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テレフタル酸ジメチル市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Dimethyl Terephthalate Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社はこのほど、世界のテレフタル酸ジメチル(DMT)市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの市場ダイナミクスを詳細に評価し、市... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月13日 US$5,190
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サマリー

Persistence Market Research社はこのほど、世界のテレフタル酸ジメチル(DMT)市場に関する包括的なレポートを発表した。当レポートでは、促進要因、動向、機会、課題などの市場ダイナミクスを詳細に評価し、市場構造に関する洞察を提供しています。この調査レポートは、2024年から2033年までのDMT世界市場の予測成長軌道を概説する独占データと統計を掲載しています。

主な洞察

- テレフタル酸ジメチル(DMT)の市場規模(2024E):8億4,620万米ドル
- 予測市場価値(2033F):1億2,000万米ドル1億2,000万米ドル
- 世界市場成長率 (CAGR 2024 to 2033): 4.0%

テレフタル酸ジメチル(DMT)市場 - レポートスコープ:

テレフタル酸ジメチル(DMT)は、ポリエステル繊維、樹脂、フィルムの生産に使用される重要な中間化学物質である。優れた機械的特性と耐薬品性により、繊維、包装、自動車など様々な産業で応用されている。DMT市場は、ポリエステル製品メーカー、特殊化学品メーカー、中間体メーカーなど、世界中の幅広いエンドユーザーに供給されている。

市場成長の促進要因

世界のジメチルテレフタレート(DMT)市場は、繊維産業や包装産業におけるポリエステル繊維やフィルムの需要拡大など、いくつかの要因によって牽引されている。都市化の進展、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化がポリエステルベースの製品に対する需要を刺激し、市場の成長を後押ししている。DMTはリサイクル可能で環境に優しいポリエステル素材の生産に不可欠な成分であるため、製造プロセスにおける技術的進歩や持続可能性への取り組みが市場拡大をさらに後押ししている。

市場の阻害要因

有望な成長が見込まれるものの、テレフタル酸ジメチル(DMT)市場は、原料価格の変動やポリマー生産を規制する環境規制に関する課題に直面している。原油価格の変動はDMT製造のコスト構造に影響を与え、市場ダイナミクスに影響を及ぼす。さらに、二酸化炭素排出量の削減とプラスチック廃棄物管理に関する厳しい環境規制は、市場プレーヤーに規制上のハードルをもたらし、持続可能な慣行と製品提供の革新が必要となる。

市場機会:

ジメチルテレフタレート(DMT)市場は、バイオベースやリサイクルポリエステルなど、ポリエステル技術の革新によって大きな成長機会がもたらされる。持続可能な素材や循環型経済への取り組みへのシフトは、市場拡大の新たな道を生み出す。さらに、製造効率と製品性能を向上させるための研究開発投資の増加が、市場の進化に寄与している。業界主要企業間の戦略的提携や合併は、市場での存在感を強化し、エンドユーザー業界の新たなトレンドを活用することを目的としている。

本レポートで扱う主な質問

- テレフタル酸ジメチル(DMT)市場の世界的な成長要因は何か?
- 各地域でDMTの需要を促進している産業と用途は何か?
- 技術の進歩はDMT市場の競争環境をどのように変えているのか?
- DMT市場に貢献している主要プレーヤーは誰で、市場の関連性を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
- テレフタル酸ジメチル(DMT)の世界市場における新たなトレンドと将来性は?

競合情報とビジネス戦略:

世界のテレフタル酸ジメチル(DMT)市場の大手企業(A社、B社、C社を含む)は、競争優位性を得るために技術革新、持続可能な実践、戦略的パートナーシップに注力している。これらの企業は研究開発に投資して生産効率を高め、バイオベースの代替品を開発し、多様な顧客の要求に応えるために製品ポートフォリオを拡大している。川下メーカー、繊維企業、規制機関との協力は、市場への浸透を促進し、ダイナミックなDMT業界における持続可能な成長を促進する。

主な企業

- A.B.エンタープライズ
- イーストマン・ケミカル・カンパニー
- ファイバー中間製品
- JSC モギレフヒムボロクノ
- メルクKGaA
- サルナケミカルズPvt.
- SASA
- SKペトロケミカル株式会社
- TCIケミカルズ
- 帝人

テレフタル酸ジメチルの世界市場のセグメンテーション

形態別
- フレーク状DMT
- 液体DMT
- 楕円形DMT

用途別
- ポリエチレンテレフタレート
- ポリブチレンテレフタレート

エンドユーザー産業別
- 食品・飲料
- ヘルスケア
- 家電
- 包装
- その他

地域別
- 北米
- 中南米
- ヨーロッパ
- アジア太平洋
- 中東・アフリカ

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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.製品ライフサイクル分析
3.5.サプライチェーン分析
3.5.1.サプライサイドの参加者とその役割
3.5.1.1.生産者
3.5.1.2.中間レベルの参加者(トレーダー/エージェント/ブローカー)
3.5.1.3.卸売業者および流通業者
3.5.2.サプライチェーンのノードにおける付加価値と創出価値
3.5.3.原材料サプライヤー一覧
3.5.4.既存および潜在的バイヤーのリスト
3.6.投資可能性マトリックス
3.7.バリューチェーン分析
3.7.1.利益率分析
3.7.2.卸売業者と流通業者
3.7.3.小売業者
3.8.PESTLE分析とポーター分析
3.9.規制情勢
3.9.1.主要地域別
3.9.2.主要国別
3.10.地域別親市場展望
3.11.生産と消費の統計
3.12.輸出入統計
4.テレフタル酸ジメチルの世界市場分析2019-2023年および予測、2024-2033年
4.1.過去の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
4.2.現在および将来の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)予測、2024年~2033年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対価格機会分析
5.テレフタル酸ジメチルの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:形態別
5.1.はじめに/主な調査結果
5.2.過去の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析:形態別、2019-2023年
5.3.現在および将来の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析・予測:形態別、2024-2033年
5.3.1.フレーク状DMT
5.3.2.液体DMT
5.3.3.オーバルDMT
5.4.形態別前年比成長動向分析(2019年~2023年
5.5.形態別絶対価格機会分析、2024年~2033年
6.テレフタル酸ジメチルの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:用途別
6.1.はじめに/主な調査結果
6.2.過去の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析:用途別、2019-2023年
6.3.現在および将来の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析および用途別予測、2024-2033年
6.3.1.ポリエチレンテレフタレート
6.3.2.ポリブチレンテレフタレート
6.4.用途別前年比成長動向分析、2019年~2023年
6.5.用途別絶対価格機会分析、2024年~2033年
7.テレフタル酸ジメチルの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:最終用途産業別
7.1.はじめに/主な調査結果
7.2.2019年~2023年の最終用途産業別市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)過去分析
7.3.現在および将来の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析および予測:最終用途産業別、2024-2033年
7.3.1.食品・飲料
7.3.2.ヘルスケア
7.3.3.家電製品
7.3.4.包装
7.3.5.その他
7.4.最終用途産業別前年比成長動向分析(2019年~2023年
7.5.エンドユーザー産業別の絶対価格機会分析、2024年~2033年
8.テレフタル酸ジメチルの世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、地域別
8.1.はじめに
8.2.地域別の過去の市場規模金額(百万米ドル)&数量(トン)分析、2019-2023年
8.3.地域別の現在の市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)分析と予測、2024年~2033年
8.3.1.北米
8.3.2.ラテンアメリカ
8.3.3.ヨーロッパ
8.3.4.アジア太平洋
8.3.5.MEA
8.4.地域別市場魅力度分析
9.北米のテレフタル酸ジメチル市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
9.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)&数量(トン)動向分析、2019-2023年
9.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
9.2.1.国別
9.2.1.1.米国
9.2.1.2.カナダ
9.2.2.形式別
9.2.3.アプリケーション別
9.2.4.最終用途産業別
9.3.市場魅力度分析
9.3.1.国別
9.3.2.形態別
9.3.3.用途別
9.3.4.最終用途産業別
9.4.主要項目
10.ラテンアメリカのテレフタル酸ジメチル市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)&数量(トン)動向分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
10.2.1.国別
10.2.1.1.ブラジル
10.2.1.2.メキシコ
10.2.1.3.その他のラテンアメリカ
10.2.2.形態別
10.2.3.用途別
10.2.4.最終用途産業別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.形態別
10.3.3.用途別
10.3.4.最終用途産業別
10.4.主要項目
11.欧州のテレフタル酸ジメチル市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
11.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
11.2.1.国別
11.2.1.1.ドイツ
11.2.1.2.イギリス
11.2.1.3.フランス
11.2.1.4.スペイン
11.2.1.5.イタリア
11.2.1.6.その他のヨーロッパ
11.2.2.形態別
11.2.3.用途別
11.2.4.最終用途産業別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.形態別
11.3.3.用途別
11.3.4.最終用途産業別
11.4.主要項目
12.アジア太平洋地域のテレフタル酸ジメチル市場分析2019-2023年および予測2024-2033年(国別
12.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
12.2.1.国別
12.2.1.1.中国
12.2.1.2.日本
12.2.1.3.韓国
12.2.1.4.シンガポール
12.2.1.5.タイ
12.2.1.6.インドネシア
12.2.1.7.オーストラリア
12.2.1.8.ニュージーランド
12.2.1.9.その他のアジア太平洋地域
12.2.2.形態別
12.2.3.用途別
12.2.4.最終用途産業別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.形態別
12.3.3.用途別
12.3.4.最終用途産業別
12.4.主要項目
13.MEAテレフタル酸ジメチル市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
13.1.市場分類別過去市場規模金額(百万米ドル)&数量(トン)動向分析、2019-2023年
13.2.市場分類別市場規模金額(百万米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
13.2.1.国別
13.2.1.1.GCC諸国
13.2.1.2.南アフリカ
13.2.1.3.イスラエル
13.2.1.4.その他のMEA
13.2.2.形態別
13.2.3.用途別
13.2.4.最終用途産業別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.形態別
13.3.3.用途別
13.3.4.最終用途産業別
13.4.主要項目
14.主要国のテレフタル酸ジメチル市場分析
14.1.米国
14.1.1.価格分析
14.1.2.市場シェア分析、2024年
14.1.2.1.形態別
14.1.2.2.用途別
14.1.2.3.最終用途産業別
14.2.カナダ
14.2.1.価格分析
14.2.2.市場シェア分析、2024年
14.2.2.1.形態別
14.2.2.2.用途別
14.2.2.3.最終用途産業別
14.3.ブラジル
14.3.1.価格分析
14.3.2.市場シェア分析、2024年
14.3.2.1.形態別
14.3.2.2.用途別
14.3.2.3.最終用途産業別
14.4.メキシコ
14.4.1.価格分析
14.4.2.市場シェア分析、2024年
14.4.2.1.形態別
14.4.2.2.用途別
14.4.2.3.最終用途産業別
14.5.ドイツ
14.5.1.価格分析
14.5.2.市場シェア分析、2024年
14.5.2.1.形態別
14.5.2.2.用途別
14.5.2.3.最終用途産業別
14.6.英国
14.6.1.価格分析
14.6.2.市場シェア分析、2024年
14.6.2.1.形態別
14.6.2.2.用途別
14.6.2.3.最終用途産業別
14.7.フランス
14.7.1.価格分析
14.7.2.市場シェア分析、2024年
14.7.2.1.形態別
14.7.2.2.用途別
14.7.2.3.最終用途産業別
14.8.スペイン
14.8.1.価格分析
14.8.2.市場シェア分析、2024年
14.8.2.1.形態別
14.8.2.2.用途別
14.8.2.3.最終用途産業別
14.9.イタリア
14.9.1.価格分析
14.9.2.市場シェア分析、2024年
14.9.2.1.形態別
14.9.2.2.用途別
14.9.2.3.最終用途産業別
14.10.中国
14.10.1.価格分析
14.10.2.市場シェア分析、2024年
14.10.2.1.形態別
14.10.2.2.用途別
14.10.2.3.最終用途産業別
14.11.日本
14.11.1.価格分析
14.11.2.市場シェア分析、2024年
14.11.2.1.形態別
14.11.2.2.用途別
14.11.2.3.最終用途産業別
14.12.韓国
14.12.1.価格分析
14.12.2.市場シェア分析、2024年
14.12.2.1.形態別
14.12.2.2.用途別
14.12.2.3.最終用途産業別
14.13.シンガポール
14.13.1.価格分析
14.13.2.市場シェア分析、2024年
14.13.2.1.形態別
14.13.2.2.用途別
14.13.2.3.最終用途産業別
14.14.タイ
14.14.1.価格分析
14.14.2.市場シェア分析、2024年
14.14.2.1.形態別
14.14.2.2.用途別
14.14.2.3.最終用途産業別
14.15.インドネシア
14.15.1.価格分析
14.15.2.市場シェア分析、2024年
14.15.2.1.形態別
14.15.2.2.用途別
14.15.2.3.最終用途産業別
14.16.オーストラリア
14.16.1.価格分析
14.16.2.市場シェア分析、2024年
14.16.2.1.形態別
14.16.2.2.用途別
14.16.2.3.最終用途産業別
14.17.ニュージーランド
14.17.1.価格分析
14.17.2.市場シェア分析、2024年
14.17.2.1.形態別
14.17.2.2.用途別
14.17.2.3.最終用途産業別
14.18.GCC諸国
14.18.1.価格分析
14.18.2.市場シェア分析、2024年
14.18.2.1.形態別
14.18.2.2.用途別
14.18.2.3.最終用途産業別
14.19.南アフリカ
14.19.1.価格分析
14.19.2.市場シェア分析、2024年
14.19.2.1.形態別
14.19.2.2.用途別
14.19.2.3.最終用途産業別
14.20.イスラエル
14.20.1.価格分析
14.20.2.市場シェア分析、2024年
14.20.2.1.形態別
14.20.2.2.用途別
14.20.2.3.最終用途産業別
15.市場構造分析
15.1.競争ダッシュボード
15.2.競合ベンチマーキング
15.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
15.3.1.地域別
15.3.2.形態別
15.3.3.用途別
15.3.4.最終用途産業別
16.競争分析
16.1.競争の深層
16.1.1.A.B.企業
16.1.1.1.概要
16.1.1.2.製品ポートフォリオ
16.1.1.3.市場セグメント別収益性
16.1.1.4.販売拠点
16.1.1.5.戦略の概要
16.1.1.5.1.マーケティング戦略
16.1.1.5.2.製品戦略
16.1.1.5.3.チャネル戦略
16.1.2.イーストマンケミカル
16.1.2.1.概要
16.1.2.2.製品ポートフォリオ
16.1.2.3.市場セグメント別収益性
16.1.2.4.販売拠点
16.1.2.5.戦略の概要
16.1.2.5.1.マーケティング戦略
16.1.2.5.2.製品戦略
16.1.2.5.3.チャネル戦略
16.1.3.ファイバー中間製品
16.1.3.1.概要
16.1.3.2.製品ポートフォリオ
16.1.3.3.市場セグメント別収益性
16.1.3.4.販売拠点
16.1.3.5.戦略の概要
16.1.3.5.1.マーケティング戦略
16.1.3.5.2.製品戦略
16.1.3.5.3.チャネル戦略
16.1.4.モギレフキンボロクノ社
16.1.4.1.概要
16.1.4.2.製品ポートフォリオ
16.1.4.3.市場セグメント別収益性
16.1.4.4.販売拠点
16.1.4.5.戦略の概要
16.1.4.5.1.マーケティング戦略
16.1.4.5.2.製品戦略
16.1.4.5.3.チャネル戦略
16.1.5.メルクKGaA
16.1.5.1.概要
16.1.5.2.製品ポートフォリオ
16.1.5.3.市場セグメント別収益性
16.1.5.4.販売拠点
16.1.5.5.戦略の概要
16.1.5.5.1.マーケティング戦略
16.1.5.5.2.製品戦略
16.1.5.5.3.チャネル戦略
16.1.6.サルナ・ケミカルズ社
16.1.6.1.概要
16.1.6.2.製品ポートフォリオ
16.1.6.3.市場セグメント別収益性
16.1.6.4.販売拠点
16.1.6.5.戦略の概要
16.1.6.5.1.マーケティング戦略
16.1.6.5.2.製品戦略
16.1.6.5.3.チャネル戦略
16.1.7.SASA
16.1.7.1.概要
16.1.7.2.製品ポートフォリオ
16.1.7.3.市場セグメント別収益性
16.1.7.4.販売拠点
16.1.7.5.戦略の概要
16.1.7.5.1.マーケティング戦略
16.1.7.5.2.製品戦略
16.1.7.5.3.チャネル戦略
16.1.8.SKペトロケミカル
16.1.8.1.概要
16.1.8.2.製品ポートフォリオ
16.1.8.3.市場セグメント別収益性
16.1.8.4.販売拠点
16.1.8.5.戦略の概要
16.1.8.5.1.マーケティング戦略
16.1.8.5.2.製品戦略
16.1.8.5.3.チャネル戦略
16.1.9.TCIケミカルズ
16.1.9.1.概要
16.1.9.2.製品ポートフォリオ
16.1.9.3.市場セグメント別収益性
16.1.9.4.販売拠点
16.1.9.5.戦略の概要
16.1.9.5.1.マーケティング戦略
16.1.9.5.2.製品戦略
16.1.9.5.3.チャネル戦略
16.1.10.帝人
16.1.10.1.概要
16.1.10.2.製品ポートフォリオ
16.1.10.3.市場セグメント別収益性
16.1.10.4.販売拠点
16.1.10.5.戦略の概要
16.1.10.5.1.マーケティング戦略
16.1.10.5.2.製品戦略
16.1.10.5.3.チャネル戦略
17.前提条件と略語
18.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has recently released a comprehensive report on the global Dimethyl Terephthalate (DMT) market. The report provides a detailed assessment of the market dynamics, including drivers, trends, opportunities, and challenges, offering insights into the market structure. This research publication presents exclusive data and statistics outlining the anticipated growth trajectory of the global DMT market from 2024 to 2033.

Key Insights:

• Dimethyl Terephthalate (DMT) Market Size (2024E): USD 846.2 Million
• Projected Market Value (2033F): USD 1200 Million
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 4.0%

Dimethyl Terephthalate (DMT) Market - Report Scope:

Dimethyl Terephthalate (DMT) is a key intermediate chemical used in the production of polyester fibers, resins, and films. It finds application in various industries including textiles, packaging, and automotive due to its excellent mechanical properties and chemical resistance. The DMT market caters to a wide range of end-users globally, encompassing manufacturers of polyester products, specialty chemicals, and intermediates.

Market Growth Drivers:

The global Dimethyl Terephthalate (DMT) market is driven by several factors, including the growing demand for polyester fibers and films in the textile and packaging industries. Increasing urbanization, disposable incomes, and changing lifestyles are fueling the demand for polyester-based products, thereby boosting market growth. Technological advancements in manufacturing processes and sustainability initiatives further enhance the market expansion, as DMT is a vital component in the production of recyclable and eco-friendly polyester materials.

Market Restraints:

Despite promising growth prospects, the Dimethyl Terephthalate (DMT) market faces challenges related to raw material price volatility and environmental regulations governing polymer production. Fluctuations in crude oil prices impact the cost structure of DMT production, influencing market dynamics. Additionally, stringent environmental norms concerning carbon footprint reduction and plastic waste management pose regulatory hurdles for market players, necessitating sustainable practices and innovation in product offerings.

Market Opportunities:

The Dimethyl Terephthalate (DMT) market presents significant growth opportunities driven by innovations in polyester technology, such as bio-based and recycled polyester. The shift towards sustainable materials and circular economy initiatives creates new avenues for market expansion. Moreover, increasing investments in research and development to improve manufacturing efficiency and product performance contribute to the market's evolution. Strategic collaborations and mergers among key industry players aim to strengthen market presence and capitalize on emerging trends in end-user industries.

Key Questions Answered in the Report:

• What factors are driving the growth of the Dimethyl Terephthalate (DMT) market globally?
• Which industries and applications are propelling the demand for DMT across different regions?
• How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the DMT market?
• Who are the key players contributing to the DMT market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
• What are the emerging trends and future prospects in the global Dimethyl Terephthalate (DMT) market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global Dimethyl Terephthalate (DMT) market, including Company A, Company B, and Company C, focus on innovation, sustainable practices, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in R&D to enhance production efficiency, develop bio-based alternatives, and expand their product portfolios to meet diverse customer requirements. Collaboration with downstream manufacturers, textile firms, and regulatory bodies facilitates market penetration and fosters sustainable growth in the dynamic DMT landscape.

Key Companies Profiled:

• A.B. Enterprises
• Eastman Chemical Company
• Fiber Intermediate Products Co.
• JSC Mogilevkhimvolokno
• Merck KGaA
• Sarna Chemicals Pvt. Ltd.
• SASA
• SK Petrochemical Co., Ltd
• TCI Chemicals
• Teijin Ltd

Segmentation of the Global Dimethyl Terephthalate Market:

By Form
• Flake DMT
• Liquid DMT
• Oval DMT

By Application
• Polyethylene Terephthalate
• Polybutylene Terephthalate

By End User Industry
• Food & beverages
• Healthcare
• Consumer Electronics
• Packaging
• Others

By Region
• North America
• Latin America
• Europe
• Asia Pacific
• Middle East and Africa



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Product Life Cycle Analysis
3.5. Supply Chain Analysis
3.5.1. Supply Side Participants and their Roles
3.5.1.1. Producers
3.5.1.2. Mid-Level Participants (Traders/ Agents/ Brokers)
3.5.1.3. Wholesalers and Distributors
3.5.2. Value Added and Value Created at Node in the Supply Chain
3.5.3. List of Raw Material Suppliers
3.5.4. List of Existing and Potential Buyer’s
3.6. Investment Feasibility Matrix
3.7. Value Chain Analysis
3.7.1. Profit Margin Analysis
3.7.2. Wholesalers and Distributors
3.7.3. Retailers
3.8. PESTLE and Porter’s Analysis
3.9. Regulatory Landscape
3.9.1. By Key Regions
3.9.2. By Key Countries
3.10. Regional Parent Market Outlook
3.11. Production and Consumption Statistics
3.12. Import and Export Statistics
4. Global Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Projections, 2024-2033
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Form
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis By Form, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Form, 2024-2033
5.3.1. Flake DMT
5.3.2. Liquid DMT
5.3.3. Oval DMT
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Form, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Form, 2024-2033
6. Global Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Application
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis By Application, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Application, 2024-2033
6.3.1. Polyethylene Terephthalate
6.3.2. Polybutylene Terephthalate
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Application, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Application, 2024-2033
7. Global Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By End-Use Industry
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis By End-Use Industry, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By End-Use Industry, 2024-2033
7.3.1. Food & Beverages
7.3.2. Healthcare
7.3.3. Consumer Electronics
7.3.4. Packaging
7.3.5. Others
7.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By End-Use Industry, 2019-2023
7.5. Absolute $ Opportunity Analysis By End-Use Industry, 2024-2033
8. Global Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Region
8.1. Introduction
8.2. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis By Region, 2019-2023
8.3. Current Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
8.3.1. North America
8.3.2. Latin America
8.3.3. Europe
8.3.4. Asia Pacific
8.3.5. MEA
8.4. Market Attractiveness Analysis By Region
9. North America Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
9.1. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
9.2. Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
9.2.1. By Country
9.2.1.1. U.S.
9.2.1.2. Canada
9.2.2. By Form
9.2.3. By Application
9.2.4. By End-Use Industry
9.3. Market Attractiveness Analysis
9.3.1. By Country
9.3.2. By Form
9.3.3. By Application
9.3.4. By End-Use Industry
9.4. Key Takeaways
10. Latin America Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
10.2.1. By Country
10.2.1.1. Brazil
10.2.1.2. Mexico
10.2.1.3. Rest of Latin America
10.2.2. By Form
10.2.3. By Application
10.2.4. By End-Use Industry
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Form
10.3.3. By Application
10.3.4. By End-Use Industry
10.4. Key Takeaways
11. Europe Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.2.1. By Country
11.2.1.1. Germany
11.2.1.2. U.K.
11.2.1.3. France
11.2.1.4. Spain
11.2.1.5. Italy
11.2.1.6. Rest of Europe
11.2.2. By Form
11.2.3. By Application
11.2.4. By End-Use Industry
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Form
11.3.3. By Application
11.3.4. By End-Use Industry
11.4. Key Takeaways
12. Asia Pacific Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.2.1. By Country
12.2.1.1. China
12.2.1.2. Japan
12.2.1.3. South Korea
12.2.1.4. Singapore
12.2.1.5. Thailand
12.2.1.6. Indonesia
12.2.1.7. Australia
12.2.1.8. New Zealand
12.2.1.9. Rest of Asia Pacific
12.2.2. By Form
12.2.3. By Application
12.2.4. By End-Use Industry
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Form
12.3.3. By Application
12.3.4. By End-Use Industry
12.4. Key Takeaways
13. MEA Dimethyl Terephthalate Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
13.1. Historical Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.2. Market Size Value (US$ Million) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.2.1. By Country
13.2.1.1. GCC Countries
13.2.1.2. South Africa
13.2.1.3. Israel
13.2.1.4. Rest of MEA
13.2.2. By Form
13.2.3. By Application
13.2.4. By End-Use Industry
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Form
13.3.3. By Application
13.3.4. By End-Use Industry
13.4. Key Takeaways
14. Key Countries Dimethyl Terephthalate Market Analysis
14.1. U.S.
14.1.1. Pricing Analysis
14.1.2. Market Share Analysis, 2024
14.1.2.1. By Form
14.1.2.2. By Application
14.1.2.3. By End-Use Industry
14.2. Canada
14.2.1. Pricing Analysis
14.2.2. Market Share Analysis, 2024
14.2.2.1. By Form
14.2.2.2. By Application
14.2.2.3. By End-Use Industry
14.3. Brazil
14.3.1. Pricing Analysis
14.3.2. Market Share Analysis, 2024
14.3.2.1. By Form
14.3.2.2. By Application
14.3.2.3. By End-Use Industry
14.4. Mexico
14.4.1. Pricing Analysis
14.4.2. Market Share Analysis, 2024
14.4.2.1. By Form
14.4.2.2. By Application
14.4.2.3. By End-Use Industry
14.5. Germany
14.5.1. Pricing Analysis
14.5.2. Market Share Analysis, 2024
14.5.2.1. By Form
14.5.2.2. By Application
14.5.2.3. By End-Use Industry
14.6. U.K.
14.6.1. Pricing Analysis
14.6.2. Market Share Analysis, 2024
14.6.2.1. By Form
14.6.2.2. By Application
14.6.2.3. By End-Use Industry
14.7. France
14.7.1. Pricing Analysis
14.7.2. Market Share Analysis, 2024
14.7.2.1. By Form
14.7.2.2. By Application
14.7.2.3. By End-Use Industry
14.8. Spain
14.8.1. Pricing Analysis
14.8.2. Market Share Analysis, 2024
14.8.2.1. By Form
14.8.2.2. By Application
14.8.2.3. By End-Use Industry
14.9. Italy
14.9.1. Pricing Analysis
14.9.2. Market Share Analysis, 2024
14.9.2.1. By Form
14.9.2.2. By Application
14.9.2.3. By End-Use Industry
14.10. China
14.10.1. Pricing Analysis
14.10.2. Market Share Analysis, 2024
14.10.2.1. By Form
14.10.2.2. By Application
14.10.2.3. By End-Use Industry
14.11. Japan
14.11.1. Pricing Analysis
14.11.2. Market Share Analysis, 2024
14.11.2.1. By Form
14.11.2.2. By Application
14.11.2.3. By End-Use Industry
14.12. South Korea
14.12.1. Pricing Analysis
14.12.2. Market Share Analysis, 2024
14.12.2.1. By Form
14.12.2.2. By Application
14.12.2.3. By End-Use Industry
14.13. Singapore
14.13.1. Pricing Analysis
14.13.2. Market Share Analysis, 2024
14.13.2.1. By Form
14.13.2.2. By Application
14.13.2.3. By End-Use Industry
14.14. Thailand
14.14.1. Pricing Analysis
14.14.2. Market Share Analysis, 2024
14.14.2.1. By Form
14.14.2.2. By Application
14.14.2.3. By End-Use Industry
14.15. Indonesia
14.15.1. Pricing Analysis
14.15.2. Market Share Analysis, 2024
14.15.2.1. By Form
14.15.2.2. By Application
14.15.2.3. By End-Use Industry
14.16. Australia
14.16.1. Pricing Analysis
14.16.2. Market Share Analysis, 2024
14.16.2.1. By Form
14.16.2.2. By Application
14.16.2.3. By End-Use Industry
14.17. New Zealand
14.17.1. Pricing Analysis
14.17.2. Market Share Analysis, 2024
14.17.2.1. By Form
14.17.2.2. By Application
14.17.2.3. By End-Use Industry
14.18. GCC Countries
14.18.1. Pricing Analysis
14.18.2. Market Share Analysis, 2024
14.18.2.1. By Form
14.18.2.2. By Application
14.18.2.3. By End-Use Industry
14.19. South Africa
14.19.1. Pricing Analysis
14.19.2. Market Share Analysis, 2024
14.19.2.1. By Form
14.19.2.2. By Application
14.19.2.3. By End-Use Industry
14.20. Israel
14.20.1. Pricing Analysis
14.20.2. Market Share Analysis, 2024
14.20.2.1. By Form
14.20.2.2. By Application
14.20.2.3. By End-Use Industry
15. Market Structure Analysis
15.1. Competition Dashboard
15.2. Competition Benchmarking
15.3. Market Share Analysis of Top Players
15.3.1. By Regional
15.3.2. By Form
15.3.3. By Application
15.3.4. By End-Use Industry
16. Competition Analysis
16.1. Competition Deep Dive
16.1.1. A.B. Enterprises
16.1.1.1. Overview
16.1.1.2. Product Portfolio
16.1.1.3. Profitability by Market Segments
16.1.1.4. Sales Footprint
16.1.1.5. Strategy Overview
16.1.1.5.1. Marketing Strategy
16.1.1.5.2. Product Strategy
16.1.1.5.3. Channel Strategy
16.1.2. Eastman Chemical Company
16.1.2.1. Overview
16.1.2.2. Product Portfolio
16.1.2.3. Profitability by Market Segments
16.1.2.4. Sales Footprint
16.1.2.5. Strategy Overview
16.1.2.5.1. Marketing Strategy
16.1.2.5.2. Product Strategy
16.1.2.5.3. Channel Strategy
16.1.3. Fiber Intermediate Products Co.
16.1.3.1. Overview
16.1.3.2. Product Portfolio
16.1.3.3. Profitability by Market Segments
16.1.3.4. Sales Footprint
16.1.3.5. Strategy Overview
16.1.3.5.1. Marketing Strategy
16.1.3.5.2. Product Strategy
16.1.3.5.3. Channel Strategy
16.1.4. JSC Mogilevkhimvolokno
16.1.4.1. Overview
16.1.4.2. Product Portfolio
16.1.4.3. Profitability by Market Segments
16.1.4.4. Sales Footprint
16.1.4.5. Strategy Overview
16.1.4.5.1. Marketing Strategy
16.1.4.5.2. Product Strategy
16.1.4.5.3. Channel Strategy
16.1.5. Merck KGaA
16.1.5.1. Overview
16.1.5.2. Product Portfolio
16.1.5.3. Profitability by Market Segments
16.1.5.4. Sales Footprint
16.1.5.5. Strategy Overview
16.1.5.5.1. Marketing Strategy
16.1.5.5.2. Product Strategy
16.1.5.5.3. Channel Strategy
16.1.6. Sarna Chemicals Pvt. Ltd.
16.1.6.1. Overview
16.1.6.2. Product Portfolio
16.1.6.3. Profitability by Market Segments
16.1.6.4. Sales Footprint
16.1.6.5. Strategy Overview
16.1.6.5.1. Marketing Strategy
16.1.6.5.2. Product Strategy
16.1.6.5.3. Channel Strategy
16.1.7. SASA
16.1.7.1. Overview
16.1.7.2. Product Portfolio
16.1.7.3. Profitability by Market Segments
16.1.7.4. Sales Footprint
16.1.7.5. Strategy Overview
16.1.7.5.1. Marketing Strategy
16.1.7.5.2. Product Strategy
16.1.7.5.3. Channel Strategy
16.1.8. SK Petrochemical Co., Ltd
16.1.8.1. Overview
16.1.8.2. Product Portfolio
16.1.8.3. Profitability by Market Segments
16.1.8.4. Sales Footprint
16.1.8.5. Strategy Overview
16.1.8.5.1. Marketing Strategy
16.1.8.5.2. Product Strategy
16.1.8.5.3. Channel Strategy
16.1.9. TCI Chemicals
16.1.9.1. Overview
16.1.9.2. Product Portfolio
16.1.9.3. Profitability by Market Segments
16.1.9.4. Sales Footprint
16.1.9.5. Strategy Overview
16.1.9.5.1. Marketing Strategy
16.1.9.5.2. Product Strategy
16.1.9.5.3. Channel Strategy
16.1.10. Teijin Ltd
16.1.10.1. Overview
16.1.10.2. Product Portfolio
16.1.10.3. Profitability by Market Segments
16.1.10.4. Sales Footprint
16.1.10.5. Strategy Overview
16.1.10.5.1. Marketing Strategy
16.1.10.5.2. Product Strategy
16.1.10.5.3. Channel Strategy
17. Assumptions & Acronyms Used
18. Research Methodology

 

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2024/11/22 10:26

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