォン、ゲーム機、テレビ、その他)


Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Type (Dedicated, Integrated, and Hybrid) and Application (Tablet, Computer, Smartphone, Gaming Console, Television, and Others)

欧州のグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)市場は、2022年の77億7,962万米ドルから2030年には678億9,082万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は31.1%と推定される... もっと見る

 

 

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サマリー

欧州のグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)市場は、2022年の77億7,962万米ドルから2030年には678億9,082万米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は31.1%と推定される。

バーチャルリアリティとオーグメンテッドリアリティの牽引力の高まりが欧州のグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場を牽引

仮想現実(VR)と拡張現実(AR)は、ゲーム、ヘルスケア、エンターテインメント、教育など、さまざまな業界で人気を集めている2つの新技術である。VRおよびARデバイスは、没入感のあるリアルな体験を表示するために強力なグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)を必要とします。GPUは、VRおよびAR体験に必要な複雑な3Dグラフィックスとリアルタイム効果を作成する役割を担っているからです。VRやARゲームの人気はますます高まっており、最新のVRやARヘッドセットの多くは、実行するために強力なGPUを必要とする。VRやARゲームでは、複雑な3Dの世界やキャラクターをリアルタイムでレンダリングする必要があるためだ。エンターテインメント業界では、映画やテレビ番組、ミュージックビデオの没入体験の創造にVRやARが利用されている。この分野でも、こうした体験に必要な高品質のグラフィックスをレンダリングするために、強力なGPUが必要とされています。教育分野では、生徒がVRデバイスを使ってさまざまな歴史時代を体験したり、人体を詳しく調べたりすることができる。ARは、植物や動物のラベルを生徒に提供するなど、現実世界にデジタル情報をオーバーレイするために使用できる。このように、教育分野でのVRとARの利用の増加は、GPUの需要を促進している。

多くの企業が5G VR技術を実証NVIDIAと複数のパートナーは、エッジコンピューティングと5G対応VR技術を活用し、70マイル(約8.2km)離れた2つのエンジニアリングチームが同じ部屋にいるかのように作業できるコンセプト実証の成功を発表した。このプロジェクトは、英国最大の電気自動車用バッテリーの独立系メーカーであるハイパーバット社で実施されている。同社のWantageとCoventryのエンジニアは、EVバッテリーの1:1スケールのデジタルツインに同時に取り組むことができる。このように、さまざまな業界でARやVR技術が広く採用されていることが、強力なGPUの需要を後押ししている。

欧州GPU市場概要

欧州のGPU市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他の欧州に区分される。ゲーム産業の成長と、防衛および情報アプリケーションにおけるグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)の使用の増加が、同地域全体の市場成長を後押ししている。また、ビデオゲーム需要の高まりがGPU市場のすそ野を広げている。欧州では、スマートフォンやノートパソコンなどのポータブルコンピュータデバイスの普及が進んでいるため、GPUの利用が拡大すると予想される。さらに、グラフィックス・プロセッシング・ユニットの技術的な向上が、欧州でのGPU採用を後押ししている。

そのほか、メーカーはARやVRなどのアプリケーションのために強力なグラフィックコンピュータシステムを実装しています。その結果、グラフィックス・プロセッシング・ユニット市場は欧州で成長を報告している。さらに、AMD、Nvidia、Intelなどの大手企業が欧州のGPU市場で事業を展開している。

欧州のグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)

欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場のセグメンテーション

欧州のグラフィックスプロセッシングユニット(GPU)市場は、タイプ、アプリケーション、国にセグメント化されます。

タイプ別では、欧州のグラフィックプロセッシングユニット(GPU)市場は、専用、統合、ハイブリッドに区分される。統合型セグメントが2022年の欧州グラフィックスプロセッシングユニット(GPU)市場で最大のシェアを占めている。

アプリケーション別では、欧州グラフィックスプロセッシングユニット(GPU)市場は、タブレット、コンピュータ、スマートフォン、ゲーム機、テレビ、その他に分類される。2022年の欧州グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場では、スマートフォン分野が最大のシェアを占めている。

国別では、欧州グラフィックスプロセシングユニット(GPU)市場は、ドイツ、フランス、イタリア、英国、ロシア、その他欧州に区分される。ドイツは、2022年の欧州グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場を支配した。

Advanced Micro Devices Inc、Apple Inc、ASUSTek Computer Inc、EVGA Corp、Imagination Technologies Ltd、Intel Corp、NVIDIA Corp、Qualcomm Inc、Samsung Electronics Co Ltd、SAPPHIRE Technology Ltdは、欧州のグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)市場で事業を展開している大手企業である。

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目次

目次

1.はじめに
1.1 インサイト・パートナーズ調査レポートのガイダンス
1.2 市場セグメンテーション
2.エグゼクティブサマリー
2.1 主要インサイト
2.2 市場の魅力
3.調査方法
3.1 カバレッジ
3.2 二次調査
3.3 一次調査
4.欧州GPU市場展望
4.1 概要
4.2 エコシステム分析
4.2.1 バリューチェーンのベンダー一覧
5.ヨーロッパGPU市場-主要産業動向
5.1 推進要因
5.1.1 ノートパソコンなどハイエンドパーソナルコンピューティングデバイスの需要増加
5.1.2 仮想現実と拡張現実における牽引力の増加
5.2 阻害要因
5.2.1 デスクトップ・コンピュータの売上減少
5.2.2 GPUの高コスト
5.3 チャンス
5.3.1 AIやMLなどの新興アプリケーションへの展開
5.4 今後の動向
5.4.1 クラウドコンピューティングの採用増加
5.5 推進要因と阻害要因の影響:
6.グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場-欧州市場分析
6.1 欧州のグラフィック処理ユニット(GPU)市場収益(百万米ドル)、2020年~2030年
7.ヨーロッパGPU市場分析:タイプ別
7.1 専用
7.1.1 概要
7.1.2 専用機の市場収益と2030年までの予測(百万米ドル)
7.2 統合型
7.2.1 概要
7.2.2 統合型市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
7.3 ハイブリッド
7.3.1 概要
7.3.2 ハイブリッド市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.ヨーロッパGPU市場分析-用途
8.1 タブレット
8.1.1 概要
8.1.2 タブレット端末市場の売上と2030年までの予測(US$ Million)
8.2 コンピュータ
8.2.1 概要
8.2.2 コンピューター市場の収益と2030年までの予測(百万米ドル)
8.3 スマートフォン
8.3.1 概要
8.3.2 スマートフォン市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.4 ゲーム機
8.4.1 概要
8.4.2 ゲーム機市場の売上と2030年までの予測(百万米ドル)
8.5 テレビ
8.5.1 概要
8.5.2 テレビ市場の売上高と2030年までの予測(百万米ドル)
8.6 その他
8.6.1 概要
8.6.2 その他市場の2030年までの収益と予測(百万米ドル)
9.ヨーロッパGPU市場 - 国別分析
9.1 欧州
9.1.1 欧州グラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場収益と予測・分析-国別
9.1.1.1 ドイツのグラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.1.1 ドイツGPU市場タイプ別内訳
9.1.1.1.2 ドイツGPU市場用途別内訳
9.1.1.2 フランスGPU市場2030年までの収益予測(US$ Mn
9.1.1.2.1 フランスGPU市場タイプ別内訳
9.1.1.2.2 フランスGPU市場用途別内訳
9.1.1.3 イタリアGPU市場:2030年までの収益予測(US$ Mn
9.1.1.3.1 イタリアGPU市場タイプ別内訳
9.1.1.3.2 イタリアGPU市場用途別内訳
9.1.1.4 イギリスGPU市場2030年までの収益予測(US$ Mn
9.1.1.4.1 英国のグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場のタイプ別内訳
9.1.1.4.2 イギリスのグラフィック処理ユニット(GPU)市場の用途別内訳
9.1.1.5 ロシアのグラフィックス・プロセッシング・ユニット(GPU)市場の収益と2030年までの予測(US$ Mn)
9.1.1.5.1 ロシアGPU市場タイプ別内訳
9.1.1.5.2 ロシアGPU市場用途別内訳
9.1.1.6 残りのヨーロッパのGPU(グラフィックス・プロセッシング・ユニット)市場の2030年までの収益と予測(US$ Mn)
9.1.1.6.1 その他のヨーロッパのGPU市場のタイプ別内訳
9.1.1.6.2 その他のヨーロッパのGPU市場の用途別内訳
10.グラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)市場の産業展望
10.1 概要
10.2 市場イニシアティブ
10.3 製品開発
11.企業プロフィール
11.1 インテル
11.1.1 主要事実
11.1.2 事業内容
11.1.3 製品とサービス
11.1.4 財務概要
11.1.5 SWOT分析
11.1.6 主要開発
11.2 エヌビディア
11.2.1 主要事実
11.2.2 事業内容
11.2.3 製品とサービス
11.2.4 財務概要
11.2.5 SWOT分析
11.2.6 主要開発
11.3 アップル社
11.3.1 主要事実
11.3.2 事業内容
11.3.3 製品とサービス
11.3.4 財務概要
11.3.5 SWOT分析
11.3.6 主要な開発
11.4 クアルコム
11.4.1 主要データ
11.4.2 事業内容
11.4.3 製品およびサービス
11.4.4 財務概要
11.4.5 SWOT分析
11.4.6 主要な開発
11.5 サムスン電子
11.5.1 主要事実
11.5.2 事業内容
11.5.3 製品とサービス
11.5.4 財務概要
11.5.5 SWOT分析
11.5.6 主要開発
11.6 SAPPHIRE テクノロジー
11.6.1 主要事実
11.6.2 事業内容
11.6.3 製品とサービス
11.6.4 財務概要
11.6.5 SWOT分析
11.6.6 主要開発
11.7 アドバンスト・マイクロ・デバイス
11.7.1 主要事実
11.7.2 事業内容
11.7.3 製品とサービス
11.7.4 財務概要
11.7.5 SWOT分析
11.7.6 主要な開発
11.8 ASUSTek Computer Inc.
11.8.1 主要事実
11.8.2 事業内容
11.8.3 製品とサービス
11.8.4 財務概要
11.8.5 SWOT分析
11.8.6 主要開発
11.9 イマジネーションテクノロジーズ
11.9.1 主要事実
11.9.2 事業内容
11.9.3 製品とサービス
11.9.4 財務概要
11.9.5 SWOT分析
11.9.6 主要開発
11.10 EVGA Corp.
11.10.1 主要事実
11.10.2 事業内容
11.10.3 製品とサービス
11.10.4 財務概要
11.10.5 SWOT分析
11.10.6 主要開発
12.付録
12.1 インサイト・パートナーズについて
12.2 単語索引

 

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Summary

The Europe graphics processing unit (GPU) market is expected to grow from US$ 7,779.62 million in 2022 to US$ 67,809.82 million by 2030. It is estimated to register a CAGR of 31.1% from 2022 to 2030.

Increasing Traction in Virtual Reality and Augmented Reality Drives Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market

Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) are two new technologies that are gaining popularity in a variety of industries, including gaming, healthcare, entertainment, and education. VR and AR devices require powerful graphics processing units (GPUs) to display immersive and realistic experiences, as GPUs are responsible for creating the complicated 3D graphics and real-time effects required for VR and AR experiences. VR and AR games are becoming increasingly popular, and many of the latest VR and AR headsets require powerful GPUs to run. This is because VR and AR games require the rendering of complex 3D worlds and characters in real time. In the entertainment industry, VR and AR are being used to create immersive experiences for movies, TV shows, and music videos. This is another area where powerful GPUs are required to render the high-quality graphics that are needed for these experiences. In the education sector, students can experience different historical periods or explore the human body in detail using VR devices. AR can be used to overlay digital information in the real world, such as providing students with labels for plants and animals. Thus, increasing use of VR and AR in education propels the demand for GPUs.

Many companies demonstrate 5G VR technologies. NVIDIA and several partners announced the successful demonstration of a proof of concept that utilizes edge computing and 5G-enabled VR technology to allow two engineering teams located ~70 miles apart to work as if they were in the same room. The project is being carried out at Hyperbat, the UK's largest independent manufacturer of electric vehicle batteries. Engineers from Wantage and Coventry at the company can work on a 1:1-scale digital twin of an EV battery at the same time. Thus, the wide adoption of AR and VR technologies in various industries bolsters the demand for powerful GPUs.

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Overview

The GPU market in Europe is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. The growing gaming industry and rising use of graphics processing units (GPU) in defense and intelligence applications boost the market growth across the region. Additionally, the rise in demand for video games has broadened the scope of the GPU market. In Europe, the use of GPUs is anticipated to grow due to the rising adoption of portable computer devices such as smartphones and laptops. Furthermore, technical improvements in graphics processing units propel their adoption in Europe.

Aside from that, manufacturers implement powerful graphic computer systems for applications such as an AR and VR. As a result, the graphics processing unit market reports growth in Europe. Additionally, major players such as AMD, Nvidia, and Intel operate in the GPU market in Europe.

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)

Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Segmentation

The Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into type, application, and country.

Based on type, the Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into dedicated, integrated, and hybrid. The integrated segment held the largest share of the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

In terms of application, the Europe graphics processing unit (GPU) market is categorized into tablet, computer, smartphone, gaming console, television, and others. The smartphone segment held the largest share of the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

Based on country, the Europe graphics processing unit (GPU) market is segmented into Germany, France, Italy, the UK, Russia, and the Rest of Europe. Germany dominated the Europe graphics processing unit (GPU) market in 2022.

Advanced Micro Devices Inc, Apple Inc, ASUSTek Computer Inc, EVGA Corp, Imagination Technologies Ltd, Intel Corp, NVIDIA Corp, Qualcomm Inc, Samsung Electronics Co Ltd, and SAPPHIRE Technology Ltd are some of the leading companies operating in the Europe graphics processing unit (GPU) market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
2.2 Market Attractiveness
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Ecosystem Analysis
4.2.1 List of Vendors in Value Chain
5. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Key Industry Dynamics
5.1 Drivers
5.1.1 Rising Demand for High-End Personal Computing Devices Such as Laptops
5.1.2 Increasing Traction in Virtual Reality and Augmented Reality
5.2 Restraints
5.2.1 Declining Sales of Desktop Computers
5.2.2 High Cost of GPUs
5.3 Opportunity
5.3.1 Deployment in Emerging Applications Such as AI and ML
5.4 Future Trend
5.4.1 Rising Adoption of Cloud Computing
5.5 Impact of Drivers and Restraints:
6. Graphics Processing Unit (GPU) Market - Europe Market Analysis
6.1 Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue (US$ Million), 2020 - 2030
7. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Analysis - Type
7.1 Dedicated
7.1.1 Overview
7.1.2 Dedicated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
7.2 Integrated
7.2.1 Overview
7.2.2 Integrated Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
7.3 Hybrid
7.3.1 Overview
7.3.2 Hybrid Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Analysis - Application
8.1 Tablet
8.1.1 Overview
8.1.2 Tablet Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.2 Computer
8.2.1 Overview
8.2.2 Computer Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.3 Smartphone
8.3.1 Overview
8.3.2 Smartphone Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.4 Gaming Console
8.4.1 Overview
8.4.2 Gaming Console Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.5 Television
8.5.1 Overview
8.5.2 Television Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
8.6 Others
8.6.1 Overview
8.6.2 Others Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Million)
9. Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market - Country Analysis
9.1 Europe
9.1.1 Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
9.1.1.1 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.1.1 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
9.1.1.1.2 Germany Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
9.1.1.2 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.2.1 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
9.1.1.2.2 France Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
9.1.1.3 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.3.1 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
9.1.1.3.2 Italy Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
9.1.1.4 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.4.1 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
9.1.1.4.2 UK Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
9.1.1.5 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.5.1 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
9.1.1.5.2 Russia Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
9.1.1.6 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Revenue and Forecasts to 2030 (US$ Mn)
9.1.1.6.1 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Type
9.1.1.6.2 Rest of Europe Graphics Processing Unit (GPU) Market Breakdown by Application
10. Graphics Processing Unit (GPU) Market Industry Landscape
10.1 Overview
10.2 Market Initiative
10.3 Product Development
11. Company Profiles
11.1 Intel Corp
11.1.1 Key Facts
11.1.2 Business Description
11.1.3 Products and Services
11.1.4 Financial Overview
11.1.5 SWOT Analysis
11.1.6 Key Developments
11.2 NVIDIA Corp
11.2.1 Key Facts
11.2.2 Business Description
11.2.3 Products and Services
11.2.4 Financial Overview
11.2.5 SWOT Analysis
11.2.6 Key Developments
11.3 Apple Inc
11.3.1 Key Facts
11.3.2 Business Description
11.3.3 Products and Services
11.3.4 Financial Overview
11.3.5 SWOT Analysis
11.3.6 Key Developments
11.4 Qualcomm Inc
11.4.1 Key Facts
11.4.2 Business Description
11.4.3 Products and Services
11.4.4 Financial Overview
11.4.5 SWOT Analysis
11.4.6 Key Developments
11.5 Samsung Electronics Co Ltd
11.5.1 Key Facts
11.5.2 Business Description
11.5.3 Products and Services
11.5.4 Financial Overview
11.5.5 SWOT Analysis
11.5.6 Key Developments
11.6 SAPPHIRE Technology Ltd
11.6.1 Key Facts
11.6.2 Business Description
11.6.3 Products and Services
11.6.4 Financial Overview
11.6.5 SWOT Analysis
11.6.6 Key Developments
11.7 Advanced Micro Devices Inc
11.7.1 Key Facts
11.7.2 Business Description
11.7.3 Products and Services
11.7.4 Financial Overview
11.7.5 SWOT Analysis
11.7.6 Key Developments
11.8 ASUSTek Computer Inc
11.8.1 Key Facts
11.8.2 Business Description
11.8.3 Products and Services
11.8.4 Financial Overview
11.8.5 SWOT Analysis
11.8.6 Key Developments
11.9 Imagination Technologies Ltd
11.9.1 Key Facts
11.9.2 Business Description
11.9.3 Products and Services
11.9.4 Financial Overview
11.9.5 SWOT Analysis
11.9.6 Key Developments
11.10 EVGA Corp
11.10.1 Key Facts
11.10.2 Business Description
11.10.3 Products and Services
11.10.4 Financial Overview
11.10.5 SWOT Analysis
11.10.6 Key Developments
12. Appendix
12.1 About The Insight Partners
12.2 Word Index

 

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