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減量ダイエットサプリメント市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Weight Loss Dietary Supplements Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

この度、市場調査会社であるPersistence Market Research社は、世界の減量ダイエットサプリメント市場に関する広範なレポートを出版しました。この包括的な分析は、主要な市場力学、成長促進要因、課題、新興動向... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月28日 US$4,900
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サマリー

この度、市場調査会社であるPersistence Market Research社は、世界の減量ダイエットサプリメント市場に関する広範なレポートを出版しました。この包括的な分析は、主要な市場力学、成長促進要因、課題、新興動向に関する貴重な洞察を提供し、市場構造の詳細な検討を提供します。

主要な洞察

- 減量ダイエットサプリメントの市場規模(2024E):3億2,896万米ドル
- 予測市場価値(2033F):USD 32894.6 million5億6,048万ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 6.1%

減量ダイエットサプリメント市場 - レポートスコープ:

減量ダイエタリーサプリメントは、食欲抑制、脂肪燃焼、代謝促進などのメカニズムを通じて、個人の体重管理目標達成を支援するために処方される。これらのサプリメントは、体重管理、身体能力の向上、全体的な健康増進など、多様な消費者ニーズに対応している。同市場には、カプセル、粉末、液体、グミなど様々な製品タイプがあり、それぞれが消費者の嗜好やライフスタイルの選択に合わせて調整されている。

市場成長の促進要因

世界の減量用栄養補助食品市場は、世界的な肥満や過体重問題の蔓延、関連する健康リスクに対する意識の高まり、健康とフィットネスに対する消費者の関心の高まりなど、いくつかの要因によって牽引されている。Eコマース・プラットフォームの普及も、幅広い種類の減量サプリメントへのアクセシビリティを向上させ、市場の成長に大きく寄与している。さらに、サプリメント製剤の進歩、特に天然成分やオーガニック成分の使用が、製品の有効性と消費者の受容性を高めている。

市場の阻害要因

楽観的な成長見通しにもかかわらず、ダイエットサプリメント市場は規制遵守、安全性への懸念、市場の飽和に関連する課題に直面している。ダイエタリーサプリメントの承認と販売に関する厳格な規制は、メーカーにコンプライアンス上の課題をもたらし、市場参入障壁と運営コストに影響を与える。さらに、偽造品の存在やサプリメントの有効性に関する誤解を招くような主張は、消費者の信頼を損ない、市場の成長を阻害する可能性がある。こうした規制上および倫理上の課題に対処するには、製品の安全性と消費者の信頼を確保するために、業界関係者と規制当局が協力する必要がある。

市場機会:

減量用栄養補助食品市場は、人口動態の変化、技術の進歩、消費者の嗜好の進化によって大きな成長機会がもたらされる。ゲノミクスとデータ分析の発展に支えられた個別化栄養のトレンドは、個々の健康ニーズに応えるオーダーメイドの体重管理ソリューションの創出を可能にする。さらに、身体的、精神的、感情的な幸福を包括するホリスティック・ウェルネスへの注目の拡大は、革新的な製品開発と市場拡大の道を開く。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、科学的裏付けのあるユーザーフレンドリーなサプリメントの導入は、新たな機会を活用し、市場のリーダーシップを維持するために極めて重要である。

本レポートで扱う主な質問

- 減量用栄養補助食品市場の世界的成長を促進する主な要因は何か?
- どのような製品タイプや処方が、さまざまな層で消費者の採用を促進しているか?
- 技術の進歩はどのように減量ダイエットサプリメント市場の競争環境を再形成しているか?
- 市場に貢献している主要プレイヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- 世界の減量ダイエットサプリメント市場の新たな動向と将来性は?

競合情報とビジネス戦略:

Herbalife Nutrition Ltd.、Glanbia Plc、Nature's Bounty Co.などの減量用栄養補助食品の世界市場における主要企業は、競争優位性を獲得するために、技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は、天然成分や最先端のデリバリー・システムを取り入れた高度な体重管理ソリューションを開発するため、研究開発に多額の投資を行っている。ヘルスケアプロバイダー、フィットネスセンター、デジタルヘルスプラットフォームとの提携は、市場への浸透を強化し、技術採用を促進する。さらに、臨床研究、エビデンスに基づく実践、消費者教育に重点を置くことで、市場の成長を促進し、この進化する状況における消費者の信頼を高めている。

主要企業のプロファイル

- アボット・ラボラトリーズ
- グランビア
- グラクソ・スミスクライン Plc.
- ステファン社
- GNCホールディングス
- アムウェイ・コーポレーション
- ビタコ・ヘルス・リミテッド
- ABHファーマ
- ハーバライフ・インターナショナル
- アトランティック・マルチパワーUK社
- ニュースキン・エンタープライズ
- シャクリーコーポレーション
- ビタコスト・ドットコム・インク

減量ダイエットサプリメントのカテゴリー別業界研究

形態別
- ソフトジェル/錠剤
- 粉末
- 液体

エンドユーザー別
- 男性
- 女性
- シニア

流通チャネル別
- 薬局 ドラッグストア
- ヘルス&ビューティーストア
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- オンライン販売

成分別
- ビタミン・ミネラル
- アミノ酸
- 植物性サプリメント

地域別
- 北米
- ラテンアメリカ
- ヨーロッパ
- 南アジア・太平洋
- 東アジア
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.主な市場動向
3.1.市場に影響を与える主なトレンド
3.1.1.体重管理市場に利益をもたらす個別化栄養に対する消費者の受け入れの増加
3.1.2.新興国における栄養補助食品の消費が体重管理製品の売上を牽引
3.2.製品イノベーション/開発動向
4.主な成功要因
4.1.製品採用/使用分析
4.2.製品のUSP/特徴
4.3.戦略的プロモーション戦略
5.生産と貿易分析
5.1.原材料の世界生産量(トン)推計*(2024年
5.2.親カテゴリーの地域別輸出入(金額および数量
6.減量ダイエットサプリメントの世界市場需要分析2019-2023年および予測、2024-2033年
6.1.過去の市場数量(トン)分析、2019-2023年
6.2.現在と将来の市場量(トン)予測、2024年~2033年
6.3.前年比成長トレンド分析
7.ダイエットサプリメントの世界市場-価格分析
7.1.地域別価格動向分析、2019-2023年
7.2.世界平均価格分析ベンチマーク
8.世界の減量ダイエットサプリメント市場需要(金額または規模:US$ Mn)分析2019-2023年および予測、2024-2033年
8.1.過去の市場価値(US$ Mn)分析、2019-2023年
8.2.現在と将来の市場価値(US$ Mn)予測、2024-2033年
8.2.1.前年比成長トレンド分析
8.2.2.絶対価格機会分析
9.市場背景
9.1.マクロ経済要因
9.1.1.世界のGDP成長見通し
9.1.2.世界の食品・飲料業界の概要
9.1.3.世界のGDPとインフラ投資
9.1.4.国際貿易
9.1.5.世界の産業展望
9.2.予測要因-関連性と影響
9.2.1.トップ企業の過去の成長
9.2.2.GDP成長率予測
9.2.3.製造業予測
9.2.4.世界の都市化成長予測
9.2.5.ビジネス環境
9.3.世界の食品・飲料産業の概要
9.3.1.食品・飲料業界の主要指標
9.4.冷凍技術の概要
9.5.サプライチェーンとバリューチェーン分析
9.5.1.原材料サプライヤー
9.5.2.製品メーカー
9.5.3.流通チャネル産業
9.6.地域の減量ダイエットサプリメント協会と組織
9.7.政策展開と規制シナリオ
9.7.1.米国食品医薬品局(FDA)
9.7.2.カナダ食品検査庁
9.7.3.欧州食品安全機関(EFSA)
9.7.4.インド食品安全基準局(FSSAI)
9.7.5.厚生労働省(厚生労働省
9.7.6.国家衛生委員会(NHC)、中国
9.7.7.ニュージーランド食品基準局(FSANZ)
9.8.市場ダイナミクス
9.8.1.促進要因
9.8.2.阻害要因
9.8.3.機会分析
9.9.世界の需給分析
10.減量ダイエットサプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:形態別
10.1.はじめに/主な調査結果
10.2.過去の市場規模(US$ Mn)と数量分析:形態別、2019-2023年
10.3.現在および将来の市場規模(US$ Mn)と数量分析および予測、形態別、2024-2033年
10.3.1.ソフトゲル/錠剤
10.3.2.粉末
10.3.3.液体
10.4.形態別市場魅力度分析
11.減量用栄養補助食品の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:エンドユーザー別
11.1.序論/主要調査結果
11.2.エンドユーザー別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
11.3.エンドユーザー別の現在および将来市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
11.3.1.男性
11.3.2.女性
11.3.3.シニア
11.4.エンドユーザー別市場魅力度分析
12.減量ダイエットサプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:流通チャネル別
12.1.はじめに
12.2.過去の市場規模(US$ Mn)と流通チャネル別数量分析(2019-2023年
12.3.流通チャネル別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
12.3.1.薬局・薬店
12.3.2.ヘルス&ビューティーストア
12.3.3.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
12.3.4.オンライン販売
12.3.5.その他の販売チャネル
12.4.販売チャネル別市場魅力度分析
13.減量ダイエットサプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:成分別
13.1.はじめに
13.2.成分別の過去市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
13.3.成分別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
13.3.1.ビタミン・ミネラル
13.3.2.アミノ酸
13.3.3.植物性サプリメント
13.3.4.その他
13.4.成分別市場魅力度分析
14.減量ダイエットサプリメントの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(地域別
14.1.はじめに
14.2.地域別の過去の市場規模(US$ Mn)と数量分析、2019-2023年
14.3.地域別の現在の市場規模(US$ Mn)と数量分析・予測、2024-2033年
14.3.1.北米
14.3.2.ラテンアメリカ
14.3.3.ヨーロッパ
14.3.4.南アジア・太平洋
14.3.5.東アジア
14.3.6.中東・アフリカ(MEA)
14.4.地域別市場魅力度分析
15.北米の減量ダイエットサプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
15.1.序論
15.2.価格分析
15.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
15.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
15.4.1.国別
15.4.1.1.米国
15.4.1.2.カナダ
15.4.2.形式別
15.4.3.エンドユーザー別
15.4.4.流通チャネル別
15.4.5.成分別
15.5.市場魅力度分析
15.5.1.国別
15.5.2.形態別
15.5.3.エンドユーザー別
15.5.4.流通チャネル別
15.5.5.成分別
15.6.市場動向
15.7.主要市場参加者-インテンシティ・マッピング
15.8.促進要因と阻害要因-影響分析
16.ラテンアメリカの減量ダイエットサプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
16.1.序論
16.2.価格分析
16.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
16.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
16.4.1.国別
16.4.1.1.ブラジル
16.4.1.2.メキシコ
16.4.1.3.アルゼンチン
16.4.1.4.その他のラテンアメリカ
16.4.2.形態別
16.4.3.エンドユーザー別
16.4.4.流通チャネル別
16.4.5.成分別
16.5.市場魅力度分析
16.5.1.国別
16.5.2.形態別
16.5.3.エンドユーザー別
16.5.4.流通チャネル別
16.5.5.成分別
16.6.市場動向
16.7.主要市場参加者-インテンシティ・マッピング
16.8.促進要因と阻害要因-影響分析
17.欧州の減量ダイエットサプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
17.1.序論
17.2.価格分析
17.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
17.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
17.4.1.国別
17.4.1.1.ドイツ
17.4.1.2.イタリア
17.4.1.3.フランス
17.4.1.4.イギリス
17.4.1.5.スペイン
17.4.1.6.ベネルクス
17.4.1.7.ロシア
17.4.1.8.ポーランド
17.4.1.9.その他のヨーロッパ
17.4.2.形態別
17.4.3.エンドユーザー別
17.4.4.流通チャネル別
17.4.5.成分別
17.5.市場魅力度分析
17.5.1.国別
17.5.2.形態別
17.5.3.エンドユーザー別
17.5.4.流通チャネル別
17.5.5.成分別
17.6.市場動向
17.7.主要市場参加者-インテンシティ・マッピング
17.8.促進要因と阻害要因-影響分析
18.南アジア・太平洋地域の減量ダイエットサプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
18.1.序論
18.2.価格分析
18.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
18.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
18.4.1.国別
18.4.1.1.インド
18.4.1.2.アセアン
18.4.1.3.オセアニア(オーストラリア、ニュージーランド)
18.4.1.4.その他の南アジア・太平洋地域
18.4.2.形態別
18.4.3.エンドユーザー別
18.4.4.流通チャネル別
18.4.5.成分別
18.5.市場魅力度分析
18.5.1.国別
18.5.2.形態別
18.5.3.エンドユーザー別
18.5.4.流通チャネル別
18.5.5.成分別
18.6.市場動向
18.7.主要市場参加者-インテンシティ・マッピング
18.8.促進要因と阻害要因-影響分析
19.東アジアの減量ダイエットサプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
19.1.序論
19.2.価格分析
19.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
19.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
19.4.1.国別
19.4.1.1.中国
19.4.1.2.日本
19.4.1.3.韓国
19.4.2.形態別
19.4.3.エンドユーザー別
19.4.4.流通チャネル別
19.4.5.成分別
19.5.市場魅力度分析
19.5.1.国別
19.5.2.形態別
19.5.3.エンドユーザー別
19.5.4.流通チャネル別
19.5.5.成分別
19.6.市場動向
19.7.主要市場参加者-インテンシティ・マッピング
19.8.促進要因と阻害要因-影響分析
20.中東・アフリカの減量ダイエットサプリメント市場分析2019-2023年および予測2024-2033年
20.1.序論
20.2.価格分析
20.3.過去の市場規模(US$ Mn)と市場分類別数量動向分析(2019-2023年
20.4.市場分類別市場規模(US$ Mn)と数量予測、2024-2033年
20.4.1.国別
20.4.1.1.GCC諸国
20.4.1.2.トルコ
20.4.1.3.アフリカ北部
20.4.1.4.南アフリカ
20.4.1.5.その他の中東・アフリカ
20.4.2.形態別
20.4.3.エンドユーザー別
20.4.4.流通チャネル別
20.4.5.成分別
20.5.市場魅力度分析
20.5.1.国別
20.5.2.形態別
20.5.3.エンドユーザー別
20.5.4.流通チャネル別
20.5.5.成分別
20.6.市場動向
20.7.主要市場参加者-インテンシティ・マッピング
20.8.促進要因と阻害要因-影響分析
21.国別減量ダイエットサプリメント市場分析、2023年
21.1.序論
21.1.1.主要国別市場金額比率分析
21.1.2.世界対.各国の成長比較
21.2.米国の減量ダイエットサプリメント市場分析
21.2.1.形態別
21.2.2.エンドユーザー別
21.2.3.流通チャネル別
21.2.4.成分別
21.3.カナダの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.3.1.形態別
21.3.2.エンドユーザー別
21.3.3.流通チャネル別
21.3.4.成分別
21.4.メキシコの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.4.1.形態別
21.4.2.エンドユーザー別
21.4.3.流通チャネル別
21.4.4.成分別
21.5.ブラジルの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.5.1.形態別
21.5.2.エンドユーザー別
21.5.3.流通チャネル別
21.5.4.成分別
21.6.アルゼンチンの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.6.1.形態別
21.6.2.エンドユーザー別
21.6.3.流通チャネル別
21.6.4.成分別
21.7.ドイツの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.7.1.形態別
21.7.2.エンドユーザー別
21.7.3.流通チャネル別
21.7.4.成分別
21.8.イタリアの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.8.1.形態別
21.8.2.エンドユーザー別
21.8.3.流通チャネル別
21.8.4.成分別
21.9.フランス減量ダイエットサプリメント市場分析
21.9.1.形態別
21.9.2.エンドユーザー別
21.9.3.流通チャネル別
21.9.4.成分別
21.10.英国の減量ダイエットサプリメント市場分析
21.10.1.形態別
21.10.2.エンドユーザー別
21.10.3.流通チャネル別
21.10.4.成分別
21.11.スペインの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.11.1.形態別
21.11.2.エンドユーザー別
21.11.3.流通チャネル別
21.11.4.成分別
21.12.ポーランドの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.12.1.形態別
21.12.2.エンドユーザー別
21.12.3.流通チャネル別
21.12.4.成分別
21.13.ロシア減量ダイエットサプリメント市場分析
21.13.1.形態別
21.13.2.エンドユーザー別
21.13.3.流通チャネル別
21.13.4.成分別
21.14.中国の減量ダイエットサプリメント市場分析
21.14.1.形態別
21.14.2.エンドユーザー別
21.14.3.流通チャネル別
21.14.4.成分別
21.15.日本の減量ダイエットサプリメント市場分析
21.15.1.形態別
21.15.2.エンドユーザー別
21.15.3.流通チャネル別
21.15.4.成分別
21.16.韓国の減量ダイエットサプリメント市場分析
21.16.1.形態別
21.16.2.エンドユーザー別
21.16.3.流通チャネル別
21.16.4.成分別
21.17.インドの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.17.1.形態別
21.17.2.エンドユーザー別
21.17.3.流通チャネル別
21.17.4.成分別
21.18.オセアニア(オーストラリア、ニュージーランド)の減量用栄養補助食品市場分析
21.18.1.形態別
21.18.2.エンドユーザー別
21.18.3.流通チャネル別
21.18.4.成分別
21.19.トルコの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.19.1.形態別
21.19.2.エンドユーザー別
21.19.3.流通チャネル別
21.19.4.成分別
21.20.南アフリカの減量ダイエットサプリメント市場分析
21.20.1.形態別
21.20.2.エンドユーザー別
21.20.3.流通チャネル別
21.20.4.成分別
22.市場構造分析
22.1.企業階層別市場分析(減量ダイエットサプリメント)
22.2.上位企業の市場シェア分析
22.3.市場プレゼンス分析
23.競争分析
23.1.競合ダッシュボード
23.2.競合ベンチマーキング
23.3.競合ディープダイブ
23.3.1.アボット・ラボラトリーズ
23.3.1.1.概要
23.3.1.2.製品ポートフォリオ
23.3.1.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.1.4.セールスフットプリント
23.3.1.5.戦略の概要
23.3.2.グランビア社
23.3.2.1.概要
23.3.2.2.製品ポートフォリオ
23.3.2.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.2.4.セールスフットプリント
23.3.2.5.戦略の概要
23.3.3.グラクソ・スミスクライン Plc.
23.3.3.1.概要
23.3.3.2.製品ポートフォリオ
23.3.3.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.3.4.セールスフットプリント
23.3.3.5.戦略の概要
23.3.4.ステファン・カンパニー
23.3.4.1.概要
23.3.4.2.製品ポートフォリオ
23.3.4.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.4.4.セールスフットプリント
23.3.4.5.戦略の概要
23.3.5.GNCホールディングス
23.3.5.1.概要
23.3.5.2.製品ポートフォリオ
23.3.5.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.5.4.販売拠点
23.3.5.5.戦略の概要
23.3.6.アムウェイ・コーポレーション
23.3.6.1.概要
23.3.6.2.製品ポートフォリオ
23.3.6.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.6.4.販売拠点
23.3.6.5.戦略の概要
23.3.7.ビタコ・ヘルス・リミテッド
23.3.7.1.概要
23.3.7.2.製品ポートフォリオ
23.3.7.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.7.4.セールスフットプリント
23.3.7.5.戦略の概要
23.3.8.ABHファーマ
23.3.8.1.概要
23.3.8.2.製品ポートフォリオ
23.3.8.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.8.4.販売拠点
23.3.8.5.戦略の概要
23.3.9.ハーバライフ・インターナショナル
23.3.9.1.概要
23.3.9.2.製品ポートフォリオ
23.3.9.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.9.4.販売拠点
23.3.9.5.戦略の概要
23.3.10.アトランティック・マルチパワーUK社
23.3.10.1.概要
23.3.10.2.製品ポートフォリオ
23.3.10.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.10.4.販売拠点
23.3.10.5.戦略の概要
23.3.11.ニュー スキン エンタープライズ
23.3.11.1.概要
23.3.11.2.製品ポートフォリオ
23.3.11.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.11.4.セールスフットプリント
23.3.11.5.戦略の概要
23.3.12.シャクリーコーポレーション
23.3.12.1.概要
23.3.12.2.製品ポートフォリオ
23.3.12.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.12.4.販売拠点
23.3.12.5.戦略の概要
23.3.13.ビタコスト・コム社
23.3.13.1.概要
23.3.13.2.製品ポートフォリオ
23.3.13.3.市場セグメント別収益性(製品/チャネル/地域)
23.3.13.4.販売拠点
23.3.13.5.戦略の概要
24.前提条件と略語
25.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research, a leading market research firm, has recently published an extensive report on the global Weight Loss Dietary Supplements Market. This comprehensive analysis provides valuable insights into key market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends, offering a detailed examination of the market structure.

Key Insights:

• Weight Loss Dietary Supplements Market Size (2024E): USD 32894.6 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 56048.3 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 6.1%

Weight Loss Dietary Supplements Market - Report Scope:

Weight loss dietary supplements are formulated to assist individuals in achieving weight management goals through mechanisms like appetite suppression, fat burning, and metabolic enhancement. These supplements cater to diverse consumer needs, including weight management, physical performance enhancement, and overall health improvement. The market encompasses various product types such as capsules, powders, liquids, and gummies, each tailored to different consumer preferences and lifestyle choices.

Market Growth Drivers:

The global weight loss dietary supplements market is driven by several factors, including the increasing prevalence of obesity and overweight issues globally, growing awareness about associated health risks, and rising consumer focus on health and fitness. The proliferation of e-commerce platforms has also significantly contributed to market growth by improving accessibility to a wide range of weight loss supplements. Furthermore, advancements in supplement formulation, particularly the use of natural and organic ingredients, have enhanced product efficacy and consumer acceptance.

Market Restraints:

Despite optimistic growth prospects, the weight loss dietary supplements market faces challenges related to regulatory compliance, safety concerns, and market saturation. Strict regulations governing dietary supplements' approval and marketing pose compliance challenges for manufacturers, impacting market entry barriers and operational costs. Additionally, the presence of counterfeit products and misleading claims about supplement effectiveness can undermine consumer confidence and impede market growth. Addressing these regulatory and ethical challenges requires collaboration between industry stakeholders and regulatory authorities to ensure product safety and consumer trust.

Market Opportunities:

The weight loss dietary supplements market presents substantial growth opportunities driven by demographic shifts, technological advancements, and evolving consumer preferences. The trend towards personalized nutrition, supported by developments in genomics and data analytics, enables the creation of tailored weight management solutions that cater to individual health needs. Moreover, the expanding focus on holistic wellness, encompassing physical, mental, and emotional well-being, opens avenues for innovative product development and market expansion. Strategic partnerships, investments in R&D, and the introduction of scientifically-backed, user-friendly supplements are crucial to capitalize on emerging opportunities and maintain market leadership.

Key Questions Answered in the Report:

• What are the primary factors fueling the global growth of the weight loss dietary supplements market?
• Which product types and formulations are driving consumer adoption across different demographics?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the weight loss dietary supplements market?
• Who are the key players contributing to the market, and what strategies are they employing to sustain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global weight loss dietary supplements market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global weight loss dietary supplements market, including Herbalife Nutrition Ltd., Glanbia Plc, and Nature’s Bounty Co., focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest significantly in R&D to develop advanced weight management solutions, incorporating natural ingredients and cutting-edge delivery systems. Collaborations with healthcare providers, fitness centers, and digital health platforms enhance market penetration and promote technology adoption. Furthermore, emphasis on clinical research, evidence-based practices, and consumer education fosters market growth and enhances consumer trust in this evolving landscape.

Key Companies Profiled:

• Abbott Laboratories
• Glanbia Plc
• GlaxoSmithKline Plc.
• Stefan Company
• GNC Holdings Inc
• Amway Corporation
• Vitaco Health Limited
• ABH Pharma Inc.
• Herbalife International, Inc
• Atlantic Multipower UK Ltd.
• Nu Skin Enterprises, Inc.
• Shaklee Corporation
• Vitacost.com Inc.

Weight Loss Dietary Supplement Industry Research by Category

By Form:
• Soft Gel/Pills
• Powder
• Liquid

By End User:
• Men
• Women
• Senior Citizen

By Distribution Channel:
• Pharmacies Drug Store
• Health & Beauty Store
• Hypermarket/Supermarket
• Online Sales

By Ingredients:
• Vitamins & Minerals
• Amino Acids
• Botanical Supplements

By Region:
• North America
• Latin America
• Europe
• South Asia & Pacific
• East Asia
• Middle East & Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand Side Trends
1.3. Supply Side Trends
1.4. Technology Roadmap
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Key Market Trends
3.1. Key Trends Impacting the Market
3.1.1. Increasing Consumer Acceptance of Personalized Nutrition to Benefit Weight Management Market
3.1.2. Consumption of Dietary Supplements in Emerging Countries to Drive Sales of Weight Management Products
3.2. Product Innovation / Development Trends
4. Key Success Factors
4.1. Product Adoption / Usage Analysis
4.2. Product USPs / Features
4.3. Strategic Promotional Strategies
5. Production and Trade Analysis
5.1. Global Production (Metric Tons) Estimates* of Raw Materials, 2024
5.2. Import and Export (Value and Volume) of Parent Categories, by Geography
6. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
6.1. Historical Market Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
6.2. Current and Future Market Volume (Tons) Projections, 2024-2033
6.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis
7. Global Weight Loss Dietary Supplement Market - Pricing Analysis
7.1. Regional Pricing Trend Analysis, 2019-2023
7.2. Global Average Pricing Analysis Benchmark
8. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Demand (in Value or Size in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
8.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
8.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2033
8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
8.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
9. Market Background
9.1. Macro-Economic Factors
9.1.1. Global GDP Growth Outlook
9.1.2. Global Food & Beverage industry Overview
9.1.3. Global GDP and Infrastructure Investment
9.1.4. International Trade
9.1.5. Global Industry Outlook
9.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
9.2.1. Top Companies Historical Growth
9.2.2. GDP Growth forecast
9.2.3. Manufacturing Industry forecast
9.2.4. Global Urbanization Growth Outlook
9.2.5. Business Climate
9.3. Global Food and Beverage Industry Overview
9.3.1. Food & Beverage Industry Key Indicators
9.4. Overview of Refrigeration Techniques
9.5. Supply Chain & Value-Chain Analysis
9.5.1. Raw Material Suppliers
9.5.2. Product Manufacturers
9.5.3. Distribution Channel Industries
9.6. Regional Weight Loss Dietary Supplements Associations and Organizations
9.7. Policy Developments and Regulatory Scenario
9.7.1. The United States Food and Drug Administration (FDA)
9.7.2. Canadian Food Inspection Agency
9.7.3. European Food Safety Authority (EFSA)
9.7.4. The Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI)
9.7.5. Ministry of Health, Labor and Welfare. (MHLW), Japan
9.7.6. National Health Commission (NHC), China
9.7.7. Food Standards Australia New Zealand (FSANZ)
9.8. Market Dynamics
9.8.1. Drivers
9.8.2. Restraints
9.8.3. Opportunity Analysis
9.9. Global Supply Demand Analysis
10. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Form
10.1. Introduction / Key Findings
10.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Form, 2019-2023
10.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Form, 2024-2033
10.3.1. Soft Gel/Pills
10.3.2. Powder
10.3.3. Liquid
10.4. Market Attractiveness Analysis By Form
11. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End User
11.1. Introduction / Key Findings
11.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By End User, 2019-2023
11.3. Current and Future Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End User, 2024-2033
11.3.1. Men
11.3.2. Women
11.3.3. Senior Citizen
11.4. Market Attractiveness Analysis By End User
12. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Distribution Channel
12.1. Introduction
12.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Distribution Channel, 2019-2023
12.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Distribution Channel, 2024-2033
12.3.1. Pharmacies Drug Store
12.3.2. Health & Beauty Store
12.3.3. Hypermarket/Supermarket
12.3.4. Online Sales
12.3.5. Other Sales Channel
12.4. Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
13. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Ingredients
13.1. Introduction
13.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Ingredients, 2019-2023
13.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Ingredients, 2024-2033
13.3.1. Vitamins & Minerals
13.3.2. Amino Acids
13.3.3. Botanical Supplements
13.3.4. Others
13.4. Market Attractiveness Analysis By Ingredients
14. Global Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, by Region
14.1. Introduction
14.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
14.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
14.3.1. North America
14.3.2. Latin America
14.3.3. Europe
14.3.4. South Asia and Pacific
14.3.5. East Asia
14.3.6. Middle East and Africa (MEA)
14.4. Market Attractiveness Analysis By Region
15. North America Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
15.1. Introduction
15.2. Pricing Analysis
15.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
15.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
15.4.1. By Country
15.4.1.1. U.S.
15.4.1.2. Canada
15.4.2. By Form
15.4.3. By End User
15.4.4. By Distribution Channel
15.4.5. By Ingredients
15.5. Market Attractiveness Analysis
15.5.1. By Country
15.5.2. By Form
15.5.3. By End User
15.5.4. By Distribution Channel
15.5.5. By Ingredients
15.6. Market Trends
15.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
15.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
16. Latin America Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
16.1. Introduction
16.2. Pricing Analysis
16.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
16.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
16.4.1. By Country
16.4.1.1. Brazil
16.4.1.2. Mexico
16.4.1.3. Argentina
16.4.1.4. Rest of Latin America
16.4.2. By Form
16.4.3. By End User
16.4.4. By Distribution Channel
16.4.5. By Ingredients
16.5. Market Attractiveness Analysis
16.5.1. By Country
16.5.2. By Form
16.5.3. By End User
16.5.4. By Distribution Channel
16.5.5. By Ingredients
16.6. Market Trends
16.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
16.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
17. Europe Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
17.1. Introduction
17.2. Pricing Analysis
17.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
17.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
17.4.1. By Country
17.4.1.1. Germany
17.4.1.2. Italy
17.4.1.3. France
17.4.1.4. U.K.
17.4.1.5. Spain
17.4.1.6. BENELUX
17.4.1.7. Russia
17.4.1.8. Poland
17.4.1.9. Rest of Europe
17.4.2. By Form
17.4.3. By End User
17.4.4. By Distribution Channel
17.4.5. By Ingredients
17.5. Market Attractiveness Analysis
17.5.1. By Country
17.5.2. By Form
17.5.3. By End User
17.5.4. By Distribution Channel
17.5.5. By Ingredients
17.6. Market Trends
17.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
17.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
18. South Asia and Pacific Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
18.1. Introduction
18.2. Pricing Analysis
18.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
18.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
18.4.1. By Country
18.4.1.1. India
18.4.1.2. ASEAN
18.4.1.3. Oceania (Australia & New Zealand)
18.4.1.4. Rest of South Asia & Pacific
18.4.2. By Form
18.4.3. By End User
18.4.4. By Distribution Channel
18.4.5. By Ingredients
18.5. Market Attractiveness Analysis
18.5.1. By Country
18.5.2. By Form
18.5.3. By End User
18.5.4. By Distribution Channel
18.5.5. By Ingredients
18.6. Market Trends
18.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
18.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
19. East Asia Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
19.1. Introduction
19.2. Pricing Analysis
19.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
19.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
19.4.1. By Country
19.4.1.1. China
19.4.1.2. Japan
19.4.1.3. South Korea
19.4.2. By Form
19.4.3. By End User
19.4.4. By Distribution Channel
19.4.5. By Ingredients
19.5. Market Attractiveness Analysis
19.5.1. By Country
19.5.2. By Form
19.5.3. By End User
19.5.4. By Distribution Channel
19.5.5. By Ingredients
19.6. Market Trends
19.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
19.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
20. Middle East and Africa Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033
20.1. Introduction
20.2. Pricing Analysis
20.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
20.4. Market Size (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
20.4.1. By Country
20.4.1.1. GCC Countries
20.4.1.2. Turkey
20.4.1.3. Northern Africa
20.4.1.4. South Africa
20.4.1.5. Rest of Middle East and Africa
20.4.2. By Form
20.4.3. By End User
20.4.4. By Distribution Channel
20.4.5. By Ingredients
20.5. Market Attractiveness Analysis
20.5.1. By Country
20.5.2. By Form
20.5.3. By End User
20.5.4. By Distribution Channel
20.5.5. By Ingredients
20.6. Market Trends
20.7. Key Market Participants - Intensity Mapping
20.8. Drivers and Restraints - Impact Analysis
21. Country Wise Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis, 2023
21.1. Introduction
21.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
21.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
21.2. U.S. Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.2.1. By Form
21.2.2. By End User
21.2.3. By Distribution Channel
21.2.4. By Ingredients
21.3. Canada Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.3.1. By Form
21.3.2. By End User
21.3.3. By Distribution Channel
21.3.4. By Ingredients
21.4. Mexico Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.4.1. By Form
21.4.2. By End User
21.4.3. By Distribution Channel
21.4.4. By Ingredients
21.5. Brazil Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.5.1. By Form
21.5.2. By End User
21.5.3. By Distribution Channel
21.5.4. By Ingredients
21.6. Argentina Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.6.1. By Form
21.6.2. By End User
21.6.3. By Distribution Channel
21.6.4. By Ingredients
21.7. Germany Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.7.1. By Form
21.7.2. By End User
21.7.3. By Distribution Channel
21.7.4. By Ingredients
21.8. Italy Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.8.1. By Form
21.8.2. By End User
21.8.3. By Distribution Channel
21.8.4. By Ingredients
21.9. France Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.9.1. By Form
21.9.2. By End User
21.9.3. By Distribution Channel
21.9.4. By Ingredients
21.10. U.K. Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.10.1. By Form
21.10.2. By End User
21.10.3. By Distribution Channel
21.10.4. By Ingredients
21.11. Spain Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.11.1. By Form
21.11.2. By End User
21.11.3. By Distribution Channel
21.11.4. By Ingredients
21.12. Poland Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.12.1. By Form
21.12.2. By End User
21.12.3. By Distribution Channel
21.12.4. By Ingredients
21.13. Russia Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.13.1. By Form
21.13.2. By End User
21.13.3. By Distribution Channel
21.13.4. By Ingredients
21.14. China Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.14.1. By Form
21.14.2. By End User
21.14.3. By Distribution Channel
21.14.4. By Ingredients
21.15. Japan Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.15.1. By Form
21.15.2. By End User
21.15.3. By Distribution Channel
21.15.4. By Ingredients
21.16. S. Korea Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.16.1. By Form
21.16.2. By End User
21.16.3. By Distribution Channel
21.16.4. By Ingredients
21.17. India Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.17.1. By Form
21.17.2. By End User
21.17.3. By Distribution Channel
21.17.4. By Ingredients
21.18. Oceania (Australia and New Zealand) Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.18.1. By Form
21.18.2. By End User
21.18.3. By Distribution Channel
21.18.4. By Ingredients
21.19. Turkey Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.19.1. By Form
21.19.2. By End User
21.19.3. By Distribution Channel
21.19.4. By Ingredients
21.20. South Africa Weight Loss Dietary Supplement Market Analysis
21.20.1. By Form
21.20.2. By End User
21.20.3. By Distribution Channel
21.20.4. By Ingredients
22. Market Structure Analysis
22.1. Market Analysis by Tier of Companies (Weight Loss Dietary Supplement)
22.2. Market Share Analysis of Top Players
22.3. Market Presence Analysis
23. Competition Analysis
23.1. Competition Dashboard
23.2. Competition Benchmarking
23.3. Competition Deep Dive
23.3.1. Abbott Laboratories
23.3.1.1. Overview
23.3.1.2. Product Portfolio
23.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.1.4. Sales Footprint
23.3.1.5. Strategy Overview
23.3.2. Glanbia Plc
23.3.2.1. Overview
23.3.2.2. Product Portfolio
23.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.2.4. Sales Footprint
23.3.2.5. Strategy Overview
23.3.3. GlaxoSmithKline Plc.
23.3.3.1. Overview
23.3.3.2. Product Portfolio
23.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.3.4. Sales Footprint
23.3.3.5. Strategy Overview
23.3.4. Stefan Company
23.3.4.1. Overview
23.3.4.2. Product Portfolio
23.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.4.4. Sales Footprint
23.3.4.5. Strategy Overview
23.3.5. GNC Holdings Inc
23.3.5.1. Overview
23.3.5.2. Product Portfolio
23.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.5.4. Sales Footprint
23.3.5.5. Strategy Overview
23.3.6. Amway Corporation
23.3.6.1. Overview
23.3.6.2. Product Portfolio
23.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.6.4. Sales Footprint
23.3.6.5. Strategy Overview
23.3.7. Vitaco Health Limited
23.3.7.1. Overview
23.3.7.2. Product Portfolio
23.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.7.4. Sales Footprint
23.3.7.5. Strategy Overview
23.3.8. ABH Pharma Inc.
23.3.8.1. Overview
23.3.8.2. Product Portfolio
23.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.8.4. Sales Footprint
23.3.8.5. Strategy Overview
23.3.9. Herbalife International, Inc
23.3.9.1. Overview
23.3.9.2. Product Portfolio
23.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.9.4. Sales Footprint
23.3.9.5. Strategy Overview
23.3.10. Atlantic Multipower UK Ltd.
23.3.10.1. Overview
23.3.10.2. Product Portfolio
23.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.10.4. Sales Footprint
23.3.10.5. Strategy Overview
23.3.11. Nu Skin Enterprises, Inc.
23.3.11.1. Overview
23.3.11.2. Product Portfolio
23.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.11.4. Sales Footprint
23.3.11.5. Strategy Overview
23.3.12. Shaklee Corporation
23.3.12.1. Overview
23.3.12.2. Product Portfolio
23.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.12.4. Sales Footprint
23.3.12.5. Strategy Overview
23.3.13. Vitacost.com Inc..
23.3.13.1. Overview
23.3.13.2. Product Portfolio
23.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
23.3.13.4. Sales Footprint
23.3.13.5. Strategy Overview
24. Assumptions and Acronyms Used
25. Research Methodology

 

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