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ハイスループットプロセス開発市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


High Throughput Process Development Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界のハイスループットプロセス開発市場に関する詳細な調査レポートを出版し、促進要因、動向、機会、課題などの市場力学に関する詳細な洞察を提供しました。本レポー... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月13日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のハイスループットプロセス開発市場に関する詳細な調査レポートを出版し、促進要因、動向、機会、課題などの市場力学に関する詳細な洞察を提供しました。本レポートは、市場構造と将来展望を徹底的に理解することを目的としています。

主な洞察

- ハイスループットプロセス開発の世界市場価値(2024年):108億米ドル
- 推定市場価値(2033年):108億米ドル228億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024-2033): 8.70%

ハイスループットプロセス開発の世界市場 - レポートスコープ:

ハイスループット・プロセス開発市場は、主に小型化・自動化されたバイオリアクターの使用を通じて、バイオ医薬品の開発を合理化するための高度な技術と方法論の使用を包含する。これらの技術革新は、細胞培養プロセスを加速し、医薬品開発と試験の効率を高めることを目的としている。

市場成長の促進要因

ハイスループット・プロセスへの小型バイオリアクターの活用

小型バイオリアクターの採用と商業化が、市場の成長を大きく後押ししている。これらのバイオリアクターは、必要な時間やリソースの削減など、従来のシステムに比べて多くの利点を提供する。使い捨ての小型バイオリアクターやマイクロプラットフォームの開発により、新規医薬品の開発・試験におけるこれらのツールに対する需要が高まっている。例えば、アドバンスト・マイクロスケール・バイオリアクターは、小型のシングルユース・バイオリアクターを含む大量自動化システムであり、細胞培養プロセスやバイオ医薬品開発を迅速化する。

バイオテクノロジー応用の拡大

バイオテクノロジー分野における継続的な研究開発は、バイオテクノロジーツールの応用分野を広げている。これは、斬新で画期的な技術の導入につながり、多くの雇用機会を創出し、関連する労働力の賃金構造を上昇させる可能性がある。いくつかの国、特に新興経済国の政府は、バイオテクノロジー産業の成長促進に力を入れている。

政府の取り組みと支援

米国では、州政府のさまざまなイニシアチブがバイオサイエンス部門を支援している。コネチカット州中小企業革新・多角化プログラムやフロリダ州ハイテク回廊フェーズⅡSBIR/STTR外部投資などのプログラムは、中小企業革新研究(SBIR)に資金を提供し支援している。さらに、米国のバイオテクノロジー産業機構(BIO)は、バイオサイエンス・クラスターを創出するために、ビジネス関係者、学術機関、州政府間の連携を促進している。

市場の課題:

より適切な産業モデルの必要性

ハイスループットプロセス開発の将来は、バイオ製造業界内の課題や限界によって影響を受ける可能性がある。GEヘルスケア、ザルトリウスAG、サーモフィッシャーなどの企業は、バイオ製造プロセスを強化するために、より優れた業界関連モデルを提唱している。コンピュータ化されたものであれ、縮小されたものであれ、業界モデルを適用することは、商業的製造スケールにおいて重大な課題をもたらし、カラム実験において一貫性のないデータや不正確な予測につながる。バイオ製造におけるクオリティ・バイ・デザイン・アプローチに対する規制要件の厳格化も、適切なプロセス開発のために、より正確な機構モデルを必要とする。

資格のある専門家の不足

市場拡大を制限しかねない重大な課題は、資格のある専門家の不足である。バイオ製造プロセスで必要とされる複数の並行培養を実施できる熟練した専門家は限られている。学術・研究機関における有能な人材の不足と、発展途上国におけるCRO(医薬品開発業務受託機関)の減少が、ハイスループットプロセス開発市場を制約すると予想される。

本レポートで扱う主な質問

- 世界のハイスループットプロセス開発市場の成長を促進する主な要因は何か?
- ハイスループットプロセス開発技術の採用を主導している消費者層は?
- バイオリアクター技術の進歩は競争環境にどのような影響を与えているか?
- ハイスループット・プロセス開発の世界市場における主要企業はどこか、また市場ポジションを維持するためにどのような戦略をとっているのか?
- ハイスループット・プロセス開発の世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略

GEヘルスケア、ザルトリウスAG、サーモフィッシャーサイエンティフィックなど、ハイスループット・プロセス開発の世界市場における主要企業は、競争優位性を獲得するため、イノベーション、戦略的パートナーシップ、卓越したマーケティングに注力しています。これらの企業は、高度でユニークなハイスループットプロセス開発ツールを開発し、製品ラインを拡大するために、研究開発に多額の投資を行っている。バイオ製薬会社、研究機関、技術プロバイダーとのコラボレーションは、市場の信頼性を高め、革新的なプロセス開発ソリューションの開発をサポートします。さらに、デジタルマーケティングやインフルエンサーとのパートナーシップを活用することで、市場でのポジショニングと消費者とのエンゲージメントを強化します。

主な企業

- GEヘルスケア
- メルクKgAa
- ダナハーコーポレーション
- サーモフィッシャーサイエンティフィック
- バイオ・ラッド・ラボラトリーズ社
- ザルトリウスAG
- アジレント・テクノロジー
- ルミネックス・アプリコン
- テカントレーディング
- エッペンドルフ
- パーキンエルマー

ハイスループットプロセス開発産業調査の主要セグメント

製品別
- ツール&システム
- 消耗品
- ソフトウェア
- ソリューション&サービス

アプリケーション別
- 哺乳類細胞培養 & 微生物発酵
- プロセス開発と最適化
- その他

プロセス開発別
- 上流工程
- 下流工程

エンドユーザー別
- バイオ医薬品
- 研究・製造受託機関
- 学術・研究機関
- その他

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア
- 東アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ




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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
2.3.包含と除外
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.最近の製品承認と発売
4.4.PESTLE分析
4.5.ポーター分析
4.6.規制シナリオ
5.市場の背景
5.1.マクロ経済要因
5.1.1.世界のGDP成長見通し
5.1.2.世界の医療費見通し
5.1.3.世界のライフサイエンス展望
5.2.予測要因-関連性と影響
5.2.1.世界のバイオテクノロジー産業を後押しする政府のイニシアチブの台頭
5.2.2.ハイスループットプロセス開発のための小型バイオリアクターの採用
5.2.3.研究開発イニシアチブの増加
5.2.4.トップ企業の成長
5.2.5.製品のコスト
5.2.6.製品と在庫状況
5.2.7.合併と買収
5.3.ダイナミクス
5.3.1.原動力
5.3.2.阻害要因
5.3.3.機会分析
6.COVID-19危機-影響評価
6.1.COVID-19と影響分析
6.1.1.製品別
6.1.2.用途別
6.1.3.プロセス開発別
6.1.4.エンドユーザー別
6.1.5.地域別
6.2.2023年市場シナリオ
7.世界市場の需要(金額または規模:10億米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
7.1.過去の市場価値(億米ドル)分析、2019-2023年
7.2.現在と将来の市場価値(億米ドル)予測、2024-2033年
7.2.1.前年比成長トレンド分析
7.2.2.絶対額の機会分析
8.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、製品別
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.製品別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
8.3.製品別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
8.3.1.ツール&システム
8.3.1.1.手動工具
8.3.1.2.自動化ツール
8.3.1.3.分析ツール
8.3.1.3.1.HPLC
8.3.1.3.2.UPLS
8.3.1.3.3.質量分析計(MS)
8.3.1.3.4.ガスクロマトグラフィー(GC)
8.3.1.3.5.その他
8.3.1.4.ハイスループット統合バイオリアクターシステム
8.3.1.4.1.使い捨て/単回使用バイオリアクター
8.3.1.4.2.従来のバイオリアクター
8.3.2.消耗品
8.3.2.1.ミニチュアリパックドカラム
8.3.2.2.マイクロタイタープレート
8.3.2.3.マイクロピペットとピペットチップ
8.3.2.4.電極
8.3.2.5.試薬キットおよび薬品
8.3.3.ソフトウェア
8.3.4.ソリューション&サービス
8.4.製品別市場魅力度分析
9.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
9.1.イントロダクション/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(10億米ドル)分析:用途別、2019-2023年
9.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.哺乳類細胞培養と微生物発酵
9.3.2.プロセス開発と最適化
9.3.3.その他
9.4.用途別市場魅力度分析
10.プロセス開発別の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.プロセス開発別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
10.3.プロセス開発別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
10.3.1.上流プロセス
10.3.2.下流工程
10.4.プロセス開発別の市場魅力度分析
11.世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.エンドユーザー別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
11.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024年~2033年
11.3.1.バイオ医薬品
11.3.2.研究・製造受託機関
11.3.3.学術・研究機関
11.3.4.その他
11.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
12.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.地域別の過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
12.3.地域別の現在および将来の市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024~2033年
12.3.1.北米
12.3.2.ラテンアメリカ
12.3.3.ヨーロッパ
12.3.4.南アジア
12.3.5.東アジア
12.3.6.オセアニア
12.3.7.中東・アフリカ(MEA)
12.4.地域別市場魅力度分析
13.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
13.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
13.3.1.国別
13.3.1.1.米国
13.3.1.2.カナダ
13.3.2.製品別
13.3.3.用途別
13.3.4.プロセス開発別
13.3.5.エンドユーザー別
13.4.市場魅力度分析
13.4.1.国別
13.4.2.製品別
13.4.3.用途別
13.4.4.プロセス開発別
13.4.5.エンドユーザー別
13.5.国別分析と予測
13.5.1.米国市場分析
13.5.1.1.はじめに
13.5.1.2.市場分類別分析と予測
13.5.1.2.1.製品別
13.5.1.2.2.用途別
13.5.1.2.3.プロセス開発別
13.5.1.2.4.エンドユーザー別
13.5.2.カナダ市場分析
13.5.2.1.序論
13.5.2.2.市場分類別分析と予測
13.5.2.2.1.製品別
13.5.2.2.2.用途別
13.5.2.2.3.プロセス開発別
13.5.2.2.4.エンドユーザー別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
14.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.ブラジル
14.3.1.2.メキシコ
14.3.1.3.アルゼンチン
14.3.1.4.その他のラテンアメリカ
14.3.2.用途別
14.3.3.プロセス開発別
14.3.4.エンドユーザー別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品別
14.4.3.用途別
14.4.4.プロセス開発別
14.4.5.エンドユーザー別
14.5.国別分析と予測
14.5.1.ブラジル市場分析
14.5.1.1.序論
14.5.1.2.市場分類別分析と予測
14.5.1.2.1.製品別
14.5.1.2.2.用途別
14.5.1.2.3.プロセス開発別
14.5.1.2.4.エンドユーザー別
14.5.2.メキシコ市場分析
14.5.2.1.序論
14.5.2.2.市場分類別分析と予測
14.5.2.2.1.製品別
14.5.2.2.2.用途別
14.5.2.2.3.プロセス開発別
14.5.2.2.4.エンドユーザー別
14.5.3.アルゼンチン市場分析
14.5.3.1.序論
14.5.3.2.市場分類別分析と予測
14.5.3.2.1.製品別
14.5.3.2.2.用途別
14.5.3.2.3.プロセス開発別
14.5.3.2.4.エンドユーザー別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
15.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ドイツ
15.3.1.2.フランス
15.3.1.3.イタリア
15.3.1.4.イギリス
15.3.1.5.スペイン
15.3.1.6.ロシア
15.3.1.7.ベネルクス
15.3.1.8.北欧諸国
15.3.1.9.その他のヨーロッパ
15.3.2.製品別
15.3.3.用途別
15.3.4.プロセス開発別
15.3.5.エンドユーザー別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品別
15.4.3.用途別
15.4.4.プロセス開発別
15.4.5.エンドユーザー別
15.5.国別分析と予測
15.5.1.ドイツ市場分析
15.5.1.1.はじめに
15.5.1.2.市場分類別分析と予測
15.5.1.2.1.製品別
15.5.1.2.2.用途別
15.5.1.2.3.プロセス開発別
15.5.1.2.4.エンドユーザー別
15.5.2.フランス市場分析
15.5.2.1.はじめに
15.5.2.2.市場分類別分析と予測
15.5.2.2.1.製品別
15.5.2.2.2.用途別
15.5.2.2.3.プロセス開発別
15.5.2.2.4.エンドユーザー別
15.5.3.イタリア市場分析
15.5.3.1.序論
15.5.3.2.市場分類別分析と予測
15.5.3.2.1.製品別
15.5.3.2.2.用途別
15.5.3.2.3.プロセス開発別
15.5.3.2.4.エンドユーザー別
15.5.4.イギリス市場分析
15.5.4.1.序論
15.5.4.2.市場分類別分析と予測
15.5.4.2.1.製品別
15.5.4.2.2.用途別
15.5.4.2.3.プロセス開発別
15.5.4.2.4.エンドユーザー別
15.5.5.スペイン市場分析
15.5.5.1.序論
15.5.5.2.市場分類別分析と予測
15.5.5.2.1.製品別
15.5.5.2.2.用途別
15.5.5.2.3.プロセス開発別
15.5.5.2.4.エンドユーザー別
15.5.6.ロシア市場分析
15.5.6.1.序論
15.5.6.2.市場分類別分析と予測
15.5.6.2.1.製品別
15.5.6.2.2.用途別
15.5.6.2.3.プロセス開発別
15.5.6.2.4.エンドユーザー別
15.5.7.北欧諸国の市場分析
15.5.7.1.はじめに
15.5.7.2.市場分類別分析と予測
15.5.7.2.1.製品別
15.5.7.2.2.用途別
15.5.7.2.3.プロセス開発別
15.5.7.2.4.エンドユーザー別
15.5.8.ベネルクス市場分析
15.5.8.1.序論
15.5.8.2.市場分類別分析と予測
15.5.8.2.1.製品別
15.5.8.2.2.用途別
15.5.8.2.3.プロセス開発別
15.5.8.2.4.エンドユーザー別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.南アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
16.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.インド
16.3.1.2.タイ
16.3.1.3.インドネシア
16.3.1.4.マレーシア
16.3.1.5.その他の南アジア
16.3.2.製品別
16.3.3.用途別
16.3.4.プロセス開発別
16.3.5.エンドユーザー別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品別
16.4.3.用途別
16.4.4.プロセス開発別
16.4.5.エンドユーザー別
16.5.国別分析と予測
16.5.1.インド市場分析
16.5.1.1.はじめに
16.5.1.2.市場分類別分析と予測
16.5.1.2.1.製品別
16.5.1.2.2.用途別
16.5.1.2.3.プロセス開発別
16.5.1.2.4.エンドユーザー別
16.5.2.タイ市場分析
16.5.2.1.序論
16.5.2.2.市場分類別分析と予測
16.5.2.2.1.製品別
16.5.2.2.2.用途別
16.5.2.2.3.プロセス開発別
16.5.2.2.4.エンドユーザー別
16.5.3.インドネシア市場分析
16.5.3.1.序論
16.5.3.2.市場分類別分析と予測
16.5.3.2.1.製品別
16.5.3.2.2.用途別
16.5.3.2.3.プロセス開発別
16.5.3.2.4.エンドユーザー別
16.5.4.マレーシア市場分析
16.5.4.1.序論
16.5.4.2.市場分類別分析と予測
16.5.4.2.1.製品別
16.5.4.2.2.用途別
16.5.4.2.3.プロセス開発別
16.5.4.2.4.エンドユーザー別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
17.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.製品別
17.3.3.用途別
17.3.4.プロセス開発別
17.3.5.エンドユーザー別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.製品別
17.4.3.用途別
17.4.4.プロセス開発別
17.4.5.エンドユーザー別
17.5.国別分析と予測
17.5.1.中国市場の分析
17.5.1.1.はじめに
17.5.1.2.市場分類別分析と予測
17.5.1.2.1.製品別
17.5.1.2.2.用途別
17.5.1.2.3.プロセス開発別
17.5.1.2.4.エンドユーザー別
17.5.2.日本市場分析
17.5.2.1.はじめに
17.5.2.2.市場分類別分析と予測
17.5.2.2.1.製品別
17.5.2.2.2.用途別
17.5.2.2.3.プロセス開発別
17.5.2.2.4.エンドユーザー別
17.5.3.韓国市場分析
17.5.3.1.序論
17.5.3.2.市場分類別分析と予測
17.5.3.2.1.製品別
17.5.3.2.2.用途別
17.5.3.2.3.プロセス開発別
17.5.3.2.4.エンドユーザー別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.オセアニア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
18.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.オーストラリア
18.3.1.2.ニュージーランド
18.3.2.製品別
18.3.3.用途別
18.3.4.プロセス開発別
18.3.5.エンドユーザー別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.製品別
18.4.3.用途別
18.4.4.プロセス開発別
18.4.5.エンドユーザー別
18.5.国別分析と予測
18.5.1.オーストラリア市場分析
18.5.1.1.はじめに
18.5.1.2.市場分類別分析と予測
18.5.1.2.1.製品別
18.5.1.2.2.用途別
18.5.1.2.3.プロセス開発別
18.5.1.2.4.エンドユーザー別
18.5.2.ニュージーランド市場分析
18.5.2.1.序論
18.5.2.2.市場分類別分析と予測
18.5.2.2.1.製品別
18.5.2.2.2.用途別
18.5.2.2.3.プロセス開発別
18.5.2.2.4.エンドユーザー別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
19.1.はじめに
19.2.市場分類別過去市場規模(10億米ドル)分析、2019-2023年
19.3.市場分類別現在および将来市場規模(10億米ドル)分析と予測、2024-2033年
19.3.1.国別
19.3.1.1.GCC諸国
19.3.1.2.トルコ
19.3.1.3.アフリカ北部
19.3.1.4.南アフリカ
19.3.1.5.その他の中東・アフリカ
19.3.2.製品別
19.3.3.用途別
19.3.4.プロセス開発別
19.3.5.エンドユーザー別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.製品別
19.4.3.用途別
19.4.4.プロセス開発別
19.4.5.エンドユーザー別
19.5.国別分析と予測
19.5.1.GCC諸国市場分析
19.5.1.1.はじめに
19.5.1.2.市場分類別分析と予測
19.5.1.2.1.製品別
19.5.1.2.2.用途別
19.5.1.2.3.プロセス開発別
19.5.1.2.4.エンドユーザー別
19.5.2.トルコ市場の分析
19.5.2.1.序論
19.5.2.2.市場分類別分析と予測
19.5.2.2.1.製品別
19.5.2.2.2.用途別
19.5.2.2.3.プロセス開発別
19.5.2.2.4.エンドユーザー別
19.5.3.北アフリカ市場分析
19.5.3.1.はじめに
19.5.3.2.市場分類別分析と予測
19.5.3.2.1.製品別
19.5.3.2.2.用途別
19.5.3.2.3.プロセス開発別
19.5.3.2.4.エンドユーザー別
19.5.4.南アフリカ市場分析
19.5.4.1.序論
19.5.4.2.市場分類別分析と予測
19.5.4.2.1.製品別
19.5.4.2.2.用途別
19.5.4.2.3.プロセス開発別
19.5.4.2.4.エンドユーザー別
19.6.市場動向
19.7.主要市場参入企業 - インテンシティマッピング
19.8.促進要因と阻害要因-影響分析
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
21.競争分析
21.1.競合ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.GEヘルスケア
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.主要財務
21.3.1.4.販売拠点
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.1.5.1.マーケティング戦略
21.3.1.5.2.製品戦略
21.3.1.5.3.チャネル戦略
21.3.2.メルクKgAa
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.主要財務データ
21.3.2.4.販売拠点
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.2.5.1.マーケティング戦略
21.3.2.5.2.製品戦略
21.3.2.5.3.チャネル戦略
21.3.3.ダナハーコーポレーション
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.主要財務データ
21.3.3.4.販売拠点
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.3.5.1.マーケティング戦略
21.3.3.5.2.製品戦略
21.3.3.5.3.チャネル戦略
21.3.4.サーモフィッシャーサイエンティフィック
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.主要財務データ
21.3.4.4.販売拠点
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.4.5.1.マーケティング戦略
21.3.4.5.2.製品戦略
21.3.4.5.3.チャネル戦略
21.3.5.バイオ・ラッド研究所
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.主要財務データ
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.5.5.1.マーケティング戦略
21.3.5.5.2.製品戦略
21.3.5.5.3.チャネル戦略
21.3.6.ザルトリウスAG
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.主要財務
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.6.5.1.マーケティング戦略
21.3.6.5.2.製品戦略
21.3.6.5.3.チャネル戦略
21.3.7.アジレント・テクノロジー
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.主要財務データ
21.3.7.4.販売拠点
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.7.5.1.マーケティング戦略
21.3.7.5.2.製品戦略
21.3.7.5.3.チャネル戦略
21.3.8.ルミネックス・アプリコン
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.主要財務
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.8.5.1.マーケティング戦略
21.3.8.5.2.製品戦略
21.3.8.5.3.チャネル戦略
21.3.9.テカントレーディングAG
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.主要財務データ
21.3.9.4.販売拠点
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.9.5.1.マーケティング戦略
21.3.9.5.2.製品戦略
21.3.9.5.3.チャネル戦略
21.3.10.エッペンドルフAG
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.主要財務データ
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.10.5.1.マーケティング戦略
21.3.10.5.2.製品戦略
21.3.10.5.3.チャネル戦略
21.3.11.パーキンエルマー社
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.主要財務データ
21.3.11.4.販売拠点
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.11.5.1.マーケティング戦略
21.3.11.5.2.製品戦略
21.3.11.5.3.チャネル戦略
22.前提条件と略語
23.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently published an in-depth report on the global high throughput process development market, providing detailed insights into market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges. This report aims to offer a thorough understanding of the market structure and future outlook.

Key Insights:

• Global High Throughput Process Development Market Value (2024): US$ 10.8 Billion
• Estimated Market Value (2033): US$ 22.8 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2033): 8.70%

Global High Throughput Process Development Market - Report Scope:

The high throughput process development market encompasses the use of advanced technologies and methodologies to streamline the development of biopharmaceuticals, primarily through the use of miniaturized and automated bioreactors. These innovations aim to accelerate cell culture processes and enhance the efficiency of pharmaceutical development and testing.

Market Growth Drivers:

Utilizing Miniature Bioreactors for High-Throughput Processes

The adoption and commercialization of miniaturized bioreactors are significantly driving market growth. These bioreactors offer numerous advantages over traditional systems, such as reduced time and resource requirements. The development of disposable, miniature bioreactors and micro platforms has heightened demand for these tools in the development and testing of novel pharmaceutical products. For example, Advanced Microscale Bioreactors are high-volume, automated systems that include tiny, single-use bioreactors, expediting cell culture processes and biopharmaceutical development.

Expansion of Biotechnology Applications

Continuous research and development in the biotechnology sector are broadening the application fields for biotechnology tools. This leads to the introduction of novel and groundbreaking technologies, creating numerous job opportunities and potentially increasing wage structures for the relevant workforce. Governments in several countries, particularly emerging economies, are focusing on fostering growth in the biotechnology industry.

Government Initiatives and Support

Various state government initiatives in the United States support the bioscience sector. Programs like the Connecticut Small Business Innovation and Diversification Program and the Florida High Tech Corridor Phase II SBIR/STTR External Investment provide funding and support for small business innovation research (SBIR). Additionally, the Biotechnology Industry Organization (BIO) in the U.S. promotes collaborations among business stakeholders, academic institutions, and state governments to create bioscience clusters.

Market Challenges:

Need for Better, More Relevant Industry Models

The future of high throughput process development may be impacted by challenges and limitations within the biomanufacturing industry. Companies like GE Healthcare, Sartorius AG, and Thermo Fischer advocate for better industry-relevant models to enhance the biomanufacturing process. Applying industry models, whether computerized or scaled-down versions, poses significant challenges at the commercial manufacturing scale, leading to inconsistent data and inaccurate predictions in column experiments. Stricter regulatory requirements for the Quality by Design approach in biomanufacturing also necessitate more accurate mechanistic models for proper process development.

Lack of Qualified Specialists

A significant challenge that could limit market expansion is the shortage of qualified specialists. There are limited skilled professionals available to conduct the multiple parallel cultivations required during the bioproduction process. The lack of competent individuals at academic and research institutions and the decline in the number of Contract Research Organizations (CROs) in developing countries are expected to constrain the market for high throughput process development.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the global high throughput process development market?
• Which consumer segments are leading the adoption of high throughput process development technologies?
• How are advancements in bioreactor technology influencing the competitive landscape?
• Who are the key players in the global high throughput process development market, and what strategies are they employing to maintain their market position?
• What are the emerging trends and future prospects in the global high throughput process development market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global high throughput process development market, such as GE Healthcare, Sartorius AG, and Thermo Fischer Scientific, focus on innovation, strategic partnerships, and marketing excellence to gain a competitive advantage. These companies invest heavily in R&D to develop advanced and unique high throughput process development tools and expand their product lines. Collaborations with biopharmaceutical companies, research institutions, and technology providers enhance market credibility and support the development of innovative process development solutions. Additionally, leveraging digital marketing and influencer partnerships strengthens market positioning and consumer engagement.

Key Companies Profiled:

• GE Healthcare
• Merck KgAa
• Danaher Corporation
• Thermo Fisher Scientific Inc.
• Bio Rad Laboratories Inc.
• Sartorius AG
• Agilent Technologies
• Luminex Applikon
• Tecan Trading AG
• Eppendorf AG
• PerkinElmer Inc.

Key Segments Covered in High Throughput Process Development Industry Research

By Product:
• Tools & Systems
• Consumables
• Software
• Solutions & Services

By Application:
• Mammalian Cell Culture & Microbial Fermentation
• Process Development & Optimization
• Others

By Process Development:
• Upstream Process
• Downstream Process

By End User:
• Biopharmaceuticals
• Contract Research & Manufacturing Organizations
• Academic & Research Institutes
• Others

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia
• East Asia
• Oceania
• Middle East and Africa




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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
2.3. Inclusions and Exclusions
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Recent Product Approval and Launches
4.4. PESTLE Analysis
4.5. Porter’s Analysis
4.6. Regulatory Scenario
5. Market Background
5.1. Macro-Economic Factors
5.1.1. Global GDP Growth Outlook
5.1.2. Global Healthcare Expenditure Outlook
5.1.3. Global Life Science Outlook
5.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
5.2.1. Rise In Government Initiatives To Boost The Global Biotechnology Industry
5.2.2. Adoption Of Miniaturized Bioreactors For High Throughput Process Development
5.2.3. Increase In Research & Development Initiatives
5.2.4. Growth Of The Top Companies
5.2.5. Cost Of The Products
5.2.6. Product And Stock Availability
5.2.7. Mergers And Acquisitions
5.3. Dynamics
5.3.1. Drivers
5.3.2. Restraints
5.3.3. Opportunity Analysis
6. COVID-19 Crisis - Impact Assessment
6.1. COVID-19 and Impact Analysis
6.1.1. By Product
6.1.2. By Application
6.1.3. By Process Development
6.1.4. By End User
6.1.5. By Region
6.2. 2023 Market Scenario
7. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
7.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
7.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2033
7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
8. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Product, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Product, 2024-2033
8.3.1. Tools & Systems
8.3.1.1. Manual Tools
8.3.1.2. Automated Tools
8.3.1.3. Analytical Tools
8.3.1.3.1. HPLC
8.3.1.3.2. UPLS
8.3.1.3.3. Mass Spectrometer (MS)
8.3.1.3.4. Gas Chromatography (GC)
8.3.1.3.5. Others
8.3.1.4. High Throughput Integrated Bioreactor Systems
8.3.1.4.1. Disposable/Single-use Bioreactors
8.3.1.4.2. Conventional Bioreactors
8.3.2. Consumables
8.3.2.1. Miniature Repacked Columns
8.3.2.2. Microtiter Plates
8.3.2.3. Micropipettes and Pipette Tips
8.3.2.4. Electrodes
8.3.2.5. Reagent Kits & Chemicals
8.3.3. Software
8.3.4. Solutions & Services
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Application
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Application, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
9.3.1. Mammalian Cell Culture & Microbial Fermentation
9.3.2. Process Development & Optimization
9.3.3. Others
9.4. Market Attractiveness Analysis By Application
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Process Development
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Process Development, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Process Development, 2024-2033
10.3.1. Upstream Process
10.3.2. Downstream Process
10.4. Market Attractiveness Analysis By Process Development
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End User
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By End User, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2033
11.3.1. Biopharmaceuticals
11.3.2. Contract Research & Manufacturing Organizations
11.3.3. Academic & Research Institutes
11.3.4. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By End User
12. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
12.3.1. North America
12.3.2. Latin America
12.3.3. Europe
12.3.4. South Asia
12.3.5. East Asia
12.3.6. Oceania
12.3.7. Middle East and Africa (MEA)
12.4. Market Attractiveness Analysis By Region
13. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.3.1. By Country
13.3.1.1. U.S.
13.3.1.2. Canada
13.3.2. By Product
13.3.3. By Application
13.3.4. By Process Development
13.3.5. By End User
13.4. Market Attractiveness Analysis
13.4.1. By Country
13.4.2. By Product
13.4.3. By Application
13.4.4. By Process Development
13.4.5. By End User
13.5. Country Level Analysis & Forecast
13.5.1. U.S. Market Analysis
13.5.1.1. Introduction
13.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.1.2.1. By Product
13.5.1.2.2. By Application
13.5.1.2.3. By Process Development
13.5.1.2.4. By End User
13.5.2. Canada Market Analysis
13.5.2.1. Introduction
13.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
13.5.2.2.1. By Product
13.5.2.2.2. By Application
13.5.2.2.3. By Process Development
13.5.2.2.4. By End User
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. Brazil
14.3.1.2. Mexico
14.3.1.3. Argentina
14.3.1.4. Rest of Latin America
14.3.2. By Application
14.3.3. By Process Development
14.3.4. By End User
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product
14.4.3. By Application
14.4.4. By Process Development
14.4.5. By End User
14.5. Country Level Analysis & Forecast
14.5.1. Brazil Market Analysis
14.5.1.1. Introduction
14.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.1.2.1. By Product
14.5.1.2.2. By Application
14.5.1.2.3. By Process Development
14.5.1.2.4. By End User
14.5.2. Mexico Market Analysis
14.5.2.1. Introduction
14.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.2.2.1. By Product
14.5.2.2.2. By Application
14.5.2.2.3. By Process Development
14.5.2.2.4. By End User
14.5.3. Argentina Market Analysis
14.5.3.1. Introduction
14.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
14.5.3.2.1. By Product
14.5.3.2.2. By Application
14.5.3.2.3. By Process Development
14.5.3.2.4. By End User
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Germany
15.3.1.2. France
15.3.1.3. Italy
15.3.1.4. U.K.
15.3.1.5. Spain
15.3.1.6. Russia
15.3.1.7. BENELUX
15.3.1.8. Nordic Countries
15.3.1.9. Rest of Europe
15.3.2. By Product
15.3.3. By Application
15.3.4. By Process Development
15.3.5. By End User
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product
15.4.3. By Application
15.4.4. By Process Development
15.4.5. By End User
15.5. Country Level Analysis & Forecast
15.5.1. Germany Market Analysis
15.5.1.1. Introduction
15.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.1.2.1. By Product
15.5.1.2.2. By Application
15.5.1.2.3. By Process Development
15.5.1.2.4. By End User
15.5.2. France Market Analysis
15.5.2.1. Introduction
15.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.2.2.1. By Product
15.5.2.2.2. By Application
15.5.2.2.3. By Process Development
15.5.2.2.4. By End User
15.5.3. Italy Market Analysis
15.5.3.1. Introduction
15.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.3.2.1. By Product
15.5.3.2.2. By Application
15.5.3.2.3. By Process Development
15.5.3.2.4. By End User
15.5.4. U.K. Market Analysis
15.5.4.1. Introduction
15.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.4.2.1. By Product
15.5.4.2.2. By Application
15.5.4.2.3. By Process Development
15.5.4.2.4. By End User
15.5.5. Spain Market Analysis
15.5.5.1. Introduction
15.5.5.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.5.2.1. By Product
15.5.5.2.2. By Application
15.5.5.2.3. By Process Development
15.5.5.2.4. By End User
15.5.6. Russia Market Analysis
15.5.6.1. Introduction
15.5.6.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.6.2.1. By Product
15.5.6.2.2. By Application
15.5.6.2.3. By Process Development
15.5.6.2.4. By End User
15.5.7. Nordic Countries Market Analysis
15.5.7.1. Introduction
15.5.7.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.7.2.1. By Product
15.5.7.2.2. By Application
15.5.7.2.3. By Process Development
15.5.7.2.4. By End User
15.5.8. BENELUX Market Analysis
15.5.8.1. Introduction
15.5.8.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
15.5.8.2.1. By Product
15.5.8.2.2. By Application
15.5.8.2.3. By Process Development
15.5.8.2.4. By End User
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. South Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. India
16.3.1.2. Thailand
16.3.1.3. Indonesia
16.3.1.4. Malaysia
16.3.1.5. Rest of South Asia
16.3.2. By Product
16.3.3. By Application
16.3.4. By Process Development
16.3.5. By End User
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product
16.4.3. By Application
16.4.4. By Process Development
16.4.5. By End User
16.5. Country Level Analysis & Forecast
16.5.1. India Market Analysis
16.5.1.1. Introduction
16.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.5.1.2.1. By Product
16.5.1.2.2. By Application
16.5.1.2.3. By Process Development
16.5.1.2.4. By End User
16.5.2. Thailand Market Analysis
16.5.2.1. Introduction
16.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.5.2.2.1. By Product
16.5.2.2.2. By Application
16.5.2.2.3. By Process Development
16.5.2.2.4. By End User
16.5.3. Indonesia Market Analysis
16.5.3.1. Introduction
16.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.5.3.2.1. By Product
16.5.3.2.2. By Application
16.5.3.2.3. By Process Development
16.5.3.2.4. By End User
16.5.4. Malaysia Market Analysis
16.5.4.1. Introduction
16.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
16.5.4.2.1. By Product
16.5.4.2.2. By Application
16.5.4.2.3. By Process Development
16.5.4.2.4. By End User
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. China
17.3.1.2. Japan
17.3.1.3. South Korea
17.3.2. By Product
17.3.3. By Application
17.3.4. By Process Development
17.3.5. By End User
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Product
17.4.3. By Application
17.4.4. By Process Development
17.4.5. By End User
17.5. Country Level Analysis & Forecast
17.5.1. China Market Analysis
17.5.1.1. Introduction
17.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.1.2.1. By Product
17.5.1.2.2. By Application
17.5.1.2.3. By Process Development
17.5.1.2.4. By End User
17.5.2. Japan Market Analysis
17.5.2.1. Introduction
17.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.2.2.1. By Product
17.5.2.2.2. By Application
17.5.2.2.3. By Process Development
17.5.2.2.4. By End User
17.5.3. South Korea Market Analysis
17.5.3.1. Introduction
17.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
17.5.3.2.1. By Product
17.5.3.2.2. By Application
17.5.3.2.3. By Process Development
17.5.3.2.4. By End User
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Oceania Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. Australia
18.3.1.2. New Zealand
18.3.2. By Product
18.3.3. By Application
18.3.4. By Process Development
18.3.5. By End User
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Product
18.4.3. By Application
18.4.4. By Process Development
18.4.5. By End User
18.5. Country Level Analysis & Forecast
18.5.1. Australia Market Analysis
18.5.1.1. Introduction
18.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.5.1.2.1. By Product
18.5.1.2.2. By Application
18.5.1.2.3. By Process Development
18.5.1.2.4. By End User
18.5.2. New Zealand Market Analysis
18.5.2.1. Introduction
18.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
18.5.2.2.1. By Product
18.5.2.2.2. By Application
18.5.2.2.3. By Process Development
18.5.2.2.4. By End User
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.3.1. By Country
19.3.1.1. GCC Countries
19.3.1.2. Türkiye
19.3.1.3. Northern Africa
19.3.1.4. South Africa
19.3.1.5. Rest of Middle East and Africa
19.3.2. By Product
19.3.3. By Application
19.3.4. By Process Development
19.3.5. By End User
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Product
19.4.3. By Application
19.4.4. By Process Development
19.4.5. By End User
19.5. Country Level Analysis & Forecast
19.5.1. GCC Countries Market Analysis
19.5.1.1. Introduction
19.5.1.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.5.1.2.1. By Product
19.5.1.2.2. By Application
19.5.1.2.3. By Process Development
19.5.1.2.4. By End User
19.5.2. Türkiye Market Analysis
19.5.2.1. Introduction
19.5.2.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.5.2.2.1. By Product
19.5.2.2.2. By Application
19.5.2.2.3. By Process Development
19.5.2.2.4. By End User
19.5.3. Northern Africa Market Analysis
19.5.3.1. Introduction
19.5.3.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.5.3.2.1. By Product
19.5.3.2.2. By Application
19.5.3.2.3. By Process Development
19.5.3.2.4. By End User
19.5.4. South Africa Market Analysis
19.5.4.1. Introduction
19.5.4.2. Market Analysis and Forecast by Market Taxonomy
19.5.4.2.1. By Product
19.5.4.2.2. By Application
19.5.4.2.3. By Process Development
19.5.4.2.4. By End User
19.6. Market Trends
19.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. GE Healthcare
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Key Financials
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.1.5.1. Marketing Strategy
21.3.1.5.2. Product Strategy
21.3.1.5.3. Channel Strategy
21.3.2. Merck KgAa
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Key Financials
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.2.5.1. Marketing Strategy
21.3.2.5.2. Product Strategy
21.3.2.5.3. Channel Strategy
21.3.3. Danaher Corporation
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Key Financials
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.3.5.1. Marketing Strategy
21.3.3.5.2. Product Strategy
21.3.3.5.3. Channel Strategy
21.3.4. Thermo Fisher Scientific Inc.
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Key Financials
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.4.5.1. Marketing Strategy
21.3.4.5.2. Product Strategy
21.3.4.5.3. Channel Strategy
21.3.5. Bio Rad Laboratories Inc.
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Key Financials
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.5.5.1. Marketing Strategy
21.3.5.5.2. Product Strategy
21.3.5.5.3. Channel Strategy
21.3.6. Sartorius AG
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Key Financials
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.6.5.1. Marketing Strategy
21.3.6.5.2. Product Strategy
21.3.6.5.3. Channel Strategy
21.3.7. Agilent Technologies
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Key Financials
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.7.5.1. Marketing Strategy
21.3.7.5.2. Product Strategy
21.3.7.5.3. Channel Strategy
21.3.8. Luminex Applikon
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Key Financials
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.8.5.1. Marketing Strategy
21.3.8.5.2. Product Strategy
21.3.8.5.3. Channel Strategy
21.3.9. Tecan Trading AG
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Key Financials
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.9.5.1. Marketing Strategy
21.3.9.5.2. Product Strategy
21.3.9.5.3. Channel Strategy
21.3.10. Eppendorf AG
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Key Financials
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.10.5.1. Marketing Strategy
21.3.10.5.2. Product Strategy
21.3.10.5.3. Channel Strategy
21.3.11. PerkinElmer Inc.
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Key Financials
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.11.5.1. Marketing Strategy
21.3.11.5.2. Product Strategy
21.3.11.5.3. Channel Strategy
22. Assumptions and Acronyms Used
23. Research Methodology

 

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