軍事・防衛分野における積層造形 2024年Additive Manufacturing in Military and Defense 2024 アディティブマニファクチャリングリサーチ(AM Research)は、2024年の米国国防総省による3Dプリント/積層造形への直接投資市場は8億ドルに達し、前年比166%の成長を示すと見ている。力強い成長は10年... もっと見る
サマリー
目次目次 第1章:産業基盤の再構築が進む米国、そして付加製造の可能性 1.1 産業基盤の再構築は米国政府の戦略的優先事項である 1.2 経済が不透明な中、米国政府はAM業界を強化している 1.3 AMは米国政府の戦略実行において重要な役割を果たす 1.4 AMと連邦政府の共生関係 1.5 このレポートについて国防総省におけるAMの深掘り
第2章国防総省におけるAM導入の進化の総括 2.1 国防総省におけるAM採用の進化 2.2 国防総省によるAMの早期導入から学んだ教訓
第3章国防総省のAM採用における戦略的展開 3.1 戦略的方向性と政策枠組み 3.2 予算配分と戦略的投資 3.3 国防部門(国防総省と国防請負業者)の米国におけるAMへの支出 3.3.1 米国国防分野におけるAM市場機会の推定 3.3.2 AMのサブプロセスと材料に関する具体的な機会領域の定量化 3.3.3 サービスとハードウェアの様々な機会を促進するサービスの分野 3.4 AM産業への影響
第四章海軍省におけるAM 4.1 海軍省AM戦略の総括 4.2 海軍のAM重点分野艦内配備 4.3 海軍のAM重点分野:潜水艦生産におけるAMによるタイムラインの短縮 4.4 海軍のAM重点分野訓練と知識普及のための研究センター 4.5 海軍のAM重点分野海兵隊における遠征AM 4.海軍の午前6時追加開発
第五章空軍省におけるAM 5.1 空軍省AM戦略の総括 5.2 空軍のAM重点分野:迅速な維持とロジスティクスのためのAM 5.3 空軍のAM重点分野:フライトクリティカル部品のAM 5.4 空軍のAM重点分野:ドローンはAMの "ホット "アプリケーション 5.5 空軍のAM重点分野:宇宙用AM 5.空軍の午前6時追加動向
第六章陸軍省におけるAM 6.1 陸軍省AM戦略の総括 6.2 陸軍のAM重点分野:MROと艦隊の近代化のためのAM 6.3 陸軍のAM重点分野:大判印刷 6.4 陸軍のAM重点分野:建設3Dプリンティング 6.陸軍の午前5時追加動向
第七章米国国防総省への販売を目指すAMベンダーへの提言 7.1 国防総省への売り込み?複雑だがやりがいのある道 7.2 直接参入と提携アプローチ 7.3 国防総省の中小企業リソースの活用 7.AMベンダーが契約を成功させるための4つのステップ 7.5 長期的な成功のためのポジショニング
付録国防総省の調達枠組みと有用なリンク A-1 国防総省調達枠組みの概要 A-2 役に立つリンク 積層造形研究について アナリストについて 図表リスト図表リスト 図表1-1:米国の建設支出 2018-2023 図表1-2:米国中小企業庁の投資マッチング・プログラム 図表3-1:アメリカのAM防衛費 図表4-1:FMDの3Dプリントバルブアセンブリ 図表4-2:戦術ミサイル・アプリケーション用の付加製造された小型モーター・ケースと部品 図表5-1: 国際宇宙ステーションに初めて搭載された金属3Dプリンターのイメージ図 図表A-1:国防総省の調達枠組みハイレベルの概要 図表 A-2: SBIR フェーズの概要 図表A-3: SBIRタイムライン 図表A-4:ウェブ・リソースとリンク
SummaryTable of ContentsTable of Contents Chapter One: The USA is Rebuilding Its Industrial Base and Additive Manufacturing Stands to Gain 1.1 Re-Building the Industrial Base is a Strategic Priority for the U.S. Government 1.2 The U.S. Government is Bolstering the AM Industry Amidst Economic Uncertainty 1.3 AM Plays an Important Role in the Execution of the U.S. Government’s Strategy 1.4 Symbiotic Relationship Between AM and the Federal Government 1.5 About this Report: Deep Dive into AM in the DoD
Chapter Two: Recap of The Evolution of AM Adoption within the DoD 2.1 The Evolution of AM Adoption within the DoD 2.2 Lessons Learned from the DoD’s Early Adoption of AM
Chapter Three: Strategic Developments in DoD AM Adoption 3.1 Strategic Directions and Policy Frameworks 3.2 Budget Allocations and Strategic Investments 3.3 Defense Sector (DoD and Defense Contractors) Spend on AM in the U.S. 3.3.1 Estimating AM Market Opportunities in the U.S. Defense Sector 3.3.2 Quantifying Specific Areas of Opportunity for AM Sub-Processes and Materials 3.3.3 Branches of Service Driving Various Opportunities in Services and Hardware 3.4 Implications for the AM Industry
Chapter Four: AM in the Department of the Navy 4.1 Department of the Navy: AM Strategy Recap 4.2 Navy’s AM Focus Areas: Onboard Deployments 4.3 Navy’s AM Focus Areas: AM in Submarines Production to Accelerate Timelines 4.4 Navy’s AM Focus Areas: Training & Research Centers to Disseminate Knowledge 4.5 Navy’s AM Focus Areas: Expeditionary AM in the Marine Corps 4.6 AM in the Navy: Additional Developments
Chapter Five: AM in the Department of the Air Force 5.1 Department of the Air Force: AM Strategy Recap 5.2 Air Force’s AM Focus Areas: AM for Rapid Sustainment and Logistics 5.3 Air Force’s AM Focus Areas: AM for Flight-Critical Parts 5.4 Air Force’s AM Focus Areas: Drones are a “Hot” Application for AM 5.5 Air Force’s AM Focus Areas: AM for Space Applications 5.6 AM in the Air Force: Additional Developments
Chapter Six: AM in the Department of the Army 6.1 Department of the Army: AM Strategy Recap 6.2 Army’s AM Focus Areas: AM for MRO and Fleet Modernization 6.3 Army’s AM Focus Areas: Large-Format Printing 6.4 Army’s AM Focus Areas: Construction 3D Printing 6.5 AM in the Army: Additional Developments
Chapter Seven: Recommendations for AM Vendors Seeking to Sell into the U.S. DoD 7.1 Selling to the DoD – A Complex yet Rewarding Path 7.2 Direct Entry vs. Partnering Approaches 7.3 Leveraging DoD Small Business Resources 7.4 Steps for AM Vendors to Enhance Contract Success 7.5 Positioning for Long-Term Success
Appendix: DoD Procurement Frameworks and Useful Links A-1 DoD Procurement Frameworks Overview A-2 Useful Links About Additive Manufacturing Research About the Analyst List of Tables/GraphsList of Exhibits Exhibit 1-1: U.S. Construction Spending 2018-2023 Exhibit 1-2: USA Small Business Administration’s Investment Matching Program Exhibit 3-1: AM Defense Spending in U.S. Exhibit 4-1: FMD’s 3D-Printed Valve Assembly Exhibit 4-2: Additively Manufactured Small Motor Cases and Components For Tactical Missile Applications Exhibit 5-1: Illustration of the First Metal 3D Printer to Board the International Space Station Exhibit A-1: DoD Procurement Frameworks High-Level Overview Exhibit A-2: SBIR Phase Overview Exhibit A-3: SBIR Timeline Exhibit A-4: Web Resources and Links
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よくあるご質問Additive Manufacturing Research(旧SmarTech Analysis)社はどのような調査会社ですか?※2023年12月に旧社名スマーテックアナリシスよりアディティブマニファクチャリングリサーチへ変更しました。 米国調査会社Aditive Manufacturing Researchの調査レポートは... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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