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経腸栄養製剤市場:製品タイプ、エンドユーザー、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測、2024-2033年


Enteral Feeding Formula Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2033

Persistence Market Research社は、世界の経腸栄養フォーミュラ市場の複雑性を調査した広範な分析を発表しました。極めて重要な市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向の綿密な調査により、本レポートは... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Persistence Market Research
パーシスタンスマーケットリサーチ
2024年6月5日 US$4,900
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サマリー

Persistence Market Research社は、世界の経腸栄養フォーミュラ市場の複雑性を調査した広範な分析を発表しました。極めて重要な市場ダイナミクス、成長促進要因、課題、新興動向の綿密な調査により、本レポートは貴重な洞察を提供します。2024年から2033年までの経腸栄養フォーミュラ市場の軌跡を体系的にたどりながら、豊富なデータと統計を提示し、関係者に戦略的意思決定と効果的な市場ナビゲーションのための強固な基盤を提供します。

主な洞察

- 経腸栄養製剤の市場規模(2024年予測):72億8000万米ドル
- 市場予測値(2033年予測):7,280億米ドル135億米ドル
- 世界市場成長率(CAGR 2024年から2033年まで):1%: 7.1%

経腸栄養フォーミュラ市場 - レポートスコープ

経腸栄養剤市場は、人口の高齢化、慢性疾患の有病率の上昇、医療栄養の進歩によって大きな成長を遂げています。経腸栄養剤は、経口摂取が困難な患者に必要な栄養素を供給する上で重要な役割を果たしている。同市場は、患者ケアにおける経腸栄養剤の利点について医療専門家の間で認識が高まっていることから利益を得ている。配合成分や投与方法における技術の進歩は、患者の転帰を改善し、合併症を減少させる。この市場の特徴は、標準処方、疾患特異的処方、特殊処方など、さまざまな患者のニーズに対応する幅広い製品群である。メーカー各社は、進化する患者の要求や嗜好に応えるため、栄養プロファイルの改善、嗜好性の向上、投与の簡便性を備えた処方の開発に注力している。経腸栄養の使用を促進する規制上の取り組みは、経腸栄養製剤を医療栄養療法の重要な構成要素として位置づけ、市場の成長をさらに後押ししている。

市場成長の促進要因:


経腸栄養剤市場は、長期的な栄養補給を必要とするがん、糖尿病、胃腸障害などの慢性疾患の有病率の増加によって牽引されている。人口の高齢化と栄養不良や嚥下障害の発生率の増加が、経腸栄養剤の需要を促進している。経管栄養デバイスや経腸ポンプなどの医療技術の進歩は、経腸栄養の送達を強化し、患者のコンプライアンスと転帰を改善する。発展途上地域における医療費の増加と医療インフラの拡大が市場の成長に寄与している。在宅経腸栄養へのシフトと経腸栄養製品に対する償還の利用可能性は、市場の拡大をさらに促進する。さらに、医療提供者とメーカー間の協力関係が製品の開発と流通を促進し、市場の成長を促進している。医療従事者や患者の間で経腸栄養の利点に対する認識が高まっていることが採用を後押しし、市場の拡大を支えている。

市場の阻害要因:

経腸栄養剤市場には多くの利点があるにもかかわらず、その成長を妨げるいくつかの課題に直面している。特に医療予算が限られている発展途上国では、経腸栄養製品や機器に関連する高コストが大きな障壁となっている。償還の制限や複雑な保険手続きが患者や医療施設に経済的負担をもたらし、市場浸透に影響を与えている。誤嚥、チューブ閉塞、微生物汚染のリスクなど、経腸栄養製剤の安全性と有効性に関する懸念が、患者の受け入れとコンプライアンスを阻害している。粉ミルクの組成や表示が標準化されていないため、製品の選択や処方が複雑になり、患者の転帰にばらつきが生じる。さらに、規制上のハードルやコンプライアンス要件は、新しい経腸栄養製剤を市場に投入する際の時間とコストを増大させ、技術革新と市場拡大を制約する。このような課題に対処するには、安全で効果的かつ手頃な経腸栄養ソリューションへのアクセスを促進するために、医療全般にわたる関係者の協力的な取り組みが必要である。

市場機会:

課題はあるものの、経腸栄養剤市場には成長とイノベーションの機会がいくつかある。加水分解タンパク質、プレバイオティクス、プロバイオティクスの使用など、フォーミュラ開発における技術的進歩は、経腸栄養フォーミュラの栄養価や治療効果を高める機会を提供する。個別化栄養と精密医療に向けた傾向の高まりは、特定の患者集団と臨床状態をターゲットにしたオーダーメイドの経腸栄養ソリューションに対する需要を生み出している。患者中心のケアと共同意思決定への注目の高まりは、患者が治療の意思決定に参加する権限を与え、患者の嗜好と栄養目標に沿った経腸栄養製剤の需要を促進する。さらに、スポーツ栄養や健康的な加齢など、従来の医療環境以外にも経腸栄養の応用が拡大することで、市場拡大の新たな道が開かれる。学術界、産業界、医療提供者のコラボレーションは研究とイノベーションを促進し、個々の患者のニーズに合わせた次世代経腸栄養剤の開発を促進する。

本レポートで扱う主な質問

- 経腸栄養製剤市場の予想年間平均成長率(CAGR)は?
- 2024年末現在の経腸栄養製剤世界市場の売上規模は?
- 2024年に最大の市場シェアを占めた国は?
- 経腸栄養製剤の世界市場における主要プレイヤーは?
- 市場の用途別急成長セグメントは?

競争環境と事業戦略:

Nestlé Health Science社、Abbott Laboratories社、Danone Nutricia社などの経腸栄養剤市場の大手企業は、競争力を維持するために技術革新、製品の差別化、戦略的パートナーシップに注力している。ネスレ・ヘルスサイエンスは、特定の患者のニーズに合わせた革新的な経腸栄養製品を導入するための研究開発を重視している。医療機関や研究機関との提携により、ネスレは科学的専門知識や臨床的見識を活用し、エビデンスに基づく栄養ソリューションを開発しています。同様に、アボット・ラボラトリーズは、経腸栄養製剤の栄養プロファイル、嗜好性、投与しやすさを向上させるため、製品の革新と技術に投資しています。戦略的買収や医療提供者や流通チャネルとの提携は、アボット社の市場リーチを拡大し、主要地域での地位を強化している。ダノン・ニュートリシアは、研究主導型のイノベーションと持続可能な実践を優先し、進化する患者のニーズと規制要件を満たす高品質の経腸栄養製剤を開発しています。

主な企業

- ネスレ・ヘルスサイエンス
- アボット・ラボラトリーズ
- ダノン・ニュートリシア
- フレゼニウス・カビ
- B.ブラウン・メルサンゲンAG
- ミード・ジョンソン・ニュートリション・カンパニー
- ホーメル・フーズ・コーポレーション
- グローバル・ヘルス・プロダクツ社
- ビクタス社
- 株式会社明治ホールディングス
- その他

経腸栄養フォーミュラ市場のセグメンテーション:

製品タイプ別
- スタンダードフォーミュラ
- 疾患特異的フォーミュラ

フロータイプ別
- 間欠給餌フロー
- 連続給餌フロー

ステージ別
- 成人
- 小児

適応症別
- アルツハイマー
- 栄養不良
- がん治療
- 糖尿病
- 慢性腎臓病
- 希少疾患
- 嚥下障害
- 疼痛管理
- 吸収不良/胃腸障害/下痢
- その他の適応症

地域別
- 北米
- 中南米
- 欧州
- APAC
- MEA


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目次

1.要旨
1.1.世界市場の展望
1.2.需要サイドの動向
1.3.供給サイドの動向
1.4.技術ロードマップ分析
1.5.分析と提言
2.市場概要
2.1.市場カバレッジ/分類
2.2.市場の定義/範囲/限界
3.市場の背景
3.1.市場ダイナミクス
3.1.1.促進要因
3.1.2.阻害要因
3.1.3.機会
3.1.4.トレンド
3.2.シナリオ予測
3.2.1.楽観シナリオにおける需要
3.2.2.可能性の高いシナリオにおける需要
3.2.3.保守的シナリオにおける需要
3.3.機会マップ分析
3.4.製品ライフサイクル分析
3.5.サプライチェーン分析
3.5.1.サプライサイドの参加者とその役割
3.5.1.1.生産者
3.5.1.2.中間レベルの参加者(トレーダー/エージェント/ブローカー)
3.5.1.3.卸売業者および流通業者
3.5.2.サプライチェーンのノードにおける付加価値と創出価値
3.5.3.原材料サプライヤー一覧
3.5.4.既存および潜在的バイヤーのリスト
3.6.投資可能性マトリックス
3.7.バリューチェーン分析
3.7.1.利益率分析
3.7.2.卸売業者と流通業者
3.7.3.小売業者
3.8.PESTLE分析とポーター分析
3.9.規制情勢
3.9.1.主要地域別
3.9.2.主要国別
3.10.地域別親市場展望
3.11.生産と消費の統計
3.12.輸出入統計
4.経腸栄養製剤の世界市場分析2019-2023年および予測、2024-2033年
4.1.過去の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
4.2.現在および将来の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)予測、2024年~2033年
4.2.1.前年比成長トレンド分析
4.2.2.絶対価格機会分析
5.経腸栄養製剤の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:製品タイプ別
5.1.序論/主要調査結果
5.2.製品タイプ別市場規模推移(億米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
5.3.製品タイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析と予測、2024年~2033年
5.3.1.スタンダードフォーミュラ
5.3.2.疾患特異的フォーミュラ
5.4.製品タイプ別前年比成長動向分析、2019年~2023年
5.5.製品タイプ別絶対価格機会分析、2024-2033年
6.経腸栄養製剤の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:フロータイプ別
6.1.序論/主要調査結果
6.2.フロータイプ別の過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
6.3.フロータイプ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析と予測、2024年~2033年
6.3.1.間欠供給フロー
6.3.2.連続供給フロー
6.4.フロータイプ別前年比成長トレンド分析、2019年~2023年
6.5.フロータイプ別絶対価格機会分析、2024年~2033年
7.経腸栄養製剤の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、ステージ別
7.1.序論/主要調査結果
7.2.ステージ別の過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
7.3.ステージ別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)&数量(トン)分析と予測、2024-2033年
7.3.1.成人
7.3.2.小児
7.4.ステージ別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
7.5.ステージ別絶対額機会分析、2024年~2033年
8.経腸栄養製剤の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、適応症別
8.1.序論/主要調査結果
8.2.効能別市場規模推移(億米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
8.3.適応症別の現在および将来の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析と予測、2024-2033年
8.3.1.アルツハイマー
8.3.2.栄養不足
8.3.3.がんケア
8.3.4.糖尿病
8.3.5.慢性腎臓病
8.3.6.希少疾患
8.3.7.嚥下障害
8.3.8.疼痛管理
8.3.9.吸収不良/胃腸障害/下痢
8.3.10.その他の適応症
8.4.適応症別前年比成長トレンド分析(2019年~2023年
8.5.適応症別絶対機会分析、2024-2033年
9.経腸栄養製剤の世界市場分析2019-2023年および予測2024-2033年、地域別
9.1.はじめに
9.2.地域別の過去の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析、2019-2023年
9.3.地域別の現在の市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)分析と予測、2024年~2033年
9.3.1.北米
9.3.2.ラテンアメリカ
9.3.3.ヨーロッパ
9.3.4.アジア太平洋
9.3.5.中東・アフリカ
9.4.地域別市場魅力度分析
10.北米経腸栄養製剤市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
10.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
10.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
10.2.1.国別
10.2.1.1.米国
10.2.1.2.カナダ
10.2.2.製品タイプ別
10.2.3.フロータイプ別
10.2.4.ステージ別
10.2.5.表示別
10.3.市場魅力度分析
10.3.1.国別
10.3.2.製品タイプ別
10.3.3.フロータイプ別
10.3.4.ステージ別
10.3.5.表示別
10.4.主要項目
11.ラテンアメリカの経腸栄養製剤市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
11.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
11.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
11.2.1.国別
11.2.1.1.ブラジル
11.2.1.2.メキシコ
11.2.1.3.その他のラテンアメリカ
11.2.2.製品タイプ別
11.2.3.フロータイプ別
11.2.4.ステージ別
11.2.5.表示別
11.3.市場魅力度分析
11.3.1.国別
11.3.2.製品タイプ別
11.3.3.フロータイプ別
11.3.4.ステージ別
11.3.5.表示別
11.4.主要項目
12.欧州経腸栄養製剤市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
12.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
12.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
12.2.1.国別
12.2.1.1.ドイツ
12.2.1.2.イギリス
12.2.1.3.フランス
12.2.1.4.スペイン
12.2.1.5.イタリア
12.2.1.6.ロシア
12.2.1.7.その他のヨーロッパ
12.2.2.製品タイプ別
12.2.3.フロータイプ別
12.2.4.ステージ別
12.2.5.表示別
12.3.市場魅力度分析
12.3.1.国別
12.3.2.製品タイプ別
12.3.3.フロータイプ別
12.3.4.ステージ別
12.3.5.表示別
12.4.主要項目
13.アジア太平洋地域の経腸栄養製剤市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
13.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
13.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
13.2.1.国別
13.2.1.1.中国
13.2.1.2.日本
13.2.1.3.インド
13.2.1.4.韓国
13.2.1.5.オーストラリア
13.2.1.6.その他のAPAC地域
13.2.2.製品タイプ別
13.2.3.フロータイプ別
13.2.4.ステージ別
13.2.5.表示別
13.3.市場魅力度分析
13.3.1.国別
13.3.2.製品タイプ別
13.3.3.フロータイプ別
13.3.4.ステージ別
13.3.5.表示別
13.4.主要項目
14.中東・アフリカ経腸栄養製剤市場分析2019-2023年および予測2024-2033年:国別
14.1.市場分類別過去市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)動向分析、2019-2023年
14.2.市場分類別市場規模金額(億米ドル)・数量(トン)予測、2024-2033年
14.2.1.国別
14.2.1.1.南アフリカ
14.2.1.2.サウジアラビア
14.2.1.3.アラブ首長国連邦
14.2.1.4.イスラエル
14.2.1.5.その他のMEA
14.2.2.製品タイプ別
14.2.3.フロータイプ別
14.2.4.ステージ別
14.2.5.表示別
14.3.市場魅力度分析
14.3.1.国別
14.3.2.製品タイプ別
14.3.3.フロータイプ別
14.3.4.ステージ別
14.3.5.表示別
14.4.主要項目
15.主要国の経腸栄養製剤市場分析
15.1.米国
15.1.1.価格分析
15.1.2.市場シェア分析、2024年
15.1.2.1.製品タイプ別
15.1.2.2.フロータイプ別
15.1.2.3.ステージ別
15.1.2.4.表示別
15.2.カナダ
15.2.1.価格分析
15.2.2.市場シェア分析、2024年
15.2.2.1.製品タイプ別
15.2.2.2.フロータイプ別
15.2.2.3.ステージ別
15.2.2.4.表示別
15.3.ブラジル
15.3.1.価格分析
15.3.2.市場シェア分析、2024年
15.3.2.1.製品タイプ別
15.3.2.2.フロータイプ別
15.3.2.3.ステージ別
15.3.2.4.表示別
15.4.メキシコ
15.4.1.価格分析
15.4.2.市場シェア分析、2024年
15.4.2.1.製品タイプ別
15.4.2.2.フロータイプ別
15.4.2.3.ステージ別
15.4.2.4.表示別
15.5.ドイツ
15.5.1.価格分析
15.5.2.市場シェア分析、2024年
15.5.2.1.製品タイプ別
15.5.2.2.フロータイプ別
15.5.2.3.ステージ別
15.5.2.4.表示別
15.6.英国
15.6.1.価格分析
15.6.2.市場シェア分析、2024年
15.6.2.1.製品タイプ別
15.6.2.2.フロータイプ別
15.6.2.3.ステージ別
15.6.2.4.表示別
15.7.フランス
15.7.1.価格分析
15.7.2.市場シェア分析、2024年
15.7.2.1.製品タイプ別
15.7.2.2.フロータイプ別
15.7.2.3.ステージ別
15.7.2.4.表示別
15.8.スペイン
15.8.1.価格分析
15.8.2.市場シェア分析、2024年
15.8.2.1.製品タイプ別
15.8.2.2.フロータイプ別
15.8.2.3.ステージ別
15.8.2.4.表示別
15.9.イタリア
15.9.1.価格分析
15.9.2.市場シェア分析、2024年
15.9.2.1.製品タイプ別
15.9.2.2.フロータイプ別
15.9.2.3.ステージ別
15.9.2.4.表示別
15.10.ロシア
15.10.1.価格分析
15.10.2.市場シェア分析、2024年
15.10.2.1.製品タイプ別
15.10.2.2.フロータイプ別
15.10.2.3.ステージ別
15.10.2.4.表示別
15.11.中国
15.11.1.価格分析
15.11.2.市場シェア分析、2024年
15.11.2.1.製品タイプ別
15.11.2.2.フロータイプ別
15.11.2.3.ステージ別
15.11.2.4.表示別
15.12.日本
15.12.1.価格分析
15.12.2.市場シェア分析、2024年
15.12.2.1.製品タイプ別
15.12.2.2.フロータイプ別
15.12.2.3.ステージ別
15.12.2.4.表示別
15.13.インド
15.13.1.価格分析
15.13.2.市場シェア分析、2024年
15.13.2.1.製品タイプ別
15.13.2.2.フロータイプ別
15.13.2.3.ステージ別
15.13.2.4.表示別
15.14.韓国
15.14.1.価格分析
15.14.2.市場シェア分析、2024年
15.14.2.1.製品タイプ別
15.14.2.2.フロータイプ別
15.14.2.3.ステージ別
15.14.2.4.表示別
15.15.オーストラリア
15.15.1.価格分析
15.15.2.市場シェア分析、2024年
15.15.2.1.製品タイプ別
15.15.2.2.フロータイプ別
15.15.2.3.ステージ別
15.15.2.4.表示別
15.16.南アフリカ
15.16.1.価格分析
15.16.2.市場シェア分析、2024年
15.16.2.1.製品タイプ別
15.16.2.2.フロータイプ別
15.16.2.3.ステージ別
15.16.2.4.表示別
15.17.サウジアラビア
15.17.1.価格分析
15.17.2.市場シェア分析、2024年
15.17.2.1.製品タイプ別
15.17.2.2.フロータイプ別
15.17.2.3.ステージ別
15.17.2.4.表示別
15.18.アラブ首長国連邦
15.18.1.価格分析
15.18.2.市場シェア分析(2024年
15.18.2.1.製品タイプ別
15.18.2.2.フロータイプ別
15.18.2.3.ステージ別
15.18.2.4.表示別
15.19.イスラエル
15.19.1.価格分析
15.19.2.市場シェア分析、2024年
15.19.2.1.製品タイプ別
15.19.2.2.フロータイプ別
15.19.2.3.ステージ別
15.19.2.4.表示別
16.市場構造分析
16.1.競争ダッシュボード
16.2.競合ベンチマーキング
16.3.トッププレーヤーの市場シェア分析
16.3.1.地域別
16.3.2.製品タイプ別
16.3.3.フロータイプ別
16.3.4.ステージ別
16.3.5.表示別
17.競合分析
17.1.競合の深層
17.1.1.ダノン
17.1.1.1.概要
17.1.1.2.製品ポートフォリオ
17.1.1.3.市場セグメント別収益性
17.1.1.4.販売拠点
17.1.1.5.戦略の概要
17.1.1.5.1.マーケティング戦略
17.1.1.5.2.製品戦略
17.1.1.5.3.チャネル戦略
17.1.2.ネスレ・ニュートリション
17.1.2.1.概要
17.1.2.2.製品ポートフォリオ
17.1.2.3.市場セグメント別収益性
17.1.2.4.販売拠点
17.1.2.5.戦略の概要
17.1.2.5.1.マーケティング戦略
17.1.2.5.2.製品戦略
17.1.2.5.3.チャネル戦略
17.1.3.アボットニュートリション
17.1.3.1.概要
17.1.3.2.製品ポートフォリオ
17.1.3.3.市場セグメント別収益性
17.1.3.4.販売拠点
17.1.3.5.戦略の概要
17.1.3.5.1.マーケティング戦略
17.1.3.5.2.製品戦略
17.1.3.5.3.チャネル戦略
17.1.4.ミード・ジョンソン・アンド・カンパニーLLC
17.1.4.1.概要
17.1.4.2.製品ポートフォリオ
17.1.4.3.市場セグメント別収益性
17.1.4.4.販売拠点
17.1.4.5.戦略の概要
17.1.4.5.1.マーケティング戦略
17.1.4.5.2.製品戦略
17.1.4.5.3.チャネル戦略
17.1.5.フレゼニウス・カビAG
17.1.5.1.概要
17.1.5.2.製品ポートフォリオ
17.1.5.3.市場セグメント別収益性
17.1.5.4.販売拠点
17.1.5.5.戦略の概要
17.1.5.5.1.マーケティング戦略
17.1.5.5.2.製品戦略
17.1.5.5.3.チャネル戦略
17.1.6.株式会社明治ホールディングス
17.1.6.1.概要
17.1.6.2.製品ポートフォリオ
17.1.6.3.市場セグメント別収益性
17.1.6.4.販売拠点
17.1.6.5.戦略の概要
17.1.6.5.1.マーケティング戦略
17.1.6.5.2.製品戦略
17.1.6.5.3.チャネル戦略
17.1.7.ビクタス
17.1.7.1.概要
17.1.7.2.製品ポートフォリオ
17.1.7.3.市場セグメント別収益性
17.1.7.4.販売拠点
17.1.7.5.戦略の概要
17.1.7.5.1.マーケティング戦略
17.1.7.5.2.製品戦略
17.1.7.5.3.チャネル戦略
18.前提条件と略語
19.調査方法

 

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Summary

Persistence Market Research has released an extensive analysis examining the intricacies of the global Enteral Feeding Formula Market. With a meticulous exploration of pivotal market dynamics, growth drivers, challenges, and emerging trends, this report provides invaluable insights. It presents a wealth of data and statistics, systematically tracing the trajectory of the Enteral Feeding Formula Market from 2024 to 2033, offering stakeholders a solid foundation for strategic decision-making and effective market navigation.

Key Insights:

• Enteral Feeding Formula Market Size (2024 Estimate): US$7.28 Billion
• Projected Market Value (2033 Forecast): US$13.5 Billion
• Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2033): 7.1%

Enteral Feeding Formula Market - Report Scope:

The enteral feeding formula market experiences significant growth driven by an aging population, rising prevalence of chronic diseases, and advancements in medical nutrition. Enteral feeding formulas play a crucial role in providing essential nutrients to patients unable to consume food orally. The market benefits from increasing awareness among healthcare professionals about the benefits of enteral nutrition in patient care. Technological advancements in formula composition and administration methods improve patient outcomes and reduce complications. The market is characterized by a wide range of products catering to various patient needs, including standard formulas, disease-specific formulas, and specialty formulas. Manufacturers focus on developing formulas with improved nutritional profiles, enhanced taste, and ease of administration to meet evolving patient requirements and preferences. Regulatory initiatives promoting the use of enteral nutrition further drive market growth, positioning enteral feeding formulas as vital components of medical nutrition therapy.

Market Growth Drivers:


The enteral feeding formula market is driven by the increasing prevalence of chronic diseases such as cancer, diabetes, and gastrointestinal disorders, which necessitate long-term nutritional support. The aging population, coupled with the growing incidence of malnutrition and swallowing disorders, fuels the demand for enteral feeding formulas. Advancements in medical technology, including tube feeding devices and enteral pumps, enhance the delivery of enteral nutrition, improving patient compliance and outcomes. Rising healthcare expenditure and expanding healthcare infrastructure in developing regions contribute to market growth. The shift towards home-based enteral nutrition and the availability of reimbursement for enteral feeding products further propel market expansion. Moreover, collaborations between healthcare providers and manufacturers facilitate product development and distribution, fostering market growth. Increasing awareness about the benefits of enteral nutrition among healthcare professionals and patients drives adoption, supporting market expansion.

Market Restraints:

Despite its numerous benefits, the enteral feeding formula market faces several challenges that hinder its growth. High costs associated with enteral nutrition products and equipment pose a significant barrier, especially in developing countries with limited healthcare budgets. Reimbursement limitations and complex insurance procedures create financial burdens for patients and healthcare facilities, impacting market penetration. Concerns regarding the safety and efficacy of enteral feeding formulas, including the risk of aspiration, tube blockage, and microbial contamination, deter patient acceptance and compliance. The lack of standardization in formula composition and labeling complicates product selection and prescribing practices, leading to variability in patient outcomes. Additionally, regulatory hurdles and compliance requirements increase the time and cost involved in bringing new enteral feeding formulas to market, constraining innovation and market expansion. Addressing these challenges requires collaborative efforts from stakeholders across the healthcare continuum to promote access to safe, effective, and affordable enteral nutrition solutions.

Market Opportunities:

Despite the challenges, the enteral feeding formula market presents several opportunities for growth and innovation. Technological advancements in formula development, such as the use of hydrolyzed proteins, prebiotics, and probiotics, offer opportunities to enhance the nutritional value and therapeutic benefits of enteral feeding formulas. The growing trend towards personalized nutrition and precision medicine creates demand for tailored enteral nutrition solutions targeting specific patient populations and clinical conditions. Increasing focus on patient-centered care and shared decision-making empowers patients to participate in treatment decisions, driving demand for enteral feeding formulas that align with their preferences and nutritional goals. Furthermore, expanding applications of enteral nutrition beyond traditional medical settings, such as sports nutrition and healthy aging, open new avenues for market expansion. Collaborations between academia, industry, and healthcare providers facilitate research and innovation, driving the development of next-generation enteral feeding formulas tailored to individual patient needs.

Key Questions Addressed in the Report:

• What is the Expected Value CAGR of the Enteral Feeding Formula Market?
• What is the Revenue Size of the Global Enteral Feeding Formula Market as of 2024-end?
• Which Country Held the Largest Market Share in 2024?
• Who are the Key Players in the Global Enteral Feeding Formula Market?
• Which is the Fastest-growing Segment of the Market by Application?

Competitive Landscape and Business Strategies:

Leading companies in the enteral feeding formula market, such as Nestlé Health Science, Abbott Laboratories, and Danone Nutricia, focus on innovation, product differentiation, and strategic partnerships to maintain their competitive edge. Nestlé Health Science emphasizes research and development to introduce innovative enteral nutrition products tailored to specific patient needs. Collaborations with healthcare institutions and research organizations enable Nestlé to leverage scientific expertise and clinical insights to develop evidence-based nutritional solutions. Similarly, Abbott Laboratories invests in product innovation and technology to enhance the nutritional profile, taste, and ease of administration of its enteral feeding formulas. Strategic acquisitions and partnerships with healthcare providers and distribution channels expand Abbott's market reach and strengthen its position in key regions. Danone Nutricia prioritizes research-driven innovation and sustainable practices to develop high-quality enteral feeding formulas that meet evolving patient needs and regulatory requirements.

Key Companies Profiled:

• Nestlé Health Science
• Abbott Laboratories
• Danone Nutricia
• Fresenius Kabi AG
• B. Braun Melsungen AG
• Mead Johnson Nutrition Company
• Hormel Foods Corporation
• Global Health Products, Inc.
• Victus, Inc.
• Meiji Holdings Co., Ltd.
• Others

Enteral Feeding Formula Market Segmentation:

By Product Type
• Standard Formula
• Disease-specific Formula

By Flow Type
• Intermittent Feeding Flow
• Continuous Feeding Flow

By Stage
• Adult
• Paediatric

By Indication
• Alzheimer’s
• Nutrition Deficiency
• Cancer Care
• Diabetes
• Chronic Kidney Diseases
• Orphan Diseases
• Dysphagia
• Pain Management
• Malabsorption/GI Disorder/Diarrhoea
• Other Indications

By Region
• North America
• Latin America
• Europe
• APAC
• MEA



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Table of Contents

1. Executive Summary
1.1. Global Market Outlook
1.2. Demand-side Trends
1.3. Supply-side Trends
1.4. Technology Roadmap Analysis
1.5. Analysis and Recommendations
2. Market Overview
2.1. Market Coverage / Taxonomy
2.2. Market Definition / Scope / Limitations
3. Market Background
3.1. Market Dynamics
3.1.1. Drivers
3.1.2. Restraints
3.1.3. Opportunity
3.1.4. Trends
3.2. Scenario Forecast
3.2.1. Demand in Optimistic Scenario
3.2.2. Demand in Likely Scenario
3.2.3. Demand in Conservative Scenario
3.3. Opportunity Map Analysis
3.4. Product Life Cycle Analysis
3.5. Supply Chain Analysis
3.5.1. Supply Side Participants and their Roles
3.5.1.1. Producers
3.5.1.2. Mid-Level Participants (Traders/ Agents/ Brokers)
3.5.1.3. Wholesalers and Distributors
3.5.2. Value Added and Value Created at Node in the Supply Chain
3.5.3. List of Raw Material Suppliers
3.5.4. List of Existing and Potential Buyer’s
3.6. Investment Feasibility Matrix
3.7. Value Chain Analysis
3.7.1. Profit Margin Analysis
3.7.2. Wholesalers and Distributors
3.7.3. Retailers
3.8. PESTLE and Porter’s Analysis
3.9. Regulatory Landscape
3.9.1. By Key Regions
3.9.2. By Key Countries
3.10. Regional Parent Market Outlook
3.11. Production and Consumption Statistics
3.12. Import and Export Statistics
4. Global Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2033
4.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis, 2019-2023
4.2. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Projections, 2024-2033
4.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
4.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis
5. Global Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Product Type
5.1. Introduction / Key Findings
5.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis By Product Type, 2019-2023
5.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2033
5.3.1. Standard Formula
5.3.2. Disease-specific Formula
5.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Product Type, 2019-2023
5.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Product Type, 2024-2033
6. Global Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Flow Type
6.1. Introduction / Key Findings
6.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis By Flow Type, 2019-2023
6.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Flow Type, 2024-2033
6.3.1. Intermittent Feeding Flow
6.3.2. Continuous Feeding Flow
6.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Flow Type, 2019-2023
6.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Flow Type, 2024-2033
7. Global Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Stage
7.1. Introduction / Key Findings
7.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis By Stage, 2019-2023
7.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Stage, 2024-2033
7.3.1. Adult
7.3.2. Pediatric
7.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Stage, 2019-2023
7.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Stage, 2024-2033
8. Global Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Indication
8.1. Introduction / Key Findings
8.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis By Indication, 2019-2023
8.3. Current and Future Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Indication, 2024-2033
8.3.1. Alzheimer’s
8.3.2. Nutrition Deficiency
8.3.3. Cancer Care
8.3.4. Diabetes
8.3.5. Chronic Kidney Diseases
8.3.6. Orphan Diseases
8.3.7. Dysphagia
8.3.8. Pain Management
8.3.9. Malabsorption/GI Disorder/Diarrhea
8.3.10. Other Indications
8.4. Y-o-Y Growth Trend Analysis By Indication, 2019-2023
8.5. Absolute $ Opportunity Analysis By Indication, 2024-2033
9. Global Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Region
9.1. Introduction
9.2. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis By Region, 2019-2023
9.3. Current Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Analysis and Forecast By Region, 2024-2033
9.3.1. North America
9.3.2. Latin America
9.3.3. Europe
9.3.4. Asia Pacific
9.3.5. Middle East and Africa
9.4. Market Attractiveness Analysis By Region
10. North America Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
10.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
10.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
10.2.1. By Country
10.2.1.1. U.S.
10.2.1.2. Canada
10.2.2. By Product Type
10.2.3. By Flow Type
10.2.4. By Stage
10.2.5. By Indication
10.3. Market Attractiveness Analysis
10.3.1. By Country
10.3.2. By Product Type
10.3.3. By Flow Type
10.3.4. By Stage
10.3.5. By Indication
10.4. Key Takeaways
11. Latin America Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
11.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
11.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
11.2.1. By Country
11.2.1.1. Brazil
11.2.1.2. Mexico
11.2.1.3. Rest of Latin America
11.2.2. By Product Type
11.2.3. By Flow Type
11.2.4. By Stage
11.2.5. By Indication
11.3. Market Attractiveness Analysis
11.3.1. By Country
11.3.2. By Product Type
11.3.3. By Flow Type
11.3.4. By Stage
11.3.5. By Indication
11.4. Key Takeaways
12. Europe Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
12.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
12.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
12.2.1. By Country
12.2.1.1. Germany
12.2.1.2. U.K.
12.2.1.3. France
12.2.1.4. Spain
12.2.1.5. Italy
12.2.1.6. Russia
12.2.1.7. Rest of Europe
12.2.2. By Product Type
12.2.3. By Flow Type
12.2.4. By Stage
12.2.5. By Indication
12.3. Market Attractiveness Analysis
12.3.1. By Country
12.3.2. By Product Type
12.3.3. By Flow Type
12.3.4. By Stage
12.3.5. By Indication
12.4. Key Takeaways
13. Asia Pacific Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
13.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
13.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
13.2.1. By Country
13.2.1.1. China
13.2.1.2. Japan
13.2.1.3. India
13.2.1.4. South Korea
13.2.1.5. Australia
13.2.1.6. Rest of APAC
13.2.2. By Product Type
13.2.3. By Flow Type
13.2.4. By Stage
13.2.5. By Indication
13.3. Market Attractiveness Analysis
13.3.1. By Country
13.3.2. By Product Type
13.3.3. By Flow Type
13.3.4. By Stage
13.3.5. By Indication
13.4. Key Takeaways
14. Middle East and Africa Enteral Feeding Formulas Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2033, By Country
14.1. Historical Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
14.2. Market Size Value (US$ Bn) & Volume (Tons) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2033
14.2.1. By Country
14.2.1.1. South Africa
14.2.1.2. Saudi Arabia
14.2.1.3. UAE
14.2.1.4. Israel
14.2.1.5. Rest of MEA
14.2.2. By Product Type
14.2.3. By Flow Type
14.2.4. By Stage
14.2.5. By Indication
14.3. Market Attractiveness Analysis
14.3.1. By Country
14.3.2. By Product Type
14.3.3. By Flow Type
14.3.4. By Stage
14.3.5. By Indication
14.4. Key Takeaways
15. Key Countries Enteral Feeding Formulas Market Analysis
15.1. U.S.
15.1.1. Pricing Analysis
15.1.2. Market Share Analysis, 2024
15.1.2.1. By Product Type
15.1.2.2. By Flow Type
15.1.2.3. By Stage
15.1.2.4. By Indication
15.2. Canada
15.2.1. Pricing Analysis
15.2.2. Market Share Analysis, 2024
15.2.2.1. By Product Type
15.2.2.2. By Flow Type
15.2.2.3. By Stage
15.2.2.4. By Indication
15.3. Brazil
15.3.1. Pricing Analysis
15.3.2. Market Share Analysis, 2024
15.3.2.1. By Product Type
15.3.2.2. By Flow Type
15.3.2.3. By Stage
15.3.2.4. By Indication
15.4. Mexico
15.4.1. Pricing Analysis
15.4.2. Market Share Analysis, 2024
15.4.2.1. By Product Type
15.4.2.2. By Flow Type
15.4.2.3. By Stage
15.4.2.4. By Indication
15.5. Germany
15.5.1. Pricing Analysis
15.5.2. Market Share Analysis, 2024
15.5.2.1. By Product Type
15.5.2.2. By Flow Type
15.5.2.3. By Stage
15.5.2.4. By Indication
15.6. U.K.
15.6.1. Pricing Analysis
15.6.2. Market Share Analysis, 2024
15.6.2.1. By Product Type
15.6.2.2. By Flow Type
15.6.2.3. By Stage
15.6.2.4. By Indication
15.7. France
15.7.1. Pricing Analysis
15.7.2. Market Share Analysis, 2024
15.7.2.1. By Product Type
15.7.2.2. By Flow Type
15.7.2.3. By Stage
15.7.2.4. By Indication
15.8. Spain
15.8.1. Pricing Analysis
15.8.2. Market Share Analysis, 2024
15.8.2.1. By Product Type
15.8.2.2. By Flow Type
15.8.2.3. By Stage
15.8.2.4. By Indication
15.9. Italy
15.9.1. Pricing Analysis
15.9.2. Market Share Analysis, 2024
15.9.2.1. By Product Type
15.9.2.2. By Flow Type
15.9.2.3. By Stage
15.9.2.4. By Indication
15.10. Russia
15.10.1. Pricing Analysis
15.10.2. Market Share Analysis, 2024
15.10.2.1. By Product Type
15.10.2.2. By Flow Type
15.10.2.3. By Stage
15.10.2.4. By Indication
15.11. China
15.11.1. Pricing Analysis
15.11.2. Market Share Analysis, 2024
15.11.2.1. By Product Type
15.11.2.2. By Flow Type
15.11.2.3. By Stage
15.11.2.4. By Indication
15.12. Japan
15.12.1. Pricing Analysis
15.12.2. Market Share Analysis, 2024
15.12.2.1. By Product Type
15.12.2.2. By Flow Type
15.12.2.3. By Stage
15.12.2.4. By Indication
15.13. India
15.13.1. Pricing Analysis
15.13.2. Market Share Analysis, 2024
15.13.2.1. By Product Type
15.13.2.2. By Flow Type
15.13.2.3. By Stage
15.13.2.4. By Indication
15.14. South Korea
15.14.1. Pricing Analysis
15.14.2. Market Share Analysis, 2024
15.14.2.1. By Product Type
15.14.2.2. By Flow Type
15.14.2.3. By Stage
15.14.2.4. By Indication
15.15. Australia
15.15.1. Pricing Analysis
15.15.2. Market Share Analysis, 2024
15.15.2.1. By Product Type
15.15.2.2. By Flow Type
15.15.2.3. By Stage
15.15.2.4. By Indication
15.16. South Africa
15.16.1. Pricing Analysis
15.16.2. Market Share Analysis, 2024
15.16.2.1. By Product Type
15.16.2.2. By Flow Type
15.16.2.3. By Stage
15.16.2.4. By Indication
15.17. Saudi Arabia
15.17.1. Pricing Analysis
15.17.2. Market Share Analysis, 2024
15.17.2.1. By Product Type
15.17.2.2. By Flow Type
15.17.2.3. By Stage
15.17.2.4. By Indication
15.18. UAE
15.18.1. Pricing Analysis
15.18.2. Market Share Analysis, 2024
15.18.2.1. By Product Type
15.18.2.2. By Flow Type
15.18.2.3. By Stage
15.18.2.4. By Indication
15.19. Israel
15.19.1. Pricing Analysis
15.19.2. Market Share Analysis, 2024
15.19.2.1. By Product Type
15.19.2.2. By Flow Type
15.19.2.3. By Stage
15.19.2.4. By Indication
16. Market Structure Analysis
16.1. Competition Dashboard
16.2. Competition Benchmarking
16.3. Market Share Analysis of Top Players
16.3.1. By Regional
16.3.2. By Product Type
16.3.3. By Flow Type
16.3.4. By Stage
16.3.5. By Indication
17. Competition Analysis
17.1. Competition Deep Dive
17.1.1. Danone
17.1.1.1. Overview
17.1.1.2. Product Portfolio
17.1.1.3. Profitability by Market Segments
17.1.1.4. Sales Footprint
17.1.1.5. Strategy Overview
17.1.1.5.1. Marketing Strategy
17.1.1.5.2. Product Strategy
17.1.1.5.3. Channel Strategy
17.1.2. Nestle Nutrition
17.1.2.1. Overview
17.1.2.2. Product Portfolio
17.1.2.3. Profitability by Market Segments
17.1.2.4. Sales Footprint
17.1.2.5. Strategy Overview
17.1.2.5.1. Marketing Strategy
17.1.2.5.2. Product Strategy
17.1.2.5.3. Channel Strategy
17.1.3. Abbott Nutrition
17.1.3.1. Overview
17.1.3.2. Product Portfolio
17.1.3.3. Profitability by Market Segments
17.1.3.4. Sales Footprint
17.1.3.5. Strategy Overview
17.1.3.5.1. Marketing Strategy
17.1.3.5.2. Product Strategy
17.1.3.5.3. Channel Strategy
17.1.4. Mead Johnson & Company, LLC
17.1.4.1. Overview
17.1.4.2. Product Portfolio
17.1.4.3. Profitability by Market Segments
17.1.4.4. Sales Footprint
17.1.4.5. Strategy Overview
17.1.4.5.1. Marketing Strategy
17.1.4.5.2. Product Strategy
17.1.4.5.3. Channel Strategy
17.1.5. Fresenius Kabi AG
17.1.5.1. Overview
17.1.5.2. Product Portfolio
17.1.5.3. Profitability by Market Segments
17.1.5.4. Sales Footprint
17.1.5.5. Strategy Overview
17.1.5.5.1. Marketing Strategy
17.1.5.5.2. Product Strategy
17.1.5.5.3. Channel Strategy
17.1.6. Meiji Holdings Co., Ltd.
17.1.6.1. Overview
17.1.6.2. Product Portfolio
17.1.6.3. Profitability by Market Segments
17.1.6.4. Sales Footprint
17.1.6.5. Strategy Overview
17.1.6.5.1. Marketing Strategy
17.1.6.5.2. Product Strategy
17.1.6.5.3. Channel Strategy
17.1.7. Victus
17.1.7.1. Overview
17.1.7.2. Product Portfolio
17.1.7.3. Profitability by Market Segments
17.1.7.4. Sales Footprint
17.1.7.5. Strategy Overview
17.1.7.5.1. Marketing Strategy
17.1.7.5.2. Product Strategy
17.1.7.5.3. Channel Strategy
18. Assumptions & Acronyms Used
19. Research Methodology

 

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Persistence Market Research社の医療・製薬・メディカルデバイス分野での最新刊レポート


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パーシスタンスマーケットリサーチ(Persistence Market Research/PMR)は独自の方法論を用いたデータ解析と市場調査をベースに広範な産業調査報告書とカスタム調査を提供しています... もっと見る


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2024/11/18 10:26

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