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Rfid電子料金徴収システム市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Rfid Electronic Toll Collection System Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界のRFID電子料金徴収システム市場に関する詳細な調査レポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを包括的に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月14日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のRFID電子料金徴収システム市場に関する詳細な調査レポートを発表しました。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの主要な市場ダイナミクスを包括的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- RFID電子料金徴収システムの市場規模(2024E):82億米ドル
- 予測市場価値(2033F):165億米ドル165億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年~2033年): 8.1%

RFID電子料金徴収システム - レポートスコープ

RFID電子料金徴収システムは、料金徴収インフラを近代化し、効率を高め、交通渋滞を緩和するために不可欠である。これらのシステムは、無線周波数識別(RFID)技術を使用して、電子タグまたはトランスポンダを介して自動的に車両を識別し、充電します。高速道路当局、有料道路事業者、交通機関にサービスを提供するこれらのシステムは、精度を向上させ、運用コストを削減し、交通の流れを合理化する。市場の成長は、システムの信頼性と性能を向上させるRFID技術の進歩とともに、都市化の進展、交通量の増加、効率的な料金徴収方法への需要が牽引している。

市場成長の促進要因

世界のRFID電子料金徴収システム市場は、都市部における交通渋滞の増加を管理するための効率的で自動化された料金徴収ソリューションの必要性など、いくつかの重要な要因によって推進されている。RFID技術は、所要時間の短縮、運用コストの削減、料金取引の精度向上などのメリットを提供する。交通インフラのアップグレードを目指す政府の取り組みや、スマートシティプロジェクトへの注力は、市場の成長をさらに刺激する。さらに、RFIDシステムと車両対インフラ(V2I)通信や高度道路交通システム(ITS)などの技術との統合は、より高度な料金徴収ソリューションの開発を促進する。

市場の阻害要因

RFID電子料金徴収システム市場は、その成長の可能性にもかかわらず、高い導入コスト、プライバシーへの懸念、規制上のハードルといった課題に直面している。RFIDシステムとインフラに必要な多額の初期投資は、一部の利害関係者にとって財政的困難をもたらす。また、車両追跡に関するプライバシーの問題やデータ・セキュリティの懸念も市場導入に影響を与えている。さらに、地域によって規制基準や要件が異なるため、システムの展開や統合が複雑になり、市場全体の成長に影響を及ぼす可能性がある。

市場機会:

RFID電子料金徴収システム市場は、技術の進歩、都市化の進展、スマートシティ構想の拡大により、大きな成長機会を提供している。先進的なパッシブおよびアクティブRFIDタグの開発を含むRFID技術の革新は、市場プレーヤーに新たな機会を創出する。交通渋滞の緩和と輸送効率の向上という焦点は、RFIDシステムの利点とよく合致しており、市場拡大の道を示している。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、費用対効果が高くスケーラブルなソリューションの開発は、新たな機会を捉え、市場でのリーダーシップを維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- RFID電子料金徴収システム市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- どのRFID技術とシステムコンポーネントが様々な地域や交通網での採用に影響を与えているか?
- 技術進歩はRFID電子料金徴収システム市場の競争環境にどのような影響を与えているか?
- RFID電子料金徴収システム市場の主要プレーヤーは誰で、関連性を維持するためにどのような戦略を用いているのか?
- 世界のRFID電子料金徴収システム市場の新たな動向と将来性は?

競合情報とビジネス戦略:

Kapsch TrafficCom AG、TransCore、Conduent Transportationなど、世界のRFID電子料金徴収システム市場の主要企業は、競争優位性を維持するために、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は研究開発に投資し、多様な交通ニーズに対応する高性能タグ、リーダー、統合システムなどの先進的RFIDソリューションを開発している。政府機関、運輸当局、技術プロバイダーとのコラボレーションは、市場へのアクセスを容易にし、システムの採用を促進するのに役立っている。システムの信頼性、データの安全性、利用者の利便性を重視することで、市場の成長を促進し、料金徴収インフラの進歩を支えている。

主な企業

- ハネウェル
- カプシュ・トラフィックコムAG
- トランスコア
- シーメンス
- ヴァーニンフラ
- ネオロジー社
- IDテックソリューションズ

RFID電子料金徴収システム市場セグメンテーション

コンポーネント
- ハードウェア
- 料金徴収・管理ソフトウェア
- サービス

料金
- 周辺料金
- 時間ベース料金
- ポイント制料金
- 距離制料金

アプリケーション
- 市街地と道路
- 高速道路

地域
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア・太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.RFID電子料金徴収システムの世界市場 - 価格分析
5.1.価格分析(コンポーネント別
5.1.1.ハードウェア単価
5.1.2.ソフトウェアライセンス価格
5.2.世界平均価格分析ベンチマーク
6.市場構造分析
6.1.企業階層別市場分析
6.2.市場集中度
6.3.上位企業の市場シェア分析
6.4.市場プレゼンス分析
6.4.1.プレーヤーの地域別フットプリント
6.4.2.プレーヤーによる製品フットプリント
6.4.3.プレーヤー別チャネルフットプリント
7.RFID電子料金徴収システムの世界市場需要(単位:万台)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場数量(単位:千台)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場規模(単位:千台)予測、2024年~2033年
7.3.前年比成長トレンド分析
8.RFID電子料金徴収システムの世界市場需要(金額または規模:億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
8.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
8.2.現在と将来の市場価値(US$ Bn)予測、2024-2033年
8.2.1.前年比成長トレンド分析
8.2.2.絶対額の機会分析
9.市場背景
9.1.マクロ経済要因
9.1.1.世界のGDP成長見通し
9.1.2.世界のICT支出
9.1.3.世界の半導体市場
9.2.予測要因 - 関連性とインパクト
9.2.1.モノのインターネット(IoT)技術の台頭
9.2.2.政府の法律と規制
9.3.バリューチェーン
9.4.市場ダイナミクス
9.4.1.促進要因
9.4.2.阻害要因
9.4.3.機会分析
10.RFID電子料金徴収システムの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(コンポーネント別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.コンポーネント別の過去市場規模(億米ドル)および数量(千台)分析、2019年~2023年
10.3.コンポーネント別の現在および将来の市場規模(億米ドル)および数量(千台)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.ハードウェア
10.3.1.1.RFID UHFアンテナ
10.3.1.2.料金RFIDリーダー/スキャナー
10.3.1.3.RFID車両タグ
10.3.1.4.バーコード・ラベル
10.3.2.料金徴収・管理ソフトウェア
10.3.3.サービス
10.3.3.1.統合および設置
10.3.3.2.サポート&メンテナンス
10.4.コンポーネント別市場魅力度分析
11.RFID電子料金徴収システムの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(料金別
11.1.イントロダクション/主な調査結果
11.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:料金料金別、2019年~2023年
11.3.現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析・予測:有料道路料金別、2024年~2033年
11.3.1.境界線ベースの料金
11.3.2.時間制料金
11.3.3.ポイントベースのチャージ
11.3.4.距離ベースの料金
11.4.料金別市場魅力度分析
12.RFID電子料金徴収システムの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(用途別
12.1.イントロダクション/主な調査結果
12.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:用途別、2019年~2023年
12.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
12.3.1.都市部と道路
12.3.2.高速道路
12.4.用途別市場魅力度分析
13.RFID電子料金徴収システムの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(地域別
13.1.はじめに / 主要な調査結果
13.2.2019年~2023年の地域別過去市場規模(億米ドル)および数量(千台)分析
13.3.地域別の現在の市場規模(億米ドル)および数量(千台)の分析と予測、2024~2033年
13.3.1.北米
13.3.2.中南米
13.3.3.ヨーロッパ
13.3.4.東アジア
13.3.5.南アジア&太平洋
13.3.6.中東・アフリカ
13.4.地域別市場魅力度分析
14.北米RFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに / 主要な調査結果
14.2.2019年~2023年の市場分類別過去市場規模(億米ドル)および数量(千台)分析
14.3.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量(千台)予測、2024年~2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.2.コンポーネント別
14.3.3.料金別
14.3.4.アプリケーション別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.コンポーネント別
14.4.3.料金別
14.4.4.アプリケーション別
14.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
14.6.促進要因と阻害要因-影響分析
15.中南米のRFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに / 主要な調査結果
15.2.過去の市場規模(億米ドル)および市場分類別数量(千台)分析、2019年~2023年
15.3.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量(千台)予測、2024年~2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ブラジル
15.3.1.2.メキシコ
15.3.1.3.その他のラテンアメリカ
15.3.2.コンポーネント別
15.3.3.料金別
15.3.4.アプリケーション別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.コンポーネント別
15.4.3.料金別
15.4.4.アプリケーション別
15.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
15.6.促進要因と阻害要因-影響分析
16.欧州RFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに / 主要な調査結果
16.2.2019年~2023年の市場分類別過去市場規模(億米ドル)および数量(千台)分析
16.3.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量(千台)予測、2024年~2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.英国
16.3.1.2.フランス
16.3.1.3.ドイツ
16.3.1.4.イタリア
16.3.1.5.スペイン
16.3.1.6.ベネルクス
16.3.1.7.ロシア
16.3.1.8.その他のヨーロッパ
16.3.2.コンポーネント別
16.3.3.料金別
16.3.4.アプリケーション別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.コンポーネント別
16.4.3.料金別
16.4.4.アプリケーション別
16.5.市場動向
16.6.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
16.7.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジアのRFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに / 主要な調査結果
17.2.2019年~2023年の市場分類別過去市場規模(億米ドル)および数量(千台)分析
17.3.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量(千台)予測、2024年~2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.コンポーネント別
17.3.3.料金別
17.3.4.アプリケーション別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.コンポーネント別
17.4.3.料金別
17.4.4.アプリケーション別
17.5.市場動向
17.6.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
17.7.促進要因と阻害要因-影響分析
18.南アジアのRFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.はじめに / 主要な調査結果
18.2.過去の市場規模(10億米ドル)および市場分類別数量(千台)分析、2019年~2023年
18.3.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量(千台)予測、2024年~2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.インド
18.3.1.2.タイ
18.3.1.3.インドネシア
18.3.1.4.マレーシア
18.3.1.5.オーストラリア&ニュージーランド
18.3.1.6.その他の南アジア
18.3.2.コンポーネント別
18.3.3.料金別
18.3.4.アプリケーション別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.コンポーネント別
18.4.3.料金別
18.4.4.アプリケーション別
18.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
18.6.促進要因と阻害要因-影響分析
19.中東・アフリカRFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.はじめに / 主要な調査結果
19.2.過去の市場規模(10億米ドル)および市場分類別数量(千台)分析、2019~2023年
19.3.市場分類別市場規模(億米ドル)および数量(千台)予測、2024年~2033年
19.3.1.国別
19.3.1.1.GCC諸国
19.3.1.2.トルコ
19.3.1.3.アフリカ北部
19.3.1.4.南アフリカ
19.3.1.5.その他の中東・アフリカ
19.3.2.コンポーネント別
19.3.3.料金別
19.3.4.アプリケーション別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.コンポーネント別
19.4.3.料金別
19.4.4.アプリケーション別
19.5.主要市場参加者 - インテンシティ・マッピング
19.6.促進要因と阻害要因-影響分析
20.主要国分析-RFID電子料金徴収システム市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
20.1.米国市場
20.1.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.1.1.1.コンポーネント別
20.1.1.2.料金別
20.1.1.3.アプリケーション別
20.2.カナダ市場
20.2.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.2.1.1.コンポーネント別
20.2.1.2.料金別
20.2.1.3.アプリケーション別
20.3.ブラジル市場
20.3.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.3.1.1.コンポーネント別
20.3.1.2.料金別
20.3.1.3.アプリケーション別
20.4.メキシコ市場
20.4.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.4.1.1.コンポーネント別
20.4.1.2.料金別
20.4.1.3.アプリケーション別
20.5.英国市場
20.5.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.5.1.1.コンポーネント別
20.5.1.2.料金別
20.5.1.3.アプリケーション別
20.6.ドイツ市場
20.6.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.6.1.1.コンポーネント別
20.6.1.2.料金別
20.6.1.3.アプリケーション別
20.7.フランス市場
20.7.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.7.1.1.コンポーネント別
20.7.1.2.料金別
20.7.1.3.アプリケーション別
20.8.スペイン市場
20.8.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.8.1.1.コンポーネント別
20.8.1.2.料金別
20.8.1.3.アプリケーション別
20.9.イタリア市場
20.9.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.9.1.1.コンポーネント別
20.9.1.2.料金別
20.9.1.3.アプリケーション別
20.10.ベネルクス市場
20.10.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.10.1.1.コンポーネント別
20.10.1.2.料金別
20.10.1.3.アプリケーション別
20.11.ロシア市場
20.11.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.11.1.1.コンポーネント別
20.11.1.2.料金別
20.11.1.3.アプリケーション別
20.12.中国市場
20.12.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.12.1.1.コンポーネント別
20.12.1.2.料金別
20.12.1.3.アプリケーション別
20.13.日本市場
20.13.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.13.1.1.コンポーネント別
20.13.1.2.料金別
20.13.1.3.アプリケーション別
20.14.韓国市場
20.14.1.市場分類別市場規模(億ドル)動向分析と予測
20.14.1.1.コンポーネント別
20.14.1.2.料金別
20.14.1.3.アプリケーション別
20.15.インド市場
20.15.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.15.1.1.コンポーネント別
20.15.1.2.料金別
20.15.1.3.アプリケーション別
20.16.タイ市場
20.16.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.16.1.1.コンポーネント別
20.16.1.2.料金別
20.16.1.3.アプリケーション別
20.17.インドネシア市場
20.17.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.17.1.1.コンポーネント別
20.17.1.2.料金別
20.17.1.3.アプリケーション別
20.18.マレーシア市場
20.18.1.市場分類別市場規模(億ドル)動向分析と予測
20.18.1.1.コンポーネント別
20.18.1.2.料金別
20.18.1.3.アプリケーション別
20.19.オーストラリア・ニュージーランド市場
20.19.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.19.1.1.コンポーネント別
20.19.1.2.料金別
20.19.1.3.アプリケーション別
20.20.GCC諸国市場
20.20.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析と予測
20.20.1.1.コンポーネント別
20.20.1.2.料金別
20.20.1.3.アプリケーション別
20.21.トルコ市場
20.21.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.21.1.1.コンポーネント別
20.21.1.2.料金別
20.21.1.3.アプリケーション別
20.22.南アフリカ市場
20.22.1.市場分類別市場規模(億米ドル)動向分析・予測
20.22.1.1.コンポーネント別
20.22.1.2.料金別
20.22.1.3.アプリケーション別
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合別価格分析
21.4.競合の深堀り
21.4.1.ハネウェル
21.4.1.1.概要
21.4.1.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.1.4.販売拠点
21.4.1.5.戦略の概要
21.4.1.5.1.マーケティング戦略
21.4.1.5.2.製品戦略
21.4.1.5.3.チャネル戦略
21.4.2.カプシュ・トラフィックコムAG
21.4.2.1.概要
21.4.2.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.2.4.販売拠点
21.4.2.5.戦略の概要
21.4.2.5.1.マーケティング戦略
21.4.2.5.2.製品戦略
21.4.2.5.3.チャネル戦略
21.4.3.トランスコア
21.4.3.1.概要
21.4.3.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.3.4.販売拠点
21.4.3.5.戦略の概要
21.4.3.5.1.マーケティング戦略
21.4.3.5.2.製品戦略
21.4.3.5.3.チャネル戦略
21.4.4.シーメンス
21.4.4.1.概要
21.4.4.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.4.4.販売拠点
21.4.4.5.戦略の概要
21.4.4.5.1.マーケティング戦略
21.4.4.5.2.製品戦略
21.4.4.5.3.チャネル戦略
21.4.5.ヴァーアニンフラ
21.4.5.1.概要
21.4.5.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.5.4.販売拠点
21.4.5.5.戦略の概要
21.4.5.5.1.マーケティング戦略
21.4.5.5.2.製品戦略
21.4.5.5.3.チャネル戦略
21.4.6.ネオロジー社
21.4.6.1.概要
21.4.6.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.6.4.販売拠点
21.4.6.5.戦略の概要
21.4.6.5.1.マーケティング戦略
21.4.6.5.2.製品戦略
21.4.6.5.3.チャネル戦略
21.4.7.ID Tech Solutions Private Limited
21.4.7.1.概要
21.4.7.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.7.4.販売拠点
21.4.7.5.戦略の概要
21.4.7.5.1.マーケティング戦略
21.4.7.5.2.製品戦略
21.4.7.5.3.チャネル戦略
21.4.8.タグマスター
21.4.8.1.概要
21.4.8.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.8.4.販売拠点
21.4.8.5.戦略の概要
21.4.8.5.1.マーケティング戦略
21.4.8.5.2.製品戦略
21.4.8.5.3.チャネル戦略
21.4.9.メトロ・インフラシス社
21.4.9.1.概要
21.4.9.2.製品・サービスポートフォリオ
21.4.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.9.4.販売拠点
21.4.9.5.戦略の概要
21.4.9.5.1.マーケティング戦略
21.4.9.5.2.製品戦略
21.4.9.5.3.チャネル戦略
21.4.10.クオリクス・インフォメーション・システム
21.4.10.1.概要
21.4.10.2.製品/サービスポートフォリオ
21.4.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.4.10.4.販売拠点
21.4.10.5.戦略の概要
21.4.10.5.1.マーケティング戦略
21.4.10.5.2.製品戦略
21.4.10.5.3.チャネル戦略
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released an in-depth report on the global RFID Electronic Toll Collection Systems market. This report provides a comprehensive evaluation of key market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, and delivers detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• RFID Electronic Toll Collection System Market Size (2024E): USD 8.2 Billion
• Projected Market Value (2033F): USD 16.5 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 8.1%

RFID Electronic Toll Collection System - Report Scope:

RFID Electronic Toll Collection Systems are essential for modernizing toll collection infrastructure, enhancing efficiency, and reducing traffic congestion. These systems use radio frequency identification (RFID) technology to automatically identify and charge vehicles through electronic tags or transponders. Serving highway authorities, toll operators, and transportation agencies, these systems improve accuracy, cut operational costs, and streamline traffic flow. The market's growth is driven by increasing urbanization, rising traffic volumes, and the demand for efficient toll collection methods, alongside advancements in RFID technology that enhance system reliability and performance.

Market Growth Drivers:

The global RFID Electronic Toll Collection System market is propelled by several key factors, including the need for efficient and automated toll collection solutions to manage rising traffic congestion in urban areas. RFID technology offers benefits like reduced travel times, lower operational costs, and improved accuracy in toll transactions. Government initiatives aimed at upgrading transportation infrastructure and the focus on smart city projects further stimulate market growth. Additionally, the integration of RFID systems with technologies such as vehicle-to-infrastructure (V2I) communication and intelligent transportation systems (ITS) fosters the development of more advanced toll collection solutions.

Market Restraints:

Despite its growth potential, the RFID Electronic Toll Collection System market faces challenges such as high implementation costs, privacy concerns, and regulatory hurdles. The substantial initial investment required for RFID systems and infrastructure poses financial difficulties for some stakeholders. Privacy issues related to vehicle tracking and data security concerns also impact market adoption. Furthermore, differing regulatory standards and requirements across regions can complicate system deployment and integration, affecting overall market growth.

Market Opportunities:

The RFID Electronic Toll Collection System market offers substantial growth opportunities driven by technological advancements, increasing urbanization, and the expansion of smart city initiatives. Innovations in RFID technology, including the development of advanced passive and active RFID tags, create new opportunities for market players. The focus on reducing traffic congestion and improving transportation efficiency aligns well with the benefits of RFID systems, presenting avenues for market expansion. Strategic partnerships, investments in R&D, and the development of cost-effective and scalable solutions are crucial for seizing emerging opportunities and sustaining market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the main factors driving global growth in the RFID Electronic Toll Collection System market?
• Which RFID technologies and system components are influencing adoption across various regions and transportation networks?
• How are technological advancements affecting the competitive landscape of the RFID Electronic Toll Collection System market?
• Who are the key players in the RFID Electronic Toll Collection System market, and what strategies are they using to stay relevant?
• What are the emerging trends and future prospects in the global RFID Electronic Toll Collection System market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global RFID Electronic Toll Collection System market, such as Kapsch TrafficCom AG, TransCore, and Conduent Transportation, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to maintain their competitive advantage. These companies invest in R&D to develop advanced RFID solutions, including high-performance tags, readers, and integrated systems that meet diverse transportation needs. Collaborations with government agencies, transportation authorities, and technology providers help facilitate market access and promote system adoption. Emphasizing system reliability, data security, and user convenience drives market growth and supports the advancement of toll collection infrastructure.

Key Companies Profiled:

• Honeywell
• Kapsch Trafficcom AG
• TransCore
• Siemens
• Vaaaninfra
• Neology, Inc.
• ID Tech Solutions Private Limited

RFID Electronic Toll Collection System Market: Segmentation

Component
• Hardware
• Toll Collection & Management Software
• Services

Toll Charge
• Perimeter-based Charges
• Time-based Charges
• Point-based Charges
• Distance-based Charges

Application
• Urban Areas and Roadways
• Highways

Region
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia & Pacific
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Global RFID Electronic Toll Collection System Market - Pricing Analysis
5.1. Pricing Analysis, By Component
5.1.1. Hardware Unit Pricing
5.1.2. Software Licensing Pricing
5.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
6. Market Structure Analysis
6.1. Market Analysis by Tier of Companies
6.2. Market Concentration
6.3. Market Share Analysis of Top Players
6.4. Market Presence Analysis
6.4.1. Regional Footprint by Players
6.4.2. Product Footprint by Players
6.4.3. Channel Footprint by Players
7. Global RFID Electronic Toll Collection System Market Demand (in Volume in ‘000 Units) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Volume (‘000 Units) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Volume (‘000 Units) Projections, 2024-2033
7.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8. Global RFID Electronic Toll Collection System Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
8.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
8.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
9. Market Background
9.1. Macro-Economic Factors
9.1.1. Global GDP Growth Outlook
9.1.2. Worldwide ICT Spending
9.1.3. Worldwide Semiconductor Market
9.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
9.2.1. Emerging Internet of Things (IoT) Technology
9.2.2. Government laws and regulations
9.3. Value Chain
9.4. Market Dynamics
9.4.1. Drivers
9.4.2. Restraints
9.4.3. Opportunity Analysis
10. Global RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Component
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Component, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis and Forecast By Component, 2024-2033
10.3.1. Hardware
10.3.1.1. RFID UHF Antennas
10.3.1.2. Toll RFID Readers/Scanners
10.3.1.3. RFID Vehicle Tags
10.3.1.4. Barcode Labels
10.3.2. Toll Collection & Management Software
10.3.3. Services
10.3.3.1. Integration & Installation
10.3.3.2. Support & Maintenance
10.4. Market Attractiveness Analysis By Component
11. Global RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Toll Charge
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Toll Charge, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Toll Charge, 2024-2033
11.3.1. Perimeter-based Charges
11.3.2. Time-based Charges
11.3.3. Point-based Charges
11.3.4. Distance-based Charges
11.4. Market Attractiveness Analysis By Toll Charge
12. Global RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Application
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Application, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
12.3.1. Urban Areas and Roadways
12.3.2. Highways
12.4. Market Attractiveness Analysis By Application
13. Global RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
13.1. Introduction / Key Findings
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Region, 2019-2023
13.3. Current Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Europe
13.3.4. East Asia
13.3.5. South Asia & Pacific
13.3.6. Middle East & Africa
13.4. Market Attractiveness Analysis By Region
14. North America RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction / Key Findings
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.2. By Component
14.3.3. By Toll Charge
14.3.4. By Application
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Component
14.4.3. By Toll Charge
14.4.4. By Application
14.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Latin America RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction / Key Findings
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Brazil
15.3.1.2. Mexico
15.3.1.3. Rest of Latin America
15.3.2. By Component
15.3.3. By Toll Charge
15.3.4. By Application
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Component
15.4.3. By Toll Charge
15.4.4. By Application
15.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Europe RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction / Key Findings
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. UK
16.3.1.2. France
16.3.1.3. Germany
16.3.1.4. Italy
16.3.1.5. Spain
16.3.1.6. BENELUX
16.3.1.7. Russia
16.3.1.8. Rest of Europe
16.3.2. By Component
16.3.3. By Toll Charge
16.3.4. By Application
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Component
16.4.3. By Toll Charge
16.4.4. By Application
16.5. Market Trends
16.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction / Key Findings
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. China
17.3.1.2. Japan
17.3.1.3. South Korea
17.3.2. By Component
17.3.3. By Toll Charge
17.3.4. By Application
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Component
17.4.3. By Toll Charge
17.4.4. By Application
17.5. Market Trends
17.6. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.7. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. South Asia RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction / Key Findings
18.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. India
18.3.1.2. Thailand
18.3.1.3. Indonesia
18.3.1.4. Malaysia
18.3.1.5. Australia & New Zealand
18.3.1.6. Rest of South Asia
18.3.2. By Component
18.3.3. By Toll Charge
18.3.4. By Application
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Component
18.4.3. By Toll Charge
18.4.4. By Application
18.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Middle East and Africa RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction / Key Findings
19.2. Historical Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Market Size (US$ Bn) and Volume (‘000 Units) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.3.1. By Country
19.3.1.1. GCC Countries
19.3.1.2. Turkey
19.3.1.3. Northern Africa
19.3.1.4. South Africa
19.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
19.3.2. By Component
19.3.3. By Toll Charge
19.3.4. By Application
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Component
19.4.3. By Toll Charge
19.4.4. By Application
19.5. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Key Country Analysis- RFID Electronic Toll Collection System Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. U.S. Market
20.1.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.1.1.1. By Component
20.1.1.2. By Toll Charge
20.1.1.3. By Application
20.2. Canada Market
20.2.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.2.1.1. By Component
20.2.1.2. By Toll Charge
20.2.1.3. By Application
20.3. Brazil Market
20.3.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.3.1.1. By Component
20.3.1.2. By Toll Charge
20.3.1.3. By Application
20.4. Mexico Market
20.4.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.4.1.1. By Component
20.4.1.2. By Toll Charge
20.4.1.3. By Application
20.5. UK Market
20.5.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.5.1.1. By Component
20.5.1.2. By Toll Charge
20.5.1.3. By Application
20.6. Germany Market
20.6.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.6.1.1. By Component
20.6.1.2. By Toll Charge
20.6.1.3. By Application
20.7. France Market
20.7.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.7.1.1. By Component
20.7.1.2. By Toll Charge
20.7.1.3. By Application
20.8. Spain Market
20.8.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.8.1.1. By Component
20.8.1.2. By Toll Charge
20.8.1.3. By Application
20.9. Italy Market
20.9.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.9.1.1. By Component
20.9.1.2. By Toll Charge
20.9.1.3. By Application
20.10. BENELUX Market
20.10.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.10.1.1. By Component
20.10.1.2. By Toll Charge
20.10.1.3. By Application
20.11. Russia Market
20.11.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.11.1.1. By Component
20.11.1.2. By Toll Charge
20.11.1.3. By Application
20.12. China Market
20.12.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.12.1.1. By Component
20.12.1.2. By Toll Charge
20.12.1.3. By Application
20.13. Japan Market
20.13.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.13.1.1. By Component
20.13.1.2. By Toll Charge
20.13.1.3. By Application
20.14. South Korea Market
20.14.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.14.1.1. By Component
20.14.1.2. By Toll Charge
20.14.1.3. By Application
20.15. India Market
20.15.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.15.1.1. By Component
20.15.1.2. By Toll Charge
20.15.1.3. By Application
20.16. Thailand Market
20.16.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.16.1.1. By Component
20.16.1.2. By Toll Charge
20.16.1.3. By Application
20.17. Indonesia Market
20.17.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.17.1.1. By Component
20.17.1.2. By Toll Charge
20.17.1.3. By Application
20.18. Malaysia Market
20.18.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.18.1.1. By Component
20.18.1.2. By Toll Charge
20.18.1.3. By Application
20.19. Australia & New Zealand Market
20.19.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.19.1.1. By Component
20.19.1.2. By Toll Charge
20.19.1.3. By Application
20.20. GCC Countries Market
20.20.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.20.1.1. By Component
20.20.1.2. By Toll Charge
20.20.1.3. By Application
20.21. Turkey Market
20.21.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.21.1.1. By Component
20.21.1.2. By Toll Charge
20.21.1.3. By Application
20.22. South Africa Market
20.22.1. Market Size (US$ Bn) Trend Analysis & Forecast By Market Taxonomy
20.22.1.1. By Component
20.22.1.2. By Toll Charge
20.22.1.3. By Application
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Pricing Analysis, by Competition
21.4. Competition Deep Dive
21.4.1. Honeywell
21.4.1.1. Overview
21.4.1.2. Product/Service Portfolio
21.4.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.1.4. Sales Footprint
21.4.1.5. Strategy Overview
21.4.1.5.1. Marketing Strategy
21.4.1.5.2. Product Strategy
21.4.1.5.3. Channel Strategy
21.4.2. Kapsch Trafficcom AG
21.4.2.1. Overview
21.4.2.2. Product/Service Portfolio
21.4.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.2.4. Sales Footprint
21.4.2.5. Strategy Overview
21.4.2.5.1. Marketing Strategy
21.4.2.5.2. Product Strategy
21.4.2.5.3. Channel Strategy
21.4.3. TransCore
21.4.3.1. Overview
21.4.3.2. Product/Service Portfolio
21.4.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.3.4. Sales Footprint
21.4.3.5. Strategy Overview
21.4.3.5.1. Marketing Strategy
21.4.3.5.2. Product Strategy
21.4.3.5.3. Channel Strategy
21.4.4. Siemens
21.4.4.1. Overview
21.4.4.2. Product/Service Portfolio
21.4.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.4.4. Sales Footprint
21.4.4.5. Strategy Overview
21.4.4.5.1. Marketing Strategy
21.4.4.5.2. Product Strategy
21.4.4.5.3. Channel Strategy
21.4.5. Vaaaninfra
21.4.5.1. Overview
21.4.5.2. Product/Service Portfolio
21.4.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.5.4. Sales Footprint
21.4.5.5. Strategy Overview
21.4.5.5.1. Marketing Strategy
21.4.5.5.2. Product Strategy
21.4.5.5.3. Channel Strategy
21.4.6. Neology, Inc.
21.4.6.1. Overview
21.4.6.2. Product/Service Portfolio
21.4.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.6.4. Sales Footprint
21.4.6.5. Strategy Overview
21.4.6.5.1. Marketing Strategy
21.4.6.5.2. Product Strategy
21.4.6.5.3. Channel Strategy
21.4.7. ID Tech Solutions Private Limited
21.4.7.1. Overview
21.4.7.2. Product/Service Portfolio
21.4.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.7.4. Sales Footprint
21.4.7.5. Strategy Overview
21.4.7.5.1. Marketing Strategy
21.4.7.5.2. Product Strategy
21.4.7.5.3. Channel Strategy
21.4.8. TagMaster
21.4.8.1. Overview
21.4.8.2. Product/Service Portfolio
21.4.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.8.4. Sales Footprint
21.4.8.5. Strategy Overview
21.4.8.5.1. Marketing Strategy
21.4.8.5.2. Product Strategy
21.4.8.5.3. Channel Strategy
21.4.9. Metro Infrasys Pvt. Ltd.
21.4.9.1. Overview
21.4.9.2. Product/Service Portfolio
21.4.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.9.4. Sales Footprint
21.4.9.5. Strategy Overview
21.4.9.5.1. Marketing Strategy
21.4.9.5.2. Product Strategy
21.4.9.5.3. Channel Strategy
21.4.10. QUALIX INFORMATION SYSTEM
21.4.10.1. Overview
21.4.10.2. Product/Service Portfolio
21.4.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.4.10.4. Sales Footprint
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21.4.10.5.1. Marketing Strategy
21.4.10.5.2. Product Strategy
21.4.10.5.3. Channel Strategy
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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