漢方薬市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年
Traditional Chinese Medicine Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033
Persistence Market Research社はこのほど、世界の中国伝統医学(TCM)市場に関する詳細なレポートを発表した。本レポートでは、促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場構... もっと見る
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サマリー Persistence Market Research社はこのほど、世界の中国伝統医学(TCM)市場に関する詳細なレポートを発表した。本レポートでは、促進要因、動向、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場構造に関する包括的な洞察を提供しています。
主な洞察
- 中国伝統医学の市場規模(2024E):298億米ドル
- 予測市場価値(2033F):504億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年から2033年): 5.4%
漢方薬市場 - レポートスコープ
中国伝統医学市場には、ハーブ製品、鍼治療、灸治療、カッピング療法など、古代中国の医学的伝統に根ざした多様な治療法が含まれる。これらの治療法は、体内のバランスと調和を回復させることに重点を置いたホリスティックなヘルスケアへのアプローチとして、世界的な人気を集めている。同市場は、ウェルネス・センター、病院、診療所、在宅ケア環境などさまざまな環境で、さまざまな中医学処方、鍼治療機器、漢方薬を提供している。市場の成長は、代替医療への関心の高まり、医療費の上昇、予防医療への嗜好の高まりによってもたらされる。
市場成長の促進要因
代替・補完医療の採用拡大など、いくつかの重要な要因が世界の漢方薬市場を牽引している。自然でホリスティックなヘルスケアソリューションの利点に対する消費者の意識の高まりが、さまざまな層でTCM治療への需要を高めている。特に北米やヨーロッパのような地域では、TCMが主流の医療システムに統合され、市場の拡大をさらに加速させている。最新のハーブ処方やデジタル鍼治療ツールなどの技術革新は、治療の利用しやすさと有効性を高め、市場の成長を支えている。
市場の阻害要因:
成長見通しは明るいものの、中国伝統医学市場は規制の壁、安全性への懸念、標準化の問題など、いくつかの課題に直面している。地域によって規制や品質管理対策に一貫性がないため、製品の安全性や効能にばらつきが生じ、消費者の信頼に影響を与える可能性がある。さらに、TCMの治療法の中には科学的検証が限られているものや、治療費が高額なものもあり、特に医療規制の厳しい地域では市場浸透の妨げになる可能性がある。これらの課題を克服するには、業界関係者、医療提供者、規制当局が協力し、TCMの安全性、標準化、利用しやすさを確保する必要がある。
市場機会:
中国伝統医学市場は、統合医療へのTCMの統合が進み、ウェルネス・ツーリズムへの関心が高まっていることから、かなりの成長機会を提供している。個別化医療、予防医療、自然療法への関心の高まりは、市場革新の強力な基盤となる。戦略的パートナーシップ、R&Dへの投資、エビデンスに基づいたTCMの導入は、こうしたチャンスをつかむために不可欠である。さらに、関節炎、糖尿病、ストレス関連疾患などの慢性疾患の治療におけるTCMの利用拡大が、市場の可能性を高め、将来の需要を促進する。
本レポートの主な質問
- 中国伝統医学市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- 様々な医療現場で採用が増加しているTCM療法とアプリケーションは何か?
- 技術の進歩や製剤の近代化は中医薬市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- TCM市場の主要プレイヤーは誰で、どのような戦略で市場での地位を維持しているのか?
- 世界の漢方薬市場における新たなトレンドと将来性は?
競争情報とビジネス戦略:
Tongrentang、Yunnan Baiyao、Tasly Pharmaceuticalなど、世界の中医薬市場の大手企業は、競争力を確保するために、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップを重視しています。これらの企業は研究開発に投資し、多様な患者のニーズや健康トレンドに対応する高度なTCM製剤やデジタルヘルスソリューションを開発している。医療提供者、漢方薬販売業者、規制機関との協力により、市場へのアクセスを容易にし、新技術の採用を促進している。臨床研究、エビデンスに基づく実践、消費者教育への注力は、市場の成長を強化し、進化するTCM分野における患者の転帰を改善する。
主な企業
- 同仁堂
- Yunnan Baiyao
- タスリー製薬
- 広州白雲山製薬
- 中国新威医薬集団
- プラファーマ
- 北京同仁堂保健薬業
漢方薬産業調査でカバーされる主要セグメント
製品
- 伝統的な中国医学(TCM)
- 非伝統的中国医学(非TCM)
疾患
- 自閉症スペクトラム障害 (ASD)
- 注意欠陥多動性障害(ADHD)
地域
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ
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目次 1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.最近の製品承認と発売
4.4.PESTLE分析
4.5.ポーター分析
4.6.規制シナリオ
5.市場の背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界の医療費見通し
5.1.3.世界の漢方薬市場の展望
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.TCMの採用増加
5.2.2.グローバル製造のための大規模なインフラ計画
5.2.3.有利な規制と償還シナリオ
5.2.4.研究開発の増加
5.2.5.トップ企業の成長
5.2.6.合併と買収
5.2.7.生活習慣病の増加
5.3.ダイナミクス
5.3.1.推進要因
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19危機-影響評価
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.製品別
6.1.2.疾患別
6.1.3.地域別
6.2.2023年市場シナリオ
7.世界市場の需要(金額または規模:10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、製品別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.製品別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
8.3.製品別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
8.3.1.中国伝統医学(TCM)
8.3.1.1.自閉症スペクトラム障害(ASD)
8.3.1.2.注意欠陥多動性障害(ADHD)
8.3.2.非伝統的中国医学(非TCM)
8.3.2.1.自閉症スペクトラム障害(ASD)
8.3.2.2.注意欠陥多動性障害(ADHD)
8.4.製品別市場魅力度分析
9.疾患別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
9.1.イントロダクション/主な調査結果
9.2.疾患別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
9.3.疾患別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
9.3.1.自閉症スペクトラム障害(ASD)
9.3.2.注意欠陥多動性障害(ADHD)
9.4.疾患別市場魅力度分析
10.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに
10.2.地域別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
10.3.地域別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
10.3.1.北米
10.3.2.ラテンアメリカ
10.3.3.ヨーロッパ
10.3.4.南アジア
10.3.5.東アジア
10.3.6.オセアニア
10.3.7.中東・アフリカ(MEA
10.4.地域別市場魅力度分析
11.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
11.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
11.3.1.国別
11.3.1.1.米国
11.3.1.2.カナダ
11.3.2.製品別
11.3.3.疾患別
11.4.市場魅力度分析
11.4.1.国別
11.4.2.製品別
11.4.3.疾患別
11.5.国別分析と予測
11.5.1.米国市場分析
11.5.1.1.はじめに
11.5.1.2.市場分類別分析と予測
11.5.1.2.1.製品別
11.5.1.2.2.疾患別
11.5.2.カナダ市場分析
11.5.2.1.はじめに
11.5.2.2.市場分類別分析と予測
11.5.2.2.1.製品別
11.5.2.2.2.疾患別
11.6.市場動向
11.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
11.8.促進要因と阻害要因-影響分析
12.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
12.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
12.3.1.国別
12.3.1.1.ブラジル
12.3.1.2.メキシコ
12.3.1.3.アルゼンチン
12.3.1.4.その他のラテンアメリカ
12.3.2.疾患別
12.4.市場魅力度分析
12.4.1.国別
12.4.2.製品別
12.4.3.疾患別
12.5.国別分析と予測
12.5.1.ブラジル市場分析
12.5.1.1.序論
12.5.1.2.市場分類別分析と予測
12.5.1.2.1.製品別
12.5.1.2.2.疾患別
12.5.2.メキシコ市場分析
12.5.2.1.序論
12.5.2.2.市場分類別分析と予測
12.5.2.2.1.製品別
12.5.2.2.2.疾患別
12.5.3.アルゼンチン市場分析
12.5.3.1.序論
12.5.3.2.市場分類別分析と予測
12.5.3.2.1.製品別
12.5.3.2.2.疾患別
12.6.市場動向
12.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
12.8.促進要因と阻害要因-影響分析
13.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
13.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、市場分類別、2024年~2033年
13.3.1.国別
13.3.1.1.ドイツ
13.3.1.2.フランス
13.3.1.3.イタリア
13.3.1.4.イギリス
13.3.1.5.スペイン
13.3.1.6.ロシア
13.3.1.7.ベネルクス
13.3.1.8.北欧諸国
13.3.1.9.その他のヨーロッパ
13.3.2.製品別
13.3.3.疾患別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.製品別
13.4.3.疾患別
13.5.国別分析と予測
13.5.1.ドイツ市場分析
13.5.1.1.はじめに
13.5.1.2.市場分類別分析と予測
13.5.1.2.1.製品別
13.5.1.2.2.疾患別
13.5.2.フランス市場分析
13.5.2.1.はじめに
13.5.2.2.市場分類別分析と予測
13.5.2.2.1.製品別
13.5.2.2.2.疾患別
13.5.3.イタリア市場分析
13.5.3.1.はじめに
13.5.3.2.市場分類別分析と予測
13.5.3.2.1.製品別
13.5.3.2.2.疾患別
13.5.4.英国市場分析
13.5.4.1.序論
13.5.4.2.市場分類別分析と予測
13.5.4.2.1.製品別
13.5.4.2.2.疾患別
13.5.5.スペイン市場分析
13.5.5.1.序論
13.5.5.2.市場分類別分析と予測
13.5.5.2.1.製品別
13.5.5.2.2.疾患別
13.5.6.ロシア市場分析
13.5.6.1.序論
13.5.6.2.市場分類別分析と予測
13.5.6.2.1.製品別
13.5.6.2.2.疾患別
13.5.7.北欧諸国市場分析
13.5.7.1.はじめに
13.5.7.2.市場分類別分析と予測
13.5.7.2.1.製品別
13.5.7.2.2.疾患別
13.5.8.ベネルクス市場分析
13.5.8.1.序論
13.5.8.2.市場分類別分析と予測
13.5.8.2.1.製品別
13.5.8.2.2.疾患別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.南アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.インド
14.3.1.2.タイ
14.3.1.3.インドネシア
14.3.1.4.マレーシア
14.3.1.5.その他の南アジア
14.3.2.製品別
14.3.3.疾患別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品別
14.4.3.疾患別
14.5.国別分析と予測
14.5.1.インド市場分析
14.5.1.1.はじめに
14.5.1.2.市場分類別分析と予測
14.5.1.2.1.製品別
14.5.1.2.2.疾患別
14.5.2.タイ市場分析
14.5.2.1.序論
14.5.2.2.市場分類別分析と予測
14.5.2.2.1.製品別
14.5.2.2.2.疾患別
14.5.3.インドネシア市場分析
14.5.3.1.序論
14.5.3.2.市場分類別分析と予測
14.5.3.2.1.製品別
14.5.3.2.2.疾患別
14.5.4.マレーシア市場分析
14.5.4.1.序論
14.5.4.2.市場分類別分析と予測
14.5.4.2.1.製品別
14.5.4.2.2.疾患別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参入企業-インテンシティマッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.東アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.中国
15.3.1.2.日本
15.3.1.3.韓国
15.3.2.製品別
15.3.3.疾患別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品別
15.4.3.疾患別
15.5.国別分析と予測
15.5.1.中国市場分析
15.5.1.1.はじめに
15.5.1.2.市場分類別分析と予測
15.5.1.2.1.製品別
15.5.1.2.2.疾患別
15.5.2.日本市場分析
15.5.2.1.はじめに
15.5.2.2.市場分類別分析と予測
15.5.2.2.1.製品別
15.5.2.2.2.疾患別
15.5.3.韓国市場分析
15.5.3.1.序論
15.5.3.2.市場分類別分析と予測
15.5.3.2.1.製品別
15.5.3.2.2.疾患別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.オセアニア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.オーストラリア
16.3.1.2.ニュージーランド
16.3.2.製品別
16.3.3.疾患別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品別
16.4.3.疾患別
16.5.国別分析と予測
16.5.1.オーストラリア市場分析
16.5.1.1.はじめに
16.5.1.2.市場分類別分析と予測
16.5.1.2.1.製品別
16.5.1.2.2.疾患別
16.5.2.ニュージーランド市場分析
16.5.2.1.序論
16.5.2.2.市場分類別分析と予測
16.5.2.2.1.製品別
16.5.2.2.2.疾患別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.GCC諸国
17.3.1.2.トルコ
17.3.1.3.アフリカ北部
17.3.1.4.南アフリカ
17.3.1.5.その他の中東・アフリカ
17.3.2.製品別
17.3.3.疾患別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.製品別
17.4.3.疾患別
17.5.国別分析と予測
17.5.1.GCC諸国市場分析
17.5.1.1.はじめに
17.5.1.2.市場分類別分析と予測
17.5.1.2.1.製品別
17.5.1.2.2.疾患別
17.5.2.トルコ市場の分析
17.5.2.1.序論
17.5.2.2.市場分類別分析と予測
17.5.2.2.1.製品別
17.5.2.2.2.疾患別
17.5.3.北アフリカ市場分析
17.5.3.1.はじめに
17.5.3.2.市場分類別分析と予測
17.5.3.2.1.製品別
17.5.3.2.2.疾患別
17.5.4.南アフリカ市場分析
17.5.4.1.序論
17.5.4.2.市場分類別分析と予測
17.5.4.2.1.製品別
17.5.4.2.2.疾患別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者-インテンシティマッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.市場構造分析
18.1.企業階層別市場分析
18.2.上位企業の市場シェア分析
18.3.市場プレゼンス分析
19.競争分析
19.1.競合ダッシュボード
19.2.ブランディングとプロモーション戦略
19.3.主要開発分析
19.4.競合の深堀り
19.4.1.同仁堂
19.4.1.1.概要
19.4.1.2.製品ポートフォリオ
19.4.1.3.主要財務データ
19.4.1.4.販売拠点
19.4.1.5.SWOT分析
19.4.1.6.戦略の概要
19.4.1.6.1.マーケティング戦略
19.4.1.6.2.製品戦略
19.4.1.6.3.チャネル戦略
19.4.2.中新製薬
19.4.2.1.概要
19.4.2.2.製品ポートフォリオ
19.4.2.3.主要財務データ
19.4.2.4.販売拠点
19.4.2.5.SWOT分析
19.4.2.6.戦略の概要
19.4.2.6.1.マーケティング戦略
19.4.2.6.2.製品戦略
19.4.2.6.3.チャネル戦略
19.4.3.天津泰瑞集団
19.4.3.1.概要
19.4.3.2.製品ポートフォリオ
19.4.3.3.主要財務データ
19.4.3.4.販売拠点
19.4.3.5.SWOT分析
19.4.3.6.戦略の概要
19.4.3.6.1.マーケティング戦略
19.4.3.6.2.製品戦略
19.4.3.6.3.チャネル戦略
19.4.4.元南白耀
19.4.4.1.概要
19.4.4.2.製品ポートフォリオ
19.4.4.3.主要財務データ
19.4.4.4.販売拠点
19.4.4.5.SWOT分析
19.4.4.6.戦略の概要
19.4.4.6.1.マーケティング戦略
19.4.4.6.2.製品戦略
19.4.4.6.3.チャネル戦略
19.4.5.ソルスティス・メディスン・カンパニー
19.4.5.1.概要
19.4.5.2.製品ポートフォリオ
19.4.5.3.主要財務データ
19.4.5.4.販売拠点
19.4.5.5.SWOT分析
19.4.5.6.戦略の概要
19.4.5.6.1.マーケティング戦略
19.4.5.6.2.製品戦略
19.4.5.6.3.チャネル戦略
19.4.6.上海順達中医薬有限公司
19.4.6.1.概要
19.4.6.2.製品ポートフォリオ
19.4.6.3.主要財務データ
19.4.6.4.販売拠点
19.4.6.5.SWOT分析
19.4.6.6.戦略の概要
19.4.6.6.1.マーケティング戦略
19.4.6.6.2.製品戦略
19.4.6.6.3.チャネル戦略
19.4.7.中国中医薬控股有限公司
19.4.7.1.概要
19.4.7.2.製品ポートフォリオ
19.4.7.3.主要財務データ
19.4.7.4.販売拠点
19.4.7.5.SWOT分析
19.4.7.6.戦略の概要
19.4.7.6.1.マーケティング戦略
19.4.7.6.2.製品戦略
19.4.7.6.3.チャネル戦略
19.4.8.湖南金立製薬有限公司
19.4.8.1.概要
19.4.8.2.製品ポートフォリオ
19.4.8.3.主要財務データ
19.4.8.4.販売拠点
19.4.8.5.SWOT分析
19.4.8.6.戦略の概要
19.4.8.6.1.マーケティング戦略
19.4.8.6.2.製品戦略
19.4.8.6.3.チャネル戦略
19.4.9.万邦製薬集団
19.4.9.1.概要
19.4.9.2.製品ポートフォリオ
19.4.9.3.主要財務データ
19.4.9.4.販売拠点
19.4.9.5.SWOT分析
19.4.9.6.戦略の概要
19.4.9.6.1.マーケティング戦略
19.4.9.6.2.製品戦略
19.4.9.6.3.チャネル戦略
19.4.10.成都乾坤動物薬業有限公司
19.4.10.1.概要
19.4.10.2.製品ポートフォリオ
19.4.10.3.主要財務データ
19.4.10.4.販売拠点
19.4.10.5.SWOT分析
19.4.10.6.戦略の概要
19.4.10.6.1.マーケティング戦略
19.4.10.6.2.製品戦略
19.4.10.6.3.チャネル戦略
19.4.11.ファイザー
19.4.11.1.概要
19.4.11.2.製品ポートフォリオ
19.4.11.3.主要財務データ
19.4.11.4.販売拠点
19.4.11.5.SWOT分析
19.4.11.6.戦略の概要
19.4.11.6.1.マーケティング戦略
19.4.11.6.2.製品戦略
19.4.11.6.3.チャネル戦略
19.4.12.イーライリリー・アンド・カンパニー
19.4.12.1.概要
19.4.12.2.製品ポートフォリオ
19.4.12.3.主要財務データ
19.4.12.4.販売拠点
19.4.12.5.SWOT分析
19.4.12.6.戦略の概要
19.4.12.6.1.マーケティング戦略
19.4.12.6.2.製品戦略
19.4.12.6.3.チャネル戦略
19.4.13.ノバルティスAG
19.4.13.1.概要
19.4.13.2.製品ポートフォリオ
19.4.13.3.主要財務データ
19.4.13.4.販売拠点
19.4.13.5.SWOT分析
19.4.13.6.戦略の概要
19.4.13.6.1.マーケティング戦略
19.4.13.6.2.製品戦略
19.4.13.6.3.チャネル戦略
19.4.14.グラクソ・スミスクラインPLC
19.4.14.1.概要
19.4.14.2.製品ポートフォリオ
19.4.14.3.主要財務データ
19.4.14.4.販売拠点
19.4.14.5.SWOT分析
19.4.14.6.戦略の概要
19.4.14.6.1.マーケティング戦略
19.4.14.6.2.製品戦略
19.4.14.6.3.チャネル戦略
19.4.15.マリンクロット・ファーマシューティカルズ
19.4.15.1.概要
19.4.15.2.製品ポートフォリオ
19.4.15.3.主要財務データ
19.4.15.4.販売拠点
19.4.15.5.SWOT分析
19.4.15.6.戦略の概要
19.4.15.6.1.マーケティング戦略
19.4.15.6.2.製品戦略
19.4.15.6.3.チャネル戦略
19.4.16.久光製薬
19.4.16.1.概要
19.4.16.2.製品ポートフォリオ
19.4.16.3.主要財務データ
19.4.16.4.販売拠点
19.4.16.5.SWOT分析
19.4.16.6.戦略の概要
19.4.16.6.1.マーケティング戦略
19.4.16.6.2.製品戦略
19.4.16.6.3.チャネル戦略
20.前提条件と略語
21.調査方法
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Summary Persistence Market Research has recently released an in-depth report on the global Traditional Chinese Medicine (TCM) market. This report offers a detailed evaluation of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, and provides comprehensive insights into the market structure.
Key Insights:
• Traditional Chinese Medicine Market Size (2024E): USD 29.8 Billion • Projected Market Value (2033F): USD 50.4 Billion • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 5.4%
Traditional Chinese Medicine Market - Report Scope:
The Traditional Chinese Medicine market includes a diverse array of herbal products, acupuncture treatments, moxibustion, cupping therapy, and other therapeutic practices rooted in ancient Chinese medical traditions. These treatments are gaining global popularity for their holistic approach to healthcare, which emphasizes restoring balance and harmony within the body. The market serves various settings, including wellness centers, hospitals, clinics, and homecare environments, offering a range of TCM formulations, acupuncture devices, and herbal remedies. Growth in the market is driven by increasing interest in alternative medicine, rising healthcare costs, and a growing preference for preventive care.
Market Growth Drivers:
Several key factors are driving the global Traditional Chinese Medicine market, including the growing adoption of alternative and complementary medicine. Rising consumer awareness about the benefits of natural and holistic healthcare solutions has increased the demand for TCM treatments across different demographics. The integration of TCM into mainstream healthcare systems, especially in regions like North America and Europe, further accelerates market expansion. Technological innovations, such as modern herbal formulations and digital acupuncture tools, enhance the accessibility and effectiveness of treatments, supporting market growth.
Market Restraints:
Despite the positive growth outlook, the Traditional Chinese Medicine market faces several challenges, including regulatory barriers, safety concerns, and issues with standardization. Inconsistent regulation and quality control measures across different regions can lead to variations in product safety and efficacy, impacting consumer trust. Additionally, the limited scientific validation of some TCM practices and the high cost of certain treatments may impede market penetration, particularly in areas with strict healthcare regulations. Overcoming these challenges requires collaboration among industry stakeholders, healthcare providers, and regulatory authorities to ensure the safety, standardization, and accessibility of TCM solutions.
Market Opportunities:
The Traditional Chinese Medicine market offers considerable growth opportunities due to the increasing integration of TCM into integrative medicine practices and the rising interest in wellness tourism. The growing focus on personalized healthcare, preventive medicine, and natural therapies provides a strong foundation for market innovation. Strategic partnerships, investments in R&D, and the introduction of evidence-based TCM practices are crucial for seizing these opportunities. Moreover, the expanding use of TCM in treating chronic conditions such as arthritis, diabetes, and stress-related disorders enhances market potential and drives future demand.
Key Questions Answered in the Report:
• What are the primary factors driving global growth in the Traditional Chinese Medicine market? • Which TCM therapies and applications are seeing increased adoption across various healthcare settings? • How are technological advancements and modernized formulations influencing the competitive landscape of the Traditional Chinese Medicine market? • Who are the major players in the TCM market, and what strategies are they using to maintain their market position? • What are the emerging trends and future prospects in the global Traditional Chinese Medicine market?
Competitive Intelligence and Business Strategy:
Leading players in the global Traditional Chinese Medicine market, including Tongrentang, Yunnan Baiyao, and Tasly Pharmaceutical, emphasize innovation, product differentiation, and strategic partnerships to secure a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced TCM formulations and digital health solutions that meet diverse patient needs and wellness trends. Collaborations with healthcare providers, herbal medicine distributors, and regulatory bodies facilitate market access and promote the adoption of new technologies. A focus on clinical research, evidence-based practices, and consumer education strengthens market growth and improves patient outcomes in the evolving TCM sector.
Key Companies Profiled:
• Tongrentang • Yunnan Baiyao • Tasly Pharmaceutical • Guangzhou Baiyunshan Pharmaceutical • China Shineway Pharmaceutical Group • PuraPharm • Beijing Tongrentang Health Pharmaceutical
Key Segments Covered in Traditional Chinese Medicine Industry Research
Product: • Traditional Chinese Medicine (TCM) • Non-Traditional Chinese Medicine (Non-TCM)
Disease: • Autism Spectrum Disorder (ASD) • Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
Region: • North America • Latin America • Europe • South Asia • East Asia • Oceania • Middle East and Africa
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Table of Contents 1. Executive Summary 1.1. Global Market Outlook 1.2. Demand Side Trends 1.3. Supply Side Trends 1.4. Analysis and Recommendations 2. Market Overview 2.1. Market Coverage / Taxonomy 2.2. Market Definition / Scope / Limitations 2.3. Inclusions and Exclusions 3. Key Market Trends 3.1. Key Trends Impacting the Market 3.2. Product Innovation / Development Trends 4. Key Success Factors 4.1. Product Adoption / Usage Analysis 4.2. Product USPs / Features 4.3. Recent Product Approval and Launches 4.4. PESTLE Analysis 4.5. Porter’s Analysis 4.6. Regulatory Scenario 5. Market Background 5.1. Macro-Economic Factors 5.1.1. Global GDP Growth Outlook 5.1.2. Global Healthcare Expenditure Outlook 5.1.3. Global Herbal Medicine Market Outlook 5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact 5.2.1. Increasing Adoption Of TCM 5.2.2. Massive Infrastructure Planning for Global Manufacturing 5.2.3. Favourable Regulatory and Reimbursement Scenario 5.2.4. Increasing Research and Development 5.2.5. Growth of Top Companies 5.2.6. Mergers and Acquisitions 5.2.7. Increasing Incidence of Lifestyle Diseases 5.3. Dynamics 5.3.1. Drivers 5.3.2. Restraints 5.3.3. Opportunity Analysis 6. COVID-19 Crisis – Impact Assessment 6.1. COVID-19 and Impact Analysis 6.1.1. By Product 6.1.2. By Disease 6.1.3. By Region 6.2. 2023 Market Scenario 7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033 7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023 7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis 7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis 8. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product 8.1. Introduction / Key Findings 8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Product, 2019-2023 8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Product, 2024-2033 8.3.1. Traditional Chinese Medicine (TCM) 8.3.1.1. Autism Spectrum Disorder (ASD) 8.3.1.2. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) 8.3.2. Non-Traditional Chinese Medicine (Non-TCM) 8.3.2.1. Autism Spectrum Disorder (ASD) 8.3.2.2. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) 8.4. Market Attractiveness Analysis By Product 9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Disease 9.1. Introduction / Key Findings 9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Disease, 2019-2023 9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Disease, 2024-2033 9.3.1. Autism Spectrum Disorder (ASD) 9.3.2. Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) 9.4. Market Attractiveness Analysis By Disease 10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region 10.1. Introduction 10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023 10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033 10.3.1. North America 10.3.2. Latin America 10.3.3. Europe 10.3.4. South Asia 10.3.5. East Asia 10.3.6. Oceania 10.3.7. Middle East and Africa (Middle East and Africa (MEA)) 10.4. Market Attractiveness Analysis By Region 11. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 11.1. Introduction 11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 11.3.1. By Country 11.3.1.1. U.S. 11.3.1.2. Canada 11.3.2. By Product 11.3.3. By Disease 11.4. Market Attractiveness Analysis 11.4.1. By Country 11.4.2. By Product 11.4.3. By Disease 11.5. Country Level Analysis & Forecast 11.5.1. U.S. Market Analysis 11.5.1.1. Introduction 11.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 11.5.1.2.1. By Product 11.5.1.2.2. By Disease 11.5.2. Canada Market Analysis 11.5.2.1. Introduction 11.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 11.5.2.2.1. By Product 11.5.2.2.2. By Disease 11.6. Market Trends 11.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 11.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 12. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 12.1. Introduction 12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 12.3.1. By Country 12.3.1.1. Brazil 12.3.1.2. Mexico 12.3.1.3. Argentina 12.3.1.4. Rest of Latin America 12.3.2. By Disease 12.4. Market Attractiveness Analysis 12.4.1. By Country 12.4.2. By Product 12.4.3. By Disease 12.5. Country Level Analysis & Forecast 12.5.1. Brazil Market Analysis 12.5.1.1. Introduction 12.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 12.5.1.2.1. By Product 12.5.1.2.2. By Disease 12.5.2. Mexico Market Analysis 12.5.2.1. Introduction 12.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 12.5.2.2.1. By Product 12.5.2.2.2. By Disease 12.5.3. Argentina Market Analysis 12.5.3.1. Introduction 12.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 12.5.3.2.1. By Product 12.5.3.2.2. By Disease 12.6. Market Trends 12.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 12.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 13. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 13.1. Introduction 13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast, By Market Taxonomy, 2024-2033 13.3.1. By Country 13.3.1.1. Germany 13.3.1.2. France 13.3.1.3. Italy 13.3.1.4. U.K. 13.3.1.5. Spain 13.3.1.6. Russia 13.3.1.7. BENELUX 13.3.1.8. Nordic Countries 13.3.1.9. Rest of Europe 13.3.2. By Product 13.3.3. By Disease 13.4. Market Attractiveness Analysis 13.4.1. By Country 13.4.2. By Product 13.4.3. By Disease 13.5. Country Level Analysis & Forecast 13.5.1. Germany Market Analysis 13.5.1.1. Introduction 13.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.1.2.1. By Product 13.5.1.2.2. By Disease 13.5.2. France Market Analysis 13.5.2.1. Introduction 13.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.2.2.1. By Product 13.5.2.2.2. By Disease 13.5.3. Italy Market Analysis 13.5.3.1. Introduction 13.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.3.2.1. By Product 13.5.3.2.2. By Disease 13.5.4. U.K. Market Analysis 13.5.4.1. Introduction 13.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.4.2.1. By Product 13.5.4.2.2. By Disease 13.5.5. Spain Market Analysis 13.5.5.1. Introduction 13.5.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.5.2.1. By Product 13.5.5.2.2. By Disease 13.5.6. Russia Market Analysis 13.5.6.1. Introduction 13.5.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.6.2.1. By Product 13.5.6.2.2. By Disease 13.5.7. Nordic Countries Market Analysis 13.5.7.1. Introduction 13.5.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.7.2.1. By Product 13.5.7.2.2. By Disease 13.5.8. BENELUX Market Analysis 13.5.8.1. Introduction 13.5.8.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 13.5.8.2.1. By Product 13.5.8.2.2. By Disease 13.6. Market Trends 13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 14. South Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 14.1. Introduction 14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 14.3.1. By Country 14.3.1.1. India 14.3.1.2. Thailand 14.3.1.3. Indonesia 14.3.1.4. Malaysia 14.3.1.5. Rest of South Asia 14.3.2. By Product 14.3.3. By Disease 14.4. Market Attractiveness Analysis 14.4.1. By Country 14.4.2. By Product 14.4.3. By Disease 14.5. Country Level Analysis & Forecast 14.5.1. India Market Analysis 14.5.1.1. Introduction 14.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.5.1.2.1. By Product 14.5.1.2.2. By Disease 14.5.2. Thailand Market Analysis 14.5.2.1. Introduction 14.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.5.2.2.1. By Product 14.5.2.2.2. By Disease 14.5.3. Indonesia Market Analysis 14.5.3.1. Introduction 14.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.5.3.2.1. By Product 14.5.3.2.2. By Disease 14.5.4. Malaysia Market Analysis 14.5.4.1. Introduction 14.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 14.5.4.2.1. By Product 14.5.4.2.2. By Disease 14.6. Market Trends 14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 15. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 15.1. Introduction 15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 15.3.1. By Country 15.3.1.1. China 15.3.1.2. Japan 15.3.1.3. South Korea 15.3.2. By Product 15.3.3. By Disease 15.4. Market Attractiveness Analysis 15.4.1. By Country 15.4.2. By Product 15.4.3. By Disease 15.5. Country Level Analysis & Forecast 15.5.1. China Market Analysis 15.5.1.1. Introduction 15.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.5.1.2.1. By Product 15.5.1.2.2. By Disease 15.5.2. Japan Market Analysis 15.5.2.1. Introduction 15.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.5.2.2.1. By Product 15.5.2.2.2. By Disease 15.5.3. South Korea Market Analysis 15.5.3.1. Introduction 15.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 15.5.3.2.1. By Product 15.5.3.2.2. By Disease 15.6. Market Trends 15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 16. Oceania Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 16.1. Introduction 16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 16.3.1. By Country 16.3.1.1. Australia 16.3.1.2. New Zealand 16.3.2. By Product 16.3.3. By Disease 16.4. Market Attractiveness Analysis 16.4.1. By Country 16.4.2. By Product 16.4.3. By Disease 16.5. Country Level Analysis & Forecast 16.5.1. Australia Market Analysis 16.5.1.1. Introduction 16.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 16.5.1.2.1. By Product 16.5.1.2.2. By Disease 16.5.2. New Zealand Market Analysis 16.5.2.1. Introduction 16.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 16.5.2.2.1. By Product 16.5.2.2.2. By Disease 16.6. Market Trends 16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 17. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033 17.1. Introduction 17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023 17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033 17.3.1. By Country 17.3.1.1. GCC Countries 17.3.1.2. Türkiye 17.3.1.3. Northern Africa 17.3.1.4. South Africa 17.3.1.5. Rest of Middle East and Africa 17.3.2. By Product 17.3.3. By Disease 17.4. Market Attractiveness Analysis 17.4.1. By Country 17.4.2. By Product 17.4.3. By Disease 17.5. Country Level Analysis & Forecast 17.5.1. GCC Countries Market Analysis 17.5.1.1. Introduction 17.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.5.1.2.1. By Product 17.5.1.2.2. By Disease 17.5.2. Türkiye Market Analysis 17.5.2.1. Introduction 17.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.5.2.2.1. By Product 17.5.2.2.2. By Disease 17.5.3. Northern Africa Market Analysis 17.5.3.1. Introduction 17.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.5.3.2.1. By Product 17.5.3.2.2. By Disease 17.5.4. South Africa Market Analysis 17.5.4.1. Introduction 17.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy 17.5.4.2.1. By Product 17.5.4.2.2. By Disease 17.6. Market Trends 17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping 17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis 18. Market Structure Analysis 18.1. Market Analysis by Tier of Companies 18.2. Market Share Analysis of Top Players 18.3. Market Presence Analysis 19. Competition Analysis 19.1. Competition Dashboard 19.2. Branding and Promotional Strategies 19.3. Key Development Analysis 19.4. Competition Deep Dive 19.4.1. Tongrentang 19.4.1.1. Overview 19.4.1.2. Product Portfolio 19.4.1.3. Key Financials 19.4.1.4. Sales Footprint 19.4.1.5. SWOT Analysis 19.4.1.6. Strategy Overview 19.4.1.6.1. Marketing Strategy 19.4.1.6.2. Product Strategy 19.4.1.6.3. Channel Strategy 19.4.2. Zhongxin Pharmaceuticals 19.4.2.1. Overview 19.4.2.2. Product Portfolio 19.4.2.3. Key Financials 19.4.2.4. Sales Footprint 19.4.2.5. SWOT Analysis 19.4.2.6. Strategy Overview 19.4.2.6.1. Marketing Strategy 19.4.2.6.2. Product Strategy 19.4.2.6.3. Channel Strategy 19.4.3. Tianjin Tasly Group 19.4.3.1. Overview 19.4.3.2. Product Portfolio 19.4.3.3. Key Financials 19.4.3.4. Sales Footprint 19.4.3.5. SWOT Analysis 19.4.3.6. Strategy Overview 19.4.3.6.1. Marketing Strategy 19.4.3.6.2. Product Strategy 19.4.3.6.3. Channel Strategy 19.4.4. Yuannan Baiyao 19.4.4.1. Overview 19.4.4.2. Product Portfolio 19.4.4.3. Key Financials 19.4.4.4. Sales Footprint 19.4.4.5. SWOT Analysis 19.4.4.6. Strategy Overview 19.4.4.6.1. Marketing Strategy 19.4.4.6.2. Product Strategy 19.4.4.6.3. Channel Strategy 19.4.5. Solstice Medicine Company, Inc. 19.4.5.1. Overview 19.4.5.2. Product Portfolio 19.4.5.3. Key Financials 19.4.5.4. Sales Footprint 19.4.5.5. SWOT Analysis 19.4.5.6. Strategy Overview 19.4.5.6.1. Marketing Strategy 19.4.5.6.2. Product Strategy 19.4.5.6.3. Channel Strategy 19.4.6. Shanghai Sundise Traditional Chinese Medicine Co., Ltd 19.4.6.1. Overview 19.4.6.2. Product Portfolio 19.4.6.3. Key Financials 19.4.6.4. Sales Footprint 19.4.6.5. SWOT Analysis 19.4.6.6. Strategy Overview 19.4.6.6.1. Marketing Strategy 19.4.6.6.2. Product Strategy 19.4.6.6.3. Channel Strategy 19.4.7. China Chinese Medicine Holding Co., Ltd. 19.4.7.1. Overview 19.4.7.2. Product Portfolio 19.4.7.3. Key Financials 19.4.7.4. Sales Footprint 19.4.7.5. SWOT Analysis 19.4.7.6. Strategy Overview 19.4.7.6.1. Marketing Strategy 19.4.7.6.2. Product Strategy 19.4.7.6.3. Channel Strategy 19.4.8. Hunan goldliloo pharmaceutical Co., Ltd 19.4.8.1. Overview 19.4.8.2. Product Portfolio 19.4.8.3. Key Financials 19.4.8.4. Sales Footprint 19.4.8.5. SWOT Analysis 19.4.8.6. Strategy Overview 19.4.8.6.1. Marketing Strategy 19.4.8.6.2. Product Strategy 19.4.8.6.3. Channel Strategy 19.4.9. Wanbang Pharma Group Corp. 19.4.9.1. Overview 19.4.9.2. Product Portfolio 19.4.9.3. Key Financials 19.4.9.4. Sales Footprint 19.4.9.5. SWOT Analysis 19.4.9.6. Strategy Overview 19.4.9.6.1. Marketing Strategy 19.4.9.6.2. Product Strategy 19.4.9.6.3. Channel Strategy 19.4.10. Chengdu Qiankun Veterinary Pharmaceuticals Co., Ltd. 19.4.10.1. Overview 19.4.10.2. Product Portfolio 19.4.10.3. Key Financials 19.4.10.4. Sales Footprint 19.4.10.5. SWOT Analysis 19.4.10.6. Strategy Overview 19.4.10.6.1. Marketing Strategy 19.4.10.6.2. Product Strategy 19.4.10.6.3. Channel Strategy 19.4.11. Pfizer Inc. 19.4.11.1. Overview 19.4.11.2. Product Portfolio 19.4.11.3. Key Financials 19.4.11.4. Sales Footprint 19.4.11.5. SWOT Analysis 19.4.11.6. Strategy Overview 19.4.11.6.1. Marketing Strategy 19.4.11.6.2. Product Strategy 19.4.11.6.3. Channel Strategy 19.4.12. Eli Lilly and Company 19.4.12.1. Overview 19.4.12.2. Product Portfolio 19.4.12.3. Key Financials 19.4.12.4. Sales Footprint 19.4.12.5. SWOT Analysis 19.4.12.6. Strategy Overview 19.4.12.6.1. Marketing Strategy 19.4.12.6.2. Product Strategy 19.4.12.6.3. Channel Strategy 19.4.13. Novartis AG 19.4.13.1. Overview 19.4.13.2. Product Portfolio 19.4.13.3. Key Financials 19.4.13.4. Sales Footprint 19.4.13.5. SWOT Analysis 19.4.13.6. Strategy Overview 19.4.13.6.1. Marketing Strategy 19.4.13.6.2. Product Strategy 19.4.13.6.3. Channel Strategy 19.4.14. GlaxoSmithKline PLC 19.4.14.1. Overview 19.4.14.2. Product Portfolio 19.4.14.3. Key Financials 19.4.14.4. Sales Footprint 19.4.14.5. SWOT Analysis 19.4.14.6. Strategy Overview 19.4.14.6.1. Marketing Strategy 19.4.14.6.2. Product Strategy 19.4.14.6.3. Channel Strategy 19.4.15. Mallinckrodt Pharmaceuticals 19.4.15.1. Overview 19.4.15.2. Product Portfolio 19.4.15.3. Key Financials 19.4.15.4. Sales Footprint 19.4.15.5. SWOT Analysis 19.4.15.6. Strategy Overview 19.4.15.6.1. Marketing Strategy 19.4.15.6.2. Product Strategy 19.4.15.6.3. Channel Strategy 19.4.16. Hisamitsu Pharmaceutical Co., Inc. 19.4.16.1. Overview 19.4.16.2. Product Portfolio 19.4.16.3. Key Financials 19.4.16.4. Sales Footprint 19.4.16.5. SWOT Analysis 19.4.16.6. Strategy Overview 19.4.16.6.1. Marketing Strategy 19.4.16.6.2. Product Strategy 19.4.16.6.3. Channel Strategy 20. Assumptions and Acronyms Used 21. Research Methodology
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