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自動ブラインドとシェード市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Automated Blinds and Shades Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、自動ブラインドとシェードの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評... もっと見る

 

 

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Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年7月5日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、自動ブラインドとシェードの世界市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、トレンド、機会、課題を含む重要な市場ダイナミクスを徹底的に評価し、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

主な洞察

- 自動ブラインドとシェードの市場規模(2024E):162億4,350万米ドル
- 予測市場規模(2033F):16,243.5百万米ドル242億3,610万米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024〜2033): 4.5%

自動ブラインドとシェード市場 - レポートスコープ:

自動ブラインドとシェードは、現代のホームオートメーションにおいて重要な役割を果たし、利便性、エネルギー効率、強化されたホームセキュリティを提供する。これらの製品は、リモートコントロール、スマートフォンアプリ、または統合ホームオートメーションシステムを介して制御することができ、ユーザーに使いやすさと高度な制御オプションを提供する。自動ブラインド・シェード市場は、住宅、商業、産業部門に対応しており、電動ローラーシェード、自動ベネチアンブラインド、スマートバーチカルブラインドなど、さまざまな製品を提供している。市場成長の原動力は、スマートホーム技術の採用拡大、エネルギー効率の高いソリューションに対する意識の高まり、モーターと制御技術の進歩によるユーザー体験と製品の信頼性の向上である。

市場成長の促進要因

自動ブラインドとシェードの世界市場は、利便性と省エネルギーを提供するスマートホームソリューションに対する消費者の嗜好の高まりなど、いくつかの重要な要因によって推進されている。ホームオートメーションのトレンドの高まりと、住宅および商業スペースにおけるIoTデバイスの統合が、市場拡大をさらに促進する。音声制御ブラインドや太陽電池式自動シェードの開発などの技術進歩は、機能性とエネルギー効率の向上を提供し、市場の成長を促進する。さらに、持続可能で環境に優しい製品への注目の高まりが、省エネソリューションとしての自動ブラインドとシェードの需要を押し上げている。

市場の阻害要因

有望な成長が見込まれるものの、自動ブラインド・シェード市場は、初期コストの高さ、技術的な複雑さ、メンテナンスの問題といった課題に直面している。従来のウィンドウトリートメントに比べ、自動ブラインドとシェードの価格設定は割高であるため、予算に敏感な消費者にとっては足かせとなる可能性がある。さらに、既存のホームオートメーションシステムとの統合や潜在的な誤作動に関する技術的課題は、信頼性に懸念をもたらす。これらの障壁に対処するには、自動ブラインドとシェードをより身近で手頃なものにするための継続的な技術革新とコスト削減戦略が必要である。

市場機会:

自動ブラインド・シェード市場は、技術革新、人口動向、消費者の嗜好の進化によって大きな成長機会がもたらされる。AIと機械学習技術の統合により、予測的かつ適応的なシェーディング・ソリューションが可能になり、ユーザーの利便性とエネルギー管理が強化される。さらに、オフィス、ホテル、小売スペースなどの商業・産業分野で自動ブラインドとシェードの用途が拡大していることが、市場の範囲を広げ、技術革新を刺激している。新たな機会を活用し、ダイナミックなホームオートメーション市場において主導権を維持するためには、戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、費用対効果の高いソリューションの導入が不可欠である。

本レポートで扱う主な質問

- 自動ブラインド・シェード市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- さまざまな分野で採用を促進している製品タイプと用途は何か?
- 技術の進歩は自動ブラインド・シェード市場の競争環境をどのように変えているか?
- 市場に貢献している主要プレーヤーは誰か、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているか?
- 自動ブラインドとシェードの世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競争情報とビジネス戦略:

ハンターダグラス、ソムフィ、ルートロンエレクトロニクスなど、自動ブラインド・シェードの世界市場における主要企業は、競争優位性を獲得するため、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は、多様な消費者のニーズや嗜好に対応するため、太陽光発電ブラインド、音声操作、ホームオートメーションシステムとのスマートな統合など、先進的なソリューションを開発するための研究開発に投資している。スマートホーム・プラットフォーム・プロバイダー、不動産デベロッパー、小売販売業者との提携は、市場へのアクセスを容易にし、技術採用を促進する。さらに、エネルギー効率、持続可能性、消費者教育を重視することで、市場の成長を促進し、急速に進化するホームオートメーションの状況においてユーザーの満足度を高めることができる。

主な企業

- ルートロン・エレクトロニクス
- イケア
- エレクトリック・ブラインド・カンパニー
- ホーム・フランチャイズ・コンセプツLLC(バジェット・ブラインド)
- アクシスラボ
- アポロブラインド
- SOMAスマートホーム
- スプリングス・ウィンドウ・ファッションズ
- チルト
- グラバーブラインド
- オムニアブラインド
- ハンターダグラス
- ソムフィ
- ビントロニック・エンタープライズ
- ルグラン

自動ブラインドとシェード産業調査の主要セグメント

製品タイプ別
- 全自動
- 半自動

用途別
- ドア
- 窓

施工別
- 新規
- レトロフィット

用途別
- 住宅用
- 商業

販売チャネル別
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- 専門店
- 個人小売店
- オンライン販売

地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- 東アジア
- 南アジア

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.PMR分析と提言
2.市場概要
2.1.市場範囲/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.モノのインターネットのトレンドの台頭 - 設置者とユーザーにユニークな洞察と機器の制御を提供
3.1.2.遠隔接続の革新
3.1.3.スマートホームの統合と製品の低価格化の傾向
3.1.4.スマートテクノロジーの普及
3.1.5.製品のプレミアム化につながる革新とポートフォリオの拡張
3.1.6.拡大する不動産業界-イノベーションで活気づく
3.1.7.その他
3.2.商品革新・開発動向
3.3.自動ブラインドとシェードの世界市場:制御タイプ別(需要割合)
3.3.1.音声制御
3.3.2.遠隔操作
3.3.3.壁スイッチ
3.3.4.ホームオートメーションシステム
3.3.5.電話、タブレット、スマートウォッチ
4.世界の自動ブラインドとシェード市場の需要分析2019-2023年と予測、2024-2033年
4.1.過去の市場数量(台)分析、2019-2023年
4.2.現在と将来の市場規模(台数)予測、2024年~2033年
4.3.前年比成長トレンド分析
5.自動ブラインドとシェードの世界市場 - 価格分析
5.1.製品タイプ別地域レベル価格分析
5.2.価格ブレークアップ
5.2.1.メーカー別価格
5.2.2.ディストリビューター・レベルの価格
5.3.平均価格分析ベンチマーク
6.自動ブラインドとシェードの世界市場需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
6.2.1.前年比成長トレンド分析
6.2.2.絶対価格機会分析
7.市場背景
7.1.マクロ経済要因
7.1.1.個人消費の見通し
7.1.2.GDP成長率分析
7.1.3.商業用不動産業界の見通し
7.1.4.電子商取引業界の展望
7.1.5.所得層人口の概要
7.1.6.世界の電子商取引産業の展望
7.1.7.世界の都市化の概要
7.1.8.Covid-19パンデミックの世界的発生
7.1.9.世界経済の不安定化
7.1.10.ホームセンター製品の市場展望
7.1.11.世界的な人口増加と所得水準
7.1.12.世界の所得層人口の概要
7.1.13.オンライン販売の世界的影響
7.2.予測要因-関連性と影響
7.2.1.トップ企業の過去の成長
7.2.2.スマートホームの概要
7.2.3.グリーン/LEEDビル市場の概要
7.2.4.商業セクターの展望
7.2.5.工業生産の見通し
7.2.6.建設業界の見通し
7.2.7.世界の消費支出の伸び
7.2.8.ホームオートメーションソリューション市場の概要
7.3.自動ブラインド・シェード市場のPESTLE分析
7.4.自動ブラインドとシェード市場の投資実現可能性マトリックス
7.5.ポーターのファイブフォース分析
7.6.市場ダイナミクス
7.6.1.促進要因
7.6.2.阻害要因
7.6.3.機会分析
8.自動ブラインドとシェードの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品タイプ別
8.1.はじめに / 主要な調査結果
8.2.製品タイプ別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019-2023年
8.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、2024-2033年
8.3.1.全自動
8.3.2.半自動
8.4.製品タイプ別市場魅力度分析
9.自動ブラインドとシェードの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
9.1.はじめに / 主要な調査結果
9.2.過去の市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)分析:用途別、2019-2023年
9.3.現在および将来の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)分析・予測:用途別、2024年~2033年
9.3.1.ドア
9.3.2.窓
9.4.用途別市場魅力度分析
10.自動ブラインドとシェードの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:設置別
10.1.はじめに / 主要な調査結果
10.2.2019年~2023年の設置別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析
10.3.現在と将来の市場規模(百万米ドル)と設置場所別数量(台数)分析・予測、2024年~2033年
10.3.1.新規
10.3.2.改修
10.4.設置別の市場魅力度分析
11.自動ブラインドとシェードの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
11.1.はじめに / 主要な調査結果
11.2.過去の市場規模(US$ Mn)と数量(ユニット)分析:用途別、2019-2023年
11.3.現在および将来の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)分析・予測:用途別、2024年~2033年
11.3.1.住宅用
11.3.1.1.集合住宅
11.3.1.2.個人住宅(ヴィラ、ルー・ハウス、バンガローなど)
11.3.2.商業施設
11.3.2.1.小売
11.3.2.2.ホスピタリティ、レジャー、エンターテインメント
11.3.2.3.オフィス
11.3.2.4.ヘルスケア
11.3.2.5.教育機関
11.3.2.6.その他
11.4.用途別市場魅力度分析
12.自動ブラインドとシェードの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:販売チャネル別
12.1.イントロダクション/主な調査結果
12.2.販売チャネル別の過去市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019-2023年
12.3.販売チャネル別の現在および将来市場規模(US$ Mn)および数量(ユニット)分析と予測、2024-2033年
12.3.1.ハイパーマーケット/スーパーマーケット
12.3.2.専門小売店
12.3.3.独立系小売店
12.3.4.オンライン販売
12.3.4.1.企業ウェブサイト
12.3.4.2.第三者オンライン販売
12.3.5.その他の販売チャネル
12.4.販売チャネル別市場魅力度分析
13.自動ブラインドとシェードの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:地域別
13.1.はじめに / 主要な調査結果
13.2.地域別の過去の市場規模(US$ Mn)と数量(台数)分析、2019-2023年
13.3.地域別の現在および将来の市場規模(百万米ドル)および数量(ユニット)分析と予測、2024-2033年
13.3.1.北米
13.3.2.ラテンアメリカ
13.3.3.ヨーロッパ
13.3.4.東アジア
13.3.5.南アジア
13.3.6.オセアニア
13.3.7.中東・アフリカ(MEA)
13.4.地域別市場魅力度分析
14.北米の自動ブラインド・シェード市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
14.1.はじめに
14.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
14.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
14.3.1.国別
14.3.1.1.米国
14.3.1.2.カナダ
14.3.2.製品タイプ別
14.3.3.用途別
14.3.4.設置場所別
14.3.5.最終用途別
14.3.6.販売チャネル別
14.4.市場魅力度分析
14.4.1.国別
14.4.2.製品タイプ別
14.4.3.用途別
14.4.4.設置場所別
14.4.5.最終用途別
14.4.6.販売チャネル別
14.5.市場動向
14.6.促進要因と抑制要因-影響分析
15.ラテンアメリカの自動ブラインドとシェード市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.はじめに
15.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.3.1.国別
15.3.1.1.ブラジル
15.3.1.2.メキシコ
15.3.1.3.その他のラテンアメリカ
15.3.2.製品タイプ別
15.3.3.用途別
15.3.4.設置場所別
15.3.5.最終用途別
15.3.6.販売チャネル別
15.4.市場魅力度分析
15.4.1.国別
15.4.2.製品タイプ別
15.4.3.用途別
15.4.4.設置場所別
15.4.5.最終用途別
15.4.6.販売チャネル別
15.5.市場動向
15.6.促進要因と抑制要因-影響分析
16.欧州の自動ブラインドとシェード市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.はじめに
16.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.3.1.国別
16.3.1.1.ドイツ
16.3.1.2.イギリス
16.3.1.3.スペイン
16.3.1.4.フランス
16.3.1.5.イタリア
16.3.1.6.その他のヨーロッパ
16.3.2.製品タイプ別
16.3.3.用途別
16.3.4.設置場所別
16.3.5.最終用途別
16.3.6.販売チャネル別
16.4.市場魅力度分析
16.4.1.国別
16.4.2.製品タイプ別
16.4.3.用途別
16.4.4.設置場所別
16.4.5.最終用途別
16.4.6.販売チャネル別
16.5.市場動向
16.6.促進要因と抑制要因-影響分析
17.東アジアの自動ブラインドとシェード市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.はじめに
17.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.3.1.国別
17.3.1.1.中国
17.3.1.2.日本
17.3.1.3.韓国
17.3.2.製品タイプ別
17.3.3.用途別
17.3.4.設置場所別
17.3.5.最終用途別
17.3.6.販売チャネル別
17.4.市場魅力度分析
17.4.1.国別
17.4.2.製品タイプ別
17.4.3.用途別
17.4.4.設置場所別
17.4.5.最終用途別
17.4.6.販売チャネル別
17.5.市場動向
17.6.促進要因と抑制要因-影響分析
18.南アジアの自動ブラインドとシェード市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
18.1.はじめに
18.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
18.3.1.国別
18.3.1.1.インド
18.3.1.2.タイ
18.3.1.3.インドネシア
18.3.1.4.マレーシア
18.3.1.5.その他の南アジア・太平洋地域
18.3.2.製品タイプ別
18.3.3.用途別
18.3.4.設置場所別
18.3.5.最終用途別
18.3.6.販売チャネル別
18.4.市場魅力度分析
18.4.1.国別
18.4.2.製品タイプ別
18.4.3.用途別
18.4.4.設置場所別
18.4.5.最終用途別
18.4.6.販売チャネル別
18.5.市場動向
18.6.促進要因と抑制要因-影響分析
19.オセアニアの自動ブラインドとシェード市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
19.1.はじめに
19.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
19.3.1.国別
19.3.1.1.オーストラリア
19.3.1.2.ニュージーランド
19.3.2.製品タイプ別
19.3.3.用途別
19.3.4.設置場所別
19.3.5.最終用途別
19.3.6.販売チャネル別
19.4.市場魅力度分析
19.4.1.国別
19.4.2.製品タイプ別
19.4.3.用途別
19.4.4.設置場所別
19.4.5.最終用途別
19.4.6.販売チャネル別
19.5.市場動向
19.6.促進要因と抑制要因-影響分析
20.中東・アフリカの自動ブラインド・シェード市場分析 2019-2023年および予測 2024-2033年
20.1.はじめに
20.2.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
20.3.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
20.3.1.国別
20.3.1.1.GCC諸国
20.3.1.2.アフリカ北部
20.3.1.3.南アフリカ
20.3.1.4.その他のMEA
20.3.2.製品タイプ別
20.3.3.用途別
20.3.4.設置場所別
20.3.5.最終用途別
20.3.6.販売チャネル別
20.4.市場魅力度分析
20.4.1.国別
20.4.2.製品タイプ別
20.4.3.用途別
20.4.4.設置場所別
20.4.5.最終用途別
20.4.6.販売チャネル別
20.5.市場動向
20.6.促進要因と抑制要因-影響分析
21.主要国の自動ブラインドとシェード市場分析、2024年
21.1.はじめに
21.1.1.主要国別市場金額比率分析
21.1.2.世界対.各国の成長比較
21.2.米国の自動ブラインド・シェード市場分析
21.2.1.製品タイプ別
21.2.2.用途別
21.2.3.設置場所別
21.2.4.最終用途別
21.2.5.販売チャネル別
21.3.カナダの自動ブラインド・シェード市場分析
21.3.1.製品タイプ別
21.3.2.用途別
21.3.3.設置場所別
21.3.4.最終用途別
21.3.5.販売チャネル別
21.4.メキシコの自動ブラインド・シェード市場分析
21.4.1.製品タイプ別
21.4.2.用途別
21.4.3.設置場所別
21.4.4.最終用途別
21.4.5.販売チャネル別
21.5.ブラジルの自動ブラインドとシェード市場分析
21.5.1.製品タイプ別
21.5.2.用途別
21.5.3.設置場所別
21.5.4.最終用途別
21.5.5.販売チャネル別
21.6.ドイツの自動ブラインド・シェード市場分析
21.6.1.製品タイプ別
21.6.2.用途別
21.6.3.インストール別
21.6.4.最終用途別
21.6.5.販売チャネル別
21.7.イタリアの自動ブラインドとシェードの市場分析
21.7.1.製品タイプ別
21.7.2.用途別
21.7.3.インストール別
21.7.4.最終用途別
21.7.5.販売チャネル別
21.8.フランスの自動ブラインド・シェード市場分析
21.8.1.製品タイプ別
21.8.2.用途別
21.8.3.インストール別
21.8.4.最終用途別
21.8.5.販売チャネル別
21.9.英国の自動ブラインド・シェード市場分析
21.9.1.製品タイプ別
21.9.2.用途別
21.9.3.インストール別
21.9.4.最終用途別
21.9.5.販売チャネル別
21.10.スペインの自動ブラインドとシェードの市場分析
21.10.1.製品タイプ別
21.10.2.用途別
21.10.3.インストール別
21.10.4.最終用途別
21.10.5.販売チャネル別
21.11.ロシアの自動ブラインドとシェード市場分析
21.11.1.製品タイプ別
21.11.2.用途別
21.11.3.インストール別
21.11.4.最終用途別
21.11.5.販売チャネル別
21.12.中国の自動ブラインドとシェードの市場分析
21.12.1.製品タイプ別
21.12.2.用途別
21.12.3.インストール別
21.12.4.最終用途別
21.12.5.販売チャネル別
21.13.日本の自動ブラインド・シェード市場分析
21.13.1.製品タイプ別
21.13.2.用途別
21.13.3.設置場所別
21.13.4.最終用途別
21.13.5.販売チャネル別
21.14.韓国の自動ブラインドとシェードの市場分析
21.14.1.製品タイプ別
21.14.2.用途別
21.14.3.インストール別
21.14.4.最終用途別
21.14.5.販売チャネル別
21.15.インドの自動ブラインドとシェード市場分析
21.15.1.製品タイプ別
21.15.2.用途別
21.15.3.設置場所別
21.15.4.最終用途別
21.15.5.販売チャネル別
21.16.ASEAN自動ブラインド・シェード市場分析
21.16.1.製品タイプ別
21.16.2.用途別
21.16.3.設置場所別
21.16.4.最終用途別
21.16.5.販売チャネル別
21.17.オーストラリアとニュージーランドの自動ブラインドとシェード市場分析
21.17.1.製品タイプ別
21.17.2.用途別
21.17.3.設置場所別
21.17.4.最終用途別
21.17.5.販売チャネル別
21.18.トルコの自動ブラインド・シェード市場分析
21.18.1.製品タイプ別
21.18.2.用途別
21.18.3.インストール別
21.18.4.最終用途別
21.18.5.販売チャネル別
21.19.南アフリカの自動ブラインドとシェード市場分析
21.19.1.製品タイプ別
21.19.2.用途別
21.19.3.設置場所別
21.19.4.最終用途別
21.19.5.販売チャネル別
22.市場構造分析
22.1.企業階層別市場分析(自動ブラインド・シェード)
22.2.上位企業の市場シェア分析
22.3.市場プレゼンス分析
22.3.1.プレイヤーの地域別フットプリント
22.3.2.プレーヤーの製品フットプリント
23.競争分析
23.1.競争ダッシュボード
23.2.競合ベンチマーキング
23.3.競合ディープダイブ
23.3.1.ルートロン・エレクトロニクス
23.3.1.1.概要
23.3.1.2.製品ポートフォリオ
23.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.1.4.セールスフットプリント
23.3.1.5.戦略の概要
23.3.1.5.1.マーケティング戦略
23.3.1.5.2.製品戦略
23.3.1.5.3.チャネル戦略
23.3.2.イケア
23.3.2.1.概要
23.3.2.2.商品ポートフォリオ
23.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.2.4.セールスフットプリント
23.3.2.5.戦略の概要
23.3.2.5.1.マーケティング戦略
23.3.2.5.2.製品戦略
23.3.2.5.3.チャネル戦略
23.3.3.電動ブラインド・カンパニー
23.3.3.1.概要
23.3.3.2.製品ポートフォリオ
23.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.3.4.セールスフットプリント
23.3.3.5.戦略の概要
23.3.3.5.1.マーケティング戦略
23.3.3.5.2.製品戦略
23.3.3.5.3.チャネル戦略
23.3.4.ホームフランチャイズコンセプツLLC(バジェットブラインド)
23.3.4.1.概要
23.3.4.2.製品ポートフォリオ
23.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.4.4.セールスフットプリント
23.3.4.5.戦略の概要
23.3.4.5.1.マーケティング戦略
23.3.4.5.2.製品戦略
23.3.4.5.3.チャネル戦略
23.3.5.アクシスラボ
23.3.5.1.概要
23.3.5.2.製品ポートフォリオ
23.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.5.4.販売拠点
23.3.5.5.戦略の概要
23.3.5.5.1.マーケティング戦略
23.3.5.5.2.製品戦略
23.3.5.5.3.チャネル戦略
23.3.6.アポロブラインド
23.3.6.1.概要
23.3.6.2.製品ポートフォリオ
23.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.6.4.販売拠点
23.3.6.5.戦略の概要
23.3.6.5.1.マーケティング戦略
23.3.6.5.2.製品戦略
23.3.6.5.3.チャネル戦略
23.3.7.SOMAスマートホーム
23.3.7.1.概要
23.3.7.2.製品ポートフォリオ
23.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.7.4.セールスフットプリント
23.3.7.5.戦略の概要
23.3.7.5.1.マーケティング戦略
23.3.7.5.2.製品戦略
23.3.7.5.3.チャネル戦略
23.3.8.スプリングス・ウィンドウ・ファッションズ
23.3.8.1.概要
23.3.8.2.製品ポートフォリオ
23.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.8.4.販売拠点
23.3.8.5.戦略の概要
23.3.8.5.1.マーケティング戦略
23.3.8.5.2.製品戦略
23.3.8.5.3.チャネル戦略
23.3.9.チルト
23.3.9.1.概要
23.3.9.2.製品ポートフォリオ
23.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.9.4.セールスフットプリント
23.3.9.5.戦略の概要
23.3.9.5.1.マーケティング戦略
23.3.9.5.2.製品戦略
23.3.9.5.3.チャネル戦略
23.3.10.グラバーブラインド
23.3.10.1.概要
23.3.10.2.製品ポートフォリオ
23.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.10.4.販売拠点
23.3.10.5.戦略の概要
23.3.10.5.1.マーケティング戦略
23.3.10.5.2.製品戦略
23.3.10.5.3.チャネル戦略
23.3.11.オムニアブラインド
23.3.11.1.概要
23.3.11.2.製品ポートフォリオ
23.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.11.4.セールスフットプリント
23.3.11.5.戦略の概要
23.3.11.5.1.マーケティング戦略
23.3.11.5.2.製品戦略
23.3.11.5.3.チャネル戦略
23.3.12.ハンター・ダグラス
23.3.12.1.概要
23.3.12.2.製品ポートフォリオ
23.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.12.4.販売拠点
23.3.12.5.戦略の概要
23.3.12.5.1.マーケティング戦略
23.3.12.5.2.製品戦略
23.3.12.5.3.チャネル戦略
23.3.13.ソムフィ
23.3.13.1.概要
23.3.13.2.製品ポートフォリオ
23.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.13.4.販売拠点
23.3.13.5.戦略の概要
23.3.13.5.1.マーケティング戦略
23.3.13.5.2.製品戦略
23.3.13.5.3.チャネル戦略
23.3.14.ビントロニック・エンタープライズ
23.3.14.1.概要
23.3.14.2.製品ポートフォリオ
23.3.14.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.14.4.販売拠点
23.3.14.5.戦略の概要
23.3.14.5.1.マーケティング戦略
23.3.14.5.2.製品戦略
23.3.14.5.3.チャネル戦略
23.3.15.ルグラン
23.3.15.1.概要
23.3.15.2.製品ポートフォリオ
23.3.15.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.15.4.販売拠点
23.3.15.5.戦略の概要
23.3.15.5.1.マーケティング戦略
23.3.15.5.2.製品戦略
23.3.15.5.3.チャネル戦略
23.3.16.その他(要望に応じて)
23.3.16.1.概要
23.3.16.2.製品ポートフォリオ
23.3.16.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.16.4.販売拠点
23.3.16.5.戦略の概要
23.3.16.5.1.マーケティング戦略
23.3.16.5.2.製品戦略
23.3.16.5.3.チャネル戦略
24.前提条件と略語
25.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the worldwide market for automated blinds and shades. The report offers a thorough assessment of crucial market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, providing detailed insights into the market structure.

Key Insights:

• Automated Blinds and Shades Market Size (2024E): USD 16,243.5 million
• Projected Market Value (2033F): USD 24,236.1 million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 4.5%

Automated Blinds and Shades Market - Report Scope:

Automated blinds and shades play a crucial role in modern home automation, offering convenience, energy efficiency, and enhanced home security. These products can be controlled via remote control, smartphone apps, or integrated home automation systems, providing users with ease of use and advanced control options. The automated blinds and shades market caters to residential, commercial, and industrial sectors, offering a range of products, including motorized roller shades, automated Venetian blinds, and smart vertical blinds. Market growth is driven by increasing adoption of smart home technologies, rising awareness about energy-efficient solutions, and advancements in motor and control technologies, enhancing user experience and product reliability.

Market Growth Drivers:

The global automated blinds and shades market is propelled by several key factors, including growing consumer preference for smart home solutions that offer convenience and energy savings. The rising trend of home automation and the integration of IoT devices in residential and commercial spaces further drive market expansion. Technological advancements, such as the development of voice-controlled blinds and solar-powered automated shades, offer improved functionality and energy efficiency, fostering market growth. Moreover, the increasing focus on sustainable and eco-friendly products boosts the demand for automated blinds and shades as energy-saving solutions.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the automated blinds and shades market faces challenges related to high initial costs, technical complexities, and maintenance issues. The premium pricing of automated blinds and shades compared to traditional window treatments can be a deterrent for budget-conscious consumers. Additionally, technical challenges related to integration with existing home automation systems and potential malfunctions pose reliability concerns. Addressing these barriers requires continuous innovation and cost reduction strategies to make automated blinds and shades more accessible and affordable.

Market Opportunities:

The automated blinds and shades market presents significant growth opportunities driven by technological innovations, demographic trends, and evolving consumer preferences. The integration of AI and machine learning technologies enables predictive and adaptive shading solutions, enhancing user convenience and energy management. Furthermore, the expanding application of automated blinds and shades in commercial and industrial sectors, including offices, hotels, and retail spaces, broadens the market scope and stimulates innovation. Strategic partnerships, investment in R&D, and the introduction of cost-effective solutions are essential to capitalize on emerging opportunities and sustain market leadership in the dynamic home automation landscape.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors driving the growth of the automated blinds and shades market globally?
• Which product types and applications are driving adoption across different sectors?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the automated blinds and shades market?
• Who are the key players contributing to the market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global automated blinds and shades market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global automated blinds and shades market, including Hunter Douglas, Somfy, and Lutron Electronics, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to develop advanced solutions, including solar-powered blinds, voice-activated controls, and smart integration with home automation systems, catering to diverse consumer needs and preferences. Collaborations with smart home platform providers, real estate developers, and retail distributors facilitate market access and promote technology adoption. Moreover, emphasis on energy efficiency, sustainability, and consumer education fosters market growth and enhances user satisfaction in the rapidly evolving home automation landscape.

Key Companies Profiled:

• Lutron Electronics, Inc.
• IKEA
• The Electric Blind Company
• Home Franchise Concepts, LLC (Budget Blinds)
• Axis Labs
• Apollo Blinds
• SOMA Smart Home
• Springs Window Fashions
• Tilt
• Graber Blinds
• OmniaBlinds
• Hunter Douglas
• Somfy
• Bintronic Enterprise Co., Ltd.
• Legrand

Key Segments Covered in Automated Blinds and Shades Industry Research

By Product Type
• Fully-automatic
• Semi-automatic

By Application
• Doors
• Windows

By Installation
• New
• Retrofit

By End Use
• Residential
• Commercial

By Sales Channel
• Hypermarkets/Supermarkets
• Specialty Stores
• Independent Retailers
• Online Sales

By Region
• North America
• Latin America
• Europe
• East Asia
• South Asia



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. PMR Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. Rise in Trend of Internet of Things- Provide Installers and Users A Unique Insight and Control Over The Equipment
3.1.2. Innovations in Remote Connectivity
3.1.3. Trend of Smart Home Integration and Product Affordability
3.1.4. Growing Adoption of Smart Technologies
3.1.5. Innovations and Portfolio Extensions Leading to Product Premiumization
3.1.6. Expanding Real Estate Industry- Energetic With Innovation
3.1.7. Other
3.2. Product Innovation / Development Trends
3.3. Global Automated Blinds and Shades Market, By Control Type (% of Demand)
3.3.1. Voice Control
3.3.2. Remote Control
3.3.3. Wall Switch
3.3.4. Home Automation System
3.3.5. Phone, Tablet or Smart Watch
4. Global Automated Blinds and Shades Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2033
4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
5. Global Automated Blinds and Shades Market - Pricing Analysis
5.1. Regional Level Pricing Analysis By Product Type
5.2. Pricing Break-up
5.2.1. Manufacturer Level Pricing
5.2.2. Distributor Level Pricing
5.3. Average Pricing Analysis Benchmark
6. Global Automated Blinds and Shades Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
7. Market Background
7.1. Macro-Economic Factors
7.1.1. Consumer Spending Outlook
7.1.2. GDP Growth Rate Analysis
7.1.3. Commercial Real Estate Industry Outlook
7.1.4. E-Commerce Industry Outlook
7.1.5. Income Group Population Overview
7.1.6. Global E-Commerce Industry Outlook
7.1.7. Global Urbanization Overview
7.1.8. Global Outbreak of Covid-19 Pandemic
7.1.9. Global Economic Instability
7.1.10. Home Improvement Product Market Outlook
7.1.11. Global Growing Population and Income Level
7.1.12. Global Income Group Population Overview
7.1.13. Global Impact of Online Sales
7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
7.2.1. Top Companies Historical Growth
7.2.2. Smart Home Overview
7.2.3. Green/LEED Buildings Market Overview
7.2.4. Commercial Sector Outlook
7.2.5. Industry Production Outlook
7.2.6. Construction Industry Outlook
7.2.7. Global Consumer Expenditure Growth
7.2.8. Home Automation Solutions Market Overview
7.3. PESTLE Analysis of Automated Blinds and Shades Market
7.4. Investment Feasibility Matrix of Automated Blinds and Shades Market
7.5. Porter’s Five Force Analysis
7.6. Market Dynamics
7.6.1. Drivers
7.6.2. Restraints
7.6.3. Opportunity Analysis
8. Global Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Product Type
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Product Type, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
8.3.1. Fully-automatic
8.3.2. Semi-automatic
8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type
9. Global Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
9.1. Introduction / Key Findings
9.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2023
9.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
9.3.1. Doors
9.3.2. Window
9.4. Market Attractiveness Analysis By Application
10. Global Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Installation
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis by Installation, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast by Installation, 2024-2033
10.3.1. New
10.3.2. Retrofit
10.4. Market Attractiveness Analysis by Installation
11. Global Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Application
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Application, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
11.3.1. Residential
11.3.1.1. Apartment Buildings
11.3.1.2. Individual Residences (Villas, Rou Houses, Bungalows, etc.)
11.3.2. Commercial
11.3.2.1. Retail
11.3.2.2. Hospitality, Leisure and Entertainment
11.3.2.3. Offices
11.3.2.4. Healthcare
11.3.2.5. Educational Institutions
11.3.2.6. Others
11.4. Market Attractiveness Analysis By Application
12. Global Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Sales Channel
12.1. Introduction / Key Findings
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Sales Channel, 2019-2023
12.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2033
12.3.1. Hypermarkets/Supermarkets
12.3.2. Specialty Retail Stores
12.3.3. Independent Retailers
12.3.4. Online Sales
12.3.4.1. Company Website
12.3.4.2. 3rd Party Online Sales
12.3.5. Other Sales Channel
12.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel
13. Global Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
13.1. Introduction / Key Findings
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2019-2023
13.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
13.3.1. North America
13.3.2. Latin America
13.3.3. Europe
13.3.4. East Asia
13.3.5. South Asia
13.3.6. Oceania
13.3.7. Middle East & Africa (MEA)
13.4. Market Attractiveness Analysis By Region
14. North America Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.3.1. By Country
14.3.1.1. U.S.
14.3.1.2. Canada
14.3.2. By Product Type
14.3.3. By Application
14.3.4. By Installation
14.3.5. By End Use
14.3.6. By Sales Channel
14.4. Market Attractiveness Analysis
14.4.1. By Country
14.4.2. By Product Type
14.4.3. By Application
14.4.4. By Installation
14.4.5. By End Use
14.4.6. By Sales Channel
14.5. Market Trends
14.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
15. Latin America Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.3.1. By Country
15.3.1.1. Brazil
15.3.1.2. Mexico
15.3.1.3. Rest of Latin America
15.3.2. By Product Type
15.3.3. By Application
15.3.4. By Installation
15.3.5. By End Use
15.3.6. By Sales Channel
15.4. Market Attractiveness Analysis
15.4.1. By Country
15.4.2. By Product Type
15.4.3. By Application
15.4.4. By Installation
15.4.5. By End Use
15.4.6. By Sales Channel
15.5. Market Trends
15.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Europe Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.3.1. By Country
16.3.1.1. Germany
16.3.1.2. U.K.
16.3.1.3. Spain
16.3.1.4. France
16.3.1.5. Italy
16.3.1.6. Rest of Europe
16.3.2. By Product Type
16.3.3. By Application
16.3.4. By Installation
16.3.5. By End Use
16.3.6. By Sales Channel
16.4. Market Attractiveness Analysis
16.4.1. By Country
16.4.2. By Product Type
16.4.3. By Application
16.4.4. By Installation
16.4.5. By End Use
16.4.6. By Sales Channel
16.5. Market Trends
16.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. East Asia Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.3.1. By Country
17.3.1.1. China
17.3.1.2. Japan
17.3.1.3. South Korea
17.3.2. By Product Type
17.3.3. By Application
17.3.4. By Installation
17.3.5. By End Use
17.3.6. By Sales Channel
17.4. Market Attractiveness Analysis
17.4.1. By Country
17.4.2. By Product Type
17.4.3. By Application
17.4.4. By Installation
17.4.5. By End Use
17.4.6. By Sales Channel
17.5. Market Trends
17.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. South Asia Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.3.1. By Country
18.3.1.1. India
18.3.1.2. Thailand
18.3.1.3. Indonesia
18.3.1.4. Malaysia
18.3.1.5. Rest of South Asia & Pacific
18.3.2. By Product Type
18.3.3. By Application
18.3.4. By Installation
18.3.5. By End Use
18.3.6. By Sales Channel
18.4. Market Attractiveness Analysis
18.4.1. By Country
18.4.2. By Product Type
18.4.3. By Application
18.4.4. By Installation
18.4.5. By End Use
18.4.6. By Sales Channel
18.5. Market Trends
18.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. Oceania Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.3.1. By Country
19.3.1.1. Australia
19.3.1.2. New Zealand
19.3.2. By Product Type
19.3.3. By Application
19.3.4. By Installation
19.3.5. By End Use
19.3.6. By Sales Channel
19.4. Market Attractiveness Analysis
19.4.1. By Country
19.4.2. By Product Type
19.4.3. By Application
19.4.4. By Installation
19.4.5. By End Use
19.4.6. By Sales Channel
19.5. Market Trends
19.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Middle East & Africa Automated Blinds and Shades Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. Introduction
20.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
20.3. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
20.3.1. By Country
20.3.1.1. GCC Countries
20.3.1.2. Northern Africa
20.3.1.3. South Africa
20.3.1.4. Rest of MEA
20.3.2. By Product Type
20.3.3. By Application
20.3.4. By Installation
20.3.5. By End Use
20.3.6. By Sales Channel
20.4. Market Attractiveness Analysis
20.4.1. By Country
20.4.2. By Product Type
20.4.3. By Application
20.4.4. By Installation
20.4.5. By End Use
20.4.6. By Sales Channel
20.5. Market Trends
20.6. Drivers and Restraints - Impact Analysis
21. Key Countries Automated Blinds and Shades Market Analysis, 2024
21.1. Introduction
21.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
21.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
21.2. U.S. Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.2.1. By Product Type
21.2.2. By Application
21.2.3. By Installation
21.2.4. By End Use
21.2.5. By Sales Channel
21.3. Canada Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.3.1. By Product Type
21.3.2. By Application
21.3.3. By Installation
21.3.4. By End Use
21.3.5. By Sales Channel
21.4. Mexico Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.4.1. By Product Type
21.4.2. By Application
21.4.3. By Installation
21.4.4. By End Use
21.4.5. By Sales Channel
21.5. Brazil Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.5.1. By Product Type
21.5.2. By Application
21.5.3. By Installation
21.5.4. By End Use
21.5.5. By Sales Channel
21.6. Germany Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.6.1. By Product Type
21.6.2. By Application
21.6.3. By Installation
21.6.4. By End Use
21.6.5. By Sales Channel
21.7. Italy Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.7.1. By Product Type
21.7.2. By Application
21.7.3. By Installation
21.7.4. By End Use
21.7.5. By Sales Channel
21.8. France Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.8.1. By Product Type
21.8.2. By Application
21.8.3. By Installation
21.8.4. By End Use
21.8.5. By Sales Channel
21.9. U.K. Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.9.1. By Product Type
21.9.2. By Application
21.9.3. By Installation
21.9.4. By End Use
21.9.5. By Sales Channel
21.10. Spain Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.10.1. By Product Type
21.10.2. By Application
21.10.3. By Installation
21.10.4. By End Use
21.10.5. By Sales Channel
21.11. Russia Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.11.1. By Product Type
21.11.2. By Application
21.11.3. By Installation
21.11.4. By End Use
21.11.5. By Sales Channel
21.12. China Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.12.1. By Product Type
21.12.2. By Application
21.12.3. By Installation
21.12.4. By End Use
21.12.5. By Sales Channel
21.13. Japan Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.13.1. By Product Type
21.13.2. By Application
21.13.3. By Installation
21.13.4. By End Use
21.13.5. By Sales Channel
21.14. S. Korea Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.14.1. By Product Type
21.14.2. By Application
21.14.3. By Installation
21.14.4. By End Use
21.14.5. By Sales Channel
21.15. India Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.15.1. By Product Type
21.15.2. By Application
21.15.3. By Installation
21.15.4. By End Use
21.15.5. By Sales Channel
21.16. ASEAN Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.16.1. By Product Type
21.16.2. By Application
21.16.3. By Installation
21.16.4. By End Use
21.16.5. By Sales Channel
21.17. Australia and New Zealand Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.17.1. By Product Type
21.17.2. By Application
21.17.3. By Installation
21.17.4. By End Use
21.17.5. By Sales Channel
21.18. Turkey Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.18.1. By Product Type
21.18.2. By Application
21.18.3. By Installation
21.18.4. By End Use
21.18.5. By Sales Channel
21.19. South Africa Automated Blinds and Shades Market Analysis
21.19.1. By Product Type
21.19.2. By Application
21.19.3. By Installation
21.19.4. By End Use
21.19.5. By Sales Channel
22. Market Structure Analysis
22.1. Market Analysis by Tier of Companies (Automated Blinds and Shades)
22.2. Market Share Analysis of Top Players
22.3. Market Presence Analysis
22.3.1. By Regional Foot Print of Players
22.3.2. Product Foot Print by Players
23. Competition Analysis
23.1. Competition Dashboard
23.2. Competition Benchmarking
23.3. Competition Deep Dive
23.3.1. Lutron Electronics, Inc.
23.3.1.1. Overview
23.3.1.2. Product Portfolio
23.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.1.4. Sales Footprint
23.3.1.5. Strategy Overview
23.3.1.5.1. Marketing Strategy
23.3.1.5.2. Product Strategy
23.3.1.5.3. Channel Strategy
23.3.2. IKEA
23.3.2.1. Overview
23.3.2.2. Product Portfolio
23.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.2.4. Sales Footprint
23.3.2.5. Strategy Overview
23.3.2.5.1. Marketing Strategy
23.3.2.5.2. Product Strategy
23.3.2.5.3. Channel Strategy
23.3.3. The Electric Blind Company
23.3.3.1. Overview
23.3.3.2. Product Portfolio
23.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.3.4. Sales Footprint
23.3.3.5. Strategy Overview
23.3.3.5.1. Marketing Strategy
23.3.3.5.2. Product Strategy
23.3.3.5.3. Channel Strategy
23.3.4. Home Franchise Concepts, LLC (Budget Blinds)
23.3.4.1. Overview
23.3.4.2. Product Portfolio
23.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.4.4. Sales Footprint
23.3.4.5. Strategy Overview
23.3.4.5.1. Marketing Strategy
23.3.4.5.2. Product Strategy
23.3.4.5.3. Channel Strategy
23.3.5. Axis Labs
23.3.5.1. Overview
23.3.5.2. Product Portfolio
23.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.5.4. Sales Footprint
23.3.5.5. Strategy Overview
23.3.5.5.1. Marketing Strategy
23.3.5.5.2. Product Strategy
23.3.5.5.3. Channel Strategy
23.3.6. Apollo Blinds
23.3.6.1. Overview
23.3.6.2. Product Portfolio
23.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.6.4. Sales Footprint
23.3.6.5. Strategy Overview
23.3.6.5.1. Marketing Strategy
23.3.6.5.2. Product Strategy
23.3.6.5.3. Channel Strategy
23.3.7. SOMA Smart Home
23.3.7.1. Overview
23.3.7.2. Product Portfolio
23.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.7.4. Sales Footprint
23.3.7.5. Strategy Overview
23.3.7.5.1. Marketing Strategy
23.3.7.5.2. Product Strategy
23.3.7.5.3. Channel Strategy
23.3.8. Springs Window Fashions
23.3.8.1. Overview
23.3.8.2. Product Portfolio
23.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.8.4. Sales Footprint
23.3.8.5. Strategy Overview
23.3.8.5.1. Marketing Strategy
23.3.8.5.2. Product Strategy
23.3.8.5.3. Channel Strategy
23.3.9. Tilt
23.3.9.1. Overview
23.3.9.2. Product Portfolio
23.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.9.4. Sales Footprint
23.3.9.5. Strategy Overview
23.3.9.5.1. Marketing Strategy
23.3.9.5.2. Product Strategy
23.3.9.5.3. Channel Strategy
23.3.10. Graber Blinds
23.3.10.1. Overview
23.3.10.2. Product Portfolio
23.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.10.4. Sales Footprint
23.3.10.5. Strategy Overview
23.3.10.5.1. Marketing Strategy
23.3.10.5.2. Product Strategy
23.3.10.5.3. Channel Strategy
23.3.11. OmniaBlinds
23.3.11.1. Overview
23.3.11.2. Product Portfolio
23.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.11.4. Sales Footprint
23.3.11.5. Strategy Overview
23.3.11.5.1. Marketing Strategy
23.3.11.5.2. Product Strategy
23.3.11.5.3. Channel Strategy
23.3.12. Hunter Douglas
23.3.12.1. Overview
23.3.12.2. Product Portfolio
23.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.12.4. Sales Footprint
23.3.12.5. Strategy Overview
23.3.12.5.1. Marketing Strategy
23.3.12.5.2. Product Strategy
23.3.12.5.3. Channel Strategy
23.3.13. Somfy
23.3.13.1. Overview
23.3.13.2. Product Portfolio
23.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.13.4. Sales Footprint
23.3.13.5. Strategy Overview
23.3.13.5.1. Marketing Strategy
23.3.13.5.2. Product Strategy
23.3.13.5.3. Channel Strategy
23.3.14. Bintronic Enterprise Co., Ltd.
23.3.14.1. Overview
23.3.14.2. Product Portfolio
23.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.14.4. Sales Footprint
23.3.14.5. Strategy Overview
23.3.14.5.1. Marketing Strategy
23.3.14.5.2. Product Strategy
23.3.14.5.3. Channel Strategy
23.3.15. Legrand
23.3.15.1. Overview
23.3.15.2. Product Portfolio
23.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.15.4. Sales Footprint
23.3.15.5. Strategy Overview
23.3.15.5.1. Marketing Strategy
23.3.15.5.2. Product Strategy
23.3.15.5.3. Channel Strategy
23.3.16. Others (On Request)
23.3.16.1. Overview
23.3.16.2. Product Portfolio
23.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.16.4. Sales Footprint
23.3.16.5. Strategy Overview
23.3.16.5.1. Marketing Strategy
23.3.16.5.2. Product Strategy
23.3.16.5.3. Channel Strategy
24. Assumptions and Acronyms Used
25. Research Methodology

 

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