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積層造形市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Additive Manufacturing Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、積層造形の世界市場に関する広範なレポートを発表した。このレポートは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年8月6日 US$4,900
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280 英語

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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、積層造形の世界市場に関する広範なレポートを発表した。このレポートは、促進要因、トレンド、機会、課題など、重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主要な洞察

- 積層造形の市場規模(2024E):258億9930万米ドル
- 予測市場価値(2033F):183,715.79百万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024~2033): 21.6%

レポートの範囲積層造形市場

3Dプリンティングとしても知られる積層造形は、航空宇宙、自動車、ヘルスケア、消費財など、さまざまな産業で極めて重要な役割を果たしている。この技術は、材料を層ごとに追加することで複雑な構造や形状の作成を容易にし、設計の柔軟性を高め、無駄を削減し、生産時間を短縮する。アディティブ・マニュファクチャリング市場は、プロトタイピングやツーリングから直接的な部品生産まで幅広い用途に及び、金属、ポリマー、セラミック、複合材料など多様な材料を提供している。

市場成長の促進要因

世界の積層造形市場は、カスタマイズ製品に対する需要の高まり、3Dプリンティング技術の進歩、最終用途の部品生産における積層造形の採用増加など、いくつかの重要な要因によって牽引されている。従来の製造方法では実現不可能な複雑な形状を製造できることに加え、大幅なコスト削減と材料の効率化が、市場の成長をさらに後押ししている。さらに、生産の俊敏性を高めるためのサプライチェーンへの積層造形の統合や、新しい3Dプリンティング材料の開発も市場ダイナミクスに寄与している。

市場の阻害要因

良好な成長が見込まれるものの、積層造形市場は、初期設定コストの高さ、大量生産のための拡張性の制限、知的財産権に関する懸念に関連する課題に直面している。高度な3Dプリンティング機器と材料のコストが高いことが、中小企業にとって参入障壁となっている。さらに、付加製造技術を既存の生産ワークフローに統合することの複雑さや、3Dプリントシステムの操作と保守に熟練労働者が必要なことも、市場導入の妨げになる。これらの課題に対処するには、費用対効果の高いソリューションの継続的な革新、労働力のトレーニング、標準化されたプロセスの確立が必要です。

市場機会:

アディティブ・マニュファクチャリング市場は、技術革新、業界連携、応用分野の拡大によって大きな成長機会がもたらされる。加法的プロセスと減法的プロセスを組み合わせたハイブリッド製造システムの開発は、生産能力を強化し、市場範囲を広げる。さらに、個別化された医療機器、インプラント、バイオプリンティング・アプリケーションの製造に向けた医療分野での積層造形の利用の増加は、市場プレーヤーに新たな道を開くものである。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、ユーザーフレンドリーでスケーラブルな3Dプリンティングソリューションの導入は、新たな機会を活用し、ダイナミックな積層造形ランドスケープにおける市場のリーダーシップを維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 世界の積層造形市場の成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな産業で積層造形の採用を促進している材料と用途は何か?
- 付加製造市場の競争環境は技術進歩によってどのように変化しているか?
- アディティブ・マニュファクチャリング市場に貢献している主要企業はどこか、また市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界の積層造形市場の新たな動向と将来展望は?

競争情報とビジネス戦略:

Stratasys Ltd.、3D Systems Corporation、EOS GmbHなど、世界のアディティブ・マニュファクチャリング市場の大手企業は、イノベーション、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力し、競争力を高めています。これらの企業は研究開発に投資し、マルチマテリアル・プリンター、高速プリンティング・システム、設計最適化とプロセス制御のためのソフトウェアなど、高度な3Dプリンティング・ソリューションを開発している。業界パートナー、学術機関、政府機関とのコラボレーションにより、市場へのアクセスが容易になり、技術導入が促進される。さらに、持続可能性、材料の革新、顧客サポートに重点を置くことで、市場の成長を促進し、急速に進化する積層造形における用途別ソリューションを強化しています。

主な企業

- ラインショー
- マテリアライズ
- ウィプロ・リミテッド
- アンシス社
- シーメンス・インダストリー・ソフトウェア
- エボニック
- ストラタシス
- ゼロックス・コーポレーション
- ゼネラル・エレクトリック
- AMFG
- オプトメック
- アメリカン・アディティブ・マニュファクチャリングLLC
- マザック・コーポレーション

積層造形市場産業調査の主要セグメント

技術別
- 粉末床融合
- 直接エネルギー蒸着
- 材料噴射
- バインダージェット
- 材料押出
- 光重合

用途別
- 医療
- 自動車
- 航空宇宙・防衛
- コンシューマー・エレクトロニクス
- 建築
- 産業機器
- 教育・研究機関

製品タイプ別
- ハードウェア
- 材料
- ソフトウェア

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア
- オセアニア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.グローバル市場-価格分析
5.1.地域別価格分析
5.2.世界平均価格分析 ベンチマーク
6.世界市場の需要(金額または規模、単位:百万米ドル)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対価格機会分析
7.市場背景
7.1.マクロ経済要因
7.1.1.世界のGDP成長見通し
7.1.2.世界の化学産業の概要
7.1.3.製造付加価値
7.1.4.産業付加価値
7.1.5.親会社の市場展望
7.1.6.その他のマクロ経済要因
7.2.予測要因-関連性と影響
7.2.1.トップ企業の過去の成長
7.2.2.GDP成長率予測
7.2.3.製造業予測
7.2.4.世界の都市化成長予測
7.2.5.ビジネス環境
7.2.6.Covid-19の影響評価
7.2.7.最終用途産業の成長見通し
7.3.バリューチェーン
7.4.COVID-19危機から影響評価へ
7.4.1.現在の統計
7.4.2.短期・中長期の見通し
7.4.3.予想されるリバウンド
7.5.市場ダイナミクス
7.5.1.促進要因
7.5.2.阻害要因
7.5.3.機会分析
7.6.世界の需給分析
7.7.主な規制と認証
8.技術別の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
8.1.はじめに/主な調査結果
8.2.技術別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
8.3.技術別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
8.3.1.粉末床溶融
8.3.2.直接エネルギー蒸着
8.3.3.材料噴射
8.3.4.バインダー噴射
8.3.5.材料の押し出し
8.3.6.光重合
8.4.技術別市場魅力度分析
9.用途別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
9.1.はじめに/主な調査結果
9.2.過去の市場規模(US$ Mn)分析:用途別、2019-2023年
9.3.アプリケーション別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
9.3.1.医療
9.3.2.航空宇宙・防衛
9.3.3.自動車
9.3.4.家電
9.3.5.建築
9.3.6.産業機器
9.3.7.教育・研究機関
9.4.用途別市場魅力度分析
10.製品タイプ別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
10.1.イントロダクション/主な調査結果
10.2.製品タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
10.3.製品タイプ別現在および将来市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
10.3.1.ハードウェア
10.3.1.1.ポリマー機械
10.3.1.2.金属マシン
10.3.1.3.卓上マシン
10.3.2.素材
10.3.2.1.ポリマー&コンポジット
10.3.2.2.金属
10.3.2.3.セラミックス
10.3.3.ソフトウェア
10.4.製品タイプ別市場魅力度分析
11.地域別世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
11.1.はじめに
11.2.地域別の過去市場規模(US$ Mn)分析、2019-2023年
11.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)分析と予測、2024-2033年
11.3.1.北米
11.3.2.ラテンアメリカ
11.3.3.ヨーロッパ
11.3.4.中東・アフリカ(MEA)
11.3.5.東アジア
11.3.6.南アジア・太平洋
11.4.地域別市場魅力度分析
12.北米市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
12.1.はじめに
12.2.価格分析
12.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
12.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
12.4.1.国別
12.4.1.1.米国
12.4.1.2.カナダ
12.4.2.技術別
12.4.3.用途別
12.4.4.製品タイプ別
12.5.市場魅力度分析
12.5.1.国別
12.5.2.技術別
12.5.3.用途別
12.5.4.製品タイプ別
12.6.市場動向
12.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
12.8.促進要因と阻害要因-影響分析
13.ラテンアメリカ市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
13.1.はじめに
13.2.価格分析
13.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
13.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
13.4.1.国別
13.4.1.1.ブラジル
13.4.1.2.メキシコ
13.4.1.3.その他のラテンアメリカ
13.4.2.技術別
13.4.3.用途別
13.4.4.製品タイプ別
13.5.市場魅力度分析
13.5.1.国別
13.5.2.技術別
13.5.3.用途別
13.5.4.製品タイプ別
13.6.市場動向
13.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
13.8.促進要因と阻害要因-影響分析
14.欧州市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.価格分析
14.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
14.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
14.4.1.国別
14.4.1.1.ドイツ
14.4.1.2.イタリア
14.4.1.3.フランス
14.4.1.4.イギリス
14.4.1.5.スペイン
14.4.1.6.ベネルクス
14.4.1.7.ロシア
14.4.1.8.その他のヨーロッパ
14.4.2.技術別
14.4.3.用途別
14.4.4.製品タイプ別
14.5.市場魅力度分析
14.5.1.国別
14.5.2.技術別
14.5.3.用途別
14.5.4.製品タイプ別
14.6.市場動向
14.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
14.8.促進要因と阻害要因-影響分析
15.南アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.価格分析
15.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.インド
15.4.1.2.タイ
15.4.1.3.インドネシア
15.4.1.4.マレーシア
15.4.1.5.シンガポール
15.4.1.6.その他の南アジア
15.4.2.技術別
15.4.3.用途別
15.4.4.製品タイプ別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.技術別
15.5.3.用途別
15.5.4.製品タイプ別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.オセアニア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.価格分析
16.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.オーストラリア
16.4.1.2.ニュージーランド
16.4.2.技術別
16.4.3.用途別
16.4.4.製品タイプ別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.技術別
16.5.3.用途別
16.5.4.製品タイプ別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.東アジア市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.価格分析
17.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.中国
17.4.1.2.日本
17.4.1.3.韓国
17.4.2.技術別
17.4.3.用途別
17.4.4.製品タイプ別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.技術別
17.5.2.アプリケーション別
17.5.3.製品タイプ別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.中東・アフリカ市場の分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.価格分析
18.3.市場分類別過去市場規模(US$ Mn)動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.GCC諸国
18.4.1.2.トルコ
18.4.1.3.アフリカ北部
18.4.1.4.南アフリカ
18.4.1.5.その他の中東・アフリカ
18.4.2.技術別
18.4.3.用途別
18.4.4.製品タイプ別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.技術別
18.5.3.用途別
18.5.4.製品タイプ別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者 - インテンシティマッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.国別市場分析 2024-2033
19.1.米国市場分析
19.1.1.技術別
19.1.2.用途別
19.1.3.製品タイプ別
19.2.カナダ市場分析
19.2.1.技術別
19.2.2.用途別
19.2.3.製品タイプ別
19.3.メキシコ市場分析
19.3.1.技術別
19.3.2.用途別
19.3.3.製品タイプ別
19.4.ブラジル市場分析
19.4.1.技術別
19.4.2.用途別
19.4.3.製品タイプ別
19.5.ドイツ市場分析
19.5.1.技術別
19.5.2.用途別
19.5.3.製品タイプ別
19.6.イタリア市場分析
19.6.1.技術別
19.6.2.用途別
19.6.3.製品タイプ別
19.7.フランス市場分析
19.7.1.技術別
19.7.2.用途別
19.7.3.製品タイプ別
19.8.英国市場分析
19.8.1.技術別
19.8.2.用途別
19.8.3.製品タイプ別
19.9.スペイン市場分析
19.9.1.技術別
19.9.2.用途別
19.9.3.製品タイプ別
19.10.ロシア市場分析
19.10.1.技術別
19.10.2.用途別
19.10.3.製品タイプ別
19.11.中国市場分析
19.11.1.技術別
19.11.2.用途別
19.11.3.製品タイプ別
19.12.日本市場分析
19.12.1.技術別
19.12.2.用途別
19.12.3.製品タイプ別
19.13.韓国市場分析
19.13.1.技術別
19.13.2.用途別
19.13.3.製品タイプ別
19.14.インド市場分析
19.14.1.技術別
19.14.2.用途別
19.14.3.製品タイプ別
19.15.ASEAN市場分析
19.15.1.技術別
19.15.2.用途別
19.15.3.製品タイプ別
19.16.オーストラリア・ニュージーランド市場分析
19.16.1.技術別
19.16.2.用途別
19.16.3.製品タイプ別
19.17.トルコ市場分析
19.17.1.技術別
19.17.2.用途別
19.17.3.製品タイプ別
19.18.南アフリカの市場分析
19.18.1.技術別
19.18.2.用途別
19.18.3.製品タイプ別
20.市場構造分析
20.1.企業階層別市場分析
20.2.上位企業の市場シェア分析
20.3.市場プレゼンス分析
20.3.1.プレイヤーの地域別フットプリント
20.3.2.プレイヤーの製品フットプリント
21.競争分析
21.1.競争ダッシュボード
21.2.競合ベンチマーキング
21.3.競合ディープダイブ
21.3.1.レニショー
21.3.1.1.概要
21.3.1.2.製品ポートフォリオ
21.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.1.4.セールスフットプリント
21.3.1.5.戦略の概要
21.3.2.マテリアライズ
21.3.2.1.概要
21.3.2.2.製品ポートフォリオ
21.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.2.4.セールスフットプリント
21.3.2.5.戦略の概要
21.3.3.ウィプロ・リミテッド
21.3.3.1.概要
21.3.3.2.製品ポートフォリオ
21.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.3.4.セールスフットプリント
21.3.3.5.戦略の概要
21.3.4.ANSYS社
21.3.4.1.概要
21.3.4.2.製品ポートフォリオ
21.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.4.4.セールスフットプリント
21.3.4.5.戦略の概要
21.3.5.シーメンス・インダストリーソフトウェア
21.3.5.1.概要
21.3.5.2.製品ポートフォリオ
21.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.5.4.販売拠点
21.3.5.5.戦略の概要
21.3.6.エボニック
21.3.6.1.概要
21.3.6.2.製品ポートフォリオ
21.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.6.4.販売拠点
21.3.6.5.戦略の概要
21.3.7.ストラタシス
21.3.7.1.概要
21.3.7.2.製品ポートフォリオ
21.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.7.4.セールスフットプリント
21.3.7.5.戦略の概要
21.3.8.ゼロックス・コーポレーション
21.3.8.1.概要
21.3.8.2.製品ポートフォリオ
21.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.8.4.販売拠点
21.3.8.5.戦略の概要
21.3.9.ゼネラル・エレクトリック
21.3.9.1.概要
21.3.9.2.製品ポートフォリオ
21.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.9.4.セールスフットプリント
21.3.9.5.戦略の概要
21.3.10.AMFG
21.3.10.1.概要
21.3.10.2.製品ポートフォリオ
21.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.10.4.販売拠点
21.3.10.5.戦略の概要
21.3.11.オプトメック
21.3.11.1.概要
21.3.11.2.製品ポートフォリオ
21.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.11.4.セールスフットプリント
21.3.11.5.戦略の概要
21.3.12.アメリカン・アディティブ・マニュファクチャリングLLC
21.3.12.1.概要
21.3.12.2.製品ポートフォリオ
21.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.12.4.販売拠点
21.3.12.5.戦略の概要
21.3.13.株式会社マザック
21.3.13.1.概要
21.3.13.2.製品ポートフォリオ
21.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
21.3.13.4.販売拠点
21.3.13.5.戦略の概要
22.一次調査分析
23.前提条件と略語
24.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released an extensive report on the worldwide market for additive manufacturing. The report provides a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Additive Manufacturing Market Size (2024E): USD 25,899.3 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 183,715.79 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 21.6%

Scope of the Report: Additive Manufacturing Market

Additive manufacturing, also known as 3D printing, is pivotal in various industries, such as aerospace, automotive, healthcare, and consumer goods. This technology facilitates the creation of complex structures and geometries by adding material layer by layer, enhancing design flexibility, reducing waste, and shortening production times. The additive manufacturing market spans a wide range of applications, from prototyping and tooling to direct part production, offering diverse materials like metals, polymers, ceramics, and composites.

Market Growth Drivers:

The global additive manufacturing market is driven by several key factors, including the rising demand for customized products, advancements in 3D printing technologies, and the increasing adoption of additive manufacturing in end-use part production. The capability to produce complex geometries not feasible with traditional manufacturing methods, along with significant cost savings and material efficiency, further propels market growth. Additionally, the integration of additive manufacturing into supply chains for enhanced production agility and the development of new 3D printing materials contribute to market dynamics.

Market Restraints:

Despite favorable growth prospects, the additive manufacturing market faces challenges related to high initial setup costs, limited scalability for mass production, and intellectual property concerns. The high cost of advanced 3D printing equipment and materials poses a barrier to entry for small and medium-sized enterprises. Furthermore, the complexity of integrating additive manufacturing into existing production workflows and the need for skilled labor to operate and maintain 3D printing systems can hinder market adoption. Addressing these challenges requires ongoing innovation in cost-effective solutions, workforce training, and the establishment of standardized processes.

Market Opportunities:

The additive manufacturing market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, industry collaborations, and the expansion of application areas. The development of hybrid manufacturing systems, which combine additive and subtractive processes, enhances production capabilities and broadens the market scope. Moreover, the increasing use of additive manufacturing in healthcare for the production of personalized medical devices, implants, and bioprinting applications opens new avenues for market players. Strategic partnerships, investment in research and development, and the introduction of user-friendly, scalable 3D printing solutions are crucial to leverage emerging opportunities and sustain market leadership in the dynamic additive manufacturing landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the additive manufacturing market globally?
• Which materials and applications are driving additive manufacturing adoption across different industries?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the additive manufacturing market?
• Who are the key players contributing to the additive manufacturing market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global additive manufacturing market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global additive manufacturing market, including Stratasys Ltd., 3D Systems Corporation, and EOS GmbH, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to develop advanced 3D printing solutions, including multi-material printers, high-speed printing systems, and software for design optimization and process control. Collaborations with industry partners, academic institutions, and government agencies facilitate market access and promote technology adoption. Moreover, emphasis on sustainability, material innovation, and customer support fosters market growth and enhances application-specific solutions in the rapidly evolving additive manufacturing landscape.

Key Companies Profiled:

• Reinshaw Plc
• Materialise
• Wipro Limited
• ANSYS, Inc.
• Siemens Industry Software Inc.
• Evonik
• Stratasys Ltd.
• Xerox Corporation
• General Electric
• AMFG
• Optomec
• American Additive Manufacturing LLC
• Mazak Corporation.

Key Segments Covered in Additive Manufacturing Market Industry Research

By Technology:
• Powder Bed Fusion
• Direct Energy Deposition
• Material Jetting
• Binder Jetting
• Material Extrusion
• Photo polymerization

By Application:
• Medical
• Automotive
• Aerospace & Defence
• Consumer Electronics
• Architecture
• Industrial Equipment
• Education & Research Institutions

By Product Type:
• Hardware
• Material
• Software

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia
• Oceania
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Global Market - Pricing Analysis
5.1. Regional Pricing Analysis
5.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
6. Global Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Macro-Economic Factors
7.1.1. Global GDP Growth Outlook
7.1.2. Global Chemical industry Overview
7.1.3. Manufacturing Value-Added
7.1.4. Industry Value Added
7.1.5. Parent Market Outlook
7.1.6. Other Macro-Economic Factors
7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.2.1. Top Companies Historical Growth
7.2.2. GDP Growth forecast
7.2.3. Manufacturing Industry forecast
7.2.4. Global Urbanization Growth Outlook
7.2.5. Business Climate
7.2.6. Covid-19 Impact Assessment
7.2.7. End-use Industry Growth Outlook
7.3. Value Chain
7.4. COVID-19 Crisis to Impact Assessment
7.4.1. Current Statistics
7.4.2. Short-Mid-Long Term Outlook
7.4.3. Likely Rebound
7.5. Market Dynamics
7.5.1. Drivers
7.5.2. Restraints
7.5.3. Opportunity Analysis
7.6. Global Supply Demand Analysis
7.7. Key Regulations & Certifications
8. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Technology
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Technology, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Technology, 2024-2033
8.3.1. Powder bed fusion
8.3.2. Direct energy deposition
8.3.3. Material jetting
8.3.4. Binder jetting
8.3.5. Material extrusion
8.3.6. Photo polymerization
8.4. Market Attractiveness Analysis By Technology
9. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Application, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
9.3.1. Medical
9.3.2. Aerospace & Defence
9.3.3. Automotive
9.3.4. Consumer Electronics
9.3.5. Architecture
9.3.6. Industrial Equipment
9.3.7. Education & Research Institutions
9.4. Market Attractiveness Analysis By Application
10. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Product Type, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
10.3.1. Hardware
10.3.1.1. Polymers Machine
10.3.1.2. Metal Machine
10.3.1.3. Desktop Machine
10.3.2. Material
10.3.2.1. Polymers & Composite
10.3.2.2. Metal
10.3.2.3. Ceramics
10.3.3. Software
10.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
11. Global Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
11.1. Introduction
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) Analysis By Region, 2019-2023
11.3. Current Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
11.3.1. North America
11.3.2. Latin America
11.3.3. Europe
11.3.4. Middle East and Africa (MEA)
11.3.5. East Asia
11.3.6. South Asia and Pacific
11.4. Market Attractiveness Analysis By Region
12. North America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
12.1. Introduction
12.2. Pricing Analysis
12.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.4.1. By Country
12.4.1.1. U.S.
12.4.1.2. Canada
12.4.2. By Technology
12.4.3. By Application
12.4.4. By Product Type
12.5. Market Attractiveness Analysis
12.5.1. By Country
12.5.2. By Technology
12.5.3. By Application
12.5.4. By Product Type
12.6. Market Trends
12.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
12.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
13. Latin America Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
13.1. Introduction
13.2. Pricing Analysis
13.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.4.1. By Country
13.4.1.1. Brazil
13.4.1.2. Mexico
13.4.1.3. Rest of Latin America
13.4.2. By Technology
13.4.3. By Application
13.4.4. By Product Type
13.5. Market Attractiveness Analysis
13.5.1. By Country
13.5.2. By Technology
13.5.3. By Application
13.5.4. By Product Type
13.6. Market Trends
13.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
13.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
14. Europe Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Pricing Analysis
14.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.4.1. By Country
14.4.1.1. Germany
14.4.1.2. Italy
14.4.1.3. France
14.4.1.4. U.K.
14.4.1.5. Spain
14.4.1.6. BENELUX
14.4.1.7. Russia
14.4.1.8. Rest of Europe
14.4.2. By Technology
14.4.3. By Application
14.4.4. By Product Type
14.5. Market Attractiveness Analysis
14.5.1. By Country
14.5.2. By Technology
14.5.3. By Application
14.5.4. By Product Type
14.6. Market Trends
14.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
14.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. South Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. India
15.4.1.2. Thailand
15.4.1.3. Indonesia
15.4.1.4. Malaysia
15.4.1.5. Singapore
15.4.1.6. Rest of South Asia
15.4.2. By Technology
15.4.3. By Application
15.4.4. By Product Type
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Technology
15.5.3. By Application
15.5.4. By Product Type
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Oceania Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. Australia
16.4.1.2. New Zealand
16.4.2. By Technology
16.4.3. By Application
16.4.4. By Product Type
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Technology
16.5.3. By Application
16.5.4. By Product Type
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. China
17.4.1.2. Japan
17.4.1.3. South Korea
17.4.2. By Technology
17.4.3. By Application
17.4.4. By Product Type
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Technology
17.5.2. By Application
17.5.3. By Product Type
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. Middle East and Africa Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Mn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. GCC Countries
18.4.1.2. Turkey
18.4.1.3. Northern Africa
18.4.1.4. South Africa
18.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
18.4.2. By Technology
18.4.3. By Application
18.4.4. By Product Type
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Technology
18.5.3. By Application
18.5.4. By Product Type
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Country-wise Market Analysis 2024-2033
19.1. U.S. Market Analysis
19.1.1. By Technology
19.1.2. By Application
19.1.3. By Product Type
19.2. Canada Market Analysis
19.2.1. By Technology
19.2.2. By Application
19.2.3. By Product Type
19.3. Mexico Market Analysis
19.3.1. By Technology
19.3.2. By Application
19.3.3. By Product Type
19.4. Brazil Market Analysis
19.4.1. By Technology
19.4.2. By Application
19.4.3. By Product Type
19.5. Germany Market Analysis
19.5.1. By Technology
19.5.2. By Application
19.5.3. By Product Type
19.6. Italy Market Analysis
19.6.1. By Technology
19.6.2. By Application
19.6.3. By Product Type
19.7. France Market Analysis
19.7.1. By Technology
19.7.2. By Application
19.7.3. By Product Type
19.8. U.K. Market Analysis
19.8.1. By Technology
19.8.2. By Application
19.8.3. By Product Type
19.9. Spain Market Analysis
19.9.1. By Technology
19.9.2. By Application
19.9.3. By Product Type
19.10. Russia Market Analysis
19.10.1. By Technology
19.10.2. By Application
19.10.3. By Product Type
19.11. China Market Analysis
19.11.1. By Technology
19.11.2. By Application
19.11.3. By Product Type
19.12. Japan Market Analysis
19.12.1. By Technology
19.12.2. By Application
19.12.3. By Product Type
19.13. S. Korea Market Analysis
19.13.1. By Technology
19.13.2. By Application
19.13.3. By Product Type
19.14. India Market Analysis
19.14.1. By Technology
19.14.2. By Application
19.14.3. By Product Type
19.15. ASEAN Market Analysis
19.15.1. By Technology
19.15.2. By Application
19.15.3. By Product Type
19.16. Australia and New Zealand Market Analysis
19.16.1. By Technology
19.16.2. By Application
19.16.3. By Product Type
19.17. Turkey Market Analysis
19.17.1. By Technology
19.17.2. By Application
19.17.3. By Product Type
19.18. South Africa Market Analysis
19.18.1. By Technology
19.18.2. By Application
19.18.3. By Product Type
20. Market Structure Analysis
20.1. Market Analysis by Tier of Companies
20.2. Market Share Analysis of Top Players
20.3. Market Presence Analysis
20.3.1. By Regional footprint of Players
20.3.2. Product foot print of Players
21. Competition Analysis
21.1. Competition Dashboard
21.2. Competition Benchmarking
21.3. Competition Deep Dive
21.3.1. Renishaw Plc
21.3.1.1. Overview
21.3.1.2. Product Portfolio
21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.1.4. Sales Footprint
21.3.1.5. Strategy Overview
21.3.2. Materialise
21.3.2.1. Overview
21.3.2.2. Product Portfolio
21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.2.4. Sales Footprint
21.3.2.5. Strategy Overview
21.3.3. Wipro Limited
21.3.3.1. Overview
21.3.3.2. Product Portfolio
21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.3.4. Sales Footprint
21.3.3.5. Strategy Overview
21.3.4. ANSYS, Inc.
21.3.4.1. Overview
21.3.4.2. Product Portfolio
21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.4.4. Sales Footprint
21.3.4.5. Strategy Overview
21.3.5. Siemens Industry Software Inc.
21.3.5.1. Overview
21.3.5.2. Product Portfolio
21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.5.4. Sales Footprint
21.3.5.5. Strategy Overview
21.3.6. Evonik
21.3.6.1. Overview
21.3.6.2. Product Portfolio
21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.6.4. Sales Footprint
21.3.6.5. Strategy Overview
21.3.7. Stratasys Ltd.
21.3.7.1. Overview
21.3.7.2. Product Portfolio
21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.7.4. Sales Footprint
21.3.7.5. Strategy Overview
21.3.8. Xerox Corporation
21.3.8.1. Overview
21.3.8.2. Product Portfolio
21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.8.4. Sales Footprint
21.3.8.5. Strategy Overview
21.3.9. General Electric
21.3.9.1. Overview
21.3.9.2. Product Portfolio
21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.9.4. Sales Footprint
21.3.9.5. Strategy Overview
21.3.10. AMFG
21.3.10.1. Overview
21.3.10.2. Product Portfolio
21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.10.4. Sales Footprint
21.3.10.5. Strategy Overview
21.3.11. Optomec
21.3.11.1. Overview
21.3.11.2. Product Portfolio
21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.11.4. Sales Footprint
21.3.11.5. Strategy Overview
21.3.12. American Additive Manufacturing LLC
21.3.12.1. Overview
21.3.12.2. Product Portfolio
21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.12.4. Sales Footprint
21.3.12.5. Strategy Overview
21.3.13. Mazak Corporation.
21.3.13.1. Overview
21.3.13.2. Product Portfolio
21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
21.3.13.4. Sales Footprint
21.3.13.5. Strategy Overview
22. Primary Survey Analysis
23. Assumptions and Acronyms Used
24. Research Methodology

 

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2024/09/13 10:26

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